השכרת רכב ליום אחד באילת

שאלה

האם כדאי לשכור רכב באילת ליום אחד? האם זה משתלם? מתי ולמי זה מומלץ?




תשובה

כאשר מדובר על יום השכרה מדובר על 24 שעות ממועד השכרת הרכב ועד המועד בו יש להחזיר אותו לחברת ההשכרה, ניתן כמובן להחזיר את הרכב לפני תום 24 השעות. במרבית החברות במידה ותבחרו לשכור רכב ליום אחד בלבד כדאי לקחת בחשבון כי חוזה ההשכרה יכלול הגבלת ק”מ שנעה בין 250-200 ק”מ ליום. כל עוד מה אתם מתכננים לסוע למקומות בקרבת העיר הנמצאים במרחק עד שעה ממנה – מגבלת הק”מ הזו אמורה להספיק לכם. אך כדאי מאוד לוודא זאת מראש על מנת להימנע מתלשום נוסף ומיותר על חריגה.

אומנם השכרת רכב ליום אחד בלבד יוצאת פחות משתלמת (שכן ככל שעולה מספר ימי ההשכרה כך יורד מחיר ההשכרה לכל יום) אבל היא בהחלט יכולה להיות פתרון מצויין למי שמגיע לאילת ללא רכב ורוצה לראות כמה מהאתרים הנמצאים מחוץ לעיר. ישנם מקומות ואתרים שבהחלט שווים את המאמץ וההשקעה ולא מעט תיירים אכן בוחרים לשכור רכב על מנת להגיע אליהם. פארק תמנע למשל הוא אחד המקומות העיקריים עבורם שוכרים רכב ליום אחד מאילת – הוא נמצא במרחק 25 דקות נסיעה מהעיר וגם ההתניידות בתוך הפארק עצמו נעשית עם רכב. לא מעט אנשים עוצרים בדרך גם באגם הנעלם אשר נמצא מחוץ לפארק ומהווה נקודת תצפית יפייפיה. אזור נוסף אשר אהוב על המטיילים באילת הוא האזור שקרוב יותר לגבול עם מצריים שם נמצאים הקניון האדום וחולות כסוי הפופולאריים שההגעה אליהם מתאפשרת עם רכב.

השכרה ליום אחד תצא משתלמת יותר למי שבונה על נהג אחד בלבד לכל הנסיעות באותו היום ולמשפחות עם ילדים שאינן זקוקים למושבי בטיחות – שכן הוספת נהג והוספת מושבים כרוכים בתשלום נוסף על תשלום השכרת הרכב, מה שהופך את מחיר ההשכרה למשתלם עוד פחות כאשר שוכרים רכב ליום אחד בלבד.

אגם נחושתן בפארק תמנע (צילום: Eilat Elbaum)אגם נחושתן בפארק תמנע (צילום: Eilat Elbaum, רישיון)