שופינג באילת – כל מה שצריך לדעת לפני שמגיעים לעיר ללא מע”מ

מידע כללי

אילת – העיר היחידה בארץ ללא מע”מ, היא מוקד מצוין לשופינג, אם כבר הגעתם עד לכאן בשביל החופשה שלכם. חלק מהמגיעים לחופשה באילת מתכננים את החופשה סביב הצורך ברכישת מחשב, סמארטפון חדש או מוצרים יקרים אחרים, וחלק פשוט נהנה מקניות זולות יותר לצד החופשה שלו ומנצל את ההזדמנות. כך או אחרת לא ניתן להתעלם מכמות החנויות ומרכזי הקניות הרבים באילת, ובפרט באזור התיירותי סביב טיילת אילת – שהיא בעצמה מלאה בחנויות. בין אם תכננתם זאת או לא, ככל הנראה תחזרו מאילת עם קצת יותר דברים ממה שהגעתם אליה ואז יעזור אם תלונו במלונות באילת לחופשת שופינג.




קניות ללא מע"מ באילת

אין ספק שלקניות ללא מע”מ יש יתרונות רבים, ולא סתם ישראלים מחכים עם מוצרים רבים שהם רוצים לקנות עד לביקור ביעדים נטולי מסים כמו הדיוטי פרי בדרך לחופשה בחו”ל, או אילת. אך מה שלא רבים יודעים הוא, שהפטור ממע”מ באילת לא חל בצורה גורפת על כל המוצרים, ושלא כל החנויות באילת מוכרות מוצרים במחיר נטול מע”מ – גם אם אלו מוצרים שאמורים להיות פטורים מהמס. וכך למעשה, יש מוצרים רבים שאינם פטורים ממס, וזהו דבר שכדאי לדעת לפני ששוקלים לרכוש אותם דווקא באילת ואז לסחוב אותם חצי מדינה כל הדרך הביתה.

אז מה בעצם הסיפור עם המע”מ? בשנת 1985 חוקק חוק הפוטר את רוב המוצרים באילת ממע”מ. המע”מ בישראל הוא 17% ממחיר המוצר, ולכן אם תרכשו מוצרים הפטורים ממע”מ באילת תשלמו מחיר נמוך יותר ממה שתשלמו אם תרכשו את אותו מוצר במקום אחר בארץ. אך יש לשים לב, שחוק זה לא תקף על המוצרים הבאים: בין מוצרי האלקטרוניקה-מכשירי וידאו, מצלמות וידאו, מערכות סטריאו וטלוויזיות. בין מוצרי הבית – מדיחי כלים, מייבשי כביסה ומקפיאים. המעשנים שביננו יתאכזבו לגלות כי סיגריות וטבק לא מקבלים פטור ממע”מ, וכמו כן גם תכשיטים או שעונים שערכם עולה על 200 דולר לא פטורים ממע”מ. גם כלי רכב לא יהיו פטורים באילת ממע”מ (לא שיש רבים מאיתנו שרוכשים כלי רכב במהלך חופשה באילת…), אך מקררים כן פטורים מהמס.

מחשבים וטלפונים ניידים פטורים ממע”מ באילת, אך טלויזיות, מדיחי כלים ומערכות סטריאו אינם פטורים ממע”מ (צילום: Mariakray)

החדשות הטובות הן שמחשבים וטלפונים ניידים יזכו אתכם בפטור ממע”מ, זאת אם תקפידו לרכוש את המוצר במקום הנכון. מהו המקום הנכון? ובכן, מסתבר שחלק מהחנויות לא מגלגלות את הפטור ממע”מ ללקוח, אלא גובות מחיר מלא מהצרכן ונהנות מההפרש. אם ברצונכם לוודא שבאמת קיבלתם מוצר ללא מע”מ, השוו את המחיר לאותו מוצר במקום אחר בארץ (כדאי לעשות סקר קטן או לבדוק מה המחיר במקום מגוריכם של המוצר שתרצו לקנות באילת לפני שתצאו לחופשה) ובדקו אם המוצר באילת אכן זול יותר ב-17% מאשר המחיר שמציעים עבורו במקומות אחרים בארץ. אם אתם רוצים ללכת על בטוח, ההמלצה היא לרכוש את המוצר ברשת ארצית גדולה, שם הסיכוי שהמע”מ לא יגולגל אליכם נמוך יותר. לרוב ברשתות הגדולות – כמו KSP, מחסני חשמל ואייבורי – תוכלו להזמין מראש את המוצר אותו תרצו לרכוש ולשמור אותו כך שלא יגמר במלאי עד שתגיעו לעיר. כמו כן כדאי לדעת כי רכישת מוצרים מסוג זהה מוגבלת לשניים – כלומר לא ניתן לרכוש שלושה מחשבים, או ארבעה סמאטרפונים בעיר ולפני הרכישה תתבקשו לתעודת הזהות שלכם על מנת לוודא זאת.




סניפים של רשתות ארציות גדולות באילת

פה נפרט בעבורכם רשימה של חנויות באילת שהן סניפים של רשתות ארציות גדולות, ופה יש סיכוי גדול יותר שאכן תקבלו את הפטור ממע”מ.

מוצרי חשמל ואלקטרוניקה

  • טרקלין חשמל- הסתת 20, מרכז ביג, אילת
    החרש 9, אזור התעשייה, אילת
  • א.ל.מ– הסתת 20, מרכז ביג, אילת
  • באג– אנטיב 3, אילת (במרינת אילת, קרוב למרכז רד)
    הסתת 20, מרכז ביג, אילת
    הפלמ”ח 1, קניון מול הים, אילת
  • שקם אלקטריק– התמרים 19, אילת (מרכז אילת במרחק הליכה מקניון מול הים)
    הבורסקאי 26, אזור התעשייה, אילת
  • מחסני חשמל– קאמן 12, מתחם רד, אילת
    קאמן 8, קניון אייס מול, אילת
    הסתת 13, אזור התעשייה, אילת

מחשבים וסלולר

  • אייבורי מחשבים– התמרים 9, אילת (מרכז אילת במרחק הליכה מקניון מול הים)
    דרך פעמי השלום 10, טיילת אילת, אילת
    קאמן 12, מתחם רד, אילת
  • KSP– קאמן 1, אילת (בטיילת)
    יותם 1, אילת (מרכז אילת במרחק הליכה מקניון מול הים)
    תרשיש 7, אילת (ליד הטיילת)
  • מחסני חשמל סלולר– דרך פעמי השלום 16, אילת
  • ענק המחשבים והסלולר- outlet– קאמן 12, אילת (ליד האייסמול)

שונות

  • צילום ומלצמות- קאמרה– המים, אילת (בטיילת מלון לגונה במרינת אילת)
  • כלבו- המשביר לצרכן– התמרים 5, אילת (ליד אדידס עודפים וקרוב לאייבורי מחשבים)
  • שואבי אבק- dyson דייסון  הפלמ”ח 1, קניון מול הים, אילת
    קאמן, קניון אייס מול, 8, אילת




קניונים ומרכזי קניות באילת

  • קניון מול הים – זהו הקניון המפורסם ביותר של אילת שנמצא במיקום נוח ופופלארי – בתחילת טיילת אילת. שימו לב כי חלק מהחנויות בקניון זה מכניסות את ההטבה במע”מ לכיסן ולא מגלגלות אותה אליכם הצרכנים, והקניון למעשה ידוע כאחד בו המוצרים יקרים יותר ממה שאמורים להיות. ללקוחות הרוכשים מוצרים בקניון זה אנו ממליצים לדבוק בחנויות שהן סניף של רשתות ארציות גדולות, על מנת לוודא שבאמת קיבלתם את הפטור ממע”מ. כתובת: הפלמ”ח 1, אילת.
  • מרכז הקניות ביג אילת – זה מרכז קניות פתוח וגדול בו תמצאו חנויות של הרשתות המובילות בארץ לאופנה, כלי בית, חשמל ופארם, הוא לא נמצא באזור התיירות של אילת וההגעה אליו נוחה בעיקר למי שמגיע לאילת עם רכב. בשל סיבה זו אנו ממליצים לשקול לעשות את השופינג שלכם כאן. בביג אילת ישנה חנות פקטורי סטור של נייקי שניתן למצוא בה מוצרים במחירי עודפים. כתובת: הסתת 20, אילת.

באילת כמובן יש גם מתחמי קניות נוספים, מתחמים אלה ממוקמים בתוך או בסמוך לבתי המלון באזור הטיילת, וכולם נמצאים בסמיכות זה לזה:

  • קניון עופר מלכת שבא אילת – הקניון נמצא לרגלי מלון מלכת שבא ובו חנויות מותגים כמו קסטרו, בודי שופ, גולף ועוד. הוא נמצא בטיילת אילת. כתובת: דרך פעמי השלום 19, אילת.
  • לה בולבארד – שדרת הקניות היוקרתית של מלון רויאל גארדן, בלה בולבארד חנויות בעיצוב נוצץ ויוקרתי, הכוללות חנויות מותגים ומעצבים מהארץ והעולם. כתובת: אנטיב 5, אילת.

לה בולבארד, שדרת הקניות היוקרתית בתוך מלון הרויאל גארדן, מבט מתוך השדרה ומבחוץ (צילום מקור)

  • מתחם לה פלאז’ – מתחם קניות יוקרתי עם אווירת חו”ל. כתובת: הים 5, אילת.
  • טיילת המלך שלמה אילת – גלריית המעצבים – בטיילת של מלון המלך שלמה (שנמצאת קרוב לטיילת אילת ועל שפת המרינה) נמצאות חנויות מעצבים יוקרתיות מהארץ ומהעולם, יעד זה פחות מתאים למי שמחפש מחירים טובים, אך מתאים מאוד למי שמעוניין בבגדי מעצבים. כמו כן יש בה חנות עודפים של רשת המשקפיים ארוקה. כתובת: אנטיב 4, אילת.
  • מתחם רד -מרכז קניות חדש הנמצא ליד לה בולבארד ובו בעיקר חנויות אופנה. כתובת: קאמן 12, אילת.
  • קניון אייסמול -קניון ייחודי שבמרכזו רחבת החלקה על הקרח שמסביבה חנויות ובו אטרקציות רבות, בעיקר כאלו המתאימות לילדים (למשפחות עם ילדים המחפשות אטרקציות ואתרי בילוי המתאימות לילדים, אנו ממליצים לקרוא את העמוד אילת עם ילדים).




חנויות עודפים באילת

חנויות עודפים- אווטלטים- הן דרך מצוינת להשיג הנחות על מוצרים במשך כל השנה, מבלי תלות בזמנים מיוחדים למבצעים. בחנויות עודפים תוכלו להשיג הנחות של 35%-70%.  באילת יש מספר חנויות עודפים של רשתות מוכרות, לא מדובר במגוון נרחב ביותר, אך בכל זאת כדאי לבדוק אותן. כאן תוכלו למצוא את הרשימה של חנויות העודפים שנמצאות באילת:

  • אדידס עודפים – חנות עודפים של מותג אדידס בה תוכלו לרכוש בגדים ונעליים במחירים נוחים. כתובת: תרשיש 13, אילת.

  • נייקי פקטורי סטור – חנות עודפים של מותג נייקי, המציעה את מוצרי המותג במחירים זולים יותר מאלו שתמצאו בשאר הארץ. כתובת: מרכז ביג, הסתת 20, אילת.

חנות נעליים

באילת תוכלו למצוא חנויות עודפים של נייקי ואדידס (צילום: motivationforgood ברשיון פומבי)

  • ארוקה – לרשת המשקפיים יש שתי חנויות עודפים באילת, שניהם קרובים אחד לשני באיזור המלונות התיירותי של העיר. אירוקה המלך שלמה אווטלט נמצאת באנטיב 1, מלון המלך שלמה, אילת. ארוקה אווטלט נמצא בטיילת ליד רחוב דרך פעמי השלום ליד ה-KSP.

  • B.G Outlet – חנות עודפים גדולה המוכרת עודפים של מגוון מותגים – במחיר עודפים ממנו מופחת גם המע”מ, מה שיוצר מחירים אטרקטיביים במיוחד. בין המותגים המוצעים אפשר למנות את טימברלנד, נאוטיקה ולי קופר. כתובת: תרשיש 7, אילת.
  • ענק המחשבים והסלולר- outlet– פה תוכלו למצוא מחשבים, מסכים, טאבלטים, סלולר ומוצרים אלקטרונים נוספים. כתובת:קאמן 12, אילת (מתחם רד)

מבצעים וסוף עונה באילת

אמנם רוב הנופשים מגיעים לאילת בקיץ, אך דווקא בחורף תוכלו למצוא באילת מבצעים שווים במיוחד. בחודשי החורף יש לא מעט מבצעים שהופכים את הקניות בעיר למשתלמות אפילו יותר – בעיקר בחודשים נובמבר ודצמבר. בחודשים אלו יש מבצעים לכבוד black friday ולכבוד cyber monday שיכולים להפוך את הקניה לכדאית מאוד ולחסוך עד מאוד שקלים בהשוואה למחיר הרגיל של המוצר לא באילת – שכן תוכלו לזכות לכפל מבצעים, גם ליהנות מהמבצעים שהחנויות מציעות וגם לקבל את הנחת המע”מ. כמובן שכמו בכל שאר הארץ גם באילת יש מבצעי סוף עונה בחורף ובקיץ בהם הרשתות מציעות מבצעים משתלמים – אשר באילת משתלמים אף יותר.

חודשי נובמבר ודצמבר הם זמן טוב למבצעי black friday ו-cyber monday באילת (תמונה: TheDigitalArtist ברשיון פומבי)

כדי לעקוב אחר המבצעים ולהחליט באיזה מבין מרכזי הקניות הכי כדאי ומשתלם לכם לקנות תוכלו להיעזר בעמודי המבצעים שיש לקניונים הגדולים. כך למשל יש עמוד מבצעים באתר קניון מול הים המתעדכן בהתאם למבצעים הניתנים בחנויות השונות, ניתן גם להוריד את האפליקציה של הקניון על מנת לראות מידע ומבצעים באופן נגיש ונוח בנייד. יש עמוד מבצעים באתר האייסמול המציע שירות דומה, באתר יש גם קופונים שיוזילו את הקניות שלכם בקניון. גם למרכז ביג יש עמוד מבצעים, כך שבמידה ויש מוצר מסויים אותו תרצו לרכוש תוכלו לבדוק היכן הכי משתלם וכדאי לכם לעשות את הקנייה.




איפה כדאי לאכול

באילת יש מגוון רב של מסעדות ובתי קפה המציעים למבקרים למצוא אוכל איטלקי, אסייתי, מקסיקני, המבורגריות בסגנון דיינר אמריקאי, מסעדות בשרים, מסעדות דגים אוכל ישראלי ועוד. אבל היכן איפה כדאי לאכול כאשר יוצרים לשופינג? התשובה תלויה בטעם האישי שלכם, בתקציב ובהעדפות הקולינריות. לשם הנוחיות, פירטנו לכם כאן רשימה של בתי הקפה והמסעדות שנמצאות במרכזי הקניות המרכזיים, ובנוסף לאחר מכן – את המסעדות שסקרנו באתר “הכל על”, ונמצאות בתוך או בסמיכות לאתרים הללו.

במרכז הקניות ביג אילת תוכלו לסעוד ב: רי-בר, גרג, בורגרס בר, מקדונלדס, ארלין פיצריה וגלידריה, האומן שווארמה פלאפל וארומה.

מחוץ למרכז הקניות במרחק הליכה קצר תוכלו למצוא את המחבוא של אדי, ובכיוון ההפוך באיזור נמצאת מסעדת הבשרים פאפי (אל גאוצ’ו לשעבר).

קניון מול הים– אוכל (מבחינת ארוחות) הוא לא הצד החזק של הקניון, שמתאים יותר לנשנושים. במול הים תוכלו למצוא בית קפה, מסעדה, דוכן פיצוחים, גלידה וסניף של מקדונלדס. אנו ממליצים לתכנן את השופינג כך שאת הארוחה תסעדו לפני או אחרי השופינג במקום שיתאים לכם יותר, או לחלופין למצוא מסעדה באיזור הקניון (מחוץ לקניון).

מסעדת פסטורי, במרחק הליכה מקניון מול הים, מתאימה גם למשפחות עם ילדים (צילום מקור)

המסעדות שנמצאות באיזור ואותן סקרנו הן: תרשיש 9, ברביס ופסטורי – שלושתן סמוכות זו לזו, ושתי האחרונות מתאימות למשפחות עם ילדים ומתאימה לילדים גם מסעדת בורגרים. כולן נמצאות במרחק 10 דקות הליכה. אפשרות נוספת היא למצוא מסעדה מתוך השלל הרב של מסעדות שנמצאות בטיילת אילת, שמתחברת לקניון. מסעדות אלה נמצאות קרוב גם לכל שאר מתחמי הקניות שנמצאים ליד המלונות כמו לה בולובארד, לה פלאז’, קניון מלכת שבא, טיילת המלך שלמה, מתחם רד וקניון האייסמול, ולכן יכולות להתאים גם למי שבוחר לעשות שופינג במתחמים אלו, ולא מצא מסעדה מתאימה במתחם עצמו.




מלונות מומלצים לחופשת שופינג באילת

המלונות המתאימים ביותר לאילת לחופשת שופינג הם מלונות בחוף הצפוני- מלונות בטיילת אילת – אשר קרובים במיוחד לרוב מתחמי הקניות שבאזור כמו קניון עופר, לה בולבארד, מתחם לה פלאז’, גלריית המעצבים, מתחם רד, קניון אייסמול וכמובן קניון מול הים. בפרט מתאימים מלון מלכת שבא שלו מתחם קניון משלו (קניון עופר), מלון רויאל גארדן (שבתוכו מרכז הקניות בולבארד) והמלונות שנמצאים בסמיכות לאייסמול ולמרכז רד – ישרוטל אגמים וישרוטל המלך שלמה למשל.

למלון מלכת שבא, יש מרכז קניות משלו – קניון עופר (צילום מקור)

דוגמאות למלונות 5 כוכבים מומלצים לחופשת שופינג באילת הם: מלון נפטוןמלון מלכת שבאמלון קראון פלזה (מלון ורט), ומלון ישרוטל רויאל גארדן.
מלונות 4 כוכבים מומלצים לחופשת שופינג באילת הם: מלון ישרוטל ספורט קלאבמלון ישרוטל לגונה הכל כלול ומלון אסטרל ויליג.
דירות מומלצות לחופשת שופינג באילת: דירות נופש אלמוגיםקאזה רוזהמלי בוטיק נופש כפרי וOren’s Place.

לינה באיזור החוף הדרומי פחות מומלצת למי שמתכנן חופשה לשופינג בלבד מפני שהיא רחוקה ממרכזי הקניות וממרכז העניינים, אלא אם כן אתם מגיעים עם רכב ומודעים לכך שתצטרכו לסוע כל פעם אל מרכזי הקניות. הנסיעה היא לא נסיעה ארוכה במיוחד, אך הלינה בחוף הדרומי תתאים יותר למי שמחפש שקט, ריחוק וטבע. למי שמעוניין בשופינג ולהיות במרכז העניינים אך לחסוך על לינה, אנו מציעים לשקול אפשרות לינה בדירה, למשל דירות נופש אלמוגים.

אנו ממליצים לקרוא את העמוד מלונות לחופשת שופינג באילת, בו תוכלו למצוא מידע מקיף ומפורט יותר.




המלצות "הכל על" לחופשת שופינג באילת

  • אילת מתחלקת לשניים – החלק התיירותי והעמוס, בו המחירים לעתים רבות מופרזים ביותר, ואילו אילת של המקומיים. כדי להשיג את המחירים הטובים ביותר אנחנו ממליצים לצאת מהקופסא, לא להצמד אך ורק למרכזי, מתחמי ושדרות הקניות שבאזור המלונות בחוף הצפוני ולחקור את המרכזים שנמצאים בעיר עצמה כמו מרכז הקניות ביג.
  • לגבי מבצעים והנחות אנו ממליצים לא להתפתות משלטי הענק שמכריזים על 70%” הנחה!!!”מבלי לבדוק במה בדיוק מדובר. לעתים רבות השלט מכריז על 70% כשבעצם מדובר על הנחה של עד 70% (כלומר, גם 10% או 20%), או שמציגים הנחה כלשהי אבל לא כל המוצרים בחנות כלולים בהנחה או שההנחה חלק רק מהמוצר השני. לפני שאתם מבזבזים זמן על מדידות, התלבטויות והחלטות, התחילו מבדיקה של מה בדיוק המבצע כולל, איזה מוצרים כלולים בו, כמה מוצרים צריך לרכוש כדי לקבל הנחה וכו’.
  • על מנת להבטיח שתקבלו את הפטור מהמס, כדאי ללכת לסניפים של רשתות ארציות מוכרות בהן הסיכוי שהפוטר לא יגולגל אליכם כצרכנים הוא קטן יותר. אופציה נוספת היא לברר מה מחיר המוצר יהיה בחלק אחר של הארץ, ולראות אם המחיר שמוצע לכם באמת נמוך יותר, או שמא המוכר מכניס את הפטור ממס לכיסו ומוכר לכם את המוצר במחיר מלא.
  •  חודשים נובמבר ודצמבר מתאימים ביותר לקבלת המבצעים הטובים של בלאק פריידיי (25 בנובמבר) וסייבר מאנדיי (באחד מהימים האחרונים של נובמבר – התאריך תלוי בתאריך חג ההודיה באה”ב אשר משתנה משנה לשנה).

מי שהתעניין בעמוד זה אולי יתעניין גם ב: