טיסות וחבילות לתאילנד




מידע כללי

תאילנד היא קסם של מדינה ויעד נופש ותיירות מהשורה הראשונה. מדובר במדינה שמציעה הכל מהכל ואת כל הדרוש לנופש מהשורה הראשונה: טבע מרהיב? יש, בעיקר בצפון ובאיים. מקדשים ואתרים היסטוריים? בנגקוק מלאה בהם. וכמובן שגם במרכזי קניות ממוסחרים, בשווקים אותנטיים ועוד. וזה עוד בלי להזכיר את חופי גן העדן שבאיים. מכל אלה, אפשר להסיק שהטיול הממוצע בתאילנד נמשך מספר שבועות לפחות וכולל ביקור במוקדי העניין המרכזיים שלה: בנגקוקהצפון (בעיקר צ’אנג מאי) ואזור האיים, כאשר ארבעת המרכזיים הם פוקטקוסמויקופיפי וקופנגן.

בהתחשב בכל אלה, ממש לא מפתיע מדוע מרבית הטיולים בבנגקוק כוללים לא רק את הטיסה הראשונית מישראל לתאילנד – טיסה ישירה או לחלופין כזו עם עצירת ביניים – אלא גם טיסות פנים. הנה כל מה שחשוב לדעת על טיסות לתאילנד.




שדות התעופה המרכזיים בתאילנד

בתאילנד תמצאו מספר לא מבוטל של שדות תעופה, אך רק מעטים מהם רלוונטיים לתייר הישראלי או למגיעים לתאילנד ממדינה אחרת. שדה התעופה המרכזי והעמוס ביותר של תאילנד הוא שדה התעופה סוברנבהומי (Suvarnabhumi Airport), המכונה “נמל התעופה החדש של בנגקוק” מאחר והוא נפתח לטיסות פנימיות ב-2006 ולטיסות בינלאומיות שנתיים לאחר מכן. הוא ממוקם במרחק של כ-25 ק”מ ממרכז בנגקוק ונחשב לשני מבחינת העומס שלו ביבשת אסיה. הטיסות של אל על מגיעות לשדה תעופה זה, כאשר משך הטיסה עומד על כ-11 שעות.

שדה התעופה סוברנבהומי מכיל טרמינל אחד, כאשר לאחר ההגעה אליו רבים בוחרים בטיסת המשך לצפון או לאיים. הסיבה לכך היא שאת בנגקוק נהוג להשאיר לסוף הטיול (מידע נוסף על מסלולים מומלצים בתאילנד), גם בגלל שרוצים להקדיש לא מעט זמן לקניות בה (והרי ידוע שקניות בתחילת הטיול מקשות על ההתנהלות במהלכו, וגם על הכיס). יש אנשים שרוכשים מראש את טיסת ההמשך, ובכך נהנים ממחירים מוזלים יחסית שלה. אבל יש בכך גם סיכון, כאשר עיכוב מסוים בטיסה לתאילנד – מה שהוא לא תרחיש בדיוני במקרה של טיסה ובוודאי טיסה עם קונקשן – עלול להביא לכך שמפספסים את טיסת הפנים. עבור מי שרוצה להגיע ישירות לבנגקוק, אפשר לעשות זאת באמצעות מונית, אוטובוס או הרכבת העילית (ה-Skytrain).

בבנגקוק יש שדה תעופה נוסף, Don Nuang, אך הוא משמש כיום בעיקר לטיסות פנים (למידע נוסף על טיסות פנימיות בתאילנד). שדות תעופה נוספים מרכזיים במדינה הם שדה התעופה של צ’אנג מאי (CNX), שדה התעופה של צ’אנג ראי (Mae Fah Luang Chiang Rai) וכן שדות התעופה של פוקטקוסמוי, סוראט תאני (נקודת המוצא להגעה לאיים קוסמוי, קו טאו וקופנגן במעבורת) או שדה התעופה של קראבי.

טיסה ישירה מישראל לבנגקוק

נכון לנקודת הזמן הנוכחית, אל על ו-Thai Airways הן החברות היחידות שמבצעות טיסות ישירות בין ישראל לתאילנד (כאמור, טיסות המגיעות עד לבנגקוק). היתרון המשמעותי של הטיסות הישירות.. ובכן – הוא שהן ישירות, ולכן גם מהירות יותר. יש אנשים שמרגישים בטוחים יותר שהם טסים באל על, כשגם מתן השירות בעברית מהווה פלוס מבחינתם של רבים. בנוסף, הטיסות מישראל לתאילנד הן בתדירות ראויה של כ-4-5 טיסות בשבוע. במקרה של Thai Airways, מדובר בטיסה הנמשכת כ-11 שעות. מכיוון שמדובר בחברת תעופה יוקרתית, אל תצפו כאן למחירי רצפה. למעשה, המחירים של חברת התעופה הלאומית של תאילנד מזכירים מאד ולעיתים אף עולים על אלה של המקבילה הישראלית שלה.

הבעיה העיקרית של הטיסות הישירות, ניחשתם נכון, הוא המחיר שלהן. מחוץ לעונה אפשר למצוא טיסות הלוך חזור במחיר כולל של כ-800 דולרים, אם יש לכם מזל, אך בתוך העונה הצפי הוא לעליית מחירים כללית: למשל, מחיר של כ-1,500 דולר לכיוון מביא לכך שאתם מתחילים את הטיול שלכם, עוד לפני שדרכתם על אדמת תאילנד, במינוס רציני בחשבון הבנק. אפשר להוזיל את המחיר באמצעות הזמנה מוקדמת של טיסה, חודשים לפני המועד. אופציית ההזמנה ברגע האחרון, במחירים זולים, רלוונטית בעיקר מחוץ לעונת התיירות. במועדים המבוקשים יותר היא תביא לכך שתישארו קרחים מכאן ומכאן.

טיסות עם עצירת ביניים

עקב העובדה שטיסות ישירות מישראל לתאילנד הן יקרות, אפילו יקרות מאד, לא מפתיע מדוע אנשים רבים שנמצאים בדרך לבנגקוק עוצרים בשדה תעופה אחר לעצירת ביניים. חברות תעופה אירופאיות ובינלאומיות מציעות אפשרות לטיסות המשך שכאלה, כאשר בין האפשרויות ניתן למנות את אוזבקיסטן אייר (Uzbekistan Airways, עצירת ביניים בטאשקנט), אארוסוויט (Aerosvit Airlines, עצירת ביניים בקייב), טורקיש איירליינס (Turkish Airlines, עצירה באיסטנבול ועוד). גם בחברות Air France, Swiss International Airlines או British Airways אפשר לעשות טיסות עם קונקשן, במגוון רחב של יעדים באירופה או במזרח.

הטיסות הלא ישירות, מטבע הדברים, יהיו זולות יותר, כאשר במועדים רבים לאורך השנה ניתן למצוא טיסות שמחירן כ-700 דולר, פלוס-מינוס. גם בעונה חלק מהחברות האלה מציעות דילים הזולים במאות דולרים מאשר הטיסות הישירות. צריך לקחת בחשבון עם זאת את הקונקשן, שעלול להיות בבחינת אליה וקוץ בה. יש טיסות עם עצירת ביניים סבירה של כשעתיים עד ארבע שעות, אבל גם טיסות בהן העצירה היא למשך שעות על גבי שעות, או אפילו יותר מיום אחד. עם כל הרצון שלכם לחסוך כסף, לא בטוח שאתם רוצים להעביר ימים שלמים בשדה תעופה. סיכון אפשרי אחר הוא מעיכובים שונים באחת הטיסות שיהפכו את ההמתנה לארוכה עוד יותר ואף עשויים לשבש את טיסת ההמשך: חשבו על מצב בו הטיסה הראשונה מתעכבת בכמה שעות ומגיעה לשדה התעופה ממנו יוצאת טיסת הקונקשן לאחר שהמטוס כבר יצא לדרכו.

אופציה נוספת בה בוחרים ישראלים היא טיסות לתאילנד דרך ירדן, כאשר העיקרון פשוט: הישראלים עולים על אוטובוס ונוסעים עד לשדה התעופה של עמאן, ממנו טיסה ישירה קצרה יחסית עד לתאילנד (אפשר גם לקחת טיסה קצרה לירדן ומשם טיסה נוספת). זוהי אפשרות שעשויה להיות זולה אפילו יותר מהטיסות הלא ישירות שהוזכרו מעלה, אם כי חשוב לזכור שיש אנשים שחוששים לבקר במדינה ערבית בתקופה פוליטית ומדינית לחוצה כל כך כמו היום.




המלצות "הכל על"

  • נחיתה בתאילנד וטיסת פנים – אם מזמינים טיסת פנים לאחר הנחיתה בבנגקוק, חשוב לוודא שהיא בשדה התעופה בו נחתתם. במידה ולא, מומלץ להשאיר מרווח נשימה של ארבע שעות לפחות שיאפשר לכם לבצע את תהליכי היציאה והצ’ק אין ברוגע יחסי (למידע נוסף על טיסות פנימיות בתאילנד).
  • כרטיס פתוח – אם אתם רוצים לקבל גמישות ביחס לתאריך הטיסה חזרה או טיסות הפנים, אתם יכולים לרכוש כרטיסים פתוחים. תנאי הכרטיס משתנים בין החברות ובכל אחד מהמקרים, כאשר יש חברות שמאפשרות שינוי ראשון של תאריך הטיסה בחינם. במקרים אחרים, סכומים של כ-50-100 דולר הם הגיוניים עבור השינוי.
  • ההבדלים בין חברות התעופה השונות הופכים למשמעותיים בעיקר בשיא עונת התיירות, תקופה בה הפערים עשויים להגיע לאלף דולר ומעלה. אז גם ניתן לשקול בצורה רצינית יותר את הטיסות הבלתי ישירות. מחוץ לעונה, לא בטוח שהפערים בין הטיסות הישירות לטיסות הקונקשן כה משמעותיים עד שצריך להעדיף את הקונקשן באופן אוטומטי.
  • חבילות טיסות – חלק מחברות התעופה מאפשרות דילים משולבים של טיסות לתאילנד, טיסות פנים או אפילו מעבורות לאיים. בחלק מהמקרים הדיל המשולב מקל על הכיס מבחינה כלכלית, אבל ממש לא תמיד. אם אתם חוששים שהגמישות לה אתם מצפים בטיול שלכם תיפגע עקב הדיל המשולב, הדילים האלה יתאימו לכם פחות.

 

 חברות ישראליות נוספות המעניקות שירותי טיסות וחבילות: