1. עמוד הבית
  2. »
  3. ארצות הברית 2024 – המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. ניו יורק, 2024 – כל מה שצריך לדעת לפני שמבקרים בעיר | New York
  6. »
  7. אטרקציות ואתרים בניו יורק
  8. »
  9. מוזיאון גוגנהיים, ניו יורק – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | Solomon R. Guggenheim Museum

מוזיאון גוגנהיים, ניו יורק – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | Solomon R. Guggenheim Museum

עדכון אפריל, 2024

בשבועות אלו כמות התיירים בניו יורק במגמת עלייה, והיא תגיע לשיאה בחודשי הקיץ. בשל עומס התיירים, כאשר מתכננים להגיע למוזיאונים המובילים, כמו מוזיאון גוגנהיים, מאוד מומלץ להזמין כרטיסים מראש. העומס במוזיאון רב, במיוחד כשמגיעים במהלך סוף השבוע, והזמנה מראש תבטיח את כניסתכם במועד המתאים לכם וגם תחסוך לכם את העמידה בתור לרכישת כרטיסים בקופות המוזיאון. להזמנת כרטיסים מראש למוזיאון גוגנהיים: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

מוזיאון גוגנהיים בכמה מילים

מוזיאון סולומון ר. גוגנהיים (Solomon R. Guggenheim Museum) שממוקם בחלק העליון-מזרחי של מנהטן בסמוך לסנטרל פארק (Central Park) הוא מוזיאון וותיק לאמנות מודרנית שהוקם בשנות ה-40. המוזיאון הוקם מתוך מטרה להנגיש לכלל האוכלוסיה יצירות אמנות מודרניות מכל מיני סוגים. המבנה עצמו משקף היטב את המטרה הזאת משום שהסגנון האדריכלי שלו הוא מעוגל וייחודי בנוף לעומת שאר הבניינים המלבניים שמסביב. כאשר תיכננו את הבניין, הילה רביי (Hilla Rebay) שהייתה המנהלת בזמנו ואחת מהמייסדות, ביקשה שיעצבו אותו כך שיהיה כ”מקדש של רוח” (“Temple of spirit”). לכן המבנה נחשב ליצירת אמנות בפני עצמו והוא מקשט את רחובות ניו יורק ובכך מנגיש אמנות לציבור. פנים המבנה הוא ייחודי גם כן משום שהוא מחובר כולו לחלל אחד שמחולק לקומות באמצעות שיפוע מתון ובמרכז החלל המרכזי תקרת זכוכית שקופה המעוטרת בצורות גיאומטריות מרשימות. למעשה המוזיאון שוכן בתוך אחד מתוך שמונה הבניינים של פרנק לויד רייט (Frank Lloyd Wright buildings) שהוכרזו כאתר מורשת לאומי על ידי אירגון אונסק”ו. במקום תוכלו למצוא תערוכות אמנות מתחלפות מושקעות מאוד של אמנים שונים ולהינות מבילוי תרבותי ומעשיר.

מבקרים בכניסה למוזיאון גוגנהייםמבקרים בכניסה למוזיאון גוגנהיים

מה רואים במוזיאון גוגנהיים

מוזיאון גוגנהיים הוא חגיגה של אמנות שבאה לידי ביטוי במספר מדיומים שונים. ראשית כדאי להתרשם מחזית המבנה הייחודית של המוזיאון שעוצבה במטרה לשקף את התכנים המוצגים בפנים. החזית של הבניין מעוגלת ולבנה ויש לה קימורים רכים בצורת טבעות שהולכות וגדלות המונחות אחת על השנייה. לאחר שפוסעים פנימה נחשפים לשלל תערוכות האמנות השונות שמוצגות במוזיאון, והמבקרים יכולים לצפות ביצירות ולהתרשם מסגנונות האמנות השונים. במהלך הביקור אפשר להסתייע במדריך דיגטלי באפליקציה בסמארטפון שמכיל מידע רב על האמנים והמיצגים שבמוזיאון. בנוסף מקבלים בכניסה מפה שימושית ועלון מידעי שגם ניתן להוריד לנייד באופן עצמאי.

תערוכות האמנות במוזיאון גוגנהיים:

חלק מהתערוכות הן קבועות ומתקיימות כל השנה, וחלקן מתחלפות. במידה ואתם מעוניינים לבקר בתערוכה ספציפית במיוחד מומלץ לוודא באתר הרשמי של המוזיאון את מועדי הפתיחה שלה.

  • Thannhauser Collection: אוסף יצירות של אמנים צרפתים אימפרסיוניסטים, פוסט-אימפרסיוניסטים ומודרניים. חלק מהאמנים המוצגים הם שמות גדולים ומפורסמים כמו ואן גוך (Van Gogh) ומונה (Manet), וחלקם אמנים עכשווים מודרניים. זוהי תערוכה קבועה.
  • Alex Katz: Gathering: תערוכה של ציוריו של האמן אלכס כץ- תוצאה של עבודת חייו לאורך שמונה עשורים. התערוכה תוצג עד ה-20 בפברואר 2023.
  • Nick Cave: Forothermore: תערוכת פסלים של הפסל ניק קייב אשר עוסקת בנורמות חברתיות וחריגות. התערוכה תוצג עד ה-10 באפריל 2023.
  • Gego: Measuring Infinity: תערוכה של יצירות האמנות של גרטרוד גולדשמיט (Gertrud Goldschmidt) המכונה גיאו אשר הייתה ארכיטקטית ומהנדסת יהודייה שחיה בגרמניה בשנות ה-30 ונאלצה להימלט עם עליית השילטון הנאצי. גיאו שרדה את תקופת מלחמת העולם השנייה והחלה לעסוק באמנות עד סוף ימיה. התערוכה עוסקת בחקירתה של גיאו את הנושא של גיאומטריה, קווים נקיים וחלל. התערוכה תיפתח ב-31 במרץ 2023.
  • Sarah Sze: Timelapse: תערוכה דיגיטלית של האמנית שרה סזה אשר עוסקת בקשר בין עולם החומר לעולם הרוח במטרה לעורר בצופים חוויה מחודשת של חלל וזמן. התערוכה תיפתח ב-31 במרץ 2023.
  • A Year with Children 2023: תערוכה של תלמידים המשתתפים בתוכניות לימוד האמנות במוזיאון גוגנהיים. התערוכה תיפתח ב-5 במאי 2023.
  • Young Picasso in Paris: תערוכה זו נערכת לכבוד השנה ה-15 למותו של הצייר הגדול פיקאסו והיא מציגה ציורים מתקופת צעירותו בפריז. התערוכה תיפתח ב-12 במאי 2023.
  • Experimental Art in South Korea, 1960s-70s: תערוכה זו עוסקת באמנות ניסיונית בהקשר של האירועים שחלו בקוריאה בשנות ה-60-70. התערוכה תיפתח ב-1 בספטמבר 2023.
  • Going Dark: The Contemporary Figure at the Edge of Visibility: תערוכה אשר עוסקת בצורניות ובגיאומטריה וחשיבותם של המושגים הללו באמנות המודרנית. התערוכה תיפתח ב-20 באוקטובר 2023.

באתר יש גם חנות מזכרות מושקעת ובמקום מתקיימים אירועים, סמינרים ופעילויות תרבות שונות.

תמונה של החזית הייחודית של הבניין של מוזיאון גוגנהיים הממחישה את הארכיטקטורה המודרנית האמנותיתתמונה של החזית הייחודית של הבניין של מוזיאון גוגנהיים הממחישה את הארכיטקטורה המודרנית האמנותית

כרטיסים והגעה למוזיאון גוגנהיים

ניתן לרכוש כרטיסי כניסה למוזיאון גוגנהיים אשר מקנים גישה לכל התערוכות:

  • באתר טיקטס בעלות של 25 דולר. האתר מקנה 5% הנחה (קוד קופון HAKO5).
  • באתר גטיורגייד שמציע כרטיס שכולל דילוג על התור ואפשרות לביטול בחינם.

עבור מי שנמצא בטיול בניו יורק ומעוניין לבקר בכמה אתרים ואטרקציות ברחבי העיר מומלץ לשקול לרכוש כרטיס חבילה “סיטי-פס” שכולל כניסה למספר מקומות. היתרון הגדול של סוג הכרטיס הזה הוא שהוא מכיל את כל הסידורים הדרושים לביקור במקומות השונים בהם אתם מעוניינים. ישנם סוגים שונים של כרטיסי חבילה ותוכלו להתאים עבורכם את הסוג המושלם:

  • באתר טיקטס יש אופציה של סיטי-פס שכולל כניסה למעל 100 אטרקציות ומאפשר לבחור את מספר הימים של החבילה (בין יום לעשרה), בעלות של 144 דולר.
  • האתר גטיורגייד מציע סיטי-פס הכולל 5 אטרקציות בעלות של 129 דולר, או כרטיס גו-סיטי-אקספלורר-פס שמאפשר לבחור 2-10 אטרקציות בעלות של 74 דולר.

סוג כרטיסים פופולארי נוסף הוא כרטיס קומבינציה שמשלב את מוזיאון גוגנהיים יחד עם אתרים ספציפיים נוספים. אפשרות זו מתאימה למי שמעוניין לבקר באתרים מסויימים הכלולים בחבילות הללו ובכך לחסוך זמן וכסף באירגון הטיול. האתר טיקטס מציע כמה אפשרויות שילוב עם מוזיאון גוגנהיים:

הגעה למוזיאון גוגנהיים:

מוזיאון גוגנהיים נמצא בשדרה החמישית בין רחוב 88 ל-89 (Fifth Avenue, between 88th and 89th Streets). על מנת להגיע במטרו יש לנסוע בקווים 4, 5, 6 או Q. כדי להגיע באוטובוס צריך לנסוע באחד מהקווים M1, M2, M3 או M4.

תור אופייני בכניסה למוזיאון גוגנהיים - אחת הסיבות בגללה כדאי לרכוש כרטיס מראשתור אופייני בכניסה למוזיאון גוגנהיים – אחת הסיבות בגללה כדאי לרכוש כרטיס מראש

הזמנת כרטיסים למוזיאון גוגנהיים - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על"

  • הביקור במוזיאון גוגנהיים מומלץ במיוחד לחובבי אמנות ותרבות.
  • כדאי לבקר במוזיאון בשעות הבוקר בסמוך לפתיחה על מנת להימנע משעות העומס.
  • הזמן המומלץ לביקור במוזיאון גוגנהיים הוא בין שעה לשלוש, תלוי בקצב בו עוברים בין התערוכות.
  • כדאי לחבר את הביקור במוזיאון גוגנהיים עם סנטרל פארק היפה והגדול שנמצא ממול וגן החיות שבו (Central Park Zoo), בניין האמפייר סטייט (Empire State Building), מתחם הסאמיט וואן (SUMMIT One Vanderbilt) ולחובבי האמנות כדאי ללכת לתחנת הרכבת התחתית של השדרה השנייה (The Second Avenue Subway) שם יש גלריית אמנות ציבורית חינמית על קירות תחנת המטרו.
  • הדרך הנוחה והמומלצת להגיע למוזיאון גוגנהיים היא בתחבורה הציבורית המצוינת של ניו יורק.
  • מוזיאון גוגנהיים מקבל בברכה מבקרים מכל הגילאים, וכדאי למשפחות עם ילדים לדעת שהתערוכה Thannhauser Collection כוללת היבט אינטראקטיבי שבנוי בצורה ידידותית לילדים (זמין במדריך הדיגיטלי).
  • מוזיאון גוגנהיים נמצא במיקום מרכזי ולכן יש שם אפשרויות לינה מצוינות ומומלצות רבות. בין מקומות האירוח המומלצים ניתן למצוא את מלון דה פרנקלין (The Franklin Hotel) שנמצא ממש בסמוך למוזיאון ויש בו חדרים נוחים ונעימים. בנוסף, יש כמה מלונות נהדרים שנמצאים לא רחוק מהמוזיאון מהצד הנגדי של סנטרל פארק כמו מלון לוצרן (Hotel Lucerne) שמציע חדרים בעיצוב של צבעים בהירים שכוללים פינת קפה ושולחן עבודה, או המלון בלקלייר סנטרל פארק (Hotel Belleclaire Central Park) שבו יש סוויטות וחדרים עם רצפות עץ והגשת קפה ותה בלובי. כדאי להזמין באתר בוקינג שמקנה אפשרות לביטול בחינם וכך תוכלו להישאר גמישים במהלך הטיול. כדאי לקרוא עוד על לינה בניו יורק בעמוד על מלונות בניו יורק.
  • כדאי לדעת שבימי שבת בשעות 18:00-20:00 הכניסה למוזיאון היא במתכונת של תשלום לפי בחירת המבקר.

שאלות ותשובות

הביקור במוזיאון גוגנהיים מומלץ במיוחד לחובבי אמנות.

כדאי לבקר במוזיאון בשעות הבוקר בסמוך לפתיחה על מנת להימנע משעות העומס.

הזמן המומלץ לביקור במוזיאון גוגנהיים הוא בין שעה לשלוש שעות.

מידע שימושי

  • שעות פתיחה: ימים א’-ו’ 11:00-18:00 וביום שבת 11:00-20:00.
  • עלות כרטיסי הכניסה היא 25 דולר למבוגר, 18 דולר לקשישים וסטודנטים וכניסה חינם לילדים מתחת לגיל 12.
  • כתובת: 1071 5th Ave, New York, NY 10128.
  • ניתן להגיע למוזיאון בקלות באמצעות תחבורה ציבורית, יש לנסוע במטרו ולרדת בתחנת E 86 St/5 Av, משם יש ללכת ברגל כשתי דקות עד למוזיאון.
  • קישור לאתר הרשמי: https://www.guggenheim.org/
  • כדאי לדעת שבימי שבת בשעות 18:00-20:00 הכניסה למוזיאון היא במתכונת של תשלום לפי בחירת המבקר. בנוסף יש לשים לב שבימי שני בשעות 18:00-20:00 הכניסה היא לחברים רשומים בלבד.