8 האטרקציות המובילות בטנריף

הפארק לאומי טיידה: נוף קדומים בטנריף

הפארק הלאומי אל טיידה (Teide National Park) הוא אחד מהפארקים הלאומיים המתוירים ביותר וביתו של ההר הגבוה ביותר בספרד. במרכזו של האי מתנשאת הפסגה המרשימה של הר הגעש אל טיידה, אשר גובהה מגיע ל-3,718 מעל פני הים. כיאה להר געש, כל מרחבי הפארק הלאומי הם שדה לבה מוצקה, אשר ניתן למצוא בו עדויות רבות להתפרצויות חוזרות ונשנות שהרעידו את האי ועיצבו את צורתו.

הנופים הקסומים של טיידה (צילום מקורי)

פארק לאומי טיידה הוא אחד המקומות המרהיבים ביותר בטנריף, המציע נופים עוצרי נשימה ואפשרות לטפס על הר הגעש הגבוה ביותר בספרד.  רבים מגיעים אליו ברכב כדי לעבור עצמאית בין התכונות השונות ובדרכים עם הנוף הכי מיוחד שיש, ורבים מגיעים אליו כחלק מהסיורים המודרכים הרבים המתקיימים  בו (הזמינו מקום בסיורים הייוחדיים בטיידה עם אפשרות ביטול).

לורו פארק – גן החיות המדהים של טנריף

לורו פארק הוא גן חיות ופארק מים המציע חוויות חינוכיות ובידור לכל המשפחה. לורו פארק  הינו גן חיות מיוחד במינו ואחד מגני החיות הטובים בעולם. גן חיות זה המתמחה בחיות האוקינוס האטלנטי (דולפינים, לויתנים, אריות ים וכדומה) חורט על דיגלו ערכים של אהבה וכבוד לבעלי החיים השוכנים בתוכו. על כן פועל גם לחינוך האוכלוסייה שמבקרת בו כיצד ניתן לכבד את הטבע, את בתי הגידול ואת בעלי החיים עצמם שנמצאים מחוץ למתחם הפארק. גן החיות לורו עוסק גם בפעולות שימור והסברה לגבי בעלי חיים מזנים נכחדים. בפארק ניתן למצוא יותר מ-400 מינים שונים של בעלי חיים המחולקים למתחמים המותאמים לבתי הגידול המקוריים שלהם.

תצוגת הדולפינים בלורו פארק (צילום מקורי)

ישנם מספר סוגי כרטיסים לפארק המתאימים לתיירים שונים (עם הסעה, בלי הסעה) ואנו ממליצים לקנות את הכרטיסים מראש.   הזמינו כרטיסים בהנחה ללורו פארק (קוד קופון HAKO5).  לורו פארק נמצא בעיירה סנטה קרוז דה טנריף, אחת הערים המיוחדות ביותר בטנריף ורבים בוחרים גם ללון בה בביקור שלהם בעיר. קראו על כך עוד בעמודים סנטה קרוז דה טנריף ולינה בסנטה קרוז דה טנריף.

סיאם פארק – אולי פארק המיים הטוב בעולם

סיאם פארק הוא יעד חובה עבור מרבית המבקרים בטנריף. פארק סיאם בטנריף הוא יעד תיירותי פופולרי, המושך אליו מבקרים מכל רחבי העולם. הפארק מציע מגוון רחב של אטרקציות, לרבות טיולי מים, מופעים ופעילויות המתאימות למבקרים בכל הגילאים. מומלץ לרכוש אליו כרטיסים מראש (לחצו כאן – לרכישת כרטסים בהנחה לגולשי הכל על – קוד קופון HAKO5) למעשה סיאם פארק הוא לא רק פארק המים הגדול ביותר בעולם, אלא הוא אחד מפארקי המים המיוחדים ביותר. הוא כולל בתוכו כמה וכמה מתקנים המתאימים לגיליים שונים כך שגם ילדים קטנים וגם בני נוער יכולים להינות ממנו מאוד.

סיאם פארק  – פארק שהילדים יהנו ממנו בכל רגע (צילום מקורי)

שיט לצפייה בדלפונים ולווייתנים – חוויה שלא שוכחים

בין אם אתם זוג רומנטי המחפש חוויה מיוחדת או משפחה המחפשת הרפתקה ייחודית, שייט לצפייה בלוויתנים ודולפינים בטנריף הוא אחת הפעילות הפופולאריות ביותר באי. המיקום של טנריף באוקיינוס ​​האטלנטי מול חופי אפריקה, ידוע כמקום בעל אוכלוסיית לוויתנים ודולפינים מגוונת, נצפו באזור מעל 17 מינים שונים, מה שהופך אותו לאתר אידיאלי לצפייה ביונקים הימיים המרהיבים הללו ומעלה את הסבירות שאכן תראו דולפינים או לוויתנים במהלך השייט.

שייט בסירה לצפייה בדולפינים

שיט לצפיה בלויתנים ודולפונים בטנריף – חוויה שלא תשכחו

האפשרות לראות לוויתנים ודולפינים מקרוב מרגשת אנשים מכל הגילאים ומכל רחבי העולם. זו גם הזדמנות ללמוד על החיים הימיים ועל האקולוגיה של האזור, תוך כדי שהמדריכים מספרים על החיות ועל המאמצים לשמר את סביבת המחייה הטבעית שלהם. ישנם אפשרויות שיט רבות – מומלץ להזמין את כולם מראש  – לפרטים והזמנה עם אפשרות ביטול.

טגננה – חוף ונופים

טגננה היא כפר קטן ומסורתי הנמצא בצפון מזרח של האי טנריף. טגננה היא אזור עם חופים יפהפיים ונופים טבעיים מרהיבים, מציעה חוויה אותנטית של טנריף.  היא ממוקמת בתוך פארק מוגן בעל נופים מרהיבים וטבע עשיר. טגננה מפורסמת בזכות נופיה היפהפיים, מסלולי ההליכה שלה, וחופיה הסלעיים המיוחדים. הכפר מציע חוויה אותנטית של חיי היום יום בקנרי, עם בתי קפה קטנים, מסעדות המגישות מאכלים מקומיים, ונוף עוצר נשימה של האוקיינוס האטלנטי וההרים הסובבים אותו.

טגננה - חוף ונופים

רבים יבחרו להגיע לפה באופן עצמאי עם רכב שכור, אחרים יעדיפו להגיע לפה במסגרת טיולים יומיים (מומלץ להזמין מקום מראש – לפרטים והזמנה עם אפשרות ביטול). ואפשר להגיע לפה בנסיעה נוחה באוטובוס מהערים הגדולות של טנריף – עדיף להזמין כרטיסים מראש (לפרטים והזמנה)

אחת האופציות המומלצות היא ללון בטנגננה ויש בה כמה אופציות מומלצות כמו: Casa campo y Playa TagananaOpens in new window, Ocean front La Maresia Holiday 2 ApartmentsOpens in new window, Anaga Experience: mountain and beach retreatOpens in new window.

גרצ’יקו – היסטוריה וארכיטקטורה על חוף הים

גרצ’יקו היא עיירה קטנה עם היסטוריה עשירה וארכיטקטורה מרהיבה, היא מציעה חוויה תרבותית ייחודית. גרצ’יקו היא אחת מהערים ההיסטוריות והקסומות ביותר באי טנריף. היא נודעת בזכות הארכיטקטורה הקולוניאלית המרשימה, רחובותיה הציוריים והנופים הטבעיים המדהימים שמסביב. במיוחד, העיר ידועה בזכות האגמים הטבעיים שנוצרו מלבה שהתקשתה לאחר התפרצות געשית בשנת 1706, אשר השפיעה רבות על ההיסטוריה והגאוגרפיה של המקום.

גרצ'יקו - היסטוריה וארכיטקטורה על חוף הים

גרצ’יקו מציעה למבקרים שפע של אטרקציות תרבותיות והיסטוריות, כולל מוזיאונים, כנסיות עתיקות ובתי קפה מסורתיים, המאפשרים לטעום מהחיים המקומיים ולהתרשם מהעשרה תרבותית עשירה. גם אליה מגיעים רבים לבד (בעיקר עם רכב שכור, אבל אפשר גם עם אוטבוס – לפרטים והזמנה) ורבים בוחרים להגיע במסגרת טיול יומי באי (מומלץ להזמין מקופ מראש – לפרטים והזמנה של

סיורים אילו עם אפשרות ביטול) .גם בגרצ’יקו בוחרים חלק מהתיירים ללון (במיוחד כאלו המחשפים משהו שונה ממרכזי התיירות הגדולים של טנריף) יש בה אופציות מומלצות מעטות ללינה כמו: Hotel LIVVO La Quinta Roja,  Bella Home ו Atico Garamar.

לוס גיגנטס – מצוקים הנופלים לים

לוס ג’יגאנטס (Los Gigantes), או בתרגום חופשי “הענקיים”, בטנריף מפורסמת בצוקים הדרמטיים והמרשימים שלה, הידועים בכינויים “Acantilados de Los Gigantes”, המתנשאים מעל הים בגבהים של עד 800 מטר, ומציעים נופים עוצרי נשימה המהווים אבן שואבת לתיירים. עיירה ציורית זו היא גם בסיס פופולרי לשייט בסירות ופעילויות מים, כולל צפייה בלווייתנים ודולפינים, המספקת הזדמנויות ייחודיות לצפות בחיות המרתקות הללו בסביבתן הטבעית (מומלץ מאוד להזמין מקומות מראש, למשל בקישור הזה עם ביטל בחינם).

תצפית מהצוקים של לוס גיגנטס

תצפית מהצוקים של לוס גיגנטס (צילום מקורי)

חלק מהתיירים שמגיעים ללוס ג’יגאנטס בוחרים ללון כאן כחלק מטיול רחב יותר בטנריף ולנים כאן לפחות ללילה אחד. הלינה באזור זה מתאימה במיוחד למי שמחפש מקום נעים ויפייפה ללון בו בחוף המערבי של האי. כמה ממקומות הלינה המומלצים עליהם כדאי להסתכל הם Landmar Costa los GigantesRoyal Sun ResortAparthotel Los Dragos del SurOna Las Rosas או Klayman Diamond Aparthotel.

כפר מאסקה

מאסקה (Masca) הינו כפר ציורי המפורסם במיקומו המדהים על צלע ההר עם נוף עוצר נשימה של הרי הטנו שמסביב. תיירים מגיעים למאסקה כדי לחוות את מסלול ההליכה המאתגר אך המתגמל בהרים, היורד דרך ערוץ מאסקה הדרמטי אל חוף מבודד בקצה האוקיינוס, המציע הזדמנות שאין שניה לה להתחבר ליופי הטבעי הבתולי של טנריף.

שביל במאסקה

השבילים המיוחדים והמקסימים של מאסקה

הכפר עצמו, עם הארכיטקטורה הקנרית המסורתית והרחובות הצרים והמפותלים שלו, מספק הצצה לאורח החיים הקנרי הכפרי. מדובר באחד מאזורי הטיול הפופולאריים בטנריף אליהם יוצאים סיורים מודרכים (ולכן כדאי להזמין מקום מראש, ראו כאן מספר אופציות עם אפשרות ביטול בחינם). אולם יש עוד דברים לעשות באזור למי שבוחר להגיע ליותר מיום טיול אחד, למשל לצאת לטיולים רגליים בהרים סביב מאסקה או לצאת ממאסקה לטיול בלוס ג’יגאנטס ובחופים הצפוניים של טנריף.

ישנם רבים הבוחרים ללון בכפר ובכפרים והעיירות הסמוכים אליו, בין אפשרויות לינה מומלצות כמו:  Masca – Casa Rural MorrocatanaSweet Home Masca ו-Live Masca שבמאסקה או Sweet Home Masca ו-La Casona del Patio

מערת הרוח של טנריף מהמוקדים היותר מיוחדים של הטיידה

מערת הרוח (Cueva del Viento) זוהי המנהרה הוולקנית מהארוכות ביותר בעולם, באורך כולל של למעלה מ-17 קילומטרים. המערה ממוקמת במדרון הדרום מערבי של הר הגעש פיקו דל טיידה והיא חלק מהפארק הלאומי טיידה אך לא מעט מבקרים באים אליה בנפרד מהביקור בפארק. ניתן לעשות סיור בתוך המערה ובמרכז המבקרים הסמוך המספר את סיפור היווצרותה של המערה. הסיור אורך כשעה וחצי וכולל הליכה במערה, עם עצירות כדי לראות את המאפיינים והתצורות השונות. המערה נוצרה מפעילות געשית שהתרחשה לפני כ-17,000 שנה. הלבה המותכת זרמה דרך המנהרה, והותירה אחריה צינור חלול כשכבות החיצוניות של לבה מקוררת ומוצקה