1. עמוד הבית
  2. »
  3. ספרד 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. גראן קנריה, ספרד 2024 – המדריך המקיף ביותר בעברית | Gran Canaria

גראן קנריה, ספרד 2024 – המדריך המקיף ביותר בעברית | Gran Canaria

כמה מילים על גראן קנריה

גראן קנריה (gran canaria) הוא אי כחלק מקבוצת האיים הקנריים הספרדי הנמצאים באוקיינוס האטלנטי, הוא האי השלישי בגודלו והמאוכלס ביותר מתוך 13 איים. הוא ידוע במזג אוויר נוח ויציב לאורך כל ימות השנה עם מספר ימי גשם קטן יחסית לאירופה הגשומה, מה שהופך אותו ליעד אטרקטיבי לאורך כל השנה. חלק מהאיים הקנריים, והגראן קנריה ביניהם, הוכרזו כאתר מורשת לאומי ע”י אונסק”ו בשל היופי יוצא הדופן שנוצר משילוב של ההרים יחד עם הים והגלים. אפשר להנות באי מאטרקציות ימיות כמו שיט, קייאקים ואפילו סיור בצוללת, ולשלב גם ביקור בקתדרלה, טיולים רגליים או טיולי ג’יפים לסביבה, וכמובן, שופינג.

מה עושים בגראן קנריה

בגראן קנריה תוכלו להנות ממגוון רחב של נופים עוצרי נשימה, זהו אי מהמם ביופיו שמציע למבקריו שפע מפתיע של אטרקציות ופעילויות מהנות.

פעילויות ימיות בגראן קנריה

מכיוון שמדובר באי, כולו מוקף בחופים פסטורליים שאפשר להיכנס למימהם לטבילה ואף לצאת מהם לשייט, ספורט ימי או שנורקלים, ועל הדרך להנות מהעולם התת ימי שסובב את האי. קיים מבחר עצום של חוויות ימיות מסוגים שונים, כך שתוכלו לבחור את האטרקציה המושלמת עבורכם. בקישור הזה יש פירוט על הסוגים השונים (כולם עם אפשרות לביטול בחינם) ותמצאו שם טיולי שייט לצפייה בדולפינים ולווייתנים, הפלגות מפנקות עם ארוחות ושתייה, חוויות שנירקול, ספורט ימי מסוגים שונים כמו צלילה, מצנח ים, אופנוע ים, קיאקים, שיעורי גלישת גלים והרשימה עוד ארוכה. עבור מי שרוצה לבקר בעולם התת ימי שמסביב לגראן קנריה בלי להירטב יש אופציה מלהיבה של סיור בצוללת תת ימית שתיקח אתכם לחוויה בלתי נשכחת במעמקים (זוהי אטרקציה פופולארית מאוד ולכן מומלץ להבטיח את מקומכם בהזמנה מראש – כולל ביטול בחינם). אטרקציה גדולה נוספת באזור היא ביקור באקווריום המרשים והמושקע פואמה דל מאר (Poema del Mar) בלאס פאלמס, שם תוכלו להתרשם מהמגוון הביולוגי הימי של סביבת האיים הקנריים. כדאי להזמין כרטיסים מראש, ניתן לעשות זאת בלחיצה על הקישור (מקנה הנחה של 5% לגולשי הכל על – קוד קופון HAKO5).

סיורים וטיולים מודרכים בנופי הטבע היפהפיים של גראן קנריה

האי עצמו מתאפיין בנופי טבע יפהפיים ומשובץ בהמון עיירות דייגים ציוריות. בנוסף, ישנם יערות ירוקים, הרים שאפשר לטפס עליהם אל עבר נקודות תצפית מרשימות וקניונים עם מים זורמים. אחד הדברים הכי מפתיעים שקיימים באי היא העובדה שיש בו מדבר! בחלקו הדרומי של האי משתרע מדבר, לא גדול אבל החלט מרשים ושווה ביקור לכל חובבי הנופים המדבריים. דרך מהנה לבקר את באזור המדברי של האי היא יציאה לטיול גמלים בין הדיונות היפות והרכות של אזור מספלומס (Maspalomas) שבדרום, גם זו אטרקציה פופולארית במיוחד וכדאי להזמין כרטיסים מבעוד מועד בלחיצה על הקישור. באופן כללי אחת מהדרכים הטובות ביותר להכיר את האזור ולספוג את האווירה המקומית היא יציאה לסיור מודרך ברחבי האי. ישנם טיולים מודרכים מסוגים שונים, ליחצו כאן על מנת לראות את כל האפשרויות, בינהן יש סיור שמתמקד בתעשיית החקלאות המקומית של גידול בננות, סיור בעיר העתיקה של לאס פאלמס, טיול חופים, סיורי סגוואי, טיול מודרך ליערות הגשם של גראן קנריה ועוד שלל אופציות.

חוויות אקסטרים בגראן קנריה

חובבי האקסטרים והאנדרנלין ישמחו לגלות שישנן המון אטרקציות מלהיבות באזור, כמו טיולי סנפלינג במורד קניונים, טיפוס הרים, טיולי ג’יפים ובאגי, רכיבה על סוסים, מצנחי רחיפה ועוד (לרשימה המלאה ליחצו על הקישור – מאפשר ביטול בחינם).

יין וקולינריה בגראן קנריה

בגראן קנריה קיימת תעשיית יין עשירה ומפותחת, יש שם כרמים וייקבים רבים אשר מפיקים יין שנחשב למצוין. הצטרפו לסיור טעימות יין בייקבים מקומיים על מנת להתרשם מהתעשייה המקומית, לפגוש תושבים מקומיים שעובדים בענף הזה ולטעום את היין המופק תחת ידיהם. בקישור זה תוכלו לקרוא על סיור אשר מציע ביקור בייקב, במוזיאון שעוסק ביין וטעימות של גבינות ולחמים. אפשרות מהנה נוספת היא לצאת לסיור שיקח אתכם לכמה ייקבים שונים עם שלל טעימות יין, כך שתוכלו לקבל תמונה גדולה ורחבה על התעשייה המקומית, לפרטים ליחצו כאן. עוד אופציה היא סיור שמשלב בין שתי אהבות גדולות- סיור יין ושוקולד, במסגרתו תבקרו בכמה כרמים, ייקבים ותזכו לטעום שוקולד בייצור מקומי. בנוסף, מומלץ לצאת לסיור טעימות של טאפאס (מנות פתיחה קטנות) קנרי שמשלב מפגש עם תושבים מקומיים שמספרים את סיפורם האישי. אם אתם חובבים שווקים צבעוניים כדאי להצטרף לסיור שווקים בערים תרור (Teror) וסן מתאו (San Mateo) במסגרתו תבקרו בשווקים המקומיים, שם תמצאו דוכנים אותנטיים וצבעוניים עם סחורות מגוונות, ממאכלים מקומיים, דרך מלאכות בעבודת יד ועד בגדים, מתנות ומזכרות.

טיפ זהב: לא מצליחים לתכנן את החופשה לגראן קנריה לבד? אנו ממליצים על שירות תכנון הטיולים של עמית ידגר הנחשב לאחד המומחים הגדולים בעברית לגראן קנריה ומספק תכנון טיול עם לו״ז יומי בהתאמה אישית. ניתן לפנות אל עמית במספר 058-7511860 או במייל online@grancanaria.co.il

 

6 אטרקציות בגראן קנריה

טיולי ג’יפים

מאוד מאוד נפוץ באזור לצאת לטיולי ג’יפים, מאוד חוויתי בין אם אתם אוהבים את הקצב והמהירות, בין אם אתם משפחה עם ילדים, ובין אם אין להם כוח ללכת ואתם מחפשים לעשות משהו מיוחד. יש המון אופציות לחברות שמוציאות טיולים באזור. להרפתקנים, יש גם טיולי טרקטורונים.

אקווריום

האקווריום של גראן קנריה הוא בילוי מושלם למשפחות בחופשה, אבל גם אם אתם בלי ילדים תוכלו להנות מאוד. אפשר לראות מגוון דגים שונים ומשונים שאין בארץ, לטייל בתוך מבוכי ענק כחולים, ולנוח באזורי צ’יל אוט מול מסכי-אקווריום ענקיים ולצפות בדגים שוחים להם בצד השני של הזכוכית.

קתדרלה לאס פלאמס (Las Palmas Cathedral)

קתדרלת לאס פלאמס היא כנסיה רומית-קתולית שנבנתה בשנת 1500 לספירה ואפשר לראות בה קווים ארכיטקטורים גותיים. מאוד מרשים לעמוד תחת הקשתות הגבוהות ולראות את האור הנשבר דרך החלונות הגבוהים בה. אפשר לשלב את הביקור בה יחד עם ישיבה באחד מבתי הקפה שנמצאים בסביבה, או סתם להנות מישיבה ברחבה מולה שהיא מאוד יפה לכשעצמה.

שייט

לצאת לשייט בגראן קנריה היא אופציה נהדרת להעביר מספר שעות או אפילו יום שלם בנעימים. יש המון וריאציות ואופציות לסוגי וחברות שיט שונות לצאת איתן. אם יש בהם יותר מרץ, ובטן גב זה לא הסטייל שלכם, אפשר גם לשכור קייאקים.

שייט בגראן קנריה (צילום:Szilas, רישיון)

צוללות ושנורקלים

שוניות האלמוגים בגראן קנריה יפיפיות, יש שם שפע של דגים מיוחדים שאי אפשר למצוא בארץ ואלמוגים ססגוניים. ממש כדאי לא לוותר ולצאת לשנורקלים או לצלילה בצוללת כדי לראות את כל היופי התת ימי סביב האי.

נקודות תצפית

הנופים של הגראן קנריה הם מגוונים ומלאים בשפע של הדברים לראות, ובזכות תוואי הנוף ההררי שלהן, יש מספר נקודות תצפית יפהפיות לעלות אליהן ולהתרשם מהנופים מלמעלה, וכמובן לצאת עם תמונות הורסות. שווה לבדוק את מיראדור דאל באלקון (mirador del bakcon)אם אתם מחפשים נופים ירוקים וההרריים, או מיראדור דאל רוקווה נובלו (mirador del roque nublo) לנוף מדברי וולקני.

הגן בוטני פאלמיטוס (palmitos park)

פארק בוטני מרשים ביופיו, שבו אפשר לצפות במאות זנים של ציפורים, במיוחד תוכים בשלל צבעי הקשת, וצמחיה ייחודית לאזור ולאקלים. בטיול בגן אפשר לראות מפלים, לשבת בפינות חמד מקסימות על יד מים זורמים ואפילו בריכה שאפשר לצפות בה בשחיית דולפינים. מאוד מומלץ לילדים.




לינה בגראן קנריה

בגראן קנריה ישנם מעל 4900 מקומות לינה מסוגים שונים כאשר רובן המכריע הן דירות להשכרה. רוב המלונות שתמצאו בעיר הם מלונות שלושה וארבעה כוכבים, לכן אם אתם מחפשים אפשרויות לינה זולה יותר, מומלץ לבדוק דירות ובתי הארחה. מרבית מקומות הלינה שוכנים על רצועת החוף הדרומית ומקיפים חופים פופולריים כמו טאוריטו, אמאדורס ומלונראס. מטיילים המחפשים שקט וטבע יכולים להתרחק מאזור החופים וללון באזורים ההררים וכן אזור נוסף פחות הומה הוא העיר הבירה לאס פאלמאס, מקומות הלינה באזורים אלה זולים יותר לרוב .

5 מלונות מומלצים בגראן קנריה:

H10 Playa Meloneras Palace – מלון חמישה כוכבים אשר בסמוך לחוף. מתאים לזוגות המגיעים לחופשה רומנטית ומחפשים אירוח ברמה גבוהה.

Riu Vistamar Gran Canaria – All Inclusive – מלון ארבעה כוכבים הכל כלול במיקום מצוין בסמוך לחוף. מתאים בעיקר לזוגות או לחברים המחפשים מקום אירוח במיקום מרכזי.

FBC Fortuny Resort – Adults Only – מלון שלושה כוכבים הממוקם על רצועת החוף הדרומית, מתאים למחפשים מקום לינה פונקציונלי.

Bahia Blanca – דירות הנמצאות בקרבת חוף אמאדורס המפורסם, מתאימות למשפחות או לחברים שכן ניתן לארח בהן עד 5 אורחים, ישנה חניה ציבורית סמוכה למתניידים ברכב.

Apartments at Cala Blanca by Diamond Resorts – מלון דירות למחפשי לינה זולה יותר, מתאים לאירוח של עד 5 אורחים ונמצא בסמוך לחוף טאוריטו.
לקריאה נוספת ניתן לקרוא כאן.

השכרת רכב בגראן קנריה

השכרת רכב בגראן קנריה היא אפשרות קיימת ומאוד פופלארית בקרב מי שרוצה לצאת לסיור רחב יותר באי,מאחר וישנו ביקוש רב לרכבים שכורים מומלץ מאוד להזמין רכבים מראש, במיוחד אם מדובר בהשכרת רכב בשיא עונת התיירות או במידה ואתם מחפשים רכב של יותר מ-5 מקומות, ג’יפים או ואנים. למי שחושש מההתחייבות כדאי להזמין בקישור הזה, בו תוכלו לבטל את הרכב גם לאחר ביצוע ההזמנה. למי שמעוניין להוזיל את עלות ההשכרה כדאי להזמין בקישור הזה עם הנחה בלעדית לגולשי הכל על וכך לחסוך באחת ההוצאות המשמעותיות בחופשה.ממליצים לקרוא את העמוד שלנו אודות השכרת רכב בספרד.

איך מגיעים לגראן קנריה?

יש שתי דרכים להגיע לאי גראן קנריה, מכיוון שמדובר באי – בטיסה ובמעבורת.

טיסה – יש טיסות מאוד נוחות מישראל לספרד, ויש טיסות מאוד נוחות מספרד לגראן קנריה, אבל אין טיסה ישירה מישראל לגראן קנריה, וחשוב לשים לב לפרט הקטן אבל המשמעותי הזה, כי המתנה יכולה לקחת בין 10 ל-17 שעות בשדה. כאשר אתם מזמינים טיסה, שימו לב שמדובר בקונקשיין אחד לפחות בהכרח, אל תבזבזו זמן לחפש משהו ישיר – כי אין. בנוסף, תראו שאתם מזמינים כרטיס שהוא קונקשיין ולא 2 כרטיסי טיסה נפרדים שיחייבו אתכם לעשות את כל תהליך הצ’ק אין מחדש בעצירת הביניים שלכם.
תוכלו להזמין טיסות וחבילות בקישור הזה.

מעברות – אופציה נוספת, מגניבה יותר ופחות שגרתית בעיניי, היא לקחת מעבורת שיוצאת מספרד לגראן קנריה. שיט במעברות הוא כ-19 שעות וחשוב להזמין כרטיסים מראש. או אם שייט של 19 שעות מרגיש להם הרבה, ובצדק, תוכלו לקחת טיסת המשך לאי הקרוב טנריף ומשם לקחת מעבורת בת שעה אל עבר האי.

מזג האוויר בגראן קנריה

מזג האוויר באיים הקנריים ידוע כמזג אוויר נוח לאורך כל ימות השנה, עם מספר ימי גשם מועטים. הטמפרטורות בקיץ לרוב ינועו בין 20-25 מעלות צלזיוס, ולא ירדו בהם גשמים בכלל, בחורף הטמפרטורות ירדו במעט ל15-20 מעלות צלזיוס ויהיו בין 3-5 ימי גשם בחודש. באריזות לביקור הייתי ממליצה בנוסף למשקפי השמש, לכובע ולקרם ההגנה שהם בגדר חובה, תכניסו גם איזו עליונית קלילה על כל צרה או מזגן שלא יבואו. בנוסף, כדאי לקחת בחשבון את הרוחות שמגיעות מהים, ואם אתם יודעים שאתם אנשים שרגישים לרוח, תצטיידו בביגוד חם בהתאם.

סקירה היסטורית של האי גראן קנריה

בימי קדם, האי גראן קנריה היה מאוכלס בצפון אפריקאים. ההשערה שהגיעו בשנת 500 לפנה”ס. ההגעה הייתה אפשרית כיוון שלמרות שהאיים הקנריים שייכים לספרד, אפריקה ממוקמת כ150 ק”מ מהאיים הקנריים והיא היבשת הקרובה אליהם ביותר. בימי הביניים האי נכבש ע”י הספרדים תחת מלוכתה של המלכה אליזבת הראשונה, והם עדיין תחת שלטון ספרדי. כיום חיות בקבוצת האיים כ17 קהילות אוטונומיות תחת שלטון ספרד, שרוב כלכלתם מבוססת על תיירות, ואכן האיים הקנריים הם בין המוכרים והמתוירים בעולם. בין השנים 1993-2012 הוכרזו טיפין טיפין חלק מהאיים הקנריים להיות כאתרי מורשת לאומיים ע”י אונסק”ו, חלקן גם כשמורות טבע ביוספרית עם תנאים אקולוגיים מסוימים.

גראן קנריה-אי עם נוף פראי,יפיפה ומגוון




המלצות "הכל על" למבקרים בגראן קנריה

  • כשאתם מתכננים את הנסיעה לגראן קנריה, שימו לב שיש מספר דרכים לעשות את זה, ולכל אופציה את היתרונות והחסרונות שלה. מה שמשותף לכולן היא העובדה שאין שום טיסהמעבורת ישירה לגראן קנריה, בכל האופציות יש צורך בקונקשיין בשלב כזה או אחר. שימו לב להפרשי השעות, אם זה במעבורת מספרד, שאתם מזמינים כרטיסים מראש. אם זה בטיסה, שזו טיסת המשך או שיש מספיק הפרש שעות כדי לעשות צ’ק אין פעמיים. חבל להתפספס על הפרטים הקטנים ולהתחיל את החופשה ברגל שמאל.
  • אמנם הגעתם לחופשה באי מלא חופים, אבל שימו לב שזה לא הדבר היחיד שיש בו לעשות. תביאו אתכם גם נעלי הליכה נוחות ותיק קטן שיספיק לנשיאת בקבוק מים, כובע, מצלמה וקרם הגנה ליום שלכם, אפילו רק לשם האופציה.

שאלות נפוצות על גראן קנריה

הביקור באי מומלץ לכולם, במיוחד משפחות עם ילדים. היתרון לטייל באזור שההכנסה העיקרית שלו היא מענף התיירות היא שהכל נגיש ונוח, יש שפע של אטרקציות שמותאמות לגילאים האלו ומגוון מסעדות כך ששום ילד לא יישאר עצבני ורעב. אבל גם יעד נהדר לנופש עם חברים, זוגות ואפילו לבד.

הביקור באי מומלץ לאורך כל השנה בזכות מזג האוויר הנוח והיציב שלו. כדאי להיזהר ביולי אוגוסט שידועים כחודשים מתוירים ועמוסים מאוד. במידה ובחרתם לבקר בגראן קנריה ביולי אוגוסט, תנסו להיסגר על מלונות ואטרקציות כמה שיותר מראש.

באי גראן קנריה יש המון המון מה לעשות, ועכשיו זה הכל שאלה של התכווננות. בקלות אפשר למלא שבוע עד עשרה ימים באי, יש שפע של נופים, שפע של אטרקציות, אוכל מצוין, חופים מהממים ותכלס חלום. אפשר לתבל את השהות בטיולים בטבע, צלילה, טיול למדבריות וכדומה. אבל אופציה מאוד נפוצה אחרת היא אם כבר אתם בסביבה, לשלב את הביקור בגראן קנריה כחלק מטיול באיים הקנריים, או שילוב כמה ימים במדריד עם כמה ימים על האי. חלק מההפלגות מגיעות מהארץ גם לאזור, אבל אז הביקור שם יארך לרוב כיום ויהיו אנשים שזה יספיק להם.

למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם: