1. עמוד הבית
  2. »
  3. ספרד 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. פיקוס דה אירופה, ספרד – מלונות מומלצים, איך מגיעים ומה אפשר לעשות באזור | Picos de Europa

פיקוס דה אירופה, ספרד – מלונות מומלצים, איך מגיעים ומה אפשר לעשות באזור | Picos de Europa

המדריך המקוצר לתייר

פיקוס דה אירופה (Picos de Europa) הוא רכס הרים מדהים בצפון ספרד, הידוע בפסגות אבן הגיר הדרמטיות שלו, הגיאיות העמוקים והעמקים השופעים. תיירים מגיעים לאזור זה בשל מסלולי ההליכה יוצאי הדופן שלו, המציעים מסלולים לכל הרמות מהם נשקפים נופים עוצרי נשימה ונתקלים בשפע חיות בר. בנוסף, המורשת התרבותית העשירה של האזור, לרבות כפרים מסורתיים ומאכלים מקומיים, מספקת חוויה ספרדית אותנטית עמוקה. מרבית התיירים שמגיעים לפיקוס דה אירופה בוחרים ללון כאן כחלק מטיול רחב יותר באזור צפון ספרד ולנים כאן לפחות ללילה אחד. הלינה באזור זה מתאימה במיוחד למי שורצה להנות ממה שיש לפארק להציע למשך כמה ימים – ובהחלט אפשר להעביר באזור הפארק והשמורות הסמוכות מספר ימים.

אגם בפיקוס דה אירופה

פיקוס דה אירופה – מהשמורות היפות בספרד

עיירות מרכזיות באזור פיקוס דה אירופה

האזור שמסביב לפיקוס דה אירופה כולל מספר עיירות מפתח המשמשות שערים לחקר הפארק הלאומי וסביבתו. להלן הערים המרכזיות באזור.

קנגאס דה אוניס (Cangas de Onís)

קנגאס דה אוניס היא עיירה שנמצאת צפון מזרחית לפיקוס דה אירופה. העיירה היא מרכז היסטורי והרפתקאות, כשהגשר הרומי האייקוני, Puente Romano, הוא נקודת ציון בולטת. זוהי נקודת התחלה מצוינת לטיולים בפארק, כולל ביקורים באגמי קובאדונגה הסמוכים (Covadonga Lakes) ובמקדש קובאדונגה. קנגאס דה אוניס מציעה מגוון מקומות לינה, ממלונות ואכסניות ועד בתים כפריים, מה שהופך אותו למקום לינה פופולרי עבור אלה החוקרים את החלקים המרכזיים והמזרחיים של הפיקוס. בין מקומות הלינה המומלצים כדאי להסתכל על Hotel Ciudad Cangas de Onis, Hotel Santa Cruz ועל Apartamentos Aldea del Puente. השילוב של היסטוריה, כולל הכנסייה הוויזיגתית של סנטה קרוז, והקרבה לפלאי הטבע, הופכים את קנגאס דה אוניס לתחנה פופולארית למבקרים באזור.

אגמי קובאדונגה פיקוס דה אירופה

אחד מאגמי קובאדונגה היפים

פוטס (Potes)

עיירה הנמצאת ממערב לפיקוס דה אירופה. פוטס ממוקמת בעמק ליבנה (Liébana Valley) והיא משמשת כבסיס מושלם לחקר הקצה המערבי של הפארק הלאומי. העיירה עצמה ציורית, עם ארכיטקטורה מימי הביניים והטורה דל אינפנטדו (Torre del Infantado). זה גם המוקד של פיאסטה דל אורוג’ו השנתית (Fiesta del Orujo), פסטיבל משקאות חריפים מקומיים. בעיירה יש מספר רב של מקומות לינה, הפונים במיוחד לאלו המעוניינים לחוות את התרבות המקומית ואת נופי ההרים. תוכלו להסתכל על Apartamentos Villa de Potes, Hosteria Picos De Europa או Hosteria Sierra del Oso.  פוטס מתאפיינת בקסמו של העולם הישן ובנוף הדרמטי שמסביב של עמק ליבנה, מה שהופך אותו לבסיס מושך מבחינה תרבותית ומבחינת הנופים עבור מבקרים.

פוטס פיקוס דה אירופה

פוטס – עיירה מקסימה וציורית

לאס ארנס (Arenas de Cabrales)

עיירה שנמצאת באזור הצפוני, קרוב לרכס המרכזי של הפיקוס. לאס ארנס ידועה בעיקר בזכות המסלול המפורסם Ruta del Cares. העיירה היא גם הלב של ייצור גבינת קברלס, עם הזדמנויות לבקר במתקני ייצור גבינה מקומיים ולטעום גבינת קברלס אותנטית. בלאס ארנס יש  מגוון מקומות לינה, פופולרי בקרב מטיילים, למשל Hotel Picos de Europa, Hotel Villa de Cabrales ו-Casa de Aldea Florentina.

לאנס (Llanes)

עיירה שנמצאת צפונית לפיקוס דה אירופה, על החוף של אסטוריאס. העיירה מושכת אליה את המעוניינים לשלב טיולי הרים עם פעילויות חוף. בלאנס חופים מדהימים, מרכז עיירה היסטורי, ומסלול פסאו דה סן פדרו (Paseo de San Pedro), מסלול הליכה מרהיבה על צלע הצוק. בעיירה יש מקומות לינה בשפע, החל ממלונות על חוף הים ועד פונדקים נעימים. תוכלו לבדוק את הזמינות של Don Paco, Hotel Sablón, Apartamentos Turísticos או Silken Spa La Hacienda De Don Juan. העיירה מיוחדת בזכות יכולתה להציע גם מפלט על חוף הים וגם גישה להרים, המספק חוויה מקיפה של המגוון הטבעי של אסטוריאס.

פסאו דה סן פדרו פיקוס דה אירופה

הנופים הייחודיים מפסאו דה סן פדרו

ריבאדסלה (Ribadesella)

עיירה נוספת הנמצאת על קו החוף מצפון לשמורה. ריבאדסלה ידועה בחופים היפים שלו וב-Cueva de Tito Bustillo המערה המפורסמת עם ציורי המערות הפרהיסטוריים שבה.העיירה ידועה גם בזכות נהר Sella, המארח אירוע שיט בקאנו בינלאומי מדי אוגוסט. ריבאדסלה מציעה מגוון אפשרויות לינה, פופולריות בקרב אלו שנהנים מספורט ימי ומנוחה על חוף הים, למשל Hotel Don Pepe, Hotel Villa Rosario II, Hotel Villadesella או Pensión Arbidel. העיירה משלבת מורשת תרבותית עם יופי טבעי, מה שהופך אותה לייחודית בזכות המשמעות הארכיאולוגית שלה והפסטיבלים המקומיים התוססים.

מלונות באזור פיקוס דה אירופה

בקרב מי שבוחר להגיע לפיקוס דה אירופה יש רבים שבוחרים ללון באזור ללילה אחד או יותר במסגרת הטיול באזור אסטוריאס. ממערב ומצפון לשמורה אפשר למצוא מלונות ברמות שונות וגם מלונות מפנקים ברמה גבוהה (למשל Hotel & Spa María Manuela), ממש בסמוך לשמורה אפשר למצוא מקומות פשוטים יותר אך נעימים (למשל Hotel Villa de Cabrales).. כמה ממקומות הלינה המומלצים עליהם כדאי להסתכל הם Hotel Balneario La Hermida למחפשים מלון ברמה גבוהה, Hotel Picos de Europa או Parador de Fuente Dé למחפשים מלון 3 כוכבים, Hotel Rural Peña Castil, Arcea Mirador de Cabrales או El Caserío למחפשים מלון פשוט ונעים, Apartamentos El Caxigu או Casa de Aldea Florentina למחפשים דירה. ישנן כמובן אופציות לינה נוספות באזור, בקישור הזה תוכלו לראות את כלל מקומות הלינה ולהזמין מראש עם אפשרות ביטול בחינם – כך שתוכלו לשמור לעצמכם את האפשרות להיות גמישים (אך שימו לב לתאריך עד אליו ניתן לבטל בחינם את השהות). למגיעים עם רכב כדאי כמובן לבחור מקום לינה שמספק חניה, למשל אחד ממקומות הלינה שבקישור הזה. למי שרוצה לחסוך בעלות הלינה אנו ממליצים להסתכל על המבצעים וההנחות למלונות בקישור הזה לראות האם יש משהו רלוונטי עבורכם.

Bulnes פיקוס דה אירופה

תוכלו למצוא מקומות קטנים ונסתרים או עיירות מרכזיות יותר, בכל מקרה מומלץ להזמין מראש

איך מגיעים לפיקוס דה אירופה

ניתן להגיע לפיקוס דה אירופה או באופן עצמאי עם רכב זכור – האופציה הפופולארית בה מרבית התיירים בוחרים, או במסגרת טיול יום שיוצא סנטנדר (למשל הסיור הזה) או מאוביידו (למשל הסיור הזה). במידה ומגיעים באופן עצמאי לרוב שוכרים רכב במדריד או פורטו משם מרבית התיירים שמגיעים לאזור יוצאים. אנו ממליצים מאוד להזמין רכב מראש, בעיקר לתקופת הקיץ, בשל הביקוש הרב לרכבים במיוחד לרכבים מרווחים למשפחות, רכבים אוטומטיים, ואנים וג’יפים. תוכלו להזמין בקישור הזה עם ביטול בחינם, כך שלא צריך לחשוש מההתחייבות לרכב, למי שרוצה לחסוך בעלות הרכב אנו ממליצים להזמין בקישור הזה עם הנחה בלעדית לגולשי הכל על.

כביש בפיקוס דה אירופה

הכבישים בפיקוס דה אירופה – הדרך הטובה ביותר לחקור את האזור היא עם רכב שכור

מה עושים בפיקוס דה אירופה

ישנן שפע של פעילויות המושכות מבקרים מרחבי העולם לאזור זה בספרד. אחת הפעילויות הפופולריות ביותר היא כמובן טיול רגלי בשטחים המגוונים שלה, בשבילים כמו Ruta del Cares שמתהדרים בנופים מרהיבים על צלע הצוק. חובבי הרפתקאות לעתים קרובות מטפסים על נרנג’ו דה בולנס המפורסם (חשוב מאוד להתייעץ עם גורמים מומחים באזור לפני כן) או יוצאים לשיט קיאקים במורד הנהרות הקוצפים שחצובים בקניונים (למשל האופציה הזו או האפשרות הזו). למי שמתעניין בחיות בר, רכבל פואנטה דה מספק נסיעה לחלקים העליונים של ההרים, ומעלה את הסיכויים לראות יעלים, נשרים וחיות בר אחרות בסביבתם הטבעית. המבקרים יכולים לחקור מנזרים עתיקים כמו Santo Toribio de Liébana ולטעום מאכלים מקומיים כגון הפאבדה אסטוריאנה הדשנה בכפרים הרריים נעימים. תוכלו לראות את האפשרויות השונות לפעילויות וסיורים ולהזמין עם אפשרות ביטול בחינם כאן.

שביל הליכה בפיקוס דה אירופה

הטבע הוא האטרקציה המרכזית




למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם: