קופנגן, תאילנד | Ko Pha Ngan

קופנגן – אי של מסיבות

מידע כללי והיסטוריה

קופנגן (Ko Pha Ngan) הוא אחד האיים המפורסמים בתאילנד בזכות מסיבות הענק המתרחשות בו, הוא נמצא במפרץ תאילנד, כחצי שעה (20 ק”מ) הפלגה מקוסמוי וכשעה וחצי מקו טאו (38 ק”מ). מעבר למסיבות הפול מון המפורסמות האי מציע גם טרקים בג’ונגלים טרופיים, חופים מבודדים ואזורי צלילה מרהיבים.

גם אם לא הגעתם אל האי בזמן למסיבת הפול מון (Full Moon) תשמחו לשמוע שבקופנגן לקחו את הביטוי “סיבה למסיבה” צעד אחד קדימה, והחליטו לחגוג כל צורה של הירח – כך שקיימת גם מסיבת חצי ירח (Half Moon) ומסיבת ירח שחור (Black Moon). בנוסף מתקיימות מגוון מסיבות קצף, מסיבות בריכה ועוד. כך שסביר מאוד שלא משנה באיזה תאריך תגיעו אל האי – תתקיים פה מסיבה גדולה (ראה מידע נוסף על תאריכי מסיבות בקופנגן).

חופים מרהיבים ולא רק מסיבות גדולות (צילום מקורי)




חופים מרכזיים

  • בדרום-מזרח האי נמצאת הרצועה הפופולרית ביותר באי – לם האט רין (Laem Hat Rin) אשר מורכבת משני חופים המופרדים זה מזה במספר רחובות קטנים ובהם מסעדות, משרדי נסיעות, ברים, חנויות בגדים ועוד.
    • האט רין נוק (Hat Rin Nok) – ידוע גם כ”חוף הזריחה” וכ”חוף פול מון” מכוון וכאן מתקיימת מסיבת הפול מון מדי חודש. נחשב לחוף הטוב יותר מבין השניים ויש כאן לא מעט מקומות לשנרקול. יש לקחת בחשבון שבין החודשים אוקטובר למרץ הים מסוכן לרחצה.
    • האט רין נאי (Hat Rin Nai) – ידוע גם כ”חוף השקיעה”, נחשב למבודד יותר ולרוב מגיעים לכאן כשנגמרים מקומות הלינה בהאט רין נוק. החוף נחשב לפחות יפה ויש בו כמויות גדולות של סירות. המרחק בין החופים הוא 5 דקות הליכה, כך שאם אתם מעוניינים לישון בקרבה למסיבות הפול מון אך לא לסבול מהרעש מומלץ לישון בחוץ המערבי.
  • ​האט קואט – חוף הבקבוקים (Haad Khuat – Bottle Beach) – נמצא בחלקו הצפוני של האי והוא נחשב לאחד היפים שבאי. יש פה חול רך, ללא סלעים, שקט וכמעט ואינו מתויר. ניתן להגיע אליו בסירה ארוכת זנב מצ’אלוק לאם (Ao Chaloklum), בטוק טוק או באמצעות אופנוע.
  • האט יאו (Haad Yao) – בצפון מערב האי נמצא חוף ארוך ויפה המתהדר במים עמוקים ורגועים – מעולה לרחצה. לא מדובר בחוף מתוייר מאוד, והוא אידיאלי לחופשה רומנטית הרחק מהרעש והמסיבות.
  • אאו תונג נאי פאן יאי/נואי (Thong Nai Pan Yai/Noi) – שני החופים נמצאים בצפון מזרח קופנגן. הם עדיין נחשבים למתויירים, אך לא עמוסים כמו האט רין. יש בקרבת החוף כמה מסעדות ופאבים.
  • קו מה (Ko Ma) – סמוך לחוף האו מה האט (Ao Mae Hat), בחלקו הצפון-מערבי של קופנגן, יש רצועת חוף צרה המחוברת אל האי קו מה (Ko Ma). הרצועה כה צרה עד כדי שבזמן הגאות היא מתכסה מים והגישה אל האי אפשרית רק באמצעות סירה. בזמן השפל ניתן לצעוד על רצועת החוף ולהגיע אל האי הסמוך. האי עצמו עשיר מאוד בצמחייה, פפאיה וקוקוסים. סביבו יש שוניות מקסימות, מה שהופך אותו למקום מעולה לשנרקול.

רצועת החוף המובילה אל האי קו מה (Ko Ma) (צילום מקורי)

פעילויות ואטרקציות בקופנגן

  • וואט קאו תאם (Wat Khao Tham) – מקדש השוכן במערה על ראש גבעה. זוהי נקודת תצפית מעולה, כמו כן במקום מתקיימות סדנאות מדיטציה ו-ויפאסנה של 10 עד 20 יום. השתתפות מתחת לגיל 25 מותנת בשיחה אישית עם מורה הסדנה. לפרטים נוספים על הסדנאות – https://rosemary-steve.org/data/watmain.htm

הנוף הנשקף ממקדש וואט קאו תאם  (צילום: מתוך האתר הרשמי של המקדש)

  • צלילה ושנרקול – בדיוק כמו שכניו קו טאו וקוסמוי, גם בקופנגן ישנם לא מעט אתרי צלילה מעניינים, עם שוניות אלמוגים ודגים טרופיים. האתרים המוצלחים והמעניינים יותר נמצאים בחלקו הצפון מערבי של האי.
  • טרקים בג’ונגל – אחד המסלולים הפופולריים בקופנגן הוא טיפוס אל פסגת ההר הגבוה ביותר בקופנגן קאו רה (Khao Ra) המתנשא לגובה 620 מ’. במהלך הטרק אולי יתמזל מזלכם ותזכו לראות תניני בר, קופים, איילים וחזרי בר. גולת הכותרת היא כמובן הפסגה, ממנה נשקף נוף מרהיב וביום בהיר תצליחו לראות גם את קו טאו.
  • מפלים – בקופנגן ארבעה מפלים הזורמים כל ימות השנה – תאן סאדט (Than Sadet), פנג (Phaeng), תאן פראפאט (Than Prapat), תאן פראווט (Than Prawet). ניתן לערוך טיול מאורגן הקולל ביקור בכל המפלים, ועצירות לשנקרול.

מסיבות בקופנגן

  • מסיבת פול מון (Full Moon) – פעם בחודש, בלילה ירח מלא מתקיימת מסיבת חוף מטריפה בחוף האט רין נוק (Hat Rin Nok) שבדרום-מזרח קופנגן. בכל מסיבה משתתפים כעשרים אלף איש מכוסים בצבעי גוף זוהרים ותלבושות בצבעים דומים. המסיבה מתחילה כשמחשיך ונמשכת עד הזריחה.
  • מסיבת חצי ירח (Half Moon) – מסיבה המתרחשת פעמיים בחודש – שבוע לפני הפול מון ושבוע לאחר הפול מון. המסיבה מתרחשת בקרחת יער בדרום מזרח קופנגן, בג’ונגל שבין האט רין (Hat Rin) לאזור תונג סאלה (Thong Sala).
  • מסיבת ירח שחור (Black Moon) – פעם בחודש, כאשר כמעט ולא רואים ירח בשמים, מתקיימת מסיבת חוף בחוף באן טאי רין (Bann Thai Rin). המוזיקה המתנגנת היא בעיקר טראנס, ובמקום תפאורה צבעונית ויפה.
  • מסיבת בריכה (Pool Party) – אחת ממסיבות הבריכה המוכרות באי, נערכת מדי חודש בגסטהאוס Coral Bungalows. מוכרת גם בשם מסיבת הבריכה המקורית (The Original Pool Party). יכול להוות חימום נהדר לפני הפול מון או גם סתם אם בא לכם ליהנות ממסיבת בריכה טובה.

לקריאה נוספת על מסיבות בקופנגן ועל תאריכי המסיבות בקופנגן.

“באקטים” – דליי אלכוהול למכירה במסיבת הפול מון (צילום מקורי)

לינה בקופנגן

קופנגן מציעה למבקרים בה מגוון מלונות במגוון דרגות הכוכבים, כאשר חלקו הדרומי של האי מתאים יותר ללינה עבור תרמילאים ובליינים המגיעים אל האי לכבוד אחת מהמסיבות המתרחשות באי בכל רגע נתון, וחלקו הצפוני מתאים יותר עבור מי שמחפש חופשה שלווה ורגועה עם נופים מקסימים ובתי מלון ברמה גבוהה ומפנקת.

בין מקומות הלינה המומלצים בקופנגן אפשר למנות את אתרי הנופש Sun Moon Star Resort Koh Phangan, Anantara Rasananda Koh Phangan Villas – SHA Plus ו Explorar Koh Phangan – Adults Only Resort and Spa.

למידע נוסף אנו ממליצים לקרוא גם על מלונות בקופנגן ועל מלונות בתאילנד.




המלצות "הכל על" למבקר בקופנגן

  • שימו לב ממי ומה אתם קונים, יש לא מעט סיפורים על אלכוהול מזוייף, מדולל ומהול בסם. הדרך הקלה למנוע זאת היא לוודא שקניתם בקבוק סגור עם תווית ובעל פורר (מוזגן אלכוהול מובנה בבקבוק). כמובן שלא מומלץ לשתות מכוס או דלי של מישהו אחר, וודאי אם אינכם מכירים אותו.
  • היזהרו מכל הקשור בסמים, החוק התאילנדי אינו מחפף בנושא (קרא עוד על סמים בתאילנד).
  • אם אינכם מעוניינים ברעש ומסיבות מומלץ עדיין להגיע לאי, אך להתמקד יותר בחלקו הצפון מערבי. החופים נקיים ושקטים והמלונות ברמה גבוהה אך עדיין יחסית זולים, בטוח שיותר זולים מגסטהאוסים בדרום מזרח קופנגן בעת הפול מון. מומלץ במיוחד לחופשה רומנטית.

שאלות ותשובות על קופנגן

קופנגן הוא אחד מהאיים הגדולים והמפורסמים ביותר בתאילנד, ומתקיים בו שילוב נפלא בין אווירת נופש רגועה לבילויי לילה ומסיבות. בהחלט כדאי לבקר בקופנגן, והביקור עשוי להתאים לכולם.

הזמן האידיאלי לביקור בקופנגן הוא בין דצמבר למרץ, אז העונה הלחה מסתיימת אך עונת המונסונים טרם מתחילה.

האי קופנגן מפורסם בזכות נופי הטבע של החופים והיערות הטרופיים שבו וידוע בתור יעד פופולארי לחופשה. מעבר לכך, קופנגן ידוע בשל מסיבות החוף האייקוניות שמתחוללות בו, שנקראות פול מון (ירח מלא). מלבד מסיבות הפול מון המפורסמות ישנן מסיבות רבות באזור.

האירוע הכי אייקוני בקופנגן הוא מסיבות הפול מון שמתרחשות אחת לחודש. מלבד הפול מון יש ליינים נוספים של מסיבות: מסיבת חצי ירח (Half Moon) שמתרחשת פעמיים בחודש, מסיבת ירח שחור (Black Moon) שמתרחשת פעם בחודש בלילות ללא ירח ומסיבת בריכה (Pool Party) שמתרחשת פעם בחודש בגסטהאוס Coral Bungalows. מבחינת טבע: כמה מהחופים הפופולארים ביותר בקופנגן הם לם האט רין (Laem Hat Rin)- רצועת חוף בדרום-מזרח האי בה ניתן למצוא חנויות, מסעדות, ברים ועוד, האט קואט – חוף הבקבוקים (Haad Khuat – Bottle Beach) שנשחב לאחד החופים היפים ביותר והאט יאו (Haad Yao) שנחשב כנוח במיוחד לרחצה. קופנגן הוא מקום מצוין לצלילה ולטרקים בג'ונגל. בנוסף ישנם ארבעה מפלים מרשימים שרחבי האי שרבים נהנים לבקר. מלבד חופיו הנפלאים של האי אחד האתרים החשובים ביותר הוא המקדש וואט קאו תאם (Wat Khao Tham)- שנמצא בראש גבעה בתוך מערה. למגוון אטרקציות וסיורים בקופנגן ניתן להיכנס לקישור הזה.

אפשר להגיע לקופנגן באמצעות:

  • מעבורת:
  • מסוראט תאני יוצאות שתי מעבורות ביום (11:00,14:30), ההפלגה אורכת כשעתיים וחצי. מקוסמוי יוצאות שלוש מעבורות ביום (8:00,13:00,16:30), ההפלגה אורכת כחצי שעה. מעבורת מקו טאו יוצאת שלוש פעמים ביום (6:30,9:00,15:00), ההפלגה אורכת כשעה וחצי.
  • טיסה:

האי קופנגן מתאים לילדים, יש בו המון אטרקציות ופעילויות שמתאימות למשפחות עם ילדים.

רוב הסיורים המודרכים שיש באזור קופנגן הם לא באי עצמו, אלא סיורים שמגיעים אליו ממקומות אחרים כמו קוסמוי. הסיורים שמגיעים מקוסמוי מגוונים ושונים. יש אופציה להגעה וחזרה בשייט למסיבת פול מון בקופנגן. סוג נוסף מקוסמוי הוא טיול יום בסירה לקופנגן וסיור מודרך ברחבי האי וחופיו. פרטים על סיורים מודרכים שמגיעים לקופנגן ניתן למצוא בקישור הזה.

בין המלונות המומלצים באזור לקופנגן ניתן למנות את אתר הנופש Sun Moon Star Resort Koh Phangan , מקום האירוח Anantara Rasananda Koh Phangan Villas – SHA Plus ואתר הנופש Santhiya Koh Phangan Resort and Spa – SHA Extra Plus. לקריאה נוספת על מלונות בקופנגן מומלץ להיכנס לקישור הזה.

הכניסה למסיבות הפול מון היא חינמית (שתייה או אוכל הם בתשלום).

בקופנגן ניתן למצוא את המסעדה הכשרה הבית הישראלי הנמצאת בקצה הדרומי של האי.

המרחק בין קופנגן לקוסמוי הוא כ15 ק''מ.
מקוסמוי יוצאות שלוש מעבורות ביום (8:00,13:00,16:30), ההפלגה אורכת כחצי שעה.
אפשרויות מומלצות ניתן למצוא בקישור הזה.

המרחב במסיבות הוא בטוח, אולם משום שהן מתרחשות על החוף יש להימנע מלשתות אלכוהול ולהכנס להתרחץ במים שכן זה עלול להיות מסוכן.

מומלץ להקדיש לביקור בקופנגן 3-7 ימים.

קופנגן הוא אי ולכן הוא פתוח כל הזמן. מומלץ להסתכל בשעות הפתיחה של האטרקציות והמקומות שאליהם רוצים להגיע והלתכנן בהתאם.

לא, קופנגן נחשבת זולה ביחס למקומות אחרים בתאילנד.

בין המסעדות המומלצות באזור ניתן למצוא את מסעדת Siri's Island Cafe המציעה אוכל אירופאי ואסייתי, את מסעדת Nine Restaurant and Bar המציעה אוכל אמריקאי,אנגלי ותאילנדי ואת מסעדת LOCCO's Pizza Bar המציעה אוכל איטלקי.

מידע שימושי על קופנגן

כתובת: קופנגןתאילנד.

דרכי הגעה לקופנגן

  • מעבורת:
    • מסוראט תאני יוצאות שתי מעבורות ביום (11:00,14:30), ההפלגה אורכת כשעתיים וחצי.
    • מקוסמוי יוצאות שלוש מעבורות ביום (8:00,13:00,16:30), ההפלגה אורכת כחצי שעה.
    • מעבורת מקו טאו יוצאת שלוש פעמים ביום (6:30,9:00,15:00), ההפלגה אורכת כשעה וחצי.

    למידע נוסף על מעבורות באיים המזרחיים: www.seatrandiscovery.com.
    לשמירת מקום במעבורת לחצו כאן.

  • טיסה: שדה התעופה הקרוב נמצא בקוסמוי. טיסות לקוסמוי מגיעות מדי יום מבנגקוקפוקטפאטאיהצ’אנג מאי וקראבי. ראה מידע נוסף על טיסות פנימיות בתאילנד. מקוסמוי ניתן להגיע לקופנגן באמצעות מעבורת. להזמנת טיסה מתוך תאילנד לקוסמוי לחצו כאן.