המוזיאון היהודי בברלין – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | Jewish Museum

המוזיאון היהודי בברלין בכמה מילים

המוזיאון היהודי בברלין (Jewish Museum) ממוקם במרכז ברלין ונחשב למוזיאון היהודי הכי גדול באירופה. במוזיאון מגוון תערוכות אשר עוסקות בהיסטוריית העם היהודי ובהווה הנוכחי בגרמניה, מתקופת ימי הביניים ועד ימינו אנו. מבנה המוזיאון מושך תיירים רבים בשל עיצובו המיוחד והמרשים, בתוך המבנה ישנם בורות וחללים שנועדו להזכיר את שנות השפל שבהם לא יכלו היהודים לתרום מכישוריהם הרבים וכסמל לחור השחור של שנות שלטון הנאצים. המוזיאון היהודי הוקם בשנת 1933 כשישה ימים לפני עליית הנאצים לשלטון שהציג אומנות יהודית שנתרמה לקהילה היהודית בגרמניה. בשנת 1938 השלטון הנאצי סגר את המוזיאון. לאחר לא מעט משברים ותהליכים בירוקרטיים במרוצת השנים, בשנת 2001 המוזיאון נפתח באופן רשמי.
המוזיאון בנוי בצורת מבוך, מורכב משני בניינים שמחוברים במעבר תת קרקעי, בהם מיצגי מולטימדיה, אוספים, תערוכות קבועות ומתחלפות של אמנים רבים, שעוסקות ב2000 שנות היסטוריה של יהדות גרמניה.

המוזיאון היהודי בברלין

מבט אווירי על המוזיאון היהודי בברלין הבנוי בצורת מבוך (צילום: Guenter Schneider, רישיון)

מה רואים במוזיאון היהודי בברלין

עם כניסתכם למוזיאון היהודי בברלין תוכלו להבחין במבנה המיוחד של המוזיאון, שתוכנן על ידי האדריכל דניאל ליבסקינד. המבנה עצמו נחשב יצירה בפני עצמה ונחשב לאחד המבנים המרשימים ביותר בברלין. המבנה בנוי בצורה לא פונקציונאלית ומורכב משני בניינים: ישן וחדש, מבנים אלו מעוצבים בצורות אסימטריות וחדות אשר מצופות בטיטאניום והם מחוברים במעבר תת קרקעי. במוזיאון תוכלו להסתובב ולהתרשם מאוספים, מיצגים אינטראקטיביים, ומיצגי מולטימדיה, כאשר התערוכות הקבועות והמתחלפות עוסקות ב2000 שנות היסטוריה של יהודי גרמניה, עם התייחסות מיוחדת לתקופת השואה. המוזיאון בנוי בצורה המאפיינת מבוך, אין דרך רשמית דרכה מגיעים ממקום למקום, לכן נוצרת אווירת מסתורין וסקרנות אשר מלווה את המבקרים ומעצימה את חווית הביקור.

סרטון הסברה על המוזיאון היהודי

בקומה האמצעית של המוזיאון נמצא “חלל הזיכרון” (The Space of Memory), שם נמצאת היצירה המפורסמת “שלכת” (Autumn) של מנשה קדישמן (Menashe Kadishman), הפסל הישראלי בה אפשר לראות אין ספור פסלי פלדה בצורת פרצופים מבוהלים שמונחים על הריצפה, עליהם המבקרים יכולים לדרוך. זהו מיצג עוצמתי שנחשב מאד פופולרי בקרב התיירים. בנוסף, במוזיאון יש תצוגות חסר, בהן ארון או חפץ אטום מסתירים את “המוצג” כאשר מטרת התצוגות היא לספר למבקרים מה הם יכלו לראות אילו השואה לא הייתה קורית, כמו ספרים וחפצים שהושמדו על ידי הנאצים. בתצוגות החסר, המבקרים יכולים להקשיב באוזניות שמקבלים על המוצג האפשריים. כשתצאו מהמוזיאון תוכלו לראות גן גדול מלא בעצים בו ניתן לשבת ולנוח, ובעונת הקיץ לעיתים יש גם קונצרטים. בנוסף, במוזיאון יש בית קפה מקסים שמציע ארוחות צוהריים.

שלכת המוזיאון היהודי ברלין

“שלכת” היצירה המצמררת של האמן מנשה קדישמן לזכר הקורבנות מהמלחמה (צילום: Superchilum, רישיון)

כרטיסים למוזיאון היהודי בברלין

המוזיאון היהודי הוא אתר מרכזי ופופולארי בברלין ומאוד יוצא דופן בסגנון האדריכלי שלו ובתערוכות השונות שהוא מציע למבקריו, לכן כדאי לרכוש כרטיסים בהקדם האפשרי, על מנת להבטיח את מקומכם במוזיאון.
קיימים מספר סוגי כרטיסים:
כרטיס הכניסה לתערוכה הקבועה במוזיאון היהודי בחינם לכולם, עלות כרטיס כניסה שכולל כניסה גם לתערוכות המתחלפות הינה 8 יורו, עלות כרטיס ילדים ובני נוער מתחת גיל 18 הינה 3 יורו.
בנוסף, יש הנחות והתאמות במחירים לבעלי מוגבלויות ולמלווים, לבעלי תעודת סטונדנט, הנחות גם כן עבור עיתונאים ולחברי איגודים שונים כמפורט באתר בו תבצעו את ההזמנה.
קנייה מראש של הכרטיס מאפשרת דילוג על התור.
מעבר לכך, ישנם כרטיסים משולבים, הכוללים גם אטרקציות וסיורים מודרכים.
להלן כרטיסים בקישורים הבאים:

כרטיס כניסה בסיסי

הכרטיס כולל דילוג על התור של המוזיאון היהודי.
מתאים במיוחד למשפחות או זוגות שמגיעים בתקופות המתוירות או רק לכמה ימים בעיר ומעדיפים לחסוך זמן בתורים הארוכים.

לרכישת כרטיסים עם דילוג על התור לחצו כאן
לרכישת כרטיסים מראש עם דילוג על התור ואופציה לביטול בחינם לחצו כאן

כרטיס משולב לסיור של 4 שעות

הכרטיס כולל דילוג התור ל”מוזיאון היהודי בברלין”, “האנדרטה לזכר יהודי אירופה שנרצחו” ו”מוזיאון הטופוגרפיה של הטרור”.
הכרטיס מתאים במיוחד למבקרים שמתעניינים בהיסטוריה היהודית ובמלחמת העולם השנייה ומעוניינים להעמיק.
הסיור מועבר באנגלית (עם אופציות לגרמנית, רוסית, אנגלית, איטלקית, צרפתית, ספרדית)

לרכישת כרטיס משולב זה לחצו כאן

כרטיס משולב לסיור של 5 שעות

הכרטיס כולל דילוג על התור ל”מוזיאון היהודי בברלין”, “האנדרטה לזכר יהודי אירופה שנרצחו” ו”מוזיאון הטופוגרפיה של הטרור” ו”סיור ברובע היהודי”.
הכרטיס מתאים במיוחד למבקרים שמתעניינים בהיסטוריה היהודית ובמלחמת העולם השנייה ומעוניינים להעמיק.
הסיור מועבר באנגלית (עם אופציות לגרמנית, רוסית, אנגלית, איטלקית, צרפתית, ספרדית)

לרכישת כרטיס משולב זה לחצו כאן

הזמנת כרטיסים למוזיאון היהודי - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למבקרים במוזיאון היהודי בברלין

  • הביקור במוזיאון באופן כללי מומלץ לכל המשפחה– הורים וילדים שרוצים להיחשף למורשת ולתרבות יהודי גרמניה. אך בפרט, המוזיאון יתאים לחובבי היסטוריה ואמנות, לאנשים שמתעניינים בתרבות ובמורשת היהודית, ובמלחמת העולם השנייה.
  • מומלץ לבקר במוזיאון בשעות הבוקר או אחרי הצהריים, אלו השעות הפחות עמוסות. ימי שני המוזיאון הם הימים העמוסים מבחינת מבקרים.
  • מומלץ להקדיש לביקור כשעתיים, כדי להצליח לעבור על כל התערוכות והמיצגים, מבקרים אשר מתעניינים במיוחד בהיסטוריה של העם היהודי ובתקופת השואה, מומלץ להקדיש מעבר לשעתיים.
  • מומלץ לשלב את הביקור במוזיאון היהודי עם אי המוזיאונים, בו ניתן למצוא את מוזיאון הפרגמון, המוזיאון החדש, המוזיאון הישן, מוזיאון בודה והגלריה הלאומית הישנה שנמצאים כ20 דקות נסיעה במטרו מהמוזיאון היהודי.
    בנוסף, אם הינכם עם ילדים, נמליץ לשלב את הביקור במוזיאון עם ביקור במוזיאון הילדים הצמוד ONOHA.
  • המוזיאון היהודי נמצא במרכז ברלין ולכן ההגעה אליו קלה, בעיקר עם המטרו ועם אוטובוסים.
  • המוזיאון היהודי בברלין מציג את ההיסטוריה היהודית בגרמניה מימי הביניים ועד ימינו. אם ילדיכם מתעניינים בהיסטוריה, או אם אתם רוצים לחשוף אותם לנושאים, שווה לקחת אותם. אם לא, שווה להפעיל שיקול דעת בהתאם להעדפות בני המשפחה, המוזיאון היהודי בברלין מציג נושאים רגישים שיכולים לא להתאים לכל בני הנוער/ילדים.
  • בקרבת המוזיאון היהודי מגוון פתרונות לינה איכותיים, בין המומלצים שביניהם הם מלון גרימ’ס ברלין מיטה (Grimm’s Berlin Mitte)המלון ממוקם במרחק של כ900 מטרים ממוזיאון היהודי ונמצא בקרבת אטרקציות נוספות בעיר.
  • מלון הולידיי אין אקספרס (Holiday Inn Express Berlin City Centre) – המלון ממוקם במרחק של כ700 מטרים מהמוזיאון היהודי. הוא נמצא בקרבת מסעדות רבות, חנויות ואטרקציות נוספות פופולאריות בעיר.
  • הביקור בתערוכה הקבועה הוא בחינם. לתערוכות המתחלפות העלות היא 8 יורו, או 3 יורו במקרים מסויימים.
    ישנן הנחות לכניסה לתערוכות המתחלפות לסטודנטים, אנשים עם מוגבלויות, והכניסה אליהן היא בחינם בעבור ילדים מתחת לגיל 18.
  • ההגעה למוזיאון היהודי בברלין עם רכב לא מומלצת, מפני שאפשר להשתמש בתחבורה הציבורית, והחוויה תהיה הרבה יותר נוחה, קלה וזולה. אם בחרתם בכל זאת להגיע עם רכב, תוכלו לכתוב בווייז the jewish museum berlin ולמצוא חנייה בחינם ברחובות הסמוכים למוזיאון.
  • מחוץ לכניסה למוזיאון יש 2 מקומות חנייה לנכים.

שאלות נפוצות על המוזיאון היהודי בברלין

הביקור מומלץ עבור חובבי היסטוריה ואמנות, לאנשים שמתעניינים בתרבות ובמורשת היהודית ולמשפחות עם ילדים.

מומלץ להשקיע כשעתיים בביקור במוזיאון כדי להצליח לעבור על כל התערוכות והמיצגים.

כדי לדלג על התור יש לרכוש כרטיסי כניסה מראש דרך האינטרנט. תוכלו למצוא את הקישורים הרלוונטיים לאתרים בפסקת "כרטיסים למוזיאון היהודי בברלין".

המוזיאון פעיל בין השעות 10:00-19:00.

מומלץ לבקר במוזיאון בשעות הבוקר או אחרי הצהריים, כאשר אין עומס משמעותי באתר.

עבור תערוכות קבועות הכניסה היא ללא תשלום, עבור תערוכות מתחלפות מחיר כרטיס למבוגר הינו 8 יורו ועבור ילדים מתחת לגיל 18 היא 3 יורו לאדם.

מידע שימושי

  • שעות פתיחה: 19:00-10:00
    המוזיאון סגור בחגים הבאים:
    כריסמס 24.12.22, ראש השנה 16-17.9.23, יום כיפור 25.9.23
  • נכון לשנת 2022, ניתן להיכנס לתערוכות הקבועות במוזיאון היהודי בברלין בחינם. הכניסה לתערוכות המתחלפות עולה 8 יורו עבור מבוגר ו3 יורו לילדים ולבני נוער מתחת לגיל 18.
  • כתובת: Lindenstraße 9-14, 10969 Berlin
  • המוזיאון היהודי נמצא במקום מרכזי בברלין, לכן ההגעה אליו יחסית קלה. מומלץ להשתמש במטרו ולרדת בתחנת KochStarsse או להיעזר בקווי האוטובוס: M29 ,M41 ,265 המגיעים גם כן לאתר.
  • אתר רשמי: https://www.jmberlin.de/en