1. עמוד הבית
  2. »
  3. ספרד 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. טנריף, ספרד 2024 – המדריך המקיף ביותר בעברית | Tenerife
  6. »
  7. סנטה קרוז דה טנריף, ספרד 2024 – המדריך המקיף ביותר בעברית | Santa Cruz de Tenerife

סנטה קרוז דה טנריף, ספרד 2024 – המדריך המקיף ביותר בעברית | Santa Cruz de Tenerife

כמה מילים על סנטה קרוז דה טנריף

סנטה קרוז דה טנריף (Santa Cruz de Tenerife) היא בירת האי טנריף והאיים הקנריים, קבוצת איים סמוכה לצפון אפריקה, בה החלה התיישבות עוד לפני 2000 על ידי שבט צפון אפריקאי שמיעוט מצאצאיו חי בין הספרדים החיים בה כיום. העיר אינה שוכחת היסטוריה זו, בין אם זה במבנים שנשמרו או במוזיאון ההיסטוריה של טנריף. תוכלו למצוא בה גם שלל אטרקציות וסיורים העוסקים בטבע טרופי, טבע מקומי וטבע ימי בנוסף לאטרקציות מודרניות כמו פארק המים הטוב בעולם והאודיטוריום היפיפיה שלה. לעיר יש את הנמל הגדול ביותר והמרכזי של האיים הקנריים, לידו ולאורך כל קו החוף תמצאו חיים שוקקים ואוכל ימי ספרדי אותנטי. המזג אוויר באיזור לרוב מושלם לכל החוויות שיש לאי ולעיר להציע, כמו לצאת אל הנוף של האי שכמעט אין שני לו כמו הר הגעש אל טיידה, האיים הסמוכים (כגון גראן קנריה ולה גומרה) וצמחייה פראית, דולפינים ולוויתנים. סנטה קרוז מציעה מקום נוח לחוות ממנו את הייחודיות של טנריף ואף מקום לחזור אליו אחרי הרפתקה מעמיקה יותר אל תוך האי.

מה עושים בסנטה קרוז דה טנריף

סנטה קרוז דה טנריף (Santa Cruz de Tenerife) ממוקמת על האי טנריף שנמצא מעט מערבית ממרוקו. חלקים רבים מסנטה קרוז בנויים בשילוב בתים צבעוניים, מודרנים ועתיקים, הנמצאים בעלייה מהחוף הגורמת לכך שכמעט בכל נקודה בעיר אפשר לראות את הים, הרי טנריף ואת האיים השכנים. רוב חיי העיר השוקקים נמצאים בקרבה לקו החוף מהם אפשר לרדת לחופים עם חול לבן נוצץ המוביל אל מים שבמעמקים שלהם חיים מגוון רחב של בעלי חיים ימיים כמו לוויתנים ודולפינים אותם אפשר לראות מקפצים מידי פעם מהמים.

האוכל בסנטה קרוז ושאר טנריף מורכב בעיקר ממנות ספרדיות אותנטיות כמו רוטב המוג’ו והפאפא ארוגאדאס. בשילוב של אוכל ימי מרשים וצבעוני כמו סאנקוצ’ו קנריה המורכב לרוב מדגים הבאים היישר מהדייג המקומי.

מבט על קו החוף והעיר סנטה קרוז דה טנריף, ספרדמבט על קו החוף והעיר סנטה קרוז דה טנריף, ספרד

אטרקציות ופעילויות מים בסנטה קרוז דה טנריף

כאמור, העיר סנטה קרוז דה טנריף הינה עיר הבירה של האי טנריף והינה גובלת במי האוקיינוס האטלנטי. על כן, קיימות בה אטרקציות ימיות רבות. אטרקציה מרכזית הינה צלילה ותצפית על החיים שמתחת לפני הים, זאת בליוויו של מדריך מנוסה (ראו צלילות יום כאן או כאן</a>; צלילות לילה כאן). אטרקציה מרכזית נוספת הינה הסאפ (Stand Up Paddle board), במהלכה, בלב הים, באזור המוגן מפני גלים וזרמים, תוכלו לעמוד על לוח הסאפ, להנות משקט הים ולהרגיע את הנפש (ראו כאן).

למגוון פעילויות מים נוספות בסנטה קרוז דה טנריף עם אפשרות לביטול בחינם לחצו כאן.

גלישת סאפ ביםגלישת סאפ בים

טיולים רגליים מחוץ לסנטה קרוז דה טנריף

האי טנריף בכללותו הינו אזור יפיפייה ומגוון בנופיו ועל כן רבים מהמבקרים באי מקדישים זמן מחופשתם לטיולים רגליים באזורים שונים בו, ובהם בפארקים הלאומיים טיידה (Teide National Park) וקורונה פורסטל (Corona Forestal Natural Park) (למשל כאן או כאן), כמו גם, בפירמידות  Pirámides de Güímar Ethnographic Park ובגנים הבוטניים (למשל כאן). מעבר לסיורים אלו, תוכלו לבקר בעיירות מסקה (Masca) וגרצ’יקו (Garachico), בהם תוכלו להתפעל מהבנייה הייחודית והבריכות הטבעיות שנוצרו (למשל כאן). הסיורים באי טנריף יוצאים בליווי מדריך מקומי אשר מספק הסברים אודות האתרים בהם תבקרו.

למגוון סיורים בסנטה קרוז דה טנריף עם אפשרות לביטול בחינם לחצו כאן.

הר טיידה, אי טנריף, ספרדהר טיידה, אי טנריף, ספרד

3 אטרקציות ואתרים מרכזיים בסנטה קרוז דה טנריף

הפאלמטיום

הפאלמטיום (Palmetum) הוא גן בוטני יחיד בסוגו המורכב כולו מעצי דקל הבאים מכל העולם, כך שהגן מחולק לפי אזורים שונים כמו מדגסקר, הקריביים, דרום אמריקה ועוד. הפארק נמצא בקצה העיר כך שממנו אפשר להשקיף אל הים והוא כולל גם מדשאות ירוקות, מספר נהרות, מפלים וגשרי עץ המוסיפים לאווירה הנעימה של המקום. כמו כן יש בפארק גם מוזיאון המוקדש כולו לעצי דקל.
כרטיס כניסה לפארק יעלה כ6 דולר למבוגר, 3 דולר לילד בין הגילאים 2 ל11 ולילדים תחת גיל שנתיים הכניסה בחינם.
הפארק פתוח לאורך כל השבוע בין השעות 10:00-18:00

להזמנת כרטיסים לפאלמטיום בסנטה קרוז דה טנריף לחצו כאן

פלאזה דה אספנה

פלאזה דה אספנה (Plaza de España) הוא הכיכר המרכזית של סנטה קרוז והכיכר הגדולה ביותר באיים הקנריים. דה אספנה מורכבת מאגם גדול ומלאכותי שבמרכזו יש מזרקה ענקית והיא נבנתה על גבי יסודותיו של מבצר עתיק שהגן על העיר מפני פיראטים. אפשר לראות כמה מחומות המבצר במנהרה מתחת לכיכר. הכיכר מוקפת מספר בניינים מרשימים, מונומנטים ופסלים עירוניים.

טנריף ארט ספייס

טנריף ארט ספייס (Tenerife Espacio de las Artes) הוא מקום תרבות המכיל גלריות קבועות של אוסקר דומינגז, אמן סוריאליסטי יליד טנריף, המשלב ביצירותיו צבעוניות ואופל מהפנטים. כמו כן הארט ספייס מאכלס גם את מרכז הצילום של טנריף, המכיל מגוון של גלריות צילום ועיצוב מורכבות המציגות עולם של אומנות פחות מוכר לעין מערבית.
הכניסה למתחם היא בחינם
המקום פתוח בימים ובשעות הבאים
שלישי עד שישי: 12:00-20:00
שבת וראשון: 10:00-20:00
שני: סגור




לינה בסנטה קרוז דה טנריף

בסנטה קרוז דה טנריף ישנם כ-490 מקומות לינה מסוגים שונים – מלונות, דירות ואפשרויות הארחה נוספות. אפשרות הלינה הנפוצה ביותר הינה דירות (למשל Canary Lofts Glorieta), מבחינת המלונות מרביתם הם מלונות בעלי דירוג של ארבעה כוכבים (כמו Hotel Taburiente S.C.Tenerife), כך שלמי שמחפש מלון שכזה יש יותר אפשרויות לבחור מתוכן.
האזור המרכזי סביבו מרבית התיירים בוחרים ללון הינו מרכז העיר ובמיוחד ליד מרכז לאמנויות הבמה (Teatro Guimerá y Antiguo Mercado ) .

4 מקומות לינה מומלצים בסנטה קרוז דה טנריף

Iberostar Heritage Grand Mencey – איברוסטאר הריטג‘ גראנד מנסי (Iberostar Heritage Grand Mencey) – מלון חמישה כוכבים בסמוך לפארק גארסיה סנאבריה. מקום זה מתאים לאירוח של עד 4 אנשים ומומלץ בזכות המיקום המעולה והנוחות במקום.
למידע נוסף על המלון

Hotel Principe Paz – מלון פרינסיפה פז (Hotel Principe Paz) – מלון שלושה כוכבים בעיר העתיקה. מקום זה מתאים לאירוח של עד 4 אנשים ומומלץ בזכות המיקום המעולה והצוות במקום.
למידע נוסף על המלון

Casa Colonial Cejas – קאסה קולינל סיאס (Casa Colonial Cejas) – בית הארחה בסמוך למוזיאון לאמנויות. מקום זה מתאים לאירוח של עד 3 אנשים ומומלץ בזכות המיקום המעולה והצוות במקום.
למידע נוסף על המלון

Apartamentos Bruja – דירה אפרטמנטוס ברוחה (Apartamentos Bruja) – דירה בסמוך למרכז סנטה קרוז דה טנריף. מקום זה מתאים לאירוח של עד 4 אנשים ומומלץ בזכות הצוות והנוחות במקום.
למידע נוסף על המלון

השכרת רכב בסנטה קרוז דה טנריף

השכרת רכב בסנטה קרוז דה טנריף היא אפשרות קיימת ומאוד פופלארית בקרב מי שרוצה לעשות טיול רחב יותר באי ולא להיות רק בעיר המרכזית. מאחר וישנו ביקוש רב לרכבים שכורים מומלץ מאוד להזמין רכבים מראש, במיוחד אם מדובר בהשכרת רכב בשיא עונת התיירות או במידה ואתם מחפשים רכב של יותר מ-5 מקומות, ג’יפים או ואנים. למי שחושש מההתחייבות כדאי להזמין בקישור הזה, בו תוכלו לבטל את הרכב גם לאחר ביצוע ההזמנה. למי שמעוניין להוזיל את עלות ההשכרה כדאי להזמין בקישור הזה עם הנחה בלעדית לגולשי הכל על וכך לחסוך באחת ההוצאות המשמעותיות בחופשה.
אנו ממליצים לקרוא את העמוד שלנו אודות השכרת רכב בספרד.

איך מגיעים לסנטה קרוז דה טנריף?

הדרך הטובה ביותר לסנטה קרוז כוללת טיסת קונקשיין בספרד,מדריד, ומשם טיסה ישירה אל העיר לה לגונה (La Laguna) שנמצאת על האי ובמרחק נסיעת אוטובוס קצרצרה של 13 דקות אל סנטה קרוז.
הטיסות יכולות לקחת 13 שעות ומחירהם נע בין 100 ל400 דולר, נסיעת האוטובוס לא עולה מעבר ל2 דולר

מזג האוויר בסנטה קרוז דה טנריף

טנריף היא מודל למקום עם מזג אוויר מפתיע בנעימותו ובעיקביות שלו. מספר ימי הגשם בו לא עולה על 10 ימים בממוצע בחודש החורפי ביותר, דצמבר, בו עלול גם לרדת שלג ולכסות את כיפת ההר במרכז האי בלבן יפייפה. החודש היבש ביותר באי הוא יוני בו לא יורד גשם כלל ומבחינת טמפרטורה חודש יוני נופל בחודשים החמימים שבין מאי לאוקטובר בהם המעלות נעות במינימום בין 17 ל19 מעלות ובמקסימום 24 עד 28 מעלות. בחודשים הקרירים יותר שבין נובמבר לאפריל, המעלות נעות במינימום בין 14 ל17 מעלות ובמקסימום 20 עד 24 מעלות. על אף שטנריף הוא אי, הלחות בו לא עוברת את ה65 אחוז.

פירוש השם טנריף וחשיבותה ההיסטורית של העיר

סנטה קרוז דה טנריף (Santa Cruz de Tenerife) הינה העיר המרכזית של האי טנריף הממוקם מערבית לגבול בין מרוקו למערב סהרה. השם טנריף, שמשמעותו היא “הר שלג”, הוטמע על ידי הגואנצ’ים, המתיישבים הראשונים באי לפני 2000 שנה. אנשי השבט תואר ע”י הספרדים כחזקים, כנים ואמיצים, אך על אף ההערכה הרבה שנראה שרכשו הספרדים כלפי הילידים, הכובשים הספרדים הגיעו במאה ה14 לאי ונלחמו בשבט על שליטה, במהלכה נהרגו ושועבדו לא מעט גואנצ’ים, אלו ששרדו הוסבו לנצרות. עם בניית העיר וגדילת האוכלוסייה, הפכה סנטה קרוז להיות הנמל המרכזי של האיים הקנריים ואחד הנמלים החשובים ביותר של האוקיינוס האטלנטי, תואר שהעיר מחזיקה בו עד היום. בנוסף לנמל, העיר מסתמכת הרבה גם על תיירות ולכן היא מפתחת לא מעט אתרי תרבות, כמו האודיטוריום של טנריפה, מרכז הצילום של טנריפה, מוזיאון הטבע והאדם ועוד.

סרטון על סנטה קרוז דה טנריף




המלצות "הכל על" למבקרים בסנטה קרוז דה טנריף

  • סנטה קרוז היא עיר מהממת וראויה לביקור משל עצמה, אבל ייחודיות נוספת ולא פחותה ממנה נמצאת באי עליה היא נמצאת, טנריף. מיקרו מזגי אוויר, הר-געש וצמחייה הגדלה רק בתנאי המקום הם רק חלק ממה שמצפה לכם באי הקסום הזה.
  • למי שאוהב חיות ימיות, טנריף הוא אי המוקף בלוויתנים ודולפינים מרהיבים אותם אפשר לראות דרך סיורים ימיים היוצאים מסנטה קרוז.
  • בטנריף יש קהילה יהודית קטנה ובית כנסת הנמצא בכתובת santa cruz 939 ואפשר לשלוח להם מייל כאן.
  • בחיי הלילה בסנטה קרוז תמצאו ברים, פאבים מסיבות והופעות חיות, כשהרוב נמצא קרוב לחוף, אך הם לא רבים. אם אתם מעוניינים לגוון את הבילוי הלילי שלכם ולא רוצים להתרחק יותר מידי מהעיר, תוכלו ללכת לעיר הצמודה לסנטה קרוז, לה לגונה.
  • השכרת רכב וכניסתו אל סנטה קרוז היא לגמרי אפשרית, חווית הנהיגה שם היא לא קשה אבל אפשרי לגמרי להסתדר בלי רכב. בעיקר מומלץ לשכור רכב אם רוצים לחקור את שאר האי ולא להיות תלויים בתחבורה מקומית.

שאלות נפוצות על סנטה קרוז דה טנריף

סנטה קרוז מומלצת למשפחות, זוגות ואלו המחפשים נוף לא טיפוסי המחכה לאלו שרוצים לחוות מקום נעים והרפתקני.

התקופה בה כדאי לבקר בטנריף מאוד תלויה במה אתם רוצים להוציא מהאי. אם אתם מעוניינים לחוות את חופיה המרשמים של סנטה קרוז והסביבה בשיא עונת הרחצה ולצפות בפריחה בשמורות שלה, הזמנים הטובים ביותר יהיו חודשי הקיץ והאביב. לעומת זאת אם אתם רוצים להימנע קצת מצפיפות תיירותית ולהשקיף על כיפת הר הגעש של האי מתכסה בשלג, חודשי החורף והסתיו הם בשבילכם. בכל מקרה צפוי לכם מזג אוויר נעים וטבע מרשים מאוד.

ביקור של 4-3 ימים בסנטה קרוז אמור להספיק כדי לחוות אותה וגם קצת מהסביבה שלה. אבל אם אתם מעוניינים לראות את כל מה שיש לאי טנריף להציע, תצטרכו להתכונן לטיול של 10-14 יום.

למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם: