1. עמוד הבית
  2. »
  3. תאילנד 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. השכרת רכב בתאילנד (2024) – הנחה בלעדית ואיך להימנע מטעויות

השכרת רכב בתאילנד (2024) – הנחה בלעדית ואיך להימנע מטעויות

מידע על השכרת רכב בתאילנד
למצוא את המחיר הטוב ביותר לרכב המתאים לחופשה שלך בתאילנד
מטרתו של דף זה היא לעזור לכם להחליט האם ואיך כדאי להשכיר רכב בתאילנד, איך למצוא את המחיר המשתלם ביותר עבורו ואת המידע החשוב לפני שמתחילים לנהוג.

 

מידע כללי

בתאילנד יש הרבה מאד מה לראות ולעשות, כמו גם מקומות רבים בהם מומלץ לבקר. וכן, גם בתוך הערים והאיים עצמם. שאלה ששואלים את עצמם רבים ביחס לטיול בתאילנד היא אחת: להשכיר או לא להשכיר, כאשר ניתן לבחור במכונית, אופנוע או כלי תחבורה אחרים. המדריך הנוכחי סוקר עבורכם את כדאיות השכרת הרכב בתאילנד, מעניק לכם טיפים מועילים בדרך לביצוע נכון של ההשכרה ואף מראה לכם בקצרה למה חשוב לשים לב כשנוהגים בתאילנד.

חברות מומלצות להשכרת רכב בתאילנד

Rentalcars - זירת ההזמנה הגדולה ביותר בעברית

מאפשרים הזמנת רכב בתאילנד עם אפשרות ביטול בחינם ומערכת השוואת מחירים בעברית עם שירות לקוחות באנגלית. למידע נוסף...

←לחצו כאן להזמנה עם אפשרות ביטול
AutoEurope - שירות לקוחות מלא בעברית והנחה בלעדית לגולשי הכל על

הנחה בלעדית לגולשי הכל על של 10% ממחיר ההשכרה עם אפשרות ביטול חינם עד 48 שעות לפני מועד לקיחת הרכב ובמחירים תחרותיים ביותר במרבית ההשוואות שביצענו. למידע נוסף...

←לחצו כאן להזמנה עם הנחה בלעדית
Ofran - שירות לקוחות צמוד בעברית

Ofran מצטיינת בשירות הלקוחות שלה, ונותנת מענה מקצועי ומהיר בעברית לאורך כל שלבי השכרת הרכב - משלב הזמנת הרכב ועד שמחזירים אותו. למידע נוסף...

←לחצו כאן להזמנה עם שירות בעברית
Economybookings - זירת הזמנת רכבי הלואו קוסט הגדולה בעולם

מגוון אפשרויות רכבים בתאילנד בדגש על רכבי לואו קוסט. למידע נוסף...

←לחצו כאן להצעות רבות לרכבי לואו קוסט
Discover Cars - פלטפורמת השוואה בינלאומית להשכרת רכב

מציעים מגוון רחב של ספקים ואת המחירים הנוחים ביותר מבין שאר פלטפורמות ההשוואה בתאילנד. למידע נוסף...

←לחצו כאן להזמנה ממגוון גדול של ספקים




מתי להשכיר רכב בתאילנד?

אל מדינה גדולה ועמוסת אטרקציות כמו תאילנד לא ניתן להתייחס כמקשה אחת, גם מבחינת השכרת הרכב. לכל עיר, אי ואזור יש חוקים תיירותיים משלו, שמשפיעים על כדאיות ההשכרה. אפשר לטעון שכלל האצבע הוא שהשכרת רכב מתאימה כאשר מעוניינים להגיע למקומות שאינם בהכרח במסלול התיירותי המקובל, בעיקר כאשר התחבורה הציבורית אליהם לא יעילה, לא זולה או אפילו לא קיימת. במקרה של בנגקוק, נהיגה בה ברכב פרטי נראית מיותרת על רקע מגוון אפשרויות התחבורה הציבורית והעומס המטורף בכבישים, אך אם רוצים להרחיק ממנה – למשל לאזור קנצ’נבורי או השוק הצף – אפשר לשקול השכרה של רכב למשך מספר ימים. גם באזור הצפון הטבעי ועמוס הנופים ניתן לבקר באמצעות רכב שכור, גם אם הניסיון שלנו מראה שמרבית התיירים הישראליים (ובעיקר הצעירים) מסתפקים בטיולי הג’יפים המפורסמים בצפון של טאנה או רד בריק, חוקרים את צ’אנג מאי עצמה (ברגל) וזהו.

באיים הגדולים, ובעיקר בפוקט ובקוסמוי, השכרת רכב נראית קוסמת עבור רבים. באיים אלה החופים אליהם מגיעים מרבית התיירים – כלומר, החופים המפותחים יותר – הם בדרך כלל המרשימים פחות. לעומת זאת, בפוקט ובקוסמוי יש המון פינות חמד שהתייר הממוצע לא מגיע אליהן. התחבורה הציבורית באיים (בעיקר המוניות) היא יקרה מאד במונחים תאילנדיים ולא בהכרח יעילה, מה שמשאיר את השכרת הרכב לאופציה הכמעט יחידה של מי שרוצה לחקור את האזורים המרוחקים של האיים האלה באופן עצמאי.

מכיוון שנהיגה בתאילנד אינה פשוטה, אנחנו מוסיפים המלצה נוספת: נהיגה בתאילנד לא בהכרח מיועדת לחסרי הניסיון על הכביש. הנהגים קצת משוגעים בחלק מהאזורים וגם חברות ההשכרה עלולות להעמיד קשיים. למרות שבשנים האחרונות חל שינוי משמעותי בתשתיות התחבורה במדינה, ולמרות שברוב המקרים הכבישים רחבים ומתוחזקים היטב, יש עדיין אזורים בהם הכבישים מפותחים פחות – בעיקר בחלק מהאיים (קופנגן, למשל). דגש חשוב נוסף הוא על נהיגה בשעות הלילה, שלא בהכרח מומלצת בתאילנד. הכבישים לא תמיד מוארים בצורה ראויה, כשקושי נוסף הוא שבשעות האלה הכבישים מלאים במשאיות, שמטבע הדברים מהוות איום גדול יותר על נהגים ביחס לכלי רכב “רגילים”.

כל אלה מובילים אותנו לחלק הבא, שמציע עבורכם כמה עצות חשובות בדרך להשלמת ההשכרה.

כללים להשכרה נכונה ובטוחה

אם השכרתם כבר רכב במדינה אחרת בעולם, אתם בוודאי יודעים כבר מהם הכללים הבסיסיים שנכונים גם בתאילנד. ראשית, אנחנו ממליצים לכם לא לסמוך על אף אדם מלבד עצמכם. ניסיון עוקץ נפוץ של חלק מהחברות הוא “להפיל” על הנהג נזקים שלא הוא גרם להם. כדי למנוע מצבים מהסוג הזה, שעלולים לכלול קנסות לא רצוניים בסכומי עתק, חשוב לצלם את הרכב במעמד הקבלה שלו, בכל זווית אפשרית. בנוסף לכך, אל תעלו על רכב בלי שאתם מודעים לכך שחברת ההשכרה מודעת לנזקים שונים שיש עליו, דוגמת דפיקות או שריטות – אין הרבה דברים מתסכלים יותר מאשר לשלם על נזקים שלא אתם גרמתם להם. בשביל השקט הנפשי שלכם וגם כדי להימנע מתשלום סכומים גבוהים עבור השתתפות עצמית, אנחנו ממליצים לרכוש ביטוח ביטול השתתפות עצמית. אסור לשכוח שבחלק מחברות ההשכרה עלות הפעלת הביטוח, ללא סעיף הזה, גבוהה ולעיתים גם לא פרופורציונלית.

חלק מחברות ההשכרה בתאילנד, בעיקר אלה המקומיות, מעמידות קושי נוסף: האמינות שלהן, ולא רק מבחינת הנזקים לרכב. חשוב שתדעו בדיוק לקראת מה אתם הולכים, מה מותר לכם ומהן תקנות ההשכרה: קריאה של סעיפי ההשכרה היא צעד מרכזי לפני שסוגרים את ההזמנה. אם יש תנאי שלא נראה לכם הגיוני, אתם יכולים לנסות לדרוש לבטל אותו או לחלופין לנסות את מזלכם בחברה אחרת.

היות וגם כך מחירי השכרת הרכב בתאילנד סבירים בהחלט, מומלץ לא לקחת סיכונים ולהתבסס על חברות ההשכרה המוכרות שהן גם אמינות יותר: Sixt, Budget, Avis וכן הלאה.

רישיון נהיגה בינלאומי

יש בתאילנד חברות שלא ממש בודקות בקפידה את המסמכים של מי שנמצא מולן, כך שגם אנשים שאין להם רישיון נהיגה על אופנוע יכולים להשכיר אותו לאחר הדרכה קצרה (ומאד לא מומלצת) עליו. כדי למנוע אי נעימות וגם כדי לשמור על הבריאות שלכם, אנחנו ממליצים שלא להיכנס ל”הרפתקאות” מהסוג הזה. השכירו רק סוג רכב שאתם יודעים לנהוג עליו, כשמומלץ גם להוציא רישיון נהיגה בינלאומי – אפשר לעשות את זה תמורת סכום מינימלי בישראל ובהליך מהיר שנמשך מספר דקות. החברות שמנפיקות את הרישיון הזה הן מ.מ.ס.י וטלדור, אשר רשימת הסניפים שלהן מפורטת באתר משרד התחבורה.

גם אם חברות ההשכרה עשויות להסתפק ברישיון נהיגה ישראלי, גורמי השיטור בתאילנד ממש לא. תאילנד היא לא אחת המדינות בהן ניתן להסתפק מבחינה חוקית ברישיון הישראלי בלבד. נהג עם רישיון ישראלי שנתפס מבצע עבירה מסוימת הוא מבחינה מעשית נהג ללא רישיון, מה שמחמיר בצורה ניכרת את העונש המוטל עליו.

חוקי התנועה בתאילנד

ברמה הכללית, אפשר לטעון שחוקי הנהיגה בתאילנד לא צריכים להפתיע יותר מדי ישראלים, מאחר ויש קווי דמיון רבים אחרים בין החוקים לישראל ובתאילנד. כמו כן, אנחנו בטוחים שאנחנו לא צריכים לספר לכם מדוע זו עבירת תנועה לנהוג בתאילנד ללא חגורת בטיחות או כשמדברים בטלפון הסלולרי תוך כדי הנהיגה. ההבדל העיקרי שחייבים לקחת בחשבון הוא שבתאילנד נוהגים בצד שמאל של הכביש. אם לא נסעתם עד כה ביעד אחר בעולם בצד זה, לא בטוח שתאילנד הוא המקום להתחיל. נכון, אחרי כמה זמן מתרגלים לשינוי הזה, אך בתאילנד כאמור משכירים לרוב רכב לצרכים נקודתיים, ולא לאורך כל הטיול, מה שעלול להפוך לקשה יותר את היכולת להסתגל לתנועה. ואגב, שינוי משלים אחר שמאפיין את תאילנד הוא שמיקום האיתות ביחס להגה שונה, כאשר כאן הוא נמצא בצד הימני של ההגה ולא מצד שמאל שלו כמו בישראל.

ההבדל המשמעותי לא פחות נוגע לתרבות הנהיגה של תאילנד. למרות שיש נהגים סבלניים ורגועים אפילו יותר מבישראל, מספיקות מספר דקות על כבישי תאילנד כדי להבין שמבחינתם של לא מעט נהגים מקומיים, בעיקר באיים, חוקי התנועה הם בגדר המלצה בלבד. אפילו במקרה של רמזור אדום, הם עשויים לעבור אותו אם הם מזהים שאין תנועה בכיוונים הנגדיים. אתם לא צריכים לנהוג כך כמובן – המשטרה בתאילנד מגלה אפס סובלנות לעבירות תנועה של תיירים ביחס לנהגים מקומיים – אך כן לקחת את זה בחשבון ולזכור שאסור לקחת במדינה הזו דבר כמובן מאליו. אתם צריכים להיות ערניים ועם האצבע על הדופק (ושתי ידיים על ההגה) לכל אורך הנסיעה, ממש כאילו אתם נמצאים באמצע טסט בישראל. יש להדגיש שלפני מספר חודשים הודיעה משטרת תאילנד על כך שהיא מגדילה את האכיפה של עבירות תנועה באזורים התיירותיים של המדינה, מה שמשפר את בטיחות הנהיגה אך גם מצריך מכם להקפיד עוד יותר על נהיגה על פי הכללים.

חלק מחוקי התנועה החשובים ביותר של תאילנד הם כדלהלן:

  • גיל מינימלי לנהיגה – בתאילנד יכולים לנהוג ברכב מגיל 17 ומעלה, אם כי רוב חברות ההשכרה דורשות כמובן גיל גבוה יותר וניסיון רב יותר על הכביש כתנאי לאישור השכרת הרכב.
  • מהירות – בכביש עירוני בתאילנד מותר להגיע למהירות של עד 60 קמ”ש, בעוד שבכבישים הבין עירוניים המהירות נעה בין 90 ל-120 קמ”ש.
  • שילוט – לרוב האתרים התיירותיים יש הכוונה גם באנגלית. בחלק מהמקרים היא קטנה יותר בגודלה ביחס לשילוט ברמה המקומית.
  • נהיגה עם חולצה – בתאילנד חייבים לנהוג עם חולצה, גם אם עושים את הדרך לחוף הים או ממנו. הקנס על נהיגה ללא חולצה נחשב אמנם לקטן, ולא תמיד אוכפים זאת, אבל מומלץ שלא לקחת סיכונים.




המלצות "הכל על"

  • בחרו רכב שמתאים ליעד הנסיעה ולצרכים שלכם. נסיעה בתאילנד עלולה להיות קשה בהתחלה, כך שאתם לא רוצים להוסיף קושי נוסף לרשימה.
  • ניווט – רוב מכשירי ה-GPS מתפקדים בתאילנד בצורה ראויה וניתן להסתמך עליהם לרוב. עם זאת, רכישה של מפה מפורטת יכולה לעזור מאד (גם אם לא תמיד פשוט להשיג אותה בתאילנד).
  • מומלץ להשכיר רכב דרך החברות הגדולות, שהן גם אמינות יותר לרוב, וכן לעבור היטב על פרטי ההסכם.

מפת תחנות השכרת רכב בתאילנד