1. עמוד הבית
  2. »
  3. איטליה 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. פוליניאנו א מארה, איטליה 2024 – המדריך המקיף ביותר בעברית | Polignano A Mare

פוליניאנו א מארה, איטליה 2024 – המדריך המקיף ביותר בעברית | Polignano A Mare

כמה מילים על פוליניאנו א מארה

פולינאנו א מארה היא אחת מעיירות החוף הקסומות והיפהפיות שיש לחוף הים המפורסם של איטליה להציע. קרבתה היחסית לעיר הגדולה בארי ולשדה התעופה הבינלאומי שלה, לצד חופי הים הבתוליים וההיסטוריה העשירה שלה הופכת אותה לאחד מהיעדים הצומחים והמתפתחים בשנים האחרונות באיטליה, ובייחוד לתייר הישראלי המבקש להנות ממים צלולים, מחירים זולים והכנסת אורחים דרום איטלקית חמימה.
העיר נמצאת על הכביש הראשי המחבר בין בארי, בירת המחוז פוליה, ללצ’ה, בירת חצי האי סלנטו. מיקום זה מאפשר למטייל ליצור טיול מיוחד, המאפשר טעימה ממיטב המקומות והאטרקציות בדרום מזרח איטליה.

מה עושים בפוליניאנו א מארה

העיר העתיקה

העיר העתיקה של פולינאנו א מארה היא מבוך מכשף של סמטאות צרות ובתים לבנים, מלאה בחנויות בגדים וחנויות מזכרות מקומיות העשויות בעבודת יד. בשל מיקומה על צוק הצופה של הים האדריאטי, ישנם לאורך הקצה המזרחי של העיר מספר רב של נקודות תצפית וספסלים הצופים אל עבר המים הצלולים והשקטים, אשר מקומיים רבים נוהגים לפקוד אותם לאורך כל שעות היממה. מומלץ להזמין סיור מודרך בעיר העתיקה בכדי ללמוד על ההיסטוריה העשירה ממדריך ולחוות את היופי של האזור דרך הרגליים. ניתן להזמין סיור מודרך עם אפשרות ביטול בקישור הזה.

רחובות פוליאנו א מארה (צילום: )רחובות פוליאנו א מארה

פעילויות מים

פולינאנו א מארה ידועה בזכות החופים היפים שלה ופעילויות המים השונות המתאימות לכל סוגי המבקרים. אחת מהפעילויות הפופולריות ביותר היא לצאת לסיור בסירה בכדי לחוות את קו החוף ולגלות את מערות הים והמפרצונים הרבים באזור. ניתן להזמין סיור מערות ומפרצונים בחופי פולינאנו א מארה בקישור הזה.

לאוהבי הספורט, בפולינאנו א מארה ניתן לעשות סוגי ספורט מים שונים כגון שנורקלינג, קיאקים וגלישה בעמידה. להזמנת גלישה בעמידה (SUP) עם אפשרות ביטול לחצו כאן. בנוסף לספורט המים, יש גם אפשרות לחובבי האקסטרים והיא צלילת צוקים. העיירה היא ביתם של סדרת הצלילה העולמית של Red Bull Cliff Diving והמבקרים יכולים לצפות בצוללנים מקצועיים קופצים מהצוקים או לנסות זאת בעצמם בעזרת אנשי מקצוע מיומנים.

פעילות שמתאימה לכל המבקרים שלא כדאי לפספס היא ביקור בחופיה היפים של פולינאנו א מארה כמו Lama Monachile, Cala Paura ו-Porto Cavallo, חופים אלו מציעים מים צלולים ונופים מדהימים של הים האדריאטי.

קולינריה וטעימות אוכל

פוליניאנו א מארה ידועה באוכל וביין הטעימים שלה והמבקרים יכולים ליהנות מפירות ים טריים, מנות פסטה מסורתיות ויינות מקומיים במסעדות ובתי הקפה הרבים בעיר. למבקרים המעוניינים להעמיק בנושא, ניתן להזמין סנדת בישול בו לומדים כיצד לבשל מאכלים מקומיים כמו פנזרוטי ומאפה מלוח בסגנון קלצונה בהדרכת שף מקומי. להזמנת שיעור בישול בו אוכל ומשקאות אפוליים טיפוסיים לחצו כאן. אפשרות נוספת לחובבי הקולינריה היא סיור טעימות אוכל ויין בעיר דרכו תוכלו להכיר ולטעום מאכלים מקומיים ומסורתיים. להזמנת סיור האוכל עם אפשרות ביטול לחצו כאן.

4 אתרים מרכזיים בפולינאנו א מארה

מוזיאון פונדציונה פינו פסקלי

מוזיאון פודנציונה פינו פסקלי (Fondazione museo Pino Pascali) הוא מוזיאון אמנות מודרנית המוקדש לאמן פינו פסקלי (אשר הוריו במקור מפולינאנו א מארה). הוא נמצא במבנה ששימש בעבר כמשחטה העירונית וצופה אל הים האדריאטי. במוזיאון תוכלו למצוא תערוכות שונות ומגוונות, המוקדשות לאמנות מודרנית ולאמן פינו פסקלי. ברכישת כרטיס תקבלו גם חנייה חינם במידה ואתם מגיעים למוזיאון עם רכב
 שעות פתיחה
רביעי עד ראשון 16:00-20:00
שני שלישי סגור
עלות כניסה 5 יורו (כולל חנייה)

חוף לאמה מונאקילה

חוף לאמה מונקילה (Lama Monachile Beach) הוא ככל הנראה החוף המפורסם ביותר בעיירה. מיקומו, בין שני צוקים גבוהים עליהם נמצאים מבני העיר, שומרים על החוף מפני הרוח ומבטיחים ים שקט בכל זמן בשנה. המים הצלולים, המערות הימיות הרבות הפזורות באזור והבתים הנושקים לים מעל פני הצוקים הפכו את החוף לאחד מהפוטוגונים והמרשימים ביותר באיטליה.

חוף לאמה מונאקילה (צילום: חוף לאמה מונאקילה

המערה של פוליניאנו א מארה

אחת מהפעילויות האהובות והפופולאריות ביותר על התיירים המגיעים לפוליניאנו א אמרה היא הגעה למערה אשר נמצאת מתחת לפוליניאנו א מארה – ניתן להגיע אליה בדרכים יותר מסורתיות למשל בשייט בסירה, אך יש גם לא מעט אפשרויות להרפתקנים יותר – למשל חתירה בסאפ.

כאן תוכלו לראות את שלל הדרכים להגעה למערה

כנסיית סנטה מריה אסונטה בסיילו

כנסיית סנטה מריה אסונטה בסיילו (Santa Maria Assunta in Cielo) – הנמצאת בפיאצה ויטוריו אמנואלה השני (Piazza Vittorio Emanuele II) היא הכנסייה הראשית בעיר. היא משלבת מספר סגנונות בנייה בתוכה (גותי,רומאנסק ובארוק) ובתוכה תוכלו לחזות ביצירותיהם של אמני הרנסאנס Stefano da Putignano וBartolomeo Vivar.




לינה בפוליניאנו א מארה

בפולינאנו א מארה ישנם יותר מ200 אפשרויות לינה הכוללות מספר מצומצם של מלונות חמישה, ארבעה ושלושה כוכבים, ומגוון רחב של דירות להשכרה, בתי הארחה ומקומות אירוח על בסיס לינה ארוחת בוקר כאשר מרביתם נמצאים באזור העיר העתיקה של העיר, ובייחוד סמוך ל- Piazza Vittorio Emauele II. ניתן למצוא עוד ריכוז של אפשרויות לינה בסמוך לתחנת הרכבת הראשית של העיר.

חמישה מלונות מומלצים בפולינאנו א מארה

Hotel Grotta Palazzese– מלון חמישה כוכבים הממוקם בקצה העיר העתיקה, עם נוף ישיר לים האדריאטי. מומלץ במיוחד לזוגות המחפשים חופשה רומנטית ומפנקת. בנוסף,המלון מציע חניה חינם בשטחו.
Covo dei Saraceni– מלון ארבעה כוכבים בסמוך לחוף המפורסם של העיר (לאמה מונצ’ילה). מתאים במיוחד לזוגות המחפשים חופשה רומנטית ופסטורלית
Tuo Hotel– מלון שלושה כוכבים סמוך לכביש הראשי ss16. מתאים במיוחד למשפחות המחפשות לינה פונקציונאלית וזולה מחד אך נוחה ואיכותית מאידך
MandorleOlio– מקום לינה על בסיס לינה וארוחת בוקר הממוקם סמוך לתחנת הרכבת של העיר,מרחק הליכה מחוף לאמה מונצ’ילה. מציע בנוסף חניה חינם בשטחו.
A casa di Dany– מתחם דירות להשכרה בקצה העיר העתיקה, בצוק המשקיף על לאמה מונצ’ילה. מתאים במיוחד למטיילים המחפשים מיקום מצוין במחיר זול, אך ללא שירותים.

עוד על מלונות בפוליניאנו א מארה תוכלו לקרוא כאן.

השכרת רכב בפוליניאנו א מארה

בפולינאנו א מארה עצמה לא מומלץ להתנייד עם רכב שכור, אך הדבר מומלץ עבור מי שרוצה לצאת לחופים מרוחקים יותר או למרחב הכפרי אליהם יש קושי להגיע בתחבורה ציבורית. ישנה סוכנות השכרת רכב בסמוך לתחנת הרכבת המרכזית וכמובן ניתן לשכור רכב בעיר הסמוכה מונופולי שבה ישנם כמה מרכזי השכרת רכבים – בתחנת הרכבת ובאזור אצטדיון הכדורגל. למגיעים עם רכב לאזור יש לא מעט חניות וחניונים, כך שגם מי שמגיע לעיר עם רכב שכור יכול לחנות אותו באחד מהם וללכת למרכז התיירותי של העיר ברגל. מאחר וישנו ביקוש רב לרכבים שכורים מומלץ מאוד להזמין רכבים מראש, במיוחד אם מדובר בהשכרת רכב בשיא עונת התיירות או במידה ואתם מחפשים רכב של יותר מ-5 מקומות, ג’יפים או ואנים. למי שחושש מההתחייבות כדאי להזמין בקישור הזה, בו תוכלו לבטל את הרכב גם לאחר ביצוע ההזמנה. למי שמעוניין להוזיל את עלות ההשכרה כדאי להזמין בקישור הזה עם הנחה בלעדית לגולשי הכל על וכך לחסוך באחת ההוצאות המשמעותיות בחופשה.
עוד על השכרת רכב בפולינאנו א מארה תוכלו לקרוא כאן.

איך מגיעים לפוליניאנו א מארה?

ניתן לקחת טיסה ישירה מתל אביב לשדה התעופה בבארי (של חברת ריינאייר, בימים שלישי ושבת). תוכלו להזמין טיסות וחבילות בקישור הזה. משדה התעופה נסיעה של כ-45 דקות ברכבת תביא אתכם אל תחנת Viale Trieste, הנמצאת מרחק הליכה קצר ממרכז העיר. תדירות הגעת הרכבת היא פעם בחצי שעה עלות הכרטיס ברכבת הוא בין 2-4 יורו. לחלופין ישנם גם אוטובוסים (קו 1572), אשר עלותם זהה אך תדירותם היא אחת ל3 שעות.
ניתן גם לקחת מונית פרטית, המחיר ינוע בין בין 40-45 יורו.
ניתן גם לשכור רכב בשדה התעופה של בארי. ניתן להזמין רכב בקישור הזה עם ביטול בחינם או בקישור הזה עם הנחה בלעדית

מזג האוויר בפוליניאנו א מארה

העיירה בעלת אקלים ים תיכוני, ולכן החורפים יחסית מתונים ואילו הקייצים חמים ולחים. הטמפרטורות הממוצעות בחורף נעות בין 8-10 מעלות, ואילו בחודשי הקיץ הטמפרטורות הממוצעות נעות בין 26-28 מעלות (אך עם אחוזי לחות גבוהים). בין אוקטובר לאפריל ישנה היתכנות סבירה ביותר לגשם, כאשר החודש הגשום ביותר הוא חודש נובמבר. בין החודשים מאי וספטמבר סבירות הגשם פוחתת, אך עדיין קיים סיכוי למערכת גשם בשיא הקיץ כאשר יולי הוא החודש היבש ביותר עם 3 ימי גשם בממוצע בשנה. מומלץ לבדוק תחזית מראש ולהיערך בהתאם (מבחינת ביגוד מתאים וחלופות רלוונטיות) למקרה של גשם.

מקור השם פולינאנו א מארה והחשיבות ההיסטורית של העיירה

ישנה מחלוקת סביב מקור השם פולינאנו א מארה. ישנם חוקרים הסוברים כי מקור השם הוא באלה פולימניה (Polymnia) ואילו ישנם חוקרים הסבורים כי זהו שיבוש של שמה של עיר הנמל היוונית ניאפוליס (Neapolis) שקדמה לעיירה הרומית
העדויות ההיסטורית הראשונות להתיישבות באזור הן מהמאה ה-2 לפנה”ס, על אף שהיסטריונים מעריכים שכבר במאה ה-6 לפנה”ס החלו לקום כפרים באזור (התקופה הניאולותית)
בתקופת השלטון היווני נוסדה עיר הנמל החשובה ניאפוליס, ולאחר הכיבוש הרומי שונה שמה לפולינאנו א מארה (על שם האלה או כשיבוש של ניאפוליס) ותנופת הבנייה והסחר בה עלתה והתפתחתה, אך עם נפילת האימפריה הרומית נזנחה העיר ונמלה. רק בסוף המאה ה-12 החלה העיר להשתקם, ולאחר חילופי ידיים רבים (בין הנורמנים,הונציאנים והספרדים) החלו להכיר ביוקרתה של העיר, ובני אצולה ומלכים רבים החלו לבקר בה תכופות

פוליניאנו א מארה- טיול בכפר הבנוי על צוקים




המלצות "הכל על" למבקרים בפוליניאנו א מארה

  • מומלץ לשלב את הביקור בפולינאנו א מארה יחד עם ביקור באתרים וערים נוספות באזור, דוגמה בארי, לצ’ה, חצי האי סלנטו ומחוז פוליה
  • אם ברצונכם לשכור רכב במהלך הטיול, המלצתנו היא לשכור אותו בשדה התעופה בבארי, שם ישנם מספר רב של סוכניות והצעות מחיר שונות
  • מספר חופים מומלצים נוספים בעיירה- קאלה פאורה המוסדר והנוח, קאלה גרוטונה  לחובבי הקפיצות למים ופורטו קאוואלו הרומנטי והשקט
  • לא מומלץ להיכנס לתוך תחומי העיר העתיקה עם הרכב, עדיף להחנותו באחד מהחניונים הרבים הנמצאים בסמוך לתחנת הרכבת, מרחק הליכה קצר מהעיר העתיקה

שאלות נפוצות על פוליניאנו א מארה

הביקור בפולינאנו א מארה מומלץ לחובבי החופים השקטים, לחובבי ים כחול ונקי מנמלים ותעשיות ימיות.

התקופה המומלצת ביותר לביקור בפולינאנו א מארה היא בין החודשים מאי וספטמבר.

כדאי להשקיע בביקור בפולינאנו א מארה כיום או יומיים, כאשר ההמלצה היא לשלב את הביקור בעיירה כחלק מטיול ארוך יותר במחוז פוליה בחצי האי סלנטו, ובערים בארי ולצ’ה.

למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם: