קתדרלת סביליה – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף ביותר בעברית | Seville Cathedral

עדכון אפריל, 2024

בתקפה הקרובה מספר התיירים בסביליה במגמת עלייה, שתלך ותתגבר ככל שנתקרב אל הקיץ. ולכן כשמתכננים להגיע לאטרקציות הפופולאריות ביותר, כמו קתדרלת סביליה מומלץ להזמין כרטיסים מראש - וכך להבטיח את הכניסה שלכם בזמן המתאים לכם ביותר ולחסוך את ההמתנה בכניסה. להזמנת כרטיסים מראש לקתדרלת סביליה: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

קתדרלת סביליה בכמה מילים

קתדרלת סביליה היא קתדרלה עתיקה שמאפשרת למבקר בה לחוות גם חוויה אדריכלית ועיצובית מרתקת וגם להיחשף להיסטוריה הארוכה של סביליה ודרום ספרד כולה.  הקתדרלה שוכנת בעיר העתיקה של סביליה שבחבל אנדלוסיה שבדרום בספרד. קתדרלת סביליה נחשבת לקתדרלה הרביעית (או החמישית, תלוי את מי שואלים) בגודלה בעולם, ולמבנה הגדול בעולם שנבנה בסגנון האדריכלי הגותי. היא מפורסמת במגדל הפעמונים המיוחד שלה (לה חיראלדה), במזבח העתיק והיחודי שלה, ב”קאפיו מאיור” -(שכבות ברזל ייחודיות החותמות את הקאפלה של הקתדרלה) ובחצר הקדמית (פאטיו דה לוס נראנחוס) שעוד משמרת אלמנטים מהבניה המוסלמית הקדומה של דרום ספרד.
הקדתרלה של סביליה

הקתדרלה של סביליה. שילוב של עיצוב גותי ומאפיינים מוסלמים שמביאה 2 מיליון מבקרים בשנה

הקתדרלה של סביליה היא מהידועות בספרד ובכל העולם. היא מקור גאוותה של סביליה והאטרקציה המרכזית בה, ומבקרים בה יותר משני מיליון אנשים בכל שנה. תיירים המגיעים לבקר בסביליה והסביבה, לא יוותרו על ביקור בקתדרלה – ואילו שזמנם לא בידם, או שלא רוצים או לא יכולים להיכנס פנימה בגלל היבטים כספיים או דתיים כנראה שלא יוותרו לפחות על מבט מבחוץ במבנה מרשים זה.

ההיסטוריה של קתדרלת סביליה

בימי השליטה המוסלמית (המוואחידון) בסביליה עמד במקום בו הקתדרלה נמצאת היום, מסגד מרכזי שנבנה  על ידי החליף של סביליה אבו יעקוב יוסוף. המסגד עמד על תילו עד המאה ה13. בזמן כיבוש סביליה על ידי הנוצרים, החליטו הנוצרים להסב את המסגד לכנסייה בתהליך בניה שנמשך מעל 150 שנים. בכדי להתאים את המסגד לתפילה הנוצרית חילקו את החלל הענק לחללים צדדיים קטנים (קפלות) ואת צריח המסגד הסבו הנוצרים למגדל פעמון (לה חיראלדה) שהפך לאחד מסימני ההיכר של הקתדרלה. מצד שני שמרה הקדתרלה חלקים רבים מהעיצוב והבניה המוסלמית מה שמעניק לעיצוב הגותי שלה היבטים מורים ייחודיים.  קצת לאחר הפיכתה לקתדרלה, הוצבו בה ארונות קבורתם של כמה משליטיה החשובים של העיר שחיו בתקופה זו בראשם פרדיננד השלישי (המלך שכבש את סביליה) ובנו אלפונסו העשיריה. קבורתם של שליטים אילו בקתדרלה סימלו את הבטחון שחשו הנוצרים בשליטה באזור.

בראשית המאה ה15 החליטו שליטי העיר לשפץ את המבנה ולהפוך אותו לקתדרלה שתתאים באופן מושלם להרגלי התפילה ועקרונות הדת הנוצרית, ובנוסף תדגים את העושר והכוח הרב של סביליה באותה התקופה. המסגד-קתדרלה נהרס ובנייתה של קתדרלת סביליה החדשה החלה בשנת 1401 ונמשכה יותר ממאה שנים, עד 1506.

לאחר סיום בנייתה “הוכתרה” הקתדרלה ככנסייה הגדולה בעולם (תואר שעד ימינו כבר “נלקח” ממנה) לאחר שכנסיית אגיה סופיה שבקונסטנטינופוליס (איסטנבול המודרנית) על גלגוליה השונים החזיקה בו כ1000 שנים. כשהקתדרלה הושלמה החלו להתבצע בה סידורי הקבורה של המלכים והנכבדים שנקברו בקתדרלה הקודמת ונפטרו במהלך השיפוצים ויועדו להיקבר בקתדרלה. האדם הידוע ביותר שקבור בקתדרלה הוא כריסטופר קולומבוס, שנפטר בדיוק שנה שבנייתה של הקתדרלה הושלמה.

פסלו של קולומבוס בקדתרלה של סביליה

במאה ה17 הוחלט לשפץ ולהגביה את המינרט ששימש כמגדל פעמונים (ובעברו שימש כצריח המסגד). בסיום הגבהתו של המינרט והפיכתו למגדל פעמונים אמיתי קיבל המגדל את השם החירדלה (אמונה – על שם הדמות הנמצאת על השבשבת של המגדל) והיה לכמה שנים הבניין הגבוה ביותר בכל העולם, אשר היווה את סמלה המובהק של סביליה.

רישום של סביליה מהמאה ה19 בו ניתן לראות את הקתדרלה וצריחיה

רישום של סביליה מהמאה ה19 בו ניתן לראות את הקתדרלה וצריחיה

חלקים בקתדרלה קרסו ב1511 וב1888, מה שגרם לפעולות בנייה ושיפוצים מתמשכות בקתדרלה גם לאחר סיום בנייתה. רוב הקתדרלה נבנתה לפי הסגנון האדריכלי הגותי, ששלט בכיפה בתקופה זו בכל רחבי אירופה הקתולית, אך תוספות בנייה מאוחרות וחלקים ששופצו בנויים גם בגסנון אדריכליים אחרים, כמו אדריכלות הרנסאנס והבארוק.

בשנת 1987 זכתה הקתדרלה להכרה בחשיבותה וייחודיותה וקיבלה מעמדה של אתר מורשת עולמית של ארגון אונסק”ו, ביחד עם אתרים נוספים בעיר סביליה.

מה רואים בקתדרלה של סביליה

הקתדרלה מורכבת כיום משני חלקים עיקריים – גוף הקתדרלה (שנקרא בשפה האדריכלית “הספינה הראשית”) והמגדל הפעמונים (החירלדה), בהם ניתן לבקר ולהתרשם מהעושר והיופי של חלקה הפנימית של הקתדרלה ומהנוף המהמם שנשקף מקומת התצפית.

סביבות הקתדרלה

את החלקים העליונים של הקתדרלה ובמיוחד החירלדה ניתן לראות ממקומות רבים בעיר סביליה, בשל גובהם הרב. הקתדרלה שוכנת במרכז העיר ההיסטורית של סביליה בגדה המזרחית של העיר, כחצי קילומטר מנהר הגואדלקיביר (Guadalquivir) הקתדרלה היא ענקית ומרשימה מאוד, ויש סביבה מספר נקודות בהן תוכלו לראות תיירים רבים המביטים בה. הנקודה המרכזית בה צופים בקתדרלה היא הרחוב המרכזי שממערב לה (Av. de la Constitución). נקודה אחרת בה באים תיירים לצפות בקתדרלה היא הרחבה הגדולה שמדרום לקתדרלה (Plaza del Triunfo), בה אפשר לראות גם מבנה אונסקו נוסף: ארכיון איי הודו (Archivo de Indias). מקום נוסף ממנו ניתן להביט בקתדרלה היא הרחבה שנמצאת בחלקה הצפון מזרחי, לצד רחוב Virgen de los Reyes. מרחבה זו ניתן להשקיף על האפסיס (החלק החצי מעוגל אליו מכוונת התפילה) ועל מגדל החירלדה ולהביט גם במבנה חשוב נוסף: ארמון הארכיבישוף של סביליה (Palacio Arzobispal).

תצפית על הקדתרלה מהרחבה הדרומית Plaza del Triunfo: מימין מרכז מידע תיירותי ומשמאל ארכיון איי הודו

סגנון הבניה של הקתדרלה

הסגנון האדריכלי של הקתדרלה הוא יחסית מעורב, וזאת מכיוון שהבנייה שלה ארכה זמן רב ותוסופו שונות עם אלמנטיים עיצוביים שונים הוספו לה לאורך השנים. בתחילה הסגנון המוביל היה גותי אבל עם השנים קרנו של הסגנון האדריכלי הגותי ירדה וסגנון אדריכלות הרנסאנס הפך להיות חשוב ועיקרי מאוד באדריכלות המונומנטלית האירופאית. בהכללה ניתן לומר שרוב שלד המבנה הקדום בנוי על פי עקרונות גותיים, וחלק גדול מפנים המבנה, לרבות העיטורים האדריכליים ויצירות האמנות שבו, כבר מכילים עקרונות מהאדריכלות הרנסאנסית ומסגנון הבארוק המאוחר יותר.

הפאטיו דה לוס נאראנוס – חצר התפוזים של הקתדרלה גותית אבל עם שאריות מוריות-מוסלמיות (המזרקה שמשה לשטיפת ידי המתפללים המוסלמים לפני התפילה).

הכניסה וחצר הקתדרלה – Patio de los Naranjos

הכניסה לקתדרלה היא דרך חלקה הצפוני. שער הכניסה מוביל ישר לחצר פנימית גדולה, שמכונה חצר התפוזים (Patio de los Naranjos). החצר היא מלבנית ומכוסה כולה בעצי פרי. בצדדים של החצר יש פורטיקו (מבנה מקורה עם עמודים וקשתות). החצר היא שריד למסגד הקדום (אחד משני השרידים היחידים יחד עם החלק התחתון של החירלדה) ובו היא שימשה כמרחב היטהרות עבור המאמינים לפני הכניסה לתפילה. הכניסה למבנה היא מאמצע צדו הרוחבי הצפוני.

תוך הקתדרלה והויטראז’ים היחודיים שלה

בכניסה לקתדרלה משתהים רוב המבקרים אל מול מראה העמודים הגבוהים ואורכו של המבנה. כמו קתדרלות גדולות אחרות התחושה המרכזית של המבקר בכנסייה היא של קטנות ואפיסות, ואלו בדיוק התחושות שבוני הכנסייה רצו לעורר במתפללים – קטנות וצניעות אל מול כוחו וגדולתו של האל. רצפת המבנה עשויה שיש ובקירות הגבוהים שלו משובצים וויטראז’ים צבעוניים שמכניסים אור למבנה ומספרים את סיפורי חייו של ישו. בצדדים של ה”ספינה הראשית” קפלות המוקדשות לנושאים שונים מהדת הנוצרית ולקדושים מקומיים. בקתדרלה עיטורים אדריכליים רבים, ציורים, פרסקאות ופסלים שממחישים את הקדושים שמונצחים וקבורים בכנסייה ואת עיקרי האמונה של הדת הנוצרית.

ויטרז בחלון הקתדרלה מהמאה ה16

התקרה המרשימה של קתדרלת סביליה (צילום: התקרה המרשימה של קתדרלת סביליה

הקפלות והקברים בתוך הקתדרלה | קברו של קריסטופר קולומבוס

במבנה כ80 קפלות, כאשר שתיים מתוכן הן ידועות מאוד ומושכות את רוב המבקרים בקתדרלה – הקפלה המלכותית והקפלה של קריסטופר קולומבוס. הקפלה בה קבור כריסטופר קולומבוס שוכנת באמצע החלק הדרומי של הקתדרלה, אלו מול הכניסה. ובה שוכן פסל ציון ענק בדמותו (Monumento de Colón). קולומבוס הוא האדם המפורסם ביותר שקבור בקתדרלה, ובאופן טבעי חלק זה הוא אולי הידוע והעמוס ביותר בתיירים במבנה. לאפסיס של הקתדרלה (החלק המזרחי ביותר אליו מכוונת התפילה, בדרך כלל בעל צורה של חצי עיגול) פונקציה שונה מכנסיות קתוליות רגילות. באפסיס תמצאו דווקא קפלה המציגה את פסליהם של מלכי קסטיליה פרדיננד השלישי ובנו אלפונסו העשירי (Capilla Real), ולא את מזבח התפילה, שממוקם דווקא באמצע המבנה, בטרנספט – המפגש בין הקו הרוחבי והאורכי של המבנה.

המזבח הראשי של הקתדרלה

המזבח המרכזי של הקתדרלה – יצירת אומנות של ממש

המזבח הראשי של הקתדרלה הוא פשוט פלא אדריכלי ואמנותי, והוא אולי מזבח התפילה הנוצרי הידוע ביותר בכל העולם. הוא נמצא בתוך כלוב גדול במרכז המבנה, ומידותיו הבלתי נתפסות הן 20 על 18 מטרים. המזבח הוא עבודת חייו של האמן הפסל הספרדי פייר דנקארט, והוא עשוי עץ מגולף שמצופה בזהב. במזבח ניתן לראות סצנות רבות מחייו של ישוע הנוצרי כפי שהם מסופרים בברית החדשה, כאשר לכל סצנה מוקדש ריבוע משל עצמה.

מגדל חיראלדה וה”חיראלדיו” בראשו

מגדל חיראלדה ותצפית מראש המגדל והקתדרלה

בחלק הצפון מזרחי של המבנה נמצאת העלייה למגדל החירדלה. לאכזבתם הרבה של מרבית התיירים, לקומת התצפית של החירלדה אין מעלית, ובאופן מוזר גם לא מדרגות, אלא 36 רמפות משופעות (שאמורות לאפשר לטפס על המגדל רכובים על סוס). לאחר העלייה למגדל, שתיקח לכם בערך רבע שעה, תגיעו לקומת התצפית, ממנה תחזו בנוף מהמם של העיר סביליה ושל חלקיה המרכזיים של הקתדרלה עצמה. העלייה אמנם קשה, אך הנוף בהחלט שווה את המאמץ. גם בגג של מבנה הכנסייה עצמה ניתן לערוך סיור (בתשלום נוסף). הנוף מהגג מהמם ומיוחד גם הוא, וניתן לראות ממש מקרוב את הכיפות של המבנה ואת חלקו העליון של החירלדה, כולל את החירלדיו (Giraldillo) – הפסל שמוצב בראש המגדל המציג אישה מחזיקה בדגל. החירלדיו מפורסם בפני עצמו, הוא אחד הסמלים של הקתדרלה ושל סביליה והעתק שלו מוצב אל מול שער הכניסה הדרומי של הקתדרלה (שאינו בשימוש היום).

סרטון על קתדרלת סיביליה

כרטיסים לקתדרלה של סביליה

קתדרלת סביליה היא מיעדי התיירות הפופלארים ביותר בסביליה ודרום ספרד, כמעט כל תייר יעבור ויביט בה מבחוץ גם בגלל יופיה וגם בגלל מיקומה – רבים גם ירצו להיכנס פנימה לביקור בתוך הקתדרלה ויש שירצו לשלם תוספת תשלום על מנת לטפס לתצפית על המגדל או תצפית בראש הכנסיה. לאילו הרוצים להיכנס פנימה יש לקחת בחשבון תורים ארוכים בקופות, מחיר שאינו יקר מאוד אך בכל זאת משמעותי והרבה אופציות לכרטיסים שאפשר לבחור ביניהם – מהאתר הרשמי ועד ספקי משנה המאפשרים חבילות כרטיסים שונות החוסכות כסף, מצרפות מדריכים פיזים או קוליים לביקור שלכם בתוספת תשלום קטנה ו/או מאפשרות לכם לדלג על התורים. אנו ננסה לעשות קצת סדר.

הזמנה באתר הרשמי

האתר הרשמי של הקתדרלה מאפשר הזמנה מראש של הכרטיסים – הם יעניקו לכם דילוג על התור לקופות (לא על התור בכניסה) ובהזמנה מראש תוכלו לחסוך מעט בתשלום (נכון ל2022 כאירו אחד לכרטיס למבוגר). האתר הרשמי הוא גם המקום להזמין בו כרטיסים מוזלים: ילדים עד גיל 13 שנכנסים חינם, מוגבלי תנועה וותיקים שמשלמים על כרטיסים בהנחה וכדומה.

 כרטיסי כניסה  לקתדרלה עם דילוג על התור בקופות הכרטיסים

ישנם הרבה ספקים שיציעו לכם כרטיסים לקתדרלה עם דילוג על התור. אנו ממליצים מאוד לבחון אותם במיוחד בעונת הקיץ, אז התור עלול להיות ארוך ומעיק במיוחד. בנוסף, אנו ממליצים לוודא שכל כרטיס כזה שאתם קונים כולל גם את הכניסה למגדל, אחרת תרגישו קצת פספוס.

  • להזמנת כרטיסים לדילוג על התור בקתדרלה בתוספת הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) – לחצו כאן
  • להזמנת כרטיסים לדילוג על התור עם אפשרות ביטול לחצו כאן

כרטיס כניסה וסיור מודרך – גם לדלג על התור לקופות, גם לקבל הדרכה, וגם להיכנס בכניסת הקבוצות המהירה.

כרטיס זה מקנה גם הוא דילוג על התור בכניסה לקתדרלה ולמגדל חירלדה, ובנוסף סיור מודרך (אורך הסיור משתנה לפי האופציה אותה תזמינו) והוא מאפשר לכם לדלג גם על תורי הכניסה והבידוק הבטחוני על ידי כניסה עם המדריך שלכם בכניסת הקבוצות.  אופציה זו מתאימה לאלו שרוצים לא רק לראות את הכנסייה אלא גם להבין את האדריכלות ואמנות שבתוכה או שפשוט רוצים להיכנס יותר מהר פנימה (גם בכניסה לקתדרלה וגם בכניסה למגדל). הסיור מומלץ במיוחד לחובבי היסטוריה, אמנות ואדריכלות עתיקה. הכרטיס מומלץ כמו כן לאלו שמעוניינים לדלג על התור הארוך שמצטבר בכניסה לאתר.

  • להזמנת סיור מודרך (מדריך מומחה עם סיור של שעה וחצי)ודילוג על התור לקתדרלה בתוספת הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) – לחצו כאן
  • לאופציות רבות לסיורים מודרכים בקתדרלה ודילוג על התורים עם אפשרות ביטול לחצו כאן

כרטיסים משולבים – לאילו הרוצים לראות יותר ולחסוך כסף

ספקים רבים יציעו לכם כרטיסים או סיורים המשלבים את הביקור בקתדרלה ביחד עם אתרים או סיורים נוספים, אילו אופציות למי שמעוניין גם כך לבקר בעוד אתרים באזור סביליה ובוודאי למי שמעוניין בסיור מודרך באזור.

להלן מספר אופציות פופלאריות לשילובים אילו:

כרטיס כניסה בסיסי לקתדרלת סביליה ולכנסיית הגואל השמימי המקנה דילוג על התור

כרטיס הכניסה, שמקנה כניסה ומדריך שמע לשתי הכנסיות הגדולות של סביליה – קתדרלת סביליה (כולל מגדל החירדלה) וכנסיית סלבדור (Iglesia Colegial del Divino Salvador). כרטיס זה מומלץ לאלו שרוצים לבקר בשתי הכנסיות ואלו שמעוניינים לדלג על התור הארוך שנוטה להצטבר בכניסה בעונות התיירות. בנוסף הוא מאפשר העמקה והכוונה בעושר הרב שיש לקדתרלה ולתצפית בה להציע בעזרת המדריך הקולי (באנגלית).

כרטיס כניסה המלווה בסיור מודרך קצר לקתדרלת סביליה ולמצודת אלכזר

כרטיס כניסה המלווה בסיור מודרך קצר של כשעתיים וחצי גם לקתדרלת סביליה וגם למצודת סביליה (Real Alcázar de Sevilla), אחד מהאתרים היפים והחשובים ביותר בעיר. ניתן לרכוש את הכרטיס דרך אתר טיקטס (כאן) והוא מומלץ לאלו שמעוניינים לסייר בשני האתרים ולהבין את ההיסטוריה, האדריכלות והאמנות שבהם.

כרטיס כניסה המלווה בסיור מודרך ארוך לקתדרלת סביליה ולמצודת אלכזר

כרטיס כניסה המלווה בסיור מודרך ארוך של כ4 שעות גם לקתדרלת סביליה וגם למצודת סביליה. ניתן לרכוש את הכרטיס דרך אתר טיקטס (כאן) והוא מומלץ לאלו שמעוניינים בסיור ארוך בשני האתרים, כולל בחלקים פחות מתוירים בהם, בו ילמדו בצורה מעמיקה על העבר וההווה התרבותי והחומרי שלהם.

הזמנת כרטיסים לקתדרלת סביליה - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למגיעים לקתדרלת סביליה

  • הקתדרלה של סביליה היא בהחלט אחד מפלאי אירופה, והביקור בה מומלץ לכולם לפחות במבט מן החוץ לגבי כניסה פנימה זה תלוי עד כמה האדרכילות הייחודית של הקתדרלה מעניינת אתכם וכמובן היבטים של זמן שאתם יכולים להשקיע באתר. חשוב להבהיר שאין צורך בהבנה מעמיקה של התיאולוגיה הנוצרית או של עקרונות אדריכליים קלאסיים בשביל להעריך את היופי והעוצמה של המבנה המפורסם הזה.
  • התצפית מהמגדל שווה את המחיר ושווה את הטיפוס. למי שיש את הזמן להשקיע שווה לדעתנו לעשות את העליה למגדל.
  • ישנו דיון בקבוצות ובפורמים השונים האם יש צורך להזמין כרטיסים מראשאו אנו ממליצים לעשות כן. כמובן שזה יותר חשוב בתקופת התיירות אבל לא רק – גם במרץ לפעמים אין כרטיסים למי שמגיע ללא הזמנה (קראו עוד בעמוד זה על כרטיסים לקתדרלת סביליה)
  • מומלץ לבקר בסביליה בחודשי האביב – מרץ, אפריל ומאי. בחודשים אלו מזג האוויר בעיר נעים ובנוסף העומס התיירותי בעיר פוחת באופן משמעותי אל מול הקיץ.
  • זמן משוער לביקור בקתדרלה הכולל עלייה למגדל חירלדה הוא בין שעה לשעתיים. אילו שממש ישקיעו יגיעו לשעתיים וחצי.
  • מומלץ לשלב את הביקור בקתדרלה עם ביקור בארמון אלכרז ובארכיון האיים ההודיים שנמצאים בקרבת מקום, וקיבלו גם הם מעמד של אתר מורשת עולמית של אונסק”ו. לאלו הנהנים מביקור בכנסיות מומלץ לבקר גם בכנסיית סלבדור ולחובבי האמנות מומלץ לבקר גם במוזיאון לאמנות יפה של סביליה (Museo de Bellas Artes de Sevilla). מומלץ להציץ בעמוד שלנו על  אתרים אטרקציות ומסלולים בסביליה
  • נוח מאוד להגיע להגיע לקתדרלה בהליכה רגלית מרובע הסנטרו בו היא נמצאת. במידה ותרצו להגיע בתחבורה ציבורית, ליד הקתדרלה תחנת חשמלית שנקראת ארכיון האיים ההודיים (Archivo de Indias).
  • הביקור בכנסייה מומלץ למשפחות, ובעיקר הביקור במגדל חירלדה ובקומת התצפית, אך יש לשקול את קיצור הביקור בקתדרלה לכשעה, בכדי למנוע שעמום. בנוסף יש לזכור שילדים מתחת לגיל 13 נכנסים לאתר בחינם.
  • הקתדרלה שוכנת במרכז סביליה וסביבה מאות רבות של אופציות לינה מכל הסוגים ובכל רמות המחירים. זהו אזור הלינה הפופלארי ביותר של סביליה (ראו עוד תחת מלונות ודירות בסביליה) בין אפשרויות הלינה המומלצות  באזור זה ניתן למנות את :  Toc Hostel Sevilla  (אכסניה זולה ומומלצת), Suites Murillo Alcázar ( הפונקציונאלי והפופלארי) ו Tomas Ibarra Pool & Luxury  
    היוקרתי והמפנק.
  • בימי חמישי בשעה 14:45 הכניסה לקתדרלה היא בחינם. יש להזמין כרטיס מראש לשעה זו (ולשלם תרומה של יורו אחד לקתדרלה) בכדי להיכנס בחינם.
  • גם אזור הקתדרלה וגם סביליה כולה בטוחים יחסית לטיול ונחשבת לעיר מתוירת ושקטה. במקומות הומי אדם מומלץ תמיד לשמור על חפציכם האישיים קרוב אליכם ובתא סגור בכדי למנוע גניבה.
  • אזור מרכז סביליה, ואזור הקתדרלה בפרט, אינו נגיש לרכב פרטי כמעט בכלל ויש להימנע מהגעה לקתדרלה עם רכב פרטי. לכן יש לחנות את הרכב בחניונים פריפריאלים ומוסדרים ומשם להמשיך ברגל או בתחבורה ציבורית. מומלץ לקרוא על כך עוד תחת השכרת רכב בסיבליה והשכרת רכב בספרד.
  • הקתדרלה נגישה לחלוטין לאלו שמתניידים בכיסא גלגלים ולהורים עם עגלות תינוק. בעלי נכות של 65% ומעלה זכאים לכרטיס במחיר מופחת, והכניסה לאתר היא בחינם למשתמשים בכיסא גלגלים.

שאלות נפוצות על קתדרלת סביליה

הקתדרלת של סביליה היא בהחלט אחד מפלאי אירופה, והביקור בה מומלץ לכולם, מיקומה המרכזי וייחודה מביאים לכך שכמעט כל מי שמבקר בסביליה יעבור בה לפחות למבט מבחוץ. למי ששוקל להיכנס פנימה לדעתנו הכניסה מומלצת (למי שזמנו בידו ואין היבטים הלכתיים שמונעים ממנו כניסה לקתדרלות), אין צורך בהבנה מעמיקה של התיאולוגיה הנוצרית או של עקרונות אדריכליים קלאסיים בשביל להעריך את היופי והעוצמה של המבנה המפורסם הזה. בנוסף התצפית מגג הקתדרלה והמגדל יפה וייחודית.

מומלץ לבקר קדתרלת סביליה וסיבליה כולה בחודשי האביב - מרץ, אפריל ומאי. בחודשים אלו מזג האוויר בעיר נעים ובנוסף העומס התיירותי בעיר פוחת באופן משמעותי אל מול הקיץ.

מבחינה שעות, במידה ולא הזמנתם מראש את הכרטיסים (ראו גם כרטיסים לקתדרלת סביליה) מומלץ לבוא בפתיחה בבוקר לפני התורים הגדולים.

זמן מומלץ לביקור בקדתרלת סביליה הכולל עלייה למגדל חירלדה הוא בין שעה לשעתיים.

התור לקתדרלת סביליה יכול להיות ארוך גם במרץ או אוקטבר, ודאי שביולי-אוגוסט. התור הוא כפול: תור לקופות למי שצריך להזמין כרטיסים ותור בכניסה ובבידוק.

הדרך לעקוף את תור הקופות בהמצעות קניה של כרטיסים מראש.

אפשר לעשות זאת  באתר הרשמי, או באופציה זו הכוללת 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד דופון Hako5), ובאופציה הזו המאפשרת ביטול חינם.

כדי להיכנס בכניסת הקבוצות ולעקוף את התור בכניסה יש רבים המזמינים ביקור בקתדרלה בתוספת סיור מודרך. אופציה מומלצת לכך הכוללת 5% הנחה לגולשי הכל על,אפשר לראות כאן  ואופציה מומלצת אחרת, בה יש מגוון רב יותר של אפשרויות אשר רובם עם אפשרות ביטול  אפשר לראות כאן.

מומלץ לקרוא בפירוט על הנושא תחת כרטיסים לקתדרלת סביליה.

אומנם המגדל בקדתרלת סביליה דורש תוספת תשלום, ומאמץ רב בטיפוס - אבל התצפית באזור שווה את המאמץ והתשלום.

לקדתרלת סביליה ניתן לקנות כרטיסים בכמה מקומות, כגון דרך האתר הרשמי, בקופות הקתדרלה, או דרך מפצי הכרטיסים השונים. מי שיבחר להזמין בקופות יגלה שבמיוחד בעונות התיירות התור יהיה ארוך, ולפעמים לא יהיו כרטיסים זמינים לזמן המבוקש לכן אנו ממליצים לא לעשות זאת קניית כרטיסים מראש דרך האתר הרשמי  היא האופציה הפופלארית, אבל משום שזמינות הכרטיסים באתר הרשמי מאוד נמוכה והם עלולים להיגמר מהר רוב התיירים שמחפשים שם כרטיסים לא ימצאו בה את מבוקשם בתאריכים הרצויים להם. לכן אם בדקתם באתר הרשמי ואין כרטיסים זמינים בתאריכים שאתם מחפשים, אופציה אחרת לקניית הכרטיסים היא דרך מפיצי אתרי מכירת הכרטיסים השונים (ויש רבים). אנו ממליצים לבדוק את האופציה הבאה הכוללת חמש אחוז הנחה לגולשי הכל על (קוד קופון Hako5), או האופציה הזו שנותנת אפשרות לביטול חינם עד 24 שעות לפני תאריך הביקור.
מומלץ לקרוא את הפירוט שלנו על כרטיסים לקתדרלת סביליה

הקתדרלה שוכנת במרכז סביליה וסביבה מאות רבות של אופציות לינה מכל הסוגים ובכל רמות המחירים. זהו אזור הלינה הפופלארי ביותר של סביליה (ראו עוד תחת מלונות ודירות בסביליה) בין אפשרויות הלינה המומלצות  באזור זה ניתן למנות את :  Toc Hostel Sevilla  (אכסניה זולה ומומלצת), Suites Murillo Alcázar ( הפונקציונאלי והפופלארי) ו Tomas Ibarra Pool & Luxury היוקרתי והמפנק.

אפשר להזמין כרטיסים בקדתרלת סביליה, סביר שיהיו כרטיסים לקתדרלה. אבל אז יש צורך לקחת בחשבון שיש להמתין בתור, שהרבה פעמים ארוך מאוד. למי שמחפש היכן להזמין אנו ממליצים לבדוק את האתר הרשמי או לבדוק את האופציה הבאה הכוללת חמש אחוז הנחה לגולשי הכל על (קוד קופון Hako5), או האופציה הזו שנותנת אפשרות לביטול חינם עד 24 שעות לפני תאריך הביקור.
מומלץ לקרוא את הפירוט שלנו על כרטיסים לקתדרלת סביליה

מידע שימושי

  • שעות הפתיחה של הקתדרלה הינן בימים שני-שבת בשעות 17:00-10:45 ובימי ראשון בשעות 18:00-14:30.
  • עלות הביקור בקתדרלה הוא 11 יורו לאדם מבוגר.
  • אתר רשמי: https://www.catedraldesevilla.es/cultural-visit2/