סגוביה, ספרד – המדריך לתייר הישראלי | Segovia

מידע כללי והיסטוריה

סגוביה (Segovia) היא עיר בספרד, באזור קסטיליה-לאון הממוקמת כ88 ק”מ צפונית לבירה, מדריד. סגוביה (לצד טולדו) נחשבת לאחת מהנקודות הפופלאריות לטיול יום מחוץ למדריד. מרבית התיירים יגיעו אליה בסיור מודרך ממדריד שיחסוך את ההתעסקות הלוגיסטית שבהגעה עצמאית וכולל הסברים והעמקות על האתרים המפורסמים שבעיר. בגלל הביקוש הרב אנחנו מאוד ממליצים להזמין את מקומכם בסיורים אילו מראש במיוחד אם מדובר בקבוצה של יותר מזוג או בתקופת הקיץ (לחצו כאן לפרטים והבטחת מקומכם בסיורים יומיים לסגוביה ממדריד עם אפשרות ביטול). חלק אחר של התיירים יעדיפו להגיע לסגוביה עצמאית בתחבורה ציבורית, אפשרות נוחה ומהירה (עד כחצי שעה ברכבת). אנו ממליצים לנסיעות בין עירוניות לבצע את ההזמנה מראש כדי להבטיח מחירים טובים וישיבה משותפת – לפרטים והזמנה.

מבט על סגוביהמבט על סגוביה וקתדרלת סגוביה – פופולרי מאוד להגיע לפה כחלק מטיול יום מודרך ממדריד (לפרטים והזמנת סיורים)

העיר קיבלה את התואר אתר מורשת עולמי ע”י ארגון אונסק”ו בשנת 1985 וזאת בזכות שלושה אתרים מרכזיים ומרשימים הנמצאים בה – אמת המים, האלקסר (להזמנת סיורים מודרכים עם הנחה, קוד HAKO5) והקתדרלה הגותית של סגוביה (להזמנת כרטיסים וסיורים עם הנחה בקוד HAKO5). בעבר, סגוביה התחילה כמחנה צבאי קטן בתקופה הרומאית של קסטיליה שהפך להיות אחת הערים החשובות של קסטיליה באותה תקופה.

האלקסר של סגוביה האלקסר של סגוביה, מהאתרים המפורסמים שבעיר

רוב התיירים יגיעו לעיר ליום אחד, אך אלו שירצו ליהנות מהאווירה הייחודית ומחיי הלילה של העיר ישארו ללילה. במקרה כזה כדאי לחפש מלון במרכז העיר בסמוך לאתרים החשובים ולמסעדות כמו לדוגמה מלון Áurea Convento Capuchinos by Eurostars Hotel Company, מלון Real Segovia by Recordis Hotels ודירות Hotel Apartamentos Aralso. למלונות נוספים בסגוביה עם אפשרות ביטול לחצו כאן. לקריאה נוספת ראו מלונות ודירות בסגוביה.

סגוביה בלילהתיירים שישארו בסגוביה ללילה יגלו עיר שונה ותוססת (למגוון מלונות בסגוביה עם אפשרות ביטול)

ישנם תיירים שיגיעו לסגוביה כחלק מטיול מתגלגל באזור, לשם כך פופולרי לשכור רכב במדריד ומשם לצאת אל עבר קסטיליה- לאון, על מנת להנות מגמישות ונוחות. אנו ממליצים למי שמתכנן לשכור רכב במדריד לעשות זאת זמן רב מראש ככל הניתן במיוחד בקיץ. למי שחושש מהתחייבות, אפשר לשכור רכב במדריד כאן עם אפשרות ביטול או למי שמעוניין לחסוך לבצע הזמנה לרכב במדריד בקישור זה עם 10% הנחה בלעדית לגולשינו. בסגוביה עצמה אין צורך להתנייד עם רכב ממקום למקום מכיוון שהאתרים המרכזיים בעיר קרובים זה לזה ולכן רבים בוחרים להשאיר את הרכב בחניון מחוץ למרכז העיר או בחנייה של המלון ולטייל בעיר ברגל או בעזרת תחבורה עירונית. במקרה כזה כדאי לקחת מלון המציע חניה פרטית כמו לדוגמה: Hotel San Antonio el Real המציע חניה פרטית בעלות 12 אירו ובהזמנה מראש, Exe Casa de Los Linajes המציע חניה פרטית בעלות 15 אירו ובהזמנה מראש וThe Factory Residence Hall המציע חניה פרטית בעלות 12 אירו ובהזמנה מראש. כדאי לראות כאן מלונות נוספים בסגוביה המציעים חניה.

השדרה המרכזית של סגוביה, ברקע אמת המים (צילום מקורי)




העיר סגוביה ננטשה בעקבות הכיבוש המוסלמי ויושבה מחדש ע”י נוצרים בסוף המאה ה11, אך רק במאה ה20 סגוביה התאוששה דמוגרפית וכלכלית. בימי הביניים העיר נודעה בעיקר בשל תעשיית צמר גדולה ומשגשגת ובשל המבנים הגותיים המרשימים. עד גירוש יהודי ספרד וקסטיליה (1492) סגוביה נחשבה לאחד המרכזים היהודיים החשובים שבממלכת קסטיליה ובשנים האחרונות החודריה (הרובע היהודי) זוכה לפיתוח ומהווה יעד תיירותי חשוב בעיר.

סרטון מידע על סגוביה מתוך ערוץ היוטיוב של אתר הכל על

טיולים יומיים ממדריד לסגוביה ופעילויות בסביבת העיר

כאמור, עבור מבקרים רבים בצפון ספרד, ביקור בסגוביה הוא הזדמנות טובה לטיול יומי מחוץ למדריד, הכולל ביקור באתרים היסטורים, התרשמות ממבנים יפיפיים ושיטוט ברחובות פסטורלים ונעימים. ישנן מגוון אפשרויות המציעות טיולי יום מסוג זה אך שימו לב שהביקוש הוא גבוה מאוד ולכן אנו ממליצים להזמין מראש כדי להבטיח את מקומכם.

טיולי יום ממדריד לסגוביה

אם כל מבוקשכם הוא לצאת מעט מהעיר, להתרענן ולגלות מקומות חדשים בספרד, הסיור הזה הוא בשבילכם. בטיול של חצי יום – יום מלא תקבלו הסעה הלוך וחזור למרכז מדריד, סיור רגלי וזמן משלכם לחקור ולגלות את סגוביה בדרך שלכם ולבחור באילו אתרים להתעמק ועל אילו לוותר. סיור זה מתאים במיוחד למשפחות עם ילדים שחוששות מסיור עמוס מידי במלל ובפרטים. לחצו כאן להזמנת סיורים ממדריד לסגוביה עם אפשרות ביטול .

חשוב לשים לב כי הסיור לא כולל כרטיסי כניסה וסיור בתוך האתרים של סגוביה, אלא רק עובר דרכם ומתייחס אליהם. אם תרצו לרכוש כרטיסים ספציפיים לאתרים בסגוביה תוכלו למצוא אותם בפסקת האתרים המרכזיים.

האלקזר של סגוביה, אחת הסיבות שכל כך הרבה אנשים מגיעים לפה לביקור למרות הנסיעה הנדרשת ממדריד

טיולי יום ממדריד לסגוביה בשילוב ביקור ביעדים נוספים

אם אתם סקרנים ומעוניינים לחקור מספר ערים היסטוריות באיזור מדריד, תוכלו לצאת לטיול יומי המשלב מספר יעדים, כמו טולדו ואבילה.

מבין האפשרויות השונות תוכלו להזמין טיול יומי לסגוביה וטולדו, עם אפשרות לביקור באבילה (לפרטים והזמנה עם אפשרות ביטול). בין היתר, הסיור עורך טיולים רגליים בעיירות ונקודות עצירה לתמונות וכולל ביקור באלקסר של סגוביה. סיור זה אף מציע איסוף מהמלון ואפשרות לסיור פרטי בחלק מהנקודות.

אפשרות נוספת היא להזמין סיור ממוקד יותר שיבקר באבילה וסגוביה בלבד (לפרטים והזמנה) וכולל כניסה למונומנטים העיקריים, או אחד שיבקר בטולדו וסגוביה בלבד (ראו כאן עם אפשרות לביטול).

סיורים אלו מתאימים יותר לקבוצות או משפחות מבוגרות יחסית שמעוניינות להעמיק ולהתמקד במספר אתרים, ההיסטוריה והארכיטקטורה שלהם. חשוב להקדיש תשומת לב למה כולל כל סיור, חלקם כוללים ארוחות או כרטיסי כניסה לאתרים השונים וחלקם גובים עליהם מחיר נוסף, מה גם שאורכם של הסיורים משתנה מסיור לסיור, דבר שישפיע על חלוקת הזמנים של שאר היום.

סיורים פרטיים ממדריד לסגוביה בשילוב ביקור ביעדים נוספים

לאלו שמעוניינים להעמיק ולקבל הדרכה מלאה, אך גם רוצים שהסיור יתנהל לפי הקצב המתאים להם/ רמת העמקה מסוימת, או פשוט מעדיפים פרטיות, ניתן גם להזמין סיורים פרטיים שילוו אתכם ממדריד לסגוביה ויעדים נוספים, ידריכו אתכם ויהיו קשובים ופנויים יותר לבקשות ספציפיות.

תוכלו לבחור בסיור פרטי המתמקד בסגוביה בלבד (לפרטים והזמנה), ולכן הוא יהיה מעמיק יותר מחר וקצר יותר מאידך.
כמו כן, תוכלו להזמין סיור פרטי שילווה וידריך אתכם ברחבי סגוביה וטולדו (ראו כאן), או באלביה וסגוביה (ראו כאן), הכולל איסוף מבית המלון במדריד ונסיעה ברכב יוקרתי.
האופציה הארוכה והמגוונת ביותר תהיה הזמנת סיור פרטי באלביה, טולדו וסגוביה, ברכב יוקרה פרטי, הכולל איסוף גם כן מבתי המלון (לפרטים והזמנה).

כאמור, חשוב לקחת בחשבון שחלק מהסיורים לא יכללו כרטיסי כניסה לאתרים עצמם, ויש לקחת זאת בחשבון מראש בעת ההזמנה.

סיורי יקבים ואטרקציות באיזור סגוביה

מלבד סיורים יומיים שיפגישו אתכם עם ההיסטוריה והארכיטקטורה של סגוביה, תוכלו לבחור גם בסיורים הרפתקניים ומיוחדים יותר.

ניתן להזמין כאן סיור יקבים בסביבת סגוביה. הסיור יאסוף אתכם מנקודת מפגש במרכז מדריד ויוביל אתכם ל-3 יקבים שונים בהם תוכלו להנות מטעימות יין, נשנושים וזמן חופשי בזמן ארוחת הצהריים (לא כלולה במחיר).

לחובבי הגבהים, ניתן להזמין ריחוף בכדור פורח מעל סגוביה, כולל איסוף ממדריד (ראו אפשרות זו). כך תוכלו להנות מחוויה מרגשת ורומנטית ומנוף מדהים ביום אחד.

ניתן לבחון אפשרויות ופעילויות נוספות במחירים משתלמים עם אפשרויות לביטול בחינם כאן.

למי מתאים לצאת לטיול יום ממדריד לסגוביה?

טיולים יומיים מחוץ לעיר יכולים להיות דבר מהנה ומחבר עבור הרבה קבוצות, וקשה ומייגע לקבוצות אחרות. עבור משפחות עם ילדים, מומלץ לבחור בקפידה את הסיור, מכיוון שמרבית הסיורים באנגלית, מומלץ לבחור בסיור המציע גם תדריך מוקלט, שיאפשר להורים להקשיב והסביר לילדים בנוחות ובצורה שתתאים להם. כמו כן, עבור משפחות עם ילדים קטנים מומלץ לבחור את הסיור הגמיש ביותר. כך תוכלו להתעכב, להתבונן, לנוח ולהיות בקצב שלכם ומבלי להדרש לעמוד בקצב של קבוצה שלמה.

הסיורים הארוכים יותר מומלצים במיוחד עבור חובבי היסטוריה ואדריכלות, אך כאמור יום מחוץ למדריד בעיר עתיקה ומרשימה יכול לרענן ולהעשיר כל מבקר, ולכן מבקרים רבים יוכלו למצוא את הסיור המתאים להם בקלות ולהנות מיום מיוחד המציע חוויות מסוג קצת אחר.

מבקרים עצמאיים בסגוביה: אתרים מרכזיים, סיורים וכרטיסים למגיעים לסגוביה באופן עצמאי

ניתן ואף מומלץ להגיע באופן עצמאי לסגוביה, לשוטט בסמטאות, למצוא מסעדה עם אוכל מקומי ולבקר באתרים המרשימים שיש לעיר להציע, אך מומלץ להיערך מבחינת נקודות שחשוב להגיע אליהן בסגוביה, מאחר וחלקן דורשות תשלום ועשויים להיות תורים במקום.

סיורים מודרכים באתרים בסגוביה

לעומת הסיורים היוצאים ממדריד, למגיעים עצמאית לסגוביה יש מגוון נמוך יותר של אפשרויות של סיורים מודרכים בתוך העיר ולכן אנו ממליצים להזמין אותם מראש כדי להבטיח את מקומכם (ראו לדוגמה את הסיור הזה והזה).

בנוסף, ניתן להזמין מדריך קולי בסגוביה (ראו פה), מה שמוזיל משמעותית את עלות הסיור, ומאפשר גמישות רבה, ולכן מומלץ בעיקר עבור משפחות עם ילדים.

כמו כן, ניתן להזמין סיור פרטי באורך 3 שעות בסגוביה (לפרטים והזמנה) או סיור פרטי באותו אורך הכולל גם כרטיס כניסה וביקור באלקסר (לפרטים והזמנה).

אתרים מרכזיים בסגוביה

סגוביה היא עיר מרתקת שבה עתיקות יחודיות בראשן אמת המים והמבצר המיוחד, מסעדות שבהם תוכלו לאכול את מנת הדגל אם אינכם שומרי כשרות (גור חזירים על הגריל) ולשתות סנגריה. באופן כללי תוכלו להינות פה מחופשה מיוחדת ומגוונת ולמי שרוצה להעמיק בנושא אנו ממליצים להסתכל בסקירה שלנו על האתרים המרכזים של סגוביה.

העיר סגוביה מאוד קלה לתיור ברגל וזאת מכיוון ששטחה אינו גדול, ורחובותיה ציוריים ונעימים להליכה. רחוב ריאל (Calle Real) אשר מתחיל באקוודוקט וממשיך אל רחובות צדדיים וקסומים, בהם נמצאים ברי טאפאס, חנויות וכנסיות מרשימות. תוכלו לשוטט בעיר העתיקה המוקפת כמעט כולה בחומה שנבנתה ע”י הרומאים, או במדרחוב – האזור המרכזי, הפעיל והתוסס של העיר ובו חנויות קטנות, מאפיות והרבה בתי קפה, ואף מופעי רחוב חביבים בשעות הערב. בתוך הסמטאות הקטנות והעתיקות תוכלו לראות את בתי העיירה המפורסמים בשיטת הטיח הייחודית שלהם.

הטיח הייחודי של בתי סגוביה (צילום מקורי)

אמת המים של סגוביה (Aqueduct of Segovia)

אמת המים תתגלה לפניכם מיד כשתתקרבו אל העיר סגוביה, זהו גם סמלה של העיר והוא ללא ספק האתר המרשים ביותר בסגוביה. האקוודוקט הוביל מים לעיר סגוביה ממרחק של כ-17 ק”מ על גבי מבנה מעורר השתאות של קשתות כפולות שגובהו מגיע לכ-28 מטרים בנקודה הגבוהה ביותר. אורכו של האקוודוקט הוא 813 מטרים והוא מונה 167 קשתות ו123 עמודים, ועשוי כולו מאבני גרניט. האקוודוקט הוא מהשרידים השמורים והיפים ביותר שנשמרו בספרד מהתקופה הרומאית, לאחר שעבר מספר שיפוצים במהלך השנים ונשתמר בצורה יפהפייה. בשנת 1985 הוכרז האקוודוקט של סגוביה כאתר מורשת עולמית ע”י אונסק”ו. לשמחתכם, האתר הוא חינמי ונגיש למבקרים ללא תור או ביקורת בכניסה. מרבית הסיורים הנערכים בעיר עוברים בנקודה זו ויוכלו לספק מידע נוסף על המקום וההסטוריה שלו.

 אמת המים של סגוביה (צילום מקורי)

האלקסר של סגוביה (Alcazar of Segovia)

מבצר אלקסר הינו אחת מהטירות המפורסמות ביותר בספרד, ונבנה במאה ה14. הטירה שוכנת על הר גבוה, מעל מפגשי הנהרות ארסמה וקלאמורסי, שצריחיה והתעלות המקיפות אותה מעניקים לה מראה הלקוח מאחד מסרטיו של וולט דיסני. טיפוס אל מגדל הפעמונים, בכ-200 מדרגות תלולות וצרות, יוביל אתכם אל תצפית פנורמית מרהיבה על העיר. המבצר היה מקום מושבם של מלכי קסטיליה והוא שופץ רבות במהלך השנים. כאשר בית המלוכה העביר את מושבו למדריד, הפך המבצר לבית סוהר ולאחר מכן לבית ספר לארטילריה. במחצית השנייה של המאה ה20 הפך המבצר למוזיאון וכך נשאר עד היום. בפנים נמצאים אולמות מפוארים, חדרי שינה, חדר נשקים ועוד. החדרים שופעים עיטורים, שטיחים, ציורים ורהיטים – ממש כמו ארמון מלוכה אמיתי. המבצר הוכרז כאתר מורשת עולמית ע”י אונסק”ו ב-1985.

  • המלצות:
    • מומלץ להשקיע במוזיאון חצי שעה. ולתצפית עוד חצי שעה.
    • העליה למגדל היא ברגל – ועשויה להיות לא נוחה עבור חלק מהמבקרים.
  • כתובת: Plaza Reina Victoria Eugenia, s/n, 40003, סגוביהספרד.
  • שעות פתיחה: שני עד שישי 10:00-18:30, שבת וראשון 10:00-19:30
  • אתר אינטרנט: https://www.alcazardesegovia.com/

הידעת?

האלקסאר של סגוביה נחשב למבנה המצולם ביותר בספרד!

האלקסר של סגוביה (צילום מקורי)

הקתדרלה של סגוביה (Segovia Cathedral)

בלב העיר העתיקה, בכיכר המרכזית – פלאזה מיור, ניצבת קתדרלת סנטה מריה דה סגוביה אותה לא תוכלו לפספס. הקתדרלה נבנתה במאה ה16 (מלבד הכיפה והצריח שנבנו במאה ה17), על הריסות קתדרלה קדומה יותר, והיא הקתדרלה הגותית האחרונה שנבנתה בספרד ואחת האחרונות שנבנו באירופה. הקתדרלה זכתה לכינוי “גבירת הקתדרלות הספרדיות” מכיוון שנבנתה על שטח כה גדול שהצריך פינוי של 100 בתים, חלקם מהרובע היהודי. אזור הקתדרלה כולל כיכר רחבה בה ניתן לשבת ולנוח, לאכול, או להינות מקפה באחד מבתי הקה הסובבים סביב הקתדרלה.

כרטיסים וסיורים:

תוכלו לרכוש כרטיס כניסה עם סיור כלול במחיר (הסיור יגיע גם למגדל הכנסייה), עם אפשרות לביטול בחינם, ולהמנע מתורים בהגעה למקום.

כמו כן, תוכלו לרכוש כאן כרטיסי כניסה בלבד עם הנחה בלעדית של 5% לקוראי האתר בהזנת הקוד HAKO5ׂ.

הקתדרלה של סגוביה (צילום מקורי)

הרובע היהודי (The Jewish Quarter of Segovia)

החודריה – הרובע היהודי של סגוביה – הוא רשת רחובות שהמרכזי שבהם נקרא קאג’ה דה לה חודריה וייאחה .(Calle de la Juderia Vieja) רחובות החודריה מסומנים כך שניתן לעקוב אחר גבולות הרובע ולטייל בו בקלות. ברובע נמצאת כנסיית דה קורפוס .(Convento de Corpus Christi)  על מבנה כנסייה זו, שנבנתה על שרידי בית כנסת, עדיין ניתן לראות מאפיינים מעברו היהודי. אם תרצו להרחיב את האופקים וללמוד עוד על הרובע היהודי, תוכלו לגשת למרכז הדידקטי ע”ש אברהם שניור .(Didactic Centre of the Jewish Quarter) זה הוא מקום קטן ובו מידע על הקהילה היהודית של סגוביה, ונקרא גם ‘ארמון אברהם שניור’ או ‘בית אברהם שניור’ על שם אברהם שניור שהיה שר האוצר בשירות המלך וראש הקהילה היהודית בקסטיליה, עליו המלך כפה להתנצר כאשר היהודים נאלצו לבחור בין התנצרות לבין גירוש.

  • כנסיית דה קורפוס
  • המרכז הדידקטי ע”ש אברהם שניור

אתרים נוספים:

  • ארמון גרנחה דה סן אילדפונסו (La Granja de San Ildefonso) שנמצא במרחק רבע שעה נסיעה מסגוביה. זהו ארמון מרשים שנבנה במאה ה-17, ובו תוכלו לטייל במבנה משגעים וגנים יפיפיים.
    מומלץ מאד לבקר בארמון. ניתן לרכוש כרטיסי כניסה לארמון בקישור הזה, עם הנחה בלעדית של 5% לקוראי האתר בהזנת הקוד (HAKO5), או להזמין סיור מודרך הכולל כרטיס כניסה לארמון עם אפשרות לביטול בחינם בקישור הזה.
  • פסלו של חואן בראבו Monument of Juan Bravo
  • Monastery of Santa María del Parral
  • Alcazar Gardens
  • Gastronomic Museum of Segovia

שלט בכניסה לרחוב ברובע היהודי (צילום: Menesteoרישיון)

לינה בסגוביה

יש שיסתפקו ביום אחד בסגוביה, אך אפשר לנצל את זה שמדובר ביעד בו יש גם חיי לילה וללון בעיר ערב אחד, במיוחד אם אתם נמצאים הרבה בדרכים. מרבית התיירים הלנים בסגוביה יבחרו מקום לינה באזור מרכז העיר בגלל המיקום המרכזי, הקרבה לאטרקציות והמסעדות הרבות באזור זה. בין המלונות המומלצים ניתן למצוא את מלון Áurea Convento Capuchinos by Eurostars Hotel Company הנחשב יוקרתי ביחס למלונות האחרים באזור. במידה ואתם מעוניינים במלון עם תמורה טובה לכספכם אנו ממליצים על Hotel Corregidor. במידה ואתם מעדיפים דירה על פני מלון אנו ממליצים על Hotel Apartamentos Aralso . תקופת הקיץ היא התקופה העמוסה ביותר בסגוביה ולכן אם אתם מגיעים בחודשים אלו מומלץ להזמין מראש מקום לינה. למתלבטים, ניתן למצוא בקישור הזה מקומות לינה עם אפשרות ביטול. למידע נוסף על מלונות בסגוביה.




המלצות "הכל על" למבקרים בסגוביה

  • למתעניינים בהיסטוריה יהודית – יש המון היסטוריה יהודית בעיר, ורחובות הרובע היהודי מסומנים כך שקל לעקוב אחר הגבולות.
  • אם אתם עם רכב שכור, ניתן לשלב את הביקור בסגוביה יחד עם יעדים כמו סלמנקה (Salamanca) וגוודלחרה (Guadalajara) שנמצאים ברדיוס של 150 קילומטר.
  • כמו כן, תוכלו לנסוע ברכב או באוטובוס ל la granja,  עיירה קטנה וציורית שנמצאת כמה דקות נסיעה מסגוביה וכוללת מוזיאון זכוכית ייחודי ואלקזאר מרשים ביותר  (palacio real de la granja) המפורסם בשטיחי הקיר הייחודים שלו.
  • במידה ואתם מגיעים לעיר ברכב שכור שימו לב כי מאוד קשה למצוא חניה בתוך העיר העתיקה. מחוץ לעיר העתיקה יש חניון חינם, בו מומלץ לחנות את הרכב ולבלות את המשך היום בהליכה.
    (כתובת החניון: Plaza la Estación de Autobuses, 1 40002, סגוביהספרד).
    שימו לב כי לרוב הנסיעה ברכבת תיקח יותר זמן.
  • אם אתם רוצים להינות מחוויה נעימה ויותר אוטנטית מומלץ לחפש את הפאבים והמסעדות שאינן על הכיכרות המרכזיים של הקדרלה ואמת המים. בתוך הסמטאות של העיר תוכלו ליהנות מהמון מבנים ששמשו בעבר כבתים עתיקים, אורוות ורפתות והפכו למסבאות קטנות.
  • דרך ההגעה הנוחה ביותר לסגוביה ממדריד בתחבורה ציבורית הוא בעזרת אוטובוס – בגלל שהוא לא בהרבה יותר איטי מרכבת והוא מגיע ממש קרוב לעיר העתיקה – בעוד תחנת הרכבת יחסית מרוחקת.
  • למי שמעוניין בתחנת האוטובוס של סגוביה יש לוקרים בתשלום שמאפשרים לשים את התיקים ולטייל.

המלצות אילו עלו בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו: מדריד למטיילים – Madrid for travelers:

אוקטובר-נובמבר 2017

  • לסגוביה יש רכבת מהירה שיוצאת מתחנת chamartin . נקראת AVE נסיעה של חצי שעה במחיר של 13 יורו לכיוון. במחיר של 26 יורו להלוך חזור אולי שווה כבר להצטרף לאחד המאורגנים. בסגוביה יותר קריר כי היא בין גבעות ויש שם הכל , בעיקר יופי 🙂 יש אוטובוסים שיוצאים מתחנת הרכבת למרכז – הם מורידים ממש ברחוב המוביל לאקוודוקט. 2 יורו לכיוון
  • לסגוביה יש יש אוטובוס שקונים בתחנה מרכזית של מדריד ..לנו עלה לכח אדם 14 יורו הלוך חזור וזה סה”כ שעה נסיעה.
  • אנחנו יצאנו לסגוביה ב12 בצהרים וחזרנו ב20.00 הספיק לנו ומאאאאד נהננו. את הכרטיס קנינו באותו יום הלוך חזור בלי בעיה. מומלץ!
  • אנחנו היינו בסגוביה לבד, היינו שם בערך 4 שעות וזה היה מספיק. בטולדו היינו בטיול מאורגן של הולה שלום למשך 8 שעות.
  • סגוביה עיר עתיקה שאפשר לעשות עצמאית בקלות
  • לסוגוביה נסענו בכוחות עצמנו ברכבת. הרכבת נוחה מאוד ומהירה רק חצי שעה נסיעה ממדריד. כנראה לא סתם העיר הוכרזה כאתר מורשת עולמית. האקוודוקט, הקתדרלה והטירה מקסימים (מומלץ להיכנס לטירה ולעלות לתצפית מלמעלה) .

פונדק טיפוסי בתוך סגוביה (צילום מקורי)

שאלות ותשובות על סגוביה

העיירה סגוביה (Segovia) היא יעד תיירותי פופולארי ורבים בוחרים לבקר בה במסגרת טיול יום ממדריד שנמצאת במרחק של כ-88 ק"מ, או במסגרת טיול ברכב שכור בצפון ספרד. סגוביה עשירה בהיסטוריה ומורשת ספרדית ורחובותיה הציוריים נעימים להליכה. ביקור בסגוביה יכול להתאים לזוגות, קבוצות חברים או משפחות עם ילדים, לכל מבקר תהיה חוויה פסטורלית ועשירה מביקור בסגוביה.

התקופה הטובה ביותר לבקר בסגוביה היא בקיץ (חודשים יוני-ספטמבר) אז מזג האוויר נעים ונוח.

האתרים המרכזיים ביותר בסגוביה הם אותם שלושה שהעניקו לעיירה את התואר אתר מורשת עולמי ע"י אונסקו ב1985. הראשון הוא אמת המים העתיקה של סגוביה (Aqueduct of Segovia). הבא הוא האלקסר של סגוביה (Alcazar of Segovia)- טירת המבצר האייקונית שמשקיפה על העיירה מהר גבוה. האתר השלישי הוא הקתדרלה הגותית המרשימה של סגוביה (Segovia Cathedral). אתר מרכזי נוסף הוא הרובע היהודי (The Jewish Quarter of Segovia) שעשיר בהיסטוריה. הרחוב המרכזי בסגוביה הוא רחוב ריאל (Calle Real), שם יש חנויות, מסעדות וברים לרוב.

אפשר להגיע לאזור סגוביה באמצעות:

  • רכב פרטי:
  • הכבישים המובילים אל העיר הם AP61 ו M607. משך הנסיעה ממדריד הוא שעה עד שעה וחצי. בסגוביה קשה מאוד למצוא חניה. בתוך העיר העתיקה החניה היא בתשלום ומוגבלת לשעתיים. מחוץ לעיר העתיקה יש חניון חינם, מומלץ לחנות שם ולבלות את המשך היום בהליכה. כתובת החניון: Plaza la Estación de Autobuses, 1 40002, סגוביה, ספרד (ראה עוד תחת השכרת רכב במדריד וקסטיליה והשכרת רכב בספרד).
  • ברכבת:
  • רכבת REGIONAL יוצאת מתחנת Madrid Chamartín Train Station במדריד ומגיעה לתחנת Segovia Train Stationשבסגוביה. משך הנסיעה הוא שעתיים והיא כוללת 21 עצירות בדרך. (ראה עוד תחת רכבות בספרד).
  • טיסה:

הביקור בסגוביה מתאים למשפחות עם ילדים, יש המון מה לעשות ולראות הודות לשלל המבנים העתיקים והמרשימים שניתן למצוא בה. סגוביה נהדרת לבילוי וטיול בחוץ באוויר הפתוח תוך כדי התרשמות מההיסטוריה של האזור.

רבים בוחרים לבקר בסגוביה במסגרת טיול יום ממדריד (להזמנה ומידע נוסף לחצו כאן). ישנן שפע של אופציות שמציעות הסעה הלוך-חזור וכוללות את כל האטרקציות המרכזיות בעיירה. יש אפשרות לסיור הליכה מודרך של כשעתיים וחצי בסגוביה בקישור הזה. סוג סיור נוסף הוא בסגנון הרפתקני במיוחד של טיסת בלון פורח בשמי סגוביה בקישור הזה.

בין המלונות המומלצים באזור סגוביה ניתן למנות את בית ההארחה Hosteria Natura , ומלון הדירות Hotel Apartamentos Aralso.
לקריאה נוספת וקבלת מידע על סוגי אירוח שונים בסגוביה, מלונות ודירות מומלץ להיכנס לקישור הזה.

המרחק בין סגוביה לוייאדוליד הוא כ100 ק''מ וניתן לעשות אותו בשעה באמצעות אוטובוס ורכבת.

יש שיסתפקו ביום אחד, אך אפשר לנצל את זה שמדובר ביעד בו יש גם חיי לילה וללון בעיר ערב אחד, במיוחד אם אתם נמצאים בדרכים הרבה (ראה עוד תחת מלונות בסגוביה).

בין המסעדות המומלצות באזור ניתן למצוא את מסעדת Restaurante Taberna Lopez המציעה אוכל ספרדי , את מסעדת Asador Maribel Restaurante המציעה אוכל ים תיכוני ואת מסעדת Restaurante - Bar El Sitio המציעה אוכל ספרדי.

מידע שימושי על סגוביה