קוסמוי, תאילנד – אטרקציות שאסור לפספס ולינה באי | Ko Samui

המדריך המקוצר לקוסמוי

קוסמוי (Ko Samui) הינו האי השלישי בגודלו בתאילנד, אחרי פוקט וקו צ’אנג. נמצא כ- 644 ק”מ דרומית לבנגקוק, במפרץ תאילנד במחוז סוראט תאני ומתפרש על פני 228 קמ”ר. הוא נחשב לאחד האיים המתויירים בתאילנד בזכות חופי ים לבנים, מסיבות פרועות ושלל האטרקציות המוצעות בו. רבים הישראלים המגיעים אליו מבנגקוק הן כיעד בפני עצמו והן כתחנה בדרך לקופנגן. מעבר לחיי הלילה והשופינג יש לא מעט אטרקציות ופעילויות – החל משייט ל42 האיים (למגוון אפשרויות לשייט עם ביטול בחינם לחצו כאן), טיולי ג’יפים למינהם (למשל הסיור הזה) והתנדבות בחוות פילים שיקומיות (פרטים והזמנה כאן).

קוסמוי – הלגונות והחופים שלא משאירים אף אחד אדיש

יש שני חופים מרכזיים בקוסמוי – האט צ’אוונג (Hat Chaweng) והאט לאמאי (Hat Lamai) .צ’אוונג הוא המתוייר והממוסחר מבין השניים. קוסמוי מציע מגוון חוויות לפעילות מים וחופים. יש בקוסמוי טיולי יום רבים לפארקים הימיים הסמוכים. רבים מסיורים אילו כוללים שיט בסירת מנוע ושנורקלינג וביקור בלגונות המיוחדת של קוסמוי​. חוויה פופלארית אחרת היא שייט בשקיעה (יש גם שיט בקבוצה, גם שיט פרטי הכל שאלה של מחיר). אופציה פופלארית שלישית היא סיורי  קיאקים בלגונות השונות שבהם תצטרכו להיות יותר אקטיביים. בנוסף תוכלו למצוא פה פעיליות דיג משותפות ואפילו פעילוית מימיות יותר אקסטרמיות יותר כמו סיור באופנעי ים (לפרטים והזמנה של שלל פעיליות מים מומלצות בקוסמוי עם אפשרות ביטול)​. למי שרוצה להתעמק בנושא החופים של קוסמוי אנו ממליצים לקרוא את החלק המורחב בעמוד זה: קוסמוי חופים מרכזיים.

חוף צ’אוונג, החוף הפופולארי והיפה של קוסמוי ואחד מאזורי הלינה המבוקשים ביותר (לחצו כאן למגוון אופציות מצויינות ללינה באזור צאוונג עם אפשרות ביטול)

רוב המבקרים בקוסמוי יבקשו כאמור ללון באזור צ’אוונג (Chaweng) באזור הטיילת והחוף (החוף כאן הוא אחד היפים והפעילים באי). יש באזור מגוון רחב של מקומות לינה מומלצים לבחירה, החל מתקציב קטן ועד מלונות יוקרה כמו:Chaweng Cove Beach Resort – SHA Extra Plus,Samui Resotel Beach Resort – SHA extra plus ,King’s Garden Resort – SHA Plus הביקוש כאן הוא גבוה ועדיף להזמין את הלינה מראש (לחצו כאן למגוון אופציות מצויינות ללינה באזור צאוונג עם אפשרות ביטול, ולחצו כאן למגוון הנחות ודילים לאופציות לינה נהדרות נוספות באזור). ישנם גם אזורים מומלצים אחרים כמו אזור כפר הדייגים, (Bophut) המבוקש מאוד, אזור למאי ועוד אופציות פחות פופולאריות אבל לא פחות משתלמות, אנו מפרטים עליהם בהמשך העמוד וגם בעמוד מלונות מומלצים בקוסמוי.

קו החוף בבופוט, כפר הדייגים בקוסמוי

חוף בופוט – כפר הדייגים המבוקש ללינה (תוכלו לשריין מקום לינה כאן)

כמעט כל מי שמבקר בקוסמוי יבקר בפסל הבודהה המפורסם, יבקר בחופים הייחודיים שלה (רבים גם יבצעו שנורקל בין הדגים המקסימים באזור – לפרטים והזמנה) וכנראה יצא לשופינג או בשווקים מסורתיים כמו כפר הדייגים שהוא אטרקציה תיירותית מיוחדת בפני עצמה  או בקניונים המפוארים בראשם סנטרל פסטיבל סאמוי (מומלץ לקרוא פה בהרחבה על אפשרויות השופינג השונות בקוסמוי). סצנת האוכל המקומית היא גם שם דבר בקוסמוי ואפשר למצוא פה את הפאד-תאי המפורסם של האזור, את הסו סאם ושלל מאכלים מקומיים ייחודים לצד מסעדות מערביות שיגישו לכם אוכל איטלקי (למשל Rice Restaurant)  או מקסיקני (למשל Gringos Cantina Restaurant) ברמה גבוהה. למי שרוצה ללמוד את רזי הבישול המקומי תוכלו למצוא פה שלל סדנאות בישול מקומיות. לקריאה נוספת בנושא ראו את החלק בעמוד זה העוסק ב: אתרים מרכזיים בקוסמוי

פסל הבודהה המפורסם של קוסמוי

הגעה לקוסמוי אפשרית בארבע דרכים עיקריות: טיסה מבנגקוק לקוסמוי, שהיא הכי קצרה ונוחה, אך גם היקרה ביותר, עם שתי חברות התעופה הפנימיות בנגקוק איירוויז ותאי איירוויז (ישנו שדה תעופה קטן בעיר) – משדה התעופה ישנם מספר מפעילים שיקחו אותכם ישירות למלון שלכם בקוסמוי (לפרטים והזמנה). אפשרות נוספת היא טיסה משולבת עם מעבורת, שהיא אפשרות זולה יותר אך ארוכה יותר, ומשלבת טיסה לשדה התעופה בסוראטני ומשם מעבורת לקוסמוי. אפשרות שלישית היא אוטובוס, שהוא האפשרות הכי זולה אך גם הארוכה ביותר, הנסיעה אורכת כ-14 שעות. אפשרות רביעים היא רכבת, שמגיעה מבנגקוק לתחנת הרכבת בסורטאני, ומשם אוטובוס למזח ומעבורת לקוסמוי. בכל דרך בה תבחרו, אנו ממליצים להזמין את הכרטיסים לטיסות או לתחבורה הציבורית מראש (להזמנת כרטיסים לטיסות, רכבות ואוטובוסים מבנגקוק לקוסמוי).

שדה התעופה היפה של קוסמוי (Samui ) (מומלץ ממנו להזמין הסעה למלון שלכם – לפרטים והזמנה)

חופים מרכזיים

האט צ’אוונג (Hat Chaweng) – נמצא במזרח האי והוא החוף הארוך והפופולרי ביותר בקוסמוי. מאופיין במים ירוקים-כחולים, שוניות אלמוגים וחיי לילה תוססים. קיים פה מגוון רחב מאוד של מלונות, מסעדות ומקומות בילוי. יש כאן ריכוז גדול של תיירים בכלל וישראלים בפרט, ולא מעט בתי עסק כמו מסעדות ומשרדי נסיעות בבעלות ישראלים. קחו בחשבון שמדובר בחוף הפופולרי ביותר ולכן הוא גם הצפוף ביותר. לא תצטרכו להתאמץ ולחפש מוכרי ארטיקים, אננסים ואפילו בגדים- הם יגיעו עד אליכם כשאתם ישובים על החוף.

האט צ’אוונג קוסמוי

חוף צ’אוונג – החוף הפופולארי ביותר

האט לאמאי (Hat Lamai) – גם לאמאי נמצא בחלק המזרחי של האי, המים פה רגועים כל השנה ולכן הרחצה בטוחה בכל עת. זהו חוף פחות עמוס אך עדיין פופולרי ולכן גם פה תמצאו מגוון רחב של מלונות ומסעדות. שימו לב כי אזור זה מאופיין ביותר ברים מפוקפקים ולכן הבילוי פה פחות מומלץ – עדיף לנסוע לחוף צ’וואנג הסמוך.

האט בו פוט (Hat Bo Phut) – חוף שקט ורומנטי, בלי כל הבלאגן והמסיבות. החוף עצמו נחשב לפחות יפה, אך הוא בהחלט מקנה יותר שקט ושלווה מקודמיו. קחו בחשבון שבחודשים אפריל עד אוקטובר המים עשויים להיות רדודים מאוד ולכן לא כל כך מתאימים לרחצה.

חוף האט בו פוט- שקט ורומנטי

האט מה נאם (Hat Mae Nam) – חוף שקט ומבודד הנמצא בחלקו הצפוני של האי, והיתרון הגדול בו הוא מקומות הלינה הזולים. המים בו רדודים כמעט כל השנה ולכן הוא אידיאלי עבור משפחות עם ילדים קטנים – שיוכלו להשתכשך במים.

האט מה נאם קוסמוי

חוף האט מה נאם – אידיאלי למשפחות

האט באנג ראק (Hat Bang Rak) – זהו אמנם לא חוף יפה ומרהיב, אך הוא קרוב מאוד לשדה התעופה ויכול להוות מיקום נוח במיוחד עבור מי שצריך לתפוס טיסה מוקדם בבוקר. החוף מוכר גם כ”חוף הבודהה הגדול” בשל המקדש השוכן בו – וואט פרה יאי (Wat Phra Yai) ובו בודהה גדול במיוחד בגובה 15 מטר.

בודהה וואט פרה יאי קוסמוי

הבודהה הגדול במקדש וואט פרה יאי בהאט באנג ראק

אאו תונג סאי (Ao Thong Sai) ו-האט צ’אנג מון (Hat Choeng Mon) – אלו אזורים שקטים, רגועים ונקיים, מתאימים בעיקר עבור מי שלא מעוניין בחיי הלילה המשוגעים של קוסמוי ורוצה רק שקט ושלווה. אם בכל זאת מתחשק לכם קצת אקשן – האט צ’וואנג נמצא ממש בסמוך.

אתרים מרכזיים

מומיית הנזיר – וואט קונאראם (Wat Khunaram) – בכניסה למקדש יושב לו נזיר חנוט בארון מתים שקוף. הנזיר, לואנג פו דנג (Luang Phaw Daeng) מת לפני למעלה משלושה עשורים, היה מאסטר למדיטציה ואפילו חזה את מותו. גופתו נשמרה במצב של מדיטציה בישיבה ועליה זוג משקפי שמש.

וואט קונאראם קוסמוי

מקדש וואט קונאראם

וואט פרה יאי (Wat Phra Yai) – מקדש ובו בודהה גדול במיוחד בגובה 15 מטר. הבודהה שוכן במעלה גרם מדרגות, שווה לעלות כדי לצפות בנוף הנשקף על האזור.

סלעי סבא וסבתא (Grandfather’s Grandmother’s Rocks) – אחת האטרקציות המפורסמות והמתויירות באי, נמצאת דרומית לחוף לאמאי. תצורות סלע אשר נוצרו באופן טבעי לחלוטין, האחת בצורת אבר המין הגברי והשניה בצורת אבר המין הנשי. האגדה מספרת כי לפני שנים רבות הפליגו באזור אמא ואבא שרצו מאוד לחתן את בנם, והגיעו הנה כדי לבקש את ידה של הנערה המיועדת, אך סופה התחוללה בים והם לא שרדו, הם הפכו לסלעים ענקיים במקום.

סלעי סבא וסבתא קוסמוי

סלעי סבתא וסבא

פעילויות ואטרקציות בקוסמוי

שייט 42 האיים בפארק הלאומי הימי אנג תונג

הפארק הלאומי הימי אנג תונג (Ang Thong Marine Park)  מורכב מ42 איים קטנים וציוריים המאופיינים בצוקים כירניים תלולים, חופים לבנים, לגונות נסתרות וצמחיה צפופה המזכירה ג’ונגלים פראיים. ארכיפלג האיים הזה נמצא 30 ק”מ צפונית מערבית לקוסמוי וניתן לשוט אליו במתכונת טיולי יום מקוסמוי. יש מגוון טיולים, רובם מציעים את אותו מסלול קבוע עם שינויים קטנים – שיט בין האיים, עצירות לשחייה ולשנירקול, עצירה באחד האיים לארוחת צהריים וטיפוס אל נקודת תצפית. בחלק מהטיולים כלול גם שיט בקיאקים בין מערות ונקיקים בסביבת האיים או ביקור במערת תאם בואה בוק (Tham Bua Bok) ובה צורות סלע המזכירות את פרח הלוטוס.
האפשרות הפופולארית ביותר היא לשלב את הסיור עם שנורקלינג או קאייקים, תוכלו לבדוק זמינות ולשריין מקום בקישור הזה עם ביטול בחינם, במידה ולא נותרו מקומות לתאריכים שמתאימים לכם תוכלו לבדוק זמינות בקישור הזה. אופציות טובות נוספות תמצאו כאן או כאן.

הפארק הלאומי הימי אנג תונג

חוות הפילים השיקומית

פעילות פופולארית נוספת היא להגיע לחוות הפילים השיקומית ולקחת חלק בפעילות של החווה והשמירה על הפילים. חלק מהפעילויות כוללת האכלה של הפילים (למשל אפשרות זו), חלק מהפעילויות כוללות סיור ברחבי החווה וצפייה בפילים וארוחת צהריים (למשל אופציה זו) וחלק כוללות טיפול בפילים וליווי שלהם לאורך היום (למשל אפשרות פופולארית זו). מטרת החוות השיקומיות היא לספק חיים טובים יותר לפילים שהגיעו מתנאי ניצול שונים כמו טרקים, מופעי קרקס, כריתת עצים וקבצנות. החוות מחויבות להציע לפילים חיים של נינוחות וכבוד בתוך סביבה טבעית שבה הם יכולים לשוטט בחופשיות. בשל תמיכת המבקרים, נפתח מקלט שני באי כדי להכיל עוד פילים שניצלו. שני המקלטים מדגישים אינטראקציה אתית עם פילים, ומאפשרים למבקרים להאכיל, לטייל איתם ולהתבונן בפילים מבלי לעסוק בפעילויות המנצלות או פוגעות בהם, כגון רכיבה. הם נותנים עדיפות לרווחתם וכבודם של הפילים, ומספקים חוויה חינוכית למבקרים ללמוד על הצרכים והסיפורים של הענקים העדינים הללו

טיולי ג’יפים בקוסמוי

ישנם מספר טיולים, רובם מציעים את אותו המסלול שכולל ביקור בכל האתרים המרכזיים באי שהזכרנו קודם לכן, ביקור בחוות פילים + רכיבה על פילים, מופעי חיות (קופים, נמרים ועוד) ונסיעה בג’יפ בתוך ג’ונגל סבוך. יכול להוות אלטרנטיבה נחמדה עבור מי שלא מספיק להגיע לצפון תאילנד וליהנות מחווית הג’ונגלים של תאילנד. שימו לב רק כי אתם בוחרים בחברה אמינה, ואל תתביישו לבקש מהנהג להאט או להירגע – יש להם נטייה להשתגע בג’ונגלים. הזדמנות מעולה לבקר בכל האתרים באי בלי להתאמץ לחפש אותם, בהחלט מדובר בחוויה מעניינת, במיוחד כשהיא באה כתחליף לבטן גב של קוסמוי.

יש כמה אפשרויות לסיורי ג’יפים באי, תוכלו לשריין מקומות מראש לסיורים אלו, למשל בקישור הזה או בקישור הזה – אפשרויות הכוללות גם סיור ג’יפים וגם ארוחת צהריים. אופציה נוספת למי שמחפש דרך הרפתקנית לראות את האי היא סיור של טרקטורונים, למשל הסיור שמוצע בקישור הזה

צילום קבוצתי של כל הג’יפים היוצאים למסע (צילום מקורי)

שייט לאי החזירים

אי החזירים, או בשמו המקומי Koh Madsum, הוא אי קטן ליד קו סמוי שזכה לפופולריות ולכינוי שלו בשל מושבת החזירים הידידותיים שחיים על חופיו, ומושכים אליהם תיירים שבאים לראות ולקיים אינטראקציה עם תושבי החוף יוצאי הדופן הללו. החזירים באי אינם ילידי האי אך הפכו לאטרקציה מרכזית, כאשר המבקרים נהנים מהחוויה הייחודית של שחייה וצילום איתם במים הצלולים והרדודים. האי עצמו מציע חופים חוליים יפים ומים צלולים, ולמרות הפופולריות הגוברת שלו  נשמרת סביבה שלווה ופחות צפופה בהשוואה לחופים מרכזיים אחרים.

הגישה לאי החזירים היא בדרך כלל באמצעות סירה, עם סיורים זמינים מקו סמוי הכוללים עצירות באי עבור מבקרים למפגש עם החזירים וליהנות מאווירת החוף השלווה לצד איים סמוכים כמו קו טאן. תוכלו לשריין מקומות לשייט לאי באופציה הזו, באופציה הזו או באפשרות הזו שמשלבת גם צפייה בדולפינים ורודים.

אי החזירים קו סמוי

החזירים הידידותיים על החוף

טיול יום לקו טאו

שייט נוסף ומאוד פופולארי הוא לאי קו טאו שהוא גן עדן לצלילה ושנורקלינג. הסיורים עוברים לרוב גם באי האי קו נאנג יואן הסמוך, וכוללים ירידה מהסירה לעצירה אחת או יותר לשנורקלינג במים הצלולים והיפים שסביב האיים הללו והשוניות המרהיבות באזור זה של תאילנד. לרוב יהיה מדובר בסיור של יום שלם (בערך 10 שעות) שיכלול גם ארוחת צהריים. תוכלו לשריין לעצמכם מקום באחד מהסיורים הללו שיוצאים מקוסמוי בקישור הזה ואם לא נותרו בו מקומות לתאריכים הרלוונטים לכם תוכלו לבדוק את הזמינות בקישור הזה.

קו טאו

המים הצלולים של קו טאו

אומגה

אומגה (Canopy Cable Ride) – מסלול אומגות בג’ונגל הנמצא בצפון האי. המסלול באורך 2000 מטר וכולל 21 תחנות הנפרשות לאורך נופים מרהיבים ומפלים נסתרים. ישנה אפשרות לאיסוף מנקודה מרכזית בעיר. אין שום צורך בשום ידע מקדים או כושר גופני, מתאים לגילאי 7 ומעלה. יש מגוון אפשרויות הזמנה באי עצמו, ואפשר גם להזמין מראש, למשל בקישור הזה עם ביטול בחינם.

מלונות בקוסמוי

מאחר ומדובר באחד מהיעדים הפופולאריים ביותר בתאילנד יש שפע של מקומות לינה ברחבי האי, החל ממקומות לינה מפוארים ומפנקים כמו Hyatt Regency Koh Samui, דרך מלונות שלושה כוכבים פונקציונאלים כמו COSI Samui Chaweng Beach, ועד לאכסניות והוסטלים למי שמגיע עם תקציב מוגבל כמו P & T Hostel. באופן כללי ניתן לומר שמרבית התיירים מעדיפים ללון בסמוך לחופים ולא במרכז האי, ושצידו המזרחי של האי יותר פופולארי ללינה לעומת צידו המערבי של קוסמוי. במרבית המקרים בוחרים מקום לינה אחד ונשארים בו למשך החופשה בקוסמוי, אך בחלק מהמקרים עוברים מאזור לינה אחד לאחר במהלך החופשה. כשמזמינים מלון בקוסמוי כדאי לקחת בחשבון שהעונה היבשה היא בחודשים דצמבר-פברואר, אז מחירי המלונות לרוב יהיו הגבוהים ביותר בשל הביקוש הרב, והעונה הגשומה היא בחודשים אוקטובר-נובמבר, אז אפשר למצוא מקומות לינה במחירים נמוכים מהרגיל, אך לקחת בחשבון שמזג האוויר יכול להיות בעייתי יותר.

אזורי הלינה המבוקשים ביותר בקוסמוי

האט צ’אוונג (Hat Chaweng) – החוף הפופולארי ביותר באי, ואחד מאזורי הלינה הפופולאריים יותר. לינה באזור זה אידיאלית למי שרוצה ללון באזור עם חיי לילה עשירים ושופינג ואפשרות מגוונות למסעדות, וכמובן קרבה לחוף צ’אוונג. בשל הפופולאריות של האזור יש מגוון רחב של אפשרויות לינה מתוכן אפשר לבחור (מה שיכול להוביל לכך שקל ללכת לאיבוד בין שלל האפשרויות). מבין מגוון המלונות, אנו מציעים לכם להסתכל על הזמינות של SALA Samui Chaweng Beach Resort או Chaweng Regent Beach Resort אם אתם מחפשים ריזורטים בדירוג 5 כוכבים שמציעים שלל מתקנים מפנקים ולהנות מהמחירים הנמוכים בתאילנד לרמה הגבוהה, על Lub d Koh Samui Chaweng Beach, Banana Fan Sea Resort או Mercure Samui Chaweng Tana אם אתם מחפשים מלון 4 כוכבים מפנק, על מלונות 3 כוכבים כמו Chaweng Villawee Hotel, Baan Chaweng Beach Resort & Spa או Samui Natien Resort אם אתם רוצים להנות ממלון עם בריכה אבל במחיר נמוך יותר ועל J4 Samui Hotel או Chaweng Residence אם אתם מחפשים מקום לינה זול.

חוף צ’אוונג בלילה קוסמוי

חוף צ’אוונג בלילה – אזור הלינה הפופולארי ביותר

האט לאמאי (Hat Lamai) – גם אזור חוף לאמאי יכול להיות אופציה טובה מאוד למי שמחפש להיות במרכז העניינים, עם אפשרויות רבות של מסעדות, פעילויות וחיי לילה, אך הוא מעט רגוע יותר בהשוואה לחוף צ’אוונג ולכן יכול להתאים גם למשפחות ולזוגות. לרוב הלינה באזור זה תהיה זולה יותר לעומת הלינה חוף צ’אוונג למרות שרמת מקומות הלינה גבוהה גם כאן. מבין שלל אפשרויות הלינה כדאי להסתכל על Pavilion Samui Villas and Resort או Ammatara Pura Pool Villa למחפשים מלון או וילה בדירוג של 5 כוכבים, Pattra Vill Resort או Rummana Boutique Resort למחפשים מלון 4 כוכבים מפנק, Am Samui Palace, Three Trees Samui Resort או The Hive Hotel למחפשים מלון 3 מומלץ וטוב ועל MyVillage Lamai למחפשים מקום לינה זול.

אזור כפר הדייגים בופוט (Bophut) – לינה באזור זה מתאימה למי שמחפש מקום יותר שקט, ומעט יותר אותנטי ומסורתי. יש באזור שוק, חנויות בוטיק ומגוון אפשרויות הסעדה. הלינה באזור פחות מתאימה למי שרוצה להנות מחיי הלילה של קוסמוי. משפחות רבות, וגם זוגות, בוחרים ללון באזור זה בשל השקט שהוא מציע.  לינה באזור זה מצויינת גם למי שרוצה ללון בקרבה לשדה התעופה של קוסמוי. אפשרויות הלינה באזור זה מצומצמות יותר, ולרוב יהיו גם קטנות יותר, ולכן במידה ואתם מגיעים בעונה היבשה מומלץ מאוד להזמין מקום מראש (למשל בקישור הזה עם ביטול בחינם). תוכלו להסתכל על הזמינות של Hansar Samui Resort & Spa או Anantara Bophut אם אתם מחפשים מלון 5 כוכבים עם מתקנים מפנקים, של Peace Resort Samui, Bandara Resort and Spa או Prana Resort Nandana אם אתם מחפשים ריזורט 4 כוכבים, Smile House, Pico Samui או Riviera Beach Hotel למחפשים מלון 3 כוכבים נעים ו-Us hostel samui למחפשים לינה זולה.

איך מגיעים לקוסומוי

ישנן כמה דרכים בהן ניתן להגיע לקוסומוי:




המלצות "הכל על" למבקר בקוסמוי

  • החופים המומלצים ללינה הם האט צ’אוונג (Hat Chaweng) ו-האט לאמאי (Hat Lamai), בהם קיימים מגוון רחב של מלונות בכל דרגות הכוכבים, כמו גם מסעדות רבות, שווקים וחיי לילה.
  • בטיולי היום קיימת הרבה פעמים אפשרות לסירה מהירה, מה שאומר שתגיעו מהר יותר אל היעד ולכן תישארו בכל מקום זמן רב יותר. חשוב לקחת בחשבון כי הדבר בהכרח מייקר את הטיול וההפלגה בסירה מהירה עלולה לעיתים לגרום לכם להרגיש מאוד רע.
  • ​טיולי היום לרוב כוללים ארוחת צהריים – אל תבנו על ארוחות טעימות במיוחד, דאגו להביא איתכם חטיף או נשנוש שלא תישארו רעבים.
  • ​דרך ההגעה המומלצת אל האי היא באמצעות טיסה. זאת האפשרות הנוחה והמהירה ביותר והיא גם בדרך כלל לא מאוד יקרה. ניתן להזמין טיסה מתוך תאילנד לקוסמוי בקישור הזה.
  • ​הדרך הנוחה להתניידות על האי היא ברגל. ברגע שתתמקמו בחוף מסויים סביר כי תישארו בו רוב הזמן, ולכן יהיה לכם יותר נוח ברגל מאשר ברכב או אופנוע.