השכרת רכב באילת לנהגים צעירים

שאלה

האם נהגים צעירים יכולים לשכור רכב באילת? האם זה כרוך בעלות נוספת?




תשובה

צעירים רבים בוחרים באילת כיעד לחופשה, ולא פעם עולה השאלה האם כדאי לשכור רכב בתור נהג צעיר. השכרת רכב לנהגים חדשים או צעירים אינה מובנית מאליה, מסיבות די ברורות מבחינתן של חברות ההשכרה. מדובר על נסיעה ברכב שהנהג אינו מכיר, בכבישים שאינם מכים וכאשר כל פגיעה ברכב גוררת אחריה תשלום נוסף ואינו מבוטל הדבר יכול להרתיע גם את הנהגים עצמם ולא רק את חברות ההשכרה.

כאשר שוכרים רכב ישנה חשיבות גם לגיל הנהג וגם לותק הנהיגה שלו. הגיל המינימלי להשכרת רכב באילת הינו גיל 18, והדרישה היא ותק נהיגה הנע בין שנה לשנתיים – תלוי בחברת ההשכרה עצמה ובנהלים שלה. גם כאשר חברות ההשכרה מאפשרות לנהגים חדשים או צעירים לשכור רכב הן מגבילות את הרכבים אותם ניתן להשכיר. כלומר יהיו קטגוריות השכרה אשר לא יהיו זמינות בעבור נהגים צעירים.

מחיר השכרת הרכב בעבור נהג צעיר צפוי לעלות יותר מאשר מחיר השכרת הרבה לנהג מנוסה. הפערים בין חבורת ההשכרה השונות משתנים והם עשויים להגיע גם לפערים של עשרות אחוזים. הסטאטוס של הנהג כנהג צעיר מוביל לעלייה גם במחיר ההשכרה עצמו וגם במחיר הביטוח על הרכב. כדאי לדעת כי מחיר ההשכרה נקבע על ידי גיל הנהג הצעיר ביותר שמגדירים כנהג – בין אם נהג ראשי או משני. לכן אם יש אפשרות שנהג שאינו צעיר ינהג על הרכב אפשרות זו תצא מתשלמת וכדאית יותר.