גרנדה, ספרד 2024 – המדריך המקיף ביותר בעברית | Granada

כמה מילים על גרנדה

גרנדה (Granada) היא בירת מחוז גרנדה, השוכנת בחבל אנדלוסיה שבדרום ספרד. העיר הוקמה במפגש הנהרות חֶנִיל, דארוֹ ובֶּיירוֹ ומעליה מתנשא רכס נבדה. חבל האנדלוסיה ידע תהפוכות שילטוניות כבירות לאורך ימי הביניים, ובדומה למאלגה, סביליה וקורדובה הסמוכות לה, גם בגרנדה אפשר לראות זכר לאותם תהפוכות במארג של אסלאם ונצרות הנשזרים זה בזה, כאשר ההיסטוריה המפוארת של שלטון האסלאם באזור ניכר היטב בבניינים מפוארים לצד הבניה המחודשת של הקתולים שלקחו את השלטון לידם. גרנדה היא בית לכמה מהאוצרות ההיסטוריים החשובים ביותר בספרד, כמו גבעת אלהמברה, ובביקור בה ניתן לראות את חילופי השלטונות שידעה, ואת אופייה שהתעצב מכך. כיום מתגוררים בעיר כ300,000 תושבים, וחוץ מההיסטוריה המפוארת היא ידועה בשל האוניברסיטה שבה, מהחשובות בספרד ומייצרת חיי לילה תוססים ואווירה צעירה במקום. מרבית המבקרים מגיעים לעיר בשל גבעת אלהמברה המפורסמת שבה, ונשארים בשל האוכל המשובח (ובראשם הטאפאס האנדלוסי המפורסם), המחירים הזולים (העיר זכתה בתואר העיר הזולה והמשתלמת ביותר לחופשה באירופה) והאווירה הייחודית ששוררת בעיר.

מה עושים בגרנדה

גרנדה נבנתה למרגלות רכס סיירה נוודה (Sierra Nevada), הרכס הגבוה ביותר בספרד. גרנדה היא עיר גדולה בעלת מראה אקלקטי שמציג את ההיסטוריה של העיר לראווה. מראה העיר משתנה בין אזורים מודרנים בסגנון עירוני- אירופאי קלאסי המציעים מוקדי קניות, מסעדות וחיי לילה עשירים לבין אזורים עתיקים ומפוארים מהתקופה האיסלמית עם בניה אופיינית, כמו הרובע המוסלמי אלבאיסין והחימאם, וכמובן כנסיות וקתדרלות מהתקופה הקתולית. האזור המפורסם והבולט ביותר בעיר הוא גבעת אלהמברה המשכנת ארמונות ומבצרים מהתקופה המוסלמית, וביניהם גם את ארמון קאסה ריל (Casa Real),  וגנים מלכותיים רבים. תא השטח המיוחד של העיר וההיסטוריה העשירה שלו יוצר מגוון מדהים באפשרויות שהוא מציע, בין אם זה סקי ברכס ההרים מעליו, ביקור בשכונות עתיקות או חוויות קניות אירופאית מובחרת. בשל כך,יש בעיר מגוון שלם של אפשרויות לסיורים,אטרקציות ובילויים שונים אשר יתאימו לכל מבקר בה.

 width=סמטאות גרנדה, ציורות וקסומות

סיורי יום רגליים בגרנדה

כאמור,בשל החשיבות והיופי הרב שטמונים בארמונות ובמבנים השונים בגבעת אלהמברה, מרבית הסיורים המודרכים בעיר עוסקים בעיקר בגבעה ובהקשריה ההיסטוריים והתרבותיים, לקריאה נוספת אודות מגוון הסיורים השונים באלהמברה אנחנו ממליצים לכם לקרוא את העמוד המקיף שלנו בנושא- הכל על גבעת אלהמברה (כולל הנחות בלעדיות לגולשי הכל על). אך אם ברצונכם לגלות את העיר שמעבר לגבעה המפורסמת- ישנם מגוון רחב של סיורים שיחשפו אתכם לסודותיה של העיר הקסומה- למשל סיור זה, אשר כולל ביקור ברובע אל באיסין המפורסם, ובמערות סקרומונטה, אשר היוו את הבתים הראשונים בהם התיישבו הצוענים בהגעתם לגרנדה, ואשר מתגוררים שם עד היום, או סיור מרתק זה, אשר מתחקה אחר עקבותיו של אחד המחזאים והמשוררים המפורסמים ביותר בעולם הלטיני- פדריקו גרסיה לורקה. גולשי הכל על נהנים מהנחה ייעודית עבור סיורים אלו, בהזנת קוד הקופון hako5 במעמד הרכישה. 

בנוסף,תוכלו להנות ממטעמיה המפורסמים של העיר באמצעות סיור טעימות של כ3.5 שעות אשר יחשוף אתכם למיטב היינות, המטבח והבישול של העיר, ויזכה אתכם בביקור במסעדות משפחתיות עתיקות יומין, ברי טאפאס קסומים ומטבחים מסורתיים. סיור זה ניתן לרכוש כאן עם אפשרות ביטול חינם. חובבי ההיסטוריה גם ימצאו מספר רב של סיורים המתחקים אחרי שורשיה ותולדותיה של העיר, באמצעות סיור זה, אשר מאיר זרקור על סיפורה הייחודי של העיר, ומראה את השפעותיה של ההיסטוריה על גרנדה בהווה.

למגוון רב של סיורי יום בגרנדה היכנסו לקישור זה או לקישור זה, ותוכלו למצוא עשרות אפשרויות שונות לגלות את העיר כפי שמתחשק לכם.

סיורי יום רכובים בגרנדה

בנוסף לאפשרויות הסיורים הרגליים בעיר, ישנה אפשרות לרכישת סיורים רבים המועברים באמצעות סגווי או אופניים חשמליים, והיות שהעיר גרנדה, אשר שוכנת על ההרים, ידועה בתלילותה, ייתכן ותגלו שזוהי האופציה העדיפה עבורכם. אופיים של הסיורים הוא רחב ומשתנה, ומאפשר ביקור באטרקציות המפורסמות של העיר כגון אל באיסין ומערות סקרמונטה (למשל כאן או כאן), הצצה להיסטוריה המסועפת והמורכבת של העיר (למשל כאן) או עלייה לרכס ההרים סיירה נבאדה בשקיעה ותצפית אל עבר העיר כולה בשעת הזהב (אופציה מומלצת במיוחד לצלמים- כאן) width=גרנדה בשעת השקיעה. אופציה נהדרת לצלמים

פלמנקו בגרנדה

לא ניתן בעיר גרנדה מבלי לחוות באחת מהאטרקציות התרבותיות החשובות והמפורסמות בה, והוא ריקוד הפלמנקו- סגנון ריקוד ומוזיקה שמקורו בחבל אנדלוסיה ואופייני מאוד לעיר. רבים מהמסעדות,הברים ואולמי ההופעות מציעים הופעות פלמנקו מדי ערב. והמקום הכי טוב לצפות במופע פלמנקו מסורתי הוא בפלאזה נואיבה- הכיכר הישנה ביותר בעיר ובין החשובות בה. היא מלאה בחנויות, מסעדות ובניניים עתיקים והיסטוריה שקורצת מכל פינה.

להזמנת כרטיסים למופע פלמנקו בפלאזה נואיבה לחצו כאן.

 width=אישה לבושה בשמלת פלמנקו מסורתית, מסימני ההיכר הבולטים של העיר

5 אטרקציות ואתרים מרכזיים בגרנדה

גבעת אלהמברה וארמון אלהמברה

גבעת אלהמברה מכילה שפע של מבצרים וארמונות מהתקופה המוסלמית והוכרזה כאתר מורשת עולמית, ואפשרויות הביקור בה מגוונות מאוד. ניתן לרכוש כרטיסים מהאתר הרשמי או מאתרים אחרים המשווקים זאת. להלן חלק  קטן מהאפשרויות, לאפשרויות נוספות ניתן לקרוא בעמוד המקיף שלנו על ארמון אלהמברה.

ארמון החנרליפה שימש כמקום בילוי והתרעננות בזכות היופי העוצר נשימה והשלווה שהוא משרה (צילום:

1.כרטיס כניסה לארמוני נסריד (Nasrid Palaces) ובגנים המלכותיים בשילוב מדריך קולי:

סיור זה מציע כניסה למתחם ארמוני נסריד הממוקם בלב אלהמברה ומלא בחצרות, אולמות וחדרי מלוכה, יחד עם ביקור בגנים המלכותיים ג’נרלייף ואלקזבה (Generalife, Alcazaba) מלווה במדריך קולי. מחיר כרטיס הוא 350 ₪ למבוגר (12 ומעלה) ו152 ₪ לילד (11 ומטה). לרכישת הכרטיסים לחצו כאן

2. כרטיס כניסה לגנים המלכותיים ומרחץ המסגד:

כרטיס זה מציע כניסה למרחץ המסגד והגנים המלכותיים ג’נרלייף ואלקזבה (Generalife, Alcazaba) וכולל כניסה מהירה בלי לעמוד בתור. מחיר כניסה למבוגר נעל גיל 12 הוא 40 ₪, לילדים מתחת לגיל 12 הכניסה חינם. להזמנת כרטיסים לחצו כאן.

3. כרטיס כניסה המשלב כניסה לגנים המלכותיים, הארמון של קרל ה-5, ארמון פארטל ומוזיאון אלהמברה.

הכרטיס כולל גם פטור מתור, אפשר לשדרג את הכרטיסים לסיור מודרך קולית או עם מדריך צמוד. המחיר הוא 11 יורו למבוגר מעל גיל 12, מתחת לגיל 12 הכניסה חינם. להזמנת כרטיסים לחצו כאן (בתוספת 5% הנחה לגולשי הכל- בהזנת הקופון hako5).

חמאם אל אנדלוס (Hammam Al Ándalus)

החמאם אל אנדלוס הוא בית מרחץ טורקי מהתקופה המוסלמית בעיר, ומתאפיין באדריכלות יפהפיה ובריכות חמות אשר נותנות איכות של סאונה למקום. הוא פעיל גם היום כחמאם וניתן לקבל שם שפע טיפולים ומסאז’ים. החמאם פתוח בכל יום משעה 10:00-00:00. מחיר הכניסה הוא 144 ₪ ומומלץ לרכוש כרטיס מראש.

להזמנת כרטיסים לביקור של שעה וחצי בחמאם לחצו כאן.

– הקתדרלה של גרנדה (Catedral de Granada)

הקתדרלה של גרנדה נבנתה במאה ה16 על חורבותיו של מסגד לאחר המהפכה הקתולית בספרד. הקתדרלה היא כנסייה יפהפייה עם בניה מוקפדת ומורכבת בסגנון רנסנס ובארוק ומהווה מוקד תיירותי מושך. הקתדרלה פתוחה בימי שני-שבת בשעות 10:00-19:00 ובימי ראשון משלוש עד שבע. מחיר כרטיס כניסה למבוגר הוא 5 יורו, לילדים הכניסה חינם. לרכישת כרטיסים דרך האתר הרשמי של הקתדרלה לחצו כאן

מוזיאון מערות סקרומונטה (Museo Cuevas del Sacromonte)

בליבה של שכונת סקרמונטה העתיקה שוכן מוזיאון מערות סקרומנטה, שמשמר ומשחזר מערות בהם גרו לפני מאות שנים צוענים שהיו הראשונים להתיישב באזור, ומאפשר הצצה אל תוך מהלך חייהם ומלאכות מסורתיות שבהם עבדו. המוזיאון פתוח בכל יום משעה 10:00-18:00. מחיר הכניסה למבוגר מעל גיל 11 הוא 5 יורו. לילדים מתחת לגיל 11 הכניסה חינם.

להזמנת כרטיסים למוזיאון מערות סקרמונטה לחצו כאן (בתוספת 5% הנחה לגולשי הכל- בהזנת הקופון hako5).

מנזר סקרומונטה (Abadía del Sacromonte)

מנזר סקרומונטה הוא מנזר עתיק השוכן בעמק לצד שכונת סקרומונטה ההיסטורית. המנזר נבנה במאה ה-16 ומציג פסלי שיש, עבודות אומנות עתיקות, שרידים מהתקופה הרומית ושטיח מקראי שנארג בבריסל. ניתן לרדת גם למרתף המנזר, שם לטענת המקומיים התגלה האל אל הנזירים.  מחיר הכניסה למבוגר מעל גיל תשע הוא 5 יורו, מתחת לגיל תשע הכניסה חינם.

לכרטיסים הכוללים פטור מתור וכרטיס כניסה לאתר לחצו כאן. (בתוספת 5% הנחה לגולשי הכל- בהזנת הקופון hako5).

רובע אלבאסין (The Albaycin)

רובע אלבאסין הוא רובע ערבי עתיק בגרנדה, המאופיין בשרידים רבים מהשלטון המוסלמי באזור, סמטאות צרים ואווירה מיוחדת משאר חלקי העיר. הרובע הוכרז כאתר מורשת עולמי על ידי אונסק”ו, בשל חשיבותו וההיסטוריה שהוא אוצר בתוכו. בתוך הרובע נמצאים גם המוזיאון הארכיאולוגי של גרנדה, כנסיית סלבדור והמרחצאות הערבים מהתקופה המוסלמית. סיבה נוספת להגיע לרובע היא התצפית הסמוכה לכנסיית סנט ניקולאס המשקיפה על העיר וממנה ניתן לראות את גבעת אלהמברה. ישנם סיורים מודרכים רבים אשר חושפים את המבקר לכל פינות החמד המסתתרות ברובע העתיק, ומעשירות את הביקור בו. סיורים אלו מגוונים מאוד, וחלקם כוללים גם ביקור במערות סקרמונטה (למשל כאן או כאן), במוזיאון המערות (למשל כאן)  או סיור באמצעות אופניים חשמליות (למשל כאן). וכמובן,סיורים רבים בארמון אלהמברה כוללים גם ברובע העתיק אשר צופה עליה. סיורים מומלצים אלו כוללים את סיור זה (אשר כולל גם כניסה לארמונות הנסרידיים ומקנה 5% הנחה לגולשי הכל על בהזנת הקופון hako5) או סיור זה (אשר כולל כרטיס דילוג על התור בארמון אלהמברה).




לינה בגרנדה

בגרנדה ישנם כ-1200 מקומות לינה מסוגים שונים – מלונות, דירות ואפשרויות הארחה נוספות. אפשרות הלינה הנפוצה ביותר הינה דירות (למשל דירות Granaxperience Apartamentos La Maleta), מבחינת המלונות מרביתם הם מלונות בעלי דירוג של שלושה כוכבים כמו (Palacio de Santa Inés), כך שלמי שמחפש מלון שכזה יש יותר אפשרויות לבחור מתוכן.
האזור המרכזי סביבו מרבית התיירים בוחרים ללון הינו העיר העתיקה ובמיוחד ליד קתדרלה גרנדה (Catedral de Granada).

5 מקומות לינה מומלצים בגרנדה

Barceló Granada Congress – מלון ברסלו גרנדה קונגרס (Barceló Granada Congress) – מלון חמישה כוכבים בסמוך לרחוב Calle Recogida מעט מרוחק ממרכז העיר. מקום זה מתאים לאירוח של עד 3 אנשים ומומלץ בזכות הבריכה ומרכז הבריאות והספא המפנקים.

למידע נוסף על המלון
Granada Five Senses Rooms & Suites – מקום האירוח גרנדה פייב סנסז רומס & סוויטס (Granada Five Senses Rooms & Suites) – מלון שלושה כוכבים בסמוך לקתדרלה גרנדה. מקום זה מתאים לאירוח של עד 4 אנשים ומומלץ בזכות המיקום המעולה ובריכת השחייה.

למידע נוסף על המלון
Abadía Hotel – מלון אבאדיה (Abadía Hotel) – מלון שני כוכבים בצפון העיר, במרחק הליכה קצר מקתדרלת גרנדה. מקום זה מתאים לאירוח של עד 3 אנשים ומומלץ בזכות המחיר הזול והצוות האדיב.

למידע נוסף על המלון
Smart Suites Albaicin – דירות סמארט סוויטס אלבאיסין (Smart Suites Albaicin) – דירות בסמוך לפלאזה נואבה (Plaza Nueva). מקום זה מתאים לאירוח של עד 10 אנשים ומומלץ בזכות החדריםהאפשרים קיבולת גבוהה והניקיון במוקפד במקום.

למידע נוסף על המלון
עוד על מלונות בגרנדה תוכלו לקרוא כאן.

השכרת רכב בגרנדה

ההגעה עם רכב שכור לגרנדה היא אפשרות קיימת ומאוד פופלארית. מאחר וישנו ביקוש רב לרכבים שכורים מומלץ מאוד להזמין רכבים מראש, במיוחד אם מדובר בהשכרת רכב בשיא עונת התיירות או במידה ואתם מחפשים רכב של יותר מ-5 מקומות, ג’יפים או ואנים. למי שחושש מההתחייבות כדאי להזמין בקישור הזה, בו תוכלו לבטל את הרכב גם לאחר ביצוע ההזמנה. למי שמעוניין להוזיל את עלות ההשכרה כדאי להזמין בקישור הזה עם הנחה בלעדית לגולשי הכל על וכך לחסוך באחת ההוצאות המשמעותיות בחופשה.
אנו ממליצים לקרוא את העמוד שלנו אודות השכרת רכב בספרד.

איך מגיעים לגרנדה?

נכון להיום אין טיסות ישירות מישראל לגרנדה. הדרך המהירה והמומלצת ביותר היא לטוסלברצלונה או מדריד (לפרטים והזמנה) ומשם להמשיך לגרנדה בטיסת המשך, ברכבת (לפרטים והזמנה) או ברכב שכור (מומלץ להזמין מראש, אפשר למצוא פה שלל אופציות עם עם אפשרות ביטול חינם).  הנסיעה אם רכב שכור היא הפופלארית ביותר על התייר הישראלי המבקר בדראנדה, אנו ממליצים לתכנן היטב את הנסיעה ואפשר למלא אותה בלא מעט אופציות של טיול בדרך. אם אתם שוכרים את הרכב בברצלונה או מדריד אנו ממליצים לכם לקרוא את אחד העמודים הבאים: השכרת רכב בברצלונה, השכרת רכב במדריד והשכרת רכב בספרד

הדרך הראשית לגראנדה הרוב יגיעו לכאן ברכב שכור.

הגעה משדה התעופה של גראנדה למרכז העיר

בשביל להגיע משדה התעופה של גרנדה לעיר עצמה ניתן לקחת אוטובוס אל תוך העיר בנסיעה של 25 דקות ועלות של שני דולר. ניתן גם לקחת מונית אל תוך העיר שמחירה נע בין 45-55 דולר וזמן הנסיעה הוא 15 דקות, או לחלופין לנסוע עצמאית בעזרת רכב שכור. ניתן גם לטוס למלגה ומשדה התעופה לנסוע באוטובוס במשך כ10 דקות לתחנת הרכבת של מלגה, ומשם לעלות על רכבת לתחנת Malaga Maria Zambrano, נסיעה של שמונה דקות ומחירה שתי דולרים, ומשם לעלות על רכבת לגרנדה, היוצאת שלוש פעמים ביום לנסיעה של שעה ורבע, ומחיר הנסיעה נע ביו 17-45 דולר. לנסיעות בין עירוניות, במיוחד בשיא עונת התיירות, מומלץ להזמין כרטיסים מראש, תוכלו לעשות זאת בקישור הזה, וכך להבטיח השובה יחד גם בשיא עונת התיירות, בנוסף תוכלו לערוך השוואה בין זמני הנסיעה ועלות אפשרויות ההגעה השונות.

הגעה ממדריד לגראנדה ברכבת

מדובר באחת האופציות הפופלאריות ביותר להגעה לגראנדה שלא עם רכב שכור. קו הרכבת המחבר בין מדריד לגרנדה מציע חווית נסיעה נוחה ומהירה בין שתי הערים התוססות. ישנם כארבעה רכבות ביום שמסעים בקו זה, עם מחירים הנעים בין 40 ל-100 אירו, תלוי במחלקה ובזמן ההזמנה. זמן הנסיעה הוא בערך ארבע שעות וחצי. הנסיעה מתחילה בתחנת אטוצ’ה במדריד ומסתיימת בתחנת גרנדה. מומלץ להזמין את הכרטיסים מראש כדי להבטיח מחירים טובים ולקבל את האפשרות לבחור מקומות ישיבה צמודים, במיוחד בעונות התיירות העמוסות (לפרטים והזמנה)

מזג האוויר בגרנדה

גרנדה היא עיר גבוהה מאוד, לכן בחודשים נובמבר- אפריל מזג האויר קר ונע סביב 0-6 מעלות בלילה ו10-17 מעלות ביום. חודשים אלה מאופיינים גם בשלג שיורד כמעט כל שנה. בחודשים מאי- אוקטובר הטמפרטורות עולות ברמה ניכרת ונעות סביב 9-17 מעלות בלילה ו21-31 ביום. יחד עם זאת ראוי לציין שבשנים האחרונות ספרד סבלה מגלי חום שהגיעו גם ל40 מעלות ויותר, ומומלץ לשים לב לכך בעת תכנון הביקור. גרנדה היא גם עיר גשומה יחסית, כאשר כמעט בכל חודשי השנה יורד בה גשם, כאשר ספטמבר- מאי הם החודשים הגשומים ביותר ויוני- אוגוסט מעט פחות. בכל מקרה מומלץ להתעדכן טרם הביקור במזג האויר הצפוי ולהיערך בהתאם, במיוחד לגשם.

משמעות השם גרנדה והחשיבות ההיסטורית של המקום

קיימים מספר השערות בנוגע למקור השם גרנדה (מספרדית: Granada): יש הטוענים שמקור השם הוא מספרדית- granado(רימון) שכן האזור ידוע בגידול הרימונים שלו. יש הסוברים שמקור המילה הוא שמו של הרובע היהודי גָּרְנָאטָה, אליו עבר מרכז העיר במאה ה11. מקורות אחרים מסבירים כי מקור המילה הוא בכלל מערבית- Ġarnāṭa- שמשמעותה בתרגום חופשי היא “גבעה של זרים”.
תחילת ההתיישבות באזור החלה כבר בעת העתיקה כיישוב איברי בשם אליבירגה. השלטון עבר מיד ליד לרומאים, הוויזיגותים ולאחר מכן למוסלמים- תקופה משמעותית מאוד בהיסטוריה של העיר וניכרת עד היום באדריכלות בעיר. העיר היוותה מרכז חשוב בספרד המוסלמית, וכאשר מוחמד הראשון עלה לשלטון העיר נהפכה להיות “ממלכת גרנדה” והאזור המוסלמי האחרון ששרד באזור. שלטון המוסלמים נמשך כ700 שנה, וגם היהודים מלאו בו תפקידים חשובים, בניהם שמואל הנגיד והמשורר משה אבן עזרא. בשנת 1492 הגיעה לעיר המהפכה הקתולית בדמותם של המלך פרדיננד השני והמלכה איזבלה, היהודים בעיר גורשו והמוסלמים אולצו להתנצר.
כיום גרנדה היא עיר גדולה ותוססת, המושכת אליה תיירים רבים בשל ההיסטוריה המפוארת שלה ויופייה הקסום. העיר ידועה גם באוניברסיטה שלה, מהחשובות ביותר בספרד, וכמובן בארמון אלהמברה, האתר המתוייר ביותר בספרד ואחד משבעת פלאי תבל.

גרנדה מצילום רחפן




המלצות "הכל על" למבקרים בגרנדה

  • מומלץ לשלב את הביקור בגרנדה יחד עם ערים סמוכות בחבל האנדלוסיה כמו מאלגה, סביליה או קורודבה, או לחלופין לשלב את השהייה בגרנדה עם ביקור בקוסטה דל סול (Costa del Sol)- רצועת חוף ארוכה ומלאה באתרי נופש ופופולארית מאוד בספרד.
  • חבל אנדלוסיה נחשב למקור ריקוד הפלמנקו המסורתי ומומלץ לצפות באחד המופעים שלו בעת הביקור בעיר.
  • מרכז העיר עלול להיות עמוס מאוד והגעה עם רכב עלולה להיות מסובכת. מומלץ להחנות את הרכב באזורים פריפריאליים ולהצטייד במרכז העיר ברגל ובעזרת תחבורה ציבורית.
  • כיכר פלאזה נואיבה ושכונת אלבאסין הן מהאזורים העתיקים ביותר בגרנדה ומלאים בחנויות של בגדים, עתיקות וחפצי אומנות. למעוניינים בחוויות קניות אותנטית מומלץ ללכת לאזורים אלה.
  • למעוניינים בחוויית קניות מודרנית יותר מומלץ ללכת למרכז הקניות נבדה, המאכלס למעלה מ240 חנויות ודוכני אוכל.
  • הביקור באזורים עתיקים כמו אלהמברה וסקרמונטה כוללים לא מעט הליכה, להורים לילדים קטנים או פעוטות מומלץ להביא מנשא או עגלה כדי להקל על המאמץ.

שאלות נפוצות על גרנדה

הביקור בגרנדה מומלץ למשפחות וזוגות כאחד, ולמי שמעוניין בחופשה קצת אחרת בספרד עם מזג אוויר נוח יותר, ובעיקר לחובבי היסטוריה וארכיאולוגיה, שכן בעיר נמצאות פנינות עתיקות וייחודיות לגרנדה.

הביקור בגרנדה מומלץ בחודשים מאי-יוני וכן בחודשים ספטמבר- אוקטובר, אז מזג האויר נוח יותר, העיר מעט פחות מתויירת ומתקיימים אירועים רבים לקהל.

גרנדה היא עיר גדולה יחסית ומלאה באתרים רבים בהם אפשר לבקר במהלך החופשה, לכן מומלץ להשקיע בביקור 3-5 ימים.

קודם כל, מומלץ מאוד להגיע מוקדם, עדיף בשעה בה נפתח המקום כדי להימנע משעות העומס בהן יש הרבה יותר תיירים במקום. שנית, יש מגוון של אפשרויות לכרטיסים הכוללים פטור מתור לאתר. למעוניינים להימנע מהתורים הצפופים, כדאי לרכוש כרטיס בעל פטור זה.

ניתן להגיע ממדריד לגרנדה באמצעות רכב פרטי, טיסה, תחבורה ציבורית או באמצעות הסעה מסודרת הכוללת כרטיס כניסה לגרנדה.

ניתן להזמין רכב שכור במדריד בלינק זה או בלינק זה. מומלץ למי שמתכנן לשכור רכב לא רק להגעה לגרנדה, אלא לטיול ארוך או רחב יותר באזור. ההגעה באמצעות רכב פרטי אפשרית אך אורכה כארבע שעות, ולכן פחות מומלצת עבור מי שאינו מחבב נסיעות ארוכות. המסלול המהיר ביותר הינו דרך כביש A-44 ו4-A.

ניתן להגיע באמצעות טיסה ממדריד לגרנדה. בשביל להגיע משדה התעופה של גרנדה לעיר עצמה ניתן לקחת אוטובוס אל תוך העיר בנסיעה של 25 דקות ועלות של שני דולר. להשוואת מחירים לנסיעה בתחבורה ציבורית אפשר להיכנס לאתר זה שמשווה בין כל אמצעי התחבורה מבחינת מחיר וגם מבחינת משך נסיעה, לאתר זה שמשווה בין מחירי אוטובוסים.

ניתן גם לקחת מונית אל תוך העיר שמחירה נע בין 45-55 דולר וזמן הנסיעה הוא 15 דקות, או לחלופין לנסוע עצמאית בעזרת רכב שכור.

ניתן גם לטוס למלגה ומשדה התעופה לנסוע באוטובוס במשך כ10 דקות לתחנת הרכבת של מלגה, ומשם לעלות על רכבת לתחנת Malaga Maria Zambrano, נסיעה של שמונה דקות ומחירה שתי דולרים, ומשם לעלות על רכבת לגרנדה, היוצאת שלוש פעמים ביום לנסיעה של שעה ורבע, ומחיר הנסיעה נע ביו 17-45 דולר.

במידה ואתם מעדיפים להימנע מתחבורה ציבורית ניתן להזמין מראש כרטיס כניסה (המאפשר דילוג על התור) עם הסעה ממדריד (לדוגמה באפשרות זו) וכך להגיע לגרנדה בנוחות. אפשרות זו מועדפת בדרך כלל על ידי משפחות, או על תיירים שמחפשים נוחות מרבית.

למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם: