1. עמוד הבית
  2. »
  3. שוויץ 2024 – המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. השכרת רכב בשוייץ (2024)– הנחה בלעדית ואיך להימנע מטעויות

השכרת רכב בשוייץ (2024)– הנחה בלעדית ואיך להימנע מטעויות

עדכון אפריל, 2024

אנו נמצאים בעיצומה של חופשת הקיץ, ורמת הביקוש לרכבים בשוייץ הקיץ הינו שיא עונת התיירות ואיתו מגיעים תיירים רבים ובהתאם לכך רמת הביקוש לרכבים לחצו כאן להשכרה מתוך מגוון רכבים עם אפשרות ביטול | לחצו כאן להשכרת רכב עם 10% הנחה בשוייץ.

6 דברים שחשוב לדעת לפני ששוכרים רכב בשוייץ

  • הביקוש לרכבים בשוייץ גבוה מאוד, במיוחד במהלך חודשי הקיץ אז יש מקרים בהם לא נותרים רכבים בקטגוריות מסויימות. הדבר נכון לכלל הרכבים, אך במיוחד בעבור רכבים שההיצע שלהם נמוך יותר מהביקוש – כמו רכבים אוטומטיים, ואנים, ג’יפים או רכבים למעל 5 נוסעים. לכן מומלץ מאוד לשכור רכב כמה שיותר מקודם כאשר לרכבים סטנדרטיים (רכב ידני ל-5 נוסעים) מומלץ להזמין רכב כשלושה שבועות לפני מועד החופשה בשוייץ ובמידה ומדובר ברכב פחות נפוץ להזמין אפילו מספר חודשים מראש. למי מכם שחושש מההתחייבות זמן רב לפני הטיול מומלץ לבצע את ההזמנה באתר זה המציע אפשרות ביטול בחינם, וכך להבטיח לעצמכם רכב מתאים מצד אחד אך להשאיר פתח לשינויים מצד שני.
  • למי מכם מתכנן לטייל עם רכב שכור בשוייץ בחורף אנו ממליצים להכיר את ההיבטים השונים של נסיעה בחורף, אשר עשויים להיות שונים בחלקים השונים של שוייץ הן מבחינת מזג האוויר והן מבחינת תנאי הנהיגה. בנוסף ישנה חשיבות יתרה למסלול שאתם מתכננים לעשות עם הרכב השכור, יש הבדל בין טיול באזורים מישוריים יותר לעומת טיפוס להרים עם הרכב. על אף שהביקוש בחורף נמוך יותר מאשר בקיץ אין יתרון בהמתנה עם הזמנת הרכב עד ההגעה לשוייץ, וגם במקרה זה מומלץ להזמין את הרכב מראש ולבצע השוואה בין מחירים ודגמים שונים. בחורף ניתן לעשות זאת גם כשבוע או שבועיים לפני החופשה בשוייץ.
  • השכרת רכב עשויה להיות עסק לא זול, במיוחד כאשר שוכרים רכב למספר ימים או כאשר שוכרים רכב גדול. לכן למי מכם שמעוניין לחסוך בעלות אנו ממליצים לבחון אפשרויות שונות להוזלת עלות ההשכרה, למשל באתר הזה המציע הנחה בלעדית לגולשי הכל על.
  • אם אתם מתכננים לטייל רק בז’נבה או בציריך אנו מציעים לוותר על השכרת הרכב. בערים הגדולות אין צורך ברכב שכור, הוא יכול אפילו להיות נטל. גם במידה ואתם מתכננים לצאת מהעיר ליום אחד או יותר באחת מהערים האחרות בשוייץ רכב הוא לא בהכרח הפתרון האולטימטיבי. ישנן ערים אשר מחוברות היטב בתחבורה ציבורית (למגיעים בקיץ מומלץ להזמין כרטיסים מראש כדי להבטיח ישיבה יחד בנסיעות בין עירוניות), וישנן סיורים יומיים רבים אשר יוצאים מהערים למוקדי התיירות הפופולאריים סביבן, תוכלו לראות את הטיולים השונים ולהזמין עם אפשרות ביטול בקישור הזה וכך לראות עוד ממה שיש לשוייץ  להציע מבלי להסתבך עם תכנון דרכי ההגעה.
  • שימו לב שאם אתם מתכננים לעבור גבול למדינה שכנה, למשל צרפת עליכם ליידע את חברת ההשכרה, ויש לקחת בחשבון שבעבור חלק מהחברות בעבור חלק מהמעברים הדבר יהיה כרוך בעלות נוספת. כמו כן במרבית המקרים יש עמלה נוספת, וגבוהה, על לקיחת רכב בשוייץ והחזרתו במדינה אחרת. לא פעם במקרים כאלו עדיף להגיע עם הרכב לגבול, לעבור אותו עם תחבורה ציבורית ואז לשכור רכב שוב.
  • לצעירים שבניכם כדאי לדעת שעלות השכרת הרכב מחושבת בין השאר לפי גיל הנהג הצעיר ביותר ולפי ותק הרישיון שלו, נוסף על כך במרבית חברות ההשכרה הגיל המינימלי ללקיחת רכב שכור הוא 21.

במידה ומגיעים לטיול רק בזבמידה ומגיעים לטיול רק בז’נבה אין צורך ברכב שכור

האם צריך רכב בשוייץ?

כאשר מדובר על טיול רחב יותר בשוייץ, בניגוד לטיול רק בז’נבה רכב שכור הוא אופציה פופולארית מאוד. במידה ואתם רוצים להגיע לאזורים פחות נגישים, כמו לוצרן או לוזאן, רכב שכור הוא הדרך הנוחה ביותר לעשות זאת. כאשר רוצים להנות מהמרחבים, הנופים והעיירות הפחות נגישות של שוייץ קשה לעשות זאת על ידי התבססות על תחבורה ציבורית בלבד או על סיורים יומיים. עם הרכב השכור תוכלו להגיע גם למקומות פחות מתויירים ולהנות מחוייה אותנטית יותר. מה גם שרכב שכור יאפשר לכם גמישות רבה יותר בתכנון הטיול, וגם במהלך החופשה עצמה. לא פעם החוויות הכי זכורות הן דווקא אלו אליהן מגיעים במקרה על ידי סטייה מהתכנון המקורי. רבים מהתיירים משלבים חופשה עירונית בז’נבה או ציריך עם יציאה למרחבים של שוייץ ליום אחד או יותר. במקרים אלו מומלץ לשכור את הרכב רק כאשר יוצאים מהעיר, שכן ההתניידות איתו בתוך העיר פחות נוחה וישנן חלופות טובות יותר.

התחבורה הציבורית בציריך מאוד נוחה, ואין צורך לסוע עם רכב שכור בעירהתחבורה הציבורית בציריך מאוד נוחה, ואין צורך לסוע עם רכב שכור בעיר

חברות מומלצות להשכרת רכב בשוייץ

Rentalcars - זירת ההזמנה הגדולה ביותר בעברית

מאפשרים הזמנת רכב בשוייץ עם אפשרות ביטול בחינם ומערכת השוואת מחירים בעברית עם שירות לקוחות באנגלית. למידע נוסף...

←לחצו כאן להזמנה עם אפשרות ביטול
Ofran - שירות לקוחות צמוד בעברית

Ofran מצטיינת בשירות הלקוחות שלה, ונותנת מענה מקצועי ומהיר בעברית לאורך כל שלבי השכרת הרכב - משלב הזמנת הרכב ועד שמחזירים אותו. למידע נוסף...

←לחצו כאן להזמנה עם שירות בעברית
Economybookings - זירת הזמנת רכבי הלואו קוסט הגדולה בעולם

מגוון אפשרויות רכבים בשוייץ בדגש על רכבי לואו קוסט. למידע נוסף...

←לחצו כאן להצעות רבות לרכבי לואו קוסט
AutoEurope - שירות לקוחות מלא בעברית והנחה בלעדית לגולשי הכל על

הנחה בלעדית לגולשי הכל על של 10% ממחיר ההשכרה עם אפשרות ביטול חינם עד 48 שעות לפני מועד לקיחת הרכב ובמחירים תחרותיים ביותר במרבית ההשוואות שביצענו. למידע נוסף...

←לחצו כאן להזמנה עם הנחה בלעדית
Discover Cars - פלטפורמת השוואה בינלאומית להשכרת רכב

מציעים מגוון רחב של ספקים ואת המחירים הנוחים ביותר מבין שאר פלטפורמות ההשוואה בשוייץ. למידע נוסף...

←לחצו כאן להזמנה ממגוון גדול של ספקים

איזה רכב כדאי לשכור בשוייץ?

שאלה לא פחות חשובה מהאם צריך רכב בשוייץ היא השאלה איזה רכב כדאי לקחת אחרי שבוחרים לשכור רכב. התשובה לשאלה זו משתנה מאוד מתייר אחד לשני, שכן לתיירים שונים יש צרכים שונים מהרכב.
למשפחות שמגיעות לחופשה בשוייץ אנו ממליצים לא להתפשר על גודל הרכב. אתם הולכים לבלות בו הרבה שעות, עם הרבה מזוודות, לעיתים גם עם כסאות בטיחות ולכן כדאי לבחור ברכב גדול – כך שיהיה נוח לכל בני המשפחה במהלך נסיעות ארוכות ושתא המטען שלו יוכל להכיל את כל המזוודות איתן אתם מגיעים, במרבית חברות ההשכרה בפרטי הרכב יהיה רשום לכמה אנשים מתאים ולכמה (ואיזה) מזוודות. שימו לב שבמידה ואתם מחפשים רכב ליותר מחמישה אנשים מומלץ מאוד להזמין מראש לפחות חודש לפני ההגעה לשוייץ ושעדיף לשכור באחת מתחנות הרכב הגדולות – או בשדה התעופה או בערים הגדולות כמו ז’נבה. בקישור הזה אפשר להזמין עם אפשרות ביטול בחינם, וכך לשמור על גמישות למי מכם שחושש מהתחייבות זמן רב לפני החופשה.

מנגד, כאשר מדובר רק בשניים עד שלושה אנשים אפשר להסתדר עם רכב קטן יחסית. כל עוד אתם לא מתכננים נסיעות מאתגרות או עם עליות תלולות זו יכולה להיות אפילו בחירה מומלצת יותר, שכן כך תוכלו להסתדר בקלות גם ברחובות צרים והדבר מקל מאוד על מציאת החנייה, שעשויה להיות בעייתית במיוחד בערים הגדולות כמו ז’נבה או ציריך. למי שמחפש רכב קטן-בינוני יש יותר גמישות מאחר ויש יותר חברות השכרה אשר מספקות רכבים אלו וגם מאחר ולרוב אפשר למצוא רכבים גם קרוב יותר למועד החופשה ואפשר להסתפק בהזמנה שבועיים מראש, אם כי בקיץ מומלץ בכל מקרה להזמין מוקדם ככל האפשר. במקרים אלו מומלץ גם להסתכל על רכבי לואוקוסט בקישור הזה, אשר יכולים להוזיל בעלות ההשכרה ולהתאים לכם.

חניה בשוייץ

נושא החנייה בשוייץ משתנה מאוד מעיר אחת לשניה, ובין הערים לעיירות ולאזורים היותר כפריים. על פי רוב אפשר לומר שלאורך רוב השנה אין בעיות חניה מיוחדות בעיירות הקטנות יותר בשוייץ, למשל באזור לוצרן או לוזאן. אבל בקיץ בעיירות המתויירות ביותר מורגשת הצפיפות גם מבחינת האנשים וגם מבחינת הרכבים, ואז החניה יכולה להיות בעייתית ולעיתים אף תאלצו לחנות את הרכב מחוץ לעיירה. מבחינת הערים – במרביתן תוכלו למצוא מקומות חניה מוסדרים למשל Parking Plaine de Plainpalais סמוך לאוניברסיטה של ז’נבה ו- Parking du Mont-Blanc ליד פארק Jardin Anglais בז’נבה או Parkhaus Hohe Promenade סמוך למוזיאון Kunsthaus ו- Parkhaus Urania ליד Lindenhof שבציריך. אנו ממליצים לחנות בחניונים מוסדרים משתי בחינות – הראשונה היא כי יותר בטוח לחנות בחניות אלו, והשנייה היא כי זה מצמצם את הסיכוי לקבל קנסות על חנייה במקומות אסורים.
כאשר מטיילים עם רכב שכור בשוייץ כדי להימנע מבעיות עם החניה מומלץ לקחת מקום לינה אשר מספק חניה, וכך להיות בראש שקט. שימו לב כי ישנם מקומות לינה אשר מספקים חנייה בחינם וכאלו שמספקים חנייה בתשלום – לרוב מקומות אלו יהיו באזורים המבוקשים יותר שבהם מצוקת החנייה משמעותית יותר. למי מכם שמחפש מקום לינה עם חניה בז’נבה אנו מציעים להסתכל על Warwick Geneva ,Hotel Bernina Geneva ,N’vY Manotel ,Hilton Geneva Hotel and Conference Centre. ולמי מכם שמחפש מקום לינה עם חניה בציריך אנו מציעים להסתכל למשל על Placid Hotel Design & Lifestyle Zurich ,aja Zürich ,Sorell Hotel Seefeld ,Hotel Neufeld.

גרירת רכב שחנה לא כחוקגרירת רכב שחנה לא כחוק בציריך – כדי להימנע מזה כדאי לחנות בחניונים מוסדרים

השכרת רכב בשדה התעופה בשוייץ

למי שרוצה להתחיל טיול רחב יותר בשוייץ עם רכב שכור ולא מתכנן לישון לילה אחד או יותר בז’נבה או ציריך אחרי הנחיתה, כדאי לשכור את הרכב כבר בשדה התעופה. מרבית התיירים הישראלים שנוחתים בשוייץ מגיעים או לשדה התעופה הבינלאומי ציריך קלוטן או לשדה התעופה הבינלאומי של ז’נבה, בין אם בטיסה ישירה או עם עצירת ביניים. ישנן מספר חברות השכרה אשר נותנות את שירותן בשדות התעופה הללו, בניהן ניתן למנות את Enterprise ו-Avis לצד חברות נוספות. שימו לב כי חלק מחברות ההשכרה נמצאות ממש בשדה עצמו וחלק מחוץ לשדה. לרוב החברות שממקומות בשדה עצמו יהיו החברות הגדולות יותר אשר מספקות רכבים במחירים גבוהים יותר, ואילו החברות שמחוץ לשדה יספקו רכבים במחירים נמוכים יותר – אך קחו בחשבון שלפעמים מדובר בחברות שממקומות במרחק כמה דקות נסיעה מהשדה.

כאשר שוכרים רכב בשדה התעופה חשוב מאוד לשים לב לשעות הפעילות של חברות ההשכרה השונות, לא כולן פעילות 24/7 ומשמעות הדבר שלפעמים החברות יהיו סגורות בסמוך לשעת ההמראה או הנחיתה. כאשר מדובר בלקיחת הרכב השכור הדבר בעייתי יותר, שכן על מנת לשכור את הרכב חייב להיות נציג של חברת ההשכרה, ואז יש לתאם הישארות נציג מעבר לשעות הפעילות ולרוב בעמלה נוספת. גם במידה והטיסה שלכם מיועדת לנחות בשעה בה חברת ההשכרה עובדת מומלץ לבדוק האם ישנה התחייבות להמתנה של נציג במידה ויש עיכוב בטיסה והאם הדבר כרוך בעלות נוספת. במקרים כדי להימנע מכך, תיירים רבים שנוחתים בשעות מאוחרות מעדיפים ללון ליד השדה ולשכור את הרכב בבוקר. במידה ואתם נוחתים בשדה התעופה הבינלאומי ציריך קלוטן כדאי להסתכל על אפשרויות לינה כמו Hyatt Regency Zurich Airport Circle ,Hyatt Place Zurich Airport the Circle ,Holiday Inn Express Zürich Airport, an IHG Hotel ,Capsule Hotel – Alpine Garden Zurich Airport. אם אתם נוחתים בשדה התעופה הבינלאומי של ז’נבה כדאי להסתכל על אפשרויות לינה כמו Nash Airport Hotel ,Nash Suites Airport Hotel ,ibis Styles Geneve Palexpo Aeroport ,ibis Genève Aéroport. מאחר ומקומות הלינה ליד שדה התעופה לא רבים כמו בעיר, מומלץ להזמין מקום מראש, במיוחד בחודשי הקיץ. בהחזרת הרכב השכור לרוב יש גמישות רבה יותר, ולחברות רבות יש תיבה אליה אפשר להחזיר את המפתחות של הרכב השכור ואין צורך בנציג על מנת להחזיר את הרכב. בכל מקרה אנו ממליצים תמיד לצלם את הרכב אחרי הלקיחה ולפני ההחזרה (עדיף עם חותמת זמן במצלמה) מכל הזוויות.
מידע נוסף כדאי לקרוא בעמוד שדה התעופה הבינלאומי ציריך קלוטן ובעמוד שדה התעופה הבינלאומי של ז’נבה.

רבים בוחרים לשכור רכב כבר בשדה התעופהרבים בוחרים לשכור רכב כבר בשדה התעופה ולהתחיל משם את הטיול ברחבי שוייץ

איזה רישיון צריך כדי לשכור רכב בשוייץ?

במרבית המקרים במדינות השונות באירופה, ובכלל זה גם בשוייץ הרישיון הישראלי מספיק בעבור השכרת הרכב. יחד עם זאת, חשוב לדעת כי חלק מחברות הביטוח וחלק מחברות ההשכרה כן דורשות בנוסף לרישיון הישראלי רישיון נהיגה בינלאומי. כמו כן, בעוד שבעת בדיקה שגרתית בעבור חלק מהשוטרים רישיון ישראלי (עליו כיתוב באנגלית כמובן) מספיק, יתכן ויהיו שוטרים שידרשו לראות גם רישיון בינלאומי תקף. על מנת לנהוג בראש שקט אנו ממליצים בכל מקרה לדאוג שיהיה רישיון נהיגה בינלאומי בתוקף בעת השכרת הרכב בשוייץ בנוסף לרישיון ישראלי בתוקף.
כדאי לקרוא עוד בנושא בעמוד רישיון נהיגה בינלאומי | האם חובה? איפה ואיך מנפיקים אותו?




חוקי תנועה בשוייץ

כמו בישראל, ישנם חוקי תנועה רבים בשוייץ, אך מרביתם דומים מאוד לחוקי התנועה המתקיימים בארץ. בין אם שילוט דומה יחסית, חוקים דומים באשר למהירות מותרת ומתן זכות קדימה. יחד עם זאת יש גם היבטים שונים בחוקי התנועה בשוייץ אשר שונים מעט מאלו המוכרים לנו. כדאי להיערך לכך מראש ולנהוג באופן זהיר יותר תוך שימת לב רבה יותר לשילוט על מנת להימנע מקנסות מיותרים שיכולים גם להגיע לסכומים גבוהים יחסית.

מפת תחנות השכרת רכב בשוייץ