1. עמוד הבית
  2. »
  3. ספרד 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. טנריף, ספרד 2024 – המדריך המקיף ביותר בעברית | Tenerife
  6. »
  7. לה גומרה, טנריף 2024 – סיורים מודרכים, מלונות מומלצים ואיך מגיעים | La Gomera

לה גומרה, טנריף 2024 – סיורים מודרכים, מלונות מומלצים ואיך מגיעים | La Gomera

לה גומרה בכמה מילים

לה גומרה (La Gomera), אחד מהאיים הקנריים של ספרד, ידוע ביופיו הבתולי ובמורשת התרבותית הייחודית שלו, מה שהופך אותו לאבן שואבת לתיירים רבים המגיעים לטנריף. באי ישנם שבילים עתיקים המובילים דרך יערות עבותים, כולל הפארק הלאומי גאראג’וניי (Garajonay), שהוכר על ידי אונסק”ו כאתר מורשת עולמית, ביתו של יער לוריסילבה העתיק (laurisilva). בנוסף, שפת השריקה המסורתית של האי, Silbo Gomero, נהגה לתקשר על פני העמקים העמוקים שלו, והכפרים הציוריים שלו עם גבעות מדורגות, מספקים הצצה לאורח חיים שנשמר במשך מאות שנים. מדובר באחד מאזורי הטיול הפופולאריים באזור טנריף אליהם יוצאים סיורים יומיים מודרכים (ולכן כדאי להזמין מקום מראש, ראו כאן מספר אופציות עם אפשרות ביטול בחינם).

שביל בפארק גאראג'וניי לה גומרה

הפארק הלאומי גאראג’וניי – מאוצרות הטבע של האי

מה עושים בלה גומרה

יש הרבה מה לעשות ולראות באי למי שבוחר להגיע ליותר מיום טיול אחד, למשל לטייל במסלולים השונים בפארק הלאומי גאראג’וניי הקסום, לבלות בחופים עם החול שחור, ולהתרשם מרוקה אגנדו (Roque Agando) – פקק געשי שנראה כיום כסלע גדול ומרשים שנוצא בשל הפעילות הגעשית באי והוא אחד מהסמלים של לה גומרה. אטרקציה פופולארית היא תצפית הזכוכית Mirador de Abrante ממנה תוכלו לראות הנופים מדהימים של אגולו ואת טנריף מעבר לים. חובבי היסטוריה ייהנו להתעמק בתרבות ובהיסטוריה המקומית במוזיאון האתנוגרפי בהרמיגואה (Hermigua), או להתרשם משפת ה- Silbo Gomero, שפה שורקת עתיקה ששימשה את תושבי האי כדי לתקשר על פני מרחקים עצומים. בנוסף, אף ביקור בלה גומרה אינו שלם מבלי לטעום את המאכלים הייחודיים לאי, כולל אלמגרוטה (almagrote) ודבש דקלים, המספקים טעימה מהמורשת הקולינרית העשירה של האי. מעבר לכך, בירת לה גומרה היא סן סבסטיאן דה לה גומרה, שבה הכיכר המרכזית, פלאזה דה לאס אמריקה, גם היא מקום שאסור לפספס בביקור באי. האטרקציות המרכזיות בסן סבסטיאן דה לה גומרה הן טורה דל קונדה (Torre del Conde), מבצר מימי הביניים השמור היטב, ובית קולומבוס (Columbus House), שבו שהה כריסטופר קולומבוס כביכול לפני מסעותיו אמריקה.

תצפית זכוכית לה גומרה

תצפית הזכוכית – מהאטרקציות הפופולאריות בלה גומרה

טיולי יום ללה גומרה

מאחר ולה גומרה מהווה מוקד משיכה כה משמעותי לתיירים, ישנם מספר סיורים מאורגנים שיוצאים אל לה גומרה מדרום טנריףקוסטה אדחה, לוס כריסטיאנוס ולאס אמריקאס. טיולי היום ללה גומרה פופולאריים מאוד כיוון שהם מאפשרים הגעה נוחה וללא צורך לדאוג להיבט הלוגיסטי של הטיול. ישנן מספר אפשרויות לסיורים אילו, חלקם יתמקדו בלה גומרה בלבד, וחלקם ילוו בנקודת עניין אחת או שתיים נוספות או זמן חופשי. לרוב יהיה מדובר בטיול של יום שלם (10-9 שעות) ויכלול שייט לאי, סיור בנקודות העניין המרכזיות של האי – גם ביערות וגם בערים, ארוחת צהריים, והדגמה של שפת השריקות המקומית שכה ייחודית למקום. בשל הפופולאריות של הסיורים הללו מומלץ להבטיח את מקומכם מראש (ראו כאן מספר אפשרויות עם ביטול בחינם), בקיץ כדאי להזמין אפילו כמה שבועות מראש.

רוקה אגנדו לה גורמה

הטיולים היומיים עוברים בכל הנקודות המרכזיות – כולל רוקה אגנדו המרשים

עיירות מרכזיות בלה גומרה

סן סבסטיאן דה לה גומרה

סן סבסטיאן דה לה גומרה (San Sebastian de La Gomera) היא הבירה ובה נמצא הנמל הראשי של האי., זה המקום שבו כריסטופר קולומבוס התכונן למסעותיו לעולם החדש – שכיום אנו מכירים כיבשת אמריקה. האתרים המרכזיים בסן סבסטיאן הם טורה דל קונדה, מבצר מימי הביניים השמור היטב, וקאסה דה קולון, מוזיאון המוקדש לקשר של קולומבוס עם האי. בעיירה יש גם חופים יפים, כמו פלאיה דה סן סבסטיאן, ומגוון מסעדות וחנויות.

סן סבסטיאן לה גומרה

סן סבסטיאן – עיר הבירה והנמל המרכזי של האי

ואלה גראן ריי

ואלה גראן ריי (Valle Gran Rey), הידועה בשקיעות המדהימות שלה ובאווירה הנינוחה שלה, היא מקלט לחובבי טבע ולאלו המחפשים לחופשה רגועה ליד הים. היא ידועה בזכות החופים החוליים השחורים שלה, כמו פלאיה דה ואלה גראן ריי ופלאיה דל אינגלס (Playa del Inglés), והיא מקום נהדר לצפייה בלווייתנים ובדולפינים. האזור פופולרי גם לטיולים רגליים, עם שבילים המובילים דרך העמק ולתצפיות נוף.

ואלה גראן ריי לה גומרה

החול השחור – מראה מיוחד

וייהרמוסו

וייהרמוסו (Vallehermos) מוקף בנוף הררי דרמטי וצמחייה עבותה, ןמציע הצצה לחיים הקנריים המסורתיים. העיירה מהווה נקודת מוצא לטיולים לרמות המרכזיות של האי ולפארק הלאומי גאראג’וניי. המבקרים יכולים לחקור את קסטילו דל מאר (Castillo del Mar), תחנת אריזת בננות לשעבר שהפכה למקום תרבותי, ואת מרכז העיירה ההיסטורי עם הכיכר והכנסייה הקסומים שלה.

הרמיגואה

הרמיגואה (Hermigua) ידועה בעמקים הירוקים ובגבעות המדורגות, מה שהופך אותה מושלם לטיולים רגליים. גולת הכותרת של העיירה כוללת את הפארק האתנוגרפי של לה גומרה, המציג את ההיסטוריה והתרבות של האי. הרמיגואה מציעה גם גישה ל-Pescante, קבוצה של בריכות ים טבעיות עתיקות, ולפארק הלאומי גאראג’וניי הסמוך.

גאראג'וניי לה גומרה

הרמיגואה היא נקודת יציאה טובה לטיול בפארק גאראג’וניי

אגולו

אגולו (Agulo) המכונה “המרפסת הירוקה” על ידי התושבים המקומיים, יושבת על צוק עם נוף עוצר נשימה של האוקיינוס ​​ועד להר טיידה בטנריף. זהו אחד הכפרים ההיסטוריים השמורים ביותר באי, עם רחובות מרוצפים וארכיטקטורה קנרית מסורתית. אטרקציות סמוכות כוללות את מרכז המבקרים של Juego de Bolas ואת בריכת השחייה הטבעית של לאס פויאטס (Las Poyatas).

אגולו לה גומרה

אגולו והתרסות המדורגות שלצידו

אלג’רו

אלג’רו (Alajero) ממוקם בחלק הדרומי של האי ומאופיין בנופים החקלאיים שלו ומציע סביבה כפרית שלווה. האטרקציה העיקרית כאן היא כנסיית אל סלבדור (El Salvador), הבולטת במורשת האמנותית שלה. העיירה מהווה גם בסיס טוב לביקור בפלאיה דה סנטיאגו (Playa de Santiago), כפר חוף סמוך עם חוף מקסים ונמל דייגים.

פלאיה דה סנטיאגו

פלאיה דה סנטיאגו (Playa de Santiago) הוא כפר דייגים קטן שהפך לאתר תיירותי, ומציע אווירה נינוחה עם מבחר נחמד של מסעדות, ברים ומקומות לינה על שפת הים. יש בו חוף חצץ מקסים, מרינה, והוא פופולרי לדיג, צלילה ושנורקלינג. הכפר גם קרוב למגרש הגולף Tecina, אחד הטובים באיים הקנריים.

פלאיה דה סנטיאגו לה גורמה

פלאיה דה סנטיאגו – כפר דייגים מקסים

איך מגיעים ללה גומרה

ישנן כמה דרכים בהן ניתן להגיע ללה גומרה באופן מאורגן או עצמאי.

הגעה בסיור יומי מאורגן – הדרך המפנקת והמסקרנת (אבל היקרה)

ניתן כאמור להגיע ללה גומרה כחלק מטיול יום מאורגן מדרום טנריףקוסטה אדחה, לוס כריסטיאנוס ולאס אמריקאס (למשל סיור פופולארי זה). זו אופציה יקרה אומנם, ומאפשרת פחות גמישות מאחר ומוגבלים בזמן בו מבלים בלה גומרה, אבל זו אופציה נוחה ופופולארית מאוד, ולכן כדאי להזמין מקום מראש, במיוחד בקיץ.

הגעה באופן עצמאי

צריך קודם להגיע ללוס כריסטיאנוס (אפשר לעשות זאת עם קווים 111, 415, 343 או 102 – תלוי מהיכן יוצאים) ומשם לקחת מעבורת שיוצאת מהנמל של לוס כריסטיאנוס ומגיעה לסן סבסטיאן דה לה גומרה – בירת האי. לרוב יש כמה מעבורת שיוצאות מידי יום, והשייט במעבורת אורך כ-50 דקות. ניתן לבדוק את אפשרויות ההגעה השונות, הזמנים בהם יש תחבורה ציבורית ואף להזמין כרטיסים מראש בקישור הזה (מומלץ, במיוחד בקיץ).

נמל לוס כריסטיאנוס

נמל לוס כריסטיאנוס – ממנו יוצאות מרבית המעבורות וסיורי היום ללה גומרה

מאחר ומדובר באי ההגעה עם רכב שכור לא מומלצת (ובמרבית המקרים לא אפשרית או תלויה במעבורות), לכן למי מכם ששוכר רכב בטנריף עדיף להשאיר אותו ליד הנקודה ממנה יוצאים לשייט לאי או להחזיר אותו אם אתם מגיעים לטיול של כמה ימים באי. תוכלו אם תרצו לשכור רכב באי עצמו וכך להתנייד בקלות בין העיירות והחופים השונים, אך קחו בחשבון שהיצע הרכיבם באי קטן יחסית ולכן מומלץ להזמין רכבים מראש – תוכלו לעשות זאת בקישור הזה עם ביטול בחינם וכך לא להיות מוגבלים עם התחייבות.

כבישים בלה גומרה

הכבישים בלה גומרה – מי שרוצה לעשות טיול של כמה ימים באי ולהגיע למקומות הפחות נגישים יכול לשכור רכב באי

מלונות בלה גומרה

האזור המרכזי בו תיירים רבים בוחרים לקחת מלון או דירה הוא אזור סן סבסטיאן דה לה גומרה שהיא בירת האי, ובמיוחד סביב פלאזה דה לאס אמריקה שהיא הכיכר המרכזית בעיר. כמה ממקומות הלינה המומלצים בלה גומרה הם Hotel Torre Del Conde, Hotel Apartamentos Villa Gomera או Parador de La Gomera שבסן סבסטיאן, Hotel Gran Rey או Residencial El Llano שבואיה גראן ריי, Casa Creativa או Hotel Rural Ibo Alfaro שבהרמיגואה, Viviendas Vacacionales Escuela או Casa Rural Los Helechos שבאגולו ועל Hotel Rural Triana או Tamahuche Hotel Rural שבוייהרמוסו. ישנן כמובן אופציות לינה נוספות באזור, בקישור הזה תוכלו לראות את כלל מקומות הלינה ולהזמין מראש עם אפשרות ביטול – כך שתוכלו לשמור לעצמכם את האפשרות להיות גמישים (אך שימו לב לתאריך עד אליו ניתן לבטל בחינם את השהות). למי שרוצה לחסוך בעלות הלינה אנו ממליצים להסתכל על המבצעים וההנחות למלונות בקישור הזה לראות האם יש משהו רלוונטי עבורכם.




המלצות "הכל על" למבקרים בלה גומרה

  • כדאי להגיע מוכנים לשינויים במזג האוויר במהלך היום, במיוחד אם אתם מתכננים לעשות מסלולי טיול רגליים באי.
  • בחודשים אפריל-אוקטובר מזג האוויר הוא הנעים ביותר וגם יבש יחסית עם מעט גשם בהשוואה לשאר חודשי השנה. עם זאת כדאי לקחת בחשבון במהלך הקיץ יכול להיות חם מאוד.
  • כדאי להביא איתכם גם מזומן ולא להסתמך רק על אשראי, במיוחד אם מתכננים להגיע למקוות פחות מרכזיים או שווקים מקומיים.
  • כדאי להזמין מראש מקום בסיורים המבוקשים באי, במיוחד במהלך שיא עונת התיירות.
  • אפשר לבלות באי יום אחד בלבד ואפשר לשהות בו יותר ולחקור גם את האזורים הפחות מתויירים כמו הכפים השונים ורשת השבילים הענפה של הפארק הלאומי.
  • אל תחמיצו את ההזדמנות לנסות מנות מקומיות ומסרותיות, למשל אלמגרוטה (almogrote) שהינו ממרח גבינה פיקנטי, גופיו (gofio) קמח מיוחד שמשתמשים בו במגוון מאלים וכמובן דגים טריים ופירות ים.
  • אם אתם מסיירים ברחבי העיר שלא במסגרת סיור מאורגן כדאי להוריד את המפות שלכם מראש, שכן לא תמיד יש קליטה מלאה בכל המקומות, במיוחד כאשר נכנסים למסלולי הטיול השונים, היערות וההרים שבאי.

תשובות לשאלות נפוצות

השכרת רכב אינה הכרחית, אבל במידה ואתם מתכננים לשהות באי כמה ימים, ולא להגיע אליו במסגרת טיול יום, זו יכולה להיות אופציה טובה שתאפשר לגם גמישות בטיול באי. התחבורה הציבורית לא מגיעה לכל המקומות, ולכם אם אתם רוצים להגיע למקומות היותר שקטים ומרוחקים לא תוכלו לעשות זאת ללא רכב. תוכלו להזמין רכב מראש בקישור הזה עם ביטול בחינם - כך שתוכלו לשנות את התוכניות במידת הצורך.

האטרקציות המרכזיות של האי כוללות את הפארק הלאומי גאראג'וניי, יער לוריסילבה העתיק, עמק הרמיגואה, האנדרטה של לוס אורגנוס (נגישה באמצעות סירה), והכפרים המסורתיים עם הארכיטקטורה והתרבות הייחודיים שלהם.

יש בלה גומרה מסעדות רבות טובות וטעימות הפרוסות ברחבי האי, מתוכן אפשר למנות את Bar Restaurante Los Leones בסן סבסטיאן דה לה גומרה, Restaurante El Puerto בואיה גראן ריי, Restaurante El Faro בהרמיגואה ו-Restaurante la Cuevita בפלאיה סנטיאגו.