1. עמוד הבית
  2. »
  3. ארצות הברית 2024 – המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. ניו יורק, 2024 – כל מה שצריך לדעת לפני שמבקרים בעיר | New York
  6. »
  7. מחזות זמר בניו יורק 2024 – ההצגות החמות, כרטיסים והמידע הכי מקיף שיש בעברית

מחזות זמר בניו יורק 2024 – ההצגות החמות, כרטיסים והמידע הכי מקיף שיש בעברית

5 הצגות ומחזות זמר הפופולאריים ביותר בניו יורק

מלך האריות

מלך האריות (The Lion King Theater Show) הינו מחזמר המבוסס על הסרט עטור הפרסים מלך האריות של דיסני. הסרט בעיבודם של אולפני דיסני, יצא לראשונה ב-1994 ועובד למחזה זמר מרשים ביותר עם מוסיקה סוחפת. הסיפור המוכר “מלך האריות” עוקב אחר חייו של גור אריות קטן העונה לשם סימבה ומאבקיו להתבגר ולזכות באחריות הגדולה של להיות מלך החיות בממלכת הסרנגטי. למידע נוסף…

אלאדין

המחזמר אלאדין (Aladdin) מבוסס על סרט אנימציה שהופק על ידי חברת וולט דיסני בשנת 1992 ונחשב לאחד מסרטי וולט דיסני המוצלחים ביותר בכל הזמנים. המחזמר רץ מאז 2011 ברחבי העולם. למידע נוסף…

מרשעת

מרשעת (Wicked) הינו מחזמר המבוסס על הרומן רב המכר מאת גרגורי מגוויר. מדובר בצידה השני של עלילת המחזה המוכר “הקוסם מארץ עוץ”. בסיפור המוכר דורותי מנצחת את הקרב בארץ עוץ, אך זהו רק צידו האחד של הסיפור, המחזה מגולל את סיפורן של המכשפות מארץ עוץ מצידו השני של הסיפור. המחזה קטף את פרס הגראמי על המוסיקה, את פרס הטוני על התפאורה, התלבושות והאפקטים המיוחדים. למידע נוסף…

המילטון

המילטון (Hamilton) אחד ממחזות הזמר האהובים והמוכרים בשנים האחרונות, שכבש את לב הצופים מאז שעלה באוף ברודווי ועד שהגיע לתיאטראות המובילים בברודווי ובעולם. המחזמר היה מועמד לפרסים רבים (מחזיק בשיא המועמדויות לטוני) וזכה בין השאר בפארק הטוני למחזמר הטוב ביותר ופרס הגראמי בעבור אלבום המחזמר.

המחזמר מספר על תולדות חייו של אלכסנדר המילטון מהגר שהפך אחד מהאבות המייסדים של ארצות הברית, שהיה יד ימינו של ג’ורג’ וושטינגטון על רקע מלחמת העצמאות של ארה””ב. המחזמר רווי שירים ממגוון סגנונות – החל מג’אז ובלוז ועד ראפ. למידע נוסף…

ספר המורמונים

ספר המורמונים (The Book Of Mormon) הוא מחזמר סאטירי מהיוצרים של סדרת האנימציה הקומית – סאות׳ פארק. המחזמר משלב בין סאטירה על עולם הדת לבין פארודיה על מחזות הזמר הקלאסיים. המחזמר עלה לראשונה בברודווי בשנת 2011, וגרף ביקורות מפרגנות ותשעה פרסי טוני. המחזמר רץ בלונדון מאז 2013, וגם פה זכו להצלחה גדולה, עם ארבעה פרסי אוליבייה. הסיפור סובב סביב שני נערים מיסיונרים מהזרם המורמוני שנשלחים לכפר נידח בצפון אוגנדה, ומנסים לשכנע את התושבים לקרוא את ספר המורמונים (אם כי רק אחד משניהם באמת קרא את הספר), זאת במטרה להציע לתושבי הכפר להמיר את דתם. למידע נוסף…

שאלות ותשובות נפוצות על מחזות זמר בניו יורק

אם אתם מחפשים לקנות כרטיסים של הרגע האחרון למחזות זמר בניו יורק, יש כמה אפשרויות שעומדות לרשותכם:
דוכני TKTS: דוכני TKTS ממוקמים בטיימס סקוור, נמל סאות' סטריט ולינקולן סנטר. הם מציעים כרטיסים מוזלים באותו יום להצגות רבות בברודווי ובאוף-ברודווי. אתה יכול לבדוק את זמינות הכרטיסים באתר שלהם לפני שאתה הולך, ויש להם גם אפליקציה שבה אתה יכול להשתמש כדי לרכוש כרטיסים.

הגרלה: מופעים מסוימים מציעים מערכת הגרלה שבה תוכלו להזין את שמכם כדי לקבל הזדמנות לרכוש כרטיסים מוזלים. ההגרלה מתקיימת בדרך כלל כמה שעות לפני המופע, והזוכים מקבלים הודעה במייל או בטלפון. אתה יכול לבדוק באתר האינטרנט של כל תוכנית או בדפי המדיה החברתית לקבלת מידע נוסף על מערכת ההגרלות שלהם.

כרטיסי Rush: חלק מהמופעים מציעים כרטיסי Rush, שהם כרטיסים מוזלים הניתנים לרכישה ביום המופע. תצטרכו לגשת לקופות התיאטרון עם פתיחתו ולשאול אם יש להם כרטיסים פנויים. כרטיסי Rush נמכרים על בסיס כל הקודם זוכה, אז עדיף להגיע מוקדם.

מתווכים לכרטיסים מקוונים: ישנם מספר מתווכים של כרטיסים מקוונים המציעים כרטיסים ברגע האחרון למופעים בברודווי, אך היזהר מכיוון שיש הרבה הונאות בחוץ. כמה מתווכים מכובדים של כרטיסים כוללים את StubHub, Ticketmaster ו-Telecharge.

אם אתם אתם לא נעולים על הצגה אחת ההמלצה היא לא להזמין מראש, אלא ללכת לטיים סקוור ולקנות שם כרטיסים של אותו יום זה ייצא הרבה הרבה יותר זול (הם טוענים שמדובר ב50% הנחה אבל לרוב זה יותר באזור ה-30% הנחה, שעדיין מוזילים באופן משמעותי את המחיר). אם הייתם רוצים להנות ממחזמר מסויים ואתם קבוצה גדולה של יותר משלושה אנשים או שאתם מבקרים בלונדון בקיץ מומלץ להזמין את הכרטיסים מראש.

התשובה לזה תלויה במה שחשוב לכם יותר ובהעדפות שלכם. במידה ואתם מגיעים למחזמר בעיקר כדי לבלות ערב מהנה ולספוג את האווירה הכללית אפשר להסתפק בכרטיסים במחירים זולים יותר ורחוקים יותר - אך לקחת בחשבון שחווית הציפייה הופכת לפחות טובה. במידה ואתם חובבי הז'אנר, רוכשים כרטיס למחזמר שאתם אוהבים במיוחד, או רוצים להנות מהחוויה במלואה לא היינו ממליצים להתפשר על החוויה בעד המחיר.

לעיתים יכול להיות קשה להבין מה השחקנים אומרים (או שרים), ובלא מעט מחזות זמר בניו יורק יש שימוש במילים גבוהות מאוד בשפה האנגלית (אפילו במחזות זמר שהמיועדים למשפחות כמו מרשעת). לכן אם רוצים ללכת על בטוח לדעת מראש שלא תפספסו קטעי עלילה חשובים בגלל השפה כדאי לבחור במחזות זמר שמכירים את הסיפור שלהם, או בכאלו שמבוססים על סרטים שניתן לראות קודם - למשל מחזות הזמר המבוססים על סרטי דיסני (ממלך האריות, או אלאדין)

יש הרבה מחזות זמר בניו יורק שמתאימים לילדים ובני נוער, אבל הנה כמה שפופולריים במיוחד:

המילטון (Hamilton) אחד ממחזות הזמר האהובים והמוכרים בשנים האחרונות, שכבש את לב הצופים מאז שעלה באוף ברודווי ועד שהגיע לתיאטראות המובילים בברודווי ובעולם. מחזמר שמרבית שיריו בסגון ראפ ומגולל את עלילותיו של אלכסנדר המילטון - מהאבות המייסדים של ארה"ב. המחזמר מתאים יותר למתבגרים עם הבנה גבוהה באנגלית (או שצפו קודם במחזמר).

מטילדה (Matilda) מבוסס על ספר הילדים של רואלד דאל שיצא לאור בשנת 1988. המחזמר מספר את סיפורה של מטילדה, ילדה בת 5 שרמת האייקיו שלה עולה על זו של כל משפחתה יחד. משפחתה מזלזלת ואף נרתעת ממנה ולכן עושים כל שביכולתם למנוע ממנה להחכים יותר ממה שהיא.

הארי פוטר והילד המקולל (Harry Potter and the Cursed Child) אחד ממחזות הזמר המדוברים ביותר כיום בלונדון ובעולם בכלל, מספר את סיפורו של הארי פוטר, שכולנו מלווים מאז שהיה בין 11, כאדם מבוגר בעולם הקסמים.

מלך האריות (Lion King) - ממחזות הזמר המוצלחים והמפורסמים בעולם שמבוסס על הסרט הקלאסי של דיסני שמוכר כמעט בכל בית בישראל, כך שהילדים גם יהנו מהמופע המושקע וגם יכירו היטב את הסיפור ויבינו מה קורה גם בלי להבין כל מילה.

כל מה שתצטרכו לדעת על מחזות זמר בניו יורק

יש מספר גורמים מרכזיים שיש לקחת בחשבון לפני הזמנת מחזה זמר מניו יורק. הראשון הוא התייחסות למיקום התיאטרון. תיאטראות שונים ממוקמים באזורים שונים בעיר, וחשוב לקחת בחשבון את נגישות התיאטרון, כמו גם את בטיחות השכונה שמסביב ולא פחות חשוב להן להמשיך את הבילוי אחרי ההצגה.
נושא שני שיש לקחת בחשבון הוא הפופולריות של המופע: מופעים פופולריים עשויים להימכר במהירות, ולכן חשוב להזמין כרטיסים מראש אנחנו ממליצים בחלק מהמקרים להזמין כמה חודשים לפני הנסיעה במיוחד שמדבר בקבוצה של יותר משני צופים ( למשל במקרים של: מלך האריות, אלאדין וכודמה). מצד שני, למופעים פחות פופולריים עשויים להיות כרטיסים מוזלים ביום המופע ואם לא מאוד חשוב לכם מה תראו, אפשר להיות גמישים לראות מחזה בפחות מחצי מחיר.
נושא שחשוב לחלק מהתיירים הוא התכנים. למי שמתלבט על תכני ההצגה (האם יעניין אותו, האם יתאים לילדיו) אנו ממליצים להתעמק מעט בתוכן המחזה ולהציץ בביקורות השונות – אנו נשתדל להביא בכל עמוד המפרט על המחזה את תמצית הדברים.
לבסוף שווה לשקול את עניין המחירים. הופעות בברודווי עלולות להיות יקרות, לכן חשוב לקחת בחשבון את התקציב והאם אתם מוכנים לשלם את המחיר המבוקש עבור כרטיס. כמובן שככל שההצגה פופלארית יותר, והמושבים טובים יותר, העולות של הכרטיס תעלה. שוב למי שגמיש, מומלץ לחשוב על קניה ברגע האחרון כדי לחסוך במחיר.

על ידי התחשבות בגורמים אלה, אתה יכול לקבל החלטה מושכלת יותר לגבי איזה מחזמר לראות בניו יורק ולחוות חוויה טובה יותר באופן כללי.

מחזות זמר קרובים בניו יורק

טיפים והמלצות על מחזות זמר בניו יורק:

  • ישנן הצגות שמומלץ להזמין להן כרטיסים מראש, במיוחד אם מדובר בקבוצה גדולה ובקיץ, חג, חופשה או סופ”ש. ישנן הצגות שלא. בגדול, למי שיש גמישות רבה אין בעיה למצוא כרטיסים זולים מאוד ברגע האחרון למחזות הזמר בניו יורק – הן בדוכנים של טיימס סקוור והן באפליקציות השונות המוכרות כרטיסים ברגע האחרון.
  • לעיתים כל ההצגות נתפסים כמקשה אחת, אך ממש לא כך הדבר וישנם מחזות זמר שונים המדברים לאוכלוסיות שונות. למשל ישנן הרבה מאוד הצגות שלא כל המשפחות המבקרות עם ילדים בניו יורק ירגישו בהן בנוח (למשל שיקגו | Chicago) ולעומתם ישנן מחזות שהן קלאסיים למשפחות (למשל מלך האריות | The Lion King או אלאדין | Aladdin). בדקו שהמחזה שאתם מזמינים עבורו כרטיסים – מתאים לכם.
  • מרבית האולמות של מחזות הזמר מרוכזים במרכז העיר באזור טיימס סקוור, זו אפשרות למי שרוצה לשלב את המחזה עם טיול באזורים הנ”ל או עם ארוחת ערב באחת מהמסעדות ובתי הקפה הרבים שבאזור. מצד שני יש שיעדיפו להגיע לאולם רעננים ונקיים ולא אחרי טיול.
  • מחזות זמר בניו יורק הם לא הצגה ב”הבימה” – נהוג להיכנס עם אוכל (כולל פופקורן וגלידה) לעיתים הקהל מצטרף בשירה לשחקנים (לא מתאים תמיד…). השורה התחתונה – אתם באים ליהנות.
  • לרוב התיירים מדובר בחוויה חד פעמית, או כזו שלא עושים הרבה ולא כל יום. לכן לדעתנו שווה להשקיע במקומות טובים באולם גם אם זה עולה יותר. לשבת בחלק המרכזי של האולם יכול להביא לשיפור ממשי בחוויה.

מה היה בעמוד זה