קו טאו, תאילנד – כל מה שצריך לדעת על האי המושלם לצלילה | Ko Tao

קו טאו בכמה מילים

קו טאו (Ko Tao) הוא אי קטן הנמצא 38 ק”מ צפונית לקופנגן במפרץ תאילנד. משמעות השם קו טאו היא “אי הצבים”, על שם להקות הצבים שנהגו לקנן כאן. האי ידוע בעיקר בשל אתרי הצלילה שבו, המתאימים גם לצוללנים מתחילים. האי הקטן בגודל 21 קמ”ר עשיר בצמחייה ובמים צלולים עם שוניות אלמוגים יפהפיים. באופן כללי הוא מאופיין באותם נופים כמו אחיו הגדולים קופנגן וקוסמוי, רק שכאן האווירה הרבה יותר רגועה ומגיעים לכאן בעיקר מי שמחפשים שקט ורוגע מכל המסיבות. האטרקציה הפופולארית ביותר היא כמובן צלילה ושנורקלינג (אפשר להצטרף לסיורי שנורקלינג באי בקישור הזה) ובילוי בחופים היפים, שבראשם חוף סאירי שמערב האי אשר מהווה גם את מוקד הלינה המרכזי באי עם מלונות כמו Koh Tao Cabana לצד הוסטלים כמו Savage Hostel. רבים מהתיירים מגיעים לאי באופן עצמאי עם מעבורת, אך מי שרוצה רק לטעום מהאי, ובעיקר מהמים הצלולים ושוקקי החיים והאלמוגי סביבו, מגיע במסגרת טיול יום. היעדים מהם יוצאים טיולי היום הם בעיקר קוסמוי (לפרטים והזמנה) וקופנגן (לפרטים והזמנה).

צלילה בצוקים בדרום מערב קו טאו

להקות הדגים בצוקים בדרום מערב האי – מאתרי הצלילה האהובים מסביב לאי

צלילה ושנורקלינג בקו טאו

קו טאו הוא גן עדן לצוללנים, וידוע במים הצלולים שלו, בשוניות האלמוגים ובמגוון מדהים של חיים ימיים. האי מציע חווית צלילה ללא תחרות עם אתרים המתאימים לכל רמות המיומנות, החל ממתחילים שנושמים את הנשימה הראשונה מתחת למים ועד לצוללנים מנוסים החוקרים מעמקים מתקדמים. העלות הנמוכה והמגוון של קורסי ההסמכה של PADI הזמינים הופכים אותו ליעד מוביל עבור אלה המחפשים לבצע קורסי צלילה שונים ובאחת הסביבות היפות ביותר שיש מתחת לפני המים. אולם אפשר להנות מהרבה מהיופי הזה גם בלי לצלול, שנורקלינג בקו טאו מהווה הזדמנות מהפנטת לא פחות לחזות במחזה התת ימי. עם גני אלמוגים נגישים בקלות מהחופים השופעים דגים צבעוניים, צבי ים ותצפיות מדי פעם של כרישי לוויתן עדינים בעונה ואם יש לכם מזל. בין אתרי השנורקלינג המוצלחים באי אפשר למנות את מפרץ הכרישים, הגנים היפנים, אוו לאוק (Aow Leuk), מפרץ מנגו וקו נאנג יואן. אפשרות פופולארית היא להצטרף לסיור שונרקלינג, תוכלו לשריין את מקומכם בקישור הזה – מומלץ במיוחד בעונה היבשה אז תיירים רבים מגיעים לחופשה באי. אם אתם רוצים לשנרקל בחופים של קו נאנג יואן תוכלו לשריין מקום בקישור הזה, ואם לא נותרו מקומות פנויים לתאריכים שמתאימים לכם תוכלו להסתכל גם על הקישור הזה.

שנורקלינג

אפשר להנות מהעושר הימי גם בלי לצלול לעומק

אתרי הצלילה הטובים ביותר של קו טאו

  • צוק צ’ומפון (Chumphon) – עומק 40 מ’.
    זהו אחד מאתרי הצלילה המפורסמים ביותר ליד קו טאו, הידוע בפסגת הגרניט הגדולה שלו שצונחת לכ-35 מטרים. האתר שוקק חיים ימיים, כולל להקות ברקודה, חכאי עטלף וכריש לוויתן מדי פעם.
  • אי הכרישים (Shark Island) – עומק 28 מ’.
    אי הכרישים, שנקרא על שם צורתו דמוי הסנפיר, מציע מגוון של אלמוגים וידוע בזרמים החזקים שלו. צוללנים יכולים לצפות לראות צבים, כרישי שונית ומערך צבעוני של דגים.
  • הסלע הלבן (White Rock) – עומק 22 מ’.
    באתר זה נמצאת ספינה לשעבר של הצי האמריקאי שהוטבעה כדי ליצור שונית מלאכותית, ה-HTMS Sattakut שוכנת בעומק של 30 מטרים. הוא הפך לבית למגוון מינים ימיים ומציע חווית צלילה מרתקת.
  • סלע המפרש (Sail Rock) – עומק 45 מ’.
    למרות שמבחינה טכנית קרוב יותר לקופנגן, סלע המפרש הוא טיול יום פופולרי מקו טאו ונחשב לאחד מאתרי הצלילה הטובים ביותר במפרץ תאילנד. הוא כולל ארובה אנכית ומפורסם בשל להקות הדגים הגדולות שלו וביקורים של כרישי לוויתן.

סלע המפרש קו טאו

להקות הדגים בסלע המפרש

  • הצוקים בדרום מערב (South-West Pinnacles) – עומק 33 מ’.
    אתר זה מורכב מכמה פסגות תת-מימיות, כאשר הנקודה העמוקה ביותר היא כ-30 מטרים. הוא ידוע באלמוגים הרכים המדהימים שלו ובמגוון רחב של חיים ימיים, כולל כרישי לוויתן במהלך העונה.
  • הגנים היפניים (Japanese Gardens) – עומק 20 מ’.
    מושלם למתחילים, הגנים היפנים מציעים צלילה רדודה עם זרמים מינימליים ושטיח עשיר של אלמוגים קשים הדומים לגן יפני מטופח. זהו אתר מצוין לצילום מתחת למים ולצלילות אימון.
  • הסלע הירוק (Green Rock) – עומק 22 מ’.
    הידוע בנוף התת-ימי הייחודי שלו עם נקודות שחייה, מערות ונקיקים, גרין רוק הוא מקום נהדר לראות בו דגי טריגר, צלופחים וצבי ים. הטופוגרפיה המאתגרת שלו הופכת אותו למתאים יותר לצוללים מתקדמים.

צלילה בקו טאו

מגוון הביולוגי באזור קו טאו רחב מאוד – חלק ממה שהופך את האי לאבן שואבת לצוללנים

חופים מרכזיים

קו טאו ידוע בחופים הצלולים והיפים שלו, אבל למעשה יש רק חופים בודדים שרלוונטים לתיירים בהם יש מלונות או מסעדות. מרבית החופים באי מבודדים יחסית ואין בהם אפשרויות לינה והסעדה.

באן האט סאירי (Ban Hat Sai Ri) – זהו החוף הגדול והשוקק ביותר באי (באנגלית Sairee). החוף משתרע לאורך רוב מערב קו טאו, צפונית לבאן מה האט ובו נמצא ריכוז המלונות, מסעדות וחיי הלילה באי. החוף הוא גם מקום מעולה לשנורקלינג וצלילה ממש ליד החוף.

סאירי קו טאו

חוף סאירי הפופולארי

באן מה האט (Ban Mae Hat) – מה האט היא העיירה המרכזית בקו טאו (באנגלית Mae Haad), נמצאת בחלקו המערבי של האי ובה נמצא הנמל אליו מגיעות הסירות מקופנגן וקוסמוי. זהו המרכז המסחרי של קו טאו, עם שפע של משרדי נסיעות, מועדוני צלילה, סוכנויות להשכרת אופנועים ומסעדות.

מנגו ביי (Mango Bay) – חוף מבודד, יפהייפה ושקט הנמצא בקצה הצפוני של קו טאו. הגישה אל החוף היא רק בסירה הוא ברכב 4X4, ומכיוון ויש בו רק מלונות בודדים מדובר בחוף רגוע במיוחד. החוף מאופיין בסלעים גדולים ודגים מדהימים וזהו מקום אידיאלי לשנורקלינג.

מנגו ביי קו טאו

מנגו ביי – לרוב יגיעו לכאן בסירה

מפרץ צ’לוק באן קאו (Chalok Baan Kao) – ממוקם בקצה הדרומי של האי, מפרץ צ’לוק באן קאו הוא החוף השלישי בגודלו בקו טאו. הוא מציע אווירה נינוחה יותר בהשוואה לחוף סאירי, עם מים צלולים ומגוון מסעדות ומקומות לינה. המפרץ מוקף בטבע יפהפה ומספק סביבה שלווה למנוחה.

קו נאנג יואן (Ko Nang Yuan) – מדובר למעשה בשלושה איים המחוברים ביניהם ברצועת חול הנמצאים כק”מ מצדו הצפוני-מערבי של קו טאו. יש פה רק מקום לינה אחד. אך ניתן לשוט לכאן בקיאק ולבלות פה אחה”צ. יש פה גם מועדון צלילה המציע צלילות באזור.

קו נאנג יואן

קו נאנג יואן – רצועת חול מחברת בין האיים

מפרץ הכרישים (Thian Og Bay) – מפרץ הכרישים ממוקם בחוף הדרום מזרחי של קו טאו ומפורסם בזכות המים הצלולים שלו וההזדמנות לשנרקל עם כרישי שונית שחורים וצבי ים. למפרץ חוף חול לבן יפהפה והוא מוקף באתרי נופש יוקרתיים. זהו מקום פנטסטי עבור אלה המחפשים לחקור את העולם התת-ימי בסביבה מבודדת יותר.

מפרץ טנוטה (Tanote Bay) – מפרץ טנוטה ידוע בתנאי השנורקלינג המצוינים שלו, שוניות האלמוגים התוססות וחיים ימיים מגוונים. החוף מוקף בסלעים גדולים וגבעות שופעות, המציעים אווירה הרפתקנית יותר. זה קצת יותר מרוחק בהשוואה לחופים האחרים, מה שהופך אותו למקום מפלט מושלם למי שמחפש שלווה ויופי טבעי.

מפרץ טנוטה קו טאו

מפרץ טנוטה – מהחופים היפים של האי

אטרקציות בקו טאו

בעוד קו טאו ידוע במקומות צלילה ושנורקלינג ברמה עולמית, האי מציע גם אטרקציות ופעילויות אחרות למבקרים:

  • טיולים ותצפיות: ישנם מספר מסלולי הליכה באי המובילים לנקודות תצפית עוצרות נשימה. נקודות פופולריות כוללות את נקודת התצפית ג’ון סואן בדרום האי (John Suwan Viewpoint), המציעה נופים מדהימים של צ’לוק באן קאו (Chalok Baan Kao) ומפרץ הכריש, ואת נקודת התצפית מנגו (Mango Viewpoint), המספקת נוף מדהים על האי.
  • טיפוס צוקים: עם הנופים הסלעיים שלו, קו טאו מציע כמה נקודות מעניינות לטיפוס צוקים לחובבים. ישנם בתי ספר לטיפוס ומדריכים זמינים למטפסים מתחילים ומתקדמים.
  • יוגה: האי הוא מקום נהדר להירגע בו עם מספר אולפני יוגה ומרכזי בריאות המציעים שיעורים וריטריטים. זוהי דרך מושלמת להירגע ולהתחדש בסביבה יפה.
  • קיאקים וסטנד-אפ פאדלבורד: אופציה מהנה לחקור את קו החוף של קו טאו מהמים על ידי השכרת קיאק או גלשן סטנד-אפ. זוהי דרך שלווה לגלות חופים ומפרצים מבודדים.
  • שווקים מקומיים: התנסו בתרבות המקומית על ידי ביקור באחד מהשווקים של האי. שוק מה האט הוא מקום טוב להתחיל בו, המציע מאכלים מקומיים, פירות ואומנות.

תצפית ג'ון סוואן קו טאו

תצפית ג’ון סואן – יש עוד מה לעשות באי חוץ מצלילה

מלונות בקו טאו

ישנם יחסית מעט מקומות לינה בקו טאו בהשוואה לאיים הגדולים יותר, ולאורך השנה ישנם צוללנים רבים שמגיעים לאי לחופשת צלילה או לקורסים שונים, ולכן כדאי לשריין מקום לינה מראש ולא לחכות לרגע האחרון. חלקו הדרומי של האי מתאים יותר ללינה עבור תרמילאים ובליינים המגיעים אל האי לכבוד אחת מהמסיבות המתרחשות באי, וחלקו הצפוני מתאים יותר עבור מי שמחפש חופשה שלווה ורגועה עם נופים מקסימים ובתי מלון ברמה גבוהה ומפנקת. אזור הלינה הפופולארי ביותר הוא באזור חוף סאירי, במלונות כמו Overthemoon Luxury Pool Villas למחפשים מלון 5 כוכבים מפנק, Monkey Flower Villas או Anankhira Villas למחפשים מלון בדירוג של 4 כוכבים, Palm Leaf Resort או Koh Tao Cabana אם אתם מחפשים מלון 3 כוכבים נעים, AC 2 Resort או In Touch Resort למחפשים מלון זול ולמי שרוצה ללון בהוסטל כדאי להסתכל על Savage Hostel או Revolution. היתרון בלינה בחוף סיארי הוא הקרבה למועדוני הצלילה הרבים של האי, חיי הלילה שבאזור זה של האי ומהחופים היפים של האי.

חוף סאירי קו טאו

חוף סאירי – אזור הלינה הפופולארי באי

אזור פופולארי נוסף הוא מה האט. אזור זה קרוב לאזור אליו מגיעות המעבורות  לאי, וגם בו אפשר למצוא מרכזי צלילה רבים – כך שהוא מתאים גם למי שמגיעה לאי לשם כך. אפשר למצוא באזור זה מבחר רחב של מסעדות וחנויות. בין המלונות המומלצים באזור זה אפשר למנות את Wang Sai Resort, Maehaad Garden Inn ו-Phangan Utopia Resort. אופציה נוספת היא ללון באזור צ’לוק באן קאו שנמצא בדרום קאו טאו. זהו אזור שקט יותר עם אווירה רגועה יותר בהשוואה לסאירי, ולכן פעמים רבות משפחות וזוגות בוחרים ללון באזור זה כדי להתרחק מעט מההמולה התיירותית (אם כי בעונה היבשה עומס התיירים בהחלט מורגש גם באזור זה). כדאי להסתכל על Koh Tao Relax Freedom Beach Resort, MAR24 Koh Tao Hotel או Ko Tao Resort Paradise Zone.

איך מגיעים לקו טאו

ישנן כמה דרכים להגיע לקו טאו

מעבורת

  • מסוראט תאני יוצאות שתי מעבורות ביום (11:00,14:30), אורך ההפלגה כ-4 שעות.
  • מקופנגן יוצאות שלוש מעבורות ביום (8:30,13:30,17:00), ההפלגה אורכת כשעה וחצי.
  • מקוסמוי יוצאות שלוש מעבורות ביום (8:00,13:00,16:30), ההפלגה אורכת כשעתיים.

למידע נוסף על מעבורות באיים המזרחיים: www.seatrandiscovery.com

טיול יום מאורגן

אפשרות נוספת ונוחה במיוחד היא להגיע לאי במסגרת טיול יומי מאורגן מאחד האיים הגדולים בסביבה. הטיולים לרוב אורכים יום שלם וכוללים הגעה בסירה ועצירות לשנורקלניג בכמה מהאתרים האהובים בסביבת האי. אפשרות זו מצויינת למי שאין לו רישיון צלילה ולא מעוניין לעשות קורס, ואינו מעוניין להישאר לכמה ימים באי, אבל כן רוצה לטעום מהיופי שיש לשוניות הרבות להציע. בקישור הזה תוכלו לראות אפשרות טובה לטיולי יומי מקוסמוי, ובקישור הזה תוכלו לראות אפשרות לטיול יומי מקופנגן.

טיסה

שדה התעופה הקרוב נמצא בקוסמוי. טיסות לקוסמוי מגיעות מדי יום מבנגקוקפוקטפאטאיהצ’אנג מאי וקראבי. ראה מידע נוסף על טיסות פנימיות בתאילנד. ההגעה מקוסמוי לקו טאו היא באמצעות מעבורת בלבד. להזמנת טיסה מתוך תאילנד לקוסמוי לחצו כאן.




המלצות "הכל על" למבקר בקו טאו

  • עיקר הפעילות על האי מתרכזת בצלילה, לכן מי שאינו מעוניין בצלילה שיקח בחשבון שאין הרבה אטרקציות מעבר לכך ולכן האלטרנטיבה היא בטן-גב על חופיו המופלאים של קו טאו או להגיע לכמה שעות במסגרת טיול יומי (פרטים והזמנה כאן).
  • על האי קיים מחסור מתמשך במים, לכן הקפידו לחסוך במים כמה שניתן.
  • הזמן הטוב ביותר לבקר באי הוא מרץ-יוני, אז מזג האוויר נעים במיוחד ופחות גשום לעומת שאר השנה.
  • אם אתם מעוניינים להוזיל את עלות הלינה באי תוכלו לחפש הנחות למקומות הלינה השונים בקישור הזה.
  • על אף שמספר הולך וגדל של בתי עסק משתמשים גם באשראי, כדאי להביא גם מזומן ולא להסתמך על האשראי בלבד.