הפארק הלאומי קאו סוק, תאילנד | Khao Sok National Park

הפארק הלאומי קאו סוק – מערכת אקולוגית עתיקה ועשירה

מידע כללי והיסטוריה

הפארק הלאומי קאו סוק (Khao Sok National Park) שוכן במחוז סוראט תאני שבמפרץ תאילנד, כ-100 ק”מ מהעיר סוראט תאני. משתרע על פני 646 קמ”ר של יער גשם ובו מפלי מים, מערות, צוקים גירניים ומסלולי הליכה.

הפארק הוכרז כאזור מוגן בשנת 1980 ויער הגשם בו הוא שריד של מערכת אקולוגית עתיקה ועשירה (אפילו יותר מיערות האמזונס ויערות מרכז אפריקה). צמוד אליו שוכנים עוד שני פארקים לאומיים – קנג קרונג (Kaeng Krung) ופאנג נגה (Phang Nga) ושמורות חיות בר, ביחד הם מהווים את אזור הטבע המוגן הגדול ביותר בחצי האי התאילנדי – 4000 קמ”ר.

הפארק הלאומי קאו סוק (צילום: Khuanruenרישיון)




מה רואים?

הפארק עמוס בצמחייה – צמח הליאנה המטפס, במבוק, דקל הראטאן והראטאן הענק שקוטר ענפיו עולה על עשרה ס”מ. יש פה גם את הפרח הגדול ביותר בעולם, רפלסיה קרי, או כפי שהתאילנדים מכנים אותו – לוטוס בר. הפרח הנדיר גדל רק בפארק הלאומי קאו סוק ובאזורים בודדים במלזיה ואינדונזיה.

בפארק בעלי חיים רבים כמו פיל הבר, נמר, קוף הלנגור, טיגריס, דוב מלזי ויותר מ150 מיני ציפורים. הערכות מדברות על כך כי 5% ממיני בעלי החיים הקיימים בעולם כולו נמצאים בפארק הלאומי קאו סוק.

מפלים מים רבים נחבאים בין צוקים גריניים, כמו גם מערות. המפלים המומלצים לביקור הם מפל תאן סוואן (Than Sawan Waterfall), מפל תאן קלוי (Than Kloy Waterfall) ומפל סיפ-אט צ’אן (Sip-Et Chan). מערת תאם נאם תאלו (Tham Nam Thalu) מלאה בנטיפים וזקיפים מרשימים, מערת תאם סי רו (Tham Si Ru) שימשה בעבר כמחבוא עבור המורדים הקומוניסטיים ויש בה ארבעה מעברים תת קרקעיים.

יער גשם בפארק הלאומי קאו סוק (צילום: René Ehrhardtרישיון)

אטרקציות ופעילויות בפארק הלאומי קאו סוק

  • מסלולי הליכה – בפארק יש מגוון מסלולי הליכה, חלקם קצרים וחלקם ארוכים ובדרגות קושי משתנות. במרכז התיירים מחלקים מפות בסיסיות, עם סימון השבילים ומוקדי עניין.
  • שייט בסירות קאנו – השייט מתבצע בנהר סוק (Sok River) שהזרם בו רגוע ואיטי. אפשר לקחת קאנו ולצאת לדרך באופן עצמאי או לערוך לסיור עם מדריך שגם מתפעל את הסירה כך שתוכלו ליהנות מהנוף והאווירה.
  • שייט באגם צ’יו לאן (Chiaw Lan) – אגם ענק שבנקודה הארוכה ביותר שלו מגיע לקוטר של 165 ק”מ. האגם נוצר בעקבות הקמת סכר ראטצ’אפראפה (Kheuan Ratchaprapha) ב1982. תצורות סלע גירניות בולטות מתוך האגם לגובה של 960 מ’.

תצורת סלע באגם צ’יו לאן (צילום: JayExpatרישיון)




המלצות "הכל על" למבקר בפארק הלאומי קאו סוק

  • הזמן הטוב ביותר לבקר בפארק הוא בין החודשים דצמבר עד מאי, אז יש פחות גשמים והשבילים פחות חלקלקים. אך קחו בחשבון כי בעונה היבשה יש נטייה לרוב חיות הבר להישאר בקרבת מקורות מים ולכן יש פחות סיכוי שתזכו לראות אותם במסלולי ההליכה.
  • אם אתם מגיעים אל הפארק בעונה הגשומה (חודשים מאי עד אוקטובר) קחו בחשבון כי עלוקות עלולות להוות מטרד. מומלץ להצטייד במכנסיים ארוכות וחולצה עם שרוול ארוך. תכשיר דוחה חרקים עשוי לסייע בהרחקתן.

מפה ומידע שימושי

  • כתובת: Khao Sok National Park, סוראט תאני, תאילנד.
  • איך מגיעים?
    • אוטובוס: אוטובוס מסוראט תאני יוצא בכל שעה עגולה, החל מ7:00 עד 14:00, אורך הנסיעה כשעתיים. אוטובוס מפוקט יוצא 5 פעמים ביום החל מ7:30, אורך הנסיעה כ6 שעות.
  • מחיר: תשלום חד פעמי של 400 באט.
  • אתר רשמי: https://www.khaosok.com/index.php