1. עמוד הבית
  2. »
  3. ספרד 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. טנריף, ספרד 2024 – המדריך המקיף ביותר בעברית | Tenerife

טנריף, ספרד 2024 – המדריך המקיף ביותר בעברית | Tenerife

כמה מילים על טנריף

טנריף הוא האי הגדול ביותר באיים הקנריים ומהווה את ליבה הכלכלי והתיירותי יחד עם האי גראן קנריה הסמוך אליו. בירתו של האי היא סנטה קרוז והיא משמשת כמרכז התיירותי והתרבותי שלו. מיקומו האסטרטגי של האי (באוקיינוס האטלנטי, מול חופי החופים הדרומיים של מרוקו), המחירים הזולים ומזג האוויר הנפלא השורר בו לכל אורך ימות השנה לצד העובדה שהוא חלק מספרד, הפך אותו לאחד מהיעדים הנחשקים ביותר לתיירים האירופאים בשנים האחרונות ויש לא מעט שמגדירים אותו שילוב של תאילנד, מלדיבים עם אירופה. הר הגעש העצום ( הר הגעש אל טיידה שהוא הר הגעש הגבוה ביותר בספרד) המתנשא במרכז האי, ומהווה את מרכזם הגיאוגרפי של האיים הקנריים כולם, מעצב ומשפיע על אקלימו של האי והופך את האי לביתם של מספר תצורות נוף שונות לחלוטין אחת מהשנייה, כולם במרחק נסיעה של פחות משעה אחד מהשני.

טנריף במבט מלמעלה (אפשר לראות את סנטה קרוז ואת הר הגעש טיידה מאחוריו) – שילוב של נוף געשי, חופים ומזג אוויר קיצי כל השנה והכל באי אחד קטן.

  • טיפ זהב:  צריכים עזרה בתכנון הטיול לטנריף? יש מספר מתכנני טיולים המציעים שירותי תכנון טיול באי. אנחנו ממליצים על עמית ידגר הנחשב לאחד המומחים הגדולים בעברית לאי הספרדי וזוכה למחמאות רבות מקרב גולשינו שתכננו איתו את החופשה שלהם לטנריף. ניתן לפנות אל עמית במספר 058-7511860 או במייל online@tenerife-guide.co.il

גם החופים הנקיים, המים הצלולים ומגוון האטרקציות הימיות שמציע האי יקרצו לתייר הישראלי, בין אם זה סיור מודרך לצפייה בדולפינים ולווייתנים באוקיינוס, שיט לאחד מהאיים הסמוכים, או פעילויות צלילה וגלישה רבות לאורך חופי האי. וזה בלי שהזכרנו את הקרנבל של טנריף שמתקיים בו פעם בשנה.

לצפייה במגוון האטרקציות הימיות האפשריות בטנריף עם אפשרות ביטול חינים – לחצו כאן

הר הגעש אל טיידה, 3,718 מטרים במרכז האיים הקנריים. (צילום מקורי)

 

מה עושים בטנריף

באי טנריף תוכלו לראות כמעט את כל סוגי הנוף שיש בעולם. מהמדבר הצחיח בדרום האי, דרך הר הגעש הנישא ושדה הלבה הקפואה מתחתיו, יער הגשם הפראי בצפון, החופים הבתוליים בעלי החול הוולקני השחור ועד לאזורי חקלאות פוריים המייצרים תרבות יין עשירה ומפורסמת.
בזמן ביקורכם באי תוכלו להנות מרצועת חופים מרשימה וארוכה, אשר נעה בין חופים מוסדרים, נגישים ונוחים, בריכות ולגונות טבעיות, ועד לחופים בתוליים שאולי אתם תהיו הראשונים לדרוך בהם.

בירת התרבות פוארטו דה לה קרוז (צילום: פוארטו דה לה קרוז בירת התרבות של טנריף

כיוון שטנריף הוא אי אשר כלכלתו מבוססת בעיקר על תיירות, תוכלו למצוא בו מגוון שירותים ואטרקציות המיועדים במיוחד למטייל המגיע להנות מהחופשה האולטימטיבית. אם תחליטו לשכור רכב (המלצתנו היא חיובית בהחלט למרבית המטיילים – ראו פירוט נרחב בנושא תחת השכרת רכב בטנריף) תוכלו לנסוע ולבקר במגוון נופים ייחודיים, אשר משתנים בטווח של רבע שעה אחד מהשני.

 srcset=

עמק מאסקה בטנריף, ג’ונגלים קסומים נושקים לחופים צלולים. (צילום מקורי)

פעילות המים בטנריף

תוכלו למצוא באי גם מגוון רב של פעילויות מים, החל משיט סירות וצפייה בדולפינים ובלוויתנים, דרך אתרי גלישת גלים ורוח, ועד לאתרי הצלילה הנקיים והנחשבים ביותר באירופה. האי הוא אומנם ביתם של חופים יפים רבים, אך אחד בולט מעל כולם. החוף לה קלטה (La Caleta) בלוס כריסטיאנוס (Los Cristianos) הוא החוף המפורסם ביותר והוא לא רק יפה, אלא גם מציע פעילויות מים רבות. חוף זה הוכר כאחד המקומות הטובים ביותר בטנריף עבור ספורט מים כגון קיאקים, גלישת רוח וגלישה, הוא גם ביתם של חלק גדול מהדולפינים והלויתנים של אזור טנריף, כך שתוכל לצפות לראות אותם משחקים בגלים בזמן הביקור ולהשתתף בפעילויות מיוחדות בהם ניתן לפגוש אותם מקרוב (למעוניינים בפעילות באזור מומלץ מאוד להזמין את הפעילות מראש, לחצו כאן למגוון אטרקציות ופעילות באזור אם אפשרות ביטול חינם).

 srcset=

גלישת גלים בטנריף – טנריף היא בית אהוב על ספורטאי המיים

תצפית על הדולפינים והלוויתנים של טנריף

קיאקים, אופנעי ים שנורקל ושיט תמצאו בהרבה אתרי חוף בעולם. אחת האטרקציות הייחודיות של טנריף אילו היונקים הימיים שלה, שנהנים מהחום והתנאים הייחודיים שיש באזור טנריף. תוכלו לצאת לשיט בעקבותיהם ולפגוש אותם בסביבה הטבעית שלהם במגוון חופים (מומלץ מאוד להזמין מראש, אפשר לעשות זאת  באופציות הרבות פה שברובן יש אפשרות לביטול חינם אם תתחרטו,  או באפשרות זו לה יש 5% הנחה לגולשי הכל על). מי שירצה לפגוש את היונקים הימיים בסביבה פחות טבעית יבקר בלורו פארק שהוא סוג של גן חיות עם דגש רב הניתן לחיות המים הכולל אפשרות לצפות בבעלי החיים גם במופעים עוצרי נשימה. (מומלץ מאוד להזמין מראש, אפשר לעשות זאת  באופציות הרבות פה שברובן יש אפשרות לביטול חינם אם תתחרטו, או באפשרות זו לה יש 5% הנחה לגולשי הכל על)

 srcset=

 תצפית דולפינים בטנריף – אפשרויות רבות של קרוזים יציעו לכם לפגוש בהם בסביבה הטבעית שלהם.

פארקי שעשועים בטנריף

טנריף היא יעד מאוד אהוב על משפחות וילדים והיא מאפשרת הרבה מאוד אפשרויות לפארקי שעשועים אהובים ופופולאריים. המפורסם הפופולארי והגדול מכולם הוא סיאם פארק הפארק התאילנדי שהוא שם דבר ומושך אליו מבקרים רבים  מאז נפתח ב2014. לפארק זה מומלץ להזמין כרטיסים מראש, לרבים מותר גם להזמין כרטיס פרימיום כדי לחסוך זמן ויש כאלו גם שיזמינו מראש כרטיס כניסה עם הסעה לפארק מאזור המלונות (אפשר לעשות זאת  באופציות הרבות פה שברובן יש אפשרות לביטול חינם אם תתחרטו,  או באפשרות זו לה יש 5% הנחה לגולשי הכל על ). חוץ מסיאם פארק כדאי להזכיר את לורו פארק עליו כתבנו קודם לכם שנותן מפגש חוויתי מאוד עם בעלי החיים ומשלב מופיעים והפעלות של הקהל. אילו שניים מהאתרים והאטרקציות הפופולאריים ביותר בטנריף ולכן הכרטיס המשולב שלהם – הוא משתלם מבוקש מאוד, פופולארי ומומלץ לדעתנו למבקרים רבים בטנריף (אפשר להזמין את הכרטיס המשולב עם או בלי הסעה לבחירתכם באופציה זו המאפשרת 5 % הנחה לגולשי הכל על ובאופציה זו המאפשרת ביטול חינם במקרה הצורך). פארקים נוספים חשובים בטנריף הם פארק האור, פארק שעשועים בסגנון סיני (להזמנה ומידע נוסף) והאקווה לנד, פארק מים אהוב על המבקרים עם ילדים ונוער (להזמנה ומידע נוסף), הג’ונגל פארק (להזמנה ומידע נוסף), אקווה פארק מינרל (יותר למבוגרים – למידע נוסף והזמנה) וחשוב גם להזכיר את הקרטניג המוצלח של האי (למידע נוסף והזמנה)

טבע וטיולים בטנריף

טנריף מאחדת בתוכה את הים, את החום ואת ההשפעה של הר געש פעיל. כל אילו יוצרים תופעות טבע מרתקות ופופולאריות.  הפארק הלאומי של טנריף הוא פארק אל טיאדה הסובב סביב הר הגעש המפורסם של האי. הפארק הלאומי נוצר כדי להגן על הצמחים, בעלי החיים והיופי הטבעי של האי (לא מעט ממיני בע”ח הם אנדמיים לטנריף). בפארק מגוון בתי גידול הכוללים אזורי חוף, יער יבש, יער אורנים ואדמות שיחים. הפארק עצמו כולל שלל אפשרויות בילוי פופולאריות בראשם: העליה ברכבל לראש ההר, תצפית כוכבים פופולארית (מומלץ להזמין כרטיסים מראש במיוחד בעונות התיירות ניתן לעשות זאת בלינק זה). ואפשר למצוא בפארק גם טיולי ג’יפים, אפשרויות לסיורים הכוללים ארוחות מפנקות וכמובן שלל סיורים מודרכים.

 srcset=

הפארק הלאומי אל טיאדה – מגוון של תופעות טבע מרתקות

רבים מהתיירים יעדיפו לקחת לפארק זה את אחת מהאופציות לסיור מודרך גם בגלל ההדרכה וההכוונה היכן להסתכל ומה רואים בפארק הגדול והמיוחד וגם בגלל שירותי ההסעה מאזורי התיירות לפארק שמייתר את הצורך בשימוש ברכב שכור או בנסיעה בתחבורה ציבורית (לחצו כאן למגוון סיורים מודרכים הכוללים הסעה לפארק טיידה עם אפשרות ביטול, למגוון אפשרויות סיור בפארק עם 5% הנחה לגולשי הכל עללחצו כאן). למי שמעוניין בכך (מומלץ) יש צורך בהזמנה מראש זמן ניכר לפני הביקור (בחודשי התיירות עדיף זמן רב מראש). אפשרות מרתקת נוספת פחות מתויירת במקצת (אבל לא בהרבה) היא הפארק האתנוגרפי הפירמידות של גווימאר (למידע נוסף והזמנת כרטיסי כניסה). אתרים נוספים הם מערת הרוח (Cueva del Viento)  ויער הגשם של טנריף.

8 אתרים מרכזיים בטנריף

הפארק הלאומי אל טיידה

הפארק הלאומי אל טיידה (Teide National Park) הוא אחד מהפארקים הלאומיים המתוירים ביותר וביתו של ההר הגבוה ביותר בספרד. במרכזו של האי מתנשאת הפסגה המרשימה של הר הגעש אל טיידה, אשר גובהה מגיע ל-3,718 מעל פני הים. כיאה להר געש, כל מרחבי הפארק הלאומי הם שדה לבה מוצקה, אשר ניתן למצוא בו עדויות רבות להתפרצויות חוזרות ונשנות שהרעידו את האי ועיצבו את צורתו. בפארק הלאומי מסלולי הליכה בדרגות קושי שונות, וכן ישנו רכבל המגיע לפסגת ההר, ממנה נשקף מראה מרהיב של שבעת האיים הקנריים כולם פזורים באוקיינוס האטלנטי. מחיר הרכבל כ-40 יורו (עלייה וירידה).

שעות פתיחה: בין השעות 09:00 ו17:00.

הפארק הלאומי אל טיידה (צילום: הפארק הלאומי אל טיידה אחד מהפרקים הלאומיים המתויירים ביותר בספרד

פארק המים סיאם

פארק המים סיאם (Siam Park) בדרום האי נחשב לאחד מפארקי המים הטובים בעולם, ומכיל בתוכו מגוון מתקנים המתאימים לכל הגילאים והמים בו מחוממים ל-24 מעלות לכל אורך השנה. בשל מזג האוויר הנוח של האי לכל אורך השנה ניתן לבלות בפארק המים בכל חודשי השנה – בחורף אפילו אפשר להינות קצת יותר בגלל שהצפיפות קטנה יותר באופן ממשי. עלות כרטיס כניסה היא 40 יורו, ניתן להזמין את הכרטיסים במגוון אפשרויות מכרטיסי פרימיום ועד כרטיסים הכוללים הסעה (למשל באופציות הרבות פה שברובן יש אפשרות לביטול חינם אם תתחרטו, או באפשרות זו לה יש 5% הנחה לגולשי הכל על) בנוסף מאוד פופולארי לקנות כרטיס משולב עם ביקור בגן החיות לורו המפורסם בצפון האי (אפשר להזמין את הכרטיס המשולב עם או בלי הסעה לבחירתכם באופציה זו המאפשרת 5 % הנחה לגולשי הכל על ובאופציה זו המאפשרת ביטול חינם במקרה הצורך).

פוארטו דה לה קרוז

פוארטו דה לה קרוז (Puerto de la Cruz) היא בירת התרבות והאדריכלות הקנרית. זהו אתר נופש ותיק מהמאה 17 שלא מפסיק להביא אליו עד היום מבקרים מכל העולם. לצד חופים מהממים ביופיים תוכלו למצוא בעיר גם גן בוטני מרשים,ואת גן חיות לורו פארק מפורסם ורחובות עתיקים בהם תמצאו בתי קפה רבים, מסעדות וחיי לילה שוקקים במיוחד אשר רובם יהיו מרוכזים בטיילת. מומלץ לקרוא בהרחבה על האזור תחת. אנו מאוד ממליצים לקרוא את העמוד המקיף שלנו :כל מה שצריך לדעת לפני ביקור בפוארטו דה לה קרוז, | Puerto de la Cruz

  • למגוון רב של פעילויות פוארטו דה לה קרוז עם אפשרויות ביטוללחצו כאן

בירת התרבות פוארטו דה לה קרוז (צילום: פוארטו דה לה קרוז, בירת התרבות של טנריף.

לינה בפוארטו דה לה קרוז

מרבית המבקשים ללון באזור יחפשו ללון במרכז העיר באזור העיר העתיקה, המלונות הפופלראים למשל הם Botanico & The Oriental Spa Garden. אבל יהיו כאלו שיתרחקו מעט בשביל להוריד במחיר או על מנת להשיג חניה נוחה לרכב. מלון מצויין שנמצא 2 קמ בערך מהעיר העתיקה ומומלץ הוא Piso Jardines del Teide en el Puerto de la Cruz.

אך כיאה לאחד האזורים הכי מבוקשים ללינה בטנריף ישנם עוד אופציות רבות (מעל 500 אופציות לינה יש בפוארטו דה לה קרוז) ואנו ממש ממליצים לקרוא את העמוד המקיף שלנו בנושא: מלונות ודירות בפוארטו דה לה קרוז , חובה לקרוא לפני שמזמינים לינה!

הפירמידות של גווימאר

הפירמידות של גווימאר (Pyramids of Güímar) הם מהאתרים הארכיאולוגיים המסתוריים והמעניינים ביותר באיים הקנריים והם מהווים עדות מרשימה לתרבות הגואנצ’ית הקדומה. יחד עם הסירות המסורתיות בהם השתמשו הילידים, פארק אתנולוגי זה הוא הצצה לחייה של תרבות נשכחת.

  • כדאי להבטיח את מקומכם בגן הלאומי הפירמידות של גווימאר במיוחד בעונות התיירות. להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם היכנסו לקישור הזה. אומנם הכניסה למרבית חלקי הפארק היא חופשיתף, אבל חלקים כמו המוזיאון, הגן הבוטני וכדומה יהיו בתשלום ולפי תפוסה. לדעתנו אם כבר נוסעים אליו שווה להיכנס לכול חלקיו.

הפירמידות של גווימאר מיסתורין ונופים

מערת הרוח / הרוחות של טנריף

מערת הרוח (Cueva del Viento) זוהי המנהרה הוולקנית מהארוכות ביותר בעולם, באורך כולל של למעלה מ-17 קילומטרים. המערה ממוקמת במדרון הדרום מערבי של הר הגעש פיקו דל טיידה והיא חלק מהפארק הלאומי טיידה אך לא מעט מבקרים באים אליה בנפרד מהביקור בפארק. ניתן לעשות סיור בתוך המערה ובמרכז המבקרים הסמוך המספר את סיפור היווצרותה של המערה. הסיור אורך כשעה וחצי וכולל הליכה במערה, עם עצירות כדי לראות את המאפיינים והתצורות השונות. המערה נוצרה מפעילות געשית שהתרחשה לפני כ-17,000 שנה. הלבה המותכת זרמה דרך המנהרה, והותירה אחריה צינור חלול כשכבות החיצוניות של לבה מקוררת ומוצקה

  • הביקור אסור לילדים מתחת לגיל חמש ודורש הליכה עם קסדה ופנס.
  • המערה חשובה מבחינה מדעית והיא אזור טבעי מוגן ולכן הגישה אליה מוגבלת. מותרים רק ביקורים מודרכים, ומספר המבקרים מוגבל כדי למזער את ההשפעה על המערכת האקולוגית של המערה. לכן ניתן להיכנס למערה בתיאום מראש בלבד באתר הרשמי.
  • עלות כרטיס כניסה : מבוגר (12 ומעלה)- 20 אירו ילד (בין גיל 5 ל12)- 8.5 אירו.

פאליה דה לאס אמריקאס

לאס אמריקאס (Playa De Las Americas), כמו שותפתה מהצפון, פוארטו דה לה קרוז- היא מרכז החיים השוקק של דרום האי. לצד חופים מרהיבים ובתי קפה שוקקים, תוכלו גם למצוא מגוון רחב של חיי לילה, הופעות רחוב ואירועי תרבות בעיר. האזור המרכזי הוא האזור שמסביב לחוף הוא גם מקום פופולרי לחיי לילה המוכרים של לאס אמריקאס. באזור זה תמצאו מועדונים, ברים ודיסקוטקים, שנשארים פתוחים עד מאוחר בלילה ומציעים מגוון רחב של אפשרויות בילוי. לאס אמריקאס ידוע גם באפשרויות השופינג שלה, יש בה הרבה חנויות, בוטיקים ושווקים שמוכרים מגוון רחב של סחורות, ממזכרות וביגוד ועד תכשיטים ואומנות.

החוף של לאס אמריקאנס והמלונות הגדולים של אזור החוף

לאס אמריקאס מאפשרת גם מגוון רחב של פעילויות וטיולים בתוךומחוץ לאזור העירוני, ותוכלו למצוא בה כמו באזורים אחרים בטנריף לא מעט אפשרויות שיט ספורט מים וטיולי שטח (ראו אופציות רבות פה). מה שכן, הוא נחשב לאחד האזורים הכי ממוסחרים ותיירותיים של טנריף. למי שמחפש חויה אותנטית יותר – פה זה פחות המקום.

מלונות ודירות בלאס אמריקאנס

הלינה באזור מבוקשת יחסית ואהובה מאוד על משפחות למשל יש פה אומנם אופציות לינה רבות אבל בקיץ הטובות מלאות. לכן, במיוחד בעונות התיירות אנו ממליצים להזמין את הלינה כמה שיותר זמן באזור (אפשר למצוא בלינק זה הרבה אופציות עם אפשרות ביטול). כמו רוב טנריף והאיים הקאנריים גם פה, הלינה המעודפת היא באזור החופים – במיוחד ליד אזורי הפעילות שנמצאים סביב המפרצונים הקטנים של לאס אמריקאנס. מלונות מומלצים באזור הם למשל: Boutique Hotel H10 Big Sur – Adults Onlyאו Hotel Best Tenerife שמתאימים מאוד למי שמחפש מלון גדול יחסית עם כלל הפיסליטיז שמלונות 4 כוכובים מעניקים. למי שמחפש דירות אירוח נוחות שמעניקות מרחב ואיבזור (אבל בלי שירות של מלון) יכול למצוא פה אופציות מעולות גם כן – למשל KC home abroad.

יער הגשם אנגה

יער הגשם אנגה (Parque Rural de Anaga) הוא אחד מהפלאים המיוחדים ביותר של האי. בעקבות האקלים המיוחד באי צדו הצפוני של האי זוכה למשקעים יחסית רבים, דבר שהוביל לצמיחה מאסיבית של יער גשם סובטרופי בהרים גבוהים הנושקים לחופי הים. בטיול באנגה תוכלו לבקר בכפרים מבודדים, להלך במסלולי טיול ייחודיים ולהתרשם מתצפיות מרהיבות וחופים שקטים הנמצאים בתפר בין הים הגועש לג’ונג’ל הפראי.

להזמנת כרטיסים ליום טיול מודרך ביער הגשם אנגה לחצו כאן

מבט על האוקיינוס מיער הגשם אנגה. מהפלאים המיוחדים באי (צילום מקור)

סנטה קרוז דה טנריפה

סנטה קרוז דה טנריפה (Santa Cruz de Tenerife) היא עיר הבירה של טנריף ושל האיים הקנריים, וכעיר הבירה היא משמשת בית למרכז הכלכלי, השלטוני והמשפטי של האיים הקנריים. בעיר ישנם מספר רב של מוזיאונים, ביניהם מוזיאון הטבע והאדם המציג את ההיסטוריה הגואנצ’ית באי ואת התרבות הייחודית שלהם. כמו כן בעיר ישנם מספר רב של מוסדות תרבות המארחים מדי חודש אירועים רבים המביאים קהל מכל העולם. תמצאו בסנטה קרוז דה טנריפה גם לא מעט חופים מוצלחים המוכר שבהם הוא לאס טרסיטאס.

להזמנת כרטיסים לפלנטריום בסנטה קרוז דה טנריפה לחצו כאן

סנטה קרוז דה טנירפה – עיר של ישן חדש, ים וצבעים.




לינה בטנריף

בטנריף ישנם כ9,000 מלונות ובתי אירוח מסוגים שונים, מדובר במבחר גדול מאוד המאפשר לכל מטייל ומטיילת להתאים את הלינה לסגנון החופשה המתוכננת כאשר מרבית מקומות הלינה נמצאים בשולי האי ובקרבה לים. את האי טנריף מקיפות עיירות רבות ומגוונות רובן נמצאות על קו החוף. העיר המרכזית והמבוקשת ביותר ללינה באי היא סנטה קרוז לה טנריף מצד אחד יש בה אפשרויות לינה רבות מצד שני בעונות התיירות מאוד מומלץ להזמין את הלינה במקום מראש לפחות חודשיים לפני ההגעה. בגלל שלמקומות הטובים יש ביקוש גבוהה (אפשר להזמין פה עם אפשרות ביטול למרבית הדירות והמלונות). אם אתם משפחות או קבוצות גדולות – המלצה זו מקבלת משנה תוקף. בין המלונות המומלצים בסנטה קרוז אפשר למנות את: Iberostar Heritage Grand Mencey, Hotel Colon Rambla, Hotel Principe Paz, Casa Colonial Cejas, ו-Apartamentos Bruja. מאוד מומלץ לקרוא את המדריך המקיף שלנו ללינה בסנטה קרוס דה-טנריף.

בדרום מערב טנריף נמצאת קוסטה אדחה אזור לינה מבוקש מאוד בגלל שסביבתו עשירה במלונות ובאטרקציות. גם בקוסטה אדחה בעונות התיירות מאוד מומלץ להזמין את הלינה במקום מראש, בגלל שלמקומות הטובים יש ביקוש גבוהה. (אפשר להזמין פה עם אפשרות ביטול למרבית הדירות והמלונות). בין המלונות המומלצים באזור זה ניתן למנות את: KC home abroadדירת אירוח מומלצת, Boutique Hotel H10 Big Sur – Adults Onlyמלון בוטיק למי שרוצה להתפנק ומגיע בלי הילדים, ו Paloma Beach Apartments – למי שמחפש לינה פונקציונאלית במלון דירות פופלארי.שווה גם להזכיר את Vincci Selección La Plantación del Sur – המלון מתאים למשפחות זוגות המעוניינים בחופשה מפנקת. מומלץ לקרוא עוד בנושא בעמוד מלונות בקוסטה אדחה.

קוסטה אדחה

קוסטה אדחה המקסימה

בחלקו הצפוני של האי העיר פוארטו דה לה קרוז, היא אזור הלינה המבוקש ביותר. בפנינת תיירות זו המושכת אליה תיירים רבים יש כ-520 מקומות לינה מסוגים שונים אבל באזורים המבוקשים (במרכז העיר ובחוף הים) קשה למצוא מקומות לינה טובים פנויים בעונות התיירות – במיוחד למשפחות ולקבוצות גדולות, לכן גם פה כמו האזורים המרכזיים האחרים של טנריף שהזכרנו קודם מומלץ מאוד להזמין לינה כמה שיותר זמן מראש (אפשר להזמין פה עם אפשרות ביטול למרבית הדירות והמלונות). בין אפשרויות הלינה המומלצות באזור זה, אפשר למנות את Hotel Botanico y Oriental Spa Garden – למי שמחפש מלון מפנק ברמה גבוהה, DWO Nopal – למי שמחפש לינה פוקנציונאלית וזולה ו Apartamentos Masaru – מלון דירות טיפוסי ומומלץ לפוארטו דה לה קרוז. שווה גם להזכיר את Hotel RIU Garoé – זהו מלון ארבעה כוכבים המתאים לזוגות המתכננים חופשה מפנקת ומציע מגוון של שירותים וחוויות – כמו ערבי בידור, הופעות חיות, מתקני ספא ועוד

לינה לקבוצות ומשפחות בטנריף

בטנריף ישנו מבחר גדול של דירות ובתי נופש המתאימים בדרך כלל גם למשפחות ולקבוצות, כמו Ona Los Claveles. בנוסף ישנם מלונות רבים המדורגים ב3 כוכבים, כמו למשל המלונות Regency Country Club, Apartments Suites, ולצידם מלונות 4 ו5 כוכבים למעוניינים בחופשה מפנקת כמו מלון Adrián Hotele Roca Nivaria. למשפחות בכל אזור ואזור באי מומלץ להזמין את הלינה מוקדם ככל הניתן

דירות ומלונות מומלצים נוספים בטנריף עליהם ניתן להמליץ ואינם נמצאים בעיירות המבוקשות ביותר של האי:

  • Royal Tenerife Country Club By Diamond Resorts – זהו מלון דירות הממוקם בסן מיגל דה אבונה במרחק 15 דקות מהחוף. המלון מדורג בשלושה כוכבים ומספק שירותים רבים כמו בריכות שחיה, ספא (בתוספת תשלום) ומגרש משחקים לילדים. מתאים למשפחות בנות עד שש נפשות. למידע נוסף והבטחת מקום
  • Paradero II – זהו מלון דירות המדורג בשני כוכבים וממוקם בפלאייה דה לאס אמריקס, המלון מתאים לזוגות המחפשים לינה פונקציונלית במחיר נוח בנוסף המלון ממוקם במרחק הליכה מהחוף. למידע נוסף והבטחת מקום
  • Caserio Los Partidos – מדובר בבית אירוח כפרי העשוי מאבן וממוקם בסאן חוזה דה לוס לאנוס (San Jose De Los Llanos). מתאים לזוגות המעוניינים להתרחק מעט מהחוף ולהנות מחווית לינה מיוחדת ושונה מזו המוצעת בדרך כלל בטרניף.

זה רק קצת מהמידע שיש לנו על לינה בטנריף, יש לנו עוד מידע רב שנאסף מגולשים, נבדק על ידי צוות האתר, ונבחן על בסיס האלגוריתם היחודי שלנו. מומלץ למי שמחפש לינה באי לבדוק כאן: מלונות ודירות בטנריף, חובה לקרוא לפני שמזמינים לינה!

השכרת רכב בטנריף

השכרת רכב בטנריף היא אפשרות קיימת ומאוד פופלארית בקרב מי שרוצה לצאת לסיור רחב יותר באי, הנסיעה יחסית נוחה, יש חניה יחסית בזמינות גבוהה באי, והעובדה שהתחבורה הציבורית לא מאוד משמעותית מחוץ למרכזים העירוניים מביאה תיירים רבים להחליט להשכר רכב לאורך רוב החופשה שלהם.  תיירים הרוצים להשכיר רכב בטנריף מתמודדים לא פעם: עם בעיות זמינות של רכבים. בעיה זו משמעותית מאוד במיוחד בעונות השיא של נסיעות. אז רכבים להשכרה עשויים להיות מבוקשים מאוד וייתכן שיהיה קשה למצוא רכבים מתאימים במיוחד מי שצריך דברים פחות סטנדרטים (מרכב אוטומט ועד רכב גדול). לכן אנו ממליצים להשכיר רכב במועדים מוקדמים ככל הניתן – אפשר לעשות זאת למשל פה עם אפשרות ביטול חינם  ואפשר לעשות זאת פה עם שירות לקוחות בעברית והנחה של 10% ממכיר הרכב לגולשי הכל על.

יש עוד מידע רב שיעניין את מי שרוצה להשכיר רכב בטנריף ואנו ממליצים לקרוא את שני העמודים הבאים שיעזרו לכם מאוד להבין האם, איזה, ומאיפה כדאי לכם להזמין את הרכב שלכם לחופשה באי.

  1. השכרת רכב בטנריף – המידע שיחסוך לכם כסף וטעויות
  2. השכרת רכב בספרד – המידע שיחסוך לכם כסף וטעויות

איך מגיעים לטנריף?

כיום אין טיסות ישירות בין ישראל לטנריף, אך ניתן לקחת טיסות עם עצירת ביניים באחת מערי אירופה (איטליה וספרד בעיקר). באי ישנם שני שדות תעופה, אחד בדרום האי ואחד בצפון. לכן חשוב לבדוק באיזה שדה תעופה אתם נוחתים. משדה התעופה בדרום ניתן לקחת קו 40,343 או 111 ללאס אמריקאס, ומשדה התעופה בצפון ניתן לקחת קו 20 לסנטה דה לה קרוז או קו 30343 לפוארטו דה לה קרוז.
תוכלו להזמין טיסות וחבילות בקישור הזה.
ניתן להגיע אל סנטה קרוז דה טנריף באמצעות ספינה מהעיר קדיס שבדרום ספרד (לפרטים נוספים באתר של החברה), ההפלגה אורכת כיומיים. בנוסף ישנן מעבורות מהאיים הסמוכים- מהאי גראן קנריה אל סנטה קרוז דה טנריף ומהאי לה גומרה אל לוס כריסטיאנוס שנמצאת בחוף הדרומי של טנריף.

מזג האוויר בטנריף

טנריף הוא אי גדול, אשר מאופיין בסוגי אקלים שונים. הדרום מדברי בעוד שבצפון גשום הרבה יותר, וכן ככל שעולים לפסגות ההרים יהיה קר יותר. הטמפרטורות הממוצעות (לאורך החוף) בחורף הן סביב 17 מעלות, ואילו בקיץ הממוצע מגיע ל24 מעלות, דבר שהופך את טנריף לאחד מהיעדים בעלי האקלים המושלם ביותר לחופשה בכל ימות השנה.
חודשי החורף בצפון גשומים, בעוד שבדרום האי גם בחורף רוב הימים הם שמשיים. אם החלטתם לנסוע לאי בחודשי החורף, מומלץ להתעדכן בתחזית מראש ולהיערך מראש מבחינת ביגוד ומבחינת חלופות אפשריות במקרה של מזג אוויר גשום.

*בשל מיקומו של האי, הוא חשוף לרוחות עזות לכל אורך השנה, בעיקר לאורך החופים. מומלץ להיערך מראש למקרים של רוח חזקה לדוגמה עם מעיל דק שחוסם רוח בצורה טובה (וינד ברייקר). מצד שני היו מוכנים למזג האוויר: בטנריף יש אקלים סובטרופי ויכול להיות חם למדי במהלך חודשי הקיץ. הקפידו להביא קרם הגנה, כובע ונעלי הליכה נוחות.

מקור השם טנריף והמשמעות ההיסטורית של האי

מקור שם האי טנריף הוא מהשפה הגואנצ’ית (השפה הילידית של תושביה המקוריים של האיים הקנריים) ומשמעותו הר השלג, ככל הנראה בגלל פסגתו המושלגת של הר הגעש אל טיידה, המתנשא לגובה של 3,718 מטר מעל פני הים.
העדויות המוקדמות ביותר להתיישבות אנושית באי הם מהמאה ה-2 לפנה”ס, כאשר הגואנצ’ים הילידים ניהלו דת פוליתאיסטית אנימטית וסגדו בעיקר לאבנים והרים באי.
במאה ה-15, עם הכיבוש הספרדי באי, הושמדה כמעט לחלוטין התרבות הגואנצ’ית, הילידים שועבדו וספרדים רבים (בעיקר מערי אנדלוסיהמאלגה וסביליה) החלו לאכלס את האי ולהחדיר את מאפייני הנצרות לתושבים המקומיים שנותרו. במאות הבאות שימש האי מרכז חשוב בכל הנוגע לסחר הטרנס אטלנטי שהתפתח באותה תקופה (סחר עבדים,סחורות וזהב מעבר לאוקיינוס האטלנטי).

סרטון על טנריף




המלצות "הכל על" למבקרים בטנריף

  • מה חובה לעשות בטנריף? לבקר בפארק טיידה, לעבור בשכונות ההיסטוריות של טנריף, לטעום מהקולינריה של טנריף (הרבה מבוסס על דגים שגם שומרי כשרות רבים יוכלו לאכול), לבקר בחופים, ולבצע שיט – הפעילויות הללו הן פעיליות ש60-80% מהמבקרים בטנריף מבצעים כאשר הם מגיעים לאי לראשונה.
  • באי טנריף ישנה תרבות שווקי פשפשים ייחודית ומעניינת. בסופי השבוע תוכלו לבקר באחד משווקים אלו, בכפרים גואזה (Guaza), לאס צ’אפיראס (Las Chafiras) או פאניאבה (Fañabe).
  • תכננו את מסלול הטיול שלכם מראש: טנריף הוא אי גדול ומגוון עם הרבה דברים לראות ולעשות. תכנון מסלול הטיול שלכם מראש יעזור לכם להפיק את המרב מזמנכם ולהבטיח שלא תפספסו שום דבר חשוב.זו כביכול המלצה נכונה תמיד, אבל במקרה של טנריף אנו רואים לנכון להדגיש אותה. יש גם לא מעט שמתכננים את החופשה שלהם באי מעל 10 חודשים לפני הטיסה.
  • כתבנו על כך בחלק של הלינה בטנריף בעמוד זה, אבל אנו רואים לנכון להדגיש גם פה. הזמינו את הלינה שלכם מוקדם, טנריף היא יעד תיירותי פופולרי, לכן מומלץ להזמין את הלינה שלכם זמן רב מראש כדי להבטיח שתקבלו את העסקאות הטובות ביותר ושתהיה לכם מיקום לבחירתכם (אפשר לעשות זאת כאן עם אפשרות ביטול למרבית אפשרויות הלינה). זה כמובן משתנה בין היעדים השונים אבל זו המלצה כללית למתכננים ביקור באי. מומלץ למי שמחפש לינה באי לבדוק כאן: מלונות ודירות בטנריף, חובה לקרוא לפני שמזמינים לינה!
  • בכל שנה בחודש פברואר נערך באי הקרנבל המסורתי של האי (קרנבל השני בגודלו בעולם אחרי ריו דה ז’נרו). הקרנבל נערך בעיקר בסנטה קרוז דה טנריפה ולאורך שבועיים מארח מגוון רב של תחרויות תחפושות, הופעות ואירועי תרבות ססגוניים. עוד פרטים ניתן למצוא בקישור זה. המשמעות של כך מבחינה תיירותית היא שמחירי הלינה והטיסות יאמירו בצורה משמעותית סביב חודש פברואר, ושכדאי להזמין לינה מבעוד מועד ולא ברגע האחרון.
  • מומלץ לשלב את הטיול בטנריף יחד עם ביקור באיים הסמוכים לו, דוגמת גראן קנריה השוקק והתיירותי, לה גומרה הקטן (יש מעבורת מתאימה) והפראי או לה פלמה עם הר הגעש הפעיל והמרשים הניצב במרכזו. כמו כן, אם אתם מגיעים אל האי בטיסה שאינה ישירה, אפשר לשלב יחד עם מדריד, ברצלונה, בילבאו, מאלגה וולנסיה שבספרד או מהאי הספרדי מיורקה– מכולם יוצאים טיסות אל נמל התעופה שבצפון האי או לונדון, מילאנו, פריז, אמסטרדם, פראג, ויעדים רבים בספרד ואיטליה מהם יוצאות טיסות ישירות אל נמל התעופה שבדרום האי.
  • באי ישנם מספר רב של חופים מומלצים, ביניהם סן אנדרס (Playa de las Teresitas – San Andres) המכוסה בחול מיוחד שיובא מהסהרה, לה קאלטה (La Caleta) המבודד עם מי הטורקיז או פלאייה דל דוקה (Playa del Duque) עם החול הוולקני השחור המפורסם.
  • בשל גודלו של האי וריבוי האתרים בו, המלצתנו היא להשכיר רכב על מנת למקסם את חווית הטיול באי. אפשר להסתדר בלי, אבל לא כדאי. אנו ממליצים לקרוא על הנושא בעמוד המקיף שלנו על השכרת רכב בטנריף.

שאלות נפוצות על טנריף

טנריף היא יעד תיירותי פופולרי ומתאימה למגוון רחב של מטיילים. זה מקום נהדר עבור: משפחות, חובבי החוף' חובבי שטח, חובבי מסיבות וחובבי פעילות האקסטרים. רבים מוצאים פה את עצמם. בסך הכל טנריף היא יעד נהדר לכל מי שמחפש שמש, ים, ומגוון מגוון של פעילויות ואטרקציות.

בשל האקלים הנוח ששורר באי לאורך כל השנה, כל זמן הוא מומלץ לביקור בטנריף. בחורפים עלול להיות מעט קריר (ובצפון גשום) אך הטמפרטורות נוחות יחסית לחורף בישראל. יש לשים לב שבחודש פברואר מתקיים הקרנבל באי, ובתקופה זו המחירים יהיו גבוהים והאי יהיה עמוס ביותר במבקרים, כך שאם אתם מחפשים משהו שקט זו לא תקופה טובה בשבילכם לחופשה בטנריף.

מומלץ להשקיע בביקור בטנריף כחמישה עד שבעה ימים אשר יספיקו כדי לחוות את האתרים המרכזיים ולהישאר עם טעם של עוד. לדעתנו לא כדאי לטוס עד לטנריף בשביל פחות מכך.

עלות החופשה בטנריף תשתנה כמובן בין אדם לאדם. סה"כ מודבר ביעד לא מאוד יקר ונכון לתכנן באזור של 50-150 אירו לאדם ליום - שוב תלוי חופשה, רמת לינה, אטרקציות וכו'.

לפעמים יש. הטיסות אינן סדירות ותלויות בהיצע וביקוש. מומלץ לבדוק בתאריכים השונים. יש אפשרות לטיסות ישירות בעונות התיירות ובתקופת הקרנבל (פברואר).

  1.    סיור מודרך בפארק טיאדה - ניתן לרכוש כרטיסים לפארק דרך הקישור הזה המאפשר ביטול חינם.

  2. שיט בסירה, במיוחד התצפית על הדולפנים - להזמנת שיט בטנריף עם אפשרות ביטול חינים – לחצו כאן
  3. Siam Park  ניתן לרכוש כרטיסים לפארק דרך הקישור הזה בו יש הנחה לגולשי הכל על של 5% (HAKO5 קוד קופון).
  4. Aqualand - הזמנה באתר הרשמי
  5. לינה - בטנריף חשוב להזמין לרוב מראש - אפשר לעשות זאת כאן עם אפשרות ביטול למרבית אפשרויות הלינה
  6. מסעדות פופלאריות בעונות התיירות.