1. עמוד הבית
  2. »
  3. ספרד 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. גליסיה, ספרד 2024 – המדריך המקיף ביותר בעברית | Galicia

גליסיה, ספרד 2024 – המדריך המקיף ביותר בעברית | Galicia

כמה מילים על גליסיה

גליסיה היא חבל ארץ יפיפיה בצפון ספרד, עם טבע ירוק ושופע עם נוף הררי, חופים מהממים שנמשכים עד האופק, וערים תוססות עם אוכלוסיה סטודנטיאלית צעירה ובועטת. לרוב גליסיה משולבת כחלק מטיול בצפון ספרד ובבאסקים, ולא כדאי לוותר עליה. אפשר להנות בה מטיול בחופים הקסומים שבה, מסלולי הליכה ירוקים ליד נהרות ומקורות מים, כפרי דייגים עם מסעדות מעולות, וכמובן להנות מסופו של אחד ממסלולי ההליכה המפורסמים ביותר באירופה- הקמינו דה סנטאיגו. בערים מומלץ לקחת סיור עם מדריך ולשמוע על ההיסטוריה העשירה והתרבות שבעיר, במיוחד בסנטיאגו דה קומפוסטלה. מומלץ לחובבי טבע במיוחד.

מה עושים בגליסיה

גליסיה היא השילוב הנכון בין הרים ויערות לחופים אינסופיים. מצד אחד תוכלו להנות מהטבע הירוק והשופע של צפון ספרד, ומצד שני גם מחופים אינסופיים. הרבה מהעיירות בגליסיה נבנו בצמוד למקור מים כלשהו, כמו נחל או ים, כדאי לבקר בכפרי הדייגים בסביבה ולאכול מהאוכל המקומי שכולל בעיקר דגים ופירות ים. מבקרים רבים בוחרים לבקר באיי Cíes – קבוצה של שלושה איים הידועים בחופים המדהימים שלהם, במים הצלולים ובנופי הטבע היפים שלהם. האיים הם יעד פופולרי לטיולים רגליים, שחייה ושיזוף וניתן להזמין שייט לאיים עם אפשרות ביטול בקישור הזה.
לחובבי החוף, מומלץ לבקר בRías Baixas, אזור חוף יפהפה בגליציה, הידוע בצוקים המסולפים, החופים החוליים והמים הצלולים שלו. זה גם ביתם של כמה מפירות הים הטובים ביותר בספרד, כולל תמנון גליציאני טעים וצדפות. ניתן להזמין כרטיס הכולל שייט, ביקור בייקב עם טעימות יין ומדריך פרטי בקישור הזה.

חוף באיי סייס, גליסיהחוף באיי סייס, גליסיה

בנוסף לחופים ומים צלולים, גליסיה ידועה בהיסטוריה העשירה שלה הכוללת את העיר ההיסטורית לוגו. לוגו היא עיר עתיקה ויפהפייה בגליציה, הידועה בחומות הרומיות השמורה שלה, שהן אתר מורשת עולמי של אונסק”ו. העיר היא גם ביתם של מספר כנסיות יפות ומבנים היסטוריים, כמו גם סצנת אוכל תוססת. בכדי להכיר את העיר לעומק, מומלץ להזמין סיור מודרך בעיר בקישור הבא.

חומות רומיות עתיקות בעיר לוגו חומות רומיות עתיקות בעיר לוגו

בהמשך להיסטוריה של גליסיה, מומלץ מאוד לבקר בעיר הבירה סנטיאגו דה קומפוסטלה, אחד מאתרי העלייה לרגל המפורסמים בעולם וביתה של הקתדרלה המדהימה של סנטיאגו דה קומפוסטלה, שבה אומרים שרידיו של סנט ג’יימס קבורים. ניתן להזמין כרטיס לסיור בקתדרלה ובמוזיאון עם אפשרות ביטול כאן. העיר ידועה גם ברובע ההיסטורי היפה, האוכל הטעים וחיי הלילה התוססים שלה. מומלץ להזמין סיור טעימות יין וגבינות ברחבי סנטיאגו דה קומפוסטלה בקישור הזה.

הקתדרלה של סנטיאגו דה קומפוסטלההקתדרלה של סנטיאגו דה קומפוסטלה

5 דברים לעשות בגליסיה

הקתדרלה בסנטיאגו דה קומפוסטלה

העיר סנטיאגו דה אומפוסטלה ((Santiago de Compostela)היא אתר עליה לרגל בשל הקתדרלה שנמצאת בה שבה קבור ע”פ המסורת אחד מתלמידי ישו ושליחי הנצרות לאחר מותו, יעקב בן זבדי. הקתדרלה בנויה בסגנון בארוק, היא בעלת חזית אבן מרשימה מבחוץ, ובתוכה אפשר להנות מחלל עצום מלא פסלים יפהפיים.

הקתדרלה בסנטיאדו דה קומפוסטלה (צילום: הקתדרלה בסנטיאדו דה קומפוסטלה

ריאס ביקאס

ריאס ביקאס (rias baixas) היא רצועת חוף עם 4 נקודות שפך אל הים, שגם אותה הרומאים כינו “האי של האלים” כי פעם האזור היה עדיין אי. היא נודעת בזכות היופי המשגע שלה שנוצר משילוב של החופים הלבנים, הים הכחול, וקו האופק שלא נגמר. לאורך רצועת החוף יש נקודות תצפית שאפשר להנות מהן, או לצאת לטיול יום לאורכן. אפשר גם לשכור מדריך או לצאת עם קבוצה.

רוטא דה פדרה אי דה אוגו

רוטא דה פדרה אי דה אגווה (ruta da pedra e da auga) – הוא דוגמה אחת מתוך מתוך אין ספור מסלולי טיול בקרבת מים או עם תצפית מעניינת. רותא דה פרדה הוא אחד מהמסלולים היפים באזור, הוא מתאים לילדים ואפשר לעשות אותו גם באופניים. יש בו מים זורמים ומפלים קטנים לאורך המסלול, יחד עם מקומות עצירה נוחים ושולחנות פיקניק, לא סתם שמו (בתרגום חופשי) הוא “מסלול האבן והמים”.

הנמל של ויגו

הנמל של ויגו (vigo port) הוא האתר המרכזי באחת מהערים החשובות בגליסיה- ויגו אחד הדברים המיוחדים שיש בנמל הוא פסל ברונזה עצום שנבנה ע”י הפסל הספרדי פרנצסקו ליירו. לפסל קוראים “השחיין” ושמו מתכתב עם הסביבה הימית שבה הוא נמצא.

מגדל הרקולס

מגדל הרקולס (Hercules tower) הוא מגדל אשר נבנה על ידי הרומאים במאה ה-1 לספירה, והוא מבנה מרשים ששימש בעבר כנמל כניסה. כיום הוא עומד בראש גבעה שמספקת תצפית מרשימה עם פינות ישיבה מקסימות.




לינה בגליסיה

בגליסיה קיימות מעל 8000 אפשרויות לינה שונות – דירות אירוח, מלונות בדירוג שלושה,ארבעה וחמישה כוכבים ומקומות אירוח על בסיס לינה וארוחת בוקר כאשר למעלה ממחצית מקומות הלינה הן דירות ובתי נופש.
מרבית המלונות בגליציה בעלי דירוג של שניים ושלושה כוכבים, אך יש גם לא מעט מלונות בעלי דירוג של ארבעה כוכבים. מספר המלונות בעלי דירוג חמישה כוכבים הינו מועט ולכן למי שמעוניין ללון במלונות אלו אנו ממליצים להזמין חדרים מראש ולא לחכות לרגע האחרון. הלינה בגליסיה מתאימה למטיילים המשכירים רכב כיוון שרוב מקומות הלינה מציעים חניה. גם משפחות המטיילות בגליסיה ימצאו מגוון אפשרויות לינה, כאשר מרבית המלונות, בתי הארחה והדירות מציעות גם חדרי או דירות משפחה המתאימים למספר רב של נפשות.

חמש מלונות מומלצים בגליסיה

Gran Hotel Nagari Boutique & Spa אחד משני המלונות חמישה כוכבים היחידים בויגו, מומלץ בעיקר לזוגות המעוניינים בחופשה מפנקת. במלון יש ספא, חמאם וחדר כושר בתוספת תשלום. בנוסף המלון ממוקם במיקום מרכזי – בקרבת מוזיאון ויגו לאומנות מודרנית.
Hotel Compostela– “מלון ארבעה כוכבים הממוקם במרכז העניינים, בלב ליבה של סנטיאגו דה קומפוסטלה.
הוא מציע חדרים שמתאימים לעד שלושה אנשים ולמי שמגיע עם רכב יש אפשרות לחניה במיקום סמוך למלון ומחיר של 14 אירו ליום.”
Hotel Gelmírez מלון שלושה כוכבים נמצא במרחק הליכה קצר מהאזור המרכזי של סנטיאגו דה קומפוסטלה, קתדרלת סנטיאגו. המלון מציע חדרים שמתאימים לעד שלושה אנשים ופחות מתאים למי שמתכנן להגיע עם רכב שכור כיוון שאין חניה.
Hotel Compostela Vigo מלון שני כוכבים הממוקם במרחק הליכה מהעיר העתיקה, המלון מתאים בעיקר לזוגות המחפשים לינה במחיר נוח ובמיקום מרכזי.
PR Fornos בית ההארחה פי.אר פורנוס ממוקם במרכז הליכה קצר מקתדרלת סנטיאגו והאזור המרכזי של סנטיאגו דל קומפונלה. הוא מציע חדרים לעד שלושה אנשים ולכן מתאים בעיקר לזוגות. אין חניה במקום אך ניתן למצוא תחבורה ציבורית בקרבה לבית ההארחה.

לקריאה נוספת על מלונות בגליסיה לחצו כאן.

השכרת רכב בגליסיה

השכרת רכב בטיול ברחבי גליסיה מומלצת מאוד למי שרוצה לטייל בחבל הארץ ולא רק בערים הגדולות (למשל ויגו) ורוצה להגיע  לעיירות השונות ולחופים בצפון ספרד. יש מספר אפשרויות להשכרת רכב בגליסיה, כאשר הפופולארית שבהן היא השכרת רכב בויגו – העיר המרכזית של מחוז זה. מאחר וישנו ביקוש רב לרכבים שכורים מומלץ מאוד להזמין רכבים מראש, במיוחד אם מדובר בהשכרת רכב בשיא עונת התיירות או במידה ואתם מחפשים רכב של יותר מ-5 מקומות, ג’יפים או ואנים. למי שחושש מההתחייבות כדאי להזמין בקישור הזה, בו תוכלו לבטל את הרכב גם לאחר ביצוע ההזמנה. למי שמעוניין להוזיל את עלות ההשכרה כדאי להזמין בקישור הזה עם הנחה בלעדית לגולשי הכל על וכך לחסוך באחת ההוצאות המשמעותיות בחופשה.

עוד מידע על השכרת רכב בגליסיה ניתן לקרוא כאן.

איך מגיעים לגליסיה?

יש המון דרכים להגיע לגליסיה, לכל אחת את היתרונות החסרונות שלה, ולכם רק נותר לבחור בהתאם למסלול ולנוחות שלכם –
טיסה – בגליסיה יש שלושה שדות תעופה, כולן בערים מרכזיות (Santiago de Compostela, vigo, a corana) וכולן נגישות מאוד. מישראל אין טיסות ישירות לגליסיה אבל לרוב עצירה אחת תספיק לכם. לרוב שעות ההמתנה ינועו בין 8-12 שעות בממוצע. תוכלו להזמין טיסות וחבילות בקישור הזה.
תחבורה ציבורית – בגליסיה יש תחבורה ציבורית שכוללת גם שירות רכבות וגם אוטובוסים ציבוריים. הרכבת בגליסיה היא רכבת יעילה וטובה, שמרשתת את כל גיליסיה בצורה מאוד נוחה ואף מתחברת אל מדינות וערים אירופאיות נוספות, כלומר אפשר להיכנס לגליסיה גם מהמדינות השכנות, כיאה לאירופה. לנסיעות בין עירוניות, במיוחד בשיא עונת התיירות, מומלץ להזמין כרטיסים מראש, תוכלו לעשות זאת בקישור הזה, וכך להבטיח השובה יחד גם בשיא עונת התיירות, בנוסף תוכלו לערוך השוואה בין זמני הנסיעה ועלות אפשרויות ההגעה השונות.
רכב פרטי – תמיד אפשר לשכור רכב פרטי ולהיכנס מהמדינות שגובלות בגליסיה או לחלופין לשכור רכב משדה התעופהמהנמל ומשם להמשיך לטייל. אין ספק שזו האופציה האלגנטית והמאפשרת מכולן כשזה מגיע לטיולים על פני שטח עצום כמו גליסיה. ניתן להזמין רכב בקישור הזה עם ביטול בחינם או בקישור הזה עם הנחה בלעדית
שייט – גליסיה נמצאת על קו החוף ואפשר להגיע אליה בשייט או כחלק מקרוז. לרוב הקרוזים ישהו בחוף כיום אחד וימשיכו הלאה, ויעצרו בערים מרכזיות לדוגמאת ויגו. זו דרך פחות נוחה אלא אם כן אתם מחפשים יותר את השיט ופחות לטייל בגליסיה עצמה.

מזג האוויר בגליסיה

גליסיה וצפון ספרד בכלל חווה חורפים קשים במיוחד עם טמפרטורות נמוכות והמון משקעים, אך עונת הקיץ חמימה ונעימה. החודשים שהכי מומלץ להם לבקר באזור הם יוני יולי ואוגוסט כיוון שרוב הימים יהיו שמשיים ויפים. גליסיה מתפרשת על פני שטח עצום וחשוב לשים לב לכך, כיוון שמזג האוויר שיהיה בחופים יהיה חם יותר מאשר בהרים אם החלטתם לצאת ליום טיול, ומזג האוויר בצפון יהיה קר יותר במספר מעלות מהדרום. ממוצע הטמפרטורות הכללי של חבל הארץ הוא 25 מעלות בערך בחודשי הקיץ ו8 מעלות בחודשי החורף הקרים, אך כיוון שיש הבדל כה גדול בין האיזורים השונים, עדיף לבדוק את התחזית ליעד הספציפי מבעוד מועד ולתכנן את הציוד הנדרש והפעילויות בהתאם.

סקירה היסטורית של גליסיה

אפשר ללמוד על נוכחות אנושית לראשונה בגליסיה כבר בתקופה פרה-היסטורית מממצאים ארכיאולוגים שנמצאו באזור. בתחילת ימי הביניים גליסיה הייתה תחת שלטון הרומאים שהייתה תחת משבר עמוק ואיפשרה לשבטים של מרכז אירופה, ביניהם הסואבים, לכבוש את גליסיה מידיהם. במאה השמינית כבשו המוסלמים לתקופה קצרה אך מיד לאחר מכן כבשו אותה הנוצרים ואיפשרו לגליסיה עצמאות יחסית תחת חסות הקתולים. היא נהנתה מהעצמאות הזו עד המאה ה15, שבה נכבשה ואוחדה עם ספרד, שהיא תחת שלטונה עד היום. למרות שכיום היא נחשבת לקהילה אוטונומית, דאז היא סבלה מדיכוי מתמשך על ידה. בעת החדשה המשיכה גליסיה לסבול ממלחמות עם הבריטים שהרסו את ענפי הטקסטיל והיין שהיוו ענפי כלכלה מרכזיים בה, והמיתון הכלכלי החריף במלחמת העצמאות של פורטוגל. לבסוף זכתה גליסיה לעצמאותה בשנית בשנת 1981, כשהיא עדיין תחת חסות ספרד אך מקבלת אוטונומיות מסוימות.

היופי המרתק של גליציה,צפון ספרד.




המלצות "הכל על" למבקרים בגליסיה

  • חשוב לשים לב למזג האוויר בגליסיה, שיש בו הבדלים משמעותיים בין החורף לקיץ. בחורף בגליסיה הטמפרטורות יורדות בצורה משמעותית ומאוד לא מומלץ לנסות לטייל בעונה הזו של השנה כדי לנסות להתחמק מעונת התיירות. ההפך, תשתדלו להגיע בין יוני לאוגוסט כדי שתוכלו להנות מכל מה שיש לגליסיה להציע.
  • שימו לב לארוז ולהתארגן בהתאם למה שאתם מתכננים בדגש שבצפון ובהרים קר יותר לעומת הדרום והחופים.
  • למרות שגליסיה היא אזור שופע בטבע ובדברים לעשות, בעיקר טיולים, מקובל לשלב אותה כחלק מטיול בצפון ספרד ובחבל הבאסקים. ממליצים גם אם שילבתם, אל תוותרו עליה. היא באמת מיוחדת עם יופי יוצא דופן.
  • אנחנו ממליצים בחום להשכיר רכב לטובת הטיול בגליסיה. במידה ואתם לא מתכננים לעבור בין הערים בה אלא לחוות את הטבע המשגע שלה,הדרך היחידה לעשות זאת היא באמצעות התניידות ברכב פרטי. עוד על השכרת רכב בגליסיה אפשר לקרוא כאן
  • במידה ואתם מטיילים באזור בחודש אוגוסט, אנו ממליצים להגיע לעיר ויגו כאשר ביום הראשון לחודש אוגוסט נערך בעיר המצעד המפורסם של העיר, אשר חוגג את הניצחון הספרדי על הצרפתים ושחרורם מידי שליטת נפוליאון. המצעד הוא יריית פתיחה לשבוע של חגיגות, הופעות ואירועי תרבות שונים המתרחשים בעיר לכל אורך השבוע

שאלות נפוצות על גליסיה

גליסיה ממש מומלצת לחובבי טבע היסטוריה, אנשים שאוהבים לטייל ולראות נופים מטריפים, מסלולי הליכה קלילים, ועצירה בכפרי דייגים ואתרים היסטוריים לאורך הדרך.

החודשים המומלצים הם בין יוני לאוגוסט, כשחמים ונעים והשמש זורחת בחוץ, לעומת עונת החורף הקרה והגשומה.

גליסיה עצומה ויש בה שפע של דברים לעשות, בעיקר מסלולי טיול בטבע, אבל לרוב מקובל לשלב אותה בטיול כללי של צפון ספרד יחד עם חבל הבאסקים. במידה ובחרתם לשלב אנחנו ממליצים על שלושה ימים ולא פחות, ובמידה והחלטתם להקדיש את כל כולכם לגליסיה, תדעו שאתם יכולים למלא בה שבוע עד עשרה בימים בכייף, כל עוד אתם אוהבים טבע וטיולים רגליים ארוכים.

למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם: