1. עמוד הבית
  2. »
  3. ספרד 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. טנריף, ספרד 2024 – המדריך המקיף ביותר בעברית | Tenerife
  6. »
  7. פוארטו דה לה קרוז, ספרד 2024 – המדריך המקיף ביותר בעברית | Puerto de la Cruz

פוארטו דה לה קרוז, ספרד 2024 – המדריך המקיף ביותר בעברית | Puerto de la Cruz

פוארטו דה לה קרוז בכמה מילים

פוארטו דה לה קרוז (Puerto de la Cruz) ממוקמת בחלקו הצפוני של האי טנריף (Tenerife) הגדול מבין האיים הקנריים (Canary Islands). לצד שירותים תיירותיים נרחבים, ניתן ליהנות בפוארטו דה לה קרוז מאותנטיות ולהשתלב בקלות בחיי היומיום הנינוחים של תושבי האי. בעיר ניתן למצוא חופים עירוניים, מסעדות, ברים, טיילת רחבת ידיים ומועדוני גלישה רבים, שכונות לשימור, אמנות רחוב, ובמרחק נסיעה קצרה שפע של חופים מבודדים ואיזורי טבע ייחודיים, בניהם הר הגעש שבמרכז האי. ראשיתה של העיר במאה ה-16, וככזו אינה מתאפיינת במבנים היסטוריים מרשימים רבים או צלקות של קרבות עבר, אף על פי שיש בה כ-140 מבנים לשימור. בעבר פוארטו דה לה קרוז הייתה כפר דייגים מצליח, ועם השנים קיבלה את ההגדרה עיר. כיום, עיקר הכלכלה המקומית מתבססת על תיירות ודייג. ניתן לראות תיירים אירופאים רבים באזור, ובחודש אוגוסט תיירות הפנים הספרדית עולה לאור מזג האוויר החם שיש ביבשת בחודש זה. בתקופה זו מעניין במיוחד לבקר ולחוות את הרב-תרבותיות הספרדית, מפגש בין אנשי היבשת לאנשי האי ולתרבויות השונות במעט שלהם.

עיר החוף היפה פוארטו דה לה קרוז על רקע הר הגעש   עיר החוף היפה פוארטו דה לה קרוז על רקע הר הגעש

מה עושים בפוארטו דה לה קרוז

אפשרויות הבילוי באי טנריף ובפוארטו דה לה קרוז הן רבות, ומכיוון שזהו אי קטן ניתן להגיע בקלות ובמהירות יחסית לכל מקום. ביקור בפוארטו דה לה קרוז יכול בהחלט להסתכם בנופש חלומי על שפת החוף העירוני או בפאתי העיר, שיעורי גלישה שניתן למצוא לאורך הטיילת, צלילה (בעיקר באתר הצלילה המפורסם לה רפדורה La Rapadura) וספורט ימי אחר. לצד החופים המשגעים של האי, ניתן לסייר בתוך העיר, בשכונת הדייג המסורתית לה רנילה (La Ranilla) שמרכזה נמצא גם רחוב האמנות (Puerto Street Art) לאורכו ניתן לשוטט. כמו כן, האי מציע שלל אתרי טבע ומסלולים מרגשים, אליהם ניתן להגיע בתחבורה ציבורית או ברכב. גולת הכותרת של אתרי הטבע באי הוא הפארק הלאומי טאידה ובו הר הגעש טאידה (Parque Nacional del Teide), הפארק מציע מסלול הליכה בנוף סלעי למרגלות הר הגעש המרשים, וכן טיפוס על ההר למיטיבי לכת, כמו כן, ניתן לעלות להר באמצעות רכבל ולהוסיף חוויה מרגשת לנוף עוצר הנשימה, באמצעות סיור מודרך (למשל כאן). אפשרות נוספת והרבה פחות מתויירת היא נסיעה לפארק אנגה (Anaga Rural Park), בו ניתן למצוא שבילים רבים המובילים לחופים מבודדים או עוברים בתוך שטחים וולקניים מיוחדים. לחובבי האטרקציות, ניתן לבקר בגן החיות המרשים פארק לורו (ניתן לקנות כרטיסים כאן) ולצפות במופעי פלמנקו בעיר (אליו ניתן להזמין מקום כאן).

סמטאותיה הצבעוניות של פוארטו דה לה קרוז  סמטאותיה הצבעוניות של פוארטו דה לה קרוז

עיר החוף פוארטו דה לה קרוז מתעוררת לחיים בלילה ומציעה בילויים רבים לנופשים בה  עיר החוף פוארטו דה לה קרוז מתעוררת לחיים בלילה ומציעה בילויים רבים לנופשים בה

לינה בפוארטו דה לה קרוז

פוארטו דה לה קרוז היא יעד מומלץ ללינה ולביקור ארוך יותר מיום בודד, ומציעה מלונות גדולים ורבים על קו החוף, בהם שירותים רבים ונוחות מקסימלית לאלו ששואפים ליהנות מהים המרהיב ומזג האוויר הנעים במשך רוב הביקור, כמו Hotel Vallemar או בית הדירות Céntrico, amplio y con balcón cerca del MAR. במרחק קטן ממרכז העיר ניתן למצוא מלונות בנוף עוצר נשימה, המציעים אירוח יוקרתי יותר ושפע רב של פעילויות בתוך המלון או בקרבתו; Hotel Botanico y Oriental Spa Garden הצמוד לגן הבוטני של פוארטו דה לה קרוז וHotel Las Águilas Tenerife, Affiliated by Meliá המשקיף אל הטבע הוולקני של טנריף הם הבולטים שבניהם.




המלצות "הכל על" למבקרים בפוארטו דה לה קרוז

  • הביקור בפואטרו דה לה קרוז מומלץ למשפחות, חובבי גלישה וספורט ימי ולאלו המחפשים לנפוש בקלות בעיר חוף נעימה. מזג האוויר בפוארטו דה לה קרוז אף פעם לא ממש חורפי או קר, ולרוב לא יורד מתחת ל-18 מעלות. יחד עם זאת, העונה המומלצת לביקור בעיר היא חודשי הקיץ, יולי – ספטמבר, בהם מג האוויר נח לרחצה בים והליכה ברחוב החשוף לשמש, ולרוב יש כ-26 מעלות.
  • חופשה טיפוסית בפוארטו דה לה קרוז נמשכת כשבוע, אך מכיוון שזהו יעד נח לשהייה ממושכת, חובבי גלישה או שפות נשארים בו למשך זמן ממושך יותר ולנים בחלקה הפחות תיירותי של העיר.
  • ניתן לחבר את הטיול עם כל חלקי האי טנריף כיוון שהוא קטן ונח להתנייד בו, מומלץ ללון בעיר אחת ולעשות טיולי “כוכב” לחלקיו האחרים של האי ולחוות כפרים שונים, חופים אחרים וטבע משתנה. כמו כן, קל מאד לצאת מטנריף בשיט לשאר האיים הקנריים ולבקר בגראן קנריה (Gran Canaria) שנחשב לאי גדול גם כן והמאוכלס ביותר מבין כל האיים הקנרייה, או בפוארטוונטורה (Fuerteventura) הנחשב לבתולי ופחות מתוייר.
  • ניתן לנוע בקלות בתוך פוארטו דה לה קרוז בתחבורה ציבורית, אופניים או בהליכה, וכן ניתן לקחת תחבורה ציבורית למרבית מחלקי האי. יחד עם זאת, קל מאד להשכיר רכב ליום או יומיים ולטייל ברחבי האי בחופשיות רבה יותר.
  • ישנן אפשרויות רבות ומגוונות למשפחות המגיעות לפוארטו דה לה קרוז. מעבר לשיעורי גלישה לילדים אותם ניתן למצוא בקלות על רצועת החוף העירונית, ניתן להגיע לגן החיות המרשים Loro Park בו יש בין היתר גם אקווריום גדול, לבקר בגן הבוטני של פוארטו דה לה קרוז (Botanical Garden) ובו צמחייה אקזוטית המאפיינת את האיים הקנריים, ולבקר בלגונת מרטיאנז (Lago Martianez) העשויה מי ים.
  • מומלץ ללון בקרבת הטיילת ומרכזה התיירותי של פוארטו דה לה קרוז.
  • הגעה עם רכב לפוארטו דה לה קרוז יכולה להיות קשה כמו הגעה עם רכב לכל עיר, אך ניתן בהחלט למצוא חנייה בתשלום בעיר וכן להתנייד בקלות בפאתי העיר וביציאה ממנה.
  • המנות המקומיות באיים הקנריים מורכבות ממנות ספרדיות מסורתיות כמו טאפאס, בשילוב מנות דרום אמריקאיות (מתוך קרבה תרבותית והגירה) וצפון אפריקאיות (מתוך קרבה גיאוגרפית). כך, רוב המנות המקומיות יכללו בשר ונקניקים או גבינות עזים, לצד טאפאס עשיר כמו שיש רק בספרד. כמו כן, היין המקומי ייחודי לאיזורים וולקניים וחובבי יין בהחלט ישימו לב לטעם הבולט של הענבים המקומיים. קינוחים מקומיים יערבבו טעמים חלביים וטעמים ים-תיכוניים, בניהם Bienmesabe (או בעברית, ‘זה טעים לי’), המורכב מדבש, קרם שקדים, ביצים ורום, או Frangollas שהוא מעין פודינג תירס חלבי, ועליו דבש, קינמון וברנדי.
  • ניתן להוזיל טיול בפוארטו דה לה קרוז ולשכור דירות בפאתי העיר לטווח קצר, או לישון בהוסטלים או אירוח ביתי. כמו כן, האוכל המקומי משובח וטרי, אוכלי דגים יוכלו להנות מאוכל מזין ומשביע מבלי לרוקן את הכיס, והחוויה תהיה אותנטית יותר מהמסעדות המיועדות לתיירים.
  • פוארטו דה לה קרוז מארחת מספר פסטיבלים עונתיים, כמו פסטיבל MUECA למופעי רחוב בינלאומיים המתקיים במאי (ניתן למצוא מידע כאן) פסטיבל אמצע הקיץ המתקיים בלילה שבין 23.6-24.6 בכל שנה, ופסטיבל סאן-אנדרס המתקיים ב29.11 בכל שנה (ניתן למצוא מידע כאן).
  • האיים הקנריים ובניהם טנריף ופוארטו דה לה קרוז הם מקומות בטוחים וידידותיים ברובם, ורב קסמם הוא בתרבות ואורח החיים הנינוח של התושבים. מומלץ ביותר, גם אם ללילה או שניים או למספר שעות בלבד להסתובב ולהתחכך בתרבות המקומית, בשכונות, בתי הקפה הצנועים, בתושבים המכירים לרוב זה את זה ובחופים השכונתיים שנראים לעיתים כמו גינת משחקים לילדים שסיימו את בית הספר, או נקודת מפגש עבור שכנים והורים.

סרטון על פוארטו דה לה קרוז

תשובות לשאלות נפוצות

פוארטו דה לה קרוז מתאימה לאלו שמחפשים שקט וחוף ים מעבר לפינה, לחובבי גלישה, צלילה וספורט ימי אחר, וכן למשוטטים סקרנים שמחפשים לגלות ספרד קצת אחרת.

מומלץ לבקר בפוארטו דה לה קרוז בחודשים יולי-ספטמבר, בהם הטמפרטורות הן הגבוהות ביותר (26 מעלות).

מומלץ להשקיע ארבעה ימים – שבוע בביקור בפוארטו דה לה קרוז.

למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם: