1. עמוד הבית
  2. »
  3. לונדון 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. לונדון מידע שימושי
  6. »
  7. תחבורה והתניידות – המדריך המקיף להתניידות נוחה בלונדון

תחבורה והתניידות – המדריך המקיף להתניידות נוחה בלונדון

מידע כללי על התנועה והתחבורה בעיר לונדון

מוניות בלונדון

מוניות הן כלי תחבורה נפוץ ומקובל מאוד בלונדון. ישנם מספר סוגים של מוניות שמציעה הבירה הבריטית:
מיני קאבס (Mini Cabs) – מוניות המופעלות באמצעות חברות פרטיות וניתנות להזמנה רק דרך הטלפון. הן  זולות יותר מה”מוניות השחורות”, לא ניתן לעצור אותן ברחוב אלא יש להזמינן מראש בטלפון. הן נותנות שירות מצוין למבקרים באתרים המרכזיים של העיר. אם אתם מחפשים מקום פחות מוכר אולי הנסיעה תתארך יותר משחשבתם.

מוניות בלונדון

מוניות שחורות – אלו המוניות הלונדוניות הקלאסיות. בעבר הן היו צבועות בשחור בלבד (היום הן כבר מופיעות בצבעים נוספים) וידועות ברמת השירות הגבוהה שהן מספקות באמצעות נהגים מקצועיים המכירים את לונדון היטב.

כשמונית שחורה פנויה לנסיעה נדלק שלט על הגג שלה ובו כתוב שהיא זמינה להשכרה (For Hiar) ואז ניתן לעצור אותה בהרמת יד. שימו לב – מוניות אלו פועלות עם מונה והן יקרות מאוד. לכן, לרוב התיירים מומלץ להשתמש בשירותי האוטובוסים והרכבות בעיר, הזולים משמעותית.

המחיר ההתחלתי לנסיעה במונית באנגליה הוא כ-1.20 ליש”ט ונהוג להשאיר טיפ בגובה 10%-15%. נסיעה קצרה במרכז לונדון תעלה כ-6 ליש”ט.

הצעה שלנו – אל תזמינו מונית דרך בית המלון – חבל על הכסף. הזמינו בעצמכם (ראו עוד – מלונות בלונדון).




אוטובוסים בלונדון

אוטובוסים בלונדון נותנים מענה טוב למי שלא רוצה לנסוע מתחת לאדמה. הם מגיעים ללא מעט מקומות אליהם לא מגיע הטיוב, הם נוחים, ממוזגים ומאפשרים גם לראות את העיר תוך כדי נסיעה.

בזמן שהטיוב סגור, חברות האוטובוסים בלונדון מפעילות את קווי הלילה (night bus). קווים אלו פועלים בשעות הקטנות של 23:00-04:00. האוטובוסים הנוסעים בשירות זה מסומנים באות N על לוחית הזיהוי. רובם הגדול יוצאים מהתחנות המרכזיות השונות, למשל מהתחנות של כיכר טרפלגר, אליה ניתן להגיע בקלות יחסית מהצ’יינה טאוון, מהסוהו ומאזורי ההצגות ומחזות הזמר.

קיימים גם כרטיסים משולבים: כרטיס ליום אחד או יותר במחיר מוזל, אפשרות שילוב עם כניסה לאטרקציות או נסיעה באוטובוס עם שילוב נסיעה בטיוב (ראה מידע על הכרטיסים המשולבים מתחת).

רכבות בלונדון

בחלק זה אנו מפרידים בין רכבות פנימיות בלונדון לבין רכבות מחוץ לעיר.

ה-DLR (צילום מקורי)

תחנת רכבת בלונדון ( Hippoattack at en.wikipedia)

DLR

הרכבת הפנימית של לונדון. פשוטה, נוחה ומגיעה ליעדים רבים בעיר. לרוב מומלץ להשתמש במערכת הטיוב, אך ליעדים מרוחקים יותר ממרכז העיר ה-DLR מספקת שירות מצוין (למשל לאזור גן החיות של לונדון).

מפת קווים: https://www.tfl.gov.uk/assets/downloads/dlr-route-map.pdf

רכבות מחוץ לעיר

  • קווים מפורסמים
    • רכבות בין לונדון לצרפת: זה הוא אחד מקווי הרכבת המפורסמים של אירופה ומופעל על ידי חברת הרכבות המהירה יורו סטאר (EUROSTAR). רכבת זו יוצאת מלונדון מתחנת ווטרלו וחוצה את תעלת למאנש במנהרה תת קרקעית עד לפריס. הנסיעה אורכת בערך שלוש שעות.
    • רכבת מנצ’סטר-לונדון.
    • רכבת ליברפול-לונדון.
  • תחנות הרכבת המרכזיות בלונדון:
    ​Paddington, Victoria, Moorgate, Leverpool Street, King’s Cross, Eustorn, Waterloo

הDLR בלונדון – בחלק מהאזורים זו השיטה הטובה ביותר להתניידות.

שם הקו צבע
קו האמרסמית' וסיטי ורוד
קו דיסטריקט ירוק
קו מזרח לונדון כתום
קו סירקל צהוב
קו נורת'רן שחור
קו ווטרלו וסיטי טורקיז
קו מטרופוליטן סגול
קו סנטרל אדום
קו בייקרלו חום
קו פיקדילי כחול כהה
קו ג'ובלי אפור
קו ויקטוריה כחול בהיר

הטיוב - הרכבת התחתית של לונדון

הרכבת התחתית היא אמצעי התחבורה הוותיק והמפורסם ביותר של העיר לונדון. היא החלה לפעול כבר בשנת 1863 והיא נחשבת לרכבת התחתית הראשונה בעולם. היא ידועה בשמה “UNDERGROUND” ובכינויה טיוב “TUBE” (או בעברית “צינור”). על אף היותה רשת מסועפת וגדולה, היא קלה להבנה ומצטיינת ברמת יעילות גבוהה, כך שנוח להתמצא בה, היא לא מאיימת כמו רכבות תחתיות אחרות בעולם (אתונה בשעות הלילה לדוגמה), והיא אמצעי התחבורה הנפוץ למרכז התיירותי של העיר.

רכבת מגיעה לתחנה בטיוב של לונדון (תמונת מקור)

שניים עשר קווי הרכבת התחתית, הצבועים בצבעים שונים, משרתים יותר מ-3 מליון אנשים הנוסעים בה מדי יום. הרכבות של מערכת ה-UNDERGROUND נוסעות בעומק שנע בין 5 ל-20 מטרים ומכסות כ-275 תחנות.

*שימו לב

  • בסופי שבוע (שבת / ראשון) הרבה פעמים מבצעים תיקונים בקווי הטיוב וכדאי להתעדכן באמצעות דרך אתר tfl.gov.uk על השינויים הצפויים בפעולת הקווים.
  • הבריטים גאים מאוד בטיוב שלהם, כך שאם לא תדייקו ותשאלו איפה תחנת ה”מטרו” הקרובה (במקום טיוב)- כנראה שלא תקבלו תשובה עד שלא תתקנו את טעותכם…
  • בכל תחנה ניתן למצוא על הקיר מפות בעזרתן ניתן לתכנן את מסלול הנסיעה. מפות כאלו נמצאות גם בקרונות עצמם, ובאפליקציות שאפשר להוריד לפלאפון, כך שפשוט מאוד להבין היכן את נמצאים בכל רגע נתון.

כרטיסי נסיעה בתחבורה הציבורית בלונדון

  • לצורך חישוב תעריפי הנסיעה מחולקת העיר לונדון לתשעה אזורים (zones), שמסומנים בבירור במפות התחבורה. רוב אתרי התיירות והמלונות נמצאים באזורים 1 ו-2, (שדה התעופה הית’רו נמצא באזור 6).
  • בעיקרון, מחיר הכרטיס עולה ככל שהנסיעה כוללת יותר אזורים.
  • גם שעת הנסיעה משפיעה בחלק מהמקרים: המחיר גבוה יותר בשעות השיא (peak) עד 9:30 בבוקר ונמוך יותר בהמשך היום וכן בסופי שבוע (off-peak).
  • המחיר לנסיעה בודדת ברכבת התחתית באזורים 1-3 בכל שעה משעות היום הוא 4.50 פאונד (נכון ל-2012).

כרטיס חופשי-יומי (day travelcard)

כרטיס חופשי-יומי מאפשר לנסוע באזורים המוזמנים למשך יום אחד (הנסיעה חופשית בכל אמצעי התחבורה המוזכרים כאן) והיא כוללת הנחה של 33% בחלק מקווי הסירות בעיר. ישנו גם  גם כרטיס חופשי-שבועי.

כרטיס טרוול קארד (Travelcard)

  • כרטיס זה ניתן לרכישה לזמן של יום או שבוע.
  • מחירו משתנה בהתאם לגיל הרוכש, ילד או אדם מבוגר. בדקו זאת לפני ההזמנה מדובר בהפרש גדול בין המחירים.
  • הכרטיסים שהכי משתלמים לתיירים הם לאזורים 1 ו-2 שכוללים את מרכז העיר, האזורים המרכזיים של לונדון והאתרים המרכזיים של העיר. לרוב אין צורך לקנות כרטיסים לאזורים המרוחקים יותר אלא אם המלון שלכם (או המארח שלכם) נמצאים באזורים מרוחקים יותר (ראו מלונות בלונדון).
  • כרטיס זה אינו כולל את קו הרכבת לשדה התעופה.
  • הכרטיס אפשרי לקניה רק בתחנות רכבת העילית אך הוא כולל מבצע של 1+1 על כמה מהאתרים המרכזיים החשובים של לנודון. לכרטיס זה דרוש תמונת פספורט (הביאו מהבית או הצטלמו בעיר) ולא ניתן להוציא אותו בכל התחנות אלא רק המרכזיות שבהן.
  •  כדאי לשים לב שבמרבית האתרים הרלוונטיים לכרטיס מבקשים לראות את כרטיס הרכבת בתוקף.
  • לפרטים נוספים: https://visitorshop.tfl.gov.uk/tfl/london-travelcard/

כרטיס אויסטר קארד (Oyster card)

זה הוא כרטיס נטען או “כרטיס חכם” מפלסטיק שמנפיקה רשות התחבורה העירונית (TFL). ניתן לטעון אותו בתשלום של עד 90 ליש”ט. לאחר הטענתו ניתן להשתמש בו בטיוב, בחשמלית, באוטובוסים, במספר קווי רכבת אזוריים וב-DLR.

באופן כללי מוזיל כרטיס Oyster card את מחירי הנסיעה בצורה משמעותית מאוד. ניתן לרכוש אותו בתחנות של הטיוב, תחנות רכבת, חנויות וקיוסקים ובמרכזי מידע לתיירים. נדרשת הפקדה קטנה להבטחת החזרת הכרטיס לאחר השימוש.
מההיכרות שלנו ישנם תיירים רבים שמזמינים את הכרטיס, משלמים את הפיקדון אך לא חוזרים להחזיר את הכרטיס ולמעשה מוותרים על כספי הפיקדון.יתרונותיו של כרטיס זה בהשוואה לכרטיס הטרוול קארד הם המחיר וחוסר ההגבלה בשעות השיא. בנוסף, ניתן לחבר עימו כרטיסים נוספים (כרטיס חופשי שבועי לדוגמה, כרטיס יומי אין צורך לקנות עם האויסטר כיוון שההנחה שלו משוקללת בשימוש בכרטיס זה – כלומר לא תשלמו יותר מסכום החופשי יומי של האזור בו אתם נוסעים). למעשה ניתן לחבר אליו את הטראוול קארד השבועי בלי לאבד כסף ואפילו ניתן לבטל אותו במקרה של איבוד הכרטיס או גנבה.את האויסטר מטעינים בכסף (במכונה, עם מזומן או כרטיס אשראי. שימו לב שחלק מהמכונות לא מקבלות מזומן וצריך לחפש ספציפית את אלו שתומכות במזומנים), וכל פעם שמעבירים אותו במחסומים על מנת להכנס לתחנה, יורד תשלום מהכסף שעל הכרטיס. כאשר הכסף שנגבה באותו יום מגיע לסף המחיר של כרטיס יומי, כסף נוסף לא ימשיך להגבות מהכרטיס, גם אם תשתמשו בו עוד פעמים באותו יום. כך שלמעשה, כפי שנאמר מקודם, המקסימום שתשלמו את מחיר הכרטיס היומי. האויסטר מקל בכך את ההתנהלות, מפני שאפשר לטעון אותו פעם אחת בסך כלשהו של כסף, בלי צורך לרכוש כל יום כרטיס יומי. פשוט מעבירים ונכנסים.חסרונו העיקרי הוא הצורך בהפקדה מוקדמת (חמישה פאונד), והעובדה שהוא אינו מעניק את ההנחה של 1+1 של ה Travelcards.

  • למידע נוסף: https://www.tfl.gov.uk/tickets/14825.aspx
  • ישנה אפשרות להזמין מראש כרטיס אויסטר המיועד לתיירים. למידע נוסף: https://visitorshop.tfl.gov.uk/
  • שימו לב – שלאויסטר יש לעיתים תקלות – ב99 אחוז מהמקרים הכל תקין אך כשיש תקלה (למשל איפוס טעינת התשלום שלכם) זה יכול להיות מאוד מתיש להתנהל מול רשויות התחבורה בלונדון
  • נכון להיום אפשר לרכוש את כרטיס האויסטר במכונות האוטומטיות. בנוסף אפשר להחזירו לחלק מהמכונות האוטומטיות (בתחנות הגדולות) מה שהופך את השימוש בו לנוח ויעיל יותר.
  • כיום אפשר גם להשתמש בכרטיס אשראי (או באפליקציות תשלום בסמארטפון) באותו האופן, גם כך המקסימום שתשלמו בכל יום הוא בעבור כרטיס יומי לאזורים בהם נסעתם. אך שימו לב שכל נוסע צריך להשתמש בכרטיס אשראי אחר ולא ניתן להעביר את אותו אמצעי התשלום בעבור יותר מסוע אחד.




המלצות לתחבורה לעיר

  • היום התשלום הכי נוח לטיוב והאוטבוסים הוא בסוף בכרטיס אשראי רגיל. לא תמיד זה יוצא הכי זול – אבל הכי פחות התעסקות. להרבה מהתיירים בסוף אחרי כל האפשרויות זו האופציה הנוחה והמומלצת יותר מטרוול קארד או אויסטר.
  • בכל מקום ברחבי לונדון ניתן למצוא עמדות מודיעין ומפות בהן מופיעים מסלולי תחבורה ציבורית, כולל קווי רכבת תחתית ואוטובוסים.
  • שימו לב – לא לשכוח שהתחבורה בלונדון הפוכה לזאת שאנו רגילים (נוהגים בשמאל ולא בימין) – זה יכול מאוד להטעות נהגים והולכי רגל ביומם הראשון בעיר.
  • לחברת MegaBus יש דילים זולים לנסיעות בתוך בריטניה. זה אמנם לוקח יותר זמן מרכבת אך ההפרש במחיר הנסיעה יכול לנוע בין 5-30 פאונד! שווה לבדוק https://www.megabus.com/.
  • למטיילים בלונדון עם ילדים או צעירים חשוב לדעת כי בתחבורה הציבורית בעיר, ילדים עד גיל 11 נוסעים חינם (בלווית מבוגר) ונערים עד גיל 16 נוסעים בחצי מחיר. שימו לב לקנות עבורם את הכרטיס המתאים ולא את הכרטיס במחיר המלא.
  • אתר לתכנון הנסיעה בתחבורה הציבורית של לונדון.
  • בהזמנת כרטיסי נסיעה כמו טראוול קארד או אוויסטר, לרוב אין צורך לקנות יותר מאשר זון 1 או זון 2 – רוב האתרים המרכזיים נמצאים שם (מלבד גריניץ’). המלצה זו מתבטלת במידה והמלון שלכם נמצא בחלקים פריפריאלים יותר (ראה למשל מלונות באזור המפסטד שמאוד פופלארי על תיירים ישראלים).
  • מומלץ להתחבר לאפליקציה London tube map שתאפשר לכם לנווט עצמכם בקלות במערכת הטיוב של לונדון.
  • כדאי לקחת בחשבון שגם אם קר בחוץ – בתוך הטיוב יהיה חם ולח – שימו לכך לב בתכנון הלבוש שלכם (המלצה זו נלקחה מפוסט המדהים על טיפים בלונדון בבלוג הפיה השחורה).
  • באופן כללי, ניתן לומר שהתחבורה הציבורית מאוד מסודרת ונוח מאוד להחליף בין צורות התחבורה השונות. מי שמגיע פעם ראשונה לעיר – אין מה לפחד ו/או לחשוש.

המלצות טיפים ותגובות שעלו בקבוצה שלנו – הכל על לונדון – הקבוצה ממנה מתחילים את הטיול בעיר שלא מחכה

  • שאלה בנוגע לטיוב/אוטובוס בהנחה ולא רוכשים אויסטר ומשתמשים בכרטיס אשראי, אם יש לי אישית 2 כרטיסי אשראי שונים על שמי (ויזה ומאסטר כארד לדוגמה) האם אפשר להשתמש באחד מהם עבור אחד הילדים (הילד מבוגר מדי להנחה באויסטר), או שיש מצב שיבדקו למי שייך הכרטיס ?
    • שמעון כהן: אפשר להשתמש. מבחינתם העיקר שמשלמים עבור הנסיעה.
    • מירי פז: לדים עד גיל 11 לא משלמים.
  • האם הירידה והעליה לרכבת התחתית אפשרית במדרגות נעות או מעלית תמיד או שיש מקומות שיש רק מדרגות רגילות?
    • אור: יש תחנות קרובות לפני השטח שבהן יש גרם מדרגות רגילות קצר. אם התחנה עמוקה יותר אז תמיד יהיו מדרגות נעות או מעלית לפנים התחנה, אבל ברובן עדיין יש כמה מדרגות עד לרציף עצמו וזה לא נחשב כנגיש. תחנות נגישות מסומנות על המפה בסימן הנגישות.
    • מנהל: ממליצה להסתכל בעמוד המאוד מפורט הזה https://bit.ly/3OKyxjz על נגישות בתחבורה הציבורית בלונדון.
  • כמה עולה מונית בתוך לונדון?
    • אור: מוניות שחורות – יותר מדי. אין באמת סיבה להשתמש. הן היחידות שאפשר לעצור בהינף יד אז רק אם איכשהו תקועים בלי טלפון.
      אובר/בולט/עוד אפליקציות – מתומחר יותר שפוי אבל כבר לא זול כמו שהיה פעם. אפשר להשתמש כפתרון משלים, לא במקום תחבורה ציבורית, ולא בשעות שיא כי אז עומדים בפקק, כלומר גם מאחרים וגם משלמים יותר.
      • שרון: בולט והובר מחיר קבוע אז פקק לא רלוונטי
      • אור:  המחיר ניתן לך מראש ולא ישתנה תוך כדי הנסיעה אחרי שכבר אישרת אותה, אבל עצם העובדה שהזמנת נסיעה בזמן פקק מייקרת אותה מאוד. זה חלק מאיך שהמערכות האלה עובדות, בהתאם לתנאי השטח ולביקושים באותו הרגע (כך שהנהגים מרוויחים יותר על עבודה בזמנים פחות רצויים).
  • שלום לכולם, האם האויסטר תקף לכל התחבורה הציבורית(אוטובוס/רכבת עלית/טיוב) ואם כן אז האם המקסימום היומי תופס לכולם?
    • רותם: כל אחד צריך כרטיס שלו. הכרטיס תקף לכולם (כרגע בלונדון ורכשנו אויסטר)
    • ליאור: הכוונה שכל אדם יכול עם האויסטר שלו להשתמש בכל אחד מאמצעי התחבורה שציינתי ובתעריף מקסימלי יומי ?הבנתי נכון?
    • שמעון כהן: הבנת נכון. מקסימום יומי תלוי באיזורים בהם את נוסעת. למרכז לונדון, המקסימום עומד על 7.70 £ ליום. אם תחליטי לנסוע רק באוטובוסים אז תשלמי כ5 £ ליום (להם אין איזורי נסיעה ולונדון נחשבת עבורם איזור אחד בלבד.) באויסטר ניתן לטעון גם כרטיס שבועי שמחירו שווה ערך לחמישה ימי נסיעה.
  • נוסעים ללונדון עם הילדים, גילאי 4 ו 8 …הבנתי שהם עולים לתחבורה הציבורית בחינם… השאלה טכנית איך הם עוברים את המחסומים בכניסה ?
    • מיכאל: לפי מה שאני מבינה כנראה עם אויסטר שמעודכנים בו הפרטים שלהם..
      • אור: כלומר אם הם היו ילדים מקומיים שנוסעים גם לבד בתחבורה, היה להם אויסטר ילדים. לילדים שנוסעים תמיד בליווי מבוגר אין צורך ומן הסתם ילדים תיירים לא נוסעים לבדם.
    • גל: 50 אחוז הנחה עם אויסטר.
      • אור: לא בגילאים האלה, זה לגילאי 11-15.
    • חיה ישראל: מעבירה אותם כשהם צמודים אליך.
    • דקלה: ש מעבר מיוחד לעבור עם ילדים/עגלות/אנשים עם כיסאות גלגלים.
  • האם יש אפליקציות כמו Uber ? מחפשים דרך זולה אבל גם נוחה להגיע מהשדה לאיזור האוניברסיטה בHendon
    • אור: אובר, בולט, פרינאו…

רכבת בתחנת טיוב של לונדון (תמונת מערכת) ​

טיפים והמלצות שעלו בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו לונדון למטיילים-London for travelers:

  • אני הזמנתי אויסטר מהאתר visitbritain הגיע תוך שבוע..את בוחרת באיזה סכום להטעין אותו.
  • ​אם נוחתים בהיתרו , יש אפשרות לקנות שם אוייסטר בקופת הרכבת התחתית זה יכול לחסוך לכם את הנסיעות כבר מתחילת הטיול בלונדון.
  • אנחנו קנינו את האויסטר בהיתרו מייד כשהגענו…יש שם דוכן מאוייש בו תוכלי לרכוש כרטיס שמתאים לצרכים שלכם
  • אוייסטר ניתן להטעין בכמה כסף שרוצים לכול ה zome למינהם מה שחשוב להדפיס בכניסה וביציאה. לא תדפיסו תראו ירידה בסכום שנותר על הכרטיס וחבל… אם נותר כסף עליו אפשר לקבל החזר לפני החזרה לארץ באחד המכשירים לקנייה והטענה של הכרטיס.
  • אויסטר אין צורך להזמין מראש, לא קונים בשדה תעופה . אויסטר קונים בתחנות טיוב, טראוולכארד- בתחנות רכבת עילית .
  • שוב להוסיף שבנוגע לאויסטר קארד, zone 1 ו-zone 2 מספיקים בהחלט. יש כאלה שיחששו לטעות ולהגיע ל-zone 3, סתם בזבוז כסף, כל האטרקציות (מלבד לדעתי מצפה הכוכבים שבגריניץ’) נמצאות ב-zone 2. באמת שאין צורך ללכת על בטוח כאן.
  • יש התייקרות קלה לתעריפי הנסיעות בתחבורה הציבורית של לונדון החל מ 2.1.18
    טרוול קארד שבועי של נשיונל רייל ואוייסטר (טיוב/אוטובוסים/טראם)בתוך איזור 1-2 , יעלה מעתה 34.10 £ במקום 33 £.
    מי שלא נוסעים בהסדר נסיעה שבועי, התקרה יומית לחיוב באוייסטר בתוך איזור 1-2 , תהיה מעתה 6.80 £ .
    למי שמעדיפים נסיעה באוטובוסים וטראם בלבד:
    טרוולקארד שבועי שנטען רק באוייסטר יעלה 21.20 £ השימוש בכל חלקי העיר.
    נסיעה בודדת באוטובוס תעלה 1.5 £ בכל חלקי העיר.
    החלפה בין 2 אוטובוסים או טראם בטווח של שעה תהיה תחת חיוב אחד.
  • האם לאויסטר צריך תמונת פספורט? ואיפה אני קונה את הכרטיס?
    • אם את עושה טרוול כארד צריך תמונת פספורט לאויסטר לא צריך
    • אנחנו קנינו כרטיס חופשי לשבוע ימים- מומלץ מאד- לא חושבים פעמיים על כל נסיעה ביום האחרון קיבלנו החזר של 5 פאונד על הכרטיס- מעין פיקדון (חשוב לתכנן לאיזה אזורים רוצים להגיע- לרוב התיירותי ב1 וב-2 (הבנים שלי נסעו לכדורגל באזור 6 והוסיפו לתשלום).
  • הזמנתי הסעה משדה התעופה בלוטון למרכז העיר (וגם חזרה) דרך מוטי הסעות. רכב שלקח רק אותנו ללא נוסעים נוספים ב 20£ לאדם. הנהג הגיע בדיוק בזמן גם בהלוך וגם בחזור. את הכל סגרנו בהתכתבות וואטסאפ. מומלץ בחום! מוטי: +44 7979 142105. בתוך העיר נסענו בעיקר בטיוב מומלץ לקנות את כרטיס האויסטר, זה מה שאנחנו עשינו.
  • אנחנו השתמשנו רק ברכבת התחתית עם כרטיס האוייסטר. גם גילינו לקראת סוף הטיול שאם מנצלים במהלך היום 8 פאונד לנסיעות שאר הנסיעות אחר כך לא עולות כסף.
  • אשמח לעזרה, איך לקנות כרטיס oyster? דרך אתר שלהם וזה יגיע בדואר? או במקום שם יותר משתלם?
    • לקנות במקום. בפעם הראשונה שאת צריכה את רוכשת כרטיס עולה 5£ ואז מטעינים בכמה שרוצים. ביום האחרון מחזירים את הכרטיס המקבלים חזרה את ה- 5£.
      המכונות מובנות מאוד ותמיד יש שם אנשים שעוזרים.
    • מדובר בקניה של חמש דקות בכל תחנת טיוב. סדרני התחנה עוזרים בשמחה. 5 פאונד מראש + סכום התחלתי. הכי פשוט שיש.
    • אנחנו קנינו בסתם חנות מכולת. עולה 5 פאונד בכל מקום, לא משנה איפה. אם חשוב לך מראש אני יכולה למכור לך. לא החזרנו את הכרטיסים (כשמחזירים מקבלים בחזרה את ה- 5 פאונד).
    • תקני במקום. אנחנו קנינו בהית’רו.
    • קנינו ביציאה מטרמינל 4 בהיתרו. קנינו לשבוע, יש עזרה של פקחים במקום וזה מאוד פשוט.

בתוך קרון הטיוב בלילה.
גם בלילה, הנסיעה בטיוב בלונדון בטוחה מאוד (תמונת מקור)

  • כרטיס האויסטר נוח ומצוין, הטענו אותו בכל פעם שהכסף נגמר. השומרים בתחנה מאוד אדיבים ועזרו בשמחה בכל פעם שהיינו צריכות. לא לשכוח לבקש שיכניסו את ההנחה (50%) לילדים.
  • למישהו יש ניסיון עם רכבת מלונדון למנצ’סטר? באתרים שבדקתי המחירים הם בסביבות 80 פאונד הלוך חזור, זה הגיוני? יש רכבות במחירים יותר שפויים? אני צריך לנסוע ולחזור באותו היום. בנוסף, האם יש צורך בהזמנה מראש או שיש רכבות כל הזמן? תודה.
    • רכבות באנגליה הן מאוד יקרות, יש שעות זולות יותר. וכמה שמזמינים קודם, המחיר יהיה יותר נמוך. הזמנת כרטיס היא לרכבת מסויימת. כלומר אי אפשר כמו בארץ לעלות מתי שבא לך, אלא רק לרכבת המוזמנת כי בודקים כרטיסים, והסיכון במקרה שנתפסים הוא קנס גבוה. כפי שמחיר הכרטיס גבוה, כך גם הקנס, לכן לא ממליצה להתעסק עם זה.
  • שאלה בקשר לאזורי הנסיעה בטיוב. מה קורה אם תחנה נמצאת בגבול בין זון 2 לזון 3 (למשל North Acton)? האם משלמים על פי תעריף של זון 2 או 3?
    • אני ישנתי השבוע במלון שנמצא על תחנה בגבול בין 2 ל 3 (Archway) ושילמתי על זה שזה באיזור 2.
    • חד משמעית משלמים לפי זון 2.
  • נושא התחבורה בלונדון היה תענוג. הטענו את האויסט קארד בחופשי- שבועי וזה עלה לנו 39 פאונד אם אני לא טועה שנוצלו היטב. הרכבת התחתית מגיעה כל 2 דקות לא משנה איזה קו אתם לוקחים. כיף!
  • ל- 4.5 ימים כדאי לקנות אויסטר שבועי או יומי?
    • יומי. Pay as you go.
    • עדיף לך תעריף שלם וסע, pay as you go, בסוג תעריף כזה את מחוייבת בסכום של עד 6.80 £ ליום, בהנחה שתסעי באיזור המרכז 1-2.לרוב זה מגיע לאחר 3 נסיעות בתחתית. אם את נוסעת קצת יותר רחוק עם התחתית לאיזור 1-3 ,זה יעלה כ- 8 £ ליום.
    • ל- 4 ימים קונים אויסטר שבועי זה זול יותר מיומי. תטעינו בהתחלה ב- 15 פאונד זה משולב לאוטובוס ולתחתית. אם ייגמר – מוסיפים.
    • אשמח לדעת- אם רוכשים אוייסטר לאזורים 1 ו- 2, מה עושים אם צריכים להגיע לאזור 3? איך משלמים?
      • כל עוד נוסעת בתעריף של שלם וסע, אין בעיה לעבור בין איזורים. כל זאת כמובן ויש יתרה מספיקה בכרטיס. אם את טוענת באוייסטר כרטיס שבועי ל- 1-2 , תצטרכי לעשות הארכה חד פעמית בקופה, לאיזור 3 . או לנסוע באוטובוס לאיזור 3 בלי תוספת מחיר.
      • אני לא בדקתי איזורים. חזרתי שבוע שעבר מ- 5 ימים בלונדון. הטענתי את האויסטר 20 פאונד וביום האחרון הוספתי עוד 5 פאונד ועליתי וירדתי באוטובוסים ובתחתית בלי סוף. כל האזורים הכל כלול כמובן בתוך העיר.
  • השאלה האמיתית, אויסטר או טרוול קארד? אויסטר לא נשמע שווה הוא נשמע כמו רו קו, והטרוול קארד משמש גם נסיעות חינם + הטבות 1+1. מישהו יכול לעזור לי להבין למה עדיף אויסטר? על מה ללכת, מה עדיף? תודה מראש!
    • אם בכוונתך ללכת לאטרקציות, קני טרוול קארד שבועי מנייר גם לך וגם לנוסע הנוסף. צריך תמונת פספורט כדי להכין אותו. עולה 34.10 £ . אפשר לקנות אותו בתחנות רכבת רגילה ולא בתחתית (ששם קונים רק אוייסטר).
    • אם את מתכוונת ללכת לאטרקציות אז כמובן שטרוואל כארד עדיף, כי הוא נותן 1+1 על המון מקומות. ממליץ להביא תמונת פספורט אחת מהבית כדי לא לשלם שם על תמונות. ממליץ ללכת לתחנת קינגס קרוס ושם יש מקום שקונים את זה.
    • שווה להשקיע את הסכום הזה. כבר באטראקציה הראשונה את יכולה להחזיר את רוב שווי של הטראוול קארד.
    • עכשיו יש כרטיס מבצע של 5 אטרקציות ב55 פאונד. הבחירה בינו + אויסטר או הטרוולכארד תלויה בכמות האטרקציות/נסיעות מתכוננות. די קל לעשות את החשבון מראש.
  • מישהו יודע כיצד מחזירים את כרטיס האויסטר?
    • לך לאחת התחנות הגדולות ותשאל את העובדים שם. הם מאוד נחמדים.
    • אם את נוסעת לשדה עם הטיוב, את יכולה להחזיר גם בשדה.
    • משאירים לפעם הבאה, זה רק 5 פאונד.
  • הי, האם יש דברים כזה חופשי שבועי? מה הדרך הטובה ביותר להתנייד למשך שבוע? תודה לעונים.
    • יש. בכרטיס האויסטר ניתן לטעון חופשי שבועי.
  • התחבורה בעיר מדהימה ופשוט קל להתמצא בה, אנחנו היינו עם google maps כל הטיול וכמובן שלא הזיק שאנשים בלונדון חברותיים ועוזרים מאוד.
  • ניתן לקנות את הטראוול קארד בשדה התעופה לוטון?
    • לא. באחת התחנות הגדולות הפזורות במרכז לונדון.
      • או שעדיף את האויסטר? מחפשת משהו בסגנון חופשי יומי לחמישה ימים.
        • אם את לא רוצה 1+1 עדיף אויסטר ולהטעין אותו על טראוולכרד לשבוע. גם אין בלוטון אבל יש בכל תחנת טיוב בלונדון.
        • בדיוק. אם ההנחה של שתיים במחיר אחד חשובה, צריך את הטראוול קארד של הנשיונאל רייל. אבל שימי לב שיש הנחות לחלק מהאטרקציות גם ללא הטראוול קארד.. זה תלוי איזה אטרקציות את מחפשת.
      • היי, מדוע עדיף אויסטר ולהטעין עליו טראוולכרד ולא לקנות רק טראוולכרד? מה זה הטראוולכארד נשיונל רייל? היכן יש הנחות לאטרקציות גם ללא הטראוולכארד?
        • אויסטר יותר נוח כי הוא ניתן לקניה במכונות אוטומטיות בכל תחנת רכבת.. השימוש בו יותר נוח כי רק מצמידים את כרטיס למכונה והשער נפתח בניגוד לכרטיס טראוולקארד מנייר שצריך להכניס לקורא והוא יוצא מפתח אחר. כמו כן ניתן להטעין בו גם נסיעה מחוץ לאיזור 1+2 שזה האיזור שבו מתיירים במהלך השבוע אבל צריכים לצאת ממנו כשנוסעים לדוגמה לשדה התעופה היתרו ברכבת תחתית. הטראוולקארד של הנשיונאל רייל הוא בעצם כרטיס נייר שמקנה נסיעות ללא עלות בכל אמצעי התחבורה למשך שבוע.. הוא גם מזכה בהנחות של 1+1 בהרבה מאוד אטרקציות (חלקם לא עובדות בחודשי הקיץ וכדאי לברר זאת מראש) אבל החיסרון שלו הוא שזה כרטיס שניתן לקנות רק בתחנות רכבת גדולות (רכבת עילית לא תחתית). וצריך לדאוג גם לשוברים שאותם מוסרים בכל אטרקציה שמשתמשים בהנחה, לכן אם המלון שלכם לא נמצא ליד הרכבת או שהנסיעה שלכם במלון לא עוברת דרך תחנת רכבת שכזו צריך לנסוע במיוחד לתחנת הרכבת ולהוציא שם כרטיס (ההכנת כרטיס לוקחת 2 דקות בדיוק). הנסיעה החד פעמית מהמלון שלכם לרכבת עולה 4-5 פאונד לאדם ולוקחת כמובן זמן. לפעמים, כמו במקרה שלי משתלם לקנות אויסטר (ולא לטעון אותו בכרטיס שבועי אלא בסכום נמוך) וגם טראוולקארד של הנשיונל רייל.. אני נסעתי מהיתרו למלון באמצעות הטיוב (רכבת תחתית) וקניתי אויסטר וטענתי אותו ב15 פאונד בתחנת רכבת בהיתרו.. השתמשתי בו לנסיעה מהיתרו למלון הלוך וחזור וגם לנסיעה חד פעמית לתחנת הרכבת של הנשיונאל רייל ששם הוצאתי טראוול קארד שבועי.. בסיום הטיול החזרתי את האויסטר וקיבלתי 5 פאונד זיכוי כך שחוץ מ10 פאונד נסיעות מהשדה תעופה הלוך חזור + נסיע האחת לתחנת הרכבת הטראוול קארד שימש אותי לכל שאר הנסיעות בעיר במהלך בסוף שבוע. מקווה שעזרתי!
          • עזרת מאוד תודה רבה! נראה לי שאקנה את האויסטר, אך ראיתי שהוא מוגבל לאזורים מסויימים 1+2 יש תורך לקנות גם את אזור 3 למשל? האם האויסטר תקף גם באוטובוס תיירים?
            • בתור תייר אתה לא צריך יותר מאיזור 1+2. כל מה שתחפשי בעיר כלול באיזורים הללו, אם נוסעים ליותר מ5 ימים כבר משתלם לטעון את האויסטר בחופשי שבועי (חוץ משדה התעופה שטוענים בנפרד באמצעות האויסטר אם מגיעים מהיתרו), האויסטר תקף באוטובוס רגיל.. אם את מדברת על אוטובוס תיירים שעושה סיבוב בעיר כמו זה, אז התשובה היא לא! לגבי רכישה של כרטיסים מוזלים אפשר פה. אלה האטרקציות הכי פופולריות ואפשר לבחור בדיוק מה שאת רוצה ולראות כמה זה עולה. ואפשר לשלב גם את הלונדון פס ליום אחד באתר הזה. משלמים על הכרטיס הזה ומקבלים עשרות אטרקציות ללא עלות ליום אחד שהכרטיס בתוקף (אם מצליחים לדחוס 3 ביום זה יוצא מחיר מוזל). בכל מצב האטרקציות שיש בלינק הראשון לא חופפות בשני.
  • טרוול קארד- הוצאנו כרטיס שבועי ביום הראשון, השימוש קל ונוח. הבעיה היחידה שהייתה לנו היא שלאמא שלי הכרטיס הפסיק לעבוד מספר פעמים ונאלצנו ללכת להחליף בתחנה. אויסטר- הוצאנו ליום האחרון אז לא יכולנו להחזיר ולקבל פיקדון במכונה. זה מתאפשר רק אחרי 24 שעות מרגע ההוצאה.
  • התחבורה בלונדון נוחה מאוד, קל להסתדר ולהגיע לכל מקום. יחד עם זאת, לפעמים יש עומס וחם! מומלץ להיעזר ב- google maps פשוט להזין את המוקם אליו אתם רוצים להגיע והוא ממפה את כל הקווים/ תחנות טיוב ומציע מספר דרכים להגעה לכל מקום. אויסטר- השתמשנו רק בו. יצא לו קצת פחות מ 34 פאונד לאדם עבור 4 ימים שבהם השתמשנו כל יום לפחות 3-4 פעמים בתחבורה ציבורית (אוטובוסים וטיוב) וכולל שייט עד המצודה ב- river bus ב- 6.8 פאונד למשלמים עם האויסטר.
  • המלון שלנו היה ממוקם בכיכר טרפאלגר, ככה שטחנו הליכות כל היום ולא השתמשנו כמעט בתחבורה ציבורית. לכן לא קנינו לא אויסטר ולא טראוול קארד. אבל היו יומיים שבהם נכנסנו לאתרים בתשלום וכן רצינו את ה 1+1. ואז התברר לנו בתחנת רכבת, שאפשר לבוא ולרכוש כרטיס רכבת הכי זול שיש, לא משנה לאן, ואיתו לקבל את ההנחה באתרים. לא חייבים להשתמש בו בכלל. אז למי שלא מתכוון לנסוע כל הימים, אפשר לרכז אתרים בתשלום ליום או יומיים, לקנות כרטיס רכבת חד פעמי ולקבל את ההנחה. (כלומר שני כרטיסי רכבת, אחד לכל אחד). אין צורך להדפיס וואוצ’רים מראש. בתחנת הרכבת אצל הקופאים יש חוברת עם הטפסים למילוי ורשימות האתרים שמשתתפים במבצע. שווה לגמרי, זאת הנחה משמעותית מאוד.

המלצות גולשים:

  • כרטיס אויסטר חופשי שבועי הוא מאוד נוח, אבל תוודאו שהוא מתאים ל ZONE שלכם (אנחנו אמרנו שאנחנו מסתובבים במרכז לונדון שזה זון 1-2 אבל לא ידענו שהיכן שישנו זה זון 3 אז הפסדנו כסף).