כל מה שמבקרי פארק המצפה התת ימי באילת צריכים לדעת

סקירת מומחים על המצפה התת ימי באילת – כל המידע שצריך לדעת לפני שקונים כרטיסים – למי מומלץ? מתי כדאי לבוא? וטיפים רבים נוספים

מידע כללי על פארק המצפה התת ימי באילת

אומנם פארק המצפה התת ימי באילת מוגדר כ”אקווריום”, אבל למעשה הוא הרבה יותר מרק אקווריום. המצפה התת מימי באילת הוא עולם של ממש. ולמעשה מדובר במתחם ענק הכולל מספר אזורים שונים הכוללים בין השאר מתחמי זוחלים ימיים, אזור צפיה בכרישים וצפיה במגדל הנטוע בים הצופה אל תוך המים של שמורת חוף אלמוג .

הכניסה למצפה התת מימי באילת

הכניסה למצפה התת מימי באילת (צילום מקורי)

המצפה הנמצא מדרום לאילת בשמורת חוף האלמוגים, והוא מהמיוחדים מסוגו בעולם, ולדעתנו לא נופל מאקווריומים מפורסמים אחרים כמו זה האקווריום של לונדון (ראה האקווריום של לונדון) או זה של ברצלונה (ראה האקווריום של ברצלונה) ונמצא בשורה אחת לדעתנו עם זה שבירושלים. האקוורויום הינו אחד המקומות הפופולריים ואהובים ביותר על מי שמגיע לבקר בעיר, ומומלץ מאוד למשפחות וילדים (אך לא רק).

הדגים באחד מעשרות האקווריומים בפארק המצפה התת ימי (צילום: Hoshvilim)הדגים באחד מעשרות האקווריומים בפארק המצפה התת ימי (צילום: Hoshvilim, רישיון)

מה רואים ועושים במצפה התת ימי באילת?

כאמור, פארק המצפה התת ימי מחולק לכמה אזורים ואקווריומים שונים, כאשר בכל אזור שכזה תזכו לחוות חוויה אחרת, לפגוש בדגים ויצורי מים אחרים ולהיכנס לעולם השונה והמיוחד שמתרחש מתחת לפני הים. להלן כמה מהאזורים המרכזיים בפארק:

המצפה התת ימי

המצפה התת ימי עצמו הוא למעשה מגדל היושב בתוך מימי ים סוף והוא אחד מסמלי ההיכר של האתר. במצפה עצמו, הבנוי בצורה אדריכלית המזכירה צוללת לייצירת חווית הירידה למצולות, ישנם שלושה מפלסים:
המפלס העליון הוא מצפה הנמצא מעל פני המים וממנו רואים את מפרץ אילת בשלמותו, נקרא גם “מרפסת השלום”. מחלק זה בעיקר אפשר לבצע תצפית לראות אוניות ושירות תיירות, ולרוב לא משקיעים בו זמן רב, ישנם נקודות תצפית יפות יותר על המפרץ ועל הים – לא בזה היחודיות של האתר – אם כי נחמד לבקר ולהציץ לאופק בחלק זה.

המפלס האמצעי נמצא מעל פני המים ותמצאו בו מסעדה וחנויות ואין בו הרבה עניין מעבר לכך.

מגדל המצפה התת מימי

  מגדל המצפה התת מימי בקומה העליונה אפשר לבצע תצפית על הים והחוף – אבל היותר מעניין הוא שיורדים שלוש קומות לתוך קרקעית ים סוף

החלק המעניין של המצפה התת מימי הוא המפלס התחתון. המפלס התחתון הינו המפלס התת ימי שהוא גם האזור המרכזי במתחם ויכול להיות מאוד עמוס בתקופת השיא. בחלק זה ישנם חדרים בעומק של שישה מטרים מתחת לפני המים, כאשר תרדו למפלס זה תמצאו את עצמכם באמצע שונית אלמוגים מרהיבה של שמורת האלמוגים של אילת. החוויה הזו מאפשרת למבקרים לראות את הדגים, האלמוגים ושאר בעלי החיים בסביבתם הטבעית, ולא בתוך אקווריום מלאכותי. ולא פעם האטרקציה שהכי מעניינת את הילדים – היא לראות את הצוללנים השוחים בין הדגים… ובמקרה זה נראים כחלק מהסביבה הטבעית.

שימו לב:

  • כדאי לדעת כי במקום נערכים סיורים והדרכות בשעות 10:30 ו-14:00.

אקווה דום

זהו מתחם חדש בפארק המצפה התת ימי, למעשה מדובר באולם קולנוע בו תוכלו לראות מקרוב, בגודל אמיתי ובתלת מימד לוויתנים. בהקרנה תוכלו להיכנס לעולמם המופלא של היונקים הימיים הענקיים, ולשמוע את השירה המיוחדת שלהם והקולות שהם מפיקים. הסרט מוקרן כל שעה, הכניסה אליו מותרת מגיל שלוש ומעלה וכרוכה בתשלום נוסף מעבר לתשלום כרטיס הכניסה. מבקרים רבים משבחים אותה ומספרים שגם הם וגם הילדים נהנו מאוד מהסרט. הייתם באקווה דום? נשמח אם תספרו לנו על החוויה שלכם בסרט ובביקור במצפה התת ימי בכלל.

עולם הכרישים

במתחם זה תזכו לראות מקרוב כרישים מכמה מינים, באחד האקווריומים הגדולים ביותר במזרח התיכון הכולל אפילו מנהרה שקופה בה תוכלו לעבור כאשר דגי האקווריום שוחים בנחת מעל לראשכם. באקווריום זה תוכלו לראות לא רק כרישים אלא גם אלפי דגים ואלמוגים שונים השוחים וגדלים לצד הדגים הגדולים שהם ללא ספק הכוכבים של אזור זה בפארק המצפה התת ימי.

הביקור בחלק זה של המצפה התת מימי הוא לרבים מהילדים, בעיקר, גולת הכותרת של הביקור, כאשר חיות מרשימות כמו פטישן ועטלף הים מעוררות בהם התרגשות רבה. בעונות השיא ההדרכות והאכלות במתחם יכולות להיות עמוסות מאוד ומומלץ להגיע מוקדם על מנת לתפוס מקום טוב.

כוכב ששווה לחפש באזור זה:

  • פטישן כריש מרשים שיכל להגיע לאורך של שישה מטרים וצורת פניו היא דבר שלא שוכחים.

פטישן (צילום: Gant223, רישיון)

 

שימו לב:

  • כדאי לתזמן את הביקור בחלק זה לזמני ההאכלה של הכרישים והדגים, אשר נעשית על ידי צוללן. ההאכלה מתבצעת בשעות 11:30 ו-15:00.
  • בעונות השיא ההדרכות והאכלות במתחם יכולות להיות עמוסות מאוד ומומלץ להגיע מוקדם על מנת לתפוס מקום טוב.

אקווריום דגים נדירים

זהו מתחם עם עשרות אקווריומים בהם יש מאות סוגי דגים שונים, משונים ונדירים. באזור זה תוכלו לראות חיות ייחודיות החל מסוסוני ים וסרטנים, דרך מדוזות ותמנונים ועד לדגים אשר חיים במעמקי הים ואלמוגים מאירים.

כוכב ששווה לחפש באזור זה:

  • האבנונית שלפעמים ממש קשה למצוא אותה (מבקרים עם ילדים קחו משימה).

אבנונית (צילום: Yvesb, רישיון)

שימו לב:

  • אזור זה כולל הרבה מאוד מוצגים, ואפשר בנקל לפספס בו מוצגים מאוד ייחודים מתמנון ועד זהרון כאשר לרבים מהם יש הסברים וסיפורים מרתקים מסוסון הים הנושא את צעצעיו, דרך התמנון הגמיש והחכם ועד לדג הפתיונאי המחזיק בשיטות ציד שלא מביישות הרבה מהדייגים האנושיים. לכן, מי שבמקר עם ילדים, מומלץ לבצע אולי עצירה אחת במהלך הביקור בחלק זה של האתר.

שונית ים סוף

זהו חלק אשר מדמה בכל התנאים את שונית האלמוגים אשר ניתן למצוא בטבע, ומאפשר לאלמוגים בו את התנאים המיטיבים על מנת לגדול ולחיות. למעשה מדובר בהעתק מעשה ידי אדם לשונית האלמוגים אשר נמצאת בים האדום ונמצאת כמו שוניות אלמוגים אחרות בעולם באיום קיומי מתמיד. כמובן שבחלק זה לא תראו רק אלמוגים, אלא גם מגוון דגים יפייפים ומיחדים המציגים את הסימביוזה היפה שיש בין דגים שהינם שוכני השונית לבין האלמוגים היוצרים אותה.

שימו לב:

  • כדאי לתזמן את הביקור בחלק זה של הפארק לשעת ההאכלה של הדגים על ידי צוות צוללנים, אשר מתקיימת בשעה 11:00.
  • מבקרים עם ילדים? מומלץ לדעתנו בחלק זה להסביר על מושגים כמו סימביוזה, התאמה לסביבה ומערכת סביבתית. אין הרבה דוגמאות יפות יותר למונחים הנ”ל מאשר היחסים בין , השושנון, דג הנקי והאלמוגים הפועלים בחלק זה של המצפה.

בריכת הצבים

באזור זה תוכלו לראות צבי ים ודגים נוספים החיים ושוחים לצידם. בבריכה ישנו מקום יעדוי בו צבות הים יכולות להטיל ביצים, את צבי הים אשר בוקעים בפארק המצפה התת ימי הצוות מגדל בבריכה המיועדת רק לצבים הקטנטנים, וכאשר הם גדולים וחזקים מספיק כדי לצאת אל הטבע משחררים אותם ולמעשה תורמים להגדלת מספר צבי הים מהסוגים השונים אשר חיים בבריכה.

שימו לב:

  • כדאי לתזמן את הביקור בחלק זה של הפארק לשעת ההאכלה של הצבים על ידי צוות המצפה, אשר מתקיימת בשעה 12:00. לשעת ההאכלה הזו, מלווה גם הסבר מרתק על מצבם של צבי הים בישראל ועל המסע הלא פשוט שעובר על צב שזה עתה נולד עד שהוא מגיע לבגרות מסע שאחוזים ניכרים מהצבים לא יזכו להשלים.

יצורים מהמעמקים

זהו אינו אקווריום אלא מיצג מיוחד אשר נותן למבקרים לחוות ולראות את מה שקורה עמוק מתחת לפני המים במיצג תלת מימד. את הדגים והיצורים הללו ניתן לראות בזכות צילומים שנעשו באמצעות אמצעים טכנולוגים מתקדמים כמו צוללות ורובוטים אשר מאפשרים לנו להכיר עולם שלא נוכל לראות בשום דרך אחרת. התנאים בהם חיים אותם היצרוים במעמקי המים קיצוניים מאוד, דבר אשר הוביל את אותם היצורים להיות מיוחדים ומשונים, לפעמים אפילו יותר ממה שדמיינו.

גן שעשועים

בפארק ישנו גם גן שעשועים נחמד כאשר המתקנים בו, איך לא, מעוצבים בנושא הים וחיות המים. למי שמגיע עם ילדים קטנים הגן הינו חוויה שונה וכיפית ושונה מעט משאר גני השעשועים אותם אתם מכירים כל כך טוב.

לדעתנו חשוב להגיד כי גן שעשועים זה הוא מקום לפריקה ותנועה של ילדים, לא יותר מזה, לא זו הסיבה שכדאי להגיע למצפה.

מעבר לחלקים המוזכרים פה. במתחם ישנן אפשרויות רבות אחרות לחוות את החיים בים האדום ולא רק לצפות באקווריום באופן פסיבי. אחת מהאטרקציות הפופולאריות במצפה התת ימי הינה הסירה “קורל 2000” אשר מאפשרת לשטים בה לראות דרך החלונות אשר נמצאים מתחת לפני המים את האזור הכה מיוחדת של שמורת האלמוגים במפרץ אילת. אופציה פופלארית אחרת היא לצלול או לשנרקל וכך לראות את העולם התת ימי בדרך וזווית אחרת לגמרי מאשר צפייה מעבר לזכוכית האקווריום, ולאמיצים שבינכם ישנה אפילו אפשרות לצלול עם כרישים!

בפארק כמובן ישנם עוד אזורים ודברים רבים לראות, לעשות ולגלות, וזהו אתר שאפשר להעביר בו כמה שעות בהנאה רבה, במיוחד אבל בכלל לא רק למי שחובב דגים ואת עולם המים והים.




הנחות למצפה התת ימי

פארק המצפה התת ימי הוא אחד מהאתרים הפופולארים ביותר, אבל מדובר באטרקציות לא זולה בכלל, בעיקר כאשר מדובר על משפחה עם כמה ילדים. למרות זאת, לרוב יהיו כמה דרכים בהן תוכלו להוזיל את עלות הכניסה.

  • דרך אחת היא לחפש הנחות למצפה התת ימי באתרים כמו גרופון או קופונופש. באתרים אלו אפשר להשיג לפעמים כרטיסים מוזלים יחידים, או חבילות למשפחות מוזלות. כמו כן חלק מהקופונים כוללים גם כרטיס כניסה וגם עלות של אחת האטרקציות בתשלום נוסף במצפה התת ימי.
  • גם חברות הבנקים וכרטיסי האשראי מציעות הנחות לפארק המצפה התת ימי, לפני שרוכשים כרטיס כדאי לבדוק האם אתם זכאים להנחה באחת מהאפשרויות הללו.
  • כאשר רוכשים כרטיסים באתר הרשמי של פארק המצפה התת ימי יש אפשרות לרכוש “חבילות” הכוללות כרטיס כניסה וכוס קפה בחינם, או ארוחת צהריים מוזלת. במידה ואף אפשרות אחרת להוזלת הכרטיס לא רלוונטית אפשר לנסות ולהפוך את הביקור למשתלם יותר כך.
  • כרטיס לילד זול ב-20 ש”ח מכרטיס למבוגר, וילדים מתחת לגיל 3 נכנסים בחינם למצפה התת ימי.
  • יש לא מעט הנחות והטבות להם זכאים מציגי תעודת נכה ותעודה עיוור – החל מהנחות בכרטיס הכניסה, כניסת מלווה בחינם או פתור מתור. הנחות והטבות אלו ניתנות אך ורק ברכישת כרטיסים מקופות הפארק ובכפוף להצגת תעודה מתאימה.

רוצים לדעת איך עוד אפשר להוזיל את החופשה באילת? כדאי לקרוא בעמוד חופשה זולה באילת – כל מה שצריך לדעת כדי לבלות באילת בלי להתרושש







המלצות "הכל על" למבקר בפארק המצפה התת ימי באילת

  • הדרך הנוחה ביותר להגיע לפארק המצפה התת ימי הינה ברכב פרטי, אולם כדאי לקחת בחשבון כי בהתאם לפופולאריות של המקום לעיתים קשה למצוא בו חנייה, דבר אשר יכול להיפתר במידה ותבחרו לקחת מונית. ליד המצפה ישנה תחנת אוטובוס, כך שמי שמעדיף יכול להגיע למקום גם בתחבורה ציבורית.
  • אנו ממליצים להגיע למצפה התת ימי בשעות הבוקר והצהריים, כדי לזכות לראות את ההאכלה של הדגים במתחמים ובאקווריומים השונים ואם תרצו אף להצטרף להדרכות וסיורים בחלקים השונים. חלקים רבים מהמתחם הינם סגורים ומוצלים, ולכן הביקור הינו אפשרי גם בשעות החמות של הקיץ, כמובן שעדיין כדאי להצטייד בבקבוקי מים, שאפשר למלא בקולרים והברזים במקום עצמו (או לקנות שתיה במסעדה ובחנות של האתר – יש לקחת בחשבון שלא מדובר בקניה זולה).
  • למי שבוחר להגיע למצפה התת ימי בעונת הקיץ היינו ממליצים לקחת בחשבון הן את עומס החום והן את עומס האנשים והתיירים במקום, אשר עלולים להעיב על החוויה. אם תרצו להימנע מכך כדאי להגיע למקום בשעות הבוקר המוקדמות. בחורף ובעונות מעט פחות תיירותיות באילת העומס פוחת באופן ניכר.
  • הביקור במצפה התת ימי מאוד מתאים לביקור של משפחות עם ילדים בכל הגילים, גם בזכות החוויה והחשיפה ליצורים כה שונים ומעניינים וגם מאחר ובמקום ישנן הפעלות שונות המיועדות לילדים לאורך הסיורים ובכלל. שימו לב כי לחלק מהפעילויות האקסטרה בפארק – ישנה בעיה להכניס תינוקות וילדים קטנים מידי, בדקו זאת לפני הזמנת כרטיסים.
  • לתייר הדתי: המקום פועל בחגים ושבתות וסגור ביום כיפור בלבד, עם זאת יש תיירים דתיים המבקרים ונהנים במצפה.
  • בכל האמור למוגבלי תנועה: הפארק אומנם אינו מונגש באופן מלא וישנם תצוגות וחלקים שאינם נגישים, אך מרביתו כן מותאם ומונגש למבקרים עם מוגבלויות שונות. במקום ישנה חניית נכים ושירותי נכים, וניתן לשריין מראש כיסא גלגלים להתניידות באתר. כמו כן ניתן להיכנס אל המקום עם כלב נחייה, וישנן מערכות עזר לבעלי לקות שמיעה הנמצאות בקופה.בנוסף ישנם הנחות בהצגת תעודת נכות.
  • למחפשים חופשה זולה אנו פחות ממליצים על האתר, למרות שלעיתים ישנן הנחות באתרים כמו גרופון. מדובר באטרקציה לא זולה בכלל, ובמיוחד למשפחות. למחפשים הנחות ישנם הנחות וקופנים באינטרנט, ושל כל מני חברות גדולות. כדאי גם לשים לב כי ישנן פעילויות כמו השיט בסירת “קורל 2000” אשר כרוכות בתשלום נוסף מעבר לכרטיס הכניסה.
  • הפארק אומנם נתפס כמקום רגוע ומשפחתי אבל הוא גם מומלץ למי שמחפש פעילויות יותר אקסטרימיות (אקסטריים לייט… לא לצפות ליותר מזה), שכן הוא מציע צלילה, שנירקול וכמו שכבר צויין אפילו צלילה עם כרישים.
  • מאחר ומדובר בפארק גדול אשר מציע מגוון רחב מאוד של פעילויות הוא מתאים גם למי שרוצה להישאר יבש ורק לצפות ממרחק במים ובחיים בהם, וגם למי שרוצה לצלול ולשנרקל יחד עם הדגים.
  • האתר מתאים מאוד גם לצעירים שמגיעים לעיר, במיוחד לכאלו אשר מתעניינים בעולם החי התת ימי אך לא רק, שכן הביקור במקום הינו חוויה שונה מאוד ממרבית האתרים והאטרקציות בארץ.
  • כדאי לדעת שכרטיס כניסה לפארק הוא למעשה מאפשר כניסה במשך שלושה ימים רצופים – כך שניתן להגיע למצפה התת ימי מספר פעמים, ובכל פעם להתמקד בחלק אחר בנינוחות וברוגע.
  • מומלץ לרכוש כרטיס כניסה לפארק המצפה התת ימי מראש באינטנרט, זאת כדי להימנע מעמידה בתור בכניסה למתחם.
  • למי שמחפש עוד אתרים בהם נחשפים לחיות ולטבע אשר שונים משאר המקומות התיירותים באילת היינו ממליצים לשלב בחופשה גם את ריף הדולפינים, חוף אלמוג, את הגן הבוטני של אילת ופארק תמנע, ואם אתם באים לעיר בתקופה בה מזג האוויר מאפשר זאת והנכם חובבי טיולים ישנם לא מעט מסלולים שניתן לעשות בסמוך לעיר.
  • בסקירת תגובות מבקרים באתר, גילינו כי מרבית המבקרים מאוד מרוצים, במיוחד בעלי המשפחות הכוללות ילדםי בגילים 10-5. תלונות שעלו בכל זאת על האתר, ממספר בודד של מבקרים, עסקו בחוסר התאמה למתבגרים אשר מאבדים עניין לפעמים, מחירים יקרים יחסית לכרטיסים, פעילויות האקסטרה ולקיוסק במקום, ובעבודה שהאתר לא התפתח במיוחד עם השנים, והתוספות והשינויים שכן נעשו בו היו קטנים יחסית. בנוסף, מבקרים בחודשי הקיץ הלינו לעיתים על צפיפות, דוחק וקושי לצפות במוצגים בזמן ההדרכות וההאכלות השונות.
  • פארק המצפה התת ימי לא נמצא ממש בתוך העיר, אלא דרומית לה. לכן, אם תרצו ללון בסמוך אליו תוכלו לעשות זאת באחד המלונות הנמצאים לאורך חוף אלמוג. חוף זה הוא אחד האזורים היפים ללינה באילת, כאשר מצד אחד משתרע ים סוף ומהצד השני מתנשא הר צפחות. ישנם כמה מלונות באזור זה למי מכם שירצה ללון קרוב לחוף ולאתר הצלילה הפופולארי. בין המלונות הללו ניתן למנות את מלון אורכידאה אילת (קישורים להזמנה, השוואת מחירים וביקורות הגולשים – בוקינג, הוטלסקומביינד, טריפאדווייזור) ויו קורל ביץ’ קלאב (קישורים להזמנה, השוואת מחירים וביקורות הגולשים – בוקינג, הוטלסקומביינד, טריפאדווייזור) היוקרתיים, הרברט סמואל הריף אילת (קישורים להזמנה, השוואת מחירים וביקורות הגולשים – בוקינג, טריפאדווייזור) וישרוטל ים סוף (קישורים להזמנה, השוואת מחירים וביקורות הגולשים – בוקינג, הוטלסקומביינד, טריפאדווייזור), וקלאב אין אילת חוף אלמוג (קישורים להזמנה, השוואת מחירים וביקורות הגולשים – בוקינג, הוטלסקומביינד).

חניית המצפה התת מימי
.חניית המצפה התת מימי לפעמים היא מלאה במיוחד בסופי שבוע, חגים והקיץ ולפעמים ריקה – כשהיא מלאה עדיף לשקול להגיע עם מונית או אוטובוס (צילום מקורי)

(המלצות גולשים למבקרים בפארק המצפה התת ימי (להוספת תובה או המלצה

  • לנה: המצפה התת ימי מקסים, אפשר להזמין כרטיס מראש או במקום עצמו לא הייתה לנו בעיה של זמינות כרטיסים. לא לוותר על האקווריום של הכרישים, חוויה מטורפת ומומלצת בחום! גם האקווריום של המדוזות מקסים ומיוחד ויכולתי לבלות בו שעות.
  • מיכאל: האקווריום של דגי המעמקים מגניב ממש, ואלו יצורים שלא יוצא לראות גם לא מי שצולל, אם הגעתם לפארק אל תפספסו את האקווריום ואת המיצג של דגי המעמקים.
  • טל: ציפינו להעביר מצפה התת ימי לא יותר משעה וחצי שעתיים, אבל בפועל מצאנו את עצמו במקום כמעט 4 שעות. אפשר לצפות במשך דקות ארוכות באקווריום בלי להרגיש הזמן בכלל עובר. אם אתם מתכננים להגיע למצפה התת ימי תשימו לכם בלו”ז לפחות שלוש שעות.
  • רות: לפני שהגענו הזמנו קופון מראש, גם חסכנו לנו בכסף וגם בזמן המתנה בקופות

מידע שימושי על פארק המצפה התת ימי באילת

  • שעות פתיחה: 16:00-09:00
  • כתובת: חוף אלמוג, אילת.
  • דרכי הגעה: למגיעים ברכב, דרך כביש 90 בסמוך לשמורת האלמוגים. למגיעים באוטובוס, דרך קו 16 או 30 בתחנת מצפה תת ימי/דרך מצרים עם כ-3 דקות הליכה.
  • אתר אינטרנט: https://coralworld.co.il/about-us/

[wpgmza id="23" cat="5" marker="4088" zoom="15"]