1. עמוד הבית
  2. »
  3. ספרד 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. טנריף, ספרד 2024 – המדריך המקיף ביותר בעברית | Tenerife
  6. »
  7. טנריף עם ילדים ובני נוער – מה עושים ואיפה ישנים בחופשה המשפחתית (קיץ 2024)

טנריף עם ילדים ובני נוער – מה עושים ואיפה ישנים בחופשה המשפחתית (קיץ 2024)

האי טנריף, בספרד, הפך בשנים האחרונות ליעד פופולרי עבור משפחות ישראליות שמעונינות בחופשה המשלבת חופים נפלאים, טבע, ובתי מלון ברמה גבוהה. ברחבי טנריף תמצאו פעילויות ואטרקציות המתאימות לילדים, כשהפופולריות ביותר הן פארק המים סיאם (Siam Park) ולורו פארק (Loro Parque) (תוכלו לראות את מגוון הפעילויות לילדים בטנריף בקישור הזה). אופי הטיול בטנריף משתנה על פי אופי המשפחה וגיל הילדים שלכם, כאשר חלק מהמשפחות בוחרות ללון באזור מרכזי של האי, כמו קוסטה אדחה (למשל – Bahia Principe Sunlight Costa Adeje – All Inclusive), ומשם לצאת לטיולים ופעילויות באזור, וחלק מהמשפחות בוחרות לעשות טיול מתגלגל ולישון במקומות שונים בטנריף במהלך החופשה (למשל – Ona Los Claveles בלוס כריסטיאנוס ), כאן תוכלו למצוא מגוון מקומות לינה בטנריף שמאפשרים ביטול בחינם.

פארק המים של סיאם הוא חוויה מדהימה לכל המשפחהפארק המים של סיאם הוא חוויה מדהימה לכל המשפחה

אם בחרתם לצאת לטיול מתגלגל עם הילדים בטנריף , הדרך הנוחה ביותר לעשות זאת היא עם רכב שכור (אותו לרוב שוכרים בעיר ממנה מתחילים את הטיול בטנריף), כך תוכלו להגיע לחופים המבודדים, ולהיות גמישים בתוכנית הטיול שלכם. מאחר ורכבים שכורים מבוקשים מאוד בטנריף מומלץ להזמין רכב מראש, אפילו חודש מראש במידה ומגיעים בקיץ – תוכלו לעשות זאת כאן עם ביטול בחינם. בעמוד הזה ננסה לעשות לכם סדר בכל מה שמשפחה צריכה לדעת לפני טיול באי טנריף – מהן האטרקציות שאסור לפספס, באילו חופים כדאי לבקר, איך לבחור מקום לינה מתאים למשפחות ומה חשוב לדעת לפני ששוכרים רכב לטיול.

שייט למשפחות בטנריף

שייט לאורך חופי טנריף היא אחת האטרקציות האהובות על משפחות המבקרות באי וזוהי ודרך נפלאה להעביר יום של כיף עם הילדים. תוכלו לבחור ממגון אפשרויות שייט ברחבי טנריף כמו לדוגמא שייט לצפייה בלוויתנים ודולפינים היוצא מלוס כריסטאנוס ( להזמנת השייט עם אפשרות ביטול לחצו כאן ). פעילות שייט נוספת אשר מתאימה למשפחות היא שייט קטמרן בשקיעה היוצא מפורטו קולון ( להזמנת השייט עם אפשרות ביטול לחצו כאן ). לפני היציאה לשייט מומלץ להצטייד בכובעים ובקרם הגנה ולא לשכוח בגדי ים כמובן, לכם ולילדים. חוץ מהאפשרויות הללו ישנם עוד סוגי שייט רבים שיוצאים מחופי טנריף, בקישור כאן תוכלו לבחור ולהזמין את סוג השייט המתאים למשפחתכם.

שייט לצפייה בלוויתנים ודולפינים היא אחת האטרקציות האהובות על שמפחות המגיעות לאישייט לצפייה בלוויתנים ודולפינים היא אחת האטרקציות האהובות על שמפחות המגיעות לאי

5 פעילויות ואטרקציות למשפחות בטנריף

פארק המים סיאם (Siam Park)

אבובים בפארק סיאם

פארק סיאם נבחר במשך שנים רבות לפארק המים הטוב בעולם והוא חווית חובה לכל משפחה המגיעה לטיול בטנריף. הפארק העצוום מעוצב בסגנון תאילנדי ומציע מתקנים והפעלות לכל הגילאים ביניהם מגלשות רבות, אבובים, מתחם אריות הים ובריכת גלים מרהיבה ביופיה. מיקומו של הפארק, בין לאס אמריקאס לקוסטה אדחה הופך את ההגעה אליו לנוחה וישנה אף אפשרות לרכוש כרטיס מראש עם הסעה לפארק (הזמינו כאן כרטיס לפארק סיאם הכולל הסעה עם אפשרות ביטול). בחודשי הקיץ ישנו עומס תיירים על הפארק וכדי להימנע מנתור בקופות כניסה מומלץ לרכוש כרטיס אלקטרוני מראש (לרכישת כרטיס לפארק סיאם לחצו כאן). לעוד מידע על פארק סיאם כולל דרכי הגעה וסוגי כרטיסים היכנסו לעמוד סיאם פארק, פארק המים הגדול של טנריף – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור וכל מה שחשוב לדעת | SIAM PARK.

הפארק הלאומי אל טיידה (Teide National Park)

הפארק הלאומי טיידה

ביקור בפארק הלאומי טיידה היא פעילות חובה לכל משפחה המגיעה לטנריף. גולת הכותרת של הפארק היא הר הגעש טיידה הנחשב להר הגבוה בספרד מספק נקודת תצפית גבוהה ומיוחד על האי עם נופים יוצאי דופן שנראו כאילו יצאו מסרט על מאדים. בפארק עצמו ישנם מסלולי הליכה מיוחדים והכניסה אליו היא בחינם כאשר העלות היחידה היא לרכבל העולה אל ההר. אך מומלץ לחובבי הטיולים להשתתף באחד הסיורים המודרכים המוצעים הכוללים גם איסוף מהמלון (להזמנת סיור להר טיידה לחצו כאן). פעילות נוספת יוצאת דופן ומומלצת למשפחות היא סיור לילי לצפייה בכוכבים בעזרת טלסקופים עוצמתיים (להזמנת סיור לילי בהר טיידה לחצו כאן).

לורו פארק (Loro Parque)

לורו פארק

לורו פארק הנמצא לצד העיירה פוארטו דה לה קרוז שבצד הצפוני של האי הוא גן חיות יוצא דופן ואחת האטרקציות האהובות על משפחות המגיעות לטיול בטנריף (הזמינו כאן כרטיס משולב ומוזל לפארק לורו ולפארק המים סיאם). ברחבי גן החיות, מתגוררים מעל 400 מיני בעלי חיים, כל אחד בסביבה ייחודית ומותאמת. המופעים של יונקי הים נחשבים לאטרקציה המרכזית של הגן ומציגים לוויתני אורקה דולפינים ואריות ים לאורך שעות היממה כאשר המיקוד במופע הוא שמירה על החיות ושיפור התקשורת בינם לבין הטמפלים. גם לורו פארק הופך לעמוס במבקרים ומומלץ להזמין כרטיסים מראש כדי להימנע מהתור בקופות (להזמנת כרטיס ללורו פארק עם אפשרות ביטול לחצו כאן). לעוד מידע היכנסו לעמוד לורו פארק, טנריף – גן החיות הטוב בעולם, כרטיסים בהנחה ומדריך מקיף | LORO PARQUE

שייט לצפייה בלוויתנים ודולפינים

לוויתן נתב קטן סנפיר

זוהי פעילות מומלצת למשפחה המחפשת הרפתקאות ורוצה לנצל את ההזדמנות לראות מקרוב לוויתנים ודולפינים המקפצים לצד הסירה. במים של טנריף חיים מעל ל 17 מינים שונים של לוויתנים ודולפינים ולא נדיר לראות כמות גדולה של היצורים האצילים הללו במהלך השייט. מרבית הסיורים יוצאים מהצד המערבי של האי ובעיקר מקוסטה אדחה ומלוס כריסטיאנוס כאשר ישנם אפשרויות שונות לשייט ביניהם שייט בסירה עם רצפת זכוכית, שייט שקיעה ושייט הכולל ביקור בלוס ג׳יגנטס (להזמנת שייט לוויתנים ודולפינים עם אפשרות ביטול לחצו כאן). אורך השייט הוא כ 3-5 שעות ומומלץ להצטייד בכובע, משקפי שמש וקרם הגנה. לעוד מידע על סוגי הסיורים השונים היכנסו לעמוד

פירמידות גווימאר (Pyramids of Guimar)

פירמידות גווימאר

בצפון מזרח טנריף, בקרבה לשדה התעופה נמצא האתר המסתורי של פירמידות גווימאר. הפירמידות, הנבנו על פי ההערכה לפני אלפי שנים על ידי התרבות הגוואנצ׳ית הקדומה, שימשו על פי ההערכות לטקסים ועבודת אלילים. בפארק עצמו אליו מומלץ לקנות כרטיס מראש (הזמינו כאן כרטיס לפירמידות גווימאר עם אפשרות ביטול) יש גן בוטני מרשים המציג צמחים ארסיים ומוזיאון המספק הצצה לתרבות הפולניזית.

יש עוד הרבה פעילויות ואטרקציות המתאימות למשפחות שמגיעות לחופשה בטנריף כך שתוכלו לתכנן טיול שמתאים למשפחה שלכם – גם מבחינת גילי הילדים וגם מבחינת תחומי העניין שמדברים אליכם ולילדים שלכם. בקישור הזה תוכלו לראות שלל אפשרויות נוספות מעבר למה שמופיע ברשימה זו.

5 ערים, עיירות וכפרים בטנריף

סנטה קרוז דה טנריף (Santa Cruz de Tenerife)

סנטה קרוז דה טנריף

סנטה קרוז דה טנריף היא בירתו של האי טנריף וידועה בעיקר בזכות הקרנבל העצום המתקיים בה בחודש פברואר ונחשב לקרנבל הגדול באירופה. החוף המרכזי של העיר נקרא לאס טרסיטס (Las Teresitas) ומאופיין במים צלולים חול זהוב ועצי דקל. האזור התוסס של העיר נמצא סביב כיכר דה אספנייה (Plaza de Espana) שם נמצאות חנויות רבות וחלק מהמסעדות המצוינות שבעיר. מבקרים רבים בוחרים ללון בסנטה קרוז דה טנריף כאשר בין המלונות המומלצים ניתן למצוא את מלון Hotel Colon Rambla ואת מלון Silken Atlántida Santa Cruz.

קוסטה אדחה (Costa Adeje)

קוסטה אדחה

קוסטה אדחה הנמצאת בדרום טנריף היא עיירת הנופש היוקרתית של האי. ברחבי העיירה תמצאו מלונות יוקרתיים לצד מסעדות ברמה גבוהה וכמובן חופים נפלאים , המוכר שבהם הוא חוף פלאיה דל דוקה. משפחות רבות בוחרות לבלות לפחות כמה ימים בקוסטה אדחה בזכות העובדה כי פארק המים סיאם נמצא בעיירה וכך ניתן לשלב בין ביקור בפארק לבילוי בעיירה (להזמנת כרטיסים לפארק סיאם לחצו כאן). חוץ מפארק סיאם בקוסטה אדחה נמצה פארק מים נוסף הנקרא אקווהלנד שהוא אמנם פארק מעט קטן יותר אך תצוגת הדולפינים בו נחשבת לאיכותית במיוחד (להזמנת כרטיסים לאקווהלנד לחצו כאן). בנוסף לפארקי המים ישנם סיורי שייט רבים היוצאים מקוסטה אדחה בהם תוכלו לצפות בלוויתנים ובדולפינים בסביבתם הטבעית (להזמנת שייט צפייה בלוויתנים ודולפינים מקוסטה אדחה לחצו כאן). מבחינת לינה, כפי שכבר ציינו, ישנם מלונות מעולים למשפחות בעיירה ביניהם מלון Hard Rock Hotel Tenerife ומלון Adrián Hoteles Roca Nivaria.

לאס אמריקאס (Las Américas)

לאס אמריקאס

פלאיה דה לאס אמריקאס היא עיירת תיירות הנמצאת במרחק קצר מקוסטה אדחה, בצד הדרומי של האי וגם בה תמצאו חופים נפלאים ומלונות מותאמים למשפחות. בין המלונות הפופולרים בעיירה ניתן למצוא את מלון Parque Santiago IV Official ואת מלון הדירות Tenerife South Apartments. פארקי המים סיאם פארק ואקווה לנד נמצאים במרחק של מספר דקות נסיעה מהעיירה ונחשבים לאטרקציות העיקריות למי שלן בלאס אמריקאס. בנוסף, שיעורי גלישה לכל המשפחה אותן תוכלו להזמין בקישור כאן הן אטרקציה פופולרית וידועה בעיירה.

פוארטו דה לה קרוז (Puerto de la Cruz)

פוארטו דה לה קרוז

פוארטו דה לה קרוז היא עיירת נופש הממוקמת בצד הצפוני של טנריף ומשמשת כבסיס עבור משפחות רבות המבקרות באי. בעיירה תמצאו בתי מלון רבים ותשתית תיירותית מבוססת הכוללת מסעדות רבות, בארים וחנויות. שכונת לה רנילה נחשבת לשכונה המעניינת ביותר בעיירה ושם גם תמצאו את רחוב האומנות המפורסם של העיירה. אטרקציית החובה בעיירה הוא גן החיות לורו פארק הנחשב לאחד מגני החיות הטובים בעולם (הזמינו כאן כרטיס ללורו פארק עם אפשרות ביטול). ברחבי העיירה תמצאו מקומות לינה רבים כאשר בין אלו המותאמים למשפחות ניתן למצוא את מלון Hotel Puerto Palace ואת Hotel Las Águilas Tenerife.

לוס כריסטיאנוס (Los Cristianos)

לוס כריסטיאנוס

לוס כריסטיאנוס ממוקמת בחוף הדרומי של טנריף והיא ומפורסמת בזכות החופים הנפלאים שלה. בלוס כריסטיאנוס יש טיילת תוססת מלאה במגוון רחב של חנויות, מסעדות וברים כאשר אזור הנמל הוא אזור מרכזי נוסף ממנו יוצאים סיורי שייט לצפייה בלוויתנים ודולפינים (הזמינו כאן סיור שייט עם אפשרות ביטול). בנוסף, העיירה משמשת בסיס מצוין ליציאה לאטרקציות של טנריף, כולל הפארק הלאומי הר טיידה המרשים (לחצו כאן להזמנת סיור להר טיידה מלוס כריסטיאנוס). בין המלונות המומלצים מומלץ להסתכל על מלון Hollywood Mirage – Excel Hotels & Resorts ועל מלון הדירות Ona Los Claveles.

לינה למשפחות בטנריף

משפחות המגיעות לחופשה בטנריף יעדיפו ללון באחת משתי האפשרויות הבאות: מלונות מותאמים למשפחות או דירות עם מטבח. הבחירה בין שתי האפשרויות תלויה באופי המשפחה והחופשה שתבחרו, כאשר היתרונות של לינה במלון מותאם הם חדר האוכל שבמלון והמתקנים לילדים, ולעומת זאת, היתרון של לינה בדירה הוא האפשרות לבשל את האוכל בעצמכם. היעד הפופולרי ביותר באזור, בו רוב המשפחות ילונו לפחות לילה אחד הוא קוסטה אדחה בזכות החופים היפים שבעיירה והקרה לפארק סיאם. למשפחות שמעדיפות ללון במלון בקוסטה אדחה אנו ממליצים על Bahia Principe Sunlight Costa Adeje – All Inclusive ולחובבי הדירות מומלץ ללון בApartamentos Parque del Sol. יעד נוסף ופופולרי במיוחד ללינה בטנריף, ממנו גם ניתן לצאת לטיולי כוכב ברחבי האי הוא פוארטו דה לה קרוז שם מומלץ ללון ב – Hotel Tigaiga.

מאחר ומשפחות ישראלית הן לרוב גדולות יותר מהמשפחה הממוצעת בעולם, מציאת מקום לינה מתאים בטנריף יכולה להיות משימה מאתגרת ולכן אנו ממליצים להזמין לינה מספר שבועות לפני הטיול. למי שחושש מביטולים ושינויים מהרגע האחרון, ניתן לבצע הזמנה מראש בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם וכך לשמור על גמישות. למשפחות שמתכננות טיול מתגלגל עם רכב שכור חשוב לוודא כי מקום הלינה מציע חנייה. להזמנת מקום לינה עם חנייה בטנריף לחצו כאן.

קוסטה אדחה היא אחת העיירות הפופולריות ללינה עבור משפחותקוסטה אדחה היא אחת העיירות הפופולריות ללינה עבור משפחות

מקומות לינה למשפחות עם בריכה בטנריף

כאשר מגיעים לחופשה משפחתית בטנריף, במיוחד בקיץ, אחד הדברים שהופכים את החופשה לכיפית יותר לילדים הוא בריכה במקום הלינה. ישנם כמה מקומות לינה בטנריף אשר מציעים לאורחים שלהם גם בריכה – בחלק מהמקומות יש גם יותר מבריכה אחת ובחלקם גם בריכות המיועדות לילדים. מבין אפשרויות הלינה המציעות בריכה כדאי להסתכל על: Vincci Selección La Plantación del Sur, Gran Melia Palacio de Isora Resort & Spa, Parque Santiago III Official. שימו לב, שמאחר והביקוש למקומות לינה עם בריכה גבוה מומלץ מאוד להזמין מקום לינה מראש, במיוחד אם מחפשים מקום שמתאים למשפחה של יותר מ-4 נפשות (להזמנת מקום לינה עם אפשרות ביטול לחצו כאן).

מקומות לינה פחות תיירותים בטנריף

למשפחות שרוצות להתרחק מעט מעומס התיירים במהלך הטיול בטנריף ולגלות יעדים פחות תיירותים אנו ממליצים ללון לפחות באחד משני היעדים הללו: הראשון הוא לוס כריסטיאנוס בשל החופים היפים וסיורי הלוויתנים היוצאים ממנה (למשל במלון – Ona Los Claveles או בדירה Paradise Park Fun Lifestyle Hotel). היעד השני בו מומלץ ללון לפחות לילה אחד הוא מסקה (Masca) וכך תוכלו להנות מהנוף ההררי המדהים ומסלולי ההליכה, כאשר המלון המומלץ במסקה (Masca) הוא – Masca – Casa Rural Morrocatana ולמשפחות שמעדיפות דירות אנו ממליצים על Sweet Home Masca. אך קחו בחשבון כי בחודשי הקיץ העמוסים גם ביעדים הללו יש תיירים רבים ולכן אל תצפו להיות התיירים היחידים באזור.

טיול משפחתי בטנריף עם רכב שכור

השכרת רכב בטנריף היא אפשרות מעולה למי שרוצה לעשות טיול מקיף יותר באי. הנסיעה יחסית נוחה, למרות הכבישים המפותלים, יש הרבה חנייה באי והעובדה שהתחבורה הציבורית לא מגיעה למקומות המיוחדים גורמת לכך שהרבה משפחות בוחרות לשכור רכב במהלך החופשה. את הרכבים מומלץ להזמין חודש מראש מכיוון שרכבי משפחה מבוקשים מאוד, במיוחד רכבים עם מעל לחמישה מושבים, והאפשרויות הולכות ומצטמצמות ככל שהולכים ומתקרבים לטיול. למי שחושש מביטול טיסות ושינוי תוכניות ניתן להזמין כאן רכב עם אפשרות ביטול וכך תוכלו להזמין את הרכב שתרצו בראש שקט. למשפחות קטנות ולמי שמתכנן לנסוע מרחקים קצרים ניתן להזמין כאן רכב לואוקוסט. תוכלו למצוא את מגוון הרכבים הגדול ביותר בסנטה קרוז דה טנריף אך אם החלטתם ללון בה הקפידו לבחור מלון עם חנייה (כמו למשל – Iberostar Heritage Grand Mencey). אנו ממליצים לא להתפתות לרכבים קטנים מדי ולשלם מעט יותר עבור רכב סטיישן מרווח או אפילו מיני וואן, כדי שגם לילדים מאחור יהיה נח. רכבים גדולים מומלצים במיוחד למשפחות עם ילדים בגיל המחייב כסא תינוק אך קחו בחשבון כי חברות ההשכרה גובות מחירים מופקעים על כסא תינוק ומסיבה זו משפחות רבות בוחרות להביא איתן את מושב הבטיחות מישראל. כדי לחסוך בעלויות השכרת הרכב תוכלו להזמין כאן רכב עם 10% הנחה לגולשי הכל על.




המלצות לטיול משפחות בטנריף

  • אופי הטיול שלכם בטנריף יושפע מאוד מגיל הילדים. משפחות המטיילות עם בני נוער יתמקדו בפארקים ובאטרקציות המתאימות לגיל זה, כאשר המרחקים הארוכים בין האטרקציות לא יהוו בעיה לרוב. לעומת זאת, אנו ממליצים למשפחות עם ילדים קטנים להתמקד באזור אחד עיקרי וביעדים צמודים באופן יחסי כדי להימנע מנסיעות מעייפות.
  • בשבועות הקרובים מזג האוויר מתחמם, והביקוש למקומות למקומות לינה במגמת עלייה בטנריף מה שגורם לעליית מחירים ומחסור במקומות לינה המתאימים למשפחות. לכן אנו ממליצים למשפחות המגיעות בתקופת האביב להזמין מלון לפחות שבועיים לפני הטיול ולמשפחות המתכננות להגיע בקיץ להזמין שלושה שבועות מראש. תוכלו לעשות הזמנה בקישור הזה בו מגוון אפשרויות המציעות ביטול בחינם כך שתוכלו לשמור על גמישות.
  • מלאי הרכבים הגדולים למשפחות בטנריף הוא מוגבל מאוד, במיוחד לרכבים של מעל 5 מקומות ישיבה, ולכן מומלץ להזמין רכב מוקדם ככל האפשר, ניתן להזמין כאן רכב עם אפשרות ביטול למתלבטים.
  • ההוצאות העיקריות של מרבית המשפחות המטיילות בטנריף הן לינה והשכרת רכב. כדי לנסות לצמצם מעט בהוצאות מומלץ להיכנס לקישור כאן ולחפש דירות ומלונות במחירי מבצע. כדי להוזיל את מחירי השכרת הרכב ניתן להזמין כאן רכב עם 10% הנחה לגולשי הכל על.
  • באטרקציות רבות בטנריף מוצעות הנחות מיוחדות לילדים לכן אנו ממליצים תמיד לשאול בקופות על הנחה לפני קניית הכרטיסים.
  • למשפחות הלנות בדירה עם מטבח ולמי שמעוניין להוזיל את ההוצאות על אוכל, ישנה אפשרות לעצור בסופרמרקטים הפזורים ברחבי הטנריף ולהצטייד בלחם, ירקות טריים גבינות וממרחים. הרשתות המובילות באזור הן Mercadona או Lidl.
  • שני החופים היפים ביותר בטנריף אותם אנו ממליצים לא לפספס הם לאס טריסיטאס ליד סנטה קרוז דה טנריף ופלאייה לאס ויסטס בלוס כריסטיאנוס.