אילת למוגבלי תנועה – הכל על

אילת למוגבלי תנועה - מידע כללי

אילת היא אחת מערי הנופש הפופלאריות ביותר בארץ, ולא בכדי, והחדשות הטובות הן שהיא מתאימה גם לנופשים בעלי מוגבלות בתנועה. באילת יש אמנם מספר חופים נגישים קטן יחסית, אך אלו שכן מתאימים מונגשים בצורה די טובה. באילת תמצאו מלונות בחוף הצפוני וגם בחוף הדרומי המספקים חדרים נגישים ואף מתקנים נוספים נגישים במלון חוץ מהחדרים עצמם. מבחינת קולינריה- המגיעים לאילת עם כסאות גלגלים נמצאים בידיים טובות שכן יש מספר גדול של מסעדות נגישות, במגוון רחב של אמצעי הנגשה.

המשיכו לקרוא כדי לקבל מידע על האתרים, המלונות, החופים והמסעדות המומלצות ביותר לבעלי מוגבלות בתנועה.

נגישות של נמל התעופה רמון המשרת את באי אילת

למגיעים לאילת בטיסה- נמל התעופה רמון כחלק מרשות שדות התעופה זוכה להסדרי נגישות הכוללים חניות נכים, דרכי גישה, מעברים ומעליות נגישות. דלפקי השירות נגישים, ישנם ספסלים ואזורי המתנה נגישים וכמו כן ישנם שירותי נכים. האחראיות למתן שירותי נגישות בתוך נמל התעופה הן חברות שירותי הקרקע, לטיסות בתוך הארץ מדובר בחברות התעופה ארקיע (לעמוד עם פרטי הנגישות של ארקיע) וישראייר (לעמוד עם פרטי הנגישות באתר של ישראייר). על מנת ליצור קשר עם נציגי השירות בטרמינל ניתן להגיע לעמדה סמוך לשער 31 הכוללת טלפון מונגש. נציגי השירות ילוו את הנוסע לאורך כל המסלול בנמל התעופה, כולל הרישום לטיסה, הבידוק הבטחוני (בעלי כסאות גלגלים מקבלים קדימות בבידוק!). ההעברה אל המטוס וממנו מתבצעת באמצעות רכב אמבוליפט.




חופים נגישים באילת

באילת ישנם ארבעה חופים עירוניים מוכרזים (זאת בנוסף למגוון הגדול של חופים אשר הינם חופי רחצה אך לא “מוכרזים” רשמית ולא נתמכים על ידי העירייה), חלקם נגישים מאוד וחלקם לא נגישים כלל. נפרט עבורכם מה התנאים שתוכלו למצוא בחופים המוכרזים של אילת.

 שטיח נפרש המאפשר נגישות אל המים בכיסא גלגלים, באילת לצערנו עדיין לא יושמו שטיחים שכאלה באופן גורף,
אך החופים המונגשים כוללים שבילים המאפשרים גישה כמעט עד לקו המים (צילום: GoToVan, רישיון)

חוף ניין ביץ’ (רימונים)

זהו החוף הנגיש ביותר, אליו ניתן להגיע בקלות עם כסאות גלגלים, בחוף תמצאו גם מסעדה (באותו שם- ניין ביץ’) נגישה, בה תוכלו למצוא גם מקומות ישיבה נוחים ומוצלים. החוף נמצא בתחילת הטיילת.

  • חניה נגישה– החנייה נמצאת מאחורי קניון פנינת אילת ליד החנייה של מלון אסטרל סי סייד. מפנינת אילת תוכלו להגיע עד קו המים שבחוף באמצעות דרך סלולה.
  • כיסא ציפה– זמין, יש לבקש מהמצילים.
  • מקלחת– נגישה, ניתן להגיע אליה בדרך נגישה.
  • שירותים– ישנם שירותים נגישים במסעדת ניין ביץ’, יש לבקש את המפתחות מהבר.

חוף השחפים

החוף נמצא גם הוא בטיילת, לקראת סוף הטיילת באזור הטיילת של מלון הרודס.

  • חניה נגישה– ישנן חמש חניות נגישות בין מלונות דן להרודס, ביניהם גם  נמצאת הכניסה לחוף במסעדת מיאמי ביץ’. ישנה טיילת סלולה רחבה המחברת בין החניה לחוף. מהכניסה יש דק עץ ושבילי גישה מאבן משולבת שיאפשרו לכם להגיע עד כ-5 מטרים מקו המים. ניתן לבקש מהמצילים שטיח שניתן לפרוס מסוף השביל עד לקו המים.
  • כיסא ציפה– זמין, יש לבקש מהמצילים.
  • שירותים– ישנם שירותים נגישים במסעדת מיאמי ביץ’, יש לבקש את המפתחות במסעדה.

חוף מוריה (ממן)

זהו החוף המוכרז אשר הכי פחות מומלץ למגיעים עם כסאות גלגלים משום שאין גישה רציפה אל המים לא מהטיילת ולא מהחוף עצמו. בכל זאת ישנם מספר מתקנים נגישים עליהם נפרט שהופכים אותו לאטרקטיבי יותר בהשוואה לחופים לא נגישים. הכניסה אל החוף היא דרך מסעדת ממן או במדרגות מהטיילת.

  • חניה נגישה– החנייה הקרובה יותר ליד שוק הרוכלים אשר נמצאת במישור כ-50 מטר מהחוף.
  • כיסא ציפה– זמין, יש לבקש מהמצילים.
  • שירותים נגישים– ישנם שירותים נגישים בשוק הרוכלים.

החוף הנפרד

לצערנו חוף זה אינו מתאים לבעלי מוגבלות בתנועה כלל וכלל. אין גישה מונגשת מהחניה אל קו המים – מדובר ב-25 מטרים בדרך חולית לא סלולה. אין בו שירותים נגישים ולא מציע שירות של כסאות ציפה. המעוניינים יוכלו לקרוא על אתרים באילת המתאימים לדתיים ושומרי מסורת בעמוד – אילת לדתיים ושומרי מסורת.

חוף קמפינג מפרץ השמש

זהו אינו חוף מוכרז והוא אינו חוף לרחצה, אך זהו חוף הקמפינג המתאים ביותר בהשוואה לשאר חופי הקמפינג של אילת, המציע מקומות ישיבה מוצלים ושולחנות נגישים. החסרון בחוף זה הוא שאין בו שירותים.

  • חניה נגישה– ישנן שישה חניות נגישות.
  • שבילים– ניתן להגיע עד מרחק של חמישה מטרים מקו החוף באמצעות שבילי אבן משולבת ברוחב מטר. שם תמצאו שולחנות קמפינג מוצלים וגריל.
  • שירותים– בחוף אין שירותים כלל. השירותים הקרובים ביותר נמצאים בחוף נפרד והם אינם נגישים.

חוף אלמוג

מידע על הנגישות של חוף אלמוג תוכלו למצוא תחת החלק של אטרקציות מונגשות בעמוד זה.

אטרקציות מונגשות למוגבלי תנועה באילת

 ריף הדולפינים – נגישות לנכים

על ריף הדולפינים תוכלו לקרוא בהרחבה בעמוד שהקדשנו לו, כאן נפרט מידע שנוגע ספציפית להנגשה שלו. לאחר מאבק של שנים להנגשת ריף הדולפינים ולאחר התאמות, היום הוא נמצא בסטטוס די נגיש עם מספר החרגות קטנות. ישנן מספר חניות לנכים (הקרובות ביותר לאתר) אשר מובילות בכביש סלול אל הקופות. הכניסה הראשית לריף הדולפינים נגישה וכוללת רכב חשמלי שיכול לסייע עם התניידות בתוך החוף (צריך לבקש זאת מהשומר בכניסה).שבילי הגישה מונגשים אם כי יש לקחת בחשבון שבחלקם תצטרכו להיעזר במלווה משום שהאתר בנוי מחומרים טבעיים בניסיון לשמר את הסביבה הטבעית.
מזח המבקרים מונגש אם כי יש לקחת בחשבון שחלקו ממנו הוא מזח צף המושפע מתנודות המים. כמו כן הבריכות מונגשות (אם כי אין גישה למפלס הביניים), הבר והמפלס העליון נגישים וכמו כן ישנם שני מתקני שירותים הנגישים למגיעים עם כסאות גלגלים.

שביל מונגש ושביל עם מדרגות בכניסה לקופות (צילום: צילום מקור)שביל מונגש ושביל עם מדרגות בכניסה לקופות (צילום: תמונת מקור)

ועכשיו לשאלה הגדולה- האם תוכלו לצלול או לשחות עם הדולפינים? הכל תלוי במצב הבריאותי הספציפי של המשתתף ולכן יש צורך ליצור קשר מראש עם האתר ולוודא איתם באופן אישי אם מועדון הצלילה יוכל לאפשר צלילה או שחיה עם הדולפינים. במקרה ובו תרצו להגיע אל הריף כל המשפחה ובשל מצב בריאות ספציפי לא תוכלו להשתתף בשחייה, כדאי לדעת כי בכל אופן הגישה אל המים ושאר חלקי המתחם נגישה- כך שלא כדי לשלול ביקור באתר רק בשל השחייה-  לא כל המבקרים באתר בוחרים לצלול או לשחות עם הדולפינים ויכולים ליהנות מחוויית המפגש עם היונקים הימיים המקסימים.

המצפה התת ימי – נגישות לנכים

על פארק המצפה התת ימי תוכלו לקרוא בהרחבה בעמוד הסקירה עליו. אמנם הפארק לא מחזיק באות נגישות ישראל, אך באתר ישנן מספר חניות נכים. יש לתאם מראש עם האתר על מנת לקבל סיוע של הצוות. ניתן להגיע עם כיסא גלגלים לכל מקום בפארק למעט אקווריום שונית ים סוף. המצפה התת ימי עצמו ובריכת הכרישים נגישים בעזרת מעלית, ובפארק שני שירותי נכים המותאמים לתקנות הנגישות.

המציגים תעודת נכה בקופת המצפה התת ימי מקבלים הנחה של 20% לזוג כרטיסי כניסה לאתר, ובתשלום נוסף כניסה לפעילויות אקווה דום וקוראל 2000 (ישנה הנחה לפעילויות אלו). ובנושא של מוגבלות – אך לא בתנועה- למעוניינים לתמוך בעסקים הנותנים הזדמנויות שווות לעובדים בעלי מוגבלות וצרכים מיוחדים- המצפה התת הימי הוא אפשרות נהדרת שכן הוא קיבל את אות שר הכלכלה של שנת 2018 למעסיקים עם מוגבלויות. כאשר אתם רוכשים כרטיסי כניסה לאתר זה, אתם תומכים בעסק שמציע אפשרות העסקה לאוכלוסיות רגישות אלו, על כך תוכלו לראות בסרטון הבא:

פארק תמנע- נגישות

פארק תמנע הוא פארק גדול ביותר (גדול יותר מתל אביב!) ולמרות שכולו נמצא בטבע נעשו מאמצים רבים להפוך אותך למונגש לבעלי מוגבלות בתנועה כלל הניתן. רשת של כבישים סלולים בפארק תאפשר הגעה לחלק מהאתרים המפורסמים ביותר של הפארק בעזרת רכב פרטי רגיל. ניתן לראות את עמודי שלמה מחנייה ייעודית, על שפת האגם תמצאו שולחנות פיקניק נגישים וכמו כן המסעדה, חנות המזכרות ואטרקציות נוספות באתר מונגשים וכמו כן תמצאו בפארק שירותים נגישים.

לקריאה נוספת על פארק תמנע עצמו ועל שאלה שענינו לקוראי האתר- האם פארק תמנע מונגש לבעלי מוגבלויות?

שמורת טבע חוף האלמוגים – נגישות

בשמורת הטבע גשרים ושבילים מונגשים המתאימים לבעלי מוגבלות בתנועה. ישנו מסלול כניסה נוח המוביל במתינות אל המים העמוקים שהוסדר במיוחד לבעלי מוגבלות בתנועה המעוניינים לצלול ועל מנת לשמור על שונית האלמוגים הקרובה לחוף. יש לפנות אל העובדים בשמורה על מנת לקבל פרטים וליווי של פקח השמורה. כמו כן, תמצאו בשמורה סככות צל ושולחנות פיקניק מונגשים.

שביל מונגש המוביל אל גשר הכניסה למים בחוף אלמוג (צילום מקורי)שביל מונגש המוביל אל גשר הכניסה למים בחוף אלמוג (צילום מקורי)

לקריאה נוספת על חוף אלמוג, ולקריאה נוספת על תשובה לשאלה שנשאלנו במייל ביוני 2021 על “האם חוף אלמוג מונגש לנכים?

מסעדות מונגשות למוגבלי תנועה באילת

המסעדה המתאימה ביותר למגיעים עם כיסא גלגלים היא מסעדת ניין ביץ’ בטיילת אילת. בביקור במסעדה תוכלו למצוא הנאה כפולה- גם האוכל הטעים וגם נוף בקו ראשון לים, שכן המסעדה עצמה נמצאת על החוף הנגיש ביותר באילת.

מסעדות שקוראים ציינו כי הן נגישות לכיסאות גלגלים הן אל גאוצ’ו ופדרו (חניית נכים, כניסה נגישה ושירותי נכים).

לנוחיותכם ריכזנו את רשימת המסעדות באילת אשר מציינות במפורש כי הן נגישות במידה כלשהי, עם פירוט מהי בדיוק רמת הנגישות.

מסעדת ג’ירף – בין המסעדות המונגשות בטיילת אילת

  • אגאדיר אילת– חניית נכים, כניסה נגישה, שירותי נכים.
  • אנג’לינה– נגישה אך ללא פירוט
  • ג’ינג’ר– חניות נכים, כניסה נגישה, כיסאות ייעודים למתקשים בישיבה. במסעדה אין שירותי נכים.
  •  ארומה אייסמול אילתארומה ים סוף- אמבסדור, ארומה ביג אילת – ריהוט נגיש, דלפק מונמך ועמדת מים וטייק אוואיי מונמכת.
  • ארומה חוף נביעות– ריהוט נגיש, דלפק מונמך, עמדת מים וטייק אוואיי מונמכת ושירותי נכים.
  • גלידה גולדה– הכניסה נגישה, אך אין חנית נכים או שירותי נכים.
  • ג’פניקה – חניה נגישה, דרך נגישה, דלפק מכירה נגיש, ריהוט נגיש ושירותים נגישים.
  • הסושיה – חניית נכים, דלת כניסה נגישה, רצף נגיש, ריהוט נגיש. אין במקום שירותי נכים.
  • אלדו – נגישה אך ללא פירוט.
  • הפינה התאילנדית– המסעדה עוברת הדרכות נגישות. יש מספר מצומצם של חניות שישמרו בעבור נכים, יש מקום להורדת והעלאת נוסעים בסמוך לכניסה, הכניסה נגישה.
  • חומוס אליהו– חניית נכים, כניסת נכים עם רמפה, מעברים נגישים, שולחנות נגישים, תפריטים מונגשים ושירותי נכים.
  •  קפה קפה טיילת מלון דן– נגישה אך ללא פירוט.
  • פסטורי– חניות נכים, כניסה נגישה (בכניסה למסעדה 3 מדרגות אך קיימת רמפה חשמלית לכסאות גלגלים) ושירותי נכים.

מלונות מומלצים למוגבלי תנועה באילת

יש לא מעט מלונות באילת המציעים חדרים מונגשים ומתקני מלון מונגשים – אולם לא בכל מלון בו יש חדרים מונגשים גם המתקנים מונגשים ולהפך. על כן חשוב מאוד לוודא זאת עם המלון לפני שמגיעים לחופשה.

לינה באזור הטיילת ואזור המרינה היא הנפוצה והפופולארית ביותר – ולכן באזור זה מספר המלונות עם חדרים מונגשים הוא הגבוה ביותר. אזור זה יחסית רועש והומה באנשים – במיוחד בחודשי הקיץ ובזמן החגים ומתאים למי שרוצה להיות במרכז העניינים. המלונות המתאימים בטיילת זה הם: נפטון, דן פנורמה, דןלאונרדו ,פלאזה וישרוטל רויאל ביץ’. המלונות הנגישים במרינה הם: מלון ורט (קראון פלאזה לשעבר)יו מג’יק פאלאסלאונרדו קלאב אילת ולאונרדו פריוויליג’.

אזור החופים הדרומיים מתאים למי שמחפש חופשה קצת יותר רגועה ושקטה, אם כי המגוון של מלונות בו באופן כללי הוא נמוך ובהתאם יש בו רק שני מלונות המציעים גם חדרים וגם מתקנים נגישים. לכן אנו ממליצים להזמין חדר זמן רב מראש. שני מלונות אלו הם מלון יו קורל ביץ’ ומלון הרברט סמואל הריף.

מלון הרברט סמואל הריף אילת(צילום מקורי, סקירת מלונות אילת)מלון הרברט סמואל הריף אילת (צילום מקורי, סקירת מלונות אילת)

אפשרות נוספת ללינה נגישה באילת היא לינה בדירות אירוח. דירות מונגשות שנותנות מענה טוב הן מלון דירות אריאה, דירות נופש אלמוגים ו- View Point Eilat. יש לקחת בחשבון שדירות לא פותרות את בעיית החניה הנגישה בניגוד למלונות שמציעים חניות נגישות.

תוכלו לקרוא בהרחבה ופירוט רב על מלונות ודירות אירוח נגישות באילת בעמוד מלונות עם נגישות לבעלי מוגבלות תנועה באילת.




המלצות "הכל על" למוגבלי תנועה באילת

  • משום שבאזור החוף הדרומי באילת יש רק שני מלונות המציעים גם חדרים וגם מתקנים מונגשים, אנו מציעים להזמין חדרים מונגשים במלונות אלו זמן רב מראש.
  • יש לשים לב כי חלק מהאתרים באילת אינם מונגשים – למשל הגן הבוטני באילת אינו מתאים למגיעים עם כסאות גלגלים משום שבגן יש לא מעט מדרגות אבן צרות עם מדרך לא אחיד ואין לצדם רמפות המאפשרות מעבר עם כיסא גלגלים.
  • מומלץ להזמין ישירות מול המלונות השונים חדרים על מנת לוודא את מידת הנגישות של החדר וכי החדר המונגש יישמר לכם.