אלקלה דה חוקאר, ספרד Alcalá del Júcar

מידע כללי והיסטוריה

אלקלה דה חוקאר (Alcalá del Júcar) היא עיירה במחוז אלבסטה בקהילה האוטונומית קסטיליה-לה מנצ’ה שבספרד והיא ממוקמת 64 ק”מ מבירת המחוז, אלבסטה. אוכלוסיית העיירה מונה 1,442 תושבים (נכון ל2014).
בהתחלה אלקלה הייתה כפר בתוך חורקארה (Jorquera) עד ל18 באפריל 1364, כאשר מלך קסטיליה פדרו הראשון חתם על מסמך המעניק לכפר הפרדה מחורקארה ועצמאות חוקית ושלטונית.
החל מסוף המאה ה20 העיירה לוקחת חלק גדול וחשוב בהפצת החשיבות קמינו דה סנטיאגו (Caminos de Santiago) אשר עוברת במחוז אלבסטה, כולל רוטה דה לא לנה (Ruta de la Lana). הדרך הזו מקשרת את אליקנטה (Alicante) עם בורגוס (Burgos), כאשר היא מתקשרת אל הדרך הצרפתית (French Way) ועוברת דרך מחוז אלבסטה מאלמנסה (Almansa) אל ויג’אמלאה (Villamalea) דרך העיירות אלפרה (Alpera)אלאטוז (Alatoz)אלקלה דה חוקאר (Alcalá del Júcar) ועוד.
העיירה הוכרזה כאתר נכס לאומי ע”י צו מלכותי ב1982. כיום עיקר הכנסות העיירה מתבססות על תיירות.




מה רואים?

העיירה ממוקמת על גבעה מתחת לנחל שנוצר מתוך נהר חוקאר. רחובות צרים ותלולים עמוסים בבתים שהשתמרו היטב.
מהטירה בעיירה נשקף נוף פנורמי מרהיב על הנהר. המבצר הוא בעל שורשים ערביים, שנבנה מחדש תחת שלטון הנוצרים. הגשר שחוצה את הנהר נבנה ע”י הרומאים, ושופץ במאה ה18. מהגשר תוכלו להנות מהנופים היפים של האזור. הגשר מוביל אל כנסיית סן אנדרס מהמאה 16-18, בעלת כניסה קלאסית בעלת עמודים מעוטרים. בסביבת העיר קיימות מערות טבעיות, שחלקן הפכו לפונדקים. המערות שומרות באופן טבעי על טמפרטורה קבועה במהלך כל השנה.

אתרים מרכזיים

  • הטירה של אלקלה דה חוקאר (Castillo de Alcalá del Júcar)
  • כנסיית סן אנדרס (Parish Church)
  • מגורים אשר נחצבו בתוך סלעים (Dwellings carved into the rocks)
  • פלאזה דה טורוס (Plaza de Toros) בעלת צורת ייחודית ובלתי רגילה
  • מערות וגני מאסאג’ו (Masagó Caves, Devil and Garadén)
  • קפלת סן לורנזו (Ermita de San Lorenzo)

לינה באלקלה דה חוקאר

למחפשים מלון יוקרתי באלקלה דה חוקאר אנו ממליצים על Hotel Spa Elia, למחפשים מלון עם תמורה טובה לכספם אנו ממליצים ללון ב Hostal D´Ernes. במידה ואתם מעדיפים דירה על פני מלון אנו ממליצים על Apartamentos Turísticos Los Olivos. בתקופת הקיץ רוב המלונות מלאים ולכן למבקרים בחודשים אלו מומלץ להזמין לינה מראש .




המלצות "הכל על"

מידע שימושי