המפסטד הית’, לונדון Hampstead Heath

מידע על הפארק הפראי של לונדון

מידע כללי

המפסטד הית’ (Hampstead Heath) הוא פארק הנמצא בחלקה הצפוני של לונדון. הוא קרוי על שם השכונה בה הוא נמצא, המפסטד (הוא נמצא בין שכונה זו להייגייט Highgate). מקומיים רבים פשוט מכנים אות בתור “הגבעה” (“the Heath”). קצת קשה לתרגם את המושג הית’ לעברית. מרבית המדריכים יתארו לכם את המקום כפארק, אבל אולי המילה הנכונה יותר היא ‘שדה בור’, למרות שמדובר במשהו שנמצא בין השניים. כלומר ההית’ בניגוד לפארקים בלונדון, שמאופיינים בסדר, ארגון וגננות מוקפדת ביותר, הוא פארק פראי יותר וכולל כמה חלקים שאינם מטופחים ע”י יד אדם.
האגדה מספרת שפארק זה נתן ל ק. ס. לואיס את ההשראה לכתיבת סדרת ספרי המופת “נרניה”.




מה רואים בפארק?

המפסטד הית’ הוא פארק נחמד הכולל מספר אגמים קטנים (חלקם לדיג, חלקם לשיט), חורשות (חלקן טבעיות), ביצה ושטחי דשא גדולים. החלק המרכזי של הפארק נקרא “גבעת הפרלמנט” המשקיפה על כל הסיטי של לונדון. חוץ מזה תראו בפארק שלל ציפורי מים באגמים, דגים, צפרדעים וחיות ביצה, הרבה כלבים המטיילים עם בעליהם ושלל שוכני חורשות וביצות.

אחד מעוברי האורח בפארק ביום גשום (צילום מקורי)

בפארק יש גם מסעדה ובית קפה. בקצהו הדרומי של הפארק נמצאת בריכת הלידו – בריכה לא מקורה, ומצפון לה שני אגמים קטנים שגם בהם ניתן לשחות בקיץ.
אתר מרכזי נוסף שנמצא בפארק הוא בית קנווד, ששימש בעבר כבית אחוזה וכיום הוא משמש כאתר מורשת בריטי. בבית זה תוכלו לראות תערוכת ציורים (הפתוחה לקהל הרחב).
בפארק גם תוכלו לראות את פסל “הסופר” – פסל מרשים בגובה 9 מטרים המתאר את כלי העבודה העיקריים של הסופר (מלבד עט ודף), שולחן וכיסא.

ברכות בפארק המפסטד הית’ (צילום מקורי)

“…I’m singing in the rain”
בפארק המפסטד הית’ (צילום מקורי)




המלצות "הכל על" למבקר בהמפסטד הית'

  • למרות שאינו נחשב לאתר חובה, הפארק הוא אתר מדהים המתאים למבלים בלונדון עם ילדים (ראה לונדון עם ילדים), למי שרוצה לרוץ על הדשא ולזוגות רומנטיים (ראה חופשה רומנטית בלונדון). הוא יפה גם במזג אוויר סוער ולא רק ביום יפה (פשוט אז פחות נעים לסייר בו). מומלץ בכל מקרה לבקר בו ביום ועדיף בימים של ראות טובה.
  • בניגוד לפארקים אחרים הנמצאים במרכז לונדון, המפסטד הית’ אינו מגודר ופתוח בכל שעות היממה. לכן, בשעות הלילה הוא ידוע כמקום בילוי “לשוכני לילה” במיוחד בחודשים החמים יותר.
  • הביקור בפארק מומלץ בימי ראשון. אז פוגשים את הלונדונים שמבלים את היום החופשי שלהם בין שבילי הפארק.
  • מומלץ לקחת מפה של הפארק בכניסה אליו, כך תוכלו לסייר בקלות בין שביליו.
  • לאחר הסיור בפארק תוכלו לעבור להמפסטד ליין (הרחוב המרכזי של האזור) ולעבור בין החנויות ו/או לשתות קפה או בירה בפאב מקומי, שפחות פונה לתיירים אלא יותר לתושבי האזור.
  • למי שמעוניין להכיר את האזור לעומק אנו ממליצים על סיור מודרך בעברית. למידע נוסף ראו לונדון הבוהמיינית: סיור בעברית בשכונת המפסטד וסיורים מודרכים בלונדון בעברית.
  • באזור הפארק ישנן כמה מעדות מומלצות חלקן גם כשרות למשל נמצאת בו מסעדת הבשרים הכשרה – HUMMUS BAR, ראה לונדון לדתיים ולשומרי מסורת.
  • אם ברצונכם להשקיע קצת זמן בקניות שווקי קמדן נמצאים בקרבת הפארק.
  • למי שמעוניין, בכל קיץ יש בפארק קונצרטים חינמיים במוצאי ימי שבת.
  • למי שרוצה להגיע עם רכב, ישנו מגרש חנייה בכניסה לפארק שפתוח בין השעות שבע וחצי בבוקר לשמונה וחצי בערב, והמחיר לא נורא יקר. אנחנו עדיין ממליצים להגיע עם טיוב או אוטובוס כמו לכל האתרים שבתוך העיר לונדון (קרא עוד על השכרת רכב בלונדון).
  • האזור הוא אחד המומלצים ללינה בלונדון. הוא שקט, יפה, קרוב יחסית לאתרים המרכזיים, אך לא נמצא במרכז העיר ולכן זול יותר (למעשה אזור המפסטד הוא אחד האזורים המומלצים ביותר למי רוצה להוזיל את מחיר הלינה שלו בלונדון – ראה מלונות זולים בלונדון). בנוסף, עבור שומרי המסורת הוא קרוב למרכז היהודי של לונדון (ראה דתייים בלונדון) והאזור כולל גם שני בתי מלון שומרי כשרות. מלונות מומלצים לדוגמאמלון לאנגורף (Langorf Hotel)האורחן פאלמרס סוויס קוטג’ (Palmers Lodge Swiss Cottage) והמלון הכשר מלון דה פילאר (The Pillar Hotel). ראה גם מלונות בלונדוןמלונות מומלצים בלונדון ומלונות באזור המפסטד.
  • מחיר: חינם

המלצות והערות של גולשי האתר:

  • בחופשים (בפסחא, חופשות האביב והקיץ) לעיתים מתקיימים בפארק ירידים גדולים

החורשות והעצים בהמספטד הית’ (צילום מקורי)

מידע שימושי על המספטד הית'

שעות פתיחה

כל היום

כתובת

Hampstead Lane, London NW3

הגעה
directions_subway
מטרו

תחנות Hampstead Heath Gospel Oak ,Golders Green‎ (ההגעה לכל התחנות היא בקו Northern)

directions_bus
אוטובוס

קווים 210, 268 ,24, 46,168 C11