1. עמוד הבית
  2. »
  3. ארצות הברית 2024 – המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. ניו יורק, 2024 – כל מה שצריך לדעת לפני שמבקרים בעיר | New York
  6. »
  7. אטרקציות ואתרים בניו יורק
  8. »
  9. בניין האמפייר סטייט, ניו יורק – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף בעברית | Empire State Building

בניין האמפייר סטייט, ניו יורק – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף בעברית | Empire State Building

עדכון אפריל, 2024

בשבועות הקרובים כמות התיירים בניו יורק במגמת עלייה, שתלך ותתגבר ככל שנתקרב אל הקיץ. ולכן כשמתכננים להגיע לאטרקציות הפופולאריות ביותר, כמו בניין האמפייר סטייט מומלץ להזמין כרטיסים מראש - וכך להבטיח את הכניסה שלכם בזמן המתאים לכם ביותר ולחסוך את ההמתנה בכניסה. להזמנת כרטיסים מראש לבניין האמפייר סטייט: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

בניין האמפייר סטייט בכמה מילים

בניין האמפייר סטייט (Empire State Building) שניצב במנהטן שבניו יורק הוא אחד מהבניינים האייקוניים והמפורסמים ביותר בעיר. הוא נבנה בשנות ה-30 וגובהו מתנשא ל-443 מטר כולל האנטנה. חלקו העליון של הבניין מעוצב בסגנון האדריכלי ארט דקו, קומותיו הולכות ונעשות צרות יותר עם הגובה על מנת לאפשר לאור השמש לחדור למטה לרחובות העיר. עד שנות ה-70 האמפייר סטייט החזיק בשיא הבניין הגבוה ביותר בארה”ב. השיא נלקח ממנו עם בניית מגדלי התאומים (World Trade Center) ושב אליו לאחר אירועי ה-11 בספטמבר 2001. בשנת 2012 האמפייר סטייט איבד שוב את חזקתו בשיא, אך עד היום הוא אחד מהגבוהים והמרשימים ביותר בניו יורק. עם השנים האמפייר סטייט הפך לכל כך אייקוני שהוא מופיע בסרטים מפורסמים רבים אשר מתקיימים בניו יורק, כמו קינג קונג הנתלה על האנטנה של הבניין בסצנה האגדית בה הוא נלחם במסוקים החגים סביבו. כיום האמפייר סטייט הוא אינו עוד גורד שחקים מן המניין בעיר המכונה “התפוח הגדול”, אלא חלק בלתי נפרד מהזהות ומהנוף שלה. בלילות השפיץ של המגדל מואר בתצוגות אורות שמשתנה בהתאם לאירועים, חגים או פסטיבלים. למשל מי שיבקר בניו יורק ביום העצמאות האמריקאי (4 ביולי) יזכה לראות את האמפייר סטייט מואר בצבעי הדגל- כחול, אדום ולבן. בבניין בן ה102 קומות יש בעיקר משרדי עבודה, אולם גולת הכותרת היא הקומה העליונה שפתוחה לתיירים המגיעים להתרשם מהנוף המפעים הנשקף מסביב. בשל גובהו הרם של המבנה עולים ויורדים בו במעליות, אולם פעם בשנה פותחים את גרם המדרגות לכבוד מירוץ המדרגות השנתי של האמפייר סטיט (Empire State Building Run Up).

הנוף הנשקף ממרום התצפית של בניין האמפייר סטייס, ניתן לראות את המיד-טאון ואת מנהטן התחתונה באור שקיעה של בין ערבייםהנוף הנשקף ממרום התצפית של בניין האמפייר סטייס, ניתן לראות את המיד-טאון ואת מנהטן התחתונה באור שקיעה של בין ערביים

מה עושים בבניין האמפייר סטייט

ביקור בתוך פסל החירות באזור הבסיס (Liberty Pedestal)

הביקור בבסיס של פסל החירות הוא הביקור הפופלארי ביותר במתחם התיירותי של הפסל (מומלץ להזמין כרטיסים מראש או להזמין סיור מודרך – לפרטים והזמנה בהנחה לגולשי הכל על). שתבקרו בפנים עם סיור מודרך תשמעו פחות או יותר את הדברים הבאים: “כשאתם עולים במדרגות בתוך הפסל אתם מוצאים את עצמכם מוקפים בתערוכות ותצוגות מרתקות לגבי ההיסטוריה והמשמעות של פסל החירות. למעשה, כל החלק הזה הוא מוזיאון המתאר את סיפור של פסל החירות. באמצעות תערוכות אינטראקטיביות וחפצים שובי לב, תלמדו על בניית הפסל, מהעיצוב הראשוני שלו על ידי פרדריק אוגוסט ברתולדי ועד לשיתוף הפעולה עם המהנדס גוסטב אייפל. תוכלו לגלות את האתגרים שעומדים בפניהם במהלך יצירתו ואת המאמץ יוצא הדופן שנדרש כדי להעביר ולהרכיב את יצירת המופת האדירה הזו”.

בתוך פסל החירות אפשר לראות את מלאכת המחשבת של בנייתו – אחד ההיבטים המרתקים ביותר בפסל

בסוף העלייה תגיעו למרפסת התצפית, מהמרפסת נפרשים לנגד עניכם נופים עוצרי נשימה של קו הרקיע של ניו יורק והנמל שמסביב. בנוסף מהמיקום המוגבה הזה אפשר להתפעל ממורכבות העיצוב של פסל החירות. תוכלו לראות מקרוב את תווי הפנים המפורטים והקפלים של הגלימה המרשימה של פסל החירות. כשתביטו למטה, תראו את השלשלאות השבורות לרגליה של גברת החירות, המסמלות את הניצחון על הדיכוי ושחרור הרוח האנושית.

כניסה לאזור כתר פסל החירות

רוב התיירים רוצים להיכנס לחלק העליון של הכתר של הפסל. הטיפוכולל הליכה של 162 מדרגות מרגלי הפסל על למעלה (אין גישה במעלית)ושם יש לכם 10 דקות של תצפית מתוך הכתר. שימו לב, יש להזמין כרטיסים לתצפית מהכתר זמן רב מראש באתר הרשמי (ראו לינק בתחתחת העמוד) בגלל כל אותם בעיות מעט אנשים בוחרים לעלות עד לכתר למעלה.

הכתר של פסל החירות הוא נקודת תפצית מבוקשת שיש להזמין לה כרטיסים זמן רב מראש, אבל מי שמתארגן ומזמין זוכה לחוייה ייחודית

הכתר של פסל החירות הוא נקודת תפצית מבוקשת שיש להזמין לה כרטיסים זמן רב מראש, אבל מי שמתארגן ומזמין זוכה לחוייה ייחודית

תצפית על פסל החירות מבחוץ

עבור רבים מהתיירים זו תהייה פסגת הביקור באזור. הם רק יסתכלו בפסל מבחוץ (מבלי להיכנס פנימה) לפעמים בשילוב עם שיט באזור  (שיט חינמי במעבורת או שיט מודרך בתשלום – לפרטים והזמנה עם אפשרות ביטול). הדבר הכי מרשים בפסל הוא כמובן גודלו והעובדה שהוא שולט במרחב ורואים אותו מכל זווית בנמל של ניו-יורק. אם תקשיבו למרבית המדריכים המקומיים הם יסבירו לכם משהו בסגנון הנל: “בגובה 305 רגל, גברת החירות היא סמל של חופש ודמוקרטיה שמוכר בכל העולם. כשהיא עטויה בפטינה ירוקה (פטינה = תרכובת ירוקה, אשר נוצרת במשך הזמן על גבי משטחי מתכת), ליידי ליברטי מחזיקה לפיד למעלה, המייצג את האור ותקווה, בעוד הלוח שלה נושא את תאריך העצמאות של ארצות הברית של אמריקה”.

פסל החירות מבחוץ -הצבע הירוק הוא חלק מהיופי שלו. רבים מהתיירים יסתפקו בשיט באזור וצפיה בפסל מבחוץ (לפרטים והזמנה)

הלפיד של פסל החירות - מסמל לאמרקיאים את התקוה ואת האור (פעם היו מטפסים עליו). 

הלפיד של פסל החירות – מסמל לאמרקיאים את התקוה ואת האור (פעם היו מטפסים עליו).

אי החירות

אי החרות הוא חלק מהמתחם עצמו ומרבית הסיורים המודרכים שיקחו אותכם לבקר בפסל ישקיעו זמן באי עצמו (לפרטים והזמנה של מגוון סיורים מודרכים בפסל ובאי עם אפשרות ביטול). המדריכים המקומיים יזמינו אותכם לשוטט לאורך שבילי האי, שבליים המוקפים בצמחייה עבותה ובנופים יפים. תוך כדי הליכה, תבחינו בלוחות מידע המספקים תובנות מרתקות על ההיסטוריה, העיצוב והסמליות של פסל החירות. באי יש גם את מוזיאון פסל החירות, בו אפשר להעמיק בסיפור מאחורי הפסל. תערוכות המוזיאון כוללות מגוון של חפצים, תצלומים ותצוגות אינטראקטיביות המתעדות את ההיסטוריה של הפסל, מתפיסתו ועד להשפעתו המתמשכת. באי יש גם כיכר רחבת ידיים ונאה הנקראת Flagpole Plaza בה נעים להתהלך, חנות מזכרות, תצפית לקו הנוף האורבני של ניו יורק ובית קפה בשם Statue of Liberty Crown Cafe.

אי החירות עליו ניצב פסל החירות וסירה הלוקחת תיירים לסיור שייט

אי החירות עליו ניצב פסל החירות וסירה הלוקחת תיירים לסיור שייט (לפרטים והזמנה עם אפשרות ביטול של אפשרויות השיט המודרך לאי החירות)

 

כרטיסים והגעה לבניין האמפייר סטייט

יש כמה סוגי כרטיסים שונים לבניין האמפייר סטייט:

  • כרטיסים בסיסיים– כוללים כניסה לקומה ה-86 ולגלריות האמנות בקומה השנייה. האתר גטיורגייד מציע כרטיס בעלות של 48 דולר עם אפשרות לביטול בחינם ושידרוג של עלייה לקומה ה-102. האתר טיקטס מציע כרטיס בעלות של 48 דולר עם הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5). כמו כן יש באתר אפשרות לשדרוג לקומה ה-102.
  • כרטיסי יום + לילה– מאפשרים להיכנס לאתר פעמיים, פעם אחת ביום ופעם אחת בלילה, על מנת שהמבקרים יוכלו להתרשם מהעיר שאינה עוצרת בשתי הופעות שונות: האחת באור השמש והשנייה בחשכה כאשר העיר מוארת על ידי מיליוני האורות שלה. הכרטיס כולל את התערוכות בקומה השנייה. בגטיורגייד הכרטיס עולה 70 דולר ומאפשר לדלג על התור בכניסה. טיקטס מציע את הכרטיס ב-70 דולר.
  • כרטיסי אקספרס– כרטיס הכולל את הקומה ה-86 והגלריה בקומה השנייה ומאפשר לדלג על כל התורים על מנת לייעל ולמקסם את הביקור. מתאים במיוחד למי שמעוניין להימנע מהמתנה ארוכה ומייגעת בתורים. טיקטס מציע את הכרטיס ב-87 דולר.
  • כרטיסי גישה מורחבת– כוללים את הגלריה בקומה השנייה, את הקומה ה-86 ואת הקומה ה-102. בנוסף הכרטיס מקנה הטבה של דילוג על התור ואפליקציה אינטראקטיבית לסמארטפון שעוזרת למקסם את הביקור. רכישה בטיקטס בעלות של 543.5 דולר.
  • כרטיסי חבילות ניו יורק– כוללים מספר לבחירתכם של אטרקציות ו/ או אתרים ברחבי העיר ותקפים למספר ימים. יש כמה סוגים של כרטיסי חבילה וניתן להתאימם לנוחיותכם. בכרטיס יש מדריך שימושי שמסביר כיצד למקסם את השימוש, נסיעה באוטובוס התיירים של ניו יורק והטבות מפנקות בשלל חנויות ומסעדות. בגטיורגייד אפשר לבחור בין 2 ל-10 מקומות בכרטיס אחד (במחיר של 74 דולר), או מעל 100 בכרטיס אחר (במחיר של 142 דולר). טיקטס מציע “סיטי-פס” שכולל מעל 100 אטרקציות לבחירה בעלות של 144 דולר.

הגעה לבניין האמפייר סטייט

ניתן להגיע בנוחות באמצעות תחבורה ציבורית. יש לנסוע ברכבת ולרדת בתחנת 34nd Street – Penn Station, משם יש ללכת כ-5 דקות עד לאתר.

הזמנת כרטיסים לבניין האמפייר סטייט - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על"

  • הביקור בבניין האמפייר סטייט מומלץ לכל מי שנמצא בניו יורק ומעוניין להכיר את אחד מהאתרים האייקונים והמפורסמים ביותר בעיר. הביקור מתאים לכל סוגי המבקרים, ממשפחות עם ילדים, דרך זוגות אוהבים ועד קבוצות וחברים.
  • על מנת להימנע משעות העומס הצפופות מומלץ לבקר בבניין האמפייר סטייט סמוך בבוקר סמוך לשעת הפתיחה.
  • כדאי להשקיע בביקור בבניין האמפייר סטייט בין שעה לשעה וחצי.
  • אפשר לחבר את הביקור באמפייר סטייט עם אתרים ואטרקציות מרכזיים נוספים בניו יורק, כמו למשל המוזיאון להיסטוריה של הטבע (American Museum of Natural History), פסל החירות, מתחם הסאמיט וואן (SUMMIT One Vanderbilt) ועוד.
  • בניין האמפייר סטייט נמצא במרכז ניו יורק ולכן זהו אזור מאוד פופולארי ללינה וישנן אפשרויות מצוינות רבות. בין מקומות האירוח המומלצים יש את מלון הבוטיק שרמן (Hotel Scherman) שמציע אירוח ברמה גבוהה וארוחות בוקר קונטיננטליות. אפשרות מומלצת נוספת היא מלון מוטו ביי הילטון ניו יורק סיטי צ’לסי (Motto by Hilton New York City Chelsea) שיש בו חדרים נוחים, טרסה, מסעדה, מרכז כושר ואופניים לשימושם החופשי של האורחים. המלון ארצ‘ר ניו יורק (Archer Hotel New York) הוא מומלץ גם כן וניתן לראות את הנוף של האמפייר סטייט מהבר של המלון שנמצא על הגג. המלצה נוספת היא מלון ספרינגהיל סוויטס ביי מריוט ניו יורק מנהטן צ’לסי (SpringHill Suites by Marriott New York Manhattan Chelsea) שכולל חדרים נעימים, מרכז כושר ובופה ארוחת בוקר. כדאי לקרוא עוד על לינה בניו יורק בעמוד על מלונות בניו יורק.

שאלות ותשובות

הביקור בבניין האמפייר סטייט מומלץ לכל מי שנמצא בניו יורק ומעוניין להכיר את אחד מהאתרים האייקונים והמפורסמים ביותר בעיר. הביקור מתאים לכל סוגי המבקרים, ממשפחות עם ילדים, דרך זוגות אוהבים ועד קבוצות וחברים.

על מנת להימנע משעות העומס הצפופות מומלץ לבקר בבניין האמפייר סטייט בשעות הבוקר סמוך לשעת הפתיחה.

כדאי להשקיע בביקור בבניין האמפייר סטייט בין שעה לשעה וחצי.

מידע שימושי

  • שעות פתיחה: 10:00-21:00 בכל ימי השבוע.
  • מחירי הכניסה לבניין האמפייר סטייט נעים בין 48 ל87 דולר, בהתאם למה שכלול בכרטיס.
  • כתובת: 20 W 34th St., New York, NY 10001.
  • ניתן להגיע לבניין האמפייר סטייט בנוחות באמצעות תחבורה ציבורית. יש לנסוע ברכבת ולרדת בתחנת 34nd Street – Penn Station, משם יש ללכת כ-5 דקות עד לאתר.
  • קישור לאתר הרשמי: https://www.esbnyc.com/