1. עמוד הבית
  2. »
  3. ספרד 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. טנריף, ספרד 2024 – המדריך המקיף ביותר בעברית | Tenerife
  6. »
  7. שייט לצפייה בלוויתנים ודולפינים, טנריף – כרטיסים בהנחה, מאיפה יוצאים לשייט וכל מה שחשוב לדעת | Dolphin & whale watching

שייט לצפייה בלוויתנים ודולפינים, טנריף – כרטיסים בהנחה, מאיפה יוצאים לשייט וכל מה שחשוב לדעת | Dolphin & whale watching

שייט לצפייה בלוויתנים ודולפינים בכמה מילים

בין אם אתם זוג רומנטי המחפש חוויה מיוחדת או משפחה המחפשת הרפתקה ייחודית, שייט לצפייה בלוויתנים ודולפינים בטנריף הוא אחת הפעילות הפופולאריות ביותר באי. המיקום של טנריף באוקיינוס ​​האטלנטי מול חופי אפריקה, ידוע כמקום בעל אוכלוסיית לוויתנים ודולפינים מגוונת, נצפו באזור מעל 17 מינים שונים, מה שהופך אותו לאתר אידיאלי לצפייה ביונקים הימיים המרהיבים הללו ומעלה את הסבירות שאכן תראו דולפינים או לוויתנים במהלך השייט. האפשרות לראות לוויתנים ודולפינים מקרוב מרגשת אנשים מכל הגילאים ומכל רחבי העולם. זו גם הזדמנות ללמוד על החיים הימיים ועל האקולוגיה של האזור, תוך כדי שהמדריכים מספרים על החיות ועל המאמצים לשמר את סביבת המחייה הטבעית שלהם.

סיור השייט יוצאים בעיקר מחופיו המערביים של האי – קוסטה אדחה (למשל אופציית השייט הזו), לוס כריסטיאנוס (למשל אופציית השייט הזו) ולוס ג’יגנטס (למשל אופציית השייט הזו), ובשל הביקוש הרבה מומלץ מאוד לשריין מקום מראש, בקישור הזה תוכלו לראות את שלל האפשרויות. משך השייט לצפייה בלוויתנים ודולפינים נע בדרך כלל בין שתיים לארבע שעות, תלוי בחבילה ובחברת השייט שנבחרת. גם טווח המחירים משתנה בהתאם לסוג הספינה, לאורך הטיול ולשירותים הנלווים (כגון ארוחות והסעות). באופן כללי, עלות השייט מתחילה מכ-30 יורו לאדם ולעלות עד למאות יורו לחוויות יותר אקסקלוסיביות ואישיות.

שייט בסירה לצפייה בדולפינים

שייט לצפייה בלוויתנים ודולפינים הוא מהאטרקציות הפופולאריות ביותר ולכן מומלץ להזמין מקום מראש

כרטיסים לשייט לצפייה בלוויתנים ודולפינים בטנריף

ישנם סוגים שונים של שייט לצפייה בלוויתנים ודולפינים באוקיינוס האטלנטי – האוקינוס בו טנריף נמצאת. את ההזמנה לשייט מומלץ לעשות מראש ולא לחכות לרגע האחרון בשל הפופולאריות הרבה של האטרקציה.

חווית השיט היא חוויה משפחתית מהנה - גם עד שרואים את הלוויתנים

חווית השיט היא חוויה משפחתית מהנה – גם עד שרואים את הלוויתנים (צילום מקורי)

שייט מקוסטה אדחה

זוהי האפשרות הפופולארית ביותר. רבים בוחרים ללון בקוסטה אדחה (או ללון בקרבה אליה למשל בפליאה דה אמריקס) לפחות ללילה אחד בזכות הקרבה שלה לאטרקציות הרבות בדרום האי, ולכן ישנן אפשרויות שייט רבות היוצאות ממנה. לרוב יהיה מדובר בשייט שנע בין 3 לבין 5 שעות – תלוי באפשרות שאתם תבחרו, במהלכן תוכלו לראות מקרוב את היונקים הימיים המקסימים ולהנות מטבילה קצרה במיימי האוקיינוס.

קוסטה אדחה

היציאה מקוסטה אדחה פופולארית במיוחד

שייט מקוסטה אדחה הכולל את לוס ג’יגנטס ומאסקה

תוכלו לצאת מקוסטה אדחה לשייט שיספק לכם לא רק תצפית על דולפינים ולוויתנים, אלא גם לראות שניים מהמראות הייחודיים והיפים של האי – צוקי לוס ג’יגנטס הפוגשים את הים ויוצרים נוף דרמטי במיוחד, והצוקים של מאסקה. סיורים אלו לרוב אורכים 4.5 שעות ומאפשרים לכם לטעום מהדברים היפים ביותר שיש לי להציע ביום אחד ובלי להסתבך עם לוגיסטיקה ותכנון יום הטיול לפרטיו השונים.

שייט מלוס ג’יגנטס

שייט זה יוצא מלוס ג’יגנטס, עיירת הנמל הסמוכה לצוקי לוס ג’יגנטס. בשייט זה לא רק שתזכו לראות את היונקים הימיים המקסימים, אלא גם תוכלו לראות את המצוקים המרשימים מנקודת מבט שונה, שמאפשרת לראות את שיא תפארתם כאשר המצוקים נפגשים עם האוקיינוס.

סירה למרגלות לוס ג'יגאנטס

צוקי לוס ג’יגנטס המשימים נפגשים עם האוקיינוס

שייט מלוס כרסיטיאנוס

שייט זה יוצא מלוס כריסטיאנוס, שנמצאת מעט יותר דרומית מאשר קוסטה אדחה. זו אפשרות פופולארית מאוד, שכן תיירים רבים בוחרים ללון בלוס כריסטיאנוס. ברוב המקרים אורך השייט יהיה כשעתיים ובחלק מהמקרים הוא גם יכלול עצירה לשחייה או שנורקלינג במהלך השייט – כך שכדאי להגיע מצויידים בהתאם.

שייט בשקיעה מלוס כריסטיאנוס

זוהי אפשרות פופולאריות במיוחד בקרב זוגות שמגיעים לחופשה בטנריף. השייט בשקיעה מספק אווירה מעט אחרת ורומנטית יותר, וזו יכולה להיות אטרקציות מעולה לחופשה הזוגית באי. השקיעה צובעת את השמים ואת המים בגוונים מיוחדים ומוסיפה ייחודיות לחוויה. במידה ורוצים להצטרף לשייט בשקיעה מומלץ להזמין כרטיסים לפחות כמה ימים מראש, שכן שעות היציאה פחות גמישות בהשוואה לשייט במהלך היום.

שייט צפייה בדולפינים בשקיעה

חווית השייט בשקיעה שונה ורומנטית יותר

שייט בסירה עם חלונות תת ימיים

מדובר בשייט בסירה מיוחדת, בה יש קומה תחתונה וחלונות שיאפשרו לגם לראות מה מתרחש מתחת לפני הים, ולא רק לראות את הדולפינים והלוויתנים כאשר הם עולים לשאוף אוויר, אלא גם לעקוב אחריהם מתחת למים. ילדים אוהבים במיוחד את האפשרות לראות את הדולפינים ממש מבעד לחלון, וכדי לתפוס מקום טוב כדאי להקדים ולהגיע לפני הזמן כדי לתפוס מקומות טובים (יש גם קומה עליונה בה רואים כמו בסוגי השייט האחרים).

  • שימו לב! לחלק מהצולולות והסירות עם חילונות תת ימיים יש הגבלה על גיל ילדים ולא ניתן לעלות לסירה עם ילדים מתחת גיל 3 – בדקו זאת לפני הזמנה.

בכל האפשרויות המוזכרות מעלה תקבלו כרטיסים לטלפון הנייד אותם תתבקשו להציג לפני העלייה לסירה. שימו לב למיקום הספציפי של העלייה לסירה – בחלק מהמקרים יהיה מדובר בנמלים בהם יש כמה רציפים, מה שיכול להיות מבלבל. מומלץ להגיע מספיק זמן מראש (ברוב המקרים הנחייה זו תהיה כתובה גם על הכרטיסים אותם תקבלו.

מיני הליוויתנים והדולפינים החיים באזור

טנריף נמצאת למעשה בשוליו המזרחיים של האוקיינוס האטלנטי, ומגוון היונקיים הימים שבה רחב. נצפפו באזור האיים הקנריים לא פחות מ-17 מינים שונים של ליוויתנים ודולפינים, ובמהלך השייט תוכלו לראות כמה מהם. חלק מהמינים נפוצים יותר, הוסבירות שתזכו לראות אותם גבוהה יותר, וחלק מהמינים נדירים יותר, ותוכלו לראות אותם רק אם יתמזל מזלכם.

  • נתב קטן-סנפיר (Pilot Whale) – Globicephala macrorhynchus
    נתב קטן-סנפיר הוא בין המינים הנפוצים ביותר שניתן לראות במים סביב טנריף. הם חיים בקבוצות גדולות וניתן לזהותם לעיתים קרובות בזכות הגוף השחור או האפור כהה שלהם. הסבירות לראות אותם גבוהה מאוד.

לוויתן נתב קטן-סנפיר

  • לווייתן בריד (Bryde’s whale) – Balaenoptera brydei
    אלו לוויתנים שפוגשים לא מעט, אם כי בתדירות נמוכה יותר מאשר נתב קטן-סנפיק. אלו לוייתנים הנחשבים לבינוניים, וגודלם מגיע בין 12 ל-15 מטר. צבעם לרוב כחול או שחור ובטנן לבנה ולעיתים עם גוון ורוד.

לווייתן בריד

  • דולפינן (Bottlenose dolphin) – Tursiops truncatus
    דולפינן הוא אחד המינים הנפוצים והאהובים ביותר. הם ידועים באינטליגנציה הגבוהה ובהתנהגות החברתית שלהם. ניתן לראות אותם לעיתים קרובות מאוד במהלך שייט באזור טנריף והאיים הקנריים.

דולפין בשייט ללוס ג'יגאנטס טנריף

  • סטנלה אטלנטית (Atlantic spotted dolphin) – Stenella frontalis
    דולפינים אלו קלים לזיהוי בזכות הכתמים האפורים או הלבנים על גופם. הם נהנים לשחק בגלי הספינות ולעיתים קרובות ילוו את הספינות למרחקים. הסבירות להיתקל בהן נמוכה יותר מאשר הדולפינן, אך עדיין גובהה יחסית.

דולפין מסוג סטנלה אטלנטית

  • ראשתן גדול-ראש (Sperm whale) – Physeter macrocephalus
    ראשתן גדול-ראש הגדולים ביותר בקרב הלווייתנים הזקיפים וידועים בזכות ה”קול” הייחודי שלהם. הם נצפים לעיתים רחוקות יחסית, אך עדיין ישנה סבירות לצפות בהם במהלך השייט.

ראשתן גדול-ראש על רקע קוסטה אדחה

  • דולפין מצוי קצר-חוטם (Common dolphin) – Delphinus delphis
    על אף שמו, רואים אותו לעיתים רחוקות בשייט סביב האיים הקנריים, דולפין זה חי בלהקות גדולות מאוד שעשויות להגיע למאות פריטים, ולרוב מתרחק מהחופים. תוכלו לזהות אותם מאחר וצבעם לא אחיד, אלא החלק העליון כהה יותר והצדים והחלק התחתון בהירים.

דולפין מצוי

המלצות "הכל על" למגיעים לשייט לצפייה בלוויתנים ודולפינים

  • ישנם הרבה סוגי שייט – מה שיכול לבלבל. השקיעו כמה דקות בלקרוא על הסוגים השונים ובחרו את השייט המתאים לכם ביותר.
  • מומלץ מאוד להצטייד בכובע, משקפי שמש, בגדים חמים, ובקרם הגנה ולשתות הרבה. במהלך מרבית השיט יש אפשרות לשחות בים מומלץ להביא שנורקל משלכם ולא לקנות את אילו המוצעים בשיט שהם לרוב במחירים יקרים.
  • לסובלים ממחלת ים – עדיף לקחת כדור לפני.
  • שימו לב בשיט יש רוח ואפילו בקיץ יכול להיות קר, הביאו ביגוד מתאים.
  • מומלץ מאוד לשריין מקום מראש בשייט – זוהי פעילות פופולארית במיוחד, ועל אף שיש שלל סוגי שייט וחברות רבות המוציאות שייט, ישנם מקרים בהם לא נותרים מקומות פנויים מעכשיו לעכשיו. בקישור הזה תוכלו לראות את שלל האופציות ולהזמין מראש עם אפשרות ביטול בחינם.
  • למי שמגיע עם ילדים – כדאי להכין אותם מראש לכך שיתכן ויעבור זמן עד שתראו ליוויתנים או דולפינים. החוויה לראות את החיות הללו בטבע גדולה אבל להשלמת החוויה מומלץ לשקול גם ביקור בלורו פארק שם רואים אותם אומנם בשבי אבל במלוא הדרם.
  • במידה ואתם בוחרים בשייט בסירה גדולה (לרוב אלו יהיו האפשרויות הזולות יותר) כדאי להגיע לפחות רבע שעה לפני השעה אליה הזמנתם כרטיסים כדי לנסות לתפוס מקומות טובים בצדדים.

שאלות נפוצות על שייט לצפייה בלוויתנים ודולפינים

הסיכוי לראות לווייתנים ודולפינים בטנריף גבוה מאוד, כיוון שהאי ידוע באוכלוסיית הלוויתנים והדולפינים הגדולה שלו. עם זאת, חשוב לזכור שמדובר בבעלי חיים בסביבה הטבעית שלהם, ולכן אין ערובה שתראו אותם.

מומלץ ללבוש בגדים נוחים ולהביא שכבות, כמו גם כובע, משקפי שמש, קרם הגנה מהשמש, ובגדי ים אם יש אפשרות לשחייה. ייתכן שתצטרכו להביא איתכם גם תרופות נגד בחילות ים.

כן, מומלץ להזמין מקום מראש, במיוחד בעונת השיא, כדי להבטיח את המקום שלכם בשייט. בקישור הזה תוכלו לראות מגוון אופציות של שייט - גם מבחינת סוגי השייט וגם מבחינת נקודות היציאה של השייט.

מידע שימושי

  • מחירי השייט נעים בין 20 אירו לאדם ועד למעל 100 אירו – תלוי בסוג השייט שבוחרים. ככל שהשייט יהיה ארוך יותר ובסירה קטנה יותר כך המחיר שלו יהיה גבוה יותר.
  • שימו לב שלכל שייט יש נקודת יציאה שונה – גם מבחינת העיר או הכפר מהם יוצא השייט וגם מבחינת הרציף ממנו השייט יוצא.
  • השייט יוצא במהלך היום, כאשר לרוב השעות המאוחרות ביותר הן בשעות השקיעה.