טבלאס דה דאימייל, ספרד Tablas de Daimiel

מידע כללי והיסטוריה

הפארק הלאומי טבלאס דה דאימייל (Tablas de Daimiel) ממוקם במחוז סיודאד ריאל (Ciudad Real) שבקהילה האוטונומית קסטיליה-לה מנצ’ה שבספרד. הפארק הוקם ב1980 ומשתרע על שטח של כ2,000 דונם, אך הוא נחשב לפארק הקטן ביותר מתוך חמש עשרה הפארקים הלאומיים של ספרד. האזור הוא אזור מוגן וכיום הוא בתהליך של הרחבה אל מחוץ לשמורת הטבע המקורית ואמור לכלול אזורי חקלאות השוכנים באזור. ההרחבה היא חלק ממאמצים לשפר את מצבם של בתי הגידול הלח, שנפגעו על ידי ניצול יתר של משאבי מים. מעבר להיותו פארק לאומי הוא גם נחשב לשמורה ביוספרית. קיימת בו אחת המערכות האקולוגיות העדינה ביותר בספרד, ובשל כך ניתנת חשיבות רבה לשימור הפארק.




מה רואים?

הפנינה האמיתית של הפארק היא ביצת המים שבו, המוקפת צמחיה ובעלי חיים נדירים. זהו גם מקלט עבור ציפורים נודדות ובשל כך מהווה נקודת מחקר חשובה בנושא נדידת ציפורים. המבקרים בפארק מוזמנים לסייר בו ברגל. המסלול המומלץ ביותר הוא איסלה דל פאן (Isla del Pan) זהו מסלול המקשר בין איונים שונים באמצעות גשרוני עץ. מלבד המסלול הזה קיימים שבילי הליכה רבים.




המלצות "הכל על"

  • מומלץ להגיע בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות הצהריים המאוחרות (עדיף להימנע מביקור בעונת הקיץ).
  • מומלץ להצטייד בנעלי הליכה ובגדים נוחים.
  • קיימת אופציה לסיור מודרך במקום, ללא תשלום, אך יש צורך להזמין מראש. ניתן לעשות זאת כאן.

מהחברים שתראו בשמורה (צילום – Javier Ábalos Alvarezרישיון)

מידע שימושי

שעות פתיחה

קיץ: 9:00 – 21:00, חורף: 8:30 – 18:30

כתובת

Carretera de Daimiel a Molemocho, s/n, 13250, דאימייל, סיודאד ריאל, ספרד

אתר רשמי
הגעה
directions_car
רכב

מטולדו (Toledo) דרך כביש N401 או CM42, משך הנסיעה כשעה וחצי. מאלבסטה (Albacete) דרך כביש N430 או A43, משך הנסיעה כשעתיים. מקואנקה (Cuenca) דרך כביש A4 או A43 או CM310, משך הנסיעה כשעתיים וחצי.