אינרה שטאט, וינה – המדריך המקיף | Innere Stadt

אינרה שטאט בכמה מילים

וינה, הבירה של אוסטריה מחולקת ל-23 מחוזות. הרובע הראשון בשם אינרה שטאט (Innere Stadt) הוא העיר העתיקה של וינה. הוא מוקף בשרדת רינגשטראסה (Ringstrasse) המפוארת ומכיל את רוב המבנים ההיסטורים והמפורסמים של העיר. ברובע אינרה שטאט תמצאו את קתדרלת סנט סטפן (Stephansdom) הבנויה בסגנון הגותי ומשקיפה אל עבר כיכר סטפנפלאץ (Stephenplatz) המרכזי. חנויות יוקרתיות ובתי קפה מפוזרים לאורך מדרחוב קארנטנר שטראסה וגראבן (Graben and Kärntner strasse) ואין סוף מוסדות תרבות ואמנות כמו המזיאון לתולדות האמנות (Kunsthistorisches Museum), התיאטרון הלאומי של וינה, הבורגתיאטר (Burgtheater) ושלל גלריות אמנות נוספות הפזורים ברחובות מסביב. בנוסף לשיטוט רומנטי בין בתי הקפה, המבנים ההסטוריים והרחובות הציוריים, תוכלו לקבל הצצה לאורח החיים המפואר של הקיסרים שגרו בארמון הופבורג (Hofburg) ולסייר בתוכו ובחצרותיו. עוד מהביניינים החשובים ברובע הם בית האופרה הממלכתי, הפרלמנט (Rathaus) והבורסה של וינה. רובע אינרה שטאט טומן בחובו מכל טוב והווה עבור מבקרים רבים מכל העולם מוקד עליה לרגל. בשנת 2017 הוכר הרובע על ידי אונסקו כאתר מורשת עולמית.

מבט מלמעלה על גגות הבתים של וינה- בירת אוסטריה, עם אחד מצריחיה של קתדרלת סנט סטפן הגותיתמבט מלמעלה על גגות הבתים של וינה- בירת אוסטריה, עם אחד מצריחיה של קתדרלת סנט סטפן הגותית

מה עושים באינרה שטאט

אינרה שטאט מלאה באתרים מרהיבים ומרתקים כמו פארק שטאדטפארק (Stadtpark) רחב היידים הכולל גינות מופארות וגופי מים קטנים, ובמרכזו אנדרטת יהאן שטראוס (Johann-Strauss-Denkmal). ישנם מוזיאונים רבים ברובע, כמו המוזיאון היהודי (Jüdisches Museum der Stadt Wien GmbH), מוזיאון זיגמונד פרויד (Sigmund Freud Museum) ומוזיאון האמנות “מוזיאון וינה” (Wien Museum). מקומות מרכזיים נוספים הם קתדרלת סטפנוס הקדוש (Domkirche St. Stephan), כיכר סטפנפלאץ הצמוד אליו, ארמון הפובורג (Hofburg Wien) וגניו הציוריים וכן רחובות כמו רחוב Michaelerplatz או רחוב Kohlmarkt בהם תמצאו מסעדות, בתי קפה וחנויות אופנה.

אנדרטת יהאן שטראוס בפארק שטאדטפארק שבאינרה שטאטאנדרטת יהאן שטראוס בפארק שטאדטפארק שבאינרה שטאט

סיורים באינרה שטאט

סיור מודרך באינרה שטאט יוסיף עומק ותוכן לכל אתר אליו תגיעו, ויבחר עבורכם מהם האתרים החשובים בהם מומלץ להתמקד בסיור. ניתן לקחת סיור עם מדריך מקצועי בו תגלו את החלקים הנסתרים של אינרה שטאט ותלמדו עוד על חצרות העיר והאגדות שלהן, תעברו בנקודות עיקריות מפורסמות רבות של וינה כמו סטפנספלאץ, מקום מגוריו האחרון של מוצרט, Ballgasse, הכנסייה והמנזר הפרנציסקני, קתדרלת סנט סטפן ועוד רבות (ראו כאן). ישנו גם סיור מודרך פרטי באינרה שטאט בן 3 שעות בו תראו את כל האתרים העיקריים של המקום בזמן שאתם שומעים על ההיסטוריה של העיר (ראו כאן). כמובן שניתן גם לעלות על אוטובוס הופ-און הופ-אוף שעובר באתרי אינרה שטאט ומלווה במדריך אודיו (ראו כאן).

מבנה הטאון הול באינרה שטאט מואר וזוהר בלילהמבנה הטאון הול באינרה שטאט מואר וזוהר בלילה

לינה באינרה שטאט

היות ואינרה שטאט הוא רובע כה פופולרי וגדוש אתרים, אפשרויות הלינה רחבות ומגוונות, ורובן המכריע איכותי ביותר. ב-Hotel Royal  ו-Graben Hotel המרכזיים תקבלו חווית שהייה מסורתית ויוקרתית. Hotel Am Parkring  ו-The Ritz-Carlton הם מלונות חדישים המציעים נוף לכל הרובע ואל השטאדטפארק היפיפה. אם תעדיפו אירוח צנוע יותר המתאים גם למשפחות או לטיולים בתקציב נמוך יותר, תוכלו ללון במלונות דירות כמו Ofenloch Apartments, HeyMi Apartments Stephansdom, או Abieshomes Serviced Apartments.




המלצות "הכל על" למבקרים באינרה שטאט

  • הביקור באינה שטאדט מומלץ לכל חובבי הטיולים האורבניים, אוהבי היסטוריה, ארכיטקטורה, אמנות וכן משפחות, ומולץ לקיים אותו בעונת הקיץ (יוני- ספטמבר)
  • ניתן לבלות באינרה שטאט כיומיים-שלושה, או לשלב את הביקור במסגרת טיול בוינה לבלות בורבע כ2-3 שעות
  • ניתן לחבר את הביקור באינרה שטאט עם ביקור ארוך יותר בוינה עצמה, ולהגיע לרובע לחצי יום/ יום שלם בהם תסיירו ותשוטטו ברובע העתיק. כמו כן, ניתן להגיע לרובע במסגרת הסיור של אוטובוס התיירים של וינה (Hop on Hop off Vienna).
  • אל הרובע אינרה שטאט מומלץ להגיע בתחבורה ציבורית ובייחוד דרך הרכבת התחתית, ולרדת בתחנת שטאדפארק (Stadtpark). בתוך הרובע ניתן ומומלץ להתנייד בהליכה, וניתן לללכת את כולו מקצה לקצה, אך ישנן תחנות רכבת תחתית גם בתוך הרובע שיוכלו להסייע לכם בהגעה מאתר לאתר.
  • משפחות המגיעות לאינרה שטאט יכולות להנות גם הן מהשפע התרבותי וההיסטורי שמציע הרובע, אך ייתכן שיצטרכו לעשות מספר התאמות כדי להתאים את אופי הביקור לכל הגילאים. בתוך הרובע, בנוסף למוזיאונים הגדולים, בתי התרבות, הארמונות והקתדרלות שיש בשפע, ישנם גם מספר יעדים המותאמים לכל המשפחה, כמו מוזיאון האשליות (Museum der Illusionen), מוזיאון השעונים של וינה (Wien Museum Uhrenmuseum), ומוזיאון ה-Time Travel Vienna. כמו כן, ישנם יעדים כמו השטאדטפארק וארמון הופבורג אשר יכולים לעניין מבוגרים וילדים באותה מידה ולאפשר בילוי מעשיר ומחכים עבור כולם. צמוד לארמון הופבורג ישנו בית פרפרים (Schmetterlinghaus), מיני גן- חיות בו גדלים זנים שונים של פרפרים ובו ניתן לבקר על הילדים לאחר הסיור בארמון.
  • האיזור המומלץ ללינה בתוך האינרה שטאט הוא איזור הסטפאנפלאץ המרכזי, הצמוד לכל מרכזי הבילוי ביום ובלילה. יחד עם זאת, כל הרובע מתאים ונח ללינה.
  • מומלץ שלא להגיע עם רכב לרובה האינרה שטאט, שכן הוא רובע צפוף הממוקם בתוך עיר גדולה ועמוסה. עבור אלו שכן מגיעים עם רכב מומלץ להזמין מלון המציע חניה לאורחיו, כך שתוכלו להשאיר את הרכב במלון בזמן הביקור ברובע.
  • למגיעים בדצמבר, אנו ממליצים לבקר בשווקי כריסטמס ברחוב am Hof
  • אמנם המטבח האוסטרי מציע מגוון מנות בשריות מיוחדות, כמו טאפלשפיץ, מעין תבשיל נתח בשר הנחשב למנה מלכותית ומשובחת, או קנודל, כופתאה במילוי מלוח או מתוק, אבל הרבה פעמים לא צריך להתחכם: כשהמאכל המקומי הוא שניצל, והקינוח הנפוץ ביותר הוא שטרודל (לפעמים הוא מנה עיקרית, תלוי במילוי), אתם יודעים שאתם בידיים טובות. באינרה שטאט, לאן שלא תפנו תמצאו את שני המאכלים האלה על סוגיהם השונים. במרבית המסעדות יהיו תפריטים מפורטים באנגלית שיציעו גם מנות נוספות, מקומויות יותר או פחות לנוחיתכם. מסעדה מומלצת ספציפית בתוך אינרה שטאט היא Zum weißen Rauchfangkehrer, שם תמצאו את כל המנות המסורתיות באווירה יוקרתית.
  • רחובות הקניות המרכזיים באינרה שטאט הם Seilergasse ו- Kärntner היוצאים מכיכר סטפאנפלאץ.
  • הביקור ברובע אינרה שטאט יכול להיות יקר מאד בקלות, ועל מנת להוזיל אותו לא צריך בהכרח לוותר על אתרים חשובים בהם תרצו לבקר. הלינה בתוך הרובע, על כל יתרונותיה, עשויה להיות יקרה יותר מלינה ברובעים אחרים. לכן, ייתכן שתעדיפו ללון מחוץ לרובע האינרה שטאט ולהגיע אל הרובע ברכבת, וכך להוזיל את טיולכם.
  • כמו בכל עיר עתיקה, ישנם אין-סוף אתרים בהם אפשר לבקר ולראות, מומלץ לתכנן את הטיול במקצת לפני הגעתכם, גם אם בכוונתכם לשוטט ולבקר באתרים בספונטניות, מכיוון שהכנת תוואי הליכה מראש יכול לסייע לכם אם התבלבלתם/ טעיתם/ לא מצאתם את מבוקשכם.
  • מומלץ מאד ללכת למופע תרבות או לגלריה מקומית בזמן ביקורכם באינרה שטאט, ישנם תיאטראות, אולמות מוזיקה וגלריות רבות בתוך הרובע, והחוויה של ביקור באולם אינה דומה לחווית הצפייה במופע.
  • ישנם תיירים אשר מגיעים לאזור אינרה שטאט עם תיקים גדולים או מזוודות (בדרך אל או משדה התעופה), דבר אשר מקשה מאוד על ההתנהלות. במקרים אלו אנו ממליצים להשאיר אותם בנקודות שמירת חפצים אשר פזורות ברחבי וינה. כדאי לבדוק את הנקודות הנמצאות ליד אזור בניין האופרה של וינה. אנו ממליצים להכנס לקישור הזה בו תוכלו לבחור את המיקום המתאים ביותר עבורכם ולהנות מהטבה ייחודית לגולשי הכל על – שעתיים ראשונות חינם. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות , תוכלו לראות את האופציות השונות כאן. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות תוכלו לקרוא בעמוד הסקירה שלנו פה.

סרטון על אינרה שטאדט

תשובות לשאלות נפוצות

הביקור באינרה שטאדט מומלץ לאוהבי היסטוריה, ארכיטקטורה, אמנות ולמשפחות.

מומלץ לבקר באינרה שטאדט בחודשי הקיץ.

מומלץ לבלות כ1-2 ימים באינרה שטאדט כדי למצות כמה שאפשר את האתרים החשובים במקום, או לחילופים להשקיע כחצי יום בסיור קצר ברובע.