פוקט גן עדן הטרופי של תאילנד | Phuket

המדריך המקוצר לפוקט

פוקט הוא האי הגדול ביותר בתאילנד ואחד הפופולאריים שבהם המושך אליו המוני תיירים. פוקט ממוקם בים אנדמן במרחק של כ- 885 ק”מ דרומית לבנגקוק והוא משתרע על פני 500 קמ”ר. פוקט נחשב לאחד האיים המפותחים בתאילנד – 200 אלף תושבים, עיירות, כפרים וחופים רבים אשר לכל אחד אופי ייחודי ושונה מהאחרים.

פוקט הוא אחד האיים האהובים ביותר בתאילנד על התיירים מישראל שנהנים מכל מה שיש לו להציע – חופים מדהימים, טיולי שייט לחופים בתוליים, אטרקציות רבות, מלונות מפנקים והכל במחירים נוחים מאוד. רוב התיירים מגיעים למשך כשבוע לאי אך יהיו גם כאלה שישקיעו שבועיים ולא יסתפקו בכך. מלבד בילוי בחופים היפים והמפורסמים של פוקט כמו פאטונג, קארון וקאטה, ניתן לצאת למגוון טיולי שייט, המפורסמים שבהם הם טיול שבע האיים לקופיפי (למגוון אופציות מומלצות עם אפשרות ביטול) וטיול ארבעת האיים ג’יימס בונד (ראו את האפשרות הזוחובה להזמין מראש ואת האפשרות הזו עם אפשרות לביטול). בנוסף, כדאי לעשות טיול אומגות (לפרטים והזמנה עם אפשרות ביטול), לעשות סיור יום באי ולראות את העיר העתיקה הצבעונית (לפרטים והזמנה), לטפל בפילים בחווה טיפולית (לפרטים והזמנהחובה להזמין מראש), לצפות במופע הקברט סימון (לפרטים והזמנה) ולקנח בפארק המים אנדמנדה המומלץ (לפרטים והזמנה). אנו ממליצים להזמין את הטיולים, האטרקציות ושאר הפעילויות מראש בעיקר בעונת התיירות (נובמבר עד מאי) על מנת להבטיח את השתתפותכם, בעיקר כאשר מדובר במשפחות ובקבוצות גדולות. כדאי לראות אפשרויות מומלצות נוספות בפוקט בקישור זה עם אפשרות לביטול במידת הצורך.

טיול שייט מפוקטטיולי השייט מפוקט מגיעים לחופים מדהימים, מומלץ להבטיח השתתפות בטיולי השייט ובפעילויות נוספות בפוקט (לפרטים והזמנה עם אפשרות ביטול)

פוקט ידועה כאמור בחופים המדהימים שלה ולינה לצד אחד החופים המרכזיים היא אפשרות הלינה הפופולרית והאהובה ביותר. אפשרות הלינה הנפוצה ביותר על ידי ישראלים היא בחוף פאטונג, החוף הפופולרי והשוקק ביותר בפוקט הידוע בחיי הלילה, במדרחוב הקניות ובמגוון אפשרויות הבילוי. המלונות המומלצים בחוף פאטונג: Holiday Inn Resort Phuket ,The Kee Resort & Spa וHotel Indigo Phuket Patong. למשפחות ולכל אלו שיחפשו מקומות רומנטיים ושלווים יותר או מקום לינה עם חיי לילה רגועים יותר (ולרוב גם מחירים זולים יותר), כדאי לראות מלונות בחוף קארון כמו Pullman Phuket Arcadia Karon Beach Resort ,Beyond Resort Karon וAvista Grande Phuket Karon ומלונות בחוף קאטה כמו OZO Phuket Aurico Kata Resort & Spa, וChanalai Romantica Resort – Adults Only, Kata Beach. אנו ממליצים להזמין את הלינה בעונות השיא זמן רב מראש שכן המחירים נוטים לעלות משמעותית, אפשר לראות כאן מלונות נוספים בפוקט עם אפשרות ביטול. לעוד מידע בנושא הלינה ראו מלונות בפוקט.

רחוב באנגלה המפורסםחוף פטונג – מרכז חיי הלילה של פוקט, את הלינה כאן ובשאר החופים כדאי לסגור מראש (למגוון מלונות בפוקט)

מרבית התיירים הישראלים מגיעים לפוקט בטיסה ישירה מישראל או בטיסה עם עצירת ביניים (להזמנת טיסות לפוקט עם שירות לקוחות בעברית), כאשר פופולרי גם להגיע בטיסת פנים מאחד האיים המתויירים האחרים כמו קוסמוי. משדה התעופה הדרך הנוחה ביותר להגיע למלון היא במונית או בהסעה פרטית עם נהג שימתין לכם בנחיתה (להזמנת שירותי הסעה מהשדה לעיר). אפשרות נוספת להגיע לפוקט המתאימה לאלו שירצו לחסוך היא להגיע לפוקט מסורט תאני (להשוואת מחירים והזמנת כרטיסים) או באוטובוס מבנגקוק, אמנם זמן הנסיעה הוא ארוך מאוד (סביב ה14-12 שעות) ולכן כדאי לעשות את הנסיעה בלילה אך אפשרות זו יכולה לחסוך עד כחצי ממחיר הטיסה (להזמנת כרטיסים והשוואת מחירים). כדאי להזמין את הטיסות והאוטובוסים מראש כדי ליהנות ממחירים נמוכים ולהבטיח ישיבה משותפת כאשר מדובר על נסיעה ארוכה באוטובוס.

חלק מהתיירים ימשיכו מפוקט במעבורות או באוטובוסים לאחד האיים המערביים האחרים כמו קופיפי, קראבי וראיליי ביץ’. גם את המיקום במעבורת אנו ממליצים להזמין מראש, במיוחד למי שמתכנן נסיעה של יותר משני אנשים (להזמנת הסעות ומעבורות מפוקט עם אפשרות ביטול | לפרטים והזמנה של מעבורות מפוקט).

שדה התעופה בפוקטשדה התעופה בפוקט




חופים מרכזיים בפוקט

בפוקט תנאי צלילה יוצאים מן הכלל, פארק לאומי עם יער גשם עבות, מספר מפלים, כפרי צוענים ומספר רב של חופים שוממים שכף רגל מערבית כמעט ולא דרכה בהם למרות הפיתוח הרב במקום. החופים הטובים ביותר בפוקט ממוקמים בצד המערבי של האי, והם שונים מאוד אחד מהשני ברקע הגיאוגרפי וברמת ההתפתחות שלהם, אך כולם מציעים חולות נפלאים, מים חמימים ומגוון אינסופי של פעילויות ספורט ימי. (סדר הצגת החופים הוא מצפון לדרום).

  • אאו באנג טאו (Ao Bang Tao) – רצועת חוף לבנה באורך של 8 ק”מ, נחשבת לגן העדן של גולשי-רוח. נחשב לחוף יוקרתי מאוד ללינה מפנקת.
  • האט סורין (Hat Surin) – החוף תחום בשורת עצים ובעשרות דוכני אוכל. מדובר בחוף יפהיפה אך יש לקחת בחשבון כי בעונת המונסון הגלים בו גבוהים מאוד ולכן הרחצה מסוכנת.
  • פאטונג (Patong) – ברוכים הבאים ל”אילת” של פוקט. חנויות מזכרות, מועדוני צלילה, משרדי נסיעות ומסעדות יקרות. זהו החוף הפופולרי בקרב ישראלים – ולכן אם אתם מחפשים חברת ישראלים זה לחלוטין המקום עבורכם, אך אם אתם מחפשים לברוח מהישראלים – זה ממש לא בשבילכם. פאטונג ידועה בעיקר בשל חיי הלילה הסוערים שלה – רחוב באנגלה (Soi Bangla) נסגר לתנועה בשעות הערב והופך למדרחוב מלא בברים, מועדונים, מופעי רחוב ואורות ניאון אדומים. חשוב לציין כי אמנם האווירה בשעות הערב מזכירה מעט את פאטייה, אך בשעות היום מדובר באזור תיירותי, נעים וידידותי ובהחלט אפשר להסתובב פה עם ילדים (ראה מידע נוסף על תאילנד עם ילדים).

Soi Bangla – מדרחוב חיי הלילה של פאטונג (צילום: Ben Reeves, רישיון)

  • קארון (Karon) – אחרי הרעש של פאטונג מגיע השקט של קארון, חוף קארון הוא החוף הדרומי לפאטונג והוא אידיאלי עבור מי שרוצה ללון בקרבה למוקד הבילוי של פוקט אך מעוניין בשקט ושלווה. שימו לב כי בעונת המונסון הגלים בו גבוהים ומסוכן מאוד לשחות כאן ואז תצטרכו לפנות לחופים הסמוכים – קאטה או פאטונג.
  • קאטה (Kata) – נחשב לאחד החופים היפים של פוקט, יש בו רמת מלונות גבוהה מאוד אך עדיין במחירים סבירים והחוף שלו תמיד עמוס בתיירים. הוא נחשב לחוף האידיאלי בתאילנד לגלישת גלים בזכות הגלים הגבוהים שיש בו. הרחוב הראשי תאנון תאי נה (Th Thai Na) מרכז את רוב המסעדות והחנויות שבאזור.
  • נאי האן (Nai Han) – אחד מחופי הרחצה הכי פחות עמוסים וצפופים בחלק הדרומי של פוקט, רוב השטח שייך למנזר המקומי סאמנאק סונג נאי האן (Samnak Song Nai Han) ולכן לא נשאר הרבה מקום למלונות ולתיירים. שימו לב כי בעונת המונסון הרחצה בים מסוכנת.

אתרים מרכזיים בפוקט

  • דינו פארק (Dino Park) – אתר מיני גולף השוכן בחוף קארון, אידיאלי לביקור עם ילדים כשנושא העיצוב המרכזי הוא “משפחת קדמוני”. המקום מתפקד גם כמלון (Marina Phuket Resort) ופועלת בו מסעדה המגישה אוכל בינלאומי שילדים (ומבוגרים) אוהבים. פתוח כל יום מ10:00 עד .
  • פנטסי (FantaSea) – נחשב למופע הערב הטוב ביותר בתאילנד. הוא רץ משנת 1998 וכולל אפקטים של אור וקול, ריקודים תאילנדים מסורתיים, אקרובטיקה, מאוד רקדנים מסונכרנים, מופעי לייזר ומופעי פילים. המופע מתקיים בכל ערב מלבד בימי חמישי. למקום אפשר (וכדאי) להגיע גם אם אתם לא מעוניינים לצפות במופע – תוכלו להסתובב במתחם וליהנות ממשחקים, חנויות, מסעדות ודוכני אוכל. רכישת כרטיסים: מופע בלבדמופע הכולל ארוחת ערב והסעות. אתר רשמי: https://www.phuket-fantasea.com/eng/index.php
  • הבודהה הגדול (MingMongkol Buddha) – מדובר בפסל בודהה גדול, לא סתם גדול – הגדול ביותר בדרום-מזרח אסיה. את הפסל רואים ממרחק רב מנקודות רבות בפוקט, ומעבר להתרשמות מהפסל עצמו תזכו פה לנוף מרשים הנשקף מההר.
  • שוק סוף השבוע של פוקט (Chao Fah Variety) – שוק ססגוני וגדול הפועל בסוף השבוע, מבחר גדול של בגדים, כלי בית ודוכני אוכל. נמצא באזור החוף המזרחי Chalong Beach.
  • וואט צ’אלונג (Wat Chalong) – הוא המקדש הבודהיסטי החשוב ביותר מבין 29 המקדשים הקיימים בפוקט. המקדש מפאר את פועלם של שני הנזירים לואנג פו צ’אם ולואנג פו צ’אונג אשר הובילו את אזרחי העיר לפתוח במרד נגד הסינים ב-1876 ובאמצעות הידע הנרחב שלהם בצמחי מרפא ריפאו את הפצועים. במקום גנים מרשימים ומטופחים. אתר רשמי: https://www.wat-chalong-phuket.com/
  • הפרויקט לשיקום קופי גיבון (Gibbon Rehabilitation Project) – זהו מרכז טיפולי בקופי גיבון הנדירים שנפגעו מצייד או התעללות, הוקם ע”י קבוצת אירופאיים ובמקום עובדים בעיקר מתנדבים. מטרת הפרויקט היא להחזיר את הקופים לתפקוד נורמלי ולחיים החופשים בטבע ובכך לאכלס מחדש את האי בקופי הגיבון. במקום ניתן לקנות מזכרות – ההכנסות כולן מושקעות בטיפול בקופים. בנוסף אפשר לאמץ קוף ולתרום כסף לטיפול בו – לאורך הזמן תקבלו עדכונים שוטפים על מצבו והתפתחותו של הקוף. אתר אינטרנט: www.gibbonproject.org
  • ג’ונגל הכבלים של פוקט (Phuket Cable Jungle Adventure) – מסלול אומגות של 21 תחנות הנפרשות על פני 2,000 מטר, כשגובה התחנות נע בין 6 ל-50 מטרים (איפה שבדרך כלל רק ציפורים עפות). מדובר בחברה אירופאית עם ניסיון של 25 שנה בתחום, דואגים מאוד לביטחון ומבצעים הדגמה לפני שאתם יוצאים למסע לבדכם. בזמן הפעילות אתם קשורים ומאובטחים היטב. אין צורך בשום ניסיון מקדים או כושר גופני (מתאים לילדים מעל גיל 7, ולאנשים עד 130 קילו). המקום פתוח כל יום מ9:00 עד 17:00, גם בימים גשומים. המחיר לאדם הוא 2,150 באט, עם אפשרות לאיסוף והחזרה מ/אל המלון בתוספת תשלום. בסוף המסלול שולחן עם שלל פירות טריים. מומלץ להקדיש לפחות 4 שעות לבילוי במקום. אתר אינטרנט: https://www.cablejunglephuket.com/

אומגות בפוקט (צילום: מתוך האתר הרשמי של החברה)

  • הפארק הלאומי קאו פרה טאו (Khao Prapa Tao) – שמורה בצפון פוקט המשתרעת על פני 22 קמ”ר ובה יער גשם אמיתי עם מסלולי הליכה המאפשרים סיור נוח ומבט מקרוב על מגוון זנים מקומיים של צמחייה ושל ציפורים. בפארק נמצאים גם המפלים המרשימים טון סאי (Namtok Ton Sai) ונג פה (Namtok Bang Pae).




לינה בפוקט

ברחבי האי קיים מגוון רחב של מלונות בדרגות אירוח שונות, ניתן למצוא מלונות רבים בדירוג שלושה כוכבים, לצד מגוון רחב מאוד של מלונות וריזורטים יוקרתיים המעניקים לינה מפנקת במיוחד. באי ניתן למצוא גם לא מעט מלונות בדירוג כוכבים נמוך כמו גם הוסטלים וגסטהאוסים המתאימים יותר לתרמילאים ולמעוניינים לחסוך בעלויות הלינה. בתי המלון פזורים בכל רחבי האי, אך הריכוז הגבוה של המלונות נמצא בחופים פאטונג (Patong), קארון (Karon) וקאטה (Kata).

בין המלונות המומלצים בפוקט ניתן למנות את אתר הנופש הולידיי אין פוקט (Holiday Inn Resort Phuket)אתר הנופש והספא קי (Kee Resort & Spa)אתר הנופש צ’אנאליי גרדן ריזורט (Chanalai Garden Resort) ואתר הנופש והספא דה ווילאג’ (The Village Resort & Spa).

לקריאה נוספת על מלונות בפוקט לחצו כאן.

פעילויות ואטרקציות בפוקט

  • Hideaway Day Spa – אם בא לכם להתפנק בספא מכובד ולא בעוד אחד ממרכזי הספא הזולים שיש לתאילנד להציע – זה המקום עבורכם. לספא סניפים בחוף אאו באנג טאו (Ao Bang Tao) ובחוף קאטה (Kata) ומציע עיסוי תאילנדי מסורתי, סאונה, טיפולים בבוץ ועוד. המחירים הרבה יותר יקרים (מתחילים מ1500 באט) אך לא בהשוואה לארץ כמובן.
  • מופע סימון קברט (Simon Cabaret) – מדובר במופע קברט המבוצע ע”י ליידי-בויז, שיגרמו לכם לחייך ולהתרגש. המופע מתאים לכל המשפחה ואין בו תכנים שאינם הולמים. במופע שירים באנגלית, צרפתית, קוראנית, יפנית ותאילנדית, התלבושות נוצצות ומהפנטות. שימו לב כי אין לצלם בזמן המופע, אם תרצו תוכלו לצלם את הכוכבות בתום המופע, אך קחו בחשבון שכל תמונה שווה בערך 50 באט. בכל יום מתקיימות שלוש הופעות – 18:00, 19:45, 21:30. לרכישת כרטיסים. אתר רשמי: https://www.phuket-simoncabaret.com/
  • טיול ארבעת האיים – מכונה גם “טיול איי ג’יימס בונד”, זאת כי אחת מהסצנות בסרטו של ג’יימס בונד, “האיש בעל אקדח הזהב”, צולמה על אותו סלע מדובר. ארבעת האיים נמצאים סביב מפרץ Phang Nga, שמורת טבע לאומית ומרהיבה ביופייה הכוללת כמה עשרות קמ”ר של ים. לאורך השמורה ניתן לראות עמודי סלע מרשימים, בגדלים שונים. מדובר באיים קטנים עם צמחייה טרופית יפהפיים, מערות רבות, שאף נכנסים אליהן בסירות קאנו. מהן יוצאים למעין “לגונות” על האיים. טיולים מסוג זה לרוב כוללים הסעה מ/אל המלון, מדריך, שיט בקיאק/קאנו, משקאות קלים, קפה, פירות וארוחת צהריים. המחירים נעים בין 1,500 ל2,000 באט לאדם. ישנם וריאציות רבות לטיול – אבל העיקרון ומוקדי העניין דומים בכולם. השוני בין טיול כזה לאחר הוא בעיקר בארוחת הצהריים ובפעילות מסביב לאי – בטיול אחד תעשו שנורקל ובאחר תחתרו בקייאק. תוכלו להתרשם ממגוון הטיולים ולהזמין כרטיסים בקישור הזהלצפייה בתמונות מטיול ארבעת האיים >>

המלצות "הכל על" למבקר בפוקט




  • בתי המלון שבפוקט מצויים ברחבי האי ומגיעים אפילו למפרצים המבודדים ביותר, כך שפוקט אינו האי ה”שקט” ביותר בתאילנד. אם משווים אותו לקוסמוי, אזי פוקט עולה על שכנו במספר החופים ובפיתוח של האי. החופים המומלצים ללינה בהם גם קיימים מבחר מלונות בכל דרגות הכוכבים הם פאטונג (Patong), קארון (Karon) וקאטה (Kata). ראה מידע נוסף על מלונות בפוקט ומלונות בתאילנד.
  • רוב הישראלים בוחרים ללכת לחוף פאטונג (Patong) בו יש חיי לילה סוערים, אך חשוב לציין כי חוף הרחצה שלו לא מאוד יפה ויותר מזכיר חוף ישראלי טיפוסי (אולי בגלל כל הישראלים ואולי פשוט כי הוא לא כל כך מיוחד). זכרו תמיד שאתם יכולים ללון בחוף מרוחק יותר ויפה יותר – פאטונג תהיה במרחק נסיעה.
  • בטיולי היום קיימת הרבה פעמים אפשרות לסירה מהירה, מה שאומר שתגיעו מהר יותר אל היעד ולכן תישארו בכל מקום זמן רב יותר. חשוב לקחת בחשבון כי הדבר בהכרח מייקר את הטיול וההפלגה בסירה מהירה עלולה לעיתים לגרום לכם להרגיש מאוד רע.
  • טיולי היום לרוב כוללים ארוחת צהריים – אל תבנו על ארוחות טעימות במיוחד, דאגו להביא איתכם חטיף או נשנוש שלא תישארו רעבים.
  • דרך ההגעה המומלצת אל האי היא באמצעות טיסה. זאת האפשרות הנוחה והמהירה ביותר והיא גם בדרך כלל לא מאוד יקרה.
  • בחודשי העונה הגשומה הגלים מתחזקים בחלק מהחופי בצד המערבי של האי, והופכים את הרחצה למסוכנת במיוחד. שימו לב לדגלים אדומים המתריעים על ים סוער.
  • העונה הגשומה מביאה איתה גם כמויות יתושים – הקפידו להימרח היטב בדוחה יתושים כדי להימנע מעקיצות, במיוחד בשעות אחה”צ והערב.

שאלות ותשובות על פוקט

האי פוקט מאוד מומלץ לביקור. הוא אחד האיים הגדולים והמפותחים ביותר בתאילנד, יש בו תיירות משגשגת ונופי טבע יפהפיים של חופים ויערות גשם טרופיים. הביקור בפוקט יכול להתאים לכולם, בין אם אתם משפחה עם ילדים, קבוצת חברים או זוג אוהבים.

התקופה האידיאלית לביקור בפוקט היא בין דצמבר למרץ, אז מזג האוויר נעים ויציב ביחס לשאר השנה. אפשר לבוא גם בתאריכים אחרים (יש שנוסעים למשל באביב באזור מאי עם חופשת הפסח, או בתקופת חופשת הקיץ) יש רק לקחת בחשבון מזג אוויר בעייתי (בתקופת הפסח שלנו - זו עונה גשומה מאד למשל והים מאוד גבוהה). מצד שני בתקופות אילו יהיו פחות תיירים ואפשר למצוא אפשרויות לינה משתלמות כמו:Holiday Inn Resort Phuket, an IHG Hotel – SHA Extra Plus, The Kee Resort & Spa – SHA Extra Plusו The Village Resort & Spa ,במחירים מאוד נוחים (כדאי לקרוא עוד בנושא תחת מלנות ודירות מומלצים בפוקט)

 

כמה מהחופים הפופולארים ביותר בפוקט הם אאו באנג טאו (Ao Bang Tao)- אידיאלי לגולשי רוח, האט סורין (Hat Surin)- בו יש דוכני אוכל רבים ופאטונג (Patong) המרכזי בו ניתן למצוא חנויות, מסעדות, מזכרות, מועדוני צלילה ועוד. מלבד חופים יש אטרקציות רבות בפוקט ובראשן הבודהה הגדול (MingMongkol Buddha)- זהו פסל הבודהה הגדול ביותר בדרום מזרח אסיה. בנוסף, יש פארק מיני גולף בפוקט שנקרא דינו פארק (Dino Park), מקום בילוי אידיאלי לילדים. אטרקציה נוספת היא שוק סוף השבוע של פוקט (Chao Fah Variety)- שוק שפעיל בסופי שבוע ומציע מוצרים רבים מספור לקנייה. אתר חשוב נוסף הוא המקדש הבודהיסטי וואט צ’אלונג (Wat Chalong) אשר נחשב למקדש המרכזי בפוקט. אטרקציות נחמדות נוספות הן הפרויקט לשיקום קופי גיבון (Gibbon Rehabilitation Project) בו מטפלים בקופי הגיבון הנדירים שעברו התעללות בשבי, ג’ונגל הכבלים של פוקט (Phuket Cable Jungle Adventure) שמציע חוויה הרפתקנית בגובה והפארק הלאומי קאו פרה טאו (Khao Prapa Tao) בו יש שבילי טיול רבים שמאפשרים להתקרב לטבע.
למגוון פעילויות וסיורים בפוקט ניתן להיכנס לקישור הזה.

אפשר להגיע לאזור פוקט באמצעות:

  • אוטובוס:
  • נסיעה מבנגקוק לפוקט באוטובוס אורכת בין 12 ל14 שעות, לכן מומלץ לבצע אותה בלילה ולנסות לישון קצת במקום להפסיד יום. יש גם אוטובוסים המיועדים במיוחד לנסיעת לילה ובהם מיטות.
  • רכבת:
  • יוצאת מתחנת הרכבת המרכזית בבנגקוק (Hua Lamphong Train Station) ומגיעה עד לסורט-תאני (Surat Thani), משם יש להמשיך בנסיעה באוטובוס. זמן הנסיעה ברכבת נע בין 8 ל11 שעות (תלוי אם בחרתם ברכבת אקספרס או לא), זמן הנסיעה באוטובוס מסורט-תאני לפוקט אורכת בין 4 ל6 שעות.
  • טיסה:
  • מעבורת:
  • מקופיפי יוצאות 7 מעבורות ביום (7:30,9:00,13:30,14:00,14:30) כאשר אורך ההפלגה משתנה ממעבורת למעבורת (בין שעתיים לשלוש שעות) ובהתאם גם המחיר (זמן הפלגה ארוך יותר=מחיר זול יותר).

האי פוקט מתאים לילדים, יש בו אינספור אטרקציות ופעילויות מהנות לכל המשפחה.

בפוקט יש כמה סוגי סיורים מודרכים. אחת האופציות הפופולאריות ביותר היא סיור שייט בסירה סביב חופי האי שניתן לרכוש בקישור הזה. סוג נוסף של סיור הוא רכיבת אקסטרים על טרקטורוני שטח בג'ונגל ובחופים, אשר ניתן לרכוש בקישור הזה. ניתן לרכוש סיור קולינרי בפוקט שכולל גם הדרכה על העיר העתיקה בקישור הזה, ואופציה נוספת היא סיורים באתר להצלת פילים (בקישור הזה או בקישור הזה). להזמנה ומידע נוסף על כלל הסיורים בפוקט ניתן להיכנס לקישור הזה.

בין המלונות המומלצים באזור פוקט ניתן למנות את אתר הנופש Holiday Inn Resort Phuket, an IHG Hotel – SHA Extra Plus , אתר הנופש The Village Resort & Spa – SHA Plus ואתר הנופש Chanalai Garden Resort, Kata Beach – SHA Plus. לקריאה נוספת על מלונות בפוקט מומלץ להיכנס לקישור הזה.

בפוקט ניתן למוצא מספר מסעדות כשרות כמו: כשר פלייס, הפיצרייה בפוקט ו-Royal Kitchen Indian Restaurant

המרחק בין פוקט לקראבי הוא כ 149 ק''מ, רוב במטיילים מעדיפים לקחת מעבורות מקראבי לקופיפי ומקופיפי להמשיך במעבורת לפוקט. מקופיפי לקראבי יוצאות 4 מעבורות ביום (9:00,10:30,13:30,15:00). אורך ההפלגה כשעה וחצי. אפשרויות מומלצות ניתן למצוא בקישור הזה. מה המרחק בין פוקט לקופיפי? המרחק בין פוקט לקופיפי הוא כ70 ק''מ. מקופיפי יוצאות 7 מעבורות ביום (7:30,9:00,13:30,14:00,14:30) כאשר אורך ההפלגה משתנה ממעבורת למעבורת (בין שעתיים לשלוש שעות) ובהתאם גם המחיר (זמן הפלגה ארוך יותר = מחיר זול יותר). אפשרויות מומלצות ניתן למצוא בקישור הזה.

מומלץ להקדיש לפוקט 3-7 ימים מכיוון שהוא האי הכי גדול בתאילנד ויש בו הרבה מה לראות.

פוקט נחשבת ליותר יקרה ביחס לשאר המקומות בתאילנד.

בין המסעדות המומלצות באזור ניתן למצוא את מסעדת Rim Nam Pool Bar המציעה אוכל בינלאומי, את מסעדת La Sala - Anantara Mai Khao Phuket Villas המציעה אוכל הודי ואת מסעדת Le V restaurant המציעה אוכל צרפתי.

מידע שימושי על פוקט

כתובת: פוקט, תאילנד

דרכי הגעה לפוקט

  • אוטובוס: נסיעה מבנגקוק לפוקט באוטובוס אורכת בין 12 ל14 שעות, לכן מומלץ לבצע אותה בלילה ולנסות לישון קצת במקום להפסיד יום. יש גם אוטובוסים המיועדים במיוחד לנסיעת לילה ובהם מיטות
  • רכבת: יוצאת מתחנת הרכבת המרכזית בבנגקוק (Hua Lamphong Train Station) ומגיעה עד לסורט-תאני (Surat Thani), משם יש להמשיך בנסיעה באוטובוס. זמן הנסיעה ברכבת נע בין 8 ל11 שעות (תלוי אם בחרתם ברכבת אקספרס או לא), זמן הנסיעה באוטובוס מסורט-תאני לפוקט אורכת בין 4 ל6 שעות.
  • טיסה: טיסות לפוקט מגיעות מדי יום מקוסמויבנגקוקצ’אנג מאי ופאטאיה. ראה מידע נוסף על טיסות פנימיות בתאילנד. אפשרויות מומלצות ניתן למצוא בקישור הזה.
  • מעבורת: מקופיפי יוצאות 7 מעבורות ביום (7:30,9:00,13:30,14:00,14:30) כאשר אורך ההפלגה משתנה ממעבורת למעבורת (בין שעתיים לשלוש שעות) ובהתאם גם המחיר (זמן הפלגה ארוך יותר=מחיר זול יותר). למידע נוסף על מעבורות באיים המערביים:www.phuketferry.com. אפשרויות מומלצות ניתן למצוא בקישור הזה.

האתר הרשמי של האי פוקט: www.tourismthailand.org/Destinations/Provinces/Phuket