1. עמוד הבית
  2. »
  3. לונדון 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. לונדון מידע כללי
  6. »
  7. חופשת חגים בלונדון – כל מה שצריך לדעת לפני שמגיעים לחופשת סתיו

חופשת חגים בלונדון – כל מה שצריך לדעת לפני שמגיעים לחופשת סתיו

עורכת: שירי בן דוד

לונדון נחשבת בעיני רבים לעיר הטובה ביותר באירופה, מהרבה מאוד בחינות. ראשית כל, מגבלת השפה היא מינימלית וזה כבר פותח הרבה מאוד דלתות. מעבר לכך, בלונדון תמצאו מגוון עצום של אטרקציות אשר מתאימות לכל המשפחה וכוללות פארקי שעשועים כמו פארק ת’ורפ, מוזיאונים במגוון רחב מאוד של נושאים, משחקי כדורגל מהמשובחים ביבשת, סצנת אוכל מגוונת ועוד המון דברים לראות ולחוות, לכן חשוב לתכנן היטב את הטיול. בעמוד זה ננסה לעשות סדר בכל מה שצריך לדעת לפני שמגיעים ללונדון בסתיו ובתקופת החגים בפרט. מה קורה בלונדון בסתיו, אילו משחקי כדורגל ומחזות זמר מתרחשים בתקופה זו, איפה כדאי לקחת מלון ואילו מלונות מומלצים בלונדון וכמובן לאיזה מזג אוויר להתכונן.

סתיו בפארק סנט ג'יימס

הסתיו הוא עונה נהדרת לחופשה בלונדון

ישראלים רבים מעדיפים לצאת לחופשות בעונת הסתיו. גם מאחר וחגי תשרי מאפשרים לקבל חופש מהעובדה בקלות יחסית, ניתן לנצל לכך את ימי החגים ובנוסף לכל יש אווירה אחרת, של חופש והתחדשות. ובכן, לונדון מהממת בסתיו, היא מציעה המון אטרקציות שונות ומעל לכל, זו עיר שאפשר לחזור אליה עוד ועוד, וממש אי אפשר לפספס אותה או לדלג עליה. הסתיו הוא הזמן הטוב ביותר לחופשה בלונדון שאידיאלית מבחינת המחירים שיורדים לאחר הקיץ ומזג האוויר שנשאר יחסית נעים לפני החורף.

מה קורה בלונדון בסתיו?

אטרקציות ומוזיאונים בלונדון

כמו בכל עיר, גם בלונדון יש אטרקציות ואתרים שפשוט אסור לפספס – הביג בן, הלונדון איי, הצינוק של לונדון, מוזיאון מדאם טוסו וארמון בקינגהאם – כל אלו נמצאים ברשימות החובה של מבקרים רבים שמגיעים לעיר. גם כאשר מגיעים בעונה פחות פופולארית התורים עדיין ארוכים, במיוחד בלונדון איי ובמצודת לונדון, ולכן כדאי לרכוש כרטיסים מראש, כאן ללונדון איי וכאן למצודת לונדון, תוכלו לקרוא על כך עוד בעמודים שהקדשנו לכל אחת מהאטרקציות הללו. כל המוזיאונים פתוחים בעונת הסתיו בלונדון, ושווה מאוד לבקר בהם ואפילו לעבור מאחד לשני ברגל, לאור מזג האוויר הנעים. למשל המוזיאון הבריטי שמבקרים רבים אוהבים מאוד וגם גלריית הטייט הכוללת את מוזיאון הטייט בריטן והטייט מודרן שהיא חוויה שאסור לפספס.

סירת תיירים על רקע מצודת לונדון

גם כאשר מגיעים אחרי הקיץ מומלץ להזמין כרטיסים מראש למצודת לונדון (למשל כאן)

לצד האטרקציות שתמיד כיף להגיע אליהן יש כמה אטרקציות ואתרים אשר תקופת הסתיו, ההאלווין והמעבר לחורף מקבלים מקום של כבוד. אחת האטרקציות בה הדבר מורגש ביותר, והיא גם בין האטרקציות הפופולאריות ביותר בלונדון היא סיור בסטודיו של הארי פוטר – בו צילמו את סדרת הסרטים. לאטרקציה זו חייבים להזמין כרטיסים מראש גם כאשר מדובר בעונות פחות מתויירות ועמוסות. תוכלו להזמין כרטיס הכולל הסעה מלונדון בקישור הזה עם 5% הנחה (קופון HAKO5) ובקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם. סביב ליל כל הקדושים מקשטים את הסטודיו לכבוד החג בדלעות ענקיות ומגולפות והנוכחות של כוחות האופל ואוכלי המוות משמעותית יותר מבשאר השנה, ולקראת החורף – החל מה-12 לנובמבר – מכסה את הסט של הטירה שלג וכל הביקור מקבל אופי חורפי במיוחד כמו שרואים בסרטי הסדרה. אנו ממליצים להזמין כרטיסים לפחות שבוע-שבועיים מראש, תוכלו לקרוא בהרחבה על הסטודיו, סוגי הכרטיסים השונים וטיפים רבים נוספים לפני הביקור בעמוד שלנו סיור באולפני וורנר ברד’ר בלונדון בעקבות הארי פוטר.

אוכל ושתייה ייחודים לסתיו

אם תמצאו את עצמכם בלונדון ביום ראשון בתקופת הסתיו, תוכלו ליהנות ממה שנקרא ה”סאנדיי רואסט”. באנגליה יש מסורת של ברביקיו בימי ראשון, ומרבית המסעדות והפאבים מציעים אוכל “על האש” כהלכתו. זהו עניין ייחודי לסתיו, ולא תוכלו לקבל את החוויה הזו בתקופה אחרת. בנוסף, לכבוד הסתיו הבריטים יוצאים ל“צייד דלעות”, במסגרתו קוטפים את הדלעות שיכולות להגיע למימדים גדולים במיוחד. יש מאכלים רבים אשר מכינים מדלעת בתקופה זו של השנה והבריטים אוהבים את הפרי הזה במיוחד.

חגים ואירועים

עונת הסתיו היא גם העונה בה מתרחש ליל כל הקדושים. אם אתם נמצאים בלונדון בחג זה, תוכלו למצוא להמון מסיבות ייעודיות עם תחפושות מפחידות, ממתקים ואוכל עונתי. נוסף על כך לחובבי השתייה יש את שבוע הקוקטיילים בתאריכים 22-12 באוקטובר, שלאחריו מתחיל פסטיבל אוקטוברפסט במהלכו בכל סופ”ש יש אירועים המתקיימים בעיר עד לתחילת נובמבר. ב-5 בנובמבר מתקיים מופע זיקוקים. זהו ליל ה”בונפייר”, לילה שכולו זיקוקים, תהלוכות, הצגות ומסיבות שנועדו לחגוג את ניסיון החיסול הכושל של המלך ג’יימס הראשון ב-1605.
תאריך נוסף שיש לשים לב אליו הוא ה-
11 לנובמבר, אז מתקיים יום הזיכרון בבריטניה, בתאריך זה בשנת 1918 נחתם הסכם השלום בסוף מלחמת העולם הראשונה. במהלך היום ישנה יריית תותח ברחבת משמר הסוסים, לאחריה יש שתי דקות דומייה. תוכלו לקרוא עוד על כל האירועים שמתרחשים בעיר באותו היום כאן.

קישוטים להאלווין

חלון ראווה מקושט לכבוד האלווין

פארקים, גנים ושלכת

לונדון היא עיר המלאה גנים ופארקים, אשר נמצאים בתקופת השלכת בעונת הסתיו. העונה הזו ייחודית ומאפשרת לגלות את הפארקים הגדולים בשיא תפארתם, עם נשירה צבעונית, בריזה קרירה ואפילו השתתפות במשחקי ספורט מאורגנים בתוך הפארק.  אל תשכחו להביא סלסלת פיקניק כדי לנשנש משהו על הדרך – פעילות שמתאימה כמובן לזמנים בהם לא גשום. בין הפארקים המומלצים לביקור בעיר ניתן למנות את פארק ריג’נטספארק סנט ג’יימס וגני קנזינקטון הצמודים להייד פארק

מעבר לפארקים החינמיים (הרבים) בלונדון, זוהי עונה מצוינת להגיע גם לגנים הבוטניים של לונדון – גני קיו. בעונה זו חצרות הגן נצבעות בצבעי אש של שלכת וחילופי העונות, חוויה שלנו, פה בישראל, כמעט ולא יוצא לחוות. כדאי לקנות כרטיסים מראש בהנחה בקישור הזה (קופון HAKO5).

גני קנזינגטון בשלכת

כדורגל בסתיו ובחגים בלונדון

הפרמיירליג, שהיא הליגה האנגלית בכדורגל, היא אחת מליגות הכדורגל הפופולאריות והגדולות בעולם. הליגה מציעה מגוון עצום של משחקים גדולים בין קבוצות ענק, וכדורגל איכותי במיוחד עם הכוכבים הגדולים בעולם. למרבה ההפתעה, 3 מהקבוצות הגדולות של אנגליה, מנצ’סטר יונייטד, מנצ’סטר סיטי וליברפול, משחקות  מחוץ ללונדון, אך מגיעות ללא מעט משחקים בעיר הבירה. טוטנהאם, צ’לסי, ארסנל ועוד קבוצות ענק כן משחקות בעיר, וכמובן גם פולהאם בה משחק מנור סולומון, ולכן בתקופת הסתיו תמצאו לבטח לפחות משחק גדול אחד שיהיה אפשר ללכת אליו.

הקבוצות האנגליות הגדולות משחקות גם בליגת האלופות, כך שבהחלט תוכלו לתפוס גם משחק בליגת הכדורגל המפורסמת ביותר בעולם, אשר נמצאת בשלב הבתים בחודשים ספטמבר, אוקטובר ונובמבר. תקופת הסתיו היא תקופה של תחילת עונה, כך שיש התרגשות, אך לא מתח של משחקים מכריעים. תוכלו למצוא כרטיסים לכל המשחקים, ואם אחת הקבוצות הלונדוניות תארח קבוצה קטנה יותר, המחירים הם בהחלט סבירים ומתאימים לכולם. כדאי מאוד לקרוא בהרחבה על רכישת כרטיסים לכדורגל בלונדון.

משחקי כדורגל בתקופת החגים 2023

במהלך תקופת החגים מתרחשים בלונדון מעל 30 משחקי כדורגל שונים בעיר, בחלק זה נפרט על משחקי הכדורגל המרכזיים והמעניינים ביותר שמתרחשים בלונדון בתקופת החגים.

16 בספטמבר – ווסטהאם – מנצ’סטר סיטי במסגרת הליגה האנגלית

23 בספטמבר – ארסנל – טוטנהאם במסגרת הליגה האנגלית

23 בספטמבר – צ’לסי – אסטון וילה במסגרת הליגה האנגלית

30 בספטמבר – טוטנהאם – ליברפול במסגרת הליגה האנגלית

2 באוקטובר – פולהאם – צ’לסי במסגרת הליגה האנגלית

7 באוקטובר – ארסנל – מנצ’סטר סיטי במסגרת הליגה האנגלית

כדי לראות את כלל המשחקים המתקיימים בלונדון בתקופת הסתיו לחצו כאן ללוח המלא והמעודכן של המשחקים והאירועים בלונדון לשלושת החודשים הקרובים.

מחזות זמר בלונדון בסתיו

תקופת הסתיו היא גם התקופה בה התיאטראות בלונדון מלאות בהצגות ואפשר לראות הצגת ווסט אנד בצורה נעימה. כל ההצגות הגדולות מציגות בלונדון בסתיו, ותוכלו לקבל את אחת מהקלאסיקות, הצגה חדשה ומעניינת, או עיבודים לסרטים מצליחים.

בין מחזות הזמר הפופולארים שרצים בעיר שגם ילדים אוהבים אפשר למנות את מלך האריותפרוזןהארי פוטר והילד המקולל ומטילדה.

בין מחזות הזמר הותיקים והקלאסיים שמציגים בעונה זו בלונדון תמצאו את מאמא מיהמרשעתעלובי החיים ופאנטום האופרה.

מחזות זמר אהובים נוספים שרצים בעונה זו הם המילטון, ספר המורמונים, גריז (שרץ עד לסוף אוקטובר ואז ירד מבמות הווסט אנד) וסיקס.

במידה ואתם מעוניינים להגיע למחזמר ספציפי כדאי להזמין כרטיסים מראש, אך אם אתם גמישים במחזמר אותו אתם רוצים לראות, וגם ביום ובשעה תוכלו לרוב למצוא כרטיסים ברגע האחרון וכך לחסוך במחיר הכרטיס.

סצנה ממלך האריות – אחד ממחזות הזמר הפופולאריים ביותר בכל הזמנים

מלונות בלונדון לחופשה בסתיו

בלונדון יש מגוון עצום של אפשרויות לינהמלונות, דירות, הוסטלים וכל מה שבניהם ככה שבין אם אתם מחפשים מקום לינה מפנק או רק מקום לשים בו את הראש בלילה יש שפע של אפשרויות. כשבוחרים מקום לינה בלונדון חשוב לקחת בחשבון לא רק את סוג מקום הלינה (מלון או דירה למשל) אלא גם את המיקום. לונדון עיר ענקית, וכך גם האזור שנחשב למרכז התיירותי של העיר. ככל שמתרחקים יותר מהלב של אותו מרכז תיירותי – אזור ווסטמניסטר בעיקר- כך עלויות הלינה הופכות זולות יותר לרוב, כמובן שכאן נכנס לתמונה האלמנט של איזה סוג מקום הלינה בו בוחרים. תוכלו למצוא באתר עמודים שלמים שמתמקדים באפשרויות הלינה באזורים השונים, כמו גם ביתרונות ובחסרונות שלהם, ומומלץ מאוד להסתכל בהם לפני שבוחרים ללון באזור זה או אחר. תוכלו לעשות זאת בעמוד מלונות בלונדון לפי אזורים ואתרים בו מרוכזים כלל העמודים שלנו בנושא זה. מעבר לכך לסוגי תיירים שונים יש צרכים שונים ממקום הלינה שלהם ולכן ההמלצה על מקומות הלינה משתנה בהתאם למי אתם ולמה אתם מחפשיםאפשרויות לינה המתאימות לזוג יהיו בעייתיים ללינה של משפחות עם כמה ילדים לדוגמה. גם לנושאים אלו הקדשנו עמודים רבים, תוכלו ומומלץ לקרוא עליהם בעמוד מלונות בלונדון לפי תייר, בהם תמצאו גם עמודים על לינה זולה בלונדון ומלונות לדתיים ושומרי מסורת בלונדון.

ווסטמניסטר מלמעלה

אזור ווסטמניסטר הוא האזור היקר והמרכזי, ככל שמתרחקים ממנו כך מחירי הלינה יורדים

כאן בעמוד תוכלו לראות רשימה מצומצמת של מלונות המתאימים למשפחות, מלונות המתאימים לזוגות, ומלונות באזור רחוב אוקספורד – שזהו האזור הפופולארי ביותר ללינה בקרב תיירים (ובהתאם לכך אחד האזורים היקרים ללינה לצד מלונות באזור ווסטמניסטר וסוהו).ההמלצה שלנו היא להזמין מקום לינה מספר שבועות לפני החופשה, ולוודא שישנה אפשרות ביטול בחינם – ובכך להבטיח את המקום שלכם במלון אך ללא התחייבות אליו כבר מביצוע ההזמנה.

מלונות מומלצים באזור רחוב אוקספורד

זהו אחד האזורים הפופולארים ביותר ללינה בקרב תיירים המגיעים לעיר, מישראל והעולם כולו. מעבר לקרבה לרחוב שהפך למותג בפני עצמו, לינה באזור רחוב אוקספורד מאפשרת גישה נוחה לתחנות טיוב, וקרבה לאתרי התיירות השונים. קחו בחשבון שהלינה באזור אינה זולה, וכי מרבית המלונות באזור הינם מלונות בדירוג של ארבעה וחמישה כוכבים. כמו כן, הרחוב ארוך ויש הבדל בין בין לינה באזור המזרחי לאזור המערבי, תוכלו לקרוא על כך בעמוד מלונות ליד רחוב אוקספורד.
The Mandeville Hotel הינו מלון ארבעה כוכבים שמציע חופשה מפנקת לצד מיקום נוח במיוחד – בקרבת רחוב אוקספורד והייד פארק. אפשרות נוספת למלון ארבעה כוכבים היא The Resident Soho שנמצא באזור סוהו וקרוב לכיכר טרפלגר, המוזיאון הבריטי, צ’יינה טאון ואתרים נוספים רבים. אם אתם רוצים חופשה יותר מפנקת אפשרות טובה היא מלון חמישה כוכבים כמו The Marylebone Hotel שנמצא בצפון של אזור ווסטמינסטר ובמרחק הליכה מהסוהו ומהייד פארק.

רחוב אוקספורד, הרחוב שהפך למותג בפני עצמו ולאחד מאזורי הלינה הנחשקים בעיר (צילום מקורי)

מלונות מומלצים למשפחות בלונדון

כאשר מגיעים ללונדון כמשפחה, בעיקר כשמדובר על משפחה של יותר מארבעה נפשות מציאות מלון או דירה יכולה להיות מעט יותר בעייתית – לא כל המלונות ולא כל הדירות מותאמות לאירוח של חמישה נפשות או יותר.  בין הדירות והמלונות שמתאימים לאירוח שכזה אפשר למנות את Regency Hotel Parkside – מלון בעל דירוג של ארבעה כוכבים שנמצא ליד פארק ריג’נטס ומציע חדרים המתאימים לעד חמישה אנשים. מלון נוסף הוא Sidney Hotel London-Victoria – מלון בעל דירוג של שלושה כוכבים שנמצא באזור פלמיקו ומציע  חדרים המתאימים לעד חמישה אנשים. מבחינת דירות Park Lane Apartments – Clarges Street מציעים מספר דירות שחלק מתאימות גם לחמישה ושישה אורחים שנמצאות ליד גרין פארק והייד פארק.
אפשרויות נוספות המתאימות למשפחות The Rosebery by Supercity Aparthotels אשר ממוקם במרכזה של העיר לונדון ומציע לאורחיו דירות ברמה של ארבע כוכבים, ומלון Best Western Buckingham Palace שממוקם באזור המלכותי של לונדון במרחק נסיעה קצרה ממרכז לונדון.

פארק ריג’נטס בסתיו

לינה ליד פארק ריג’נטס מאפשרת נגישות גבוהה לאתרים המרכזיים מצד אחד ומחירים נוחים יחסית מצד שני, מה גם שהוא אחד מהמקומות היפים בלונדון בסתיו

מלונות מומלצים לזוגות בלונדון

לונדון שופעת מלונות המתאימים לחופשה רומנטית בעיר. המלונות הבאים הם רק קומץ מתוך המבחר הרחב, תוכלו לקרוא עוד בעמוד מלונות לחופשה רומנטית בלונדון.
מבחינת מלונות בעלי דירוג של ארבעה כוכבים מלון Radisson Blu Edwardian Bloomsbury נמצא לצידו השני של רחוב אוקספורד, בסמוך למוזיאון הבריטי.  מלון נוסף מומלץ לזוגות הוא Park Plaza Westminster Bridge London שהינו מלון חדש הממוקם ברובע סאות’ בנק (South Bank) ובמרחק הליכה קצרה בלבד מארמון ווסטמינסטר.
יש בלונדון גם לא מעט מלונות חמישה כוכבים המתאימים מאוד לחופשה זוגית מפנקת בלונדון. בניהם מלון Rosewood London שנמצא ליד רחוב אוקספורד ומוזיאון הבריטי. מלון מומלץ נוסף הוא The Landmark London, מלון מפואר ואופנתי הנמצא בלב אזור מרילבון במרחק 10 דקות הליכה מריג’נטס פארק. המלון האחרון לרשימה זו הוא The May Fair אשר ממוקם בליבה של שכונת מייפייר אשר נמצאת בצפון לרובע ווסטמינסטר ומדרום לרחוב אוקספורד.

מזג אוויר בלונדון בסתיו

המוניטין של לונדון הוא בעייתי מבחינת מזג אוויר. היא נחשבת לעיר אפורה, קרה ולא נעימה מהבחינה הזו. התחממות האקלים גורמת לכך שהחורף באירופה הוא אכן קשה יותר, אך גם קצר יותר, והקיץ הוא ארוך יותר וחם יותר. זה אומר שאם בעבר הסתיו היה קר מאוד, בשנים האחרונות, חודשים ספטמבר, אוקטובר ונובמבר הם חמים יותר יחסית ואף נעימים בהשוואה למה שהיה קודם. אך עדין מדובר בסתיו אירופאי ולכן חשוב לבצע התאמות בכל הנוגע לביגוד. שווה לקחת ביגוד שהוא קל יותר לצד מעיל וביגוד חם יותר, בעיקר אם אתם נוסעים לקראת סוף הסתיו, בנובמבר. כמובן שבלונדון הגשומה לאורך כל השנה ישנם ימים גשומים רבים גם בסתיו, אנו ממליצים להכין תוכנית חלופית הכוללת מקומות סגורים. בעמוד חופשת חורף בלונדון תוכלו לקרוא בהרחבה על מה אפשר לעשות בעיר בלי להירטב בגשם ואיך להתמודד עם מזג אוויר קר וגשום יותר בלונדון .

תחזית מזג האוויר בלונדון לשבוע הקרוב:

לונדון תחזית מזג האוויר

הידעת? – מתי מתרחש הסתיו

לפי הגישה המטארולוגית (הפשוטה והקבועה יותר) הסתיו מתחיל בראשון בספטמבר, ונמשך עד לסוף נובמבר, לאחר מכן מתחיל באופן רשמי החורף.

לפי הגישה האסטרונומית הסתיו מתחיל בנקודת השיוויון הסתווית – היום בו משך היום ומשך הלילה זהה זה לזה או בשמו הלועזי Equinox שהוא שילוב של המילה שווה והמילה לילה בלטינית. לפי הגישה האסטרונומית הסתיו מתחיל בכל שנה בתאריך מעט שונה, אבל תמיד או ב22- בספטמבר או ב-23 בספטמבר, והשנה נקודת השיוויון אמורה להתרחש בתאריך 23.9.2023. מתי החורף מתחיל לפי גישה זו? ביום הקצר ביותר בשנה שגם הוא לא מתרחש בתאריך קבוע והשנה צפוי להתרחש בתאריך 22.12.2023.




המלצות הכל על לחופשת חגים וסתיו בלונדון

  • רוצים להוזיל את עלות הטיסה? נסו לחפש טיסות בתאריכים גמישים וכך למצוא את תאריך הטיסה הכדאי ביותר, או לחילופין לבחור טיסות עם עצירת ביניים. מומלץ לקרוא על דרכים נוספות להוזלת הטיסות בעמוד טיסות זולות: שיטות וצורות להוזיל את מחיר הטיסה.
  • מאחר ומדובר בעונה הפכפכה מבחינת מזג אוויר היו ערוכים למספר אפשרויות ובדקו את תחזית מזג האוויר בסמוך לטיסה.
  • התבססו על שיטת הבצל – לבשו שכבות שקל לעבור בניהן, חלקן דקות וקלות יותר לשהות בתוך מבנים סגורים, ושכבה חמה לזמנים בהם נמצאים בחוץ.
  • אנו ממליצים להצטרף לקהילת הפייסבוק שלנו בקבוצה הכל על לונדון – הקבוצה ממנה מתחילים את הטיול בעיר שלא מחכה ולהיעזר בקהילה לשאלות, התייעצויות וטיפים.