1. עמוד הבית
  2. »
  3. תאילנד 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. ירח דבש בתאילנד – כל המידע שכדאי לדעת לפני שטסים לחופשה מפנקת

ירח דבש בתאילנד – כל המידע שכדאי לדעת לפני שטסים לחופשה מפנקת

תאילנד ידועה כיעד פופולרי בקרב המון סוגי תיירים – משפחות, קבוצות, תרמילאים וזוגות. תאילנד מתאימה לכולם ומצליחה לספק לכל תייר את התענוגות המתאימים לו ספציפית. אך אין ספק, מדובר באחד היעדים הפופולריים בקרב זוגות ישראלים המעוניינים לטוס לירח דבש מפנק!

לא ברור אם זה החופים הלבנים, הקניות בבנגקוק, המלונות המפנקים או המחירים הזולים, כי ככל הנראה מדובר פה בשילוב של כולם. תאילנד מציעה תמורה נאה מאוד ומאפשרת לזוגות לטייל חודש שלם, במהלכו יוכלו להתפנק במלונות הכי שווים, בסכום ממש הגיוני שלא ירוקן להם את חשבון הבנק. אין ספק שאת מה שיש לתאילנד להציע מבחינת נופים – אפשר למצוא גם ביעדים אחרים כמו מקסיקו, זנזיבר או אפילו יוון. אבל הValue for Money משחק פה תפקיד רציני, ובזה תאילנד מצליחה לגבור על כל המתחרים.

אז איך מתחילים לתכנן את ירח הדבש בתאילנד? מה חשוב לדעת? איך מצליחים לתכנן חודש שלם בחו”ל בלי ללכת לאיבוד? כל המידע, הטיפים והתשובות ממש כאן!

ירח דבש בתאילנד – חלומו של כל זוג טרי (צילום מקורי)




תכנון כללי

קודם כל – מומלץ לסגור את המסלול הכללי מראש, וזה מתחיל בלהיסגר על תאריכים!! בלי תאריכים אי אפשר לדעת כלום ולתכנן כלום.
אחרי שיש לכם הבנה כמה ימים סה”כ יש לכם לחופשה – תוכלו לעשות חלוקת ימים לכל יעד ולקבל תמונת מצב.

יש כמה גורמים שכדאי לקחת בחשבון בתכנון הטיול:

מזג אוויר

אם יש משהו שלמדתי מנסיעותי למזרח זה שבכל הקשור למזג האוויר אי אפשר לדעת כלום.
בגדול, עונה קרירה יותר בחודשים נובמבר עד פברואר (אין חיה כזאת “קר” בתאילנד, רק “קר יותר מ40 מעלות”). עונה חמה יותר בחודשים מרץ עד יוני.
החודשים יולי עד נובמבר, הם חודשי עונת המונסון של תאילנד, אז עשויים לרדת גשמים רבים.
בבנגקוק בעונה הרטובה כמעט כל יום יש מונסון של חצי שעה באזור 18:00, זה זמן מעולה ללכת להתרענן לפני ארוחת ערב או האופציה המועדפת על רוב הנשים, להמשיך קניות בקניון.

בפועל, גם בחודשי העונה הרטובה אפשר ליהנות מימים חמים (ואפילו מאוד) ולרוב המנוסון הוא מבול שמכה באי בשעות אחה”צ ונגמר אחרי חצי שעה-שעה. באותה מידה גם בחודשי העונה היבשה יכולים להיות ימים רצופים של גשם בלתי פוסק. בקיצור – אי אפשר לדעת. מה שכן אפשר לדעת זה שיש הבדלי מחירים משמעותיים, בקיץ הכי זול (כי כביכול יש גשמים) ונובמבר עד יוני הכי יקר. קחו את זה בחשבון הן מבחינת טיסות והן מבחינת מלונות. בשאר הדברים זה פחות בא לידי ביטוי. חשוב גם לדעת שלא משנה באיזו עונה אתם מגיעים לתאילנד – שכמיית גשם זה פריט חובה בתיק הגב שלכם!

למידע נוסף מומלץ לקרוא את העמוד שלנו בנושא – מזג אוויר בתאילנד.

דוגמא קלאסית לתחילתו של מונסון – עלול לקרות גם בעונה החמה (צילום מקורי)

מסלולים

תאילנד מאוד גדולה ומאפשרת לתייר לראות ולחוות טבע מכל סוגיו. שדות אורז רחבים, יערות גשם, חופים מרהיבים, מקדשים בכל המינים ווהצורות, כפרים נידחים וערים מפותחות. המגוון הרחב הזה מאפשר לכל זוג להחליט על אופי הטיול שלו כפי שהכי מתאים לו.

להלן מספר המלצות למסלולי טיול לירח דבש, אחד שמתאים לחודש ושניים שמתאימים לשבועיים-שלושה. מומלץ לקרוא עוד בנושא בעמוד מסלול ירח דבש בתאילנד ומסלולים מומלצים בתאילנד.

מסלול חודש:
צפון (צ’אנג מאי+פאי) – עד 5 לילות.
פוקט – עד 3 לילות. חלופות לפוקט – קאו יאו/קאו לאק.
קופיפי – עד 4 לילות (רצוי לפצל, 2 בריזורט 2 במרכז).
או נאנג – עד 3 לילות (כולל בתוכו גם יום טיול לראיילי ביץ’).
קוסמוי – עד 4 לילות.
קופנגן – עד 5 לילות (גם פה מומלץ לפצל, 3 בריזורט ו2 במרכז).
בנגקוק – עד 4 לילות.
סה”כ 28 לילות

שדות אורז בצפון תאילנד (צילום מקורי)

מסלול שבועיים-שלושה:
לבחור צד – או מערב (פוקטקופיפי-או נאנג) או מזרח (קוסמויקופנגן).

אופציה א:
צפון (צ’אנג מאי+פאי) – עד 4 לילות.
פוקט (אפשר להחליף ב קאו יאו/קאו לאק) – עד 3 לילות.
קופיפי – עד 3 לילות (רצוי לפצל, 2 בריזורט 1 במרכז).
או נאנג – עד 2 לילות (כולל בתוכו גם יום טיול לראיילי ביץ’).
בנגקוק – עד 2 לילות.
סה”כ 14 לילות

הטיילת של חוף פאטונג – אחד החופים הפופולריים של פוקט (צילום מקורי)

אופציה ב:
צפון (צ’אנג מאי+פאי) – עד 5 לילות.
קוסמוי – עד 4 לילות.
קופנגן – עד 5 לילות (גם פה מומלץ לפצל, 3 בריזורט ו2 במרכז).
בנגקוק – עד 4 לילות.
סה”כ 18 לילות

החוף הסודי (Secret Beach) בקופנגן (צילום מקורי)




טיסות פנים

מומלץ מאוד לסגור מראש ברגע שמוצאים טיסה נוחה – הן מבחינת תאריכים והן מבחינת מחיר.

אחת החברות המומלצות לטיסות פנים בתאילנד היא בנגקוק אירוויז (Bangkok Airways). המחירים שלהם נוחים מאוד, והם מציעים חברות במועדון שלהם בחינם – מה שמעניק לא מעט הטבות. בין ההטבות של חברי המועדון: כניסה ללאונג’ הכולל אוכל ושתיה ללא הגבלה, וגולת הכותרת – 5 קילו למטען עבור כל נוסע. מה שממש משדרג מכיוון והמדיניות שלהם היא 20 קילו בלבד.

להרשמה למועדון הלקוחות של בנגקוק אירוויז.

חשוב לדעת, שדה התעופה בקוסמוי – Samui International Airport (USM) הינו שדה בבעלות פרטית של לא אחרת מחברת התעופה בנגקוק אירוויז. בפועל זה אומר שהטיסות היחידות הממריאות ונוחתות בקוסמוי הן במונופול של החברה, מה שבאופן אוטומטי מייקר מאוד את מחירי הטיסות. אלו טיסות שנדיר מאוד למצוא במחירי מבצע, לרוב המחיר שלהן זהה ועומד על 400 ש”ח לכיוון.

למידע נוסף מומלץ לקרוא את העמוד שלנו בנושא – טיסות פנימיות בתאילנד.

שדה התעופה של קוסמוי – בבעלות חברת התעופה בנגקוק אירוויז (צילום מקורי)

מלונות

מי שמתכננים לטוס בהיי סיזן (נובמבר עד יוני) חשוב לקחת בחשבון שעדיף להזמין מראש מכיוון והמלונות בתפוסה מלאה ויכול להיות שלא יהיה מקום ו/או מחירים עולים. אנו ממליצים בחום לסגור מראש הכל, או לפחות להתכוונן על מלון בכל יעד שאותו אתם רוצים ולהזמין כמה ימים לפני שאתם בטוחים שאתם מגיעים. להגיע עם מזוודה ולהתחיל לעבור ממלון למלון – פחות מומלץ.

יש המון המון המון מלונות טובים.
חשוב לקחת בחשבון שבכל אי יש חוף מרכזי ויש חופים מבודדים יותר. מיקום המלון מאוד משמעותי אך קשור בקשר ישיר למה אתם מתכננים לעשות באותו יעד – שקט ובידוד או להיות במרכז העניינים. לפעמים אפשר להשיג גם וגם. מומלץ מאוד לא למהר להזמין לפני שהבנתם איפה המלון ממוקם ביחס למרכז ומה אתם מתכננים באותו יעד.
המלצה שלנו היא לשלב ולעשות פעם מלון מבודד פעם מלון מרכזי, פעם מלון מפנק ופעם מלון סטנדרטי – כדי שלא תשברו את התקציב ולא תצאו מדעתכם מכל ההתבודדות הזו.

בין הרשתות המומלצות בתאילנד: Amari, Santhiya, Centara, Anantara.

למידע נוסף מומלץ לקרוא את העמוד שלנו בנושא – מלונות מומלצים לירח דבש בתאילנד ומלונות בתאילנד.

בתי מלון מפנקים ברמה הכי גבוהה שיש – ובמחיר המתאים לכל כיס (צילום מקורי)




המלצות לירח דבש בתאילנד

  • לנוסעים בעונת התיירות (היי סיזן) מומלץ להזמין מלונות מראש – המלונות הטובים נמצאים בתפוסה מלאה והמחירים עולים ככל שמתקרבים אל תאריך הנסיעה.
  • במעמד הזמנת המלון – כדאי מאוד לציין שאתם מגיעים למלון במסגרת ירח הדבש שלכם. במידה ולמלון תהיה אפשרות הם ישמחו לשדרג אתכם. כמו כן, הם עורכים ומסדרים את החדר עם סידורי פרחים, וזה תמיד נחמד.
  • מכיוון ותאילנד היא יעד פופולרי בקרב ישראלים, קחו בחשבון שגם לא בעונת התיירות (למשל – חגי תשרי) היעדים הגדולים כמו קוסמוי, פוקט ובנגקוק עמוסים במבקרים ישראלים מה שעשוי להקשות על מציאת מלון. נקודה חשובה בעיקר למי שמעוניין להתרחק מעט מהמולת הישראלים.
  • תאילנד מתאימה כיעד לירח דבש גם לזוגות דתיים ושומרי כשרות. היא מציעה לא מעט פתרונות וביעדים הפופולריים (גם באיים) פועלים מרכזים של בית חב”ד ומגוון מסעדות כשרות.
  • שימו לב כי ויזת התייר בתאילנד תקפה ל30 יום בלבד, ולכן חשוב להקפיד שתאריכי הנסיעה שלכם לא יחרגו מתקופת הזמן המותרת. מי שמעוניין להאריך את הטיול – ניתן לבצע הארכה (בתשלום) או לצאת ולחזור אל המדינה. כל יציאה וכניסה מחודשת למעשה מאפסת את הויזה ומאפשרת 30 ימי שהייה נוספים ללא תוספת תשלום. למידע נוסף כדאי לקרוא את העמוד שלנו בנושא – ויזות ושגרירויות בתאילנד.
  • יעדים נוספים ששווה לשקול לירח דבש בשילוב עם תאילנד הם:פיליפינים, ויאטנם וקמבודיה.
  • טיסות פנימיות בתאילנד מומלץ מאוד להזמין מראש, אבל אך ורק כאשר אתם בטוחים במסלול שלכם. מעבורות ואוטובוסים לעומת זאת – מומלץ לסגור במקום, יום לפני הנסיעה (למידע נוסף על תחבורה והתניידות בתאילנד).
  • נקודה חשובה לזוגות טריים שמעוניינים להפוך למשפחה – נגיף הזיקה נפוץ בתאילנד, ולכן לא מומלץ לתכנן היריון בסמוך לנסיעה לתאילנד. משרד הבריאות ממליץ על תקופת צינון של לפחות חצי שנה. אך אנחנו כמובן ממליצים להיוועץ עם רופא.

מפה

[wpgmza id=”17″ cat=”1″ marker=”2529″ zoom=”5″]