מנהטן, ניו יורק – המדריך המקיף ביותר בעברית | Manhattan

מנהטן בכמה מילים

מנהטן (Manhattan) השוכנת בלב ניו יורק היא אחד מהרובעים המרכזיים והמאוכלסים ביותר ב”תפוח הגדול”, ומהווה יעד פופולרי לתיירים מכל העולם. באזור זה נוצר לאורך השנים תמהיל ייחודי, צבעוני ומגוון של כל התרבויות השונות שהתושבים המקומיים מביאים עימם, והם עיצבו את מנהטן לצורתה היום. זהו אחד מהאזורים האורבנים והתוססים ביותר בעולם, בהתאם לכינוי נוסף לניו יורק: העיר שאינה עוצרת. לאי מנהטן יש סיפור שמתחיל אי שם במאה ה-17 עם הגעתם של החלוצים האירופאיים הראשונים שהתיישבו בצפון אמריקה, וניו יורק הייתה אחת מההתיישבויות הראשונות. עם הזמן מנהטן גדלה למרכז מסחרי ופיננסי שוקק, שמושך מהגרים מכל העולם. כיום, מנהטן היא בית לאוכלוסייה מגוונת ושכונותיה משקפות את התרבויות והמסורות של תושביה. בין האזורים הפופולאריים ביותר במנהטן תמצאו את כיכר הטיימס סקוור (Times Square) שנמצאת בלב מחוז התיאטראות (Theater District) וידועה באורות הבוהקים שלה ובמגוון החנויות שמסביב. אין סוף לאטרקציות ולדברים שאפשר לעשות באזור מנהטן ובלתי אפשרי למצות הכל, אולם ניתן לתאר את החוויה בתור שילוב של תרבות אורבנית, ארכיטקטורות מרשימות, היצע עצום של מקומות בילוי, הופעות והצגות, סצנת חיי לילה בועטת ועולם קולינרי עם מבחר שאינו נגמר.

מחוז התיאטראות, בין האזורים הפופולאריים ביותר במנהטןמחוז התיאטראות, בין האזורים הפופולאריים ביותר במנהטן

מה עושים במנהטן

מנהטן היא מקום תוסס ומרגש לבקר בו עם היצע אינסופי של פעילויות ואטרקציות מסוגים שונים. עמוד זה מסכם כמה מגולות הכותרת הגדולות ביותר שיש בעיר. סנטרל פארק (Central Park) העצום הוא אחד מהפארקים המפורסמים ביותר בעולם, והוא שוכן בלב מנהטן. כדאי לצאת לטיול בשבילי הפארק בין אגמים ושטחים ירוקים פתוחים. סביר מאוד שתיתקלו שם בהופעות רחוב שונות כמו רקדני ברייקדנס או נגני מוזיקה. במנהטן נמצא ריכוז גדול מאוד של מוזיאונים מצוינים בנושאים שונים, המפורסמים שביניהם הם מוזיאון ההיסטוריה של הטבע (American Museum of Natural History), המוזיאון לאמנות מודרנית (The Museum of Modern Art) ומוזיאון גוגנהיים (Solomon R. Guggenheim Museum). בלב מנהטן תמצאו את טיימס סקוור– אזור מרכזי שוקק חיים ועמוס בעוברים ושבים, בהחלט מומלץ להגיע לשם במהלך ביקור בניו יורק. במרחק כמה בלוקים משם ניצב בניין האמפייר סטייס (Empire State Building) האייקוני שמתנשא לגובה מרשים של 380 מטר, וניתן לעלות לקומות הגבוהות לתצפית מרהיבה על כל ניו יורק וסביבתה. אטרקציה תיירותית פופולארית נוספת היא שייט לפסל החירות (Statue of Liberty) המפורסם שניצב על אי קטן מול מנהטן. מלבד זאת מנהטן היא גן עדן לחובבי קניות וקולינריה. כדאי במיוחד לטייל לאורך השדרה החמישית (Fifth Avenue), היא ביתם של כמה ממותגי היוקרה, חנויות הכלבו והמסעדות המפורסמות ביותר בעולם. גם הבליינים של שעות הלילה יהנו ממנהטן שמופרסמת בסצנת חיי הלילה התוססת שלה, עם ברים ופאבים רבים, מועדונים ומקומות עם הופעות מוזיקה חיה. ניתן לרכוש כרטיסים לאטרקציות המרכזיות באזור מנהטן ולמגוון גדול של סיורים מודרכים בנושאים שונים, באתרים טיקטס (מעניק 5% הנחה – קוד קופון HAKO5) וגטיורגייד (מאפשר ביטול בחינם כך שתוכלו להישאר גמישים במהלך הטיול).

שייט לפסל החירות המפורסם, הוא אחד מבין מגוון האטרקציות הקיימות במנהטןשייט לפסל החירות המפורסם, הוא אחד מבין מגוון האטרקציות הקיימות במנהטן

לינה במנהטן

מנהטן משתרעת על אזור גדול עם שכונות רבות אשר הלינה בהן פופולאריות בקרב תיירים, כאשר האזור הטוב ביותר לשהות בו תלוי בצרכים, ההעדפות והתוכניות שלכם. אזור מיד-טאון מנהטן (Midtown Manhattan) הלב של מנהטן, ובו נמצאים רבים מציוני הדרך המפורסמים ביותר של העיר, כולל טיימס סקוור והאמפייר סטייט בילדינג. זוהי בחירה מצוינת לתיירים שרוצים להיות במרכז האקשן, ויש שם שפע של מסעדות וחנויות. מקום מומלץ במיד-טאון מנהטן הוא מלון ארצ‘ר ניו יורק (Archer Hotel New York) המציע חדרים בעיצוב מוקפד וכולל בר על הגג שמשקיף על נופי העיר.
שכונת האפר איסט סייד (Upper East Side) נחשבת לאלגנטית במיוחד וידועה במוזיאונים, בגלריות ובחנויות היוקרתיות שבה. זוהי בחירה טובה למבקרים שרוצים לשהות באזור שקט ורגוע יותר, ועדיין להישאר קרובים לרבות מהאטרקציות המובילות של העיר. המלון דה פרנקלין (The Franklin Hotel) הוא מומלץ במיוחד, הוא שוכן בסמוך לסנטרל פארק ומציע יחידות אירוח נעימות.
שכונת גריניץ’ וילג’ (Greenwich Village) הבוהמית אהובה במיוחד בקרב צעירים, אמנים ויוצרים, וידועה בחנויות האקלקטיות, המסעדות והברים שלה. גריניץ’ וילג’ נמצאת בדרום-מערב העיר, לא רחוק מהמרכז. מלון מומלץ באזור הוא מלון גנסבורט מיטפקינג (Gansevoort Meatpacking) שיש בו חדרים נעימים, ומתחם גג עם בריכה מקורה, בר וטרקלין
. סוהו (SoHo) היא שכונה אופנתית שיש בה חנויות טרנדיות, גלריות לאמנות ומסעדות מסוגננות. זוהי בחירה נהדרת למטיילים שרוצים לשהות באזור אופנתי ותוסס. בסוהו ממולץ ללון במלון הבוטיק סיקסטי סוהו (SIXTY Soho) שיש בו חדרים בעיצוב עכשווי ובר על הגג עם נופים מרהיבים.
לבסוף, מנהטן תחתית (Lower Manhattan) היא שכונה היסטורית בלב ניו יורק המכילה כמה נקודות ציון ואטרקציות מרכזיות. אזור מנהטן תחתית מומלץ למי שמעוניין לחקור את ההיסטוריה והארכיטקטורה העשירה של מנהטן, ולהיות בלב העיניינים. באזור מנהטן תחתית כדאי ללון במלון citizenM New York Bowery שיש בו חדרים צבעוניים בעיצובים ייחודיים, ונמצא בסמוך למקומות בילוי ומוקדי עיניין רבים. במלון יש בופה ארוחת בוקר וטרקלין שמשמש כבית קפה במהלך היום והופך לבר קוקטיילים בלילה. כדאי להזמין דרך האתר בוקינג שמאפשר לבטל בחינם וכך תוכלו להשיאר גמישים במהלך הטיול.




המלצות "הכל על" למבקרים במנהטן

  • הביקור במנהטן הוא חובה לכל מי שמגיע לניו יורק, זהו אזור עשיר בדברים לעשות ולראות, וכל אחד יכול למצוא עיניין באזור.
  • עם תכנון נכון אפשר להספיק לראות את מירב גולות הכותרות שבמנהטן בשלושה ימים, ולמי שיש יותר זמן ומעוניין לא למהר מומלץ להשקיע ארבעה ימים או אפילו חמישה.
  • הדרך הנוחה ביותר להתנייד במנהטן (ובניו יורק בכלל) היא באמצעות התחבורה הציבורית המצוינת של העיר. תוכלו לנסוע במטרו, באוטובוס או באחת מהמוניות הצהובות האייקוניות של ניו יורק. כמו כן ניתן להתנייד בקלות ברגל אם אתרי הביקור שלכם יחסית קרובים זה לזה.
  • למשפחות עם ילדים מומלץ לבקר בסנטרל פארק שהוא חינמי ומאפשר לטייל במרחביו הירוקים, לשכור אופניים או להינות מפיקניק באוויר הפתוח. כמו כן, מוזיאון ההיסטוריה של הטבע יכול להתאים מאוד לילדים עם התצוגות האינטראקטיביות שבו. שתי אטרקציות נוספות שמתאימות לילדים הם ביקור בפסל החירות באמצעות שייט במעבורת והתצפית הגבוהה והמרשימה של בניין האמפייר סטייס.
  • האזור הפופולארי ביותר ללינה במנהטן הוא בדאון-טאון ובמיד-טאון של השכונה (Downtown and Midtown Manhattan), באזור הטיימס סקוואר ובניין האמפייר סטייס. שם יש היצע עצום של מקומות בילוי, חנויות, מסעדות ובתי קפה.
  • מומלץ לא להתנייד ברכב פרטי במנהטן, הכבישים מאוד עמוסים וקשה למצוא חנייה.
  • במנהטן יש מבחר אין סופי של מקומות מצוינים לאכול בהם, ביניהם המסעדה האיטלקית Scarpetta, מסעדת Zou Zou’s שמגישה אוכל אמריקני מודרני, בר הטאפאס Debajo, הביסטרו היוקרתי Quality Bistro והמסעדה הצרפתית Daniel.
  • האזור הפופולארי ביותר לשופינג במנהטן הוא בשדרה החמישית, בה יש מגוון אדיר של חנויות והיא ידועה בעיקר במותגי היוקרה שבה. גם אזור הטיימס סקוואר מציע חוויית שופינג מהנה, שם ניתן למצוא חנויות נושא ייחודיות כמו חנות דיסני (Disney Store).
  • בעת הביקור במנהטן מומלץ לשמור היטב על חפצים יקרי ערך, בייחוד במקומות מאוד תיירותיים ועמוסים כמו הטיימס סקוואר. באופן כללי מנהטן נחשבת למקום בטוח, אולם בכל זאת כדאי להישאר ערים ומודעים לסביבתכם, במיוחד בשעות החשכה.
  • מנהטן עשויה להיות מקום מאוד עמוס ואף מעט מבלבל, לכן מומלץ לתכנן את היום שלכם מראש ולהבין את המסלול שתעשו ואת דרכי ההגעה ממקום למקום.
  • ישנם תיירים אשר מגיעים לאזור מנהטן עם תיקים גדולים או מזוודות (בדרך אל או משדה התעופה), דבר אשר מקשה מאוד על ההתנהלות. במקרים אלו אנו ממליצים להשאיר אותם בנקודות שמירת חפצים אשר פזורות ברחבי ניו יורק. כדאי לבדוק את הנקודות הנמצאות ליד התחנה המרכזית גרנד סנטרל (grand central station). אנו ממליצים להכנס לקישור הזה בו תוכלו לבחור את המיקום המתאים ביותר עבורכם ולהנות מהטבה ייחודית לגולשי הכל על – שעתיים ראשונות חינם. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות , תוכלו לראות את האופציות השונות כאן. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות תוכלו לקרוא בעמוד הסקירה שלנו פה.

סרטון על הזריחה במנהטן

תשובות לשאלות נפוצות

אפשר להספיק לראות את מירב גולות הכותרות שבמנהטן בשלושה ימים, ולמי שיש יותר זמן ומעוניין לא למהר מומלץ להשקיע ארבעה ימים או אפילו חמישה.

התקופה האידיאלית לביקור במנהטן היא מהאביב עד הסתיו (חודשים אפריל- תחילת נובמבר), אז מזג האוויר נוח ונעים, אך יש לקחת בחשבון שזו גם העונה הפופולארית והעמוסה יותר בתיירים בעיר.

הביקור במנהטן הוא בגדר חובה כשמגיעים לניו יורק - בין אם כדי ללכת למוזיאונים המפורסמים של העיר, לראות את המקומות המפורסמים כמו טיימס סקוור או סנטרל פארק, או לשוטט לחוות את האווירה הייחודים של העיר.