1. עמוד הבית
  2. »
  3. אוסטריה 2024 – המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. וינה, אוסטריה 2024 – המדריך המקיף | Vienna
  6. »
  7. אתרים, אטרקציות ומסלולים בוינה
  8. »
  9. המוזיאון לאמנות שימושית בוינה – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף ביותר בעברית | MAK – Austrian Museum of...

המוזיאון לאמנות שימושית בוינה – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף ביותר בעברית | MAK – Austrian Museum of Applied Arts

עדכון אביב 2024

בעונה זו בוינה עומס התיירים עולה וגובר, ויגיע לשיא בחודשי הקיץ. למרות שאין את אותן בעיות של זמינות כרטיסים, תורים ועומס במוזיאון לאמנות שימושית וינה עדיין יכולים להיות ימים בהם יהיו תורים ועומס רב יותר, מיוחד בסופי שבוע וככל שנתקרב אל הקיץ. לכן, למרות שזה לא הכרחי כמו באתרים המובילים, תוכלו לרכוש כרטיסים מראש במידה והכנתם תוכנית לחופשה ויודעים מתי תרצו להגיע. להזמנת כרטיסים מראש למוזיאון לאמנות שימושית וינה ניתן להיכנס לקישור הזה בו יש הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5).

המוזיאון לאמנות שימושית בוינה בכמה מילים

המוזיאון לאמנות שימושית (Museum für angewandte Kunst), אשר מכונה MAK או אנגוונטה, הוא מוזיאון ותיק וחשוב בוינה שבאוסטריה. אמנות שימושית הינה אמנות תכליתית שמטרתה לעצב, ליפות ולסגנן כלים וחפצים אנושיים, וזאת בניגוד לאמנות יפה אשר אינה נוצרת לתכלית כלשהי וכל עניינה הוא אסתטי או רעיוני. כשמו כן הוא, מציג המוזיאון אמנות שימושית, לרבות יצירות מתחום עיצוב האופנה, עיצוב הגרפי, עיצוב תעשייתי, עיצוב פנים ואדריכלות, כאשר התחומים ה”חזקים” ביותר במוזיאון הם אמנות עיצובית עכשווית ואדריכלות. המוזיאון הינו מהחשובים שבמוזיאוני האמנות בוינה, והוא מכיל יצירות אמנותיות שונות ומעניינות שלא תוכלו לראות במוזיאונים הקלאסיים של העיר. בגלל ייחודיותו בוחרים רבים מתיירי ותושבי העיר לבקר במוזיאון, והוא מומלץ לביקור לכולם, ולחובבי העיצוב והאמנות העכשווית בפרט.

המוזיאון לאמנות שימושית ממוקם במזרח הרובע הראשון של וינה (Innere Stadt) מצפון לשטאט פארק (Stadtpark). המוזיאון הוקם בשנת 1863 בידי הקיסר פרנץ יוזף הראשון בכדי  בכדי להוות חלל איסוף ותצוגה ליצירות אמנות שימושית, ובנוסף בכדי לשמש כמוסד חינוך והכשרה לאמנים צעירים וסטודנטים לאמנות. תחילה שכן המוזיאון במפעל נשק בחלק אחר של העיר. המוזיאון עבר לבניינו הנוכחי בשנת 1877, לאחר סיום הקמתו. במהלך המאה העשרים אוסף היצירות של המוזיאון גדל בהתמדה כאשר המוזיאון רכש אוספי ממוזיאונים שונים, מאמנים ומאספנים, ובנוסף קיבל לידיו אוספי אמנות קיימים, כמו חלק מאוסף האמנות האדיר של בית הבסבורג. חשיבותו של המוזיאון גדלה לאורך השנים, וכתוצאה מכך מוסד תחת חסותו ושמו נפתח בלוס אנג’לס בשנות ה90.

כיום המוזיאון הינו ממוסדות האמנות החשובים בוינה, ומשמש גם כבית ספר ללימוד אמנות שימושית. אמנים ידועים מכל העולם מציגים בו את יצירותיהם, וזאת לצד יצירות של אמנם צעירים ומתחילים. בשנת 2015 אירח המוזיאון את הביאנלה של וינה, ושילב בה יצירות מתחום העיצוב והאדריכלות, בנוסף לאמנות יפה. במוזיאון תערוכות רבות (עליהן יפורט בהמשך) המציגות אוסף מגוון ורחב של פריטים ויצירות אמנות.

מה רואים במוזיאון לאמנות שימושית בוינה

מבנה המוזיאון לאמנות שימושית שוכן מצפון לשטאט פארק, בקרבה לתעלת ויאנטל (Wiental) – תעלה מלאכותית של נהר וינה שחוצה את השטאט פארק. בניין המוזיאון הינו בניין לבנים אורכי הבנוי בסגנון האדריכלי הניאו-רנסנסי. הצבעים השולטים בחזית הבניין הם האדום והבז’. חללו הפנימי של המוזיאון מעוצב גם הוא בסגנון הניאו קלאסי, והוא בנוי כחלל פתוח גדול שבו קומות צדדיות מהן ניתן להיכנס לחדרי התצוגה השונים. 
במוזיאון ישנן, כמו במוזיאונים רבים, תערוכות קבועות ומתחלפות. התערוכות הקבועות הידועות במוזיאון כוללות תערוכת שטיחים דקורטיביים, תערוכות פריטי אדריכלות בסגנון הרוקוקו, הבארוק והניאו-קלסיציזם, תערוכה המציגה חפצי אמנות ויומיום מאסיה, ותערוכות רבות נוספות. במוזיאון אוספים שונים, לרבות אוסף כלי קרמיקה, רהיטים מעוצבים, חפצי מתכת וזכוכית, יצירות אמנות עכשווית ועיצובים גרפיים. כמו כן, המוזיאון מארח תערוכות מתחלפות שונות בנושאים שונים מעולם האמנות השימושית, העיצוב והאדריכלות.

סרטון על המוזיאון לאמנות שימושית וינה

כרטיסים למוזיאון לאמנות שימושית בוינה

מבקרים רבים במוזיאון שהם אינם בעלי רקע אמנותי רחב מעוניינים בסיור מודרך במוזיאון, ורכישת כרטיסים דרך אתר טיקטס עונה על צורך זה:

ניתן לרכוש כרטיס כניסה למוזיאון דרך אתר טיקטס (כאן). הכרטיס מקנה השתתפות בסיור מודרך במוזיאון באורך של כשעה וחצי, בשפה האנגלית או הגרמנית. הכרטיס מומלץ לאלו שרוצים ללמוד על יצירות האמנות והפריטים שבמוזיאון ממומחה בתחום, ובכך להכיר ולהבין בצורה עמוקה וטובה יותר את האמנות שבמוזיאון ואת ההקשר התרבותי וההיסטורי שלה.

ניתן לרכוש כרטיס כניסה נוסף דרך אתר טיקטס (כאן), המלווה בסיור מודרך קצר יותר באורך של כשעה, בקבוצה קטנה של כ10 אנשים. הכרטיס מומלץ לאלו שמעוניינים בסיור קצר במוזיאון בקבוצה אינטימית יותר בה ניתן לשאול יותר שאלות ולקיים דיון אישי ומצומצם יותר על היצירות השונות.

הזמנת כרטיסים למוזיאון לאומנות שימושית וינה - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על"

  • הביקור במוזיאון מומלץ לחובבי אמנות עכשווית, עיצוב ואדריכלות.
  • מומלץ לבקר במוזיאון במהלך כל שעות היום, שכן הוא אינו עמוס באופן מיוחד.
  • כאי להשקיע בביקור במוזיאון בין שעה לשעתיים, בתלות בספר התערוכות בהן מבקרים.
  • מומלץ לשלב את הביקור במוזיאון עם ביקור במוזיאונים חשובים וידועים נוספים בעיר וינה, כמו מוזיאון אלברטינה (Albertina Museum), המוזיאון לתולדות האמנות (Kunsthistorisches Museum) והמוזיאון לאמנות מודרנית בוינה (Mumok).
  • מאתרים מרכזיים בעיר ההיסטורית של וינה, כמו למשל ארמון הופבורג (Hofburg Wien) ובית האופרה (Wiener Staatsoper), נוח להגיע למוזיאון לאמנות שימושית בהליכה קלה של בין 10 ל20 דקות. מאזורים רחוקים יותר, כדאי להגיע אליו בתחבורה ציבורית.
  • התערוכות במוזיאון הינן נגישות יותר מאשר במוזיאונים לתולדות האמנות או לאמנות יפה. התערוכות שמוקדשות לעיצוב, לרבות עיצוב גרפי, תעשייתי ואדריכלי, מתאימות לביקור עם ילדים. מומלץ לתחום את הביקור בתערוכות אלו לזמן קצר יחסית במידה ומדובר בילדים קטנים. בנוסף ישנן סדנאות מלאכה ועיצוב לילדים המתקיימות במוזיאון. לפרטים נוספים באתר הרשמי לחצו כאן
  • באינרה שטאט (Inere stadt) בה שוכן המוזיאון אפשרויות לינה רבות ומגוונות (מלונות, דירות ואכסניות) ובכל רמות המחירים. לקריאה נוספת על מלונות ודירות בווינה לחצו כאן.
  • עלות כרטיס כניסה למבוגר היא 15 יורו. עלות כרטיס כניסה לסטודנטים מתחת לגיל 27 ואנשים מעל גיל 65 היא 12 יורו.
  • ישנה הנחה קבועה על כרטיס הכניסה בכל יום שלישי משעה 18:00 עד 21:00, ובשעות אלו מחיר כרטיס הכניסה יורד ל7 יורו לאדם.
  • בכדי להימנע מכיוס מומלץ תמיד לשמור את חפציכם האישיים בקרבה אליכם ובתא סגור.
  • מומלץ שלא להגיע למוזיאון עם רכב, מכיוון שהוא נמצא במרכז העיר של וינה – אזור צפוף ושואן עם מיעוט של מקומות חניה.
  • במוזיאון תערוכות מתחלפות לצד התערוכות והאוספים הקבועים. מומלץ לבחון את התערוכות המוצגות במהלך זמן הביקור המתוכנן, ובכך תוכלו לתכנן את מסלול הביקור שלכם במוזיאון ואת אורך השהות המשוער.

שאלות נפוצות על המוזיאון לאמנות שימושית בוינה

הביקור במוזיאון מומלץ לחובבי אמנות עכשווית, עיצוב ואדריכלות.

מומלץ לבקר במוזיאון ממאי עד יוני ומספטמבר עד אוקטובר. בחודשים אלו מזג האוויר בעיר נעים, ובנוסף העומס התיירותי בוינה ובמוזיאון פוחת מאוד.

כאי להשקיע בביקור במוזיאון בין שעה לשעתיים, בתלות במספר התערוכות בהן מבקרים במהלך השהות במוזיאון.

חלק מהתערוכות במוזיאון מתאימות מאוד לילדים, כמו סטודיו העיצוב ותערוכות עיצוב הרהיטים והחלל השונות. בנוסף מתקיימות סדנאות מלאכה ועיצוב מותאמות לילדים במוזיאון בתאריכים שונים. (לפרטים נוספים באתר הרשמי לחצו כאן).

מידע שימושי

  • שעות הפתיחה של המוזיאון הן:
    שלישי מ10:00 עד 21:00
    רביעי עד ראשון מ10:00 עד 18:00
    שני סגור
  • עלות כרטיס כניסה למבוגר היא 15 יורו. עלות כרטיס כניסה לסטודנטים מתחת לגיל 27 ואנשים מעל גיל 65 היא 12 יורו. בני 19 ומטה נכנסים למוזיאון בחינם.
  • כתובת: Stubenring 5, 1010 Wien
  • המוזיאון לאמנות שימושית ממוקם במרכז וינה, וניתן להגיע אליו בעזרת רכבת תחתית (תחנת Stubentor U, קו U3), רכבת קלה (תחת Stubentor, קו 2) או אוטובוס (תחנת Stubentor U, קווים 74A ו3A).
  • אתר רשמי: https://www.mak.at/en