1. עמוד הבית
  2. »
  3. איטליה 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. השכרת רכב באיטליה (2024) – הנחה בלעדית ואיך להימנע מטעויות

השכרת רכב באיטליה (2024) – הנחה בלעדית ואיך להימנע מטעויות

עדכון מרץ, 2024

אנו נמצאים בתחילתו של האביב באיטליה ובמהלך החודש תהיה עליה בביקוש לרכבים שכורים. לקראת סוף מרץ כבר יכולים להיות ימים בהם אין רכבים רבים שישארו פנויים בקטגוריות מסויימות. לכן, מצד אחד עדיין ניתן למצוא רכבים ברגע האחרון, אך למי שמגיע בסוף החודש ולמי שמתכנן להגיע בחודשי האביב והקיץ מומלץ מאוד לבצע הזמנה מראש. כמו כן, מומלץ להזמין מראש בכל תקופה זו למי שרוצה להזמין רכב מסוים - כמו משפחות שצריכות רכב גדול או אלו שמתכננים לנהוג עם הרכב ליעדים מאתגרים שיצריכו מנוע חזק. לחצו כאן להשכרה מתוך מגוון רכבים עם אפשרות ביטול | לחצו כאן להשכרת רכב עם 10% הנחה באיטליה.

שימו לב! לפני שתשכירו רכב באיטליה

  • הביקוש לרכבים באיטליה הוא גבוהה מאוד. במיוחד במהלך חודשי הקיץ יש בעיית זמינות לרכבים להשכרה. ככל שהרכב פחות נפוץ (אוטומטי, ג’יפים, ואנים ורכבים גדולים) כך הדרישה גבוהה יותר מההיצע. היות ואין ממש יתרון בהזמנת הרכב ברגע האחרון, אנו ממליצים לא להקדים ולהשכיר רכב כמה שיותר מוקדם (למי שחושש מהתחייבות, אפשר לעשות זאת בקישור זה עם אפשרות ביטול).
  • כדאי לשים לב לסוגיית המחיר שבקיץ יהיה יקר, לכן רצוי לחפש דרכים להוזיל את המכיר שווה לבדוק את האפשרויות בקישור זה הכולל הנחה לגולשי הכל על ולבחון אופציות נוספות. אותן אנו מפרטים בחלק בעמוד זה שעוסק בהפחתת המחיר לרכב באיטליה.
  • אם אתם רק מחפשים אפשרות לביקור בערים הגדולות של איטליה, לטיולי יום מחוץ לערים או מעבר בין הערים הגדולות לבין עצמם, אנו פחות   ממליצים על השכרת רכב ויותר ממליצים לבדוק את האופציה של טיול יומי מודרך או שימוש בתחבורה ציבורית, בעיקר שימוש ברכבת, מומלץ להזמין מראש, לחצו כאן להזמנת כרטיסים לרכבות באיטליה.
  • סוגייה ממשית באיטליה יש לנושא הקנסות, הן לחניה במקומות אסורים והן לכניסה לאזורים אסורים לתנועה עם רכב שאינו מורשה. מומלץ להכיר היטב את הסוגייה לפני הנסיעה ראו מידע בעמוד זה: חוקי תנועה חשובים באיטליה וחניה באיטליה.
  • למזמינים רכב בחורף – יש להכיר את ההיבטים החשובים השונים המשתנים בין החלקים השונים של איטליה (מאוד משנה אם אתם מטפסים על ההרים לטיול סקי או נשארים במקומות נמוכים) קראו עוד בנושא תחת החלק בעמוד זה העוסק ב:  נהיגת חורף באיטליה

שאלות ותשובות נפוצות על השכרת רכב באיטליה

כן. הרוב באיטליה דומה לישראל. יש נושא אחד שמפיל רבים מהתיירים השיראלים והוא נושא ה Zona Traffico  אותו ממש כדאי להכיר היטב. אנו ממליצים לקרוא על נושא זה בתוך חלק זה בעמוד שלנו השכרת רכב באיטליה.

לגבי בוסטר, החוק היבש הוא ילדים מתחת גיל 12 או נמוכים ממטר וחצי ושוקלים פחות מ36 קילו חייבים בבוסטר – אך לא ממש מקפידים עליו מבחינה חוקית בכל האזורים באותה צורה כאשר מדובר בילדים גדולים. חשוב לי להדגיש כי ילדים מתחת 18 קילו חייבים בכיסא לתינוק. בכל מקרה, גם בוסטר וגם כיסא לתינוק מומלץ להביא מהבית ולא לקחת מחברת ההשכרה שתיקח עליהם מחיר מופקע (אם בכלל יש לה להציע לכם כזה דבר, לא בכל חברות ההשכרה באיטליה מספקים מוצרים כגון זה). במרבית המקרים זה מטען שאתם יכולים לצרף לטיסה ללא עלות נוספת. אפשר כמובן לקנות במקום בחנות מתאימה באיטליה זה גם יוצא משתלם. בחלק מהמקרים יותר מהשכרה יומית מחברת ההשכרה.

  1. חובה לציין כבר במעמד ההזמנה כי ברצונך להחזיר את הרכב במקום אחר מהמקום בו השכרת את הרכב.
  2. לגבי עלות ההפרש בין החזרה באותו מקום או במקום שונה – קשה לנו לענות על זה באופן גורף מאחר ולכל חברה מדיניות שונה ולכן עלות ההפרש שונה ותלויה הן בחברה דרכה משכירים, הן בסוג הרכב והן במספר הימים בהם שוכרים את הרכב. זה מאוד משנה כמובן בין אילו ערים אתם מבצעים לקיחת רכב והחזרתו. מומלץ להשוות בין הצעות שונות וכך לבחון את העניין לעומק (אנו ממליצים לעשות את ההשוואה בכמה פלטפורמות למשל זו התומכת בעברית ומאפשרת ביטול חינם, וזו שיש בה הרבה מאוד הצעות זולות לרכבים באיטליה ובאירופה) - הפערים יכולים להיות מאוד גדולים. הרבה פעמים אילו המקרים שבהם עדיפה חברה גדולה ולא חברת לאו-קוסט להשכרת רכב.
  • שימו לב! יש בעייתיות רבה בלקיחת רכב בתוך המגף ולהחזיר אותו באיים השונים למשל סיצליה - יש הרבה חברות שלא תמוכות בזה, ויש רבות שיקחו על כך תוספת רבה במחיר.
  • שימו לב ! - לקחת רכב באיטליה ולהחזיר במדינה אחרת (מאוד פופולארי לבדוק לקיחה באיטליה ולהחזיר בשוויץ, צרפת, גרמניה או אוסטריה)

לדעתנו כן,  על אף שאיטליה מכירה ברישיון הישראלי. כלומר חוקית, פורמלית – לא צריך רישיון בין לאומי. מעשית – מאוד מומולץ. גם כדי לא להסתבך עם שוטר מקומי שאינו מכיר את החוק וגם כדי לא להסתבך עם חברת השכרה שאינה מספקת את הרכב ללא רישיון זה. הנפקתו קצרה ומהירה והוא עולה מעט כסף שמאוד שווה את הראש השקט שהוא מספק. מומלץ לקרוא על נושא זה בעמודים הבאים: רישיון נהיגה בין לאומי והשכרת רכב באיטליה

תלוי איפה אתם נוסעים. אם אתם משכירים רכב לדרום למשל אזור נאפולי או בארי, פחות קריטי לדעתנו. אם אתם נוסעים בצפון איטליה למשל אזור הדולומיטים וטירול או אזור טורינו למשל - אנו ממש ממליצים להשכיר רכב עם צמיגי חורף ללא התייחסות לשאלת החוק.

כן יש מבצעים כל הזמן לרכבים באיטליה. במיוחד בעונות שאינן עונות השיא. בנוסף יש לנו מבצעים בלעדיים למשל המבצע הזה, שמאפשר 10% הנחה במחיר השכרת הרכב לגולשי הכל על.

האם צריך רכב באיטליה?

התשובה לשאלה זו משתנה בין תייר לתייר, והשאלה המרכזית שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא מה מהות החופשה אותה אתם מתכננים?

אם אתם מתכננים לסייר רק ברומאמילאנו, או ונציה ואינכם מתכננים לצאת מהעיר –
אל תחשבו על הזמנת רכב! (אנו מכירים כמה תיירים שממהרים להזמין רכבים לסיורים עירוניים והטיול שלהם פשוט נהרס, זה בעיקר קורה לתיירים שהם חסרי ניסיון).
לעומת זאת, לנוסעים לסיור ליעדים פתוחים יותר ולא עירוניים למשל דרומה בואכה סיצליה ואזור נאפולי, או צפונה לדולומיטים או אגם גארדה ומעוניינים לראות יותר מהנוף העירוני (להגיע לשמורות, לכפרים ולעיירות הקטנות), אנו ממליצים מאוד לקחת עמכם רכב ובכך לזכות בטיול עצמאי ומענג. ישנם אזורים באיטליה שהרכב הוא ממש חלק מהחוויה כמו למשל טיול באזור טוסקנה או אמאלפי

Amalfi Coast, Italy.

הכביש של אמאלפי – אחת הדרכים היפות בעולם, לבקר פה בלי רכב זה בזבוז  (יש כאלו שבמקום רכב שכור לוקחים נהג או יוצאים ליום סיור – ראו פרטים)

*כדי להבין את הקושי שבהתניידות עם רכב בתוך הערים באיטליה קראו למשל את הדפים הללו: השכרת רכב ברומא והשכרת רכב בונציה. לעומת זאת כדי להבין למה כן כדאי לקחת רכב, אנו ממליצים לכם לקרוא את העמוד על השכרת רכב באגם גארדה והשכרת רכב בסורנטו

חברות מומלצות להשכרת רכב באיטליה

Rentalcars - זירת ההזמנה הגדולה ביותר בעברית

מאפשרים הזמנת רכב באיטליה עם אפשרות ביטול בחינם ומערכת השוואת מחירים בעברית עם שירות לקוחות באנגלית. למידע נוסף...

←לחצו כאן להזמנה עם אפשרות ביטול
AutoEurope - שירות לקוחות מלא בעברית והנחה בלעדית לגולשי הכל על

הנחה בלעדית לגולשי הכל על של 10% ממחיר ההשכרה עם אפשרות ביטול חינם עד 48 שעות לפני מועד לקיחת הרכב ובמחירים תחרותיים ביותר במרבית ההשוואות שביצענו. למידע נוסף...

←לחצו כאן להזמנה עם הנחה בלעדית
Ofran - שירות לקוחות צמוד בעברית

Ofran מצטיינת בשירות הלקוחות שלה, ונותנת מענה מקצועי ומהיר בעברית לאורך כל שלבי השכרת הרכב - משלב הזמנת הרכב ועד שמחזירים אותו. למידע נוסף...

←לחצו כאן להזמנה עם שירות בעברית
Economybookings - זירת הזמנת רכבי הלואו קוסט הגדולה בעולם

מגוון אפשרויות רכבים באיטליה בדגש על רכבי לואו קוסט. למידע נוסף...

←לחצו כאן להצעות רבות לרכבי לואו קוסט
Discover Cars - פלטפורמת השוואה בינלאומית להשכרת רכב

מציעים מגוון רחב של ספקים ואת המחירים הנוחים ביותר מבין שאר פלטפורמות ההשוואה באיטליה. למידע נוסף...

←לחצו כאן להזמנה ממגוון גדול של ספקים




איך להשיג את המחיר הטוב ביותר לרכב באיטליה?

  • הזמינות כמה שיותר זמן מראש את הרכב שלכם כדי להימנע ממחירים גבוהים יותר, במיוחד בשיא עונת התיירות  (אפשר פה עם אפשרות ביטול אם אתם חוששים). אין שם עניין לחכות לרגע האחרון זה לא עובד כיוון . שמחירים להשכרת רכב כמעט ואינם עוברים סכום תחתון מסויים, ובעיקר אתם מסתכנים שלא יהיו לכם מספיק חלופות לרכבים בזמן שתרצו לקחת אותם.
  • חפשו הנחות. יש לא מעט מבצעים והוזלות ושווה לבדוק אותם. אפשר לבדוק את המחירים פה עם 10% הנחה לגולשי הכל על.
  • אם הנסיעה היא נסיעה בתוך אזורים קרובים (נגיד נחתתם ברומא ואתם לא עוברים צפונה את פירנצה), אתם לא צריכים לאסוף רכב בלילה, ואין לכם בעיות נוספות מיוחדות, שווה לבדוק הזנה של רכבי לאו קוסט – פה יש לא מעט אופציות לכך. אנו חושבים שברגע שהנסיעה הופכת רחוקה יותר למשל בין נאפולי לרומא או מטפסת על הרי הדולומיטים או הרי המרכז של איטליה כל שכן נסיעה מחוץ לאיטליה עדיף להימנע מרכבי לאו קוסט, שווה לבדוק למשל את האופציות שיש פה במקרה כזה.
  • לנסיעות קצרות יותר ולנהיגה בתוך ערים כמו רומא, מילאנו וונציה מילאנו או פירנצה, מכוניות קטנות יותר יכולות להיות אופציה מצוינת לחסוך בעלויות. זו דרך נהדרת לחסוך גם במחיר הרכב, וגם לתמרן יותר בקלות בעיר ולהיות עם יותר אפשרויות חניה.
  • לנסיעות ארוכות יותר או לטיולים בהרים או באזורים כפריים, עדיף לבחור ברכב חזק יותר שיכול להתמודד עם השטח. באיטליה ההרים מאוד גבוהים, הכבישים יכולים להיות מאתגרים לא כדאי לוותר בהקשר זה.
  • היו מודעים לכל עלויות נוספות שעשויות להתווסף להשכרה, כגון ביטוח או GPS, והשוו מחירים בין חברות שונות כדי למצוא את העסקה הטובה ביותר.

מניסיון שלנו, אין הצדקה להזמנת רכב בזמן החופשה עצמה. העמלות שאתם משלמים במלונות ובדוכנים גבוהות במיוחד והיום, כשניתן לבצע השוואת מחירים פשוטה וברורה שאפילו תומכת בשפה העברית, אין הצדקה לא להזמין מראש את הרכב דרך המחשב בבית. אנו ממליצים לעשות שימוש באתרי השוואת המחירים למשל זה

כביש כפרי ליד אגם אדמלו בצפון איטליה - נסיעה עם רכב שכור מאפשרת לכם להגיע למקומות ויעדים שלא ניתן להגיע אליהם בתחבורה ציבורית (צילום מקורי)

כביש כפרי ליד אגם אדמלו בצפון איטליה – נסיעה עם רכב שכור מאפשרת לכם להגיע למקומות ויעדים
שלא ניתן להגיע אליהם בתחבורה ציבורית (צילום מקורי)

סרטון מידע על השכרת רכב באיטליה – מתוך ערוץ היוטיוב של אתר הכל על

דברים נוספים שכדאי לדעת על השכרת רכב באיטליה

דרישות גיל להשכרת רכב באיטליה

  • לרוב יש דרישת מנימום לגיל 21, ולפחות שנה רישיון.
  • אם אתם מעל גיל 25 תוכלו להשיג רכב גם עם רישיון טרי יותר.
  • מתחת גיל 25 ייתכן שתצתרכו להוסיף תשלום על “נהג צעיר”.

מנהרה בכבישי האגרה של צפון איטליה - אחת הדרכים הטובות לחסוך זמן ומרחק נסיעה (צילום מקורי)

מנהרה בכבישי האגרה של צפון איטליה – אחת הדרכים הטובות לחסוך זמן ומרחק נסיעה (צילום מקורי)

ZTL וחוקי תנועה חשובים באיטליה

  • אחת מהעברות שמפילות תיירים ישראלים עם רכב שכור באיטליה היא הכניסה לאזורים מוגבלים בתנועה. מדובר באזור שמותר בתנועה אבל רק לרכבים מורשים (לרוב כאלו עם תו מגורים באזור). זה מבלבל הרבה מאוד תיירים ישראלים שלא מכירים את הנושא. שימו לב לשלט עם העיגול האדום עליו רשום: Zona Traffico Limitato. אם נקלעתם לאזור כזה, כנראה שתצולמו על ידי המשטרה ודו”ח יישלח אליכם הביתה לאחר קבלת פרטיכם מחברת ההשכרה.  השלט והקנס מפילים ישראלים בכל איטליה – אבל הרי הצפון וערי הצפון – הם מוטים יותר לפורענות בנושא

שלט המסמן שהאזור אסור לכניסת רכבים. אם נכנסתם הקנס ישלח לביתכם (צילום מקורי)

שלט המסמן שהאזור אסור לכניסת רכבים. אם נכנסתם הקנס ישלח לביתכם (צילום מקורי)

  • באיטליה מכבדים רישיון נהיגה ישראלי (לתקופה מוגבלת בלבד) כך שמבחינת המשטרה אתם מכוסים, אך לא תמיד זה מסתדר עם חברות ההשכרה. ראה מידע נוסף בדף על רישיון נהיגה בין לאומי.
  • הגבלת מהירות: שטח עירוני – 50 קמ”ש. כבישים משניים שמחוץ לערים – 90 קמ”ש. כבישים ראשיים שמחוץ לערים – 110 קמ”ש. כביש מהיר – 130 קמ”ש (110 בסופ”ש). מהירות מותרת בכבישי אגרה – 145 קמ”ש.
  • באיטליה נוסעים בצד ימין של הכביש ועוקפים משמאל (כמו בישראל).
  • נהיגה בלי רישיון נהיגה הינה עבירה על החוק באיטליה, לכן וודאו כי מסמכי ההשכרה והביטוח תמיד איתכם.
  • הגבלת אלכוהול באיטליה – 80 מ”ג על כל 100 מ”ל של דם. חובה לציית לבקשת שוטר לבדיקת נשימה!
  • אסור לדבר במכשיר סלולרי בזמן נהיגה.
  • חובה באיטליה לחגור חגורות בטיחות מלפנים ומאחור.
  • הישיבה במושב הקדמי אסורה על ילדים מתחת לגיל 12 (למעט תינוקות בכיסא מתאים).
  • חובה להדליק אורות חצי שעה לאחר השקיעה ועד חצי שעה לפני הזריחה ובכל פעם שנכנסים מתחת לגשרים ובמנהרות. אילו דברים שישראלים פחות מורגלים בהם, ויכולים להיות מקור לקנסות.
  • חובה לסמן בסרט אדום לבן כל חפץ שבולט מהרכב כמו אוהל, ציוד, או אופניים התלויים על מתקן חיצוני.

רמזורים באיטליה - לוקח לתייר ישראלי כמה דקות להבין ולהתרגל (צילום מקורי)

רמזורים באיטליה – לוקח לתייר ישראלי כמה דקות להבין ולהתרגל (צילום מקורי)

שלט המסמן מצלמות מהירות באזור – לרוב מופיע על עמוד כחול.

  • קטע כביש בו מותקנת מצלמת מהירות מסומן בשלט כחול עם ציור של שוטר והכיתוב: Controllo Elettronico Della Velocità.
  • חובה על הימצאות של משולש אזהרה באוטו.
  • תיירים צריכים לשלם 25 אחוזים מהקנס במקום.
  • לחשמליות ורכבות יש תמיד זכות קדימה ולא משנה אם הן באות מימין או משמאל. בכבישים בהם אין מעבר לשני רכבים בו זמנית, לרכב הכבד יותר יש זכות קדימה!
  • לרשימת התמרורים האיטלקיים באנגליתhttps://en.wikipedia.org/wiki/Road_signs_in_Italy

מערכת הכבישים באיטליה

  • באיטליה יש רשת כבישים מהטובות ביותר באירופה. האוטוסטראדה המפורסמת של המדינה עוברת לאורכו ולרוחבו של חצי האי. הנהיגה קצת פחות נוחה בכבישים קטנים או מרוחקים.
  • במרבית הכבישים המהירים ברחבי המדינה נגבית אגרת כבישים (כבישי האגרה מסומנים באות A). בהגיעכם לתחנת התשלום היכנסו לנתיב המסומן בשלט Biglietto (כרטיס) או לנתיב לא מסומן. עלות האגרה נגזרת בדרך כלל ממרחק הנסיעה בכביש ונקבעת באמצעות כרטיס שהנהג מקבל בכניסה לכביש ואותו הוא נדרש להחזיר ביציאה.
  • המחיר לנסיעה הוא בערך 7.5 יורו לכל 140 ק”מ (זו הערכה גסה, התשלום הוא על בסיס החלקים של האוטסטרדה אותם אתם חוצים).
  • ישנם כבישי אגרה שבהם התשלום מתבצע בהתאם לגודל הרכב פעם אחת או כמה פעמים לאורך הדרך.
  • בכבישי האגרה Self Service משמעו תשלום במזומן באמצעות מכונה אוטומטית. שימו לב שלא להיכנס למסלול “Telepass” זה הוא מסלול למנויים בלבד ולא מיועד לתשלום במזומן או אשראי.
  • האגרה נגבית גם בכמה מנהרות (לדוגמא: מנהרת מון בלאן).
  • בכבישים מסוימים בעלי 3 נתיבים, הנתיב המרכזי בכביש משמש לעקיפה. מותר לעקוף מהנתיב הימני אם הנהג שמלפנים אותת שהוא פונה שמאלה ועבר לנתיב המרכזי וכאשר בכביש שבו אתה נוסע יש מספר נתיבים.
  • ישנם מספר כרטיסים המאפשרים תשלום לאחר ולפני הנסיעה (אותם ניתן להזמין בכל חנויות הדלק והטבק).

דרך עירונית כפרית באיטליה - הרבה מהטיול שלכם יורכב מכבישים בסגנון הזה. הנסיעה איטית, ויפה (צילום מקורי)

דרך עירונית כפרית באיטליה – הרבה מהטיול שלכם יורכב מכבישים בסגנון הזה. הנסיעה איטית, ויפה (צילום מקורי)

דלק באיטליה

  • תחנות הדלק פועלות משעה 7:00 בבוקר ועד 12:30 ולאחר מכן משעה 15:30 ועד 19:00 ורובן סגורות בימי ראשון.
  • לצד כבישים מהירים תחנות הדלק פועלות 24 שעות.
  • המחיר הוא באזור 1.8 יורו לליטר.
  • סולר באיטלקית – GASSOLIO או DISEL ובנזין – BENZINA.

נהיגת חורף באיטליה - כדי לקרוא לפני ששוכרים רכב

נסיעה בצפון איטליה בחורף יכולה להיות מאתגרת במקצת, תלוי במזג האוויר והאזורים שאתם מתכננים לבקר בהם. הבעיה היא בעיקר צפון איטליה או בחלקים הגבוהים בשאר חלקי המגף. איטליה יכולה להציע חוויית חורף ייחודית עם מזג אוויר קריר, הרים מרשימים, אגמים ועמקים ירוקים​​, אבל בזמן הזה של השנה, ייתכנו תנאים חורפיים, כולל שלג באזורים הגבוהים ובקרבת ההרים, אשר עלולים להקשות על הנסיעה בדרכים מסוימות – במיוחד עבור אילו שאינם מתורגלים בנסיעה בתנאים אילו.

כביש בשלג בואל אוסטה באיטליה

כביש בשלג בואל אוסטה באיטליה

הכנה מתאימה ותכנון מוקדם יכולים להקל על הנסיעה שלכם:

  • בבואכם להשכיר רכב באיטליה בתקופת החורף, הקפידו שברכב ישנם צמיגי חורף ושרשראות שלג לעת חירום. לנוהגים במחוז ואלה ד’אאוסטה (Valle d’Aosta) – בין 15 באוקטובר ל-15 באפריל חובה להשתמש בצמיגי חורף ושרשראות שלג בכל זמן. בנוסף, שימו לב שבתקופת החורף חובה להצטייד בצמיגי חורף אם נכנסים לשוויץ, אוסטריה ולעיתים גם לגרמניה. אם אתם משתמשים במערכות השוואת מחירים (כמו זו או זו),הקפידו לבחון את המחיר כולל תוספת זו.

. שרשראות שלג בחורף הן חובה למי שהולך לנסוע לצפון איטליה או מטפס על ההרים, אם אתם משתמשים במערכות השוואת מחירים (כמו זו או זו),הקפידו לבחון את המחיר כולל תוספת זו

  • בדיקת תחזית המזג אוויר: לפני היציאה, בדקו את תחזית המזג אוויר על מנת להתאים את מסלול הנסיעה שלכם לתנאים.

מכוניות בשלג בדולמיטים

מכוניות בשלג בדולמיטים– כדאי לדעת מראש מתי יש סערה

  • תכנון מסלול גמיש: היו מוכנים לשנות את מסלול הנסיעה שלכם בהתאם לתנאי הדרכים והמזג אוויר הרבה פעמים דרכים נחסמות ויש צורך לשנות את תוכנית הנסיעה ואף להחליף מקומות לינה או אטרקציות (במיוחד כאשר אתם מבקשים להגיע לאזורים ההררים יותר והפריפריאליים יותר).

חניה באיטליה

  • היבטי החניה באיטליה מפילים לא מעט תיירים ישראלים! מומלץ לקרוא ולהימנע מקנסות שיובילו לתשלומים מיותרים.
  • החניה באיטליה מותרת בצד הימני של הכביש.
  • יש הגבלת שעות בעת חניה באזורי חניה כחולים (Zona Disco), בדרך כלל מותר לחנות מ-9:00-14:30 ומ-16:00 עד 20:00.
  • שימו לב לכך שבערים מסוימות באיטליה ישנם אזורי חניה ירוקים (Zona Verde) שבהם אסור לחנות בין 8:30-9:30 ובין 14:30-16:00 בימי חול.
  • יש ערים בהן יש שעות שיש איסור חניה לרכב שאינו רשום, לדוגמה בפירנצה אסור לחנות בתוך העיר המשעה 7:00 בבוקר ועד 18:30. בערים הללו, תחנו רק בחניה מוסדרת.

 

מכונות לתשלום על חניה בונציה - בהרבה ערים באיטליה היבט החניה הוא היבט משמעותי וכדאי לתכננו לפני ההגעה ליעד (צילום מקורי)

מכונות לתשלום על חניה בונציה – בהרבה ערים באיטליה היבט החניה הוא היבט משמעותי וכדאי לתכננו לפני ההגעה ליעד (צילום מקורי)

  • לחונים עם מדחן – כמו בארץ חובה להצמיד את קבלת התשלום מהמדחן בשמשה הקדמית. (מקבלים קנסות על אי הצגת הקבלה כחוק)
  • בערים הגדולות, כמו ברומא, יש שלטים שעליהם כתוב zona tutelato שאומרים שאסור לחנות לידם.
  • בהרבה מהערים בהן נהוג להגיע עם רכב שכור כחלק מטיול מתגלגל באיטליה, אנו מאוד ממליצים לחנות מחוץ למרכז העיר בחניון מסודר, ומשם לקחת מונית, תחבורה ציבורית או ללכת ברגל למכז העיר (לרוב העיר העתיקה) המלצנו על כך למשל בורונה (ראו גם השכרת רכב בורונה), נאפולי (ראו השכרת רכב בנאפולי), מילאנו (ראו השכרת רכב בבארי), בארי (ראו גם השכרת רכב בבארי) וטורינו (אבל לא רק ערים גדולות כאלו, זו המלצה לרבות מהעיירות התיירותיות באיטלה – במיחוד בקיץ –  המלצה זו טובה למשל גם לסירמיונה, ריבה דל גארדה פולניאנו א-מרה או לצ’ה). לעיתים החניה המומלצת תהיה עם מדחן לעיתים חניון מסודר לעיתים מה שפנוי ונוח.

מדחן ליד אגם גארדה, לרוב גם בעיירות קטנות בתקופת הקיץ עדיף לחנות מחוץ למרכז




מעבר למדינות שכנות ולאיים הסמוכים לאיטליה עם רכב שכור

  • מאיטליה ניתן לטייל עם הרכב השכור גם למדינות כמו גרמניה שוויץ, אוסטריה, סלובניה ועוד. שימו לב שלחלק מהמדינות הללו נדרשת מדבקה מיוחדת לנסיעה באוטוסטרדות, אותה ניתן לרכוש בקיוסקים שבמעברי הגבול. אם המעבר הוא רק מעבר ולא כולל החזרה של הרכב במדינה השכנה, לרוב אין בעיה עם הנושא ויש רק לידע את חברת ההשכרה על כוונתכם.
  • אם אתם מתכוונים גם להחזיר את הרכב במינה אחרת, יש לקחת בחשבון שהעלויות יכולות מאוד גבוהות.  מומלץ ממש לבצע את ההשוואה לעומק ולוודא מה התוספת לה תדרשו בכל חברה לפני ההזמנה. במקרים אילו יש יתרונות לחברות עם שירות בעברית כמו  יורופ קאר לה יש הנחה בלעדית לגולשי הכל על, ואופרן שמעניקה שירות בעברית מקיף להזמנת הרכב.
  • ניתן גם לעבור עם הרכב השכור במעבורת לאיים סרדיניה או סיציליה, אך במקרה זה יש לוודא שהכרטיס שרכשתם למעבורת כולל גם ביטוח מיוחד לרכב השכור, שכן חברות ההשכרה אינן מבטחות את הרכב כשהוא נמצא על המעבורת. בעיה דומה יש גם בשיט לאיים כמו קאפרי לדעתנו לרוב מעבר זה אינו משתלם ועדיף להחחליף את הרכב בין היעדים השונים.

מפת תחנות השכרת רכב באיטליה