ארמון אלהמברה, גרנדה – כרטיסים וסיורים בהנחה, דילוג על התור ומדריך מקיף | Alhambra

עורך ראשי: אבי קומר

עדכון אפריל, 2024

בתקפה הקרובה מספר התיירים בגרנדה במגמת עלייה, שתלך ותתגבר ככל שנתקרב אל הקיץ. ולכן כשמתכננים להגיע לאטרקציות הפופולאריות ביותר, כמו ארמון אלהמברה מומלץ להזמין כרטיסים מראש - וכך להבטיח את הכניסה שלכם בזמן המתאים לכם ביותר ולחסוך את ההמתנה בכניסה. להזמנת כרטיסים מראש לארמון אלהמברה: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

ארמון אלהמברה בכמה מילים

ארמון אלהמברה (Alhambra- עיוות של המילה הערבית אלחמרא- האדומה) בגרנדה (Granada) הוא חלק מרשימה אקסלוסיבית ביותר של האתרים הייחודים והפלאיים ביותר באירופה בכלל ובספרד בפרט. ואכן,בדומה לאתרי מופת דומים כמו הסגרדה לה פמיליה בברצלונה או לקוליסאום ברומא, ביקור בארמון אלהמברה מותיר את המבקר עם תחושת פליאה והשתאות עצומה, לנוכח העיצוב, העיטורים והצורות הגיאומטריות המורכבות (עליהן נסביר באריכות בהמשך). לא פלא שאתר זה מושך אליו קרוב ל8,300 מבקרים בממוצע ביום ו3 מיליון מבקרים בשנה קלנדרית המגיעים לחזות בשיאה של האדריכלות והאמנות המוסלמית בימי הביניים, מה שהופך אותו לאתר הפופולארי ביותר בספרד, ולאחד מהאתרים המבוקשים ביותר באירופה.

ארמון אלהמברה

ארמון אלהמברה, חצר האריות (פאטיו דה לוס לאיונס) – לא ניתן להישאר אדיש לביקור במקום

ההיסטוריה של ארמון אלהמברה

ארמון אלהמברה הוא עדות לאחת מהתקופות הפורות ביותר בהיסטוריה של ספרד, ובפרט של אנדלוסיה. בזמן שאירופה הייתה שקועה באימת ימי הביניים ובמסעות צלב אכזריים, בדרום ספרד שגשגה ממלכה מורית מוסלמית, שהיוותה את חוד החנית של אותה תקופה בכל תחומי האמנות, המדע והתרבות של אותה תקופה (ובתקופה זו גם פעלו בממלכה חלק מהמשוררים ואנשי הרוח הגדולים ביותר בהיסטוריה היהודית כגון רבי יהודה הלוי, או שלמה אבן גבירול). העושר הרוחני והתרבותי של הממלכה המוסלמית בא לידי ביטוי במבנים שהם בנו בכל רחבי אנדלוסיה, למשל המסגד הגדול של קורדובה (המסקיטה), או מבצר אלקזבה במאלגה (למעוניינים לקרוא על תקופה זו יותר: ספרד המוסלמית). אך גולת הכותרת המפורסמת ביותר של תקופה זו היא ללא ספק ארמון אלהמברה.

ארכיטקטורה מורית בארמון אלהמברה

ארכיטקטורה מורית בארמון אלהמברה

החלק הראשון שנבנה בשנת 1248 היה המבצר- אלקאסאבה, בהוראתו של המלך מוחמד אבן אלהמאר. במאה השנים לאחר מכן הרחיבו המלך ויורשיו באופן דרסטי את המתחם, מעבר לגבולותיו של המבצר, מוסיפים לו ארמונות מלוכה, בתי מלאכה, בתי מרחץ וגנים מטופחים. בשנת 1354 מתחם אלהמברה כבר שלט בקו הנוף של העיר גרנדה, ומתוכו התנהלה השליטה בממלכת גרנדה כולה, כאשר מיטב האמנים, הסופרים, האדריכלים והמדענים של אותה תקופה משפיעים על המשך עיצוב הפנים של המתחם, בונים למשל את חצר האריות (Court of the Lions) המפואר ומכניסים מוטיבים סימטריים מורכבים לתוך העיטורים.

חצר האריות של ארמון אלהמברה – נבנתה במאה ה14 ומשאירה חותם עד היום

בשנת 1492, אותה שנה הרת גורל בדפי ההיסטוריה האנושית, נפלה ממלכת גרנדה בידי הנוצרים כחלק מהרקונקיסטה (מספרדית- כיבוש מחדש) ובכך הושלמה מלאכת הכיבוש הנוצרי בכל רחבי ספרד. אלהמברה עצמה לא הותקפה על ידי הכוחות הנוצריים כיוון שהשליט המוסלמי אבו עבדאללה מוחמד השביעי (Abu Abdallah Muhammad XII) נכנע למלך פרדיננד השני ולמלכה איזבלה, אשר העתיקו את מגוריהם מיד לארמון המלכותי. בהמשך אותה שנה קרו במתחם שני אירועים אשר עתידים היו להשפיע על ההיסטוריה האנושית כולה, ועל ההיסטוריה היהודית בפרט. ב31 במרץ 1492 חתמו המלך והמלכה על הצהרת אלהמברה (Alhambra Decree) אשר קבעה כי כל יהודי אשר לא יסכים להמיר את דתו לנצרות, יגורש מיידית מספרד. 18 ימים לאחר מכן, ב17 לאפריל, הגיע למתחם אלהמברה ימאי אחד, בשם כריסטופר קולומבוס, והציג למלכים את תכניותיו לחצות את האוקיינוס האטלנטי על מנת להגיע להודו. בהמשך אותו שנה הגיע אותו קולומבוס לחופי יבשת אמריקה, סולל את הדרך לעולם החדש.

( Emilio Sala Francés) ההחלטה על גירוש יהודי ספרד בארמון אלהמברה

השליטים הנוצרים שהשתכנו באלהמברה במאות הבאות שינו את המתחם לפי טעמם, פוגעים במרבית הבנייה המקורית בו. במאה ה-16 החליט הקיסר קרל החמישי לבנות ארמון מגורים לו ולמשפחתו במתחם, ארמון אשר בתפארתו ויוקרתו יאפיל על המבנים המוריים באלהמברה. הארמון, אשר נבנה על בסיסו של ארמון החורף המוסלמי, נבנה בסגנון רנסאנסי מובהק והעניק עוד רובד של אמנות ואדריכלות שיא במתחם והוסיף עוד שכבה חשובה בהיסטוריה של המתחם. שינויים אלו המשיכו להתרחש במתחם עד למאה ה-19 אז הבינו הספרדים את חשיבותו של האתר והחלו בעבודות לשימור המבנים והאדריכלות המוסלמית, ובשנת 1984 הוכרז האתר כאתר מורשת עולמית של אונסק”ו.

מה רואים בארמון אלהמברה

הצופים מבחוץ על ארמון אלהמברה ינטו לחשוב שמדובר בארמון מוסלמי יחסית בנאלי, כזה שאפשר למצוא במרוקו או במזרח התיכון, ואפילו במקומות אחרים באירופה. אך הפלא האמיתי של אלהמברה מתחיל כאשר נכנסים פנימה. בכניסה למתחם תמצאו מולכם את מבצר אלקזבה, המבנה ממנו התחילה הבנייה של אלהמברה כולה, ומשם תוכלו להמשיך ולצלול לתוך מבוך הארמונות והחצרות השונים. מומלץ להתחיל במתחם הארמונות הנסרידיים (על שם משפחת המלוכה ששלטה בממלכה ובנתה את אלהמברה) ולעבור בתוך מבוך החדרים השונים, אשר כולם מעוטרים בסגנונות סימבוליים ובהישענות על נוסחות מתמטיות. כבר ציינו שהממלכה המוסלמית היוותה את חוד החנית בכל תחומי המדע באותה תקופה, וכיאה לכך, העקרונות המתמטיים באים לידי ביטוי באופן מושלם בבנייה. האמנים השתמשו בנוסחות מתמטיות על מנת לעצב את הצורות וציורי הקיר והתקרה בחללים השונים, דוגמת משפט פיתגורס אשר סייע להם לשמור על הרמוניה אמנותית וסימטרית, אך גם לייצר משמעות קונספטואלית עבור כל יצירה. ובכלל, הגיאומטריה והסימטריה שניבטים מכל פינה בארמון- אשר באופן ייחודי מצליחה להציג את המתמטיקה דרך האמנות- אלו הם האלמנטים שהפכו את הארמון לאתר הנחשק שהוא כיום.

דוגמא לתקרה גיאומטרית שעוצבה על פי משפט פיטגורס בארמון אלהמברה

בין המתחמים וארמונות המגורים השונים תמצאו חצרות וחללים פתוחים רבים בהם ישנם עמודים וקשתות רבות. המרכזי והחשוב ביותר בהם הוא  ‘חצר האריות’- הפטיו דה לוס לאונס (Patio de los Leones), אשר נמצא בלב ההרמון המלכותי (אחד המתחמים המפורסמים היותר בתרבות המוסלמית). בלב החצר מזרקה ובה 12 אריות המסמלים את 12 המזלות ובשולי החצר יותר מ100 עמודי שיש מעוטרים להפליא. אם ברצונכם גם לחוות הדר ופאר בסגנון אירופאי יותר תוכלו לבקר בארמון של הקיסר קרל החמישי, אשר נבנה בסגנון רנסאנס מובהק שמזכיר את סגנון הארמונות באיטליה ומייצר את התחושה האנדלוסית המיוחדת של נקודת מפגש בין מזרח ומערב.

עוד מתחם חשוב בו מומלץ לבקר הוא ארמון החנרליפה (Generalife), שנמצא בצמוד לאלהמברה ואשר שימש כבית הקיץ של שושלת המלוכה המוסלמית. כבית קיץ אשר יועד למטרות בילוי, התרעננות ופנאי ישנם גנים רבים במתחם הארמון והפאר בא לידי ביטוי בגנים המטופחים ובאווירת השלווה האצילית שנחה במקום. שימו לב שארמון החנרליפה לא נמצא בתוך מתחם אלהמברה וכי ישנם כרטיסי כניסה מסוימים אשר לא מעניקים כניסה גם לחנרליפה אלא רק לאלהמברה.

ארמון החנרליפה שימש כמקום בילוי והתרעננות בזכות היופי העוצר נשימה והשלווה שהוא משרה (צילום: ארמון החנרליפה שימש כמקום בילוי והתרעננות בזכות היופי העוצר נשימה והשלווה שהוא משרה

סרטון על ארמון אלהמברה

כרטיסים לאלהמברה

כרטיסים לארמון אלהמברה

ישנם 7 סוגי כרטיסי כניסה שונים למתחם אלהמברה, אשר יכולים לנוע במחירים בין 5 ל17 יורו (נכון לשנת 2023) וכוללים אפשרויות כניסה מוגבלות לכל אחד מהמתחמים באלהמברה, וכן כרטיסי כניסה לביקור לילי בחנרליפה או באלהמברה. כרטיסים אלו אינם כוללים סיור והדרכה אלא רק כניסה. את כל הכרטיסים אפשר לקנות באתר הרשמי של הארמון.

חשוב לציין כי בעקבות עומס המבקרים הרב באתר, מומלץ מאוד להזמין כרטיסי כניסה מראש ולא להגיע למצב בו לא ניתן להיכנס לאתר מרוב עומס המבקרים. כמו כן, כשתרכשו כרטיסי כניסה לאתר תתבקשו לבחור שעת הגעה רצויה. האתר מקציב מספר כרטיסים זמינים לכל שעה, ומהרגע שנכנסתם תוכלו להישאר באתר ככל שתחפצו.

בתקופות העומס לעיתים מומלץ להזמין כרטיסים אפילו חודשיים מראש (במיוחד לחלק של ארמון הנסרידים) – אין כמעט סיכוי בתקופה זו למצוא כרטיסים זמינים ותמצאו הרבה מאוד תגובות וסיפורים של תיירים שהתבאסו כיוון שכשהגיעו לארמון ראו שלט שאומר שאין מכירת כרטיסים להיום בכלל לחלקים רבים בארמון.

כרטיסי כניסה בלבד

במידה ותרצו לרכוש כרטיסי כניסה בלבד (ללא סיור מודרך) ניתן לקנות שני סוגי כרטיסים:

האחד הוא כרטיס כניסה למתחם אלהמברה ללא כניסה לארמונות הנסרידיים (אשר נחשבים לחלק הכי אטרקטיבי באלהמברה). עלות הכרטיס 11 יורו (נכון לשנת 2023) והוא גם כולל דילוג על התור של הקופות, שעלול להיות עמוס מאוד בחודשי השיא של התיירות בעיר, אך אינו כולל אפשרות כניסה מכניסת הקבוצות המהירה יותר. כרטיס זה מומלץ למבקרים אשר לא נזקקים לסיור מודרך אך גם לא רוצים לעמוד בתורים ארוכים בכניסה שיכולים להגיע גם מעל לשעה המתנה.

  • להזמנת כרטיסים למתחם הארמון ללא כניסה לארמונות הנסרידיים כולל לדילוג על התור לקופות בתוספת הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) – לחצו כאן
  • להזמנת כרטיסים למתחם הארמון ללא כניסה לארמונות הנסרידיים כולל לדילוג על התור לקופות עם אפשרות ביטול לחצו כאן

השני הוא כרטיס כניסה למתחם אלהמברה הכולל כניסה לארמונות הנסרידיים. בדומה לכרטיס הראשון, כרטיס זה כולל דילוג על התור הארוך לקופות אך אינו כולל סיור מודרך באתר וכניסה מכניסת הקבוצות. הכרטיס כן כולל ביקור בארמונות שנחשבים שיא האדריכלות המוסלמית המורית בכל ההיסטוריה. זהו הכרטיס הפופלארי ביותר להזמנה על ידי מרבית התיירים.

  • להזמנת כרטיסים למתחם הארמון כולל כניסה לארמונות הנסרידיים ודילוג על התור לקופות בתוספת הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) – לחצו כאן
  • להזמנת כרטיסים למתחם הארמון כולל כניסה לארמונות הנסרידיים ודילוג על התור עם אפשרות ביטול לחצו כאן

כרטיסי כניסה הכוללים סיור מודרך

לכניסה עם מדריך לארמון ישנם שני יתרונות מרכזיים: 1. חוויה מרתקת בזכות מדריך שידע להנגיש לכם את שאתם רואים ולהכווין אותכם לנקודות החשובות בעושר הרב הקיים בארמון. 2. דילוג כפול על התור – גם לא צריך להמתין לקופות וגם נכנסים למתחם עם המדריך דרך כניסת הקבוצות המהירה יותר. במידה ותרצו לבקר באלהמברה בליווי מדריך מוסמך ישנם מספר כרטיסים שונים אותם תוכלו לרכוש, בהתאם להעדפותכם ושיקולכם התקציביים (כל הכרטיסים כוללים כרטיס דילוג על התור וכניסה לכל מתחם אלהמברה,כולל הארמונות הנסרידיים). שימו לב, במיוחד בקיץ – מומלץ מאוד להזמין את מקומכם לפחות שלושה שבועות מראש.

האופציה הראשונה היא הזמנת מקום בסיור מודרך בקבוצה עד 20 אנשים. הסיור מועבר על ידי מדריכים מקצועיים בשפות אנגלית, צרפתית וספרדית, אורך כ3 שעות ועלותו 36 יורו (נכון לשנת 2023). סיור זה מתאים למי שחפץ בהדרכה מקצועית וכוללת, אך לא צריך הדרכה אישית ופרטנית מהמדריך (כמו סיור פרטי או בקבוצות קטנות כפי שיפורט בהמשך). לרכישת הסיור המודרך לחצו כאןישנה גם אפשרות להזמין מקום בסיור פרימיום, אשר מתקיים בקבוצות קטנות יותר (עד 10 אנשים) ומוצע גם בשפות גרמנית ואיטלקית (בנוסף לשפות הנ”ל). עלות הכרטיס לסיור הפרימיום הוא 59 יורו (נכון ל2023) וניתן להזמין אותו בלחיצה כאן.

במידה ותרצו להשתתף בסיור רחב יותר, אשר כולל בנוסף לאלהמברה והארמונות הנסרידיים גם את רובע אלבאיסין (Albaicín) העתיק, אשר מזכיר במראהו ותחושתו את העיר העתיקה בירושלים, ואת שכונת סקרומונטה (Sacromonte) המרתקת, אשר מורכבת מבתי מערות החצובים בהר מעל גרנדה, ובה קהילה צוענית תוססת ופעילה,  אנו ממליצים על סיור זה אשר אורך כ5 וחצי שעות ומועבר בשפות אנגלית,צרפתית,ספרדית וגרמנית. קבוצה בסיור היא מקסימום 20 אנשים, ועלות הסיור הוא 59 יורו לאדם (נכון לשנת 2023).  סיור זה מתאים למבקרים הרוצים להיחשף ליופיה הקסום של העיר גרנדה ולאופיה המיוחד, בנוסף לפאר והחשיבות של ארמון אלהמברה. להזמנת סיור מודרך באלהמברה,רובע אלבאיסין ושכונת סקרומונטה לחצו כאן.

סיורי יום מערים נוספות באנדלוסיה

במידה ואתם לנים באחת מערי אנדלוסיה הסמוכות, דוגמת סביליה, מאלגה או טורסמולינוס בקוסטה דל סול ישנם סיורי יום רבים לגרנדה, אשר כוללים הסעות וסיור מודרך באלהמברה, כמו גם בחלקים המרכזיים של גרנדה. סיורים אלו אורכים כיום שלם (בין 10-12 שעות) ומומלצים בעיקר למי שמתארח באחד מהיעדים המרכזיים ביותר באנדלוסיה אבל לא רוצה לפספס את האתר המתויר ביותר בספרד. עלות הסיור משתנה לפי העיר ממנה יוצאים וסוג הסיור. להזמנת סיור יום מסביליה לחצו כאן, להזמנת סיורי יום ממאלגה לחצו כאן ולהזמנת סיורים מטורסמולינוס לחצו כאן.

הגעה לאלהמברה

אם אתם לנים באזור רובע אלבאיסין ניתן להגיע לאלהמברה ברגל. במידה ואתם מטיילים עם רכב שכור באנדלוסיה (פיתרון שאנו ממליצים עליו בחום, וניתן לקרוא עליו בהרחבה תחת העמוד השכרת רכב באנדלוסיה והשכרת רכב בספרד) תוכלו להחנות את רכבכם בחניית אלהמברה (Alhambra parkering), חנייה אשר מכילה כ500 מקומות חנייה ושמורה 24.7. עלות שעת חנייה היא ב2.8 יורו (נכון לשנת 2023) וממנה ניתן להגיע בקלות לארמון. ישנם 2 קווי מיניבוס ייעודים, אשר ניתן לזהות אותם בקלות בשל צבעם האדום, אשר מבליט אותם מרכבי התחבורה הציבורית האחרים. מספרם הן C30 וC32 והם עוצרים בתחנת Alhambra – Generalife 2, משם זהו מרחק הליכה קצר לאלהמברה.

הזמנת כרטיסים לארמון אלהמברה - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למגיעים לארמון אלהמברה

  • הביקור באלהמברה מומלץ לכולם בהיותו אחד מפלאי הארכיטוקטורה והעיצוב הגדולים באירופה. חובבי תרבות ואמנות האיסלאם ימצאו עניין רב בציורי הקיר, בעיצובים וברעיונות המיתולוגיים המוצגים בו.
  • שאתם באים לארמון היום חושבה להציג בכניסה את הדרכון המקורי שלכם (לא צילום).
  • הזמן המומלץ לביקור באלהמברה הוא בחודשים החמים יחסית, אך לא בחודשי הקיץ (יולי אוגוסט) אשר בהם נוצרים עומסים רבים בכניסה. לכן מומלץ להגיע בחודשים אפריל-מאי או ספטמבר-אוקטובר. למי שמבקר בכל זאת בקיץ אנו ממליצים מאוד להזמין כרטיסים מראש שיאפשרו לו לדלג על התור – אופציה מומלצת הכוללת הנחה לגולשי הכל על אפשר לראות כאן, ואופציה מומלצת עם אפשרות ביטול אפשר לראות כאן. מומלץ להתכונן בקיץ להרבה מאוד מבקרים שיהיו יחד אתכם – מצד שני לא צריך להתרגש הסדר במקום נשמר בצורה מופתית.
  • הכניסה לארמון הנסרידים היא בזמן המדוייק אותו הזמנתם, לא מכניסים מי שמאחר.
  • הזמן המומלץ להקדיש לביקור בארמון אלהמברה הוא בין 3-4 שעות, על אף שחובבי אמנות זו יוכלו לבלות במתחמים השונים באתר קרוב ליום שלם.
  • למבקרים באלהמברה מומלץ לא לפספס את רובע אלבאיסין הסמוך אליו, ושכונת סקורומונטה החצובה במערות ראו פה מידע נוסף על אתרים ואטרקציות מרכזיות בגראנדה. כמו כן, לחובבי אדריכלות ובנייה מוסלמית מומלץ לתכנון לבקר באתרים דומים אחרים בדרום ספרד כמו: הקתדרלה הגדולה של קורדובה (אשר הייתה מסגד במקור ומשלבת בין הסגנונות השונים בצורה מופלאה) וקתדרלת סביליה.
  • strong>הדרך הנוחה ביותר להגיע לארמון אלהמברה היא ברגל, אך ניתן גם להשתמש בתחבורה ציבורית ממרכז העיר גרנדה אשר מגיעה עד הכניסה למתחם.
  • למשפחות המגיעות לארמון אלהמברה אנו ממליצים להיערך בהתאם מבחינת נגישות עגלות ותוואי הדרך. העיר גרנדה הררית ולכן יש בה עליות וירידות אשר עלולות להיות מעט קשות לילדים קטנים. לעומת זאת הביקור במתחם עצמו יחסית נוח. יש הנחות לילדים ומומלץ לדרוש אותם במעמד הקניה. גם ילדים מתחת לגיל החובה לכרטיסים – צריכים להיות כלולים בהזמנת הכרטיסים שלכם מראש. שימו לב אין כניסה למתחם עם עגלות, כאשר תכנסו פנימה תצטרכו לאכסן אותם.
  • והאופציות הקיימות יקרות יחסית לאופציות הלינה הקיימות בגראנדה בין אפשרויות הלינה המומלצות באזור זה ניתן למנות את:
    Áurea Washington Irving by Eurostars Hotel Company ו Alhambra Palace המאוד מפנקים ויוקרתיים ואת CANDIL SUITE Realejo הפשוט והפונקציונאלי.
  • עלות הביקור משתנה לפי סוג כרטיס הכניסה שרוכשים והמתחמים השונים שנכללים בכרטיס. המחיר המינימלי הוא 5 יורו והוא כולל ביקור לילה בגנים ובארמון החנרליפה, מחיר כרטיס הכולל ביקור בכל המתחם הוא 14 יורו, והמחירים מאמירים במידה ותרצו סיור מודרך (בקבוצות או פרטי).
  • גרנדה היא עיר מאוד בטוחה, אך ישנו מנהג בקרב הצוענים בעיר מחוץ לאלהמברה להציע את שירותם, לבצע איזה תעלול אחיזת עיניים תמים ואז לדרוש ממך כסף עבור צפייה במופע. אין שום חובה לשלם להם, וניתן לסרב להם בנימוס.
  • ניתן להגיע למקום עם רכב, ישנה חנייה גדולה ובה 500 מקומות חניה נוסף למספר רב של חניות המרוחקות מעט יותר מאלהמברה.
  • אחת המסעדות באזור הארמן עליהם קבלנו המלצות (לא בדקנו את כולם) היא la mafia

שאלות נפוצות על ארמון אלהמברה

הביקור בארמון אלהמברה מומלץ לכל מי שמבקר בגראנדה בהיותו אחד מפלאי הארכיטוקטורה והעיצוב הגדולים באירופה. חובבי תרבות ואמנות האיסלאם ימצאו עניין רב בציורי הקיר,בעיצובים וברעיונות המיתולוגיים המוצגים בו.

הזמן המומלץ לביקור באלהמברה הוא בחודשים החמים יחסית, אך לא בחודשי הקיץ (יולי אוגוסט) אשר בהם נוצרים עומסים רבים בכניסה. לכן מומלץ להגיע בחודשים אפריל-מאי או ספטמבר-אוקטובר. למי שמבקר בכל זאת בקיץ אנו ממליצים מאוד להזמין כרטיסים מראש שיאפשרו לו לדלג על התור – אופציה מומלצת הכוללת הנחה לגולשי הכל על אפשר לראות כאן, ואופציה מומלצת עם אפשרות ביטול אפשר לראות כאן. מומלץ לקרוא בפירוט רב על אופציות הכרטיסים השונות לארמון אלהמברה לפני הזמנה.

הזמן המומלץ לביקור בארמון אלהמברה הוא בין 3-4 שעות, על אף שחובבי האמנות המסוימת הזו יוכלו לבלות במתחמים השונים באתר קרוב ליום שלם.

כן. יש חניה סמוכה סמוך לארמון אלהמברה מה שהופך את ההגעה עם רכב שכור לנוחה ביותר.

בין אפשרויות הלינה המומלצות באזור זה ניתן למנות את: Áurea Washington Irving by Eurostars Hotel Company ו Alhambra Palace המאוד מפנקים ויוקרתיים ואת CANDIL SUITE Realejo הפשוט והפונקציונאלי. מומלץ לקרוא בהרחבה על נושא זה תחת  דירות ומלונות בגראנדה.

כן. ישנו אדיו גייד מומלץ שניתן להזמין בכניסה. יש לקחת בחשבון שאין מדריך קולי לארמון בשפה העברית.

אפשר לגשת לכל חלק בתוך ארמון אלהמברה רק פעם אחת. עם זאת, אפשר להיכנס ולצאת מהמתחם ללא הגבלה.

לא. יש איסור על כניסה עם עגלת ילדים למתחם ישנם מקומות אכסון למגיעים עם עגלה למתחם.

מידע שימושי

  • שעות פתיחה:
    מה1 לאפריל עד ה14 לאוקטובר:
    08:30-20:00 בכל ימות השבוע (+סיורי לילה במתחם בין השעות 22:00-23:30)
    מה15 לאוקטובר עד ה31 במרץ:
    08:30-18:00 בכל ימות השבוע (+סיורי לילה במתחם בין השעות 22:00-23:30)
  • עלות כרטיס כניסה לאלהמברה נעה בין 5 יורו (לכרטיס כניסה מוגבל לאיזורים מסוימים) ל17 יורו (לכרטיס כניסה לכלל המתחמים). כרטיסים הכוללים סיורים פרטיים במתחם עלולים להגיע ל40 יורו ויותר, תלוי בהיקף וסוג הסיור. (מידע זה נכון לשנת 2022)
  • כתובת: P.º de la Sabica, 1, 18009 Granada
  • קווי המיניבוס C30 וC32 מגיעים עד לכניסה למתחם (ניתן לזהות אותם בקלות בשל צבעם האדום הבולט)- התחנה בה נדרש לרדת היא Alhambra – Generalife 2.
  • אתר רשמי: https://www.alhambra.org/en/
  • הארמון לא פתוח למבקרים ב25.12 (חג המולד) וב1.1 (השנה החדשה)

למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם: