1. עמוד הבית
  2. »
  3. רומא 2024 – המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. השכרת רכב ברומא (2024) – הנחה בלעדית וכל מה שצריך לדעת כדי להימנע מטעויות וקנסות מיותרים

השכרת רכב ברומא (2024) – הנחה בלעדית וכל מה שצריך לדעת כדי להימנע מטעויות וקנסות מיותרים

עדכון מרץ, 2024

אנו נמצאים בסיומה של תקופת החורף ברומא ובמהלך החודש תהיה עליה בביקוש לרכבים שכורים. לקראת סוף מרץ כבר יכולים להיות ימים בהם אין רכבים רבים שישארו פנויים בקטגוריות מסויימות. לכן, מצד אחד עדיין ניתן למצוא רכבים ברגע האחרון, אך למי שמגיע בסוף החודש ולמי שמתכנן להגיע בחודשי האביב והקיץ מומלץ מאוד לבצע הזמנה מראש. כמו כן, מומלץ להזמין מראש בכל תקופה זו למי שרוצה להזמין רכב מסוים - כמו משפחות שצריכות רכב גדול או אלו שמתכננים לנהוג עם הרכב ליעדים מאתגרים שיצריכו מנוע חזק. לחצו כאן להשכרה מתוך מגוון רכבים עם אפשרות ביטול | לחצו כאן להשכרת רכב עם 10% הנחה ברומא.

רומא, עיר הנצח, היא יעד תיירותי פופולרי הידוע בארכיטקטורה המדהימה, ההיסטוריה העשירה והאוכל הטעים שלה. בעוד שלעיר יש מערכת תחבורה ציבורית נרחבת ונוחה לטיול בתוך העיר, השכרת רכב ברומא יכולה לספק לכם את החופש והגמישות לחקור את סביבת רומא ולהמשיך לסיור עצמאי בכל רכבי איטליה. עם מגוון חברות השכרה לבחירה ומגוון רכבים זמינים, השכרת רכב ברומא יכולה להיות דרך נוחה ומהנה לחוות את כל מה שיש למרכז איטליה להציעה. עם זאת, יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון לפני השכרת רכב ברומא: ניווט ברחובות הסואנים של העיר, הבנת חוקי הנהיגה והתקנות המקומיים בדגש על היכן מותר לבקר עם הרכב ומתי לא.

האם צריך רכב ברומא?

התשובה לשאלה זו שונה בין תייר לתייר, והשאלה המרכזית שאתם צרכים לשאול את עצמכם היא האם אתם מתכננים לצאת לסיורים מחוץ לעיר או לא? אם אתם מתכננים לסייר רק בעיר רומא או בערים אחרות באיטליה (ונציהפירנצה וכדומה) – אל תחשבו על הזמנת רכב! (סליחה על הקיצוניות, אנו מכירים כמה תיירים שהצטערו על כך והטיול שלהם פשוט נהרס). הרחובות קטנים וצפופים, אין חניה והכבישים הראשיים פקוקים. ברומא ספציפית נתקלים בלא מעט רכבים מסונדלים בסיור ברחובות העיר בגלל חניה לקויה. בנוסף, ישנה תחבורה ציבורית מצוינת בתוך העיר ואפשר להגיע איתה מכל נקודה לכל נקודה (למידע נוסף ראה התניידות ותחבורה ברומא).

כדי להמחיש את הנקודה – כל האזורים ההיסטוריים מסומנים כ-ZTL. משמעות סימון זה היא שהכניסה אליהם אסורה ברכב שכור. אם תתקרבו עם הרכב שלכם לקולוסיאום למשל, מצלמה תצלם אתכם ותקבלו קנס של 80-100 אירו לביתכם + תוספת קטנה של חברת השכרת הרכב על דמי הטיפול.

גם אם אתם מתכננים לנסוע לעיר אחרת ולסייר בה (לדוגמה לנסוע לפירנצה ולסייר בגלריית אופיצי, מרחק של כשעתיים נסיעה מרומא), לדעתנו עדיף להימנע מהשכרת רכב ולנסוע ברכבת ראה רכבות באיטליה. זה יוצא יותר זול ויותר מהיר.

מתי כדאי להשכיר רכב ברומא? אך ורק כאשר מתכננים לעבור בעיר כתחנה לסיור במרחבי איטליה המדהימים, ואין זה משנה אם אתם נוסעים לטוסקנה או לסיציליה. במצב כזה אתם חייבים רכב צמוד כדי ליהנות מהסיור כמו שצריך, ולהיות חופשיים לנסוע כאוות נפשכם.

חברות מומלצות להשכרת רכב ברומא

Rentalcars - זירת ההזמנה הגדולה ביותר בעברית

מאפשרים הזמנת רכב ברומא עם אפשרות ביטול בחינם ומערכת השוואת מחירים בעברית עם שירות לקוחות באנגלית. למידע נוסף...

תחנות מרכזיות להשכרת רכב ברומא דרך חברת Rentalcars
🚗 נמל התעופה דה וינצ'י
🚗 נמל התעופה צ'יאמפינו
🚗 תחנת רכבת טרמיני

←לחצו כאן להזמנה עם אפשרות ביטול
AutoEurope - שירות לקוחות מלא בעברית והנחה בלעדית לגולשי הכל על

הנחה בלעדית לגולשי הכל על של 10% ממחיר ההשכרה עם אפשרות ביטול חינם עד 48 שעות לפני מועד לקיחת הרכב ובמחירים תחרותיים ביותר במרבית ההשוואות שביצענו. למידע נוסף...

תחנות מרכזיות להשכרת רכב ברומא דרך חברת AutoEurope
🚗 שדה התעופה פיומיצ'ינו
🚗 שדה התעופה צ'יאמפינו
🚗 תחנת רכבת טרמיני

←לחצו כאן להזמנה עם הנחה בלעדית
Ofran - שירות לקוחות צמוד בעברית

Ofran מצטיינת בשירות הלקוחות שלה, ונותנת מענה מקצועי ומהיר בעברית לאורך כל שלבי השכרת הרכב - משלב הזמנת הרכב ועד שמחזירים אותו. למידע נוסף...

תחנות מרכזיות להשכרת רכב ברומא דרך חברת Ofran
🚗 שדה התעופה צ'יאמפינו
🚗 שדה התעופה פיומיצ'ינו
🚗 מרכז העיר רומא

←לחצו כאן להזמנה עם שירות בעברית
Economybookings - זירת הזמנת רכבי הלואו קוסט הגדולה בעולם

מגוון אפשרויות רכבים ברומא בדגש על רכבי לואו קוסט. למידע נוסף...

תחנות מרכזיות להשכרת רכב ברומא דרך חברת Economybookings
🚗 שדה התעופה פיומיצ'ינו
🚗 שדה התעופה צ'יאמפינו
🚗 תחנת רכבת טרמיני

←לחצו כאן להצעות רבות לרכבי לואו קוסט
Discover Cars - פלטפורמת השוואה בינלאומית להשכרת רכב

מציעים מגוון רחב של ספקים ואת המחירים הנוחים ביותר מבין שאר פלטפורמות ההשוואה ברומא. למידע נוסף...

תחנות מרכזיות להשכרת רכב ברומא דרך חברת Discover Cars
🚗 שדה התעופה פיומיצ'ינו
🚗 שדה התעופה צ'יאמפינו
🚗 תחנת רכבת טרמיני

←לחצו כאן להזמנה ממגוון גדול של ספקים




ישנה הסתייגות קטנה כאשר מדובר במי שטס לצרכים עסקיים או דיפלומטיים – אז השיקולים שלכם בוודאי אחרים, וכדאי להחליט עפ”י מטרת הנסיעה והאתרים בהם תבקרו.

ZTL – שילוט שמשמעו שלא כדי להיכנס לאזור עם רכב!

שאלות ותשובות נפוצות להשכרת רכב ברומא

ברומא ישנם כ-20 אזורים בהם נמצאים משרדים של חברות השכרת הרכב הגדולות המאפשרים איסוף רכבים שכורים. אזורי השכרת הרכבים המרכזיים של רומא, אשר אליהם מגיעים מרבית התיירים הם: שדה התעופה ליאונרדו שנמצא מחוץ לעיר (40 דק’ נסיעה לערך למידע על שדה התעופה ברומא), סמוך לטרמיני, וסמוך לאזור רומא העתיקה (קולוסיאום ופורום רומנוס) באזור הותיקן ובאזור וילה בורגוזה. כאן תוכלו להזמין רכבים בכל אחד מאזורי השכרת הרכבים הנל.

  • לרוב יש דרישת מנימום לגיל (21), ולפחות שנה רשיון!
  • אם אתם מעל גיל 25 תוכלו להשיג רכב גם עם רישיון טרי יותר.

  • שימו לב לשלטים שעליהם כתוב zona tutelato – משמעותם שהמקום אסור בחניה!
  • רוב המקומות בהם תוכלו לחנות ברומא מכונים garage והם למעשה חניונים ציבוריים ענקיים.
  • אופציה מומלצת אחרת לחניה ברומא היא לחנות לאורך הטייבר ולשלם על הרכב במדחן – נכון ל2011 המחיר הוא 1/2-1 יורו לשעה תלוי במספר השעות ובזמן החניה.
  • ראו גם מלונות עם חניה ברומא.

מבחינת חניות – ראו קישור למפה ובה מסומנות החניות המוסדרות ברומא. שימו לב, באזור טרסטוורה אין בכלל חניות, וישנו חניון מוסדר אחד באזור שוק קמפו די פיורי. יש גם חניה סמוכה לפונטנה די טרווי. קח בחשבון גם כי יתכן וחניונים אלו יהיו מלאים.

מבחינת החוק האיטלקי לא. מבחינת חלק מחברות ההשכרה באיטליה, לא יתנו לכן רכב בלי רשיון זה. מבחינת חלק מאוכפי החוק באיטליה שלצערנו לא מכירים את ההבדל בין ישראל למדינות אחרות שאינן באירופה רישיון בין לאומי יכול לצמצם הרבה כאבי ראש. זו הסיבה להמלצה המפורסמת של משרד התחבורה (לא מדובר בחוק אלא בהמלצה, האמנה בין ישראל לאיטליה לפיה יש לכבד באיטליה את הרישיון הישראלי לתייר המגיע לכמה חודשים, עדיין קיימת).

ממליצים לקרוא על הנושא בהרחבה בעמודים הבאים:
השכרת רכב באיטליה
רישיון נהיגה בינלאומי

טיפים להשגת מחיר זול לרכב שכור ברומא:

  • חפשו מבצעים. יש את המבצע שלנו (ראו פה), אבל יש עוד רבים.
  • חשבו האם רכב לאו-קוסט טוב לכם (מתאים למשל לנסיעות בסביבה הקרובה של רומא ומי שלא צריך לקחת את הרכב מתוך שדה התעופה), עם כן, אין סיבה ללכת על החברות היקרות לחצו כאן להצעות רבות לרכבי לואו קוסט ברומא
  • מניסיון שלנו אין הצדקה להזמנת רכב בזמן החופשה בעיר עצמה. העמלות שאתם משלמים במלונות גבוהות במיוחד ובעיר כמו רומא, בה שירותי התיירות מפותחים ביותר ומאפשרים השוואת מחירים פשוטה וברורה שאפילו תומכת בשפה העברית  אין הצדקה לא להזמין מראש את הרכב דרך המחשב בבית. שירותי השכרת הרכבים בעולם האינטרנט הפכו להיות תחרותיים במיוחד וכיום הם מאפשרים הזמנות זולות מהבית מול ספקים מקומיים בנוחות ובפשטות. אנו הלקוחות יכולים (וצריכים!) לנצל זאת. אם אתם חוששים מההתחייבות, הזמינה עם אפשרות ביטול: לחצו כאן להזמנה של רכב ברומא עם אפשרות ביטול
  • הזמנה מראש של הרכב לרוב תוזיל עלויות. לרכבים יש מחיר מינימום, לא משתלם לחכות לרגע האחרון. אבל הזמנה של רכבים לפני שהתחילו הזמנות לרוב תוזיל עלויות.
  • על גיר ידני אוטומטי? גיר ידני מוזיל מאוד את המחיר, גם של הרכב וגם של הדלק.
  • מיקום תחנת האיסוף – ברומא ישנם כ-20 אזורי תחנות איסוף שונים, ולעיתים לאסוף רכב ממרכז העיר יהיה זול יותר מאיסוף ו/או החזרה בשדה התעופה. החזרת הרכב בנקודה אחרת מנקודת האיסוף תעלה לא פעם סכום נוסף.

לקיחת רכבים ברומא והחזרתם בתחנות השכרת רכב פופלאריות אחרות

השכרת רכב ברומא והחזרתו בטוסקנה

השכרה זו מאוד פופלארית, שימו לב שההחזרה בטוקסנה מעלה את המחיר במעט ולמרות זאת רבים בוחרים באופציה הזו – מטיילים בטוקסנה ומחזירים את הרכב בסיום הסיור. התחנות בהן מחזירים בטוסקנה הם לרוב פיזה, סיינה ופירנצה.  אנו ממליצים לבדוק את האפשרות לנסוע לפירנצה עם רכבת (לבחינת המחירים והזמנה) ולקחת את הרכב בפירנצה ולהחזירו שם (ראו מידע נוסף תחת השכרת רכב בפירנצה). הרכבות מאוד נוחות, מהירות וזולות.

להצעות מחיר להשכרת רכב ברומא והחזרתו בטוסקנה (פיזה, פירנצה או סיינה) 

למי שמתכנן לנסוע רק למגדל פיזה ולחזור (ליום טיול) אנו ממליצים להימנע מהשכרת רכב ולבחור באופציה של הרכבת או לחילופין לבחור את אחת האופציות לסיור יומי מודרך במגדל פיזה והאזור – זה לא ייצא יותר יקר מרכב שכור ויהיה יותר נוח, ופחות זמן שתצטרכו להשקיע בלקיחת הרכב והחזרתו.

השכרת רכב מרומא והחזרתו בנאפולי

גם השכרה זו פופולארית מאוד. התוספת על ההחזרה בנאפולי לא מאוד יקרה, ויש כביש מהיר ונוח בין נאפולי לרומא (ובדרך יש הרבה אפשרויות לצאת ממנו ולטייל). גם במקרה זה אנו ממליצים לבחון אפשרות לנסוע ברכבת הנוחה בין רומא לנאפולי (לבחינת המחירים והזמנה) ולקחת רכב בנאפולי (ראו מידע נוסף תחת השכרת רכב בנאפולי).

להצעות מחיר להשכרת רכב ברומא והחזרתו בנאפולי

לקיחת רכבים ברומא והחזרתם בתחנות השכרת רכב פופלאריות אחרות

השכרת רכב מרומא והחזרתו בונציה

גם השכרה זו פופולארית מאוד. התוספת על ההחזרה בונציה גם היא לא מאוד יקרה, זולה מהחזרה בערים מחוץ לאיטליה אבל היא יותר יקרה מהיעדים הקרובים יותר לרומא. הנסיעה מרומא לונציה היא לא קצרה ולא ישירה ולרוב יעשו בה הרבה תחנות בדרך. גם במקרה זה אנו ממליצים לבחון אפשרות לנסוע ברכבת הנוחה בין רומא לונציה (לבחינת המחירים והזמנה) ולקחת רכב בונציה (ראו מידע נוסף תחת השכרת רכב בונציה).

להצעות מחיר להשכרת רכב ברומא והחזרתו בונציה

השכרת רכב מרומא והחזרתו בפירנצה

אופציה זו היא אופציה מקובלת מאוד, היא מאפשרת טיול מאוד פופלארי בתוך שטחי טוסקנה. התוספת על החזרה בפירנצה אינה יקרה. למי שרק מטייל בפירנצה וברומא ההשכרה הזו פחות מומלצת וכדאי לקחת את הרכבת (לבחינת המחירים והזמנה). לאורך השנים נשאלנו לפעמים על לקיחת רכב ליום אחד מרומא לפירנצה – זו אופציה שאנו פחות ממליצים עליה.

להצעות מחיר להשכרת רכב ברומא והחזרתו בפירנצה

מעבר עם רכב שכור מרומא למדינות אחרות

בדרך כלל מעבר עם רכב שכור ברומא למדינות אחרות יהיה כחלק מטיול גדול יחסית צפונה ומעבר למדינות כמו צרפת, גרמניה, שוויץ, אוסטריה או סלובניה. ככלל למדינות הללו אין בעיה של מעבר עם הרכב השכור. יש לקחת בחשבון חוקי תנועה שונים והיבטים שונים לנסיעה בכבישי אגרה, למשל בשוויץ ובאוסטריה צריך מדבקה מיוחדת לכבישי אגרה שיש לקנות אותה במעבר למדינה או להמינע מאותם כבישים (ראו פרטים בנושא תחת כבישי אגרה בשוויץ). בנוסף יש לקחת בחשבון שבחלק מחברות ההשכרה דבר זה יכלול ביטוח יותר גדול, עוד נקודה שיש לקחת בחשבון היא החזרה של הרכב במדינות אחרות שלא תמיד אפשרי בכל חברה ולעיתים גורר תוספת תשלום משמעותית שמומלץ לבדוק אותה טרם ההחלטה על העסקה הנכונה ביותר עבורכם.

תחנות איסוף רכבים ברומא

ברומא ישנם כ-20 אזורים בהם נמצאים משרדים של חברות השכרת הרכב הגדולות המאפשרים איסוף רכבים שכורים. אזורי השכרת הרכבים המרכזיים של רומא, אשר אליהם מגיעים מרבית התיירים הם:
– שדה התעופה ליאונרדו שנמצא מחוץ לעיר (40 דק’ נסיעה לערך למידע על שדה התעופה ברומא).
– באזור רומא העתיקה (קולוסיאום ופורום רומנוס).
– באזור הותיקן.
– באזור וילה בורגוזה.

דברים נוספים שכדאי לדעת על השכרת רכב רומא

דרישות בסיס ומידע זה נכון לרומא ולכל איטליה (ראה השכרת רכב באיטליה).




חוקי תנועה חשובים ברומא

  • הגבלת מהירות: שטח עירוני – 50 קמ”ש. כבישים משניים שמחוץ לערים – 90 קמ”ש. כבישים ראשיים שמחוץ לערים – 110 קמ”ש. כביש מהיר – 130 קמ”ש (110 בסופ”ש).
  • באיטליה נוסעים בצד ימין של הכביש ועוקפים משמאל (כמו בישראל).
  • נהיגה בלי רישיון נהיגה הינה עבירה על החוק באיטליה, לכן וודאו כי מסמכי ההשכרה והביטוח תמיד איתכם.
  • הגבלת אלכוהול באיטליה – 80 מ”ג על כל 100 מ”ל של דם. חובה לציית לבקשת שוטר לבדיקת נשימה!
  • אסור לדבר במכשיר סלולרי בזמן נהיגה.
  • חובה לחגור חגורות בטיחות מלפנים ומאחור.
  • הישיבה במושב הקדמי אסורה על ילדים מתחת לגיל 12 (למעט תינוקות בכיסא מתאים).
  • חובה להדליק אורות חצי שעה לאחר השקיעה ועד חצי שעה לפני הזריחה ובכל פעם שנכנסים מתחת לגשרים ובמנהרות.
  • חובה לסמן בסרט אדום לבן כל חפץ שבולט מהרכב כמו אוהל, ציוד, או אופניים התלויים על  מתקן חיצוני.
  • חובה על הימצאות של משולש אזהרה באוטו.
  • תיירים צריכים לשלם 25 אחוזים מהקנס במקום.
  • לחשמליות ורכבות יש תמיד זכות קדימה ולא משנה אם הן באות מימין או משמאל. בכבישים בהם אין מעבר לשני רכבים בו זמנית, לרכב הכבד יותר יש זכות קדימה!
  • לרשימת התמרורים האיטלקיים באנגלית: https://en.wikipedia.org/wiki/Road_signs_in_Italy

כבישי אגרה ברומא

האגרה משולמת על האוטוסטרדה עצמה. בכניסתכם לכביש האגרה תקבלו כרטיס וביציאה מהכביש תשלמו על פי מספר הקטעים אותם עברתם. ישנם מספר כרטיסים המאפשרים תשלום לאחר ולפני הנסיעה (אותם ניתן להזמין בכל חנויות הדלק והטבק).

דלק ברומא

  • תחנות הדלק פתוחות לרוב מ-7:30-12:30 ומ-15:30-19:00. תחנות הדלק הפועלות ליד כבישים מהירים פתוחות 24 שעות.
  • מחיר הדלק הוא באזור 1.60-1.80 יורו לליטר (בתחנות הדלק במרכז רומא תשלמו יותר).

חניה ברומא

  • שימו לב לשלטים שעליהם כתוב zona tutelato – משמעותם שהמקום אסור בחניה!
  • רוב המקומות בהם תוכלו לחנות ברומא מכונים garage והם למעשה חניונים ציבוריים ענקיים.
  • אופציה מומלצת אחרת לחניה ברומא היא לחנות לאורך הטייבר ולשלם על הרכב במדחן –  נכון ל2011 המחיר הוא 1/2-1 יורו לשעה תלוי במספר השעות ובזמן החניה.
  • ראו גם מלונות עם חניה ברומא.

השכרת רכב לברומא לנהג צעיר

לא כל החברות ישכירו לנהגים צעירים, ישנן מספר חברות השכרת רכב ברומא המאפשרות השכרת רכב לנהגים צעירים. עם זאת, חשוב לזכור שרוב החברות מטילות תוספת על נהגים מתחת לגיל 25 – כאשר תוספת הזו הופכת לא פעם את השכרת הרכב ללא מתשלמת. התוספת יכולה להשתנות בין חברה לחברה, אך היא בדרך כלל נעה בין 20 ל-30 יורו ליום. כמה מהחברות המציעות השכרת רכב לנהגים צעירים ברומא : Avis, Hertz, Europcar, Sixt וBudget לפרטים והשוואת מחירים.

המלצות שעלו בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו איטליה למטיילים-Italy for travelers:

  • טסים בספטמבר לרומא. למישהו יש ניסיון טוב עם חברת השכרת רכב עם הזמנה מראש בארץ? אויס מבקשים 442 יורו לחמישה ימים כולל הכל ולאחר 14 אחוז הנחה. רכב ללא gps בגודל של מאזדה 3 ושמעתי שהשירות לא משהו.
    • אנחנו מזמינים תמיד ברנטלקארס. באיטליה השכרנו דרכם אצל Sicily by car. וגם דרך רנטלקארס עשינו ביטוח.
    • נסעתי לפני חודשיים ושכרתי דרך שלמה סיקסט שעובדים עם חברה מקומית בשם וינרנט. מאוד מומלץ אחלה שרות ותקפידו לקנות ביטול השתתפות עצמית- זו איטליה…
    • אנחנו היינו מרוצים מאוויס.
    • Winrent חברה איטלקית מקומית עם מחירים מעולים. קיבלתי המלצות רבות.
    • תשתדל לא לאסוף מתחנת טרמיני זה ענק ומבלבל.
      • מהיכן כן כדאי לאסוף את הרכב? נאמר לנו שבטרמיני יש היצע גדול של רכבים לעומת המדרגות הספרדיות ששם מעט.
        • אם את מזמינה מראש זה לא נראה לי משנה.
    • שלמה סיקסט אש, תבדקי באתר שלהם.
  • אני מאוד ממליץ לא לאסוף את הרכב שכור מתחנת טרמיני. המקום ענק ועצום וההתנהלות לא נוחה.

מפת תחנות השכרת רכב ברומא