1. עמוד הבית
  2. »
  3. איטליה 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. חצי האי גרגאנו, איטליה 2024 – המדריך המקיף ביותר בעברית | Gargano

חצי האי גרגאנו, איטליה 2024 – המדריך המקיף ביותר בעברית | Gargano

כמה מילים על חצי האי גרגאנו

חצי האי גרגאנו הוא חבל ארץ שנמצא מעל עקב המגף האיטלקי. מדובר ברצועת חופים סלעית ומרשימה, בה פזורות עיירות כגון ויאסטה, פסצ’יצ’י ומטינאטה. חצי האי האיטלקי לא נודע לקהל הישראלי ובאופן כללי חף מתיירים, ככה שאפשר להנות שם משקט ולהימנע מעומסים בעונת הקיץ. בנוסף לרחצה בחופים מומלץ לצאת לשיט ולבלות יום ביער עם פיקניק ולהתרשם מפריחת הרקפות והסחלבים. בחצי האי גרגאנו גם חי ופעל הקדוש פאדרה פיו, נזיר נוצרי שריפא רבים בדרכים לא ברורות וקיבל הכרה רשמית מהכנסיה לקדושתו לפני כ20 שנה, ואפשר לחוש את חותמו שהשאיר אחריו באי.

מה עושים בחצי האי גרגאנו

חצי האי גרגאנו הוא אחד המקומות עם הנופים המגוונים ביותר שאפשר למצוא באיטליה ובכלל. יש בו רצועות חוף לבנות וחוליות, מצוקים שמתשאים מעל הגלים, מערות נסתרות וטבע ירוק משגע. מעבר לרחצה בחופים שזו פשוט חובה מוסרית כשאתם בגרגאנו, אפשר להגדיל לעשות ולקחת שייט לגילוי מערות נסתרות שנמצאו בהן עדויות להומו ספיאנס, או להגיע לקבוצת האיים טרמיטי שצמודה לחוף ולצאת לשנרקל. בנוסף, אם תיכנסו אל מעבה חצי האי תוכלו למצוא יערות עבותים שקטים ובתוליים שנותרו כמו בימי קדם, מקום נהדר לשבת בו לפיקניק ולבלות בו בטיול קליל, או לעלות אל הר סנטאנגלו, שהוא אחד מאתרי החובה בביקורכם.

5 אתרים ואטרקציות מרכזיות בחצי האי גרגאנו

ויאסטה

ויאסטה (Viesta) – אחת העיירות המוכרות והציוריות בחצי האי גרגאנו, נודעת בזכות מיקומה על צוק שנמשך בלשון ארוכה אל תוך הים, עם חופים לבנים וחוליים משני צדדיו, ועצים ירוקים מכל עבר. מעבר לנוף כייף ללכת לאיבוד בין הסמטאות הלבנות של העיירה העתיקה, אפשר אפילו לשדרג את השוטטות עם מדריך שיוביל אתכם בין הרחובות הצרים.

פסצ’יסי

פסצ’יסי (Peschici) – עיירת חוף מתוקה שנמצאת 30 דקות נסיעה בלבד מויאסטה (Viesta), מציעה רחצה בחופים רחבים ויפיפיים בירידה מהעיירה עם נוף פנורמי מטריף.

טרמיטי

טרמיטי (Tremiti) – טרמיטי הם קבוצת איים שנמצאת במרחק שייט בן שעה וחצי מהחופים של גרגאנו. ביום באיים תוכלו לשחות, להשתזף על החוף, לצאת לשנורקלים ולקחת שייט קצר למערות המסתתרות בין סלעי האיים.

טיול בחופים ובמערות לאורך קו החוף

טיול בחופים ובמערות לאורך קו החוף – לאורך כל קו החוף, מצפון לדרום, אפשר להנות מרחצה בחופים או לצאת למסע גילויים של מערות בסביבה ברגל. למי שרוצה להשתדרג, אפשר לשכור אופניים או אפילו לצאת לשייט בין המערות שמצריכות גישה מהים.

טיול ליערות

חופים זה לא הדבר היחיד שיש לחצי האי הקסום גרגאנו להציע. אופציה אחת היא להאפיל אל פסגת ההר סנטאנג’לו (Monte Santangelo) ולהנות שם מכל הירוק, הכרמים והפריחה עם נוף לים שמציץ בין ההרים. אופציה שניה היא להגיע אל הפארק הלאומי של גרגאנו, יער אמברה (Foresta Umbra), הזכר

פסצ'יסי (צילום: פסצ’יסי

האחרון ליערות העתיקים שהיו כאן פעם.




לינה בחצי האי גרגאנו

בחצי האי גרגאנו ישנן מספר ערים ועיירות שבכל אחת מהן קיים מגוון של מקומות לינה אפשריים, שהפופולאריות ביניהן הן ויאסטה, פסקיצ’י, מטניאטה ומנפרדוניה. לרוב המבקרים בגרגאנו מעדיפים ללון במלונות שלושה וארבעה כוכבים ובשירותי B&B אך מבקרים שמעדיפים לינה מסוג אחר לא יתקשו לחפש. רוב מקומות הלינה נמצאים על החוף או בסמוך אליו אך על פי רוב מקומות לינה אלו יקרים יחסית ממקומות הלינה שנמצאים בעומק האי כך שאנו ממליצים לאורחים שמעדיפים מקום לינה זול להסתכל על מלונות שרחוקים יחסית מהחוף.

5 מלונות מומלצים בחצי האי גרגאנו

Regiohotel Manfredi – מלון ארבעה כוכבים מפנק הממוקם בעיירה מנפרדוניה ובמרחק של 5 דקות נסיעה מחוף הים הקרוב. במלון יש בריכה מקורה ושירותי בריאות, טיפוח וספורט רבים שלא מצריכים את הלנים בו לצאת מהמלון. בנוסף, המלון מספק חניה חופשית כך שהוא אידיאלי עבור נופשים שמשתמשים ברכב שכור. מתאים בעיקר לזוגות המחפשים חופשה רגועה ברגאנו.
Estlevante B&B – מקום אירוח מסוג B&B הנמצא על החוף של העיירה ויאסטה. הלינה בB&B זה זולה יחסית מאפשרויות לינה אחרות הנמצאות על הים כך שאנו ממליצים להסתכל עליו. המקום מספק שירותי חניה נוחים במחיר זול יחסית כך שהוא אידיאלי עבור אורחים המשתמשים ברכב. מומלץ בעיקר עבור זוגות המחפשים נופש על שפת הים בחצי האי גרגאנו.
Palace Hotel San Michele – מלון ארבעה כוכבים מפנק שנמצא בעיירה מונטה סנט’אנג’לו שלחופי הים האדריאטי. למרות שהמלון נמצא במרחק של כ20 דקות נסיעה מחוף הים, הוא מספק שירותי הסעות לחוף פרטי של המלון. בנוסף, המלון מספק חניה חופשית ללנים בו כך שאנו ממליצים לנופשים המשתמשים ברכב להסתכל עליו. מתאים גם לזוגות וגם למשפחות בעלות עד 4 נפשות המחפשים חופשה רגועה בגרגאנו.
Hotel Centro Di Spiritualità Padre Pio – מלון ארבעה כוכבים הממוקם בעיירה סן ג’ובאני רוטונדו בעומק היבשה. למרות המרחק מהים, המלון מאוד פופולארי בקרב האורחים ואף מאפשר לינה במחיר זול יחסית וחניה חופשית. מתאים גם לזוגות וגם למשפחות בעלות עד ארבעה נפשות המשתמשים ברכב שכור.
The Stunning B&B – בית הארחה B&B שנמצא בעיירה פסקיצ’י ובמרחק הליכה מחוף הים הקרוב. המקום מספק חניה חופשית לאורחיו ולכן אנו ממליצים למבקרים שמשתמשים ברכב להסתכל עליו. מומלץ בעיקר לזוגות המחפשים לנוח בקרבת הים.
עוד על מלונות בחצי האי גרגאנו אפשר לקרוא כאן.

השכרת רכב בחצי האי גרגאנו

למי שמעוניין לטייל בחצי האי גרגאנו מומלץ מאוד לעשות זאת עם רכב שכור, כך תוכלו להגיע בנוחות וקלות לאתרים, למסלולים, לנקודות התצפית ולרכבלים השונים. לא מומלץ להסתמך על תחבורה ציבורית. ניתן לשכור רכב בבארי או לשכור אותו בפסקארה ומשם להתקדם לחצי האי גרגאנו, אך למי שמעדיף ישנן גם תחנות השכרת רכב בעיירות בחצי האי. לרוב אין בעיית חנייה וניתן למצוא חניה בקלות – גם חניונים וגם מקומות לינה המציעים גם חניה.מאחר וישנו ביקוש רב לרכבים שכורים מומלץ מאוד להזמין רכבים מראש, במיוחד אם מדובר בהשכרת רכב בשיא עונת התיירות או במידה ואתם מחפשים רכב של יותר מ-5 מקומות, ג’יפים או ואנים. למי שחושש מההתחייבות כדאי להזמין בקישור הזה, בו תוכלו לבטל את הרכב גם לאחר ביצוע ההזמנה. למי שמעוניין להוזיל את עלות ההשכרה כדאי להזמין בקישור הזה עם הנחה בלעדית לגולשי הכל על וכך לחסוך באחת ההוצאות המשמעותיות בחופשה.

עוד על השכרת רכב בחצי האי גרגאנו ניתן לקרוא כאן

איך מגיעים לחצי האי גרגאנו?

דרכי הגעה לחצי האי גרגאנו

טיסה : שדה התעופה הקרוב ביותר לאזור הוא בארי, אך גם נמלי תעופה של נאפולי ורומא הם אופציה נהדרת כי אליהם מגיעות טיסות ישירות מישראל, ויש מספר דרכים להגיע משדה התעופה לגרגאנו. תוכלו להזמין טיסות וחבילות בקישור הזה.
השכרת רכב : אם הגעתם לשדה התעופה של בארי, אפשר לשכור רכב ולהגיע בנוחות וקלילות דרך האוטוסטרדה 14A, ומשם לאורך זמן השהות שלכם כביש 89SS מקיף את האזור ומאפשר גישה קלה לכל העיירות בחצי האי גרגאנו. אם בחרתם לנחות בנמל התעופה פיומיצ’ינו שברומא הנמצא כ-400 ק”מ מחצי האי, זמן הנסיעה יקח כ-4 שעות יד לחצי האי גרגאנו. ניתן להזמין רכב בקישור הזה עם ביטול בחינם או בקישור הזה עם הנחה בלעדית
תחבורה ציבורית :אם ברצונכם להימנע משכירות רכב כבר בנחיתה בשדה, אפשר להשתמש ברכבות, ולהנות מנסיעה נטולת דאגות. ישנה רכבת שתיקח אתכם מבארי לאזור, ועוד קו “עירוני” שמחבר את כל העיירות אחת לשניה. בהגעה לחצי האי מבארי, אם ברצונכם לבקר בחלק הדרומי עליכם לרדת בתחנת מנפודוניה (manfredonia), ואם תרצו לבקר בחלק הצפוני עליכם לרדת בסן סווארו (san severo). חשוב להדגיש שאמנם אפשר להתנייד בתוך חצי האי בתחבורה ציבורית, אך היא תגביל אתכם ותמנע מכם להגיע למקומות מסוימים. לנסיעות בין עירוניות, במיוחד בשיא עונת התיירות, מומלץ להזמין כרטיסים מראש, תוכלו לעשות זאת בקישור הזה, וכך להבטיח השובה יחד גם בשיא עונת התיירות, בנוסף תוכלו לערוך השוואה בין זמני הנסיעה ועלות אפשרויות ההגעה השונות.

מזג האוויר בחצי האי גרגאנו

אין ספק שהעונה המיטבית לטיול בחצי האי גרגאנו היא הקיץ, החל מחודש מאי כאשר הטמפרטורות מתחילות להתחמם אחרי החורף. לאורך העונה אפשר להנות מטמפרטורות של 20-34 מעלות צלזיוס, מזג אוויר מושלם לטיולים וחופשת בטן גב בחופים של חצי האי. חשוב לקחת בחשבון שיש רוחות מהים בשעות הערב ולחות לאורך שעות החום, כלומר גם אם הטמפרטורה תצביע על 23 מעלות, לאורך היום זה ירגיש כמו 27 מעלות בגלל הלחות, ובשעות הערב והלילה כמו 20 מעלות בגלל הרוחות מהים. כדאי להערך בהתאם מבחינת לבוש ולא להשאר מקובעים על תחזית.

ההיסטוריה של חצי האי גרגאנו על קצה המזלג

בעבר חצי האי גרגאנו היה אי בפני עצמו, אך לפי האומדנים בעידן הקרח הים נסוג באזור וחשף עוד שטח אדמה, שחיבר את האי עם איטליה. האי היה ביתם של אוכלוסיות רבות לאורך השנים, ורובן הותירו בו חותם. בגרגאנו ניתן למצוא אתרים ארכיאולוגיים כמו מערות שנמצאו בהן עדויות לחיים של ההומו ספיאנס, וגם היסטוריה חדשה שמספרת על הנזיר הקתולי הקדוש פאדרה פיו, שחי בחצי האי ונודע בעיקר בזכות סימני הסטיגמטה (סימני הצליבה שלו, שבגינם הקפיד תמיד על כפפות) ובכות כך שהוא ריפא חולים בדרכי נס.

10 דברים לעשות בחצי האי גראגאנו




המלצות "הכל על" למבקרים בחצי האי גרגאנו

  • כשאתם מתארגנים לביקור בחצי האי גרגאנו, חשוב לשים לב שאתם מצטיידים כראוי גם לבגדים ארוכים לערבים שבהם הטמפרטורות יורדות והרוחות מתחזקות וגם בנעלי הליכה נוחות לצאת לטיולים ולרכיבה על אופניים. חבל לפספס אטרקציות רק מכיוון שלא באתם ערוכים כראוי.
  • שימו לב שמדובר ברצועת חוף ארוכה, שיש בה שפע של עיירות ואין חובה לבקר בכולן. נסו לתכנן מראש לאיזה יעדים בחצי האי תרצו להגיע וכמה זמן להקדיש לאזור. ההמלצה הכללית היא כ-3 ימים גג, למרות שאם באתם לנופש בטן גב ואוכל משובח אפשר להעביר שם גם שבוע.
  • למרות שמאוד נוח להגיע משדה התעופה בארי ברכבת לאזור, לא מומלץ להמשיך להתנייד בתחבורה ציבורית בתוך החופים ובין העיירות. תחבורה ציבורית באזור רק תגביל אתכם ותעלה לכם בזמן יקר. במקום להיות בחוף חבל להזיע באוטובוס מקומי בדרך אליו. המלצתנו היא- שכרו רכב, זה שווה את זה.
  • את הביקור בגרגאנו ניתן לשלב עם העיר בארי או נאפולי- שתי הערים הגדולות הקרובות ביותר לחצי האי שאל אחת מהן סביר להניח שתגיעו בטיסה אם הגעתם במיוחד לאזור זה של דרום איטליה.

שאלות נפוצות על חצי האי גרגאנו

הביקור מומלץ לכל מי שאוהב את ים ורחצה בחופים, זה חלק גדול ממה שיש לאזור להציע. במידה ואתם לא אנשים של ים, ורק המחשבה על חול עושה לכם חלחלה, יש יעדים מוצלחים יותר עבורכם.

מומלץ להגיע לחצי האי בעונת הקיץ, שמתחילה במאי ונגמרת באזור אוקטובר, זה אזור לא כ"כ מוכר ומתויר ולכן אי מה לחשוש מעומסים בחודשי הקיץ יולי אוגוסט. בחורף הטמפרטורות יורדות עד לאפס מעלות, כדאי להימנע.

מומלץ להישאר באזור בין יום ליומיים, למרות שאפשר להעביר גם שלושה ימים בחצי האי גרגאנו. אם אתם קצרים בזמן, יום רחצה בחוף יחד עם שיט ואוכל איטלקי משובח יסגרו את הפינה.

למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם: