חופשת צלילה באילת – כל מה שצריך לדעת לפני שמגיעים לפנינת הצלילה הישראלית

צלילה באילת - מידע כללי

אילת היא המקום היחידי בארץ בו תוכלו לראות אלמוגים ולכן חוויית הצלילה בים סוף מלהיבה שבעתיים – הצוללים באילת נהנים לא רק מהאטרקציה התת ימית, אלא גם מהעולם השופע של דגים צבעוניים ומגוון חיות ים, בינות לאלמוגים בצורות וצבעים. לאחר שתצללו באילת תוכלו להתפאר בכך שצללתם בשונית האלמוגים הצפונית ביותר בעולם…

בעיר אילת ישנם כ-20 מועדוני צלילה שונים, החל ממועדונים גדולים יותר ועד מועדונים ביתיים ואינטימיים ויש אפילו מועדון צלילה שמתפקד מתוך בית מלון באופן ההופך את חופשת הצלילה לנוחה ביותר. הצלילה באילת לא מוגבלת רק למבוגרים, גם ילדים יכולים להתנסות בצלילת היכרות ולעבור קורסי צלילה – ישנם קורסי צלילה מיוחדים לילדים בהם הילדים יוכלו לחוות מספר צלילות מלוות באופן צמוד עם מדריך, אך לא יקבלו בסופו רשיון צלילה – וזוהי למעשה חוויה מספקת מאוד לאוהבי טבע וים (למידע נוסף על- אילת עם ילדים).

אתרי צלילה באילת והסביבה

באילת ישנם 17 אתרי צלילה, רובם הגדול נמצא ברצועת החוף הדרומית – הרצועה עשירה בשוניות אלמוגים ודברים מעניינים שניתן לראות מתחת למים. הרצועה הצפונית (שבה נמצאים רוב המלונות והעיר עצמה) לא מציעה הרבה מבחינת אלמוגים, אם כי נמצאים בה שלושה אתרים, ועוד אתר נוסף נמצא בדרך בין שתי רצועות החוף. אתרי הצלילה הרדודים ביותר נמצאים בעומק של שישה מטרים, אתרי הצלילה העמוקים יכולים להגיע לעומק של 30 מטר ויותר, וישנו גם טווח נאה ביניהם- אתרי הצלילה השונים נמצאים בעומקים שונים.

באתרי הצלילה באילת תוכלו לראות מדרונות חוליים, מישורים ואף ואדי תת ימי. באתרים שונים תוכלו לראות מקבצים של אלמוגים היוצרים צורות שונות כמו שולחנות, פזורות אלמוגים בין חוף חולי, אלמוגים שגדלו על משטחים מלאכותיים ומערות בתוך השונית. מבין המשטחים מעשי ידי אדם, תוכלו לראות ריבועי בטון מחוררים, 3 ספינות טבועות, אלמוגים שגדלו מסביב למסעדה תת ימית נטושה, ואלמוגים שגדלו לאורכם של עמודי ענק המהווים בסיס למזח של קצא”א. מבין חיות הים תוכלו לראות אלמוגים מסוגים שונים, דגים בצבעים שונים, ובאתר אחד אף צלופחים אנכיים שבסיסם בתוך הקרקע ושאר גופם מזדקף אל תוך המים. המשיכו לקרוא, ותוכלו למצוא את אתר הצלילה המושלם בשבילכם, לפי עומק אידיאלי המתאים לכם ולפי נקודות העניין התת ימיות. ינשם אתרי צלילה עמוקים יותר, אך הבאנו כאן את רשימת אתרי הצלילה עד 30 מטרים – שכן זהו העומק המקסימלי אליו מורשים לצלול צוללים בעלי הסכמה של כוכב שני – ההסמכה הנפוצה ביותר.

ספינות טרופות

  • הסטי”ל אח”י סופה (עומק 24 מטרים) – זהו אחד מאתרי הצלילה המוכרים והפופלריים ביותר באילת, והספינה הטרופה הגדולה ביותר מבין שלושת הספינות שהוטבעו באילת. ספינת הטילים של חיל הים, הוטבעה ב-1994, אל החרטום ניתן להגיע כבר בעומק של 12 מטרים ואפשר להעמיק עד 24 מטרים באזור הסטי”ל. בצלילה לאזור העמוק יותר ניתן להיכנס אל החדרים שבתוכה – דבר שאינו מתאים למי שלא עבר הסמכה מתאימה – גם מאחר והדבר מסוכן וגם מאחר וביטוח המכסה צולל בעל שני כוכבים וללא הסמכה של צלילת ספינות טרופות אינו מכסה כניסה למדורי ספינה.
  • סאן בואט (עומק 15 מטרים) – זהו אתר הצלילה הצפוני ביותר באילת, אשר נמצא בחוף הצפוני ליד הגבול עם ירדן. זוהי ספינה אשר הוטבעה בשנת 2010 וניצבת כיום זקופה על קרקעית הים. לאורך שלושים המטרים של הספינה חיים בעלי חיים ימיים רבים ואלמוגים.
  • היתוש / הנץ (עומק 30 מטרים)- ספינה נוספת, אשר הוטבעה ב-1986. למרות שהיא נמצאת במים כעשור יותר מהסטי”ל, היא פחות פופלרית משום שהיא עשויה מפיברגלאס, משטח עליו פחות נוח לאלמוגים לגדול, ולכן כמות האלמוגים שגדלה עליה היא מועטה ביותר.

ישנם קורסי צלילה יעודיים בכמה מועדוני צלילה באילת המתמחים בצלילה בספינות טרופות וכיצד לעשות את זה באופן נכון ובטיחותי. רק מי שעבר הסמכה לכך יכול להיכנס לספינות טרופות – גם מבחינה בטיחותית וגם מבחינת הביטוח.

אתרי צלילה רדודים

  • שלושת האחיות (8 מטרים)- שלושה מקבצי אלמוגים גדולים המרוחקים זה מזה כ-50 מטרים וסביבם קרקע חולית. צלילה לא הכרחית על מנת לראות את האלמוגים וניתן לעשות שנורקלינג מעל שלושת האחיות.
    המערות (עומק 8-6 מטרים)- דרומית לאתר שלושת האחיות, רצועת אלמוגים באורך 100 מטרים שבתוכה מעין מערות בתוך השונית, אך דרך רובן לא ניתן לעבור. באתר מתקיימות צלילות היכרות רבות וניתן לראות ולהתרשם ממנו גם בשנירקול.

צלילה באחת המערות באתר המערות

  • המסעדה התת ימית (עומק 12-6 מטרים)- זהו אתר צלילה בחוף הצפוני מסביב למסעדה תת ימית שפעלה בעבר אך סגורה מזה שנים, ולמעשה נמצא ממש בסמוך לטיילת. המסעדה איפשרה בעבר לצפות בשונית האלמוגים דרך החלונות, והיום מה שנותר ממנה הוא אתר צלילה עשיר עם אלמוגים שהצטברו על דפנות המסעדה.
  • שונית תמר (עומק 8 מטרים)- שונית שגדלה על מבנה בטון מלאכותי העשוי ריבועים מחוררים, האתר עשיר גם בדגים.
  • סלע משה (עומק 8 מטרים)- דרומית לשונית תמר, מקבץ האלמוגים הגדול ביותר, הוא גבוה כל כך שהוא כמעט מגיע אל פני המים כל הדרך מהקרקעית. אתר זה עשיר באלמוגים ודגים.

היתרון באתרי הצלילה הרדודים הוא גם האפשרות לשנרקל ברבים מהם ולא לצלול, וגם להנות מצבעים עשירים יותר מאשר צלילה באתרים עמוקים. ככל שהאור צריך לחדור דרך יותר מים כך הצבעים רואים פחות צבעים באופן פחות חד. על כן דווקא בצלילות הרדודות יותר אפשר להנות מהיופי והצבעניות של האלמוגים.

אתרי צלילה בעומק בינוני – עד 18 מטרים

  • גן הצלופחים (עומק 18-6 מטרים)- מספר קבוצות אלמוגים המפוזרות במורדו של מדרון חולי המתחיל בעומק שישה מטרים ויורד בהדרגה עד ל-18 מטרים. שמו של האתר ניתן לו בשל צלופחי גן – צלופחים צרים וארוכים החיים בקבוצה על קרקעית הים. כל צלופח חי בגומה משלו ובהיעדר סכנות הצלופח מגיח מהגומה בצורה אנכית כאשר בסיסו נשאר בגומה. המראה של מקבץ צלופחים שהגיחו מגומותיהם נראה כאילו הם גדלים מתוך הקרקעית, נראה כמו גן צמחים ובשל כך הם נקראים “צלופחי גן”. בגן הצלופחים תוכלו לראות את המין “גנון זקוף” שהוא מין אנדמי (קיים רק באזור זה) למפרץ אילת. אין דאגה- הצלופחים אינם חשמליים (למעשה הדג החשמלי שנקרא “צלופח חשמלי” איננו צלופח ונמצא בדרום אמריקה ולא במפרץ אילת).

צלופחי גן (תמונה: uni016 ברשיון פומבי)

  • האוניברסיטה (עומק 18-6 מטרים)- בדומה לגן הצלופחים גם אתר זה נמצא לאורך מורדו של מדרון (אך אין בו צלופחים) הנמצא מול חוף מגדלור. במספר מקומות באתר תמצאו מתקנים השייכים למכון המחקר הסמוך.

אתרי צלילה עמוקים – עד 30 מטרים

בנוסף לספינות שפורטו מעלה, תוכלו למצוא גם את האתרים:

  • קצא”א (עומק30-18 מטרים)- רצועת החוף של קו צינור אילת אשקלון (קצא”א) נפתח לציבור ב-2017. בעומק חוף זה ניתן לראות אלמוגים שגדלו על עמודי הענק שמחזיקים את המזח. באתר זה תוכלו לראות מגוון בעלי חיים ימיים ושל דגים. ניתן גם לשנרקל באזור וראות את החלק העליון של העמודים, בנוסף בשל הקרבה של החוף לריף הדולפינים לא פעם אפשר לראות ולצלול לצד דולפינים בחוף זה.
  • שולחן נפטון (עומק 24 מטרים)- אתר הצלילה הדרומי ביותר בארץ לפני מעבר טאבה המוביל אל סיני. בחוף הרדוד ובמדרון ישנם מספר קבוצות אלמוגים גדולות, ובהמשך בעומק הים ישנו מישור חולי המכוסה באצות, ועל המישור פזורים מספר שולחנות אלמוגים.
  • הקניון (עומק 20 מטרים ומעלה)- אתר צלילה הנמצא בין החוף הצפוני לדרומי. האתר הינו למעשה ואדי תת ימי שמגיע לעומק רב, אשר קרקעיתו מלאה באלמוגים.
  • הגנים היפנים (עומק 12-30 מטרים)- זהו חלק מהשמורה הימית שניתן להגיע אליו בסירה בלבד ובתיאום עם מועדון הצלילה, זאת כדי לשמור על האתר. בשל העובדה שהאלמוגים בשמורה מוגנים, ניתן לראות באתר זה אלמוגים בריאים ומגוון דגים יותר מאשר אתרי הצלילה הפתוחים ללא הגבלות כלשהן. תנאי הראות הטובים ביותר בתוך המים באתר זה מתקיימים בחודש אוקטובר, אז יש ראות של עד 30 מטרים.
  • פארדייס (עומק 24-30 מטרים)- זהו מישור תת ימי גדול מאוד שבו תוכלו לראות מרבד של אלמוגים מסוגים וצבעים שונים, ולאורכו שלל בעלי חיים ימיים. בגלל אופיו המישורי של האתר זה נראה כאילו יש אלמוגים עד קצה האופק של קרקעים הים. כמו כן בגלל שמדובר על מישור מלא אלמוגים הניווט באתר מאתגר יותר ולכן האתר פחות מומלץ לצוללנים לא מנוסים ללא ליווי.
    הפירמידה (עומק 30 מטרים)- אתר צלילה אשר נקרא כך על שם פירמידה מלאכותית שנוצרה בשנות ה-90 על מנת להוות מצע גדילה לאלמוגים. במשך השנים הפירמידה התמלאה באלמוגי ספוג אדומים. למרות שכל זה נשמע אידיאלי, האתר נמצא בחוף הצפוני ובשל כך הראות היא נמוכה, והוא נמצא במרחק רב מהחוף (מהמסעדה התת ימית, רק הרחק לתוך הים) באזור עמוס שייט, ולכן פחות מומלץ, אלא אם כן אתם מחפשים אתרים צלילה בחוף הצפוני.

אתרים מפורסמים נוספים הם ריף הדולפינים ושמורת האלמוגים. בריף הדולפינים יש מועדון צלילה ובו תוכלו לא רק לעבור קורס צלילה או צלילת התנסות- תוכלו לעשות זאת בסביבתם הטבעית של הדולפינים. שמורת האלמוגים (חוף אלמוג) מציעה ראות מצוינת ואלמוגים במצב שימור מעולה ומרבית מועדוני הצלילה מציעים בחוף זה צלילת היכרות. על שני אתרים אלו תוכלו לקרוא בהרחבה בעמודים הייעודיים שהקדשנו להם.

מפת אתרי הצלילה באילת

[wpgmza id=”24″ mashup=true mashup_ids=”24,23″ parent_id=”24″ cat=”6″ zoom=”13″]

מועדוני צלילה באילת

באילת מגוון נרחב של מועדוני צלילה, מעל 20 מועדונים. רובם מציעים צלילת היכרות למי שלא צלל מעולם וקורסי צלילה במספר רמות עולה לפי דרגת קושי וקורסי צלילה ייעודיים והסמכות ספציפיות. רוב מועדוני הצלילה נמצאים בחוף הדרומי, בסמיכות לחוף בו צוללים, אם כי יש מספר מועדונים בעיר עצמה. חלק ממועדוני הצלילה באילת מציעים הסמכה מטעם אגודת הצלילה PADI, והיתר מציעים הסמכה מטעם IANTD – שתיהן אגודות צלילה בינלאומיות מוכרות.

על קורסי צלילה ומועדוני צלילה באילת תוכלו לקרוא בפירוט בעמוד הדרכות והסמכות צלילה באילת.

באילת תמצאו מגוון נרחב של מועדוני צלילה (תמונה: OCVS ברשיון פומבי)

נציין כאן מספר מועדוני צלילה אשר ייחודיים מסיבות שונות אשר יפורטו לכל מועדון:

  • מנטה מרכז צלילה– הוא מועדון הצלילה השייך לרשת ישרוטל ונמצא בסמוך למלון ישרוטל ים סוף. המיוחד בו הוא שהוא מציע אירוח ברמה איכותית, מה שהופך את הלינה לנוחה וקרובה לקורס הצלילה שעושים דרך המועדון.
    כתובת: חוף אלמוג, אילת.
    טלפון: 1-800-232-525.
  • ריף הדולפינים – מועדון צלילה– מועדון הצלילה של ריף הדולפינים הוא ייחודי מפני שהוא מאפשר צלילה עם היונקים הימיים המקסימים האלה בסביבתם הטבעית.
    כתובת: דרך מצרים, אילת.
    טלפון: 08-6300111.
  • אייל שירותי צלילה– אייל הוא מדריך צלילה בכיר המשלב צילום תת ימי מקצועי בחינם הכלול במחיר של הצלילה.
    כתובת: יהלום, אילת,
    טלפון: 052-2479359.
  • מועדון צלילה נפטון– המועדון מציע צלילת לילה, בה ניתן לראות את יצורי המים זוהרים לאור תאורת פלואורוסנט מיוחדת וכמו כן מציע אפשרויות לינה בוילה.
    כתובת: שיקמה 2, אילת.
    טלפון: 050-5100581.
  • אחלה דייב אילת– מציע בין שאר הקורסים הרגילים גם קורס צלילה טכנית וצילום מתחת למים וכמו כן המועדון משכיר סירות ואופנועי צלילה.
    כתובת: שקד 14, אילת.
    טלפון: 053-2791483.0
  • אקווה סטאר– מציע בין היתר צלילה באמצעות צוללת קטנה ואישית ללא צורך בציוד צלילה. צוללת מיני זו מתאימה במיוחד למי שרוצה לחוות את החיים שמתחת למים אך מפחד מכל העניין של מסיכות ובלוני אוויר מסובכים. המועדון פועל 24/7 ובתיאום מראש. כתובת: אלמוג, אילת.
    טלפון: 08-9103767.
  • סנובה אילת– דרך מועדון זה תוכלו לצלול בשיטה מיוחדת שלא דורשת רשיון צלילה או נשיאה של בלוני אוויר וציוד כבד. בצלילה עם סנובה אילת, הסירה נושאת את האוויר ולא הגב שלכם, ואת האוויר תנשמו דרך צינור שמחובר למצוף אוויר הנישא על גבי הסירה. שיטת צלילה זו מתאימה למתחילים ולמי שרוצה חופשיות להתנהל בתוך המים בלי ציוד על הגב, אך בשיטה זו ניתן להגיע רק עד לעומק של שישה מטרים. מועדון הצלילה מציע גם צלילה רגילה בשיטה הרגילה, כך שאתם לא חייבים להיות מוגבלים רק לשיטה בה אתם “כבולים” לסירה- ניתן לבחור באחת משתי השיטות.
  • כתובת: דרך מצרים, אילת.
    טלפון: 08-6372722.

ציוד צלילה באילת

בנוגע לציוד הצלילה נשאלת השאלה האם ואיזה ציוד לרכוש או לשכור כשמגיעים לחופשת צלילה באילת. לכל אחת מהאפשרויות יש יתרונות, והתשובה תלויה בעיקר בהעדפה שלכם ובתדירות בה אתם צוללים. ניתן לומר כי יש קונזצנזוס בנוגע לרכישת נעלי צלילה ובנוגע לשכירת מיכלי חמצן ושאר הציוד הנלווה אליהם – וסת וכו’. בנוגע לשאר הציוד הדבר תלוי ומשתנה בין צולל אחד לאחר.

היתרונות של רכישת ציוד אישי – ובכלל זה חליפת צלילה, מסכה, מחשב צלילה, סנפירים, פנסים וסכיני צלילה – הן בראש ובראשנה הבטיחות והנוחות. כאשר אתם רוכשים את הציוד אתם יודעים בוודאות מוחלטת מה מצבו, תוכלו לשפר את יכולת הראיה במים, לנווט באופן מדוייק יותר, ולדעת כי הציוד מותאם למידות ולמשקל שלכם ועל כן מפחית את המאמץ הנדרש מתחת למים. כמו כן כאשר שוכרים ציוד צלילה מקבלים את הציוד המינימלי וההכרחי על מנת לבצע צלילה בטוחה, כאשר אתם רוכשים את הציוד תוכלו גם לשדרג את חווית הצלילה וגם להפוך אותה לבטוחה יותר.
מנגד חסרונות רכישת הציוד נובעים מההוצאה הכספית הלא קטנה שיש לעשות כל כמה שנים וההיסחבות עם כל הציוד לאילת ובאילת.

שכירת ציוד הצלילה מאחד המועדונים היא תמונת המראה של היתרונות והחסרונות ברכישת ציוד.  כאשר שוכרים ציוד צלילה מדובר בתשלום חד פעמי בעבור השכרת הציוד, ולא בהוצאה משמעותית בכל כמה שנים, כמו כן אין צורך להיסחב עם הציוד ואפשר אפילו לשכור ציוד מאותו מועדון לכמה ימים ולשמור אותו בלוקר במועדון – מה שמקצר את זמן ההמתנה ללקיחת הציוד במהלך תקופת הצלילה. מנגד החסרונות הברורים הן ציוד שלא בהכרח מתאים באופן אופטימלי למימדים שלכם וצלילה עם ציוד מינימלי נדרש ולא מעבר לכך. אפשרות זו מתאימה בעיקר למי שצולל לעיתים רחוקות יחסית – פעם בשנה או אפילו פחות מזה.

כמעט כל מועדוני הצלילה מציעים ציוד צלילה להשכרה, וגם אם במועדון הצלילה שלכם לא מצאתם משהו מתאים- תמיד תוכלו לחפש במועדונים אחרים. במקרה ואתם רוצים לרכוש את הציוד, מגוון האפשרויות שלפניכם הוא אפילו נרחב יותר שכן למודעוני הצלילה מתווספת גם רשימה ענפה של חנויות המוכרות ציוד צלילה. אנו ממליצים להתייעץ עם מדריך הצלילה שלכם או מישהו מוסמך מהמועדון לגבי גדלים ומידות המתאימים בדיוק לכם, הם יוכלו גם לתת לכם טיפים של צוללנים מנוסים לגבי ציוד כדאי.

למזלנו בימינו אנחנו כבר לא צריכים לצלול עם כאילו חליפות צלילה… (צילום: Skitterphoto ברשיון פומבי)

איפה אוכלים אחרי צלילה באילת

אז אחרי שרכשתם או שכרתם ציוד, יצאתם אל המים, אולי אפילו שטתם בספינה אל האתר, צללתם אל המעמקים וראיתם אלמוגים, דגים ושלל יצורי מים וחזרתם חזרה אל החוף, אין כמעט שום ספק שתצאו מכל העניין רעבים. אין כמו טבילה במים להפעיל את בלוטות הטעם, גם כאשר לא מבצעים פעילות גופנית, ואחרי צלילה על אחת כמה וכמה. אבל לאן הולכים לאכול אחרי הצלילה?

התשובה תלויה בעיקר בטעם האישי שלכם. אם אינכם רוצים לחכות יותר מדי ולהתנייד למרחק גדול בשביל לסעוד את לבכם, אנו ממליצים לבחור באחת מהמסעדות או בתי הקפה הסמוכים לאתר הצלילה או המועדון אליו החזרתם את הציוד בסוף הצלילה. זה כמובן תלוי באתר או המועדון בו בחרתם לבצע את הצלילה… בהקשר הזה נאמר, שרוב אתרי ומועדוני הצלילה הטובים נמצאים בחוף הדרומי, אבל רוב המסעדות נמצאות דווקא בחוף הצפוני. זוהי כמובן הכללה גסה, ותוכלו למצוא מספר מסעדות ואפשרויות לארוחות בחוף הדרומי, פשוט המגוון הוא מצומצם יותר. לכן, אנחנו ממליצים לבדוק מראש היכן תסעדו כדי שתוכלו מיד אחרי הצלילה לצאת לדרך ולהגיע למסעדה ולא תצטרכו לבזבז זמן בהתחבטויות כשאתם על בטן ריקה.

מסעדות לדוגמא שסקרנו בחוף הדרומי של אילת, הן שתי מסעדות דגים- המפלט האחרון ושוק דגים (האחרונה מתאימה גם למשפחות עם ילדים באילת) – אלו מסעדות יקרות יחסית, כך שיש לקחת זאת בחשבון. בנוסף, תוכלו למצוא את איטלקית האקספרס פסטות (חוף אלמוג) שהיא גם זולה יותר משתי מסעדות הדגים וגם מתאימה יותר למגיעים עם ילדים. שלושת מסעדות אלו נמצאות ליד האתרים של הסטי”ל, הנץ וגן הצלופחים. כמו כן תמצאו בחוף הדרומי סניף של ארומה (ים סוף), הקרוב לאתר צלילה תמר. ליד אתר צלילה שולחנות נפטון תוכלו למצוא את מסעדת קולוניה המציעה אוכל ישראלי ומאכלים ים תיכוניים. כמו כן במתחם או באזור של חלק ממועדוני הצלילה תמצאו מסעדות קטנות.

במקרה ובו המסעדות בחוף הדרומי לא מתאימות לכם, תצטרכו (בהנחה שצללתם בחוף הדרומי) לסוע לחוף הצפוני כדי לאכול. במקרה זה, תמצאו מגוון נרחב יותר של מסעדות ותוכלו לבחור בדיוק במאכלים אותם תרצו. באילת מגוון נרחב של מסעדות המתאימות לכל סוג של חך, אוכל איטלקי, ישראלי, בשרים, דגים ופירות ים, נודלס ומוקפצים, אסייתי, סושי ועוד. תוכלו להעזרב בעמוד מסעדות באילת בו תוכלו למצוא סקירה של מסעדות רבות באילת ולהעזר בו כדי למצוא את המסעדה המתאימה ביותר לכם, כאשר המקבץ המשמעותי ביותר של המסעדות נמצא באזור הטיילת.

מלונות מומלצים לחופשת צלילה באילת

האפשרות הנוחה ביותר למי שמגיע לאילת לחופשת צלילה היא לינה במלון באזור החוף הדרומי, לפחות מבחינת הנגישות לחופי הצלילה הטובים ביותר ולרוב מועדוני הצלילה. מלונות ברמת ארבעה כוכבים לדוגמה הם מלון ישרוטל ים סוף ומלון הרברט סמואל הריף. מלון יו קורל ביץ’ קלאב, ברמת חמישה כוכבים, מציע חווית אירוח מגוונת של הכל כלול. למי שמעוניין לשהות במלון וליהנות מכל מה שכרוך בכך אך להוציא פחות כסף יכול לשהות במלון קלאב אין, שהינו מלון שלושה כוכבים.

למי שמוכן לדאוג באופן עצמאי לאוכל ומחפש אפשרות זולה יותר ממלון, כדאי לשקול את האפשרות של השכרת דירה. במקרה זה צריך לקחת בחשבון שתצטרכו רכב כדי להתנייד אל אתרי הצלילה. כדאי לבחור דירות אשר נמצאות באזור הקרוב ביותר לחוף הדרומי – כך שההגעה מהן אל החופים נוחה מאוד. דוגמאות לדירות כאלו הן: הדירה של מישלNorth Shore Apartmentמקום שקט ומודרני ודירות נופש אילת.

האפשרות הזולה ביותר ללינה באילת היא לינה בהוסטל או בתי הארחה. הוסטלים שלפי בדיקתנו יתאימו יותר לחופשת צלילה באילת הם: Exodus Hostel & Dive Centerסאן אנד ויו קאסהPalma Diving Sea Viewלה וילה וAhla Plus. מרבית המקומות הללו מתפקדים גם כהוסטל וגם במועדון צלילה, כך שהם מומלצים במיוחד (וגם מקודמים על ידי המועדונים עצמם בדרכים שונות) בעבור מי שבוחר לעשות את קורס הצלילה דרך מועדונים אלו. אפשרות נוספת היא לינה במלון בלו – מלון זול יחסית הנמצא במרכז העיר עצמה, אבל בסמוך לציר התחבורה הראשי של העיר, כך שגם אם מסתמכים על תחבורה ציבורית תוכלו להגיע בקלות למועדוני ואתרי הצלילה השונים.

אנו ממליצים לבדוק את עמוד מלונות לחופשת צלילה באילת בו תוכלו למצוא מידע מפורט יותר על כל אפשרויות הלינה המתאימות לחופשת צלילה באילת, כולל טיפים והמלצות.

המלצות "הכל על" לחופשת צלילה באילת

  • במידה ואתם מגיעים בקיץ ומעוניינים בצלילת רענון או צלילה מודרכת כדאי לקבוע את הצלילה מראש על מנת לוודא שיהיה מדריך פנוי.
  • כדאי לזכור כי חלק מעלות חופשת הצלילה באילת היא גם עשיית ביטוח מתאים – דבר אשר כלול במחיר קורסי הצלילה, אך כאשר צוללים שלא במסגרת קורס יש לעשות באופן עצמאי.
  • מרבית מועדוני הצלילה מאפשרים לרכוש ביטוח צלילה דרכם, ומעניקים תמורת זה חברות במועדון, מה שמעניק הנחה מסויימת בהשכרת הציוד.
  • עלות חופשת צלילה באילת יקרה מעצם היותה חופשת צלילה – ציוד יקר וכמו שציינו קודם ביטוח – הופכים את החופשה ליקרה. אנו ממליצים להציץ בעמוד חופשה זולה באילת בו תוכלו למצוא טיפים על הוזלת החופשה ועל אתרים חינמיים באילת.
  • כאשר בוחרים מועדון לשכור ממנו ציוד צלילה כדאי לקחת בחשבון מספר פרמטרים:
    1. עלות השכרת הציוד
    2. מה הציוד כולל? מה היא איכות הציוד ועד כמה הוא חדש ובטיחותי?
    3. האם המקום מציע השכרת ציוד ליום שלם בלבד או שישנה אופציה לשכור ציוד לחצי יום?
    4. במידה ואתם מגיעים לחופשת צלילה באילת בחודשי הקיץ כדי לברר מראש האם יש ציוד זמין להשכרה בתקופה זו.
  •  כדי לבחור מועדון צלילה אשר קרוב יחסית לאתר בו אתם מעוניינים לצלול על מנת למנוע היסחבות מסורבלת עם הציוד הכבד.
  • לחופשת צלילה בה תרצו לצלול בכמה אתרים שונים מומלץ להגיע עם רכב או לשכור רכב איתו תוכלו להגיע לנקודות הכניסה לאתרים הללו, אך חשוב מכך לשנע את הציוד הכבד אל ומהאתרים. כך לא תצטרכו להגביל את עצמכם לאתרי הצלילה הסמוכים למועדונים השונים.
  • על אף שהדבר ידוע לכל מי שצולל חשוב להזכיר כי אם אתם מגיעים וחוזרים מאילת בטיסה יש לחכות לפחות 24 שעות בין הצלילה האחרונה לבין העליה על הטיסה.