אילת עם ילדים – כל מה שמשפחות צריכות לדעת לפני שמגיעים לעיר עם ילדים

ילדים ומשפחות באילת - מידע כללי

העיר  אילת ידועה כבר משנות השבעים כעיר הנופש של משפחות ישראל, ולא בכדי. מיקומה על חוף ים סוף עם שונית האלמוגים שבו, מזג האוויר החם והשמשי המתאים לחופשה, האטרקציות ושלל המלונות שבעיר הופכים אותה למתאימה ביותר למשפחות עם ילדים. אומנם הילדים והמשפחות לרוב לא מנצלות את הבארים והמסיבות של העיר אבל מעבר לרחצה בחוף שהיא דרך מצוינת וקלאסית להעביר את הזמן עם הילדים, באילת תמצאו אטרקציות ייחודיות לילדים שלא תוכלו למצוא בערים אחרות בארץ – כמו שחיה עם דולפינים וצפייה בשוניות אלמוגים בין אם בתוך המים עצמם ובין אם באקווריום ימי אמיתי במצפה התת ימי.

בעמוד זה תמצאו סקירה של אתרים ואטרקציות המתאימים לסיור עם ילדים, בעיר ומחוצה לה, תוכלו לקרוא על מסעדות ומלונות המתאימים למשפחות עם ילדים והמלצות כלליות למגיעים עם משפחתם לעיר.

אתרים מרכזיים באילת המתאימים לביקור עם ילדים

טיילת אילת – המקום בו כולם עוברים כשהם בעיר

  • טיילת אילת היא אחת האטרקציות המוכרות ביותר וידועה בשל דוכנייה המגוונים שמציעים מבחר מזכרות, מאכלים  ובגדים. האטרקציה המרכזית של הטיילת הוא שיטוט בה, דבר שמתאים גם למשפחות עם ילדים, לאורך הטיילת פזורים מתקני שעשועים אשר מאפשרים לעשות עצירות קטנות בשיטוט עם הילדים (במיוחד כשחם והרגליים מתעייפות). בנוסף לכך ישנו מתחם מתקני השעשועים בתשלום בסגנון מתקני וינטג’ של לונה פארקים עירוניים קטנים (גלגל ענק, קרוסלות, טרמפולינות וכדומה), לא רחוק משם נמצא גם הכדור המפורסם של אילת, שירים את הילדים ויהפוך אותם באוויר.
דוכנים בטיילת של אילת
דוכנים בטיילת של אילת אחד הבילויים המוכרים בעיר אילת הוא לעבור בניהם ויש כאלו שהולכים בהם הלוך ושוב עוד משנות ה80 (צילום אהרון מזרחי)

מטיילים בטיילת, רעבים ורוצים למצוא מסעדה שמתאימה לארוחה עם הילדים? המשיכו לקרוא, בהמשך העמוד פירטנו על מסעדות מומלצות למשפחות בטיילת. בנוסף, היות והטיילת הוא אחד האזורים האוהובים על הבוחרים לינה משפחתית בעיר (הכוונה ללינה בסגנון המלונות הגדולים המספקים שירות, אוכל וחווית שהות מעבר ללינה בלבד – למשל ישרוטל לגונה, מלון אמריקנה וישרוטל ריביירה אילת) – שווה למי שמתעניין בנושא לקרוא בעמוד שלנו על מלונות ליד טיילת אילת.

חופי הרחצה של אילת
חופי הרחצה של אילת בילוי משפחתי נעים ונוח (מקור הצילום)
  • בחופי הרחצה בטיילת אילת ילדים ומשפחות יוכלו כמובן להנות משכשוך במימי ים סוף, דבר עיקרי לחופשה קיצית בעיר השמשית הזו. ניתן לחלק את החופים באופן גס לשני סוגים:
    1. משפחות שמעוניינות להנות מחווית הרחצה, קלות ההגעה, והזמינות והקרבה למסעדות רבות ולחופים מאובזרים – יתאימו יותר שלל החופים שנמצאים לאורך הטיילת, בעיר. כמו כן בחופים אלו הילדים יוכלו להנות מהאטרקציות של הספורט הימי (בננה וכו’).
    2. לילדים ומשפחות שמתעניינים יותר בטבע ולראות את הייחודיות של האלמוגים באילת, כדאי לנסות לפחות אחד מהחופים הדרומיים שנמצאים במרחק נסיעה קצר מחוץ לעיר עצמה. דוגמא לחוף כזה הוא חוף אלמוג שהוא שמורת טבע בתשלום, אך ישנם גם חופים אחרים שהם לא שמורות טבע והכניסה אליהם אינה כרוכה בתשלום.
    אזור החופים הדרומי, הוא גם אזור שאנו ממליצים למשפחות שרוצות שקט ונופים לחפש בו את אפשרות הלינה יש בו אפשריות לינה של מלונות גדולים כמו יו קורל ביץ’ קלאב אילת אולטרה הכל כלול, מלון פרימה מיוזיק אילת ויש בו גם אפשרויות לינה קטנות ואינטימיות יותר.

 

האלמוגים והדגים בשמורת הטבע הימית (צילום: Ricardo Tulio Gandelman)האלמוגים והדגים בשמורת הטבע הימית (צילום: Ricardo Tulio Gandelmanרישיון)

חוף אלמוג

חוף אלמוג מתאים פחות לחווית הרחצה עצמה ויותר למי שנהנה מהטבע שמתחת למים. במרחק קצר מהחוף נמצאות מושבות אלמוגים רבות מסוגים שונים, כמו גם מגוון עצום של דגים וחיות ימיות נוספות ומיוחדת. החוויה המיוחדת מתאפשרת והופכת טובה יותר בזכות המים הצלולים בשמורה, המאפשרים ראות נקייה וחדה וצפייה מרתקת במתרחש מתחת לפני המים. חוף אלמוג והשמורה מפורסמים בעיקר בתור אתר צלילה ושנרקול, אבל יש בו גם אזור רדוד המתאים לילדים ולאנשים שאינם יודעים לשחות. בחוף ישנם גשרים שמוליכים את ההולכים בהם מעל המים ומעבר לשונית, כך שניתן לראות את האלמוגים מהגשרים גם בלי לטבול, ומסוף הגשר – בצד שמגיע אל המים מעבר לשונית – ניתן לראות את האלמוגים עם שנורקל או אפילו לצלול. לא צריך מומחיות רבה בצלילה כדי לראות את האלמוגים – ניתן לראות אותם בקלות עם משקפת מפני המים, דבר שמאוד מלהיב ילדים.

המזרקה המוזיקלית

מהמזרקה המוזיקלית תוכלו להנות עם הילדים פעמיים. פעם אחת במשך השעות החמות של היום, ניטן לטבול במזרקות שכן הן תוכננו כך שיש גישה וניתן יהיה לגשת אל המים. ופעם שנייה להגיע באחד הערבים למזרקות שוב ולחזות במופע האור קולי. הילדים יהנו מ-350 מתזי מים המגיעים לגובה של 30 מטרים ומוארים באורות צבעוניים ממאות פנסים שונים. כמו כן המופע מלווה במוזיקה, חלקה שירים ישראלים מוכרים, וחלקה פסי קול של סרטים פופולריים.

המזרקה המוזיקלית בזמן המופע (צילום: צילום מקור)המזרקה המוזיקלית בזמן המופע (צילום מקור)




אטרקציות באילת המתאימות לילדים

שתי האטרקציות הפופלריות ביותר באילת הן אטרקציות שמתאימות ומומלצות מאוד לילדים. יש לשים לב שהן לא נמצאות בתוך העיר עצמה, אלא במרחק נסיעה קצר אל החוף הדרומי. החוף הדרומי הוא אמנם לא בעיר, אך הוא לא מבודד לגמרי – יש בו מכולות ומספר מסעדות, בתי מלון וטיילת קטנה שמחברת בין חלק מהם.

פארק המצפה התת ימי

אין ספק שפארק המצפה התת ימי הוא אחד מאתרי החובה לביקור עם ילדים, הוא אחד מהאתרים הפופולריים ביותר בעיר. אחת מהאטרקציות העיקריות בפארק היא המצפה עצמו – שהוא למעשה אקווריום שמוצלח לא פחות מהאקווריום של לונדון או האקווריום של ברצלונה ובמידה מסוימת עדיף עליהם מפני שהוא בסביבתו הטבעית, בתוך ים סוף, ולא מלאכותי. במצפה, הילדים יוכלו לראות ולהתלהב מדגים ויצורי מים אחרים ולהיכנס לעולם השונה והמיוחד שמתרחש מתחת לפני הים. גולת הכותרת של הביקור עבור הילדים היא עולם הכרישים בו חיות מרשימות כמו פטישן ועטלף הים (בנוסף לכרישים עצמם) מעוררות בהם התרגשות רבה. בנוסף, ישנן הפעלות שונות המיועדות לילדים לאורך הסיורים.

בסקירת תגובות מבקרים באתר, גילינו כי מרבית המבקרים מאוד מרוצים, במיוחד בעלי המשפחות הכוללות ילדים בגילים 10-5. תלונות שעלו בכל זאת על האתר, ממספר בודד של מבקרים, עסקו בחוסר התאמה למתבגרים אשר מאבדים עניין לפעמים, מחירים יקרים יחסית לכרטיסים, פעילויות האקסטרה ולקיוסק במקום, ובעובדה שהאתר לא התפתח במיוחד עם השנים והתוספות והשינויים שכן נעשו בו היו קטנים יחסית. בנוסף, מבקרים בחודשי הקיץ הלינו לעיתים על צפיפות, דוחק וקושי לצפות במוצגים בזמן ההדרכות וההאכלות השונות.

המלצה- בעונות השיא ההדרכות וההאכלות במתחם יכולות להיות עמוסות מאוד ומומלץ להגיע מוקדם על מנת לתפוס מקום טוב.

לקריאה נוספת על המצפה התת ימי.

המצפה התת ימי (צילום: Hoshvilim)המצפה התת ימי (צילום: Hoshvilimרישיון)

ריף הדולפינים

ריף הדולפינים הוא אטרקציה ייחודית לעיר אילת הפונה לכל המשפחה ואחת האטרקציות והאתרים התיירותים הפופלארים בעיר. משפחות רבות מגיעות לחוף הנמצא בחלק הדרומי של החוף באילת כדי להנות מצפייה בדולפינים בסביבה הטבעית שלהם. אפשר להצטרף לפעילויות השונות עם הדולפנים: שחיה לצידם, צלילה, צפיה במדריכים המלטפים ומאכלים אותם וכדומה. כל פעילויות אלה מתאימות לילדים, אם כי יש לקחת בחשבון את גיל הילד. ההורים יוכלו להנות ממתחם סאבלט על המים הכולל בריכות הירגעות. בנוסף יש במתחם פסטיבלים, סדנאות והרצאות שחלק מהמבקרים ימצאו בהם עניין.

מסקירת ביקורות שעלו באתרי האינטרנט ובקבוצות הפייסבוק השונות מהמבקרים בריף, עולה כי המבקרים תופסים את הביקור בריף הדולפינים כחוויה מאוד מיוחדת שרבים מאוד נהנים ממנה, אך יש שמצביעים על היבטים פחות חיוביים של מחיר יקר יחסית הן לכניסה לחוף והן לצלילה עם הדולפנים או להאכלתם.

לקריאה נוספת על ריף הדולפינים.

קניון אייסמול

קניון האייסמול הוא לא רק מרכז קניות (למידע נוסף על- שופינג וקניות באילת), אלא תמצאו שבמרכזו נמצא משטח החלקה, והקניון מארח אירועי ספורט כמו פסטיבל הג’ודו של ישראל ותחרויות של החלקה אומנותית על הקרח. הקניון מציע אטרקציות רבות ביניהן פארק חבלים, משחקייה בת 3 קומות לילדים קטנים, מציאות מדומה, לייזר, מבוך מראות, קורת הפחד ועוד.

חוות הגמלים אילת

חוות הגמלים אילת היא אתר אירוח המהווה נווה מדבר קרוב לחוף הדרומי של אילת במרחק של 15 דקות נסיעה ממרכז מהעיר ובו שלל פעילויות המתאימות לכל המשפחה. מחוות הגמלים תוכלו לצאת לטיולי גמלים,סיורי ארבע על ארבע, סיור במדבר בכרכרת גמלים, טיולי אופני הרים חשמליים (למשפחות עם ילדים בוגרים יותר) וגולת הכותרת של החווה- פארק החבלים הגדול ביותר בארץ. הכניסה לביקור בחווה היא חינם, האטרקציות הן בתשלום ובהרשמה טלפונית מראש. שימו לב שהפעילות בפארק החבלים מוגבלת לילדים בגובה מעל 1.20 מטר ומגיל 6 ומעלה.

אטרקציות מחוץ לאילת

מחוץ לאילת מומלץ לבקר בחי בר יטבתה, המקום מתאים מאוד לילדים, ונמצא גם קרוב לפארק תמנע שמתואר בחלק לילדים חובבי טבע וטיולים.

ביקור באילת עם ילדים חובבי טבע וטיולים

אילת היא עיר המתאימה מאוד לשלב חופשת חוף משפחתית יחד עם קפיצות לשמורות טבע ואתרי טיולים – לילדים הנהנים מהליכות בטבע. כמובן שהנוף שתמצאו בסביבות אילת הוא מדברי, דבר מיוחד מאוד למי שמגיע ממרכז הארץ וצפונה. אין צורך להתכונן לטרק מסובך הכולל לינה בשטח ואוהלים, במרחק סביר מהעיר תוכלו למצוא שמורות טבע המתאימות לביקור יום, בחלקן זהו רק שביל שממנו יוצאים אל המדבר, ובחלקן יש מרכז מבקרים הכולל מוזיאון קטן עם הסברים, חנות מזכרות וקפיטריה. כאן תוכלו למצוא רשימה של אתרי הטבע המתאימים ביותר לבילוי עם ילדים.

פארק תמנע

פארק תמנע, במרחק 25 דקות נסיעה בלבד מאילת, הוא ללא ספק אחד המקומות היפים והמרתקים בסביבה של אילת, ויש שיגידו מהפארקים המיוחדים ביותר שיש בישראל (הוא ללא ספק אחד מהגדולים ביותר). הוא מתאים לילדים מפני שניתן לסוע בו עם רכב פרטי בין האתרים ונקודות העניין השונות בפארק תמנע, ולהנות מהנוף המדברי בלי לעשות שעות רבות של הליכה על הרגליים. במרכז המבקרים של הפארק ישנו מיצג אשר מועבר באמצעים טכנולוגיים חדישים ההופכים את ההסבר לנגיש ומעניין לילדים. בפארק ישנן גם אטרקציות המתאימות לילדים וישנם סיורים והדרכות יעודיות, למשל עמדת להכנת בקבוקי זכוכית בחול צבעוני הנמצאת ליד מסעדת הפארק. יש לשים לב שהאתר הוא שמורת טבע והכניסה היא בתשלום, בנוסף לכך חלק מהאטרקציות הן בתשלום נוסף.

לקריאה נוספת על פארק תמנע.

האגם הנעלם

האגם הנעלם, במקרה של ילדים, מתאים יותר לצפיה. ניתן להגיע עם רכב פרטי עד לנקודת תצפית מרהיבה ביופייה המשקיפה על האגם, משם ניתן לרדת אל האגם עצמו אך הירידה תלולה (ועליה תלולה חזרה) ולכן פחות מומלץ לעשות את הירידה עם ילדים (אלא אם כן הם בוגרים יותר ובעניין), אך בהחלט שווה להגיע לראות גם ללא ההליכה. האגם נמצא גם במרחק קצר ממרכז המבקרים בקיבוץ יטבתה (הקיבוץ שמפורסם בזכות המחלבות והשוקו) אשר מתאים לילדים.

לקריאה נוספת על האגם הנעלם.

הגן הבוטני של אילת

אופציה נוספת וטובה להנות מהטבע אך ללא הליכה מרובה וללא צורך לצאת מהעיר היא הגן הבוטני של אילת. לא מדובר בגן בוטני גדול, מוכר, או מבין הגנים הטובים ביותר (ולכן יש לתאם ציפיות לפני ההגעה!), אך הוא מציע אווירה שונה לגמרי משאר האטרקציות שבאילת עצמה. בגן יש פעילויות המתאימות לילדים קטנים וגם לגדולים יותר, כמו כן, ישנה הנחה לילדים. עם זאת הוא פחות מתאים למשפחות הבאות עם עגלות, שכן בגן יש לא מעט מדרגות אבן צרות שהמעבר בהן עם העגלות יהיה מסורבל וקשה.

לקריאה נוספת על הגן הבוטני של אילת.

מסלולי טיול באזור אילת המתאימים למשפחות

  • נחל עשרון ומקדש הנמרים – מתאים למשפחות שנהנות מטיולי שטח, אם כי אפשר להכנס גם עם רכב פרטי. זהו אתר קטן וקליל עם מסלול יחסית לא ארוך, ולכן מתאים למשפחות עם ילדים בכל הגילים.
  • קניון שחורת – המסלול בקניון שחורת הינו מסלול מעגלי ככה שלא צריך להסתבך עם הצבת שני רכבים בכל צד של המסלול או הקפצות של המטיילים, והוא לא כולל הלוך וחזור באותו השביל מה שמוסיף לעניין לאורך כל המסלול. המסלול קליל יחסית ומתאים למשפחות עם ילדים, גם ילדים קטנים, מכיוון שהמסלול קל, קצר ומהנה. שימו לב כי חלקו דורש טיפוס במעלה מפל סלע בעזרת יתדות ברזל. ההליכה במסלול נמשכת בערך כשלוש שעות

קניון שחורת (צילום: עומר מרקובסקי Pikiwiki Israel)קניון שחורת (צילום: עומר מרקובסקי Pikiwiki Israelרישיון)

  • נחל שלמה – נמצא במרחק כמה דקות נסיעה בלבד מבתי המלון של אילת, אך כשתגיעו אליו תרגישו כי אתם נמצאים בלב המדבר. ישנם כמה מסלולים שניתן לעשות בנחל שלמה, מסלולים רגליים ומסלילים לרכבי שטח, וכך אפשר לבחור מסלול עם רמת קושי נמוכה שיתאים לילדים. למשפחות עם ילדים, המסלול המתאים ביותר מבין המסלולים הינו מסלול מישורי יחסית בתוואי הנחל עצמו שהינו גם מסלול מעגלי (מה שחוסך את כאב הראש של הגעה בשתי מכוניות והקפצה בין שתי המכוניות, כאשר יש להשאיר אחת בנקודת ההתחלה ואחת בנקודת הסיום). מסלול זה הינו מסלול קצר יחסית, שההליכה בו נמשכת בין שעתיים לשלוש שעות, תלוי בקצב ההליכה כמובן ובמספר ומשך ההפסקות שעושים בדרך, ודרגת הקושי שלו בינונית. המקום מציע אטרקציות – כמו רכיבה על גמלים ופארק חבלים שילדים יהנו מהן מאוד.
  • עמודי עמרם  – נמצאים בשמורת הרי אילת, במרחק נסיעה קצרה מאילת וניתן להגיע אל חניון הנמצא מספר דקות הליכה מהם עם רכב פרטי. המסלול הינו מסלול קווי ומישורי ומתאים למשפחות עם ילדים בכל הגילים, אך הוא לא כל כך נוח לבאים עם עגלות ילדים, כך שיש לקחת זאת בחשבון. בדרך תצפו בסלעים והרים בשלל צבעים מדבריים: שחור, ירוק, צהוב, אדום וחום, ובכוכי מכרות נחושת קדומים הנמצאים במקום ומהווים אטרקציה לילדים. כאשר מגיעים לעמודי עמרם – עמודי חול גבוהים ומרשימים – ניתן לשבת בצילם, לערוך פיקניק, לשתות קפה ולהנות מהנוף. הילדים יהנו מטיפוס ומשחק בין העמודים.

עמודי עמרם - לא פחות מרשימים מעמודי שלמה (צילום: GorALexeY)עמודי עמרם – לא פחות מרשימים מעמודי שלמה (צילום: GorALexeYרישיון)

  • הר אמיר – בהר אמיר שני מסלולים. הקצר יותר באורך 2.5 ק”מ, וההליכה בו נמשכת כ-2-3 שעות לערך. מסלול זה נחשב לקל מבין שני המסלולים ומתאים למשפחות עם ילדים (אך כמובן יש לקחת בחשבון כי מדובר במסלול העולה אל ההר ולאחר מכן יורד אותו). הארוך יותר הינו מסלול באורך 4.5 ק”מ, ההליכה בו נמשכת כ-5 שעות לערך. זהו מסלול יותר מאתגר ולכן מתאים רק למשפחות עם ילדים מעל גיל 13.
  • נחל סעיפים – הטיול מאוד מתאים למשפחות, גם לכאלה עם ילדים קטנים, מכיוון שהמסלול קצר וקליל, שאורכו קילומטר וחצי בלבד (אותו הולכים הלוך וחזור, שכן המסלול אינו מסלול מעגלי), ולכן מתאים מאוד גם למשפחות ולמי שאינו מיטיב לכת אבל אוהב ורוצה להנות מהטבע המדברי הייחודי הנמצא באזור אילת.
  •  חולות כסוי ונחל כסוי – בחולות כסוי דיונות בהם הילדים יאהבו מאוד להוציא אנרגיות, להשתולל ולשחק, והמבוגרים ירגישו קצת כמו ילדים שוב בהחלקה, קפיצה וגלישה בחולות הרכים והנעימים. הביקור בחולות כסוי מתאים מאוד לכל המשפחה וילדים יהנו מאוד ממשחק בחול, אך מסלול הטיול מתאים למיטיבי לכת, ולכן לא מתאים למשפחות עם ילדים. לכן משפחות עם ילדים יכולות להגיע להנות ולשחק בחולות, אך לא מומלץ לעשות את מסלול ההליכה עם ילדים.

הדיונות של חולות כסוי (צילום: Keren Shakhar)הדיונות של חולות כסוי (צילום: Keren Shakharרישיון)

  • הר עיט – נגיש גם לרכבים רגילים ולא רק רכבי שטח. זהו מסלול הליכה למיטיבי לכת שלא מתאים לילדים, אך ניתן להגיע להר ולהנות מהתצפית עם הילדים בלי ללכת במסלול.

אתרי הטיולים שסיקרנו באתר, ומבדיקתנו פחות מתאימות לילדים, אלא רק למשפחות מיטיבות לכת, הם:

  •  הקניון האדום – מסלול מאוד פופולארי בקרב המגיעים לאילת, אבל בגלל השימוש במאחזים וסולמות לצורך מעברים קשים הקניון מומלץ בעיקר למשפחות מנוסות בטיולים. כמו כן, הוא אינו מונגש לעגלות ולכן ההגעה עם ילדים קטנים בעייתית.
  •  נחל עתק וגבי עתק – המקום מתאים במיוחד למשפחות מנוסות המרבות לטייל ומסלול מאתגר זה מתאים לרמת הקושי לה הם רגילים, ומתאים רק למשפחות בלי ילדים קטנים.
  • הר צפחות – ההר נמצא ממש מעל לחוף הדרומי של אילת והתצפית ממנו בשקיעה ובזריחה מקסימה, אבל הטיפוס אליו מתאים למשפחות מיטיבות לכת יותר ופחות עם ילדים בגילאי בית ספר.




מסעדות מומלצות למשפחות באילת

כשיוצאים לבלות בחופשה משפחתית באילת, אחד הדברים שנהנים ממנו ביותר הוא לאכול בחוץ בלי הצורך לבשל, הרי זה חלק מהרעיון של חופשה. אך עם ילדים העניין לא כזה פשוט משום שאנו מעדיפים לשבת במסעדות שלהן יש תפריט או מנות ייעודיות לילדים. בחלק זה תוכלו למצוא מספר מסעדות שלפי הפרטמטרים האלה לדעתנו יתאימו יותר למשפחות.
כמו כן, בהתאם לימי הקורונה, כתבנו אם יש אפשרות של ישיבה בחוץ, לילדים שעדיין לא קיבלו חיסון.

מסעדות באזור הטיילת באילת למשפחות עם ילדים

  • פסטורי (איטלקי) – היא מסעדה ידידותית ביותר לילדים, היא מציעה 3 מנות לילדים (פיצה, פסטה ופסטה בולונז), מאפשרת ישיבה בחוץ ומציעה כיסאות אוכל לתינוקות. בימי חול ישנן עסקיות צהריים אשר יוצאות משתלמות למשפחות עם ילדים ולמספר סועדים. מתגובות משתמשים מצאנו שמשפחות עם ילדים מרוצות ממסעדה זו. המסעדה נמצאת במרחק הליכה קצר מהטיילת (וקרובה גם לברביס).
  • לה קוצ’ינה (איטלקי) – מסעדה זו מתאימה להורים שלא רוצים לוותר על ההנאה הקולינרית ומוכנים לשלם על כך, ויחד עם זאת רוצים לקחת איתם את הילדים לארוחה. למסעדה אין מנת ילדים אך משום היותה מסעדה איטלקית הסיכוי שהילדים יוכלו למצוא מנה שיהנו ממנה הוא גדול יותר – הרבה יותר קל לקלוע עם פיצה ופסטה… כך גם ההורים וגם הילדים יוכלו להנות מהארוחה. המסעדה נמצאת בטיילת ומאפשרת ישיבה על שפת המים (לכן ניתן לשלב עם הליכה בטיילת או עם רחצה באחד החופים לאורך הטיילת). ישנה חצר כך שאפשר לשבת בחוץ והמסעדה מציעה כיסאות אוכל לתינוקות, אך קחו בחשבון שהתפריט לא זול.
  • פסטות (טיילת) (איטלקית אקספרס) – המסעדה מציעה מנות ילדים (ספגטי עם שתיה וצעצוע), ישיבה בחוץ ובמחירים סבירים. מתאימה במיוחד למי שרוצה איטלקי זריז אבל לא רוצה לשלם מחירי גורמה. יש עוד סניף בחוף אלמוג.
  • ברביס (המבורגרים) – המסעדה מציגה את עצמה כ”הדיינר הראשון באילת ומסעדת המבורגרים עם המבורגרים משובחים”, הברביס מציעה 3 מנות לילדים  (המבורגר, שניצלונים או נקניקיות עם תוספת ושתיה). לברביס ישיבה בחוץ ומדשאות גדולות בהן יוכלו הילדים להתרוצץ עד שהאוכל מגיע. הברביס נמצאת במרחק הליכה קצר מהטיילת (ונמצאת ליד הפסטורי).
  •  אגאדיר (המבורגרים) – אגאדיר מציעה מנת ילדים (בורגר / שניצל, צ’יפס מיץ והפתעה) מאפשרת ישיבה בחוץ ונמצאת על הטיילת, ולכן היא יכולה להתאים למשפחות עם ילדים. אגאדיר גם מציעה עסקיות בצהריים בימי חול – אך העסקיות מתאימות למבוגרים ולא חלות על ארוחות הילדים. בכללי מדובר ברשת די טובה אך שימו לב שלפי חלק מתגובות המבקרים שראינו בזמן האחרון ספציפית לסניף באילת  החוויה לא תמיד הייתה טובה (לא היו בעיות בשנים עברו), לכן קחו זאת בחשבון (כמובן שנשמח לקבל את תגובתכם).
  • בורגרים (מזון מהיר, המבורגרים) – לרשת יש סניף בטיילת באילת ובמרכז העיר. המסעדה מציעה מנות ילדים (שניצלונים / בורגר עם צ’יפס / ירקות חתוכים / כוס מיץ והפתעה).
  • ג’ירף אילת (אסייתי, נודל בר) – ג’ירף מציעה מנות ילדים (נודלס, שניצלונים ואפילו שתי מנות סושי מיוחדות לילדים), ישיבה בחוץ וכסאות אוכל לתינוקות, המסעדה נמצאת לקראת סוף הטיילת. האוכל יחסית זול ומגיע מהר.
  • לה סרדין (גורמה דגים) – מסעדת יוקרה המתמחה בדגים אשר נמצאת במרינה באילת, ממש ליד הטיילת. לה סרדין מציעה מנות ילדים גדולות (ספגטי, פיש אנד צ’יפס או שניצל), ישנה ישיבה בחוץ וכסאות אוכל לתינוקות. אך כאמור המחירים בה יחסית יקרים, קחו זאת בחשבון.
  • ניין ביץ’ (מסעדה חלבית) – בניין ביץ’ תמצאו שלל מקומות ישיבה בחוץ, על אחד מהחופים השווים בטיילת. ישנן מנות ילדים חלביות (א. בוקר / טוסט / נקניקיות עם סלט ושתיה, פסטה עם שתיה), מתאימות למשפחות הרוצים לשבת ולהנות מאווירת החוף.

מסעדות במרכז אילת למשפחות עם ילדים

  •  עומר’ס (ביתי ישראלי, כריכים) – עומר’ס נמצאת בעיר עצמה והיא מסעדה קטנה בסגנון ביתי אשר מומלצת לכולם כולל משפחות עם ילדים ומציעה ארוחות במחיר סביר. ישנה ישיבה בחוץ אם כי שימו לב שאין הרבה מקום בחוץ (אם הגעתם ואין מקום בעומר’ס- בדקו את טורטה שנמצאת ממש קרוב).  המקום מציע מנות ילדים בשריות (המבורגר / שניצל / חזה עוף / פרגית / קבב).
  • טורטה (טורטיות) – מסעדה עממית, נמצאת בעיר קרוב למסעדת עומר’ס, מציעה מנות בטורטיה + סלטים. ישנן מנות ילדים והמסעדה מציעה עסקיות עד השעה 19:00 הכוללות גם עסקית ל-4-3 מבוגרים. ישנו מספר מוגבל של מקומות ישיבה בחוץ
  • קאזה דו ברזיל (סטייקים) – מציעה תפריט ילדים (פסטה, המבורגר, שניצולנים, פרגיות, אנטריקוט), ישיבה בחוץ וכסאות אוכל לתינוקות. שימו לב שמסעדה זו מתאימה אם המבוגרים ממש רוצים לאכול בשר ומחפשים מקום שילדים יוכלו להצטרף איתם, אבל המחירים למנות ילדים יוצאים יקרים.
  • בורגרים (מזון מהיר, המבורגרים) – הסניף של הרשת בעיר עצמה, מציעה מנות ילדים (שניצלונים / בורגר עם צ’יפס / ירקות חתוכים / כוס מיץ והפתעה). ישנו סניף נוסף בטיילת.
  • אשכרה (גריל בר) – אשכרה מציעה כמה מנות ילדים (המבורגר/ שניצולנים / נקניקיות, מגיע עם תוספת לבחירה). בנוסף, המסעדה מציעה עסקיות שיתאימו למבוגרים בשעות הצהריים.

מסעדות בחוף הדרומי למשפחות עם ילדים

  • שוק דגים (דגים) – המסעדה מציעה מגוון מנות ילדים (שניצלונים / פיש אנד צ’יפס / פסטה או לילדים שנהנים ממנות מבוגרים – חצי מנה דג / סטייק פרגית / שרימפס), ישיבה בחוץ וכסאות אוכל לתינוקות.
  • פסטות (חוף אלמוג) (איטלקית אקספרס) – במסעדה תמצאו מנות ילדים (ספגטי עם שתיה וצעצוע), ישיבה בחוץ ובמחירים סבירים. המסעדה מתאימה למי שרוצה אוכל איטלקי זריז אבל לא רוצה לשלם מחירי גורמה. יש סניף נוסף בטיילת אילת.

מלונות מומלצים למשפחות באילת

ניתן לחלק את אפשרויות הלינה המשפחתיות באילת לשלושה סוגים: האופציה היקרה ביותר- מלון עם בידור לילדים, אופציית הביניים- מלון דירות, והאפשרות החסכונית ביותר- דירת נופש. באילת יש לא מעט מלונות המציעים חדרים וסוויטות המתאימים למשפחות, ישנם מלונות המציעים אפשרויות אלו בכל רמות הדירוג – חמישה כוכביםארבעה כוכבים ושלושה כוכבים. במלונות בוחרים המשפחות והמבקרים בעיר שיחפשו יותר תעסוקה במלון להם ולילדים שלהם, ירצו את השירות ואת הארוחות המוכנות במלון. דוגמאות למלונות באילת המציעים בידור לילדים הם: ישרוטל המלך שלמה, נפטון אילתיו מג’יק פאלאסיו קורל ביץ’ קלאב אילתקיסר פרימייר אילת וישרוטל לגונה.

במלון דירות בוחרות משפחות אשר מצד אחד רוצות ליהנות מהיתרונות של שהיה במלון ומצד שני מאפשר רוצות גם את העצמאות שלינה בדירה מאפשרת. לינה במלון דירות לרוב תהיה יקרה יותר מאשר לינה בדירה המוצעת לתיירים, אך תאפשר להנות מההטבות של ללון במלון – כמו שירות חדרים, בריכות או ,בידור לילדים בחלק ממלונות הדירות. מלונות אלו יתאימו לרוב למשפחות עם ילדים גדולים יחסית. מלונות דירות באילת המתאימות למשפחות עם ילדים הם: קלאב הוטל אילת, אריאה ודירות נופש אלמוגים.

בדירות בוחרות לרוב משפחות שמחפשות אפשרות לינה יחסית זולה ומרחב – אך מוותרות על השירות ועל שירותי המסעדות שיש במלון. דירות נופש באילת המתאימות למשפחות לדוגמה הם: דירת אוראלRoyal ParkOren’s Place ווילה אמייזינג.

דירות נופש המתאימות למשפחות וגם לחופשה זולה באילת הן: דירות נופש אלמוגיםNew Designed apartment ו-North Shore Apartment.

נקודה נוספת שכדאי לדון בה בהקשר לינה של משפחות המגיעות לעיר היא נושא המיקום של הלינה. בעוד שהרבה מהמשפחות המגיעות לעיר יחפשו לינה באזור הטיילת של אילת או באופן ספציפי באזור המרינה שם ימצאו בעיקר המלונות הגדולים, יש משפחות שיחפשו דירה בשכונות המרכזיות של אילת ובכך יחסכו כסף על המיקום ויזכו באפשרות לינה עם יותר פרטיות ומרחב ועם סיכוי גבוה יותר לחניה חינם (לכן אופציה זו אהובה על המגיעים לעיר עם רכב פרטי או ששוכרים רכב באילת). אחרים ינסו לחפש לינה באזור החופים הדרומיים המרוחקים יותר – שם אפשר למצוא לינה בסגנונות רבים מחניוני לילה ועד .מלונות גדולים שיעניקו חופשה בסגנון של הכל כלול, פנסיון מלא או חצי פנסיון (ראו גם מלונות ליד ריף הדולפיניםמלונות ליד חוף אלמוג)

אנו ממליצים לקרוא את העמוד מלונות למשפחות באילת, בו תוכלו למצוא מידע מקיף ומפורט יותר.

הנחות לילדים באילת

חופשה עם המשפחה יכולה להפוך להיות תיק רציני כשמשלמים על כל המשפחה. החדשות הטובות הן שהאטרקציות וההפעלות לרוב כוללות מחיר מוזל לילדים. כל אתר מגדיר מה הוא הגיל שבו ילדים עדיין נחשבים ילדים ומתי כבר נחשבים מבוגרים באופן קצת שונה. פירטנו לכם ברשימה הבאה לגבי האתרים הפופולריים ביותר מה גילי הילדים והאם יש להם מחיר מוזל. בנוסף ציינו המלצות וטריקים להוזיל את הכניסה.

  • שמורת חוף האלמוגים – ילדים מתחת לגיל 5 נכנסים חינם. בגילים 18-5 ישנו מחיר מוזל לילדים. מעל גיל 18 משלמים מחיר מלא. לעתים ניתן למצוא  קורסי צלילה בגרופון וכדאי גם לבדוק לפני הביקור האם יש הנחות לאטרקציות ימיות בגרופון.
  • ריף הדולפינים – פעוטות מתחת לגיל 3 נכנסים חינם. בגילים 15-3 ישנו מחיר מוזל לילדים. מגיל 15 למעלה משלמים מחיר מלא. שחיה עם דולפינים- ילדים בגילים 14-10 משלמים מחיר מוזל. צלילה עם דולפינים- ילדים בגילים 14-8 משלמים מחיר מוזל. ישנם הסכמים עם חלק מועדי העובדים הגדולים להנחה לכרטיסי הכניסה.
  • המצפה התת ימי – פעוטות מתחת לגיל 3 נכנסים חינם. ילדים בגילים 18-3 משלמים מחיר מוזל. שימו לב שניתן להכנס למצפה במשך שלושה ימים החל מיום הכניסה הראשון, כך שניתן לשוב ביום למחרת (או זה שאחריו) כדי להשלים פעילויות שהילדים פספסו או לראות דברים נוספים אם לא היה לכם מספיק זמן. לגבי הנחות נוספות, לעתים ישנן הנחות באתרים כמו גרופון. נכון לכתיבת עמוד זה, גרופון מציע כרטיסים במחירים זולים יותר מאשר במצפה עצמו או באתר האינטרנט של המצפה ומוזיל את העלות בכ-10 ש”ח לכל ילד/מבוגר. גם לבנקים וכרטיסי האשראי השונים לפעמים יש הנחות לאטרקציה זו.
  • פארק תמנע – ילדים מתחת לגיל 3 נכנסים חינם, ילדים בגילים 12-3 משלמים מחיר מוזל. ישנו כרטיס הכולל כניסה לפארק תמנע יחד עם פארק יטבתה (“מתפארקים”) המוזיל את העלות מאשר רכישה של כל אחד מהם בנפרד, בנוסף שימו לב שכדאי לרכוש את כרטיס המתפארקים באתר האינטרנט של הפארק, משום שאז מקבלים 5% הנחה מהמחיר שהייתם משלמים בקופה.
  • הגן הבוטני – פעוטות מתחת לגיל 3 נכנסים חינם. ילדים בגילי 14-3 במחיר מוזל.
  • חוות הגמלים– הכניסה לביקור בחווה עצמה היא חינם. הנחות לאטרקציות בחווה ניתן להשיג דרך מועדוני הלקוחות של לאומי גודיז, הסתדרות המורים, מועדון חבר של משרתי הקבע והגמלאים, האגודה למען החייל, בהצדעה למשוחררים ולמשרתי מילואים, מועדון ההטבות של עובדי טבע, מועדון שווה, רכבת פלוס (מועדון רכבת ישראל), סופר פארם, TAU מועדון אוניברסיטת תל אביב, מועדון טוב לעובדי המדינה, מועדון מגה לאן, אקסטרא בונוס, מועדון סילבר קארד ומועדון פרטנר. פרטים נוספים תוכלו למצוא בעמוד המבצעים של חוות הגמלים.

המלצות "הכל על" לביקור באילת עם ילדים

  • למטיילים עם ילדים קטנים, יש לקחת בחשבון שהאטרקציות הפופלריות ביותר בשיא עונת התיירות הקיץ יהיו עמוסות באנשים, לכן יש להשגיח על הילדים ולא לתת להם לצאת מטוווח עין שלא יעלמו בקלות בקהל. מקומות אשר ידוע לנו שהם עמוסים באופן מיוחד הם הטיילת בשעות הערב אחרי שהחום מתחיל לרדת והמצפה התת ימי בעיקר המפלס התחתון (התת ימי) בשעות פעילות בהן מתקיימות הדרכות והאכלות (בעיקר עולם הכרישים).
  • אילת עיר חמה ויבשה, והקיץ בה קשוח במיוחד בשעות הצהריים. יש להקפיד לדאוג שהילדים שותים מספיק מים. עם תכנון נכון של החופשה, תוכלו לנצל את שעות אלו כשהשמש קופחת לפעילויות ואטרקציות בתוך מבנים או בצל, או למנוחת צהריים במלון או הפעלה עם צוות ההווי בתוך מלון. כמו כן כדאי לבדוק מראש ולחשוב כבר עוד בבוקר היכן אתם רוצים לאכול צהריים, כדי שלא יווצר מצב שאתם משוטטים בחום ומחפשים מקום כי המסעדות עמוסות או לא מתאימות לילדים. ניתן להעזר לשם כך בחלק בעמוד המפרט על מסעדות מומלצות למשפחות עם ילדים. בחלק זה גם ציינו אם יש מסעדות הסמוכות אחת לשניה, כך שאם לא מצאם מקום באחת תוכלו לדעת איזה מסעדה נוספת שתתאים לכם נמצאת ליד.
  • למטיילים עם עגלות ילדים, מומלץ לבדוק לפני ההגעה למקום (אטרקציה וכו’) מה מצב הנגישות של המקום לעגלות. הגן הבוטני לדוגמא פחות מתאים למשפחות הבאות עם עגלות, שכן לאורך הגן יש לא מעט מדרגות אבן צרות שהמעבר בהן עם העגלות יהיה מסורבל וקשה, ויש לקחת בחשבון שהשבילים בריף הדולפינים אינם סלולים.
  • למשפחות המעוניינות להוזיל את העלויות של סעידה בחוץ, כדאי לבדוק עם המקום אם יש להם עסקית טובה. מסעדות רבות מציעות עסקית בשעות הצהריים, אשר יכולה להוזיל עלויות למבוגרים. כמו כן בנושא זה אולי תרצו לבדוק את עמוד חופשה זולה באילת הנותן טיפים על דרכים להוזיל עלויות ועל מקומות ודברים לעשות בחינם באילת.
  • לינה באילת בקיץ ובחגים למשפחה יכולה להיות בעיתית ולפעמים המחירים גבוהים מאוד או לא ניתן להשיג חדרים / דירות מספיק גדולות. לכן למשפחות שמחפשות לינה מסויימת כדאי להזמין את הלינה זמן ניכר מראש, כאשר ככל שהמשפחה / הקבוצה עולה כך כדי להקדים את הזזמנה.
  • אילת מחולקת לשניים – אילת של התיירים ואילת של המקומיים. אילת של המקומיים זולה בהרבה. לכן אם אתם רוצים להצטייד למשפחה שלכם באוכל זול – שווה לנסוע כמה דקות למרכז העיר קצת יותר רחוק מהמרכז התיירותי ולבצע קניות בסופרים והמכולות שם.
  • למחפשים לתת עומק היסטורי /ציוני בטיול שלהם – אילת היא גם אתר היסטורי – שווה לספר לילדים על אירועים חשובים במקום כמו מבצע עובדה (אפשר באנדרטה של דגל הדיו הנמצא בטיילת), על החשיבות שבפיתוח הפריפריה ואפשר גם לספר על גיגולה המקראי של אילת – עציון גבר ועל מסעות השיט שיצאו ממנה לפי סיפורי המקרא שיסעירו את דמיונים של כל הילדים.
  • למחפשים לתת עומקים של חינוך סביבתי – אנושי אילת היא מקום נהדר לדבר בו עם הילדים על שימור הטבע, ועל החי בים ובמדבר. כל צלילה עם שנורקל, ביקור בפארק הצפרות או טיול קטן בהרי אילת הסובבים את העיר – יכולים להיות מקום מתאים לשיחות גם בנושאים הללו.
  • לנופשים באילת עם פעוטות המחפשים גן שעשועים נחמד באילת, כדאי לנסות את גן ציבורי נווה מדבר, שהוא גן השעשועים של שכונת נווה מדבר. זהו גן שעשועים גדול יחסית ובו מתקני טיפוס, מגלשות ונדנדות המתאימות לילדים בגילים שונים. היתרון של גן שעשועים זה הוא שהוא מוצל, ההורים יכולים לשבת בפינות הישיבה בזמן שהילדים משחקים והוא נגיש לעגלות ילדים.
  • הורים לילדים עם צרכים מיוחדים? גן השעשועים “פארק החברים” באילת הוא גן שעשועים חדיש ומיוחד הכולל מתקנים המותאמים לילדים בעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים. הפארק כולל חניה נוחה והוא מוצל – יתרון משמעותי באילת! כתובת: רות המואביה, אילת.