מאסקה, ספרד – סיורים מודרכים, מלונות מומלצים ואיך מגיעים | Masca

המדריך המקוצר לתייר

מאסקה (Masca) הינו כפר ציורי המפורסם במיקומו המדהים על צלע ההר עם נוף עוצר נשימה של הרי הטנו שמסביב. תיירים מגיעים למאסקה כדי לחוות את מסלול ההליכה המאתגר אך המתגמל בהרים, היורד דרך ערוץ מאסקה הדרמטי אל חוף מבודד בקצה האוקיינוס, המציע הזדמנות שאין שניה לה להתחבר ליופי הטבעי הבתולי של טנריף. הכפר עצמו, עם הארכיטקטורה הקנרית המסורתית והרחובות הצרים והמפותלים שלו, מספק הצצה לאורח החיים הקנרי הכפרי. מדובר באחד מאזורי הטיול הפופולאריים בטנריף אליהם יוצאים סיורים מודרכים (ולכן כדאי להזמין מקום מראש, ראו כאן מספר אופציות עם אפשרות ביטול בחינם). אולם יש עוד דברים לעשות באזור למי שבוחר להגיע ליותר מיום טיול אחד, למשל לצאת לטיולים רגליים בהרים סביב מאסקה או לצאת ממאסקה לטיול בלוס ג’יגאנטס ובחופים הצפוניים של טנריף.

שביל במאסקה

השבילים המיוחדים והמקסימים של מאסקה

טיולי יום למאסקה

מאחר ומאסקה מהווה מוקד משיכה כה משמעותי לתיירים, ישנם מספר סיורים מאורגנים שיוצאים אל מאסקה ממגוון יעדים באי, למשל מקוסטה אדחה. טיולי היום למאסקה פופולאריים מאוד כיוון שהם מאפשרים הגעה נוחה ללא צורך בהשכרת רכב ו/או נסיעה בתחבורה ציבורית. ישנן מספר אפשרויות לסיורים אילו, חלקם יתמקדו במאסקה בלבד, וחלקם ילוו בנקודת עניין אחת או שתיים נוספות או זמן חופשי. ברוב המקרים הסיורים למאסקה משלבים אטרקציות נוספות בטנריף, בין אם טיול גי’פים בפארק טיידה (למשל הסיור הזה) או שייט לצפייה בלוייתנים ובלוס ג’יגאנטס (למשל הסיור הזה). בשל הפופולאריות של הסיורים הללו מומלץ להבטיח את מקומכם מראש (ראו כאן מספר אפשרויות עם ביטול בחינם), בקיץ כדאי להזמין אפילו כמה שבועות מראש.

סירה למרגלות לוס ג'יגאנטס

חלק מהסיורים כוללים גם שייט ללוס ג’יגאנטס

איך מגיעים למאסקה

ישנן כמה דרכים בהן ניתן להגיע למאסקה באופן מאורגן או עצמאי.

הגעה בסיור יומי מאורגן – הדרך המפנקת והמסקרנת (אבל היקרה)

ניתן כאמור להגיע למאסקה כחלק מטיול יום מאורגן מקוסטה אדחה (למשל סיור פופולארי זה) ומיעדים נוספים באי. זו אופציה יקרה אומנם, ומאפשרת פחות גמישות מאחר ומוגבלים בזמן בו מבלים במאסקה, אבל זו אופציה נוחה ופופולארית מאוד, ולכן כדאי להזמין מקום מראש, במיוחד בקיץ.

תחבורה ציבורית – הדרך הזולה

מדרום האי (למשל מפאליה דה לאס אמריקאס או קוסטה אדחה) אפשר להגיע עם קווים 473 או 477 לסנטיאגו דל טיידה ושם להחליף לקו 355, הנוסע למאסקה. מצפון האי תוכלו להגיע לביינויסטה דל נורת’ (Buenavista del Norte) עם קו 363 מפוארטו דל לה קרוז, או עם קווים 107 או 108 מסנטה קרוז או לה לגונה ומשם לקחת את קו 335 למאסקה. לאוטובוס 355 יש לוח זמנים מוגבל ולכן חשוב לבדוק את הזמנים לפני כן. ניתן לבדוק את אפשרויות ההגעה השונות, הזמנים בהם יש תחבורה ציבורית ואף להזמין כרטיסים מראש בקישור הזה (מומלץ, במיוחד בקיץ).

רכב שכור – האופציה הנוחה והגמישה

אפשרות נוספת למי שרוצה להגיע באופן עצמאי למאסקה היא להגיע עם רכב שכור, אותו לרוב שוכרים בנמל התעופה בו נוחתים או באחת הערים הגדולות כמו פוארטו דה לה קרוז. שימו לב שהכבישים באזור זה של טנריף צרים ויכולים להיות מעט מאתגרים לנהיגה, אבל מספקים נופים יפייפיים. אנו ממליצים מאוד להזמין רכב מראש, בעיקר לתקופת הקיץ, בשל הביקוש הרב לרכבים במיוחד לרכבים מרווחים למשפחות, רכבים אוטומטיים, ואנים וג’יפים. תוכלו להזמין בקישור הזה עם ביטול בחינם, כך שלא צריך לחשוש מההתחייבות לרכב, למי שרוצה לחסוך בעלות הרכב אנו ממליצים להזמין בקישור הזה עם הנחה בלעדית לגולשים של הכל על.

הכבישים באזור מאסקה טנריף

הכבישים הצרים של הרי הטנו באזור מאסקה

מלונות במאסקה

מאחר ומדובר בכפר קטן מספר מקומות הלינה בו מוגבל מאוד, ובעוד חלק מהתיירים מגיעים רק לכמה שעות ישנם כאלו שבוחים ללון במאסקה או באחת העיירות הסמוכות. כמה ממקומות הלינה המומלצים עליהם כדאי להסתכל הם Masca – Casa Rural Morrocatana, Sweet Home Masca ו-Live Masca שבמאסקה או Sweet Home Masca ו-La Casona del Patio שבעיירת סמוכות. ישנן כמובן אופציות לינה נוספות באזור, בקישור הזה תוכלו לראות את כלל מקומות הלינה ולהזמין מראש עם אפשרות ביטול – כך שתוכלו לשמור לעצמכם את האפשרות להיות גמישים (אך שימו לב לתאריך עד אליו ניתן לבטל בחינם את השהות). למגיעים עם רכב כדאי כמובן לבחור מקום לינה שמספק חניה, למשל אחד ממקומות הלינה שבקישור הזה. למי שרוצה לחסוך בעלות הלינה אנו ממליצים להסתכל על המבצעים וההנחות למלונות בקישור הזה לראות האם יש משהו רלוונטי עבורכם.

מאסקה טנריף

הנופים המיוחדים של מאסקה – לא פלא שחלק מהתיירים רוצים להנות מהם ליותר מכמה שעות