1. עמוד הבית
  2. »
  3. אוסטריה 2024 – המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. וינה, אוסטריה 2024 – המדריך המקיף | Vienna
  6. »
  7. אתרים, אטרקציות ומסלולים בוינה
  8. »
  9. המוזיאון היהודי בוינה, וינה – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף ביותר בעברית | Museum Judenplatz

המוזיאון היהודי בוינה, וינה – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף ביותר בעברית | Museum Judenplatz

עדכון אביב 2024

בעונה זו בוינה כמות התיירים הולכת ועולה, דבר אשר מורגש באתרים והאטרקציות המובילים ביתר שאת. על אף שבעונה זו בדרך כלל אין בעיה של זמינות כרטיסים במוזיאון היהודי בסופי השבוע בעיקר וככל שנתקרב לקיץ כן ייתכנו תורים קצרים בכניסה. בניגוד לאטרקציות החובה בעיר אליהן מגיעים מרבית התיירים אין צורך לרכוש כרטיסים זמן רב מראש, אך במידה ואתם יודעים מתי תרצו להגיע זה יכול להפוך את הכניסה ליעילה יותר, במיוחד אם מגיעים בסוף שבוע. להזמנת כרטיסים מראש למוזיאון היהודי: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

המוזיאון היהודי בוינה בכמה מילים

המוזיאון היהודי בוינה (The Jewish Museum of Vienna) הממוקם בכיכר היהודים (Judenplatz) אשר ברובע האינרה שטאדט (Innere Stadt), בוינה, הוא אתר היסטורי המשחזר את המורשת של יהדות וינה יחד עם הסיפורים הקשים ביותר שידע העם היהודי, החל מגלות יהודי וינה בשנת 1400 ועד הבנייה ההדרגתית מחדש של הקהילות היהודיות לאחר מלחמת העולם השנייה באוסטריה. בדומה למוזיאונים נוספים בעולם המספרים את סיפורי הקהילות היהודיות כגון המוזיאון היהודי בברלין או המוזיאון היהודי בלונדון, מוזיאון היהודים בוינה דואג לספר את סיפור המורשת היהודית היחודית לאזור בו הוא נמצא.

כדי למנוע בלבול, חשוב לדעת שיש שני מיקומים למוזיאון אשר מרוחקים כ-500 מטרים זה מזה: סניף המוזיאון הראשי נקרא Museum Judenplatz וסניף המוזיאון השני נקרא Museum Dorotheergasse אשר ממוקם ברחוב בעל שם זה. כרטיסים למוזיאון היהודי בוינה כוללים אפשרות כניסה לשני המיקומים ואת האפשרות לסייר ברחובות העתיקים הנמצאים בניהם, כפי שמפורט בהמשך העמוד לגבי אפשרויות הזמנת כרטיסים.

המיקום וההיסטוריה של מוזיאון היהודים בוינה

לא סתם מיקומו של המוזיאון היהודי נמצא בכיכר היהודים, זו הייתה נקודה מרכזית בחייהם של הקהילה היהודית בוינה בתקופת ימי הביניים. בכיכר התנהלו חיים שלמים של מסחר, בית כנסת עתיק, בית מרחץ, בית חולים ומוסדות לימוד. בתקופה בה התרחשו פוגרומים חמורים כנגד היהודים בשנת 1421 מרבית בתי העסק והמסחר נפגע לאור האלימות הקשה שחוו באותה העת. המוזיאון היהודי הוקם לטובת הדגשת התרבות היהודית בוינה, הנצחה ולזכר כל החללים שנפלו קורבן בידי שלטון אכזרי. לצד נקודות רגישות לדורי דורות בקהילה היהודית, באתר תחשפו גם לנקודות מבט מעוררות מחשבה והשראה ותחשפו ליופי האמיתי שהוא האחדות והלכידות שהייתה בתקופות הקשות של הקהילה היהודית.

כיכר היהודים, המקום שריכז מארג חיים שלם מימי הביניים ועד המאה ה-20 כיכר היהודים, המקום שריכז מארג חיים שלם מימי הביניים ועד המאה ה-20

ציוני דרך חשובים במוזיאון היהודי בוינה

הן בסביבתו החיצונית של המוזיאון והן בתוכו ישנם מיצגים משמעותיים ומעניינים שמומלץ לבקר ולהתרשם מהם.

האנדרטה לזכר יהודי וינה שנרצחו בשואה

בחזית המוזיאון היהודי בלב כיכר היהודים ניצבת אנדרטה לזכר יהודי וינה שנרצחו בידי הנאצים. מבנה האנדרטה הוא דמוי ספרייה הבנויה מקירות חיצוניים שנראים כספרים צפופים העומדים אחד ליד השני ומקיפים את הספרייה מכל צדדיה. זהו סמל לרוח של העולם היהודי, תרבות הספר והתורה לצד תרבות מלומדת ומשכילה שהייתה חלק בלתי נפרד מההתפתחות האירופאית לאורך השנים טרם מלחמת העולם השנייה. על האנדרטה חרוטים שמות כל הערים והמחנות אליהם נשלחו יהודים בתקופת השואה.

על התערוכות המרתקות שמוצגות במוזיאון היהודי בוינה

במוזיאון ישנו מגוון רחב של תערוכות, חלקן יותר מודרניות שמציגות את ההיסטוריה של יהודי וינה כחלק מרכזי הן בפן הכלכלי והן בפן התרבותי בבירת אוסטריה, וחלקן גם מתעסקות בהתפתחותה של הקהילה היהודית בוינה לאחר השואה. שתי התערוכות המפורטות כאן הינן קבועות במוזיאון, בעוד ישנן בין 2-3 תערוכות נוספות המתחלפות כל כמה חודשים – מומלץ להתעדכן באתר הרשמי של המוזיאון כדי לקבל מידע מקיף על אודות התערוכות השונות ועל זמני הצגתן.

התערוכה “העיר הימי-ביניימית שלנו! הקהילה היהודית הראשונה בוינה”

תערוכה זו, אשר באנגלית נקראת Our Medieval City! The First Jewish Community in Vienna, מציגה את השתרשות הרובע היהודי כבר במאה ה-13, את בתי כנסת החשובים שהוקמו, ואת הרבנים המלומדים שדאגו בקפדנות להטמעת התורה ביהודי וינה. חברי הקהילה היהודית הראשונה גורשו ונרצחו וההיסטוריה שלהם דוכאה במשך שנים רבות והוחזרה בעוצמה בשנות ה-90. בתערוכה מוצגים שרידי בית הכנסת שנחרב, טופוגרפיה של הרובע היהודי לשעבר, תחנות אינטראקטיביות ופעילויות לילדים אשר מספקות נקודות מבט חדשות כל ההיסטוריה היהודית בעיר.

התערוכה “העיר שלנו! וינה היהודית – אז והיום”

תערוכה זו, אשר שמה הוא Our City! Jewish Vienna – Then and Now, מציגה ציר זמן אינטרקטיבי המתחיל בשנת 1945 וממשיך עד ימינו. למרות החוסר המובהק בסיוע מצד השלטונות האוסטריים בכל הנוגע לשיקום הקהילה לאחר ההרס שחוותה, ניתן לראות מהי חוזקה של אחדות ואהבת המורשת היהודית. בתערוכה מוצגים חדרים שונים שמייצגים קשת רחבה של היסטוריית הקהילה היהודית, ביניהם “חדר השבת” (The Shabbat Room) שמשלב יצירות עכשוויות ומציג בפני מבקרי למוזיאון נקודת מבט על חשיבות השבת בקרב היהודים באותה התקופה. חדר מעניין נוסף בשם “אחסון גלוי” (Visible Storage), הינו חדר שמוצגים בו מגוון חפצים ושרידים מהקהילה הגדולה בוינה, אוספים פרטיים של אישיויות. בנוסף, החדר מבודד על ידי חלון שקוף שמאפשר התבוננות ומסע בזמן דרך וינה של אז ושל היום.

האנדרטה לזכר הנרצחים בשואה בכניסה למוזיאון האנדרטה לזכר הנרצחים בשואה בכניסה למוזיאון

כרטיסים למוזיאון היהודי בוינה

יש מספר אפשרויות לרכישת כרטיסים למוזיאון היהודי בוינה. חלקן כוללות סיור קולי בלבד במוזיאון עצמו, חלקן כוללות סיור מודרך במוזיאון ובנקודות ציון משמעותיות נוספות ברובע היהודי בוינה, וחלקן כוללות אפשרות כניסה לאטרקציות מעניינות אחרות בוינה לבחירתכם. טווחי המחירים משתנים בהתאם למוצע בכל כרטיס, ולכן כדאי לשקול לפני הרכישה מה אתם מעדיפים – לשלם יותר ולזכות לסיור מודרך מקיף מפי מקור מידע מוסמך, או לחסוך במחיר ולהנות מהדרכה קולית מוקלטת שתלווה אתכם לאורך סיור עצמאי במוזיאון היהודי.

הזמנת כרטיסים באתר הרשמי

האתר הרשמי של המוזיאון היהודי בוינה מספק אפשרות הזמנה מראש של הכרטיסים. ניתן לרכוש דרכו כרטיסי כניסה למוזיאון כולו (הכוללים כפי שהסברנו אפשרות כניסה לשני סניפי המוזיאון הסמוכים) או לתערוכות ספציפיות, ובנוסף לקבל הנחות שונות בהתאם לסוג הכרטיס: קיימות הנחות לסטודנטים ולקשישים, ואילו ילדים ונוער עד גיל 18 נכנסים בחינם.

כרטיס כניסה למוזיאון היהודי בוינה עם מדריך קולי

כרטיס זה מאפשר כניסה לשני סניפיו השונים של המוזיאון היהודי בוינה (מומלץ לסייר רגלית בין שני מיקומי המוזיאון בעת המעבר בין התערוכות, הליכה של כ-7 דקות בין רחובות היסטוריים עתיקים ויפים). הכרטיס כולל הדרכה קולית וניתן לקבל באמצעותו הנחה לאוכלוסיות שונות (למשל סטודנטים מתחת לגיל 27 או מבוגרים מעל גיל 65). ילדים עד גיל 18 נכנסים חינם בליווי מבוגר. סיור קולי מאפשר הדרכה גמישה בקצב שלכם, אותה תוכלו לעצור ולהמשיך בכל זמן שתרצו ובעלות זולה יותר מאשר מדריך.

  • להזמנת כרטיסים למוזיאון היהודי בוינה עם מדריך קולי בתוספת הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) – לחצו כאן
  • להזמנת כרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם לחצו כאן

כרטיס כניסה למוזיאון היהודי בוינה עם סיור מודרך הכולל ביקור והדרכה בנקודות השונות ברובע היהודי ההיסטורי בוינה

כרטיס זה מספק את האפשרות ללמוד על ההיסטוריה הסוערת של יהודי העיר וינה על ידי ביקור בשני סניפי המוזיאון, וסיור במקומות הקשורים להיסטוריה ולתרבות היהודית, כל אלו בליווי מדריך מוסמך. הסיור אשר אורך בין שעתיים ל4 שעות (תלוי בהעדפה שלכם), מומלץ במיוחד לחובבי ההיסטוריה היהודית של וינה. במהלך הסיור תחקרו את לב הגטו היהודי בוינה (Judenplatz), תחזו באנדרטה לזכר קורבנות השואה, ותבקרו בתערוכות המוזיאון השונות.

  • להזמנת כרטיס לסיור מודרך הכולל כניסה למוזיאון היהודי בוינה יחד עם ביקור בנקודות מרכזיות נוספות ברובע היהודי בוינה, המספק אפשרות ביטול בחינם לחצו כאן.

כרטיס ההנחות Vienna Flexipass: כרטיס המאפשר כניסה למוזיאון היהודי ולאטרקציות נוספות בוינה במחיר משתלם

כרטיס Vienna Flexipass הינו סוג אחד ומומלץ במיוחד מבין שאר כרטיסי ההנחות הקיימים בוינה (לעמוד המפרט על כלל סוגי כרטיסי ההנחות הקיימים לוינה לחצו כאן). כרטיס זה מספק אפשרות לשלב את הביקור במוזיאון היהודי יחד עם ביקור ב1 עד 4 אטרקציות נוספות לבחירתכם. מבחר האטרקציות עצום וכולל למשל את אוטובוס התיירים בוינה, המוזיאון לאמנות שימושית בוינה (MAK), גן החיות של וינה, ועוד. המחיר של הכרטיס משתנה בהתאם למספר האטרקציות שתבחרו, וניתן להשתמש בו למשך חודשיים מיום רכישתו. כרטיס זה אידיאלי עבור מי שמעוניין לשלב את הביקור במוזיאון היהודי יחד עם ביקור במקומות נוספים ומיוחדים בוינה ולמי שמעוניין לדלג על תורים לחלק מהאטרקציות ובכך לחסוך זמן ולהספיק כמה שיותר.

  • להזמנת כרטיס Vienna Flexipass בתוספת הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) – לחצו כאן
  • להזמנת כרטיס Vienna Flexipass עם אפשרות ביטול בחינם לחצו כאן

 

 

הזמנת כרטיסים למוזיאון היהודי - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על"

  • הביקור במוזיאון היהודי מומלץ עבור חובבי ההיסטוריה והתרבות היהודית, המוזיאון ייקח אתכם לסיור בזמן של הקהילה היהודית בוינה מהמאה ה13 ועד לימינו. ניתן ומומלץ לבקר בכל ימות השנה, יש לציין כי המוזיאון סגור בשבת.
  • מומלץ להגיע בסמוך לשעות הפתיחה או לקראת אמצע היום, מכיוון שלעיתים מגיעות קבוצות של תלמידי בתי ספר או טיולים מאורגנים למיניהם שיכולים ליצור עומס בתחנות ותערוכות במוזיאון.
  • מומלץ להקדיש למקום בין שעה לשעתיים לטובת מיצוי נקודות מרכזיות ותערוכות חשובות במוזיאון, ולא לשכוח גם את הטיול הרגלי שבין שני מיקומי המוזיאון שיספק לכם אפשרות להתפעל מרחובותיה העתיקים ההיסטוריים של וינה.
  • מיקומו של המוזיאון היהודי ברובע אינרה שטאדט (Innere Stadt), אזור העיר העתיקה, הוא אחד מהמאפיינים שגורמים לו להיות אטרקטיבי ביותר. רובע זה מאופיין במבנים היסטוריים מפורסמים רבים ומאפשר גישה נוחה לאטרקציות המרכזיות בו בצורה רגלית.
  • מהמוזיאון היהודי אשר ממוקם ברובע היהודי ניתן להגיע למגוון רחב של נקודות מרכזיות בוינה, נהר הדנובה נמצא במרחק של כחצי שעת נסיעה בתחבורה ציבורית מקומית, בו תוכלו לעשות שייט מרגיע ולבקר במגדל הדנובה (Danube Tower). כמו כן, במרחק של כ15 דק’ הליכה מהמוזיאון תוכלו לבקר בכנסיית קארלסקירכה (Karlskirche) שהוקמה במאה ה18, ומהווה את פנינת הבארוק של וינה. מוזיאון נוסף מומלץ לביקור אשר נמצא כרבע שעה הליכה מהמוזיאון היהודי הוא המוזיאון לאמנות שימושית (MAK) אשר יספק הצצה לעולם האמנות התכליתית שמטרתה לעצב, לייפות, ולסגנן כלים בסגנון אוסטרי-וינאי.  מומלץ להציץ בעמוד שלנו על אתרים, אטרקציות, ומסלולים בוינה.
  • ניתן להגיע בנוחות למוזיאון היהודי בהליכה רגלית מרובע העיר העתיקה בו הוא נמצא. במידה ותרצו להגיע לאזור בתחבורה ציבורית, תוכלו להגיע באמצעות קוי הרכבת התחתית U1, U2 ולרדת בתחנת Stephanplatz, או קו הרכבת התחתית U3 ולרדת בתחנת Herrengasse.
  • אזור המוזיאון היהודי אינו נגיש לרכב פרטי ולכן אנו ממליצים להימנע מהגעה עם רכב למוזיאון או לאטרקציות סביבו. התחבורה הציבורית בוינה מצוינת, ויחד עם בעיות חניה ומדיניות קנסות קשוחה באוסטריה, אין סיבה לשכור רכב בתוך העיר. אם אתם מתכננים לשלב את הביקור במוזיאון יחד עם ביקור במרחבים מחוץ לעיר, אפשר לשקול השכרת רכב. למידע נוסף על השכרת רכב בוינה תוכלו לקרוא כאן.

שאלות נפוצות על המוזיאון היהודי בוינה

הביקור במוזיאון היהודי בוינה מומלץ לחובבי התרבות וההיסטוריה של הקהילה היהודית בוינה בירת אוסטריה, הביקור יעורר בכם שאלות למחשבה והשראה לצד מידע אודות הקהילה היהודית ההיסטורית והעכשווית בוינה. שני מבני המוזיאון מספקים אפשרות למבקרים לטייל בניהם ולחוות גם את מראות הרחובות ההיסטורים באינרה שטאדט (Innertr Stadt, רובע העיר העתיקה) בו המוזיאון נמצא.

מומלץ לבקר במוזיאון היהודי בוינה לאורך כל ימות השנה אך יש לקחת בחשבון שיהיה פחות נעים להסתובב ברחובות העיר העתיקה אשר בה המוזיאון נמצא במזג אוויר קר או סוער במיוחד. הביקור מומלץ בסמוך לשעות הפתיחה או לקראת אמצע היום לטובת מעבר חלק בין התחנות והתערוכות במוזיאון עם מעט התקלויות בקבוצות חיצוניות שמבקרות באתר. כמו כן חשוב לקחת בחשבון שוינה תיירותית במיוחד בחודשי השיא יולי-אוגוסט ולכן היינו ממליצים להימנע מלתכנן את הביקור סביב חודשים אלו, אם אפשר.

מומלץ להשקיע בביקור בין שעה לשעתיים.

אנו ממליצים להגיע למוזיאון היהודי בוינה בהליכה רגלית מרובע האינרה שטאדט (Innere Stadt, העיר העתיקה) בו המוזיאון נמצא. חשוב לדעת שבוינה תחבורה ציבורית מצוינת ויעילה, כך שבמידה ותרצו להגיע לאזור בתחבורה ציבורית, תוכלו להגיע באמצעות קוי הרכבת התחתית U1, U2 ולרדת בתחנת Stephanplatz, או קו הרכבת התחתית U3 ולרדת בתחנת Herrengasse.

יש מספר אפשרויות לרכישת כרטיסים למוזיאון היהודי בוינה. חלקן כוללות סיור קולי בלבד במוזיאון עצמו, חלקן כוללות סיור מודרך במוזיאון ובנקודות ציון משמעותיות נוספות ברובע היהודי בוינה, וחלקן כוללות אפשרות כניסה לאטרקציות מעניינות אחרות בוינה לבחירתכם.

  • להזמנת כרטיסים למוזיאון היהודי בוינה עם מדריך קולי בתוספת הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) - לחצו כאן
  • להזמנת כרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם לחצו כאן

למידע נוסף על אפשרויות הזמנת כרטיסים, סיורים מודרכים וכרטיסים מושלבים, מומלץ לקרוא בחלק המפרט על הכרטיסים בעמוד. 

המוזיאון היהודי בוינה נמצא במיקום אטרקטיבי ביותר - לב העיר וינה, ברובע היפהיפה אינרה שטאדט (Innere Stadt). רובע זה מומלץ במיוחד מבחינת אפשרויות לינה בשל מרכזיותו ונגישותו למגוון רחב של אטרקציות. בין אפשרויות הלינה המומלצות באזור זה ניתן למנות את:  Hotel Royal (מלון ארבעה כוכבים מומלץ במרכז הרובע), Boutique Hotel Nossel (מלון שלושה כוכבים מפנק) או קומפלקס הדירות Vienna living Apartments - Stephansdom (מומלץ למי שרוצה להוזיל עלויות לינה מבלי להתפשר על איכות).

למידע נוסף על אפשרויות לינה בוינה מומלץ לקרוא בעמוד שלנו על אודות מלונות ודירות בוינה.

הביקור במוזיאון היהודי בוינה יכול להיות מתאים לילדים אשר מגלים עניין בנושאי היסטוריה ותרבות יהודית. ייתכן שילדים קטנים לא ימצאו עניין במיצגים, אך יהנו מהטיול הרגלי בין שני מיקומי המוזיאון. אטרקציה מומלצת לבילוי עם ילדים בוינה היא גן החיות של וינה - גן החיות העתיק ביותר באירופה, אשר נמצא כ-40 דקות נסיעה בתחבורה ציבורית מהמוזיאון היהודי.

מידע שימושי

  • כתובת המבנה הראשי של המוזיאון (Museum Judenplatz) היא בכיכר היהודים, ברחוב Judenpl. 8. כתובת המבנה המשני של המוזיאון אשר נמצא כ-500 מ’ מהמיקום המרכזי (Museum Dorotheergasse) היא ברחוב Dorotheergasse 11.
  • שעות הפתיחה של מוזיאון היהודים משתנות בהתאם לסניף בו מבקרים: המבנה Museum Dorotheergasse פתוח בכל ימות השבוע מלבד יום שבת, בין השעות 10:00 – 18:00. המבנה Museum Judenplatz אשר נמצא בכיכר היהודים פתוח בימי ראשון עד חמישי מ10:00 ועד 18:00, בימי שישי בין 10:00 ל-14:00, ובשבת המוזיאון סגור.
  • עלות הביקור במוזיאון היהודי בוינה היא 15 יורו למבוגר.
  • יש הנחות על כרטיסי הכניסה למוזיאון למגוון סוגי אוכלוסייה כגון סטונדטים עד גיל 27, מבוגרים מעל גיל 65, בעלי מוגבליות, ועוד. ילדים עד גיל 18 נכנסים חינם בליווי מבוגר. למידע נוסף על אודות כרטיסים מומלץ לקרוא בחלק בעמוד המפרט לגבי אפשרויות הזמנת כרטיסים.