כל מה שמבקרי עמודי עמרם צריכים לדעת

עמודי עמרם- מסלול יפהפה אל עמודי חול המתנשאים לגובה של כחמישה עשר מטרים. כל המידע שצריך לדעת לפני שמבקרים – למי מומלץ? מתי כדאי לבוא? וטיפים רבים נוספים.

מידע כללי על עמודי עמרם

עמודי עמרם נמצאים בשמורת הרי אילת, במרחק נסיעה קצרה מאילת וניתן להגיע אל חניון הנמצא מספר דקות הליכה מהם עם רכב פרטי. המסלול הינו מסלול קווי ומישורי ומתאים למשפחות עם ילדים בכל הגילים, אך הוא לא כל כך נוח לבאים עם עגלות ילדים, כך שיש לקחת זאת בחשבון. למרות שהמסלול קצר וקליל יש להצטייד במים וכובע שכן המסלול אינו מוצל כלל. במסלול תחזו בנוף מדברי צבעוני, ובסלעים והרים בשלל צבעים יפהפיים- שחור, ירוק, צהוב, אדום וחום, ולאחר הליכה קצרה תגיעו לגולת הכותרת של המסלול: עמודי אבן חול מרשימים בגובה של כ-15 מטרים! העמודים (והסלעים סביב) ורודים-חומים בזכות כמות הברזל הגבוהה שבסוג סלע זה, והצורה המיוחדת של העמודים נוצרה בעקבות שחיקה של מי גשמים אשר חילחלו בסלע הרך.
עמודי עמרם - לא פחות מרשימים מעמודי שלמה

עמודי עמרם – לא פחות מרשימים מעמודי שלמה

מה רואים ועושים בעמודי עמרם?

המסלול קווי וקצר, כלומר באותה הדרך בה מגיעים מהחניון אל העמודים גם חוזרים, ואורכו כ מטרים בלבד וההליכה בו אורכת פחות משעה. ניתן להגיע עם רכב פרטי עד לחניון עמודי עמרם אולם לא מדובר בדרך סלולה ולכן יש לנהוג בזהירות הנדרשת. מהחניון וממשיכים כ10 דקות בערך עם השביל המסומן בסימון שבילים שחור. בדרך תצפו בסלעים והרים בשלל צבעים מדבריים: שחור, ירוק, צהוב, אדום וחום, ובכוכי מכרות נחושת קדומים הנמצאים במקום ומהווים אטרקציה לילדים. כאשר מגיעים לעמודי עמרם- עמודי חול גבוהים ומרשימים, ניתן לשבת בצילם, לערוך פיקניק, לשתות קפה ולהנות מהנוף. הילדים יהנו מטיפוס ומשחק בין העמודים. למרות שעמודי עמרם נמוכים יותר מעמודי שלמה שבפארק תמנע, עדיין מדובר בעמודים מרשימים שבהחלט כדאי לעצור ולראות אותם.

אם תרצו תוכלו לפני הביקור לעבור ביישוב באר אורה או בתחנת הדלק לידו ולהצטייד באוכל ומים, שכן על מנת להגיע לעמודי עמרם מאילת יש לנסוע עד באר אורה, שם לבצע פניית פרסה ולחזור עד הכניסה למסלול. בנוסף ביישוב ישנם כמה אפשרויות לינה כמו וילות, צימרים וחאן. ניתן לשלב את הטיול בעמודי עמרם עם ביקור באגם הנעלם, בו נקדות תצפית מקסימה, הנמצא מעט צפונית לבאר אורה.

למי שמעוניים לשלב את הביקור בעמודי עמרם עם מסלול מאתגר יותר אפשר לטפס את הר אמיר, ממנו נשקף נוף יפיפה. מסלול נוסף שאפשר לשלב ורמתו מעט קלה יותר הינו המסלול בקניון שחורת.”
נחל עמרם

נחל עמרם










המלצות "הכל על" למבקר בעמודי עמרם

  • מומלץ להגיע לעמודי עמרם ברכב, יש חניון מוסדר שאינו סלול.
  • על מנת להימנע מחשיפה לשמש או הליכה בשעות החשכה מומלץ להגיע בשעות הבוקר המוקדמות. ניתן גם להגיע בשעות אחר הצהריים המאוחרות – תלוי עונה ובשעות האור.
  • מאחר ובמסלול יש צל רק בקרבת העמודים, פחות מומלץ להגיע אליו בקיץ בגלל עומס החום והחשיפה לשמש, אך במידה ובכל זאת בוחרים להגיע לעמודים בקיץ חשוב מאוד להצטייד במים וכובע.
  • המסלול מתאים לכל המשפחה – כיפי, קל וקצר.
  • אין דמי כניסה למסלול, והחנייה בחינם.
  • חשוב ללכת רק בשבילים המסומנים (עדיף עם מפת שבילים), להצטייד במספיק מים בכל עונות השנה ולתכנן את הטיול וההגעה למסלול כך שתסיימו מספיק זמן לפני רדת החשיכה. כמו כן תמיד מומלץ להתחיל מסלול עם סוללה מלאה בטלפון הנייד ועם שקית לאיסוף האשפה לשמירה על הסביבה.

  • מידע שימושי על עמודי עמרם

    • שעות פתיחה: מקום ציבורי פתוח כל שעות היום.
    • כתובת: עמודי עמרם.
    • דרכי הגעה: למגיעים ברכב, דרך כביש 90 פונים מינה במרחק של כ-10 קילומטר מבאר אורה, מגיעים מכיוון אילת יעשו סיבוב פרסה שם.
    • אתר אינטרנט: https://www.teva.org.il/?CategoryID=1677&ArticleID=54

    [wpgmza id="23" cat="5" marker="4104" zoom="15"]