פירוט התמונות החשובות לפי חדרים
להלן המוצגים החשובים במוזיאון והסבר קצר בעברית עליהם. סיור בין כל המוצגים המפורטים כאן עורך כשעתיים.
קרב סן רומאנו (Paolo Uccello) (חדר 54) שליש מקבוצת ציורים (טריפטיכון) המתארים קרבות בין פירנצה לסינה
באיטליה של ימי הבניים. שימו לב לצורת הלוחמים והסוסים ולמשחקי הצבעים בתמונה.
נישואי הזוג ארנולפיני (Jan van Eyck) (חדר 56) ציור הממחיש את הסגנון ההולנדי הריאליסטי וכולל ירידה לפרטי פרטים תוך שימוש בפרספקטיבה מדויקת.
השגרירים (Hans Holbein der Jüngere) (חדר 4) ציור זה נחשב מהפכני בזמנו, הן בגלל הדיוק ויכולות הפרופורציה, והן בגלל הטמעת הגולגלת אותה רואים רק בזווית מסוימת של התמונה. המסר של הציור הוא שהכל בן חלוף ואין ערך להישגים הרבים בחייו של האדם לאחר מותו.
ציורים אלו של רפאל הם רק חלק מהציורים המופלאים של אמן הדור השני של הרנסנס המופיעים בגלריה.
המדונה של הציפורנים (Raphael) (חדר 8) הציור נקרא גם המדונה בוורוד.
ושימו לב למריה הקסומה המגישה פרח לבנה וברקע החלון – רפאל חשב שכך נראה אזור הגליל.
האב ג’וליוס (Raphael) (חדר 8) ציורו של האב גוליוס (שהוצב תחילה ברומא והיום ישנו העתק לציור בגלריית אופיצי שבפירנצה) נחשב כפורץ דרך בציורי הדיוקנות. האב יושב מעורער ולא מצויר בפרופיל כפי שנהגו לצייר פורטרטים. ההבעה של הציור חזקה במיוחד בגלל השילוב המיוחד של הצבעים (ירוק, לבן ואדום). הזקן של האב מקורו בהפסד של האפיפיור את שטחי בוולניה שהפכו אותו לאדם אבל.
דוגמה מדהימה לאמנות הרנסנס:
הדוג’ה (Giovanni Bellini) (חדר 62) בציור מתואר השליט של ונציה.
הייסורים בגן (Giovanni Bellini) (חדר 62) ימיו האחרונים של ישו. ניתן לראות את תלמידיו הבוכים של המשיח ואת יהודה איש קריות מוליך את החיילים למאסרו אל ישו. הרקע הוא ירושלים.